Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Индийските ВВС проведоха втори успешен пуск на крилата ракета с въздушно базиране BrahMos · Какви конвенционални оръжия е изнесла и внесла Украйна през 2018 г. · 96 години от рождението на военния парашутист подоф. Петър Томов · 21 държави гласуват утре на Евроизборите · Германия се отчете пред НАТО за увеличаването на разходите си за отбрана · Ново нападение на ислямисти в Нигерия ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Нед 26 Май 2019, 09:51
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » ЯХТИ И ВЕТРИЛА - ФОРУМ ЗА ВЕТРОХОДИ, РЕГАТИ, ИСТОРИЯ
Злато, злато, злато!
Модератори: Sea Dog
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 2 от 2 [28 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2
Автор Съобщение
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42469

МнениеПуснато на: Вто 03 Фев 2009, 22:57    Заглавие:  

Траулери заличиха $1 милиард от потънал кораб

Публикуване: 03.02.2009, 11:18

Автор: Димитър Събев


В понеделник американската компания за подводни изследвания „Одисей" съобщи за откритие на останки от потънал кораб, който според морските историци е с по-голямо значение от потъналия „Титаник". През 1744 на морското дъно отива „Виктория", най-мощният и най-добре оборудван в света кораб на своето време.

Останките от кораба са открити в протока Ламанш на 60 мили от мястото, където досега се считаше, че най-вероятно лежат. Откритието къде точно е потънал корабът изтрива срама от паметта на адмирал Джон Белчин. Досега се считаше, че адмиралът по невнимание е насочил големият съд с 1000 души и 110 бронзови оръдия на борда към крайбрежните скали в близост до френския бряг. Потъването на кораба в открито море говори, че Виктория е била засегната от буря.

Корабът е носил 4 тона злато, които са пренасяни от Португалия. Но от пренасяното съкровище от благороден метал е останало малко: според Грег Стем, главен изпълнителен директор на „Одисей", останките от кораба са повредени от времето, от естествената ерозия, но и от риболовните траулери, влачещи тежките си мрежи по морското дъно.

„Вместо да лежи недосегаем за времето под морските вълни, този уникален потънал кораб бързо се унищожава", твърди морският археолог Сийн Кингсли, директор на Wreck Watch International. Виктория е лежала в зона на активен риболов с траулери и нейният корпус, както и съдържанието му, е разоравано и разпръсквано ден селед ден във всички посоки от тези булдозери на дълбините, възмущава се ученият.

В момента компанията откривател е в преговори с Британското правителство, което е обявило суверенните си права върху находката. Odyssey влязоха в новините през 2007 г., откривайки испански потънал кораб с 17 тона сребърни и златни монети на борда. Досега имущественият спор с испанското правителство не е уреден. Компанията откривател, която е със седалище във Флорида, очаква да получи възнаграждение от британското правителство.

Виктория е открита на дълбочина 100 метра под морското равнище. Останките са с дължина 60 м. и ширина 20 м. В търсенето са използвани видео камери с висока разделителна способност и контролиран от разстояние робот. Преди да се убедят, че наистина става дума за „Виктория", изследователите от „Одисей" са извлекли на повърхността две бронзови оръдия с инициалите на британските монарси от онова време.

Специалисти оценяват стойността на товара, пренасян от Виктория, на 1 милиард долара. До този момент според изследователите не е открит никакъв товар на Виктория, освен колекцията от 39 запазили се бронзови оръдия.

Потъването на прочутия кораб на времето си е породило обществено смущение, подобно на това, което днес щеше да създаде новината, че е потънал самолетоносач с ядрени оръжия на борда, сравнява археолог.

Акциите на Odyssey Marine Exploration поскъпнаха с 6.3% след новината за голямото откритие. Компанията се търгува на борсата Nasdaq. Подробности за откритието ще бъдат излъчени в четвъртък вечерта по Discovery Channel.

Сър Джон Балчин, последният стопанин на „Виктория", е прекарал 58 години във флота. Фаталното плаване през юли 1744 г. е трябвало да стане последната му мисия, преди да се пенсионира. Той е трябвало да спаси Средиземноморския конвой, блокиран от френската флота в устието на река Тагус в Лисабон, Португалия.

Балчин успешно прогонва французите и повежда освободената флотилия от 26 кораба към дома. Знае се, че на борда си корабът е носил 400,000 фунта стерлинги, натоварени от холандски търговци. На 5 октомври в Ламанш се разразява страшна буря, която разпръсква флотата. Всички кораби се добират до брега, с изключение на един, най-големият.

"Това е най-поразителната новина", казва сър Робърт Балчин, наследник на адмирала. „От поколения моето семейство се чуди какво е станало със сър Джон и Виктория".

Сега компанията откривател започва работа с министерството на отбраната на Великобритания, за да изкара колкото се може по-бързо ценните останки на повърхността, за да се избегне по-нататъшното им унищожаване. Мястото е с оживен морски трафик, оттук често минават риболовните флотилии, чиито траулери орат морското дъно.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42469

МнениеПуснато на: Вто 03 Фев 2009, 23:04    Заглавие:  

Намериха потъналата през 1744 г. “Виктория”
BgNewsroom - 02 Февруари 12:39
Американската компания Odyssey Marine Exploration обяви, че е откриха кораба «Виктория”, потънал през 1744 г.
По сведения на служителите на компанията, на кораба вероятно се намират до 4 тона златни монети. Това съобщава АП.

Корабът "Виктория", влизащ в състава на британския военен флот, е потънал на 4 октомври 1744 г. Той е пътувал от Лисабон за Великобритания с 900 души екипаж на борда. За своето време «Виктория” е била един от най-големите кораби, които са се намирали на въоръжение - на борда е имало 110 оръдия.

Дълго време се смяташе, че "Виктория" е потънала по време на буря в Ламанша до остров Олдърни. За гибелта на кораба са били обвинени капитанът сър Белчин и пазачът на фара ма Олдърни, който не запалил фенерите.

Същевременно, по думите на представителя на Odyssey Marine Exploration, останките от «Виктория” са били открити на дълбочина около 100 метра на 50 мили от предполагаемото място на корабокрушението. От дъното вече са качени на повърхността две оръдия. Компанията води преговори с правителството на Великобритания за сътрудничество по изследване на кораба и изваждането на ценностите, които могат да се намират на борда.

През май 2007 г. Odyssey Marine Exploration обяви, че е извадила потънал в Атлантическия океан испански галеон със 17 тона сребро. Скоро испанското правителство даде на съд компанията, заявявайки, че среброто принадлежи на Испания. Искът в момента се разглежда в съда.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42469

МнениеПуснато на: Пон 09 Фев 2009, 10:56    Заглавие:  

Морското дъно пази легенди за несметни съкровища
в."Народно дело"

Историите за съкровищата на Лизимах и Черния рицар се носят от уста на уста
Разказ, основан на кратко изречение от древен историк, предизвиква вълна от златна треска
Морското дъно пази легенди за несметни съкровища Морското дъно пази легенди за несметни съкровища
Балканът пази своите тайни, гласи изречение в популярна тв реклама. Не по-малко са тайните, които крие Черноморското ни крайбрежие, убедих се в разговор с подводния археолог от варненския Исторически музей Теодор Роков. Най-интересна според него е легендата за съкровището на Лизимах. „Има исторически сведения от античен автор, който казва, че Лизимах, наследникът на Александър, е криел в пещерите на нос Калиакра своите богатства“, разказва Роков. Доста дълго време обикновени водолази, дори и военни се опитвали да разберат дали има зрънце истина в това. „Все пак е писано от историк, а не някой обикновен писател, който създава митове“, подчертава служителят на музея. Във връзка с Лизимах е публикуван и полуприключенски разказ от един от основателите на подводния спорт в страната ни - Цончо Родев. „В този разказ точно се описва как един водолаз влиза в тази пещера, намира съкровищата и народната милиция започва да го следи. Всичко е описано много реалистично“, казва Роков. След публикуването на творбата става нещо нечувано. Основан на кратко изречение от древен историк, той предизвиква истинска вълна от златна треска. Английският кораб „Черният принц“, потънал около Шабла, е друго предание, превърнало се в любима история на много рибари и водолази. На борда на товарния кораб имало множество богатства. „Принцът“ обаче, както и имането на Лизимах все още не са открити от учените. Роков е роден през 1976 г. във Варна. Завършил е археология в СУ „Св. Кл. Охридски“. В момента е уредник в един от музейните отдели в морската столица.

Закони на половин век регламентират дейността

Подводната археология в страната ни датира от 60-те години на миналия век. „Тогава у нас се провежда първият курс за инструктори леководолази“, разказва Теодор Роков. Ако се броят не само музейните работници и служители на Института по океанология, се предполага, че в момента всеки водолазен клуб извършва и подводни проучвания. „Търсенето на находки под вода е строго регламентирано. Все още се осланя на остаряло законодателство от 60-те години на миналия век за търсене и изваждане на ценности“, отбелязва Роков. Той изрази надежда, че ако бъде приет през т.г. новият Закон за паметниците на културата, нещата ще се променят към по-добро. „Там проучванията под вода са обособени в отделна глава. Контролът им се поема от центъра по подводна археология в Созопол. До момента той се извършваше от Института по археология в София“, казва музейният работник. Според него до момента е имало специалисти, чиято функция е била силно ограничавана. Новият закон обаче дава правомощия в Созопол да се концентрира работата по издаване на всички разрешения за проучвания под вода и концентриране на цялата информация.

Най-големият музей се крие под вълните

„Какви тайни крие морето? Както е казал Кусто: най-големият музей се крие под морските вълни. Последните години станахме свидетели на грандиозни открития на сушата – гробници, маски, златни накити. На сушата много по-лесно се извършват такива разкопки, отколкото под вода. Световната практика показва, че не по-малко интересни находки има и на морското дъно“, казва Теодор Роков.

Уникален слитък от сребро и злато е изваден случайно

Сред най-интересните находки, открити по нашето крайбрежие, Теодор Роков отбелязва изваждането на метален слитък край нос Калиакра. Слитъкът представлява сплав от сребро, злато и мед. „Уникален е. До момента в света друг такъв не е открит“, подчертава уредникът на отдел „Археология“ във варненския Исторически музей. Предметът е намерен през 1972 г. от инж. Сергей Коприянов. През 1972 г. се извършват подводни проучвания в района на Балчик. „В спомените си инженерът пише, че в събота и неделя, когато не са били ангажирани с експедицията, той е ходил сам да се гмурка в района на Калиакра, когато открива слитъка“, казва Роков.

Четири дървени платнохода лежат на дъното край Китен

Четири дървени платнохода от 19-и век лежат на дъното край Китен, става ясно от разказа на Теодор Роков. „Миналото лято имах спускания, едновременно и тренировъчни за повишаване степента на квалификация. Правехме оглед на потъналите кораби. Интересното е, че най-вероятно те са местно производство. Поне така твърдят специалистите от центъра в Созопол. Правен е анализ на дървото, от което са изработени, и се оказва, че това е странджански дъб. Единият от платноходите е напълно проучен при съвместна българо-американска експедиция през 2002 - 2003 г. От него са извадени интересни предмети, използвани от екипажа. Има стъклени чаши, цървули от кожа, дървени кутийки, керамични лули турска изработка. Предполага се, че плавателният съд е бил на български корабособственик, понеже в него е намерено голямо парче свинска кожа, а мюсюлманите избягват досега до нея. Да се гради цяла хипотеза на едно парче кожа, не е достатъчен факт, но е интересно“, казва Роков. Останалите три платнохода все още не са проучени. Всички се намират на сравнително малка дълбочина – около 7 - 8 метра.

Пазим каменни котви от 2000 г. пр.н.е.

Каменни котви с датировка 2000 г. пр.н.е., над десет медни слитъка, открити край Маслен нос, са сред другите интересни находки, до които са се добрали подводните археолози. Слитъците са били домонетни форми, преди да се появи монетата в класическия си вид. Те били разменяни срещу животни, платове, амфори с вино. Котвената тежест от края на бронзовата епоха пък била открита през 1983 г. във Варненското езеро в близост до едно от потъналите селища. Интересна е историята и около друга котва, долната част на която е отчупена. Тя е имала още два отвора, в които са се поставяли заострени колове, които трябвало да се забият при спускането й в дъното. „Тази котва не е намерена под водата, а при разкопки в Евксиноград. Този предмет беше открит в гроб на мъж от 13-и век. Предполага се, че е използвана като надгробен паметник, върху който е издълбан кръст, който личи и до днес“, казва археологът.

Интерес за науката представляват потънали селища край Ахтопол

Друг перспективен обект, който предстои да бъде проучен, са потъналите селища в залива на Ахтопол, става ясно от думите на Теодор Роков. „Имаме сведения за тях, но до момента няма целенасочено проучване. Институтът по океанология периодично извършва наблюдение на кораб с амфори, който се намира източно от нос Калиакра. При траленето голяма част от амфорите са начупени. Една от целите на подводните археолози е да се наблюдава състоянието на този обект. Той е на доста голяма дълбочина. Трудно е да се спуснат леководолази със стандартното оборудване. Затова наблюдението се извършва с мини подводница и дистанционно управляеми камери“, разяснява Роков.

Ценни антични предмети отишли в частни колекции

Не малка част от античните предмети, открити по нашето крайбрежие, са влезли в частни колекции. „ Имаше години, когато особено активна дейност развиваха рапанджиите. Те действаха в широк периметър. Чувал съм за доста интересни неща, открити от тях по дъното. Почти никога не са ги давали на музеите“, казва Роков. До 1970 - 1980 г. множество находки е имало в крайбрежната зона до 20 м. С развитието на леководолазния спорт и подводната археология тази зона е напълно проучена.

Справянето с иманярите е трудна задача

„От чисто техническа гледна точка е трудно да се справим с подводните иманяри. Един добре оборудван леководолаз, независимо дали рапанджия или целенасочено тръгнал да търси нещо по дъното, може да се спусне на една точка и да отиде на 200 - 300 м разстояние от първоначалното спускане“, казва Роков. Почти невъзможно било да се засече кой какво прави по дъното. „Имаше обсъждания с Военноморския флот за новия водолазен правилник и как да бъде регламентирано спускането под вода. Той беше насочен за обучението по леководолазна дейност и полигоните за тренировка. Трябваше да се уточнят местата, които да бъдат използвани само за тази цел. Разгледан бе и правилникът, по който да се извършва излизането на оборудван кораб за леководолази. Той трябва да се съобщава в съответната морска администрация във Варна или Бургас, така че граничните служби да знаят местоположението на всеки плавателен съд“, разказва Роков.

Обектите под вода - туристическа атракция

Подводните обекти може да се превърнат в туристическа атракция. В страни като Гърция, Израел и Египет това вече е направено, така че страната ни няма да открие „топлата вода“. „Мои приятели са ми разказвали, че в Гърция се знае за всяко едно място, където има потънал обект. Прави се малка група от 4-ма души и винаги с тях има двама придружаващи леководолази. Спускат се на метър-два над обекта. Всеки може да гледа и снима, но без да пипа“, казва Роков. Целта на двамата водолази била освен да преведе безопасно групата до обекта, и да съблюдава за сигурността й. „При добра воля от страна на държавата и водолазните клубове е напълно възможно и при нас да се случи. В момента са направени първите стъпки чрез новия Закон за опазване на културното наследство. Може би в момента належащото е да се изработи ефективно действаща система за контрол на достъпа до тези обекти. Представям си го като маркирани зони, на които се знаят координатите“, допълва Роков.

Пушка носи знак от микенската писменост

Каменна пушка, открита от археолозите, носи кръстовиден знак от микенската писменост. „Проф. Михаил Лазаров определя находката като прототип на металните, с които се завързват корабите по кейовете“, казва Теодор Роков и отбелязва, че в произведението „Одисея“ е описано използването на такъв вид каменни пушки. „В една от песните се описва как Одисей се качва на кораба и отвързва въжето от пробития камък. Съдим, че това е такъв тип камък“, допълва археологът. Не са малко потъналите кораби от Първата и Втората световна война. Една част от тях са отишли на дъното при военни действия, други - при корабокрушения.

Сероводородният слой консервирал „призраци“ от Византия

„Опитно доказано и признато от международни учени и специалисти е, че Черно море е един вид облагодетелствано с този сероводороден слой, който има, тъй като той действа като консервант“, казва Роков. Всякакъв органичен предмет - дърво, кожа, труп - се запазва непроменен, тъй като не се развива процес на гниене поради липсата на кислород. „Дори наскоро даваха филм по телевизията на проф. Робърт Балард, озаглавен „Призраци от Черно море“. По време на експедицията си той засне няколко кораба със своята техника, които са напълно запазени и датират от византийската епоха“, добавя Роков.

Атлас събира всичко открито

Съществува частна инициатива за създаване на атлас, който да събере всичко, открито на дъното на Черно море. В момента разкази за открити находки са описани в различни издания и книжки. „Лошото е, че информацията е разпръсната“, казва Теодор Роков. Той обаче е запознат, че се подготвя книга, в която ще се съберат на първо време всички данни за потънали съвременни кораби.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
popay_the_sailor
[Admin]


Регистриран на: 06 Яну 2004
Мнения: 10243
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Вто 10 Фев 2009, 15:56    Заглавие:  

Теодор Роков написа:
Английският кораб „Черният принц“, потънал около Шабла


Тоя цървул не е ли чувал, че "Принцът" е потънал край Балаклава, което е доста по на североизток от Шабла, и че на борда му не е имало никакви съкровища? Именно той е в основата на създаването на ЕПРОН.

Теодор Роков написа:
„В спомените си инженерът пише, че в събота и неделя, когато не са били ангажирани с експедицията, той е ходил сам да се гмурка в района на Калиакра, когато открива слитъка“


Да, да! Ще го пусне някой през 1972 г. да си се гмурка ей така сам. Laughing Туй ми навява на писанията на един друг инженер.

Теодор Роков написа:
Предполага се, че плавателният съд е бил на български корабособственик, понеже в него е намерено голямо парче свинска кожа, а мюсюлманите избягват досега до нея


Ами ако е грък корабособственикът? Ко прайм тогава?

Теодор Роков написа:
Котвената тежест от края на бронзовата епоха пък била открита през 1983 г. във Варненското езеро в близост до едно от потъналите селища.


Не са потънали! Унищожени са при строителството и последвалите разширения на Арсенала.

Теодор Роков написа:
Не са малко потъналите кораби от Първата и Втората световна война. Една част от тях са отишли на дъното при военни действия, други - при корабокрушения.


Всички се знаят, знае се защо са попаднали на морското дъно и са изследвани.

_________________
Rolling, turning, diving
Rolling, turning, diving, going in again
Run, live to fly, fly to live, do or die
Run, live to fly, fly to live, Aces high.
--------------------------------------------
Есть ложь, наглая ложь и советская историография
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ICQ Номер 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42469

МнениеПуснато на: Пет 05 Юни 2009, 23:54    Заглавие:  

Испания получава съкровище от потънал кораб

Компания, специализирана в издирване на потънали съкровища в океанските дълбини, получи нареждане от американски съдия да предаде половин милион златни и сребърни монети на правителството на Испания, предаде Би Би Си.

Компанията Odyssey Marine Exploration е извадила на повърхността останките на кораб в Атлантическия океан, предполагаем испански военноморски съд. Испанското правителство е предявило иска, твърдейки, че съкровището е част от националното наследство на страната. Компанията-откривател възнамерява да обжалва съдебното решение. Това е последният пример за продължителният и понякога мрачен спор, посочва кореспондентът на радиото в Мадрид.

Извадените от дълбините на океана монети, смятани да са на стойност около 500 милиона долара, се появяват през 2007 г., когато компанията-търсач съобщава за възстановяването на артефакти от останките на кораб в Атлантика. Тя пазеше местонахождението на находката в тайна, за да възпре евентуални грабители. Откритото бе докарано на брега на Гибралтар и бързо пренесено в Маями, вбесявайки правителството на Испания. Смята се, че намерените останки принадлежат на "Мерседес" - военноморска фрегата, разрушена от Великобритания през 1804.

Преди година испанското правителство подаде иск пред съд във Флорида, където се намира компанията-откривател, с настояването намереното на океанското дъно да й бъде предадено. Съдията постанови, че Мадрид притежава в случая правото на "суверенния имунитет", по силата на който съкровището следва да й бъде предадено, доколкото съдът няма юрисдикция по случая.

Испанският министър на културата Анхелес Гонзалес-Синде изрази задоволството на своето правителство от решението на американския съд.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42469

МнениеПуснато на: Сря 24 Юни 2009, 15:13    Заглавие:  

Откриха златно съкровище край Аржентина
BLITZ - 24 Юни 07:33
Струващ милиони златен и сребърен товар на потънал през януари в Южната част на Атлантическия океан кораб бе открито в останките му чрез сонар, съобщава ДПА.
Товарът със злато и сребро е собственост на аржентинските минни компании “Cerro Vanguardia” и “Minera Triton”. С помощта на сонар и робот с камера са били заснети останките от товарните помещения в задната част на кораба. Те са открити на 80 метра под водата. На видео материалите ясно се видяло наличието на пакетираните около 9,6 тона необработено злато и сребро, пише аржентинския вестник «Clarín“. Преди това се спекулираше, че товарът на кораба на стойност 16,4 млн. долара (11,8 млн. евро) е потънал дълбоко в океана на около 40 км от бреговете на Аржентина.

Корабът “Polar Mist“ попаднал на буря малко преди да се добере до бреговете на провинция Санта Крус, след като натоварил златото от столицата на Чили Сантяго и имал за задача да го закара до Швейцария за продан. Екипажът на плавателния съд се евакуирал и бил спасен от бреговата охрана. След 24 часа корабът бил изтеглен до пристанището от чилийски влекач, но малко след това се разпаднал и части от него потънали под водата. Едва няколко месеца по-късно обаче търсеният товар злато бе намерен.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42469

МнениеПуснато на: Сря 28 Сеп 2011, 13:25    Заглавие:  

Arrow Откриха потънал кораб със сребро
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
barrel-rider


Регистриран на: 02 Юни 2006
Мнения: 7061
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Чет 29 Сеп 2011, 07:24    Заглавие:  

Скоро четох една книжка, Stalin's silver, за потопен американски Liberty (John Barry, потопен от U-859 през 1944 г.) с товар сребро - част от сделките през ВСВ. Предполагам, че и това е нещо подобно.

P.S. Пресли, може ли да се смени малко името на темата? Нещо като "Планетата на съкровищата"... Very Happy Иначе горното трябва да отиде в отделна тема "Сребро, сребро, сребро!", а място има и "Диаманти, диаманти, диаманти!" и т.н. Wink

_________________
The Road goes on and on
Down from the door where it began.
Now far ahead the Road has gone,
And I must follow, if I can ...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
popay_the_sailor
[Admin]


Регистриран на: 06 Яну 2004
Мнения: 10243
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Чет 29 Сеп 2011, 07:35    Заглавие:  

Click to see if image is larger


_________________
Rolling, turning, diving
Rolling, turning, diving, going in again
Run, live to fly, fly to live, do or die
Run, live to fly, fly to live, Aces high.
--------------------------------------------
Есть ложь, наглая ложь и советская историография
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ICQ Номер 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Регистриран на: 08 Ное 2007
Мнения: 12545
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Чет 02 Фев 2012, 12:21    Заглавие:  

Откриха в потънал кораб съкровище на стойност $3 млрд.
БГНЕС

Търсачи на американски съкровища съобщиха, че са открили останките на британски товарен кораб, натоварен с платина, чиято стойност се оценява на три милиарда долара. Корабът, превозващ скъпоценния метал, бил потопен по време на Втората световна война, съобщи днес в електронното си издание американският в. "Бостън глоуб", цитиран от Франс прес и БТА.
Компанията "Съб сий рисърч" (Sub Sea Research), чиято централа се намира в щата Мейн (североизточната част на САЩ), е открила кораба "Ес Ес Порт Никълсън" на дъното на океана на 50 километра от Провинстаун (Масачузетс), уточнява вестникът. "Порт Никълсън" се насочвал от Халифакс, в Канада, към Ню Йорк, когато бил потопен от торпедо през 1942 година. Четирима души загинали при потъването му, но 87 успели да се спасят.
"Съб сий рисърч" открила местонахождението на съкровището през август 2008 година с помощта на подводен робот. Според търсачите на съкровища на борда на потъналия кораб е имало най-малко 30 сандъка с кюлчета платина, чиято цена се повишава силно от началото на века. "Има голяма вероятност на кораба да се намират и близо 10 тона злато и може би няколко промишлени диаманта", посочва пред американското издание високопоставен служител на "Съб сий рисърч".
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Регистриран на: 08 Ное 2007
Мнения: 12545
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Чет 02 Фев 2012, 12:32    Заглавие:  

Испания получава 17 тона съкровища от потънал галеон

Апелативният съд на щата Флорида постанови че компанията Odyssey Marine Exploration която е открила потъналия в началото на 19 век кораб "Нуэстра Cеньора да лас Мерседес" трябва да предаде съкровищата на стойност 500 млн. долара на испанската държава, тъй като в случай има т.нар. правило на суверинитета, доколкото корабът е принадлежал на испанската държава.

Апелляционный суд в Атланте, штат Джорджия, отклонил жалобу компании Odyssey Marine Exploration на решение вернуть Испании груз монет с затонувшего в начале XIX веке судна. Об этом пишет 1 февраля газета El Pais.
Суд выделил испанской стороне 10 дней на то, чтобы вывезти с американской территории почти 600 тысяч золотых и серебряных монет общим весом в 17 тонн. Такое решение было принято по принципу "иммунитета суверена": затонувшее судно принадлежало испанской короне, и, следовательно, ей же принадлежит и обнаруженный клад.
Тяжба между испанским государством и американской компанией продолжается с 2007 года. Тогда Odyssey Marine Exploration подняла со дна Атлантического океана груз монет оценочной стоимостью в 500 миллионов долларов. Американские суды несколько раз выписывали постановление вернуть клад испанцам, но компания оспаривала подобные решения. По мнению Odyssey Marine Exploration, судно "Нуэстра Cеньора да лас Мерседес" выполняло коммерческий рейс, так что "иммунитет суверена" на него не распространяется. Кроме того, в компании утверждали, что перевозимые монеты принадлежали не испанской короне, а частным лицам.
В сентябре 2011 года суд во Флориде в очередной раз постановил, что монеты принадлежат Испании - на этот раз доводом в пользу такого решения послужил и американо-испанский договор о дружбе от 1902 года. Odyssey Marine Exploration рассчитывала получить право оставить груз у себя до тех пор, пока она не обжалует вердикт в Верховном суде США, однако и по этому вопросу решение оказалось не в пользу кладоискателей. Odyssey Marine Exploration намерена подать апелляцию в Верховный суд США в ближайшие дни, но шансы компании на пересмотр решения оцениваются как очень низкие.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
popay_the_sailor
[Admin]


Регистриран на: 06 Яну 2004
Мнения: 10243
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Пет 03 Фев 2012, 08:36    Заглавие:  

Американский искатель сокровищ Грег Брукс (Greg Brooks) нашел на дне Атлантики затонувшее британское торговое судно "Порт-Николсон" (SS Port Nicholson), торпедированное немецкой субмариной в 1942 году, сообщает BBC News. По его утверждениям на борту судна находится груз с платиной стоимостью около трех миллиардов долларов.

Корабль потерпел крушение в 80 километрах от побережья США. Кладоискатель рассказал, что в регистрах американского минфина он узнал о том, что вместе с "Порт-Николсоном" затонул крупный груз платины. По его сведениям, слитки были переданы США Советским Союзом в качестве платы за военные поставки.

Американец обнаружил потопленное судно четыре года назад. Но предпочитал держать это в тайне до тех пор, пока не оформит разрешение на подъем. Ожидается, что операцию по поднятию сокровищ начнется до конца февраля.

Отметим, что вопрос о правообладателе ценного груза остается открытым. Однако большинство экспертов не верят тому, что на борту судна действительно находятся какие-либо ценности. Более того, представители правительства Великобритании заявили, что, по их данным, "Порт-Николсон" перевозил технику и военное имущество.

Click to see if image is larger

_________________
Rolling, turning, diving
Rolling, turning, diving, going in again
Run, live to fly, fly to live, do or die
Run, live to fly, fly to live, Aces high.
--------------------------------------------
Есть ложь, наглая ложь и советская историография
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ICQ Номер 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42469

МнениеПуснато на: Съб 25 Фев 2012, 18:43    Заглавие:  

Arrow Испания си прибра от САЩ 17 тона съкровища от потънал галеон
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 2 от 2 [28 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » ЯХТИ И ВЕТРИЛА - ФОРУМ ЗА ВЕТРОХОДИ, РЕГАТИ, ИСТОРИЯ
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0685s ][ Queries: 13 (0.0061s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker