Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
До 2024 Индия изважда от въоръжение 10 ескадрили с МиГ-21 и МиГ-27 · В Швеция учредиха Партия на мигрантите · Киберпирати атакували над 40 американски града, получили милиони долари откуп · Цвета Маркова: Глобата на НАП просто ще бъде преместена от един бюджет в друг · Младо семейство помага на дете в нужда · България е обявена за 13-тата най-добра винена дестинация в света ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Пет 23 Авг 2019, 11:54
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » ЯХТИ И ВЕТРИЛА - ФОРУМ ЗА ВЕТРОХОДИ, РЕГАТИ, ИСТОРИЯ
РЕГАТА "ИСТОРИЧЕСКИ МОРЕТА 2010"(The Historical Seas)
Модератори: Sea Dog
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 20 от 20 [299 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, ..., 18, 19, 20
Автор Съобщение
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42470

МнениеПуснато на: Пет 23 Юли 2010, 10:20    Заглавие:  

Бранко.
И аз се радвам за "Роял Хелена". Гордея се, че в тази криза имаме родно корабостроене и от него произлезе наистина красив ветроход!
Само че не съм съгласен с твоето мнение - "Роял Хелена" си е най-хубавата, другите са стари бараки, защото съм плавал на тях.
На базата на какво сравняваш?
Единственото уместно сравнение за мен е да видим "Роял Хелена" в надпревара с някои от тези стари бараки и тогава да говорим за характеристики и т.н.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Георгиев


Регистриран на: 19 Апр 2008
Мнения: 585

МнениеПуснато на: Пет 23 Юли 2010, 17:52    Заглавие:  

Ааами, няма никаква база за сравнение между едните ветроходи, другите ветроходи, елената, калиакрата, всичко. Първо, Кралската Елена не може да се сравнява с другите ветроходи понеже всичко е на ролриф и то електрически, целия кроаб може да се кара от петима души, докато Калиакра и повечето други ветроходи участващи в регатата са учебни и се карат без мързеливи системи, с пълен екипаж. Александър фон Хумболд е много бавен, престрояван е от.. плаващ фар, но е в пъти по-добър кораб като ветроход от Елената, просто защото е истински ветроход Smile. Това което те впечатлява на Елената е луксозната обстановка, ама това хич, ама хич не е критерии, за това добър ли е един ветроходен кораб или не. Това е една голяма красива яхта за разходки.

А понеже питаш защо не участва, всеки кораб трябваше да попълни определен процент от екипажа си със стажанти, това е целта на регатата все пак.

Аа, я сподели как тъй се уреди да плаваш на... "доста от тях".
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
barrel-rider


Регистриран на: 02 Юни 2006
Мнения: 7171
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Съб 24 Юли 2010, 07:53    Заглавие: Re: historical seas  

branko10 написа:
Точно тези стари бараки имам впредвид
Имал съм щастието да плавам на доста от тях и мога да ви
уверя че нашето "кралско момиче" е години напред
завистта драги сънародници е нашата народностна черта
която най-точно ни определя сред другите народи
как не можем да се похвалим че сме направили нещо
по-добро от другите и да се гордеем с него
да сте живи и здрави!!
извинявам се че ви наруших "единомислието"


Спи спокойно! Това, че двама-трима души имат еднакво отношение към нещо не значи, че е настанал тоталитаризъм, разчитащ на единомислие Idea

Нищо му няма на „момичето”. В тия условия, когато флотът в световен мащаб масово намаляваше, тук, в България, бе роден tall ship, което си е направо постижение. И това бе признато от всички, особено пък тук, във форума, където пишат толкова професионалисти (за разлика от мен).
За друго май тръгна коментара. Точно тия бараки, на които си имал щастието да плаваш (дай Боже всекиму) са причината да я има и Роял Хелена. Точно тия бараки са причината за запазилото се очарование на хората от белите ветрила, стройния рангоут, пръските морска вода, моряшкия жаргон, скърцането на такелажа и т.н. Все неща, които са ти били достъпни.
И не става въпрос за характеристики. Ако ще е за сравняване на ветроходни, мореходни, чисто ходови и други характеристики, Роял Хелена ще е на опашката след десетки ветроходи с една, две и т.н. мачти. И точно по тая причина не коментираме сравнение на ветроходите. А ми се вижда малко тесногръдо да харесвам Роял Хелена САМО защото е българска. И за мен преимуществото е, че е строена в България, а не че е притежание на българска фирма, защото корабът даже нямаше намерение да работи в страната. В тая връзка КАЛИАКРА има малко по-сериозни достойнства, че и солидна практика в насока „полза за страната”.
Дано не се наложи англичаните да си преоценяват значението на VICTORY (пред един разрушител е барака за инструменти) или CUTTY SARK (контейнеровозите са направо космически кораби в сравнение със стария клипер), GIPSY MOTH IV на сър Франсис Чичестър (до днешните океански рейсъри от VOR направо е като отломка). А, да, и САЩ са се заблудили доста, та да поддържат CONSTITUTION годна за плаване... И т.н.

_________________
The Road goes on and on
Down from the door where it began.
Now far ahead the Road has gone,
And I must follow, if I can ...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42470

МнениеПуснато на: Съб 04 Сеп 2010, 10:10    Заглавие:  

Това събитие нещо съм го пропуснал, от 19 август е.
Ще се поразрровя и за снимки.


Копия на исторически платноходи се събират в Амстердам

Копия на руска фрегата от 1703 г., както и на търговски кораб, потънал през 1745 г., ще водят флотилията от около 50 големи платнохода, които ще се съберат в четвъртък в Амстердам за най-голямото мореплавателно събитие в Европа - Sail 2010.
В Sail 2010 ще участват платноходи от десетки държави. Те ще тръгнат към Амстердам в четвъртък сутринта от пристанището Еймъйдън. Пътешествието им започна на 11 август от Хартълпул на източния английски бряг, където участваха в Регатата на Северно море за големи платноходи, която ги отвежда в Холандия.
Историческият флот ще бъде придружен от около 500 плавателни съда, сред които миночистач, подводница и кораби от историческия флот на Холандия. Те ще останат на котва в Амстердам заедно с платноходите, за да бъдат разглеждани от очакваните 2 милиона посетители.
Сред главните атракции на Sail 2010 е фрегатата "Щандарт" - точно копие на флагманския кораб на руския цар Петър І от 1703 г., както и копието на търговския кораб, потънал през 1745 г. край Гьотеборг заедно с товара си от чай, порцелан, коприна и подправки.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42470

МнениеПуснато на: Съб 04 Сеп 2010, 10:11    Заглавие:  

Ето и снимки - огромни. Laughing

http://english.sail2010.nl/press/photographic-material/

Сега ще си дръпна най-добрите.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Sea Dog
[Moderator]


Регистриран на: 10 Дек 2005
Мнения: 3529
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Вто 14 Дек 2010, 18:25    Заглавие:  

Хайде честито !!!




Tall Ships отново в България през 2013-14

Вторник, 14 Декември 2010 17:19

България и в частност Варна ще бъдат домакини на Международната регата за учебни ветроходи Tall Ships Race най-рано през 2013 година, стана ясно днес. По врeме на годишната конференция на STI в Ставангер, Норвегия, кап. Тома Томов е предал въпрос от името на кмета на Община Варна Кирил Йорданов, кога България може да бъде отново етапен град от регатата. До седмица се очаква в общината да пристигне официално писмо от STI със запитване за готовността на морската столица да приеме участниците в регатата през 2013 или 2014 г. Според плановете на Sail Training International, регатите през тези две години са планирани да бъдат провеждани изцяло в Черноморския басейн, без преминаване на проливи. STI ще търси сътрудничество с пристанища от Румъния, Украйна, Русия и Турция.
"Когато разказвах на кмета на Ла Рошел Максим Боно за тазгодишната регата "Тол шипс-Исторически морета" във Варна, той не скри възхищението си. "Мечтаем си за подобно домакинство", бе краткият му коментар", сподели Кирил Йорданов.

Nautica.bg

_________________
Снимки - http://niki-zlatev.blogspot.com/
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
barrel-rider


Регистриран на: 02 Юни 2006
Мнения: 7171
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Вто 14 Дек 2010, 19:15    Заглавие:  

Леката форма на артрит, получена от непрекъснатото стискане на палците, даде резултат! Тая вечер първата наздравица ще е за тая новина
_________________
The Road goes on and on
Down from the door where it began.
Now far ahead the Road has gone,
And I must follow, if I can ...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Sea Dog
[Moderator]


Регистриран на: 10 Дек 2005
Мнения: 3529
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Вто 14 Дек 2010, 19:31    Заглавие:  

Е, теб специално те бяхме подготвили с новината още преди седмица Wink
_________________
Снимки - http://niki-zlatev.blogspot.com/
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42470

МнениеПуснато на: Вто 14 Дек 2010, 20:00    Заглавие:  

Да бе! Не мога да повярвам! Тъкмо четях литература за преражданията и си мислех, че през 22и век ще видя отново толкова много ветроходи! А то! Даноооо!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
barrel-rider


Регистриран на: 02 Юни 2006
Мнения: 7171
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Вто 14 Дек 2010, 20:36    Заглавие:  

Sea Dog написа:
Е, теб специално те бяхме подготвили с новината още преди седмица Wink

Тъй си е. Одита него ден си беше скучен. И единствено огризките от здравия разсъдък и липсата на последните заплати попречиха на благородното ветроходско опиянение да прерастне в алкхолно такова. Но пак благодаря за новината Wink

_________________
The Road goes on and on
Down from the door where it began.
Now far ahead the Road has gone,
And I must follow, if I can ...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42470

МнениеПуснато на: Пон 04 Апр 2011, 10:05    Заглавие:  

Arrow „Тол шипс“ - събитие на 2010 година
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
branko10

Регистриран на: 22 Юли 2010
Мнения: 4

МнениеПуснато на: Пон 20 Фев 2012, 13:39    Заглавие: тендовагинит  

Сега и тендовагинит да направиш
на всички ни стана ясно че освен "големите" приказки
на Тома Томов трябва и някой да върши работа за да се
съгласят англичаните пак да има "Tall Ships Regata" в България
Само че този "Някой" който ги докара първия път, вече не се занимава с ветроходни кораби
Ще ги гледате големите ветроходи "през крив макарон"
Спете спокойно !!!!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42470

МнениеПуснато на: Пон 20 Фев 2012, 14:04    Заглавие:  

Кой е този някой дето е докарал корабите?
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
barrel-rider


Регистриран на: 02 Юни 2006
Мнения: 7171
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Пон 20 Фев 2012, 14:48    Заглавие: Re: тендовагинит  

branko10 написа:
Само че този "Някой" който ги докара първия път, вече не се занимава с ветроходни кораби


Един човек ли има заслугата за включването на Варна в маршрута на регатата?

_________________
The Road goes on and on
Down from the door where it began.
Now far ahead the Road has gone,
And I must follow, if I can ...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 20 от 20 [299 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, ..., 18, 19, 20
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » ЯХТИ И ВЕТРИЛА - ФОРУМ ЗА ВЕТРОХОДИ, РЕГАТИ, ИСТОРИЯ
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0737s ][ Queries: 13 (0.0073s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker