Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Сря 27 Май 2020, 23:19
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » БЪЛГАРСКИ МОРСКИ И РЕЧНИ ПРИСТАНИЩА
пристан Батин
Модератори: Sea Dog
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 1 от 1 [6 Мнения]  
Автор Съобщение
kaloian
[Admin]

Регистриран на: 29 Ное 2004
Мнения: 343
Местожителство: Sofia

МнениеПуснато на: Съб 10 Мар 2007, 20:37    Заглавие:  пристан Батин  

Остров Батин, десен бряг, км 525,7
На високия бряг срещу острова има останки от римския кастел Сакидава. Мястото под него е свързано с руско-турската война, 1806-1812 г. Русите построили тук понтонен мост през 1810, във връзка с известното в руската военна история Русчушко сражение 1811 г. Местното население наричало станалите тук военни събития със названието ”Батин кавгасъ”. Местата около остров Батин са много богати на риба.

------------------------------------------------------------------------------------

БАТИН

ISBN 954-775-165-4
Съставители: Тодор Билчев, Анка Колева
Рецензент: д-р Николай Ненов Научен редактор: д-р Лъчезар Георгиев
предпечат и печат ФАБЕР - В. Търново 062/35256


http://mladite.com/koreni/batin/batin.pdf

Именно затова точно тук вече би трябвало да посочим, че през разглеждания период, в Батин като селище, разположено в непосредствена близост до р. Дунав съществувало и Рибно стопанство "Дунав". То се образувало върху площ от 1100 дка през 1981 г., като произвеждало риба за консумация и зариби-телен материал. Готовата продукция била доставяна главно в Русе, Видин, Мон-тана, Варна и Добрич. Две години Батин е изнасял риба и в Гърция. Водоснабдяването му ставало с дунавски води чрез помпена станция. Годишно се произвеждала до 200 тона риба. Като производствена единица към Предприятие "Рибовъдство" - Русе, Рибно стопанство "Дунав" - с. Батин, Русенско съществувало до 1994 г., когато било ликвидирано.
Създаден още през 1959 г., в този период съществувал и Драгажен флот. Неговото начало било поставено с малката гемия на капитан Куфудаки, което станало така: "През 1959 г. баща ми Герасим Куфудакиев се пенсионира - записал през 2001 г. синът му Герасим Герасимов - Един ден го поканиха от ТКЗС с. Горно Абланово и с. Батин да стане капитан на една много стара дървена гемия, с която се пренасяха зеленчуци от с. Батин до Русе... И все пак в продължение на 2 години тя свърши доста голяма работа. Ръководството на ТКЗС-то се убеди, че двете села, разположени на Дунава, могат да имат голяма полза от близостта им с реката." По-нататък нещата се разраснали, появили се дълбачки, които извличали пясък и чакъл от дъното на Дунава, а многотонни шлепове го пренасяли, където трябва. Впоследствие се обособили шлепове само за скални и кариерни материали, с което дейността на Батинския драгажен флот се разширила. Той съществува и до днес, а ръководител сега му е Иван Великов от с. Г. Абланово, Русенско.214
А както писахме и в глава първа на това изследване, някъде откъм 1950 г. в транспортно отношение Батин се е обслужвал и от движещите се по р. Дунав пътнически кораби, които акостирали и на Батинското пристанище, или специално пригоден за целта понтон, откъдето пътниците слизали или се качвали на кораба и така се придвижвали до желаното от тях място, като най-често това ставало до окръжния център Русе, където много батинчани вече живеели, а тези; които били останали в селото, изпращали децата си там да се учат в средните училища на града. Съществуването на Батинското пристанище е документирано в Държавен архив - Русе чрез писмото на председателя на ОНС -Батин от 6.01.1956 г. до директора на БРП - Русе, в което се казвало: "Предвид на това, че имаме доста пътници да се качват на пристанище Батин, а нямаме понтон, молим понтона от пристанище Горно Абланово да се изпрати на пристанище Батин, тъй като от Горно Аблановското пристанище не се качват пътници, понеже селото им се обслужва от автомобилен рейс."215 Наличието на Батинското пристанище е отбелязано и в лоцията на р. Дунав от 1961 г., където записали: "Пристан Батин. Км 527. Разположен на десния бряг в ръкава на о-в Батин. При високи води корабите спират в ръкава между км 528 - км 527, като застават на брега, а при ниски води използват пристан Абланово."216 Явно някъде в края на 70-те години на XX век дунавските води многократно са намалявали, а пристан Г. Абланово вече не съществувал, защото селото се обслужвало от автобуси, поради която причина и пристан Батин бил закрит.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
kaloian
[Admin]

Регистриран на: 29 Ное 2004
Мнения: 343
Местожителство: Sofia

МнениеПуснато на: Съб 10 Мар 2007, 23:34    Заглавие:  

Някои от корабите на фирма "Драгажен" ООД - Горно Абланово

1. моторен кораб "Върбан войвода"
2. моторен кораб "П. Славейков"
3. несамоходен шалан №32
4. несамоходен шалан №38
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
kaloian
[Admin]

Регистриран на: 29 Ное 2004
Мнения: 343
Местожителство: Sofia

МнениеПуснато на: Съб 10 Мар 2007, 23:53    Заглавие:  

18.10.2006 г.

На територията на община Борово е предвидено да се реализира инвестиционно предложение “Добив на инертни материали “ от коритото на р. Дунав с надземни средства от 525,100 до км. 523,500 в канала на о. Батин, с местоположение в землището на село Батин, община Борово с възложител Милко Стилянов, село Батин, Община Борово.
За предложението е извършена процедура по преценяване необходимостта от оценка на въздействието върху околната среда (ОВОС), съгласно изискванията на глава шеста от Закона за опазване на околната среда ( ДВ, бр. 91/2002г., изм. И доп. ДВ, бр. 77/2005г.). Решението е,че не подлежи на ОВОС.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Съб 08 Сеп 2007, 12:29    Заглавие:  

5 септември 2007 г.

Румънски конвой заседна до Батин“. Това е по-любопитното, което откриваме на втора. Румънски тласкач с осем секции към него заседна вчера по обед край остров Батин. Навигаторът не се съобразил с дълбочината на газене в района и забил пълните съдове от конвоя в пясъка Вчера нивото на реката бе половин метър. Очаква се до утре котата да падне с още 5 см.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Сря 11 Мар 2009, 13:53    Заглавие:  

Драгажния флот на о-в Батин

Click to see if image is larger

Работници от рибното предприятие

Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
swb

Регистриран на: 22 Окт 2009
Мнения: 87

МнениеПуснато на: Вто 29 Май 2012, 11:00    Заглавие:  

поглед към о-в батин

Click to see if image is larger
май 2012
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 1 от 1 [6 Мнения]  
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » БЪЛГАРСКИ МОРСКИ И РЕЧНИ ПРИСТАНИЩА
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0935s ][ Queries: 13 (0.0057s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker