Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Протест в Сливен: Присъдата на убиеца на Криси не трябва да бъде намалявана · Над 13 000 полицаи и жандармеристи мобилизирани за срещата на Г-7 · Борисов с извънредно решение след хакерския скандал · Софиянец стана внезапно крупен длъжник заради "НАП-лийкс" · ЗАМЕСТНИК-КОМАНДИРЪТ НА ВОЕННОМОРСКИТЕ СИЛИ ФЛОТИЛЕН АДМИРАЛ ГЕОРГИ ПЕНЕВ ПРАЗНУВА 50-ГОДИШЕН ЮБИЛЕЙ (ГАЛЕРИЯ) · Искри между Лондон и Брюксел за предоговаряне на сделката за Брекзит ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Вто 20 Авг 2019, 22:15
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » ЯХТИ И ВЕТРИЛА - ФОРУМ ЗА ВЕТРОХОДИ, РЕГАТИ, ИСТОРИЯ
Volvo ocean race
Модератори: Sea Dog
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 1 от 1 [5 Мнения]  
Автор Съобщение
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42470

МнениеПуснато на: Сря 15 Юли 2009, 08:29    Заглавие:  Volvo ocean race  

Отдавна мислех да открия тема за това култово състезание. Даже не знам защо но регатата ми е по-на сърце от "Америка къп". Тук публикувайте и текстове и снимки за следващото състезавия. Ето и един обзорен материал.

Click to see if image is larger

Volvo Ocean Race 2008 - 2009
bg-sail.org

В неделя, 28.06.2009, на плажа близо до устието на река Нева в Санкт Петербург победителите в най-голямата презокеанска регата получиха своите трофеи. След 37000 морски мили, 10 етапа и 7 гонки в пристанища побетители в регатата са екипажът на Ericsson 4, следвани от PUMA и Telefonica Blue.

Всичко започна на 4ти октомври 2008 с две гонки в пристанището на Аликанте. Испанската публика получи специален подарък - двете яхти Telefonica Blue и Telefonica Black се класираха на първите две места. Класирането на испанските екипажи беше съвсем естествено, като се има предвид, че тяхната тренировъчна база бе в Аликанте и те познават много добре местните условия.

Първиат етап от Аликанте до Кейптаун започна със силен вятър (25 възела) и триметрови вълни, което направи телевизионното предаване особено зрелищно. Първи от пристанището се измъкнаха Ericsson 4 и след 6500 мили успяха да финишират, като поставиха нов рекорд от 596.6 мили за 24 часа.

Следващия етап беше началото на голямата промяна в маршрута на регатата. Вместо обичайния курс към Австралия, флотилията пое на североизток към индийското пристанище Кочин, преминавайки покрай Мавриций и Малдивите. Скоро след старта яхтите се сбъскаха със силните ветрове и големите вълни на южния Индийски окена - Green Drafon счупиха управлението на яхтата, а по-късно и гика, Team Russia бяха пометени от голяма вълна, а PUMA повредиха констръкцията на корпуса и трябваше да намалят скоростта и да се заемат с поправки. Първи достигнаха Индия Ericsson 4, втори бяха Telefonica Blue, а трети - Ericson 3.

На 13ти декември яхтите напуснаха Кочин и се отправиха към следващата спирка в Азия - Сингапур. Дължината на етапа бе 1950 морски мили и завърши за 9 дни, 5 часа, 51 минути и 22 секунди. Първи финишираха Telefonica Blue със шкипер Bouwe Bekking, само 17 минути след тях финишира PUMA, а трети са Ericsson 3, водени от Anders Lewander.

В пристанището на Сингапур се проведе второто състезание близо до брега. При вятър от 10 - 15 възела първата гонка бе спечелена от PUMA, а втората - от Ericsson 4.

На 18 януари 2009 яхтите отплаваха от Сингапур за Цингдао - 2500 мили срещу вятъра през Китайско море послед зима. Първи финишира екипажа на Bouwe Bekking Telefonica Blue, след тях до Китай достигнаха PUMA и Ericsson 4.

В Цингдао, където миналата година се проведоха гонките от олимпийската регата, на 7 февруари стартира третото пристанищно състезание. Тези гонки освен зрелищно състезание за зрителите, осигуряват и 20% от точките за цялата регата и са много важни за крайното класиране. Първата гонка спечели Ericsson 4, а втората - Telefonica Blue, водени този път от сребърния олимпийски медалист Iker Martinez.

Петият етап на Volvo Ocean Race е и най-дългият. От Китай до Рио де Жанейро - 12300 мили през Тихия окен, покрай нос Хорн и южния Атлантик. След като стартирха осем часа след останалите яхти и благодарение на рискована тактика да се отделят от основната група, първи в Рио финишира екипажа на Ericsson 3 със шкипер Magnus Ollson. Telefonica Blue се удариха в скала още след старта в Китай и финишираха последни.

Пристанищната гонка в Рио се проведе на четвърти април при слаби ветрове, което даде предимство на Telefonica Blue. Тяхната яхта определено вървеше по-добре на слаб вятър и заслужено финишира първа. След оспорвата битка втори пресякоха линията екипажът на PUMA, следвани от Delta Lloyd.

Етап 6 от Рио де Жанейро до Бостън стартира на 11 април и след 15 дни, 10 часа и 31 минути първи пресякоха финалната линия Ericsson 4. Още в самото начало на етапа Telefonica Black трябваше да евакуират Mike Pammenter от Южна Африка, след като при маневра кракът му се оплете в шкотът на геноата. Първоначално всички мислеха, че кракът му е счупен, но се оказа, че епросто изкълчен. На шестия ден, когато вятърът започна да се усилва, шкиперът на Ericsson 3 Magnus Ollson беше повален от първата голяма вълна, която удари яхтата.

In-port гонките в Бостън бяха спечелени от Telefonica Blue след изклчително интересен старт и оспорван старт на втората гонка. Втори се класираха Ericsson 4, а трети - Delta Lloyd.

От Бостън флотилията се отправи към Галуей в Ирландия с класическо прекосяване на северния Атлантик. Местните фенове на ветроходството бяха зарадвани от третото място на ирландците от Green Dragon, но преди тях финишираха фаворитите Ericsson 4 и PUMA.

Състезанието в ирландското пристанище беше първата победа на PUMA от старта на регатата до сега. Въпреки, че винаги бяха сред първите, до сега не успяваха да спечелят етап. В Галуей обаче PUMA финишира трета в първата първа във втората гонка, което и осигури победа в етапа.

Осмият етап от Volvo Ocean Race беше от Галуей в Ирландия до Марщранд в Швеция и беше дълъг само 1250 морски мили. Първи отново бяха Ericsson 4. След като скъсаха най-колемия си спинакер, PUMA компенсираха липсата с хитра тактика и успяха да излъжат Green Dragon и финишираха втори, а ирландците останаха трети.

Следващите два прехода бяха още по-кратки. От Марщранд яхтите стартираха към Стокхолм в етап дълъг 525 морски мили. Още в самото начало на етапа Telefonica Blue удариха на камък и загубиха 2 дни в ремонт на щетите, след като водеха след старта. С третото си масто в този етам Ericsson 4 си осигуриха първото място в крайното класиране, а преди тях финишираха PUMA и Ericsson 3.
Гонките в пристанището на Стокхолм бяха последен tанс за Telefonica Blue да се върнат отново в играта за третото място, и за да стане това, трябваше да бият PUMA. И те успяха да го направят, като финишираха втори в първата и първи във втората гонка. PUMA също имаха първо и трето място, но останаха втори в крайното класиране за етапа.

След гонките в пристанището на Стокхолм дойде и голямата изненада в регатата. След като Team Russia се отказаха от състезанието още в Сингапур поради проблеми с финансирането, на 22 юни те обявиха, че се завръщат в регатата. за да се случи това обаче, яхтата трябваше отново да бъде вкарана в рамките на правилата на регатата, ановите членове на екипаша да преминат медицински прегледи и курсове за безопастност.

На 25 юни яхтите стартираха от Стокхолм в последния етап от Volvo Ocean Race - 400 морски мили до старата столица на Русия Санкт Петербург. Team Russia не успяха да се справят с привеждането на яхтата в рамките на правилата, но се включиха в етапа, за да изпълнят целта си да плават за първи път в руски води в етап от Volvo Ocean Race. Първи в Русия пристигнаха испанците от Telefonica Black, след тях финишираха PUMA, въпреки, че водеха през по-голямата част от етапа, а трети в прехода и в крайното класиране са Telefonica Blue.

Крайно класиране във Volvo Ocean Race 2008 - 2009:

POS TEAM POINTS
1 Ericsson 4Ericsson 4 114.5
2 PUMA Ocean RacingPUMA Ocean Racing 105.5
3 Telefonica BlueTelefonica Blue 98.0
4 Ericsson 3Ericsson 3 78.5
5 Green DragonGreen Dragon 67.0
6 Telefonica BlackTelefonica Black 58.0
7 Delta LloydDelta Lloyd 41.5
8 Team RussiaTeam Russia 10.5

Последната промяна е направена от Preslav на Чет 28 Яну 2010, 02:07; мнението е било променяно общо 1 път
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
barrel-rider


Регистриран на: 02 Юни 2006
Мнения: 7168
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Сря 15 Юли 2009, 21:00    Заглавие:  

Заради усилията за рубриката, ти се прощава приказката за второто място за"America's cup" Twisted Evil
Регатата свърши и ме изпреварваш с обзора, а и без това сега пиша доклади, а за яхтите не остава много време Crying or Very sad

_________________
The Road goes on and on
Down from the door where it began.
Now far ahead the Road has gone,
And I must follow, if I can ...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Принц Ойген


Регистриран на: 12 Яну 2005
Мнения: 2124
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Сря 10 Мар 2010, 16:29    Заглавие:  

Няколко кадъра от Volvo Ocean Race 2008-2009. Регатата трая 9 месеца, през които участниците преодоляха 37,000 морски мили в 10 етапа

Ericsson 3 training in Rio de Janeiro. Sugar Loaf and Corcovado in backdrop. (© Oskar Kihlborg)
Click to see if image is larger

Ericsson 4 in Lanzarote. Onboard Media Crew Guy Salter is in the mast to take pictures. Another day at the office. (© Oskar Kihlborg)
Click to see if image is larger

Ericsson 3 arriving in the port of Qingdao, China. (© Oskar Kihlborg)
Click to see if image is larger

_________________
Click to see if image is larger
I won´t be the one left behind
You can´t be king of the world
If you´re slave to the grind
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42470

МнениеПуснато на: Вто 19 Юни 2012, 12:25    Заглавие:  

Още малко останаааа!

http://morskivestnik.com/mor_kolekcii/jniklev/jn_18062012.html
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
barrel-rider


Регистриран на: 02 Юни 2006
Мнения: 7168
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Вто 19 Юни 2012, 12:39    Заглавие:  

Цитат:
През по-голямата част от времето – под вода...

Very Happy Very Happy

_________________
The Road goes on and on
Down from the door where it began.
Now far ahead the Road has gone,
And I must follow, if I can ...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 1 от 1 [5 Мнения]  
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » ЯХТИ И ВЕТРИЛА - ФОРУМ ЗА ВЕТРОХОДИ, РЕГАТИ, ИСТОРИЯ
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0610s ][ Queries: 13 (0.0040s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker