Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Индийските ВВС проведоха втори успешен пуск на крилата ракета с въздушно базиране BrahMos · Какви конвенционални оръжия е изнесла и внесла Украйна през 2018 г. · 96 години от рождението на военния парашутист подоф. Петър Томов · 21 държави гласуват утре на Евроизборите · Германия се отчете пред НАТО за увеличаването на разходите си за отбрана · Ново нападение на ислямисти в Нигерия ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
The time now is Sun 26 May 2019, 04:58
All times are UTC + 2
 Forum index » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » ЯХТИ И ВЕТРИЛА - ФОРУМ ЗА ВЕТРОХОДИ, РЕГАТИ, ИСТОРИЯ
Volvo ocean race
Moderators: Sea Dog
Post new topic   Reply to topic View previous topic :: View next topic
Page 1 of 1 [5 Posts]  
Author Message
Preslav
[Admin]


Joined: 19 Jan 2006
Posts: 42469

PostPosted: Wed 15 Jul 2009, 08:29    Post subject:  Volvo ocean race  

Отдавна мислех да открия тема за това култово състезание. Даже не знам защо но регатата ми е по-на сърце от "Америка къп". Тук публикувайте и текстове и снимки за следващото състезавия. Ето и един обзорен материал.

Click to see if image is larger

Volvo Ocean Race 2008 - 2009
bg-sail.org

В неделя, 28.06.2009, на плажа близо до устието на река Нева в Санкт Петербург победителите в най-голямата презокеанска регата получиха своите трофеи. След 37000 морски мили, 10 етапа и 7 гонки в пристанища побетители в регатата са екипажът на Ericsson 4, следвани от PUMA и Telefonica Blue.

Всичко започна на 4ти октомври 2008 с две гонки в пристанището на Аликанте. Испанската публика получи специален подарък - двете яхти Telefonica Blue и Telefonica Black се класираха на първите две места. Класирането на испанските екипажи беше съвсем естествено, като се има предвид, че тяхната тренировъчна база бе в Аликанте и те познават много добре местните условия.

Първиат етап от Аликанте до Кейптаун започна със силен вятър (25 възела) и триметрови вълни, което направи телевизионното предаване особено зрелищно. Първи от пристанището се измъкнаха Ericsson 4 и след 6500 мили успяха да финишират, като поставиха нов рекорд от 596.6 мили за 24 часа.

Следващия етап беше началото на голямата промяна в маршрута на регатата. Вместо обичайния курс към Австралия, флотилията пое на североизток към индийското пристанище Кочин, преминавайки покрай Мавриций и Малдивите. Скоро след старта яхтите се сбъскаха със силните ветрове и големите вълни на южния Индийски окена - Green Drafon счупиха управлението на яхтата, а по-късно и гика, Team Russia бяха пометени от голяма вълна, а PUMA повредиха констръкцията на корпуса и трябваше да намалят скоростта и да се заемат с поправки. Първи достигнаха Индия Ericsson 4, втори бяха Telefonica Blue, а трети - Ericson 3.

На 13ти декември яхтите напуснаха Кочин и се отправиха към следващата спирка в Азия - Сингапур. Дължината на етапа бе 1950 морски мили и завърши за 9 дни, 5 часа, 51 минути и 22 секунди. Първи финишираха Telefonica Blue със шкипер Bouwe Bekking, само 17 минути след тях финишира PUMA, а трети са Ericsson 3, водени от Anders Lewander.

В пристанището на Сингапур се проведе второто състезание близо до брега. При вятър от 10 - 15 възела първата гонка бе спечелена от PUMA, а втората - от Ericsson 4.

На 18 януари 2009 яхтите отплаваха от Сингапур за Цингдао - 2500 мили срещу вятъра през Китайско море послед зима. Първи финишира екипажа на Bouwe Bekking Telefonica Blue, след тях до Китай достигнаха PUMA и Ericsson 4.

В Цингдао, където миналата година се проведоха гонките от олимпийската регата, на 7 февруари стартира третото пристанищно състезание. Тези гонки освен зрелищно състезание за зрителите, осигуряват и 20% от точките за цялата регата и са много важни за крайното класиране. Първата гонка спечели Ericsson 4, а втората - Telefonica Blue, водени този път от сребърния олимпийски медалист Iker Martinez.

Петият етап на Volvo Ocean Race е и най-дългият. От Китай до Рио де Жанейро - 12300 мили през Тихия окен, покрай нос Хорн и южния Атлантик. След като стартирха осем часа след останалите яхти и благодарение на рискована тактика да се отделят от основната група, първи в Рио финишира екипажа на Ericsson 3 със шкипер Magnus Ollson. Telefonica Blue се удариха в скала още след старта в Китай и финишираха последни.

Пристанищната гонка в Рио се проведе на четвърти април при слаби ветрове, което даде предимство на Telefonica Blue. Тяхната яхта определено вървеше по-добре на слаб вятър и заслужено финишира първа. След оспорвата битка втори пресякоха линията екипажът на PUMA, следвани от Delta Lloyd.

Етап 6 от Рио де Жанейро до Бостън стартира на 11 април и след 15 дни, 10 часа и 31 минути първи пресякоха финалната линия Ericsson 4. Още в самото начало на етапа Telefonica Black трябваше да евакуират Mike Pammenter от Южна Африка, след като при маневра кракът му се оплете в шкотът на геноата. Първоначално всички мислеха, че кракът му е счупен, но се оказа, че епросто изкълчен. На шестия ден, когато вятърът започна да се усилва, шкиперът на Ericsson 3 Magnus Ollson беше повален от първата голяма вълна, която удари яхтата.

In-port гонките в Бостън бяха спечелени от Telefonica Blue след изклчително интересен старт и оспорван старт на втората гонка. Втори се класираха Ericsson 4, а трети - Delta Lloyd.

От Бостън флотилията се отправи към Галуей в Ирландия с класическо прекосяване на северния Атлантик. Местните фенове на ветроходството бяха зарадвани от третото място на ирландците от Green Dragon, но преди тях финишираха фаворитите Ericsson 4 и PUMA.

Състезанието в ирландското пристанище беше първата победа на PUMA от старта на регатата до сега. Въпреки, че винаги бяха сред първите, до сега не успяваха да спечелят етап. В Галуей обаче PUMA финишира трета в първата първа във втората гонка, което и осигури победа в етапа.

Осмият етап от Volvo Ocean Race беше от Галуей в Ирландия до Марщранд в Швеция и беше дълъг само 1250 морски мили. Първи отново бяха Ericsson 4. След като скъсаха най-колемия си спинакер, PUMA компенсираха липсата с хитра тактика и успяха да излъжат Green Dragon и финишираха втори, а ирландците останаха трети.

Следващите два прехода бяха още по-кратки. От Марщранд яхтите стартираха към Стокхолм в етап дълъг 525 морски мили. Още в самото начало на етапа Telefonica Blue удариха на камък и загубиха 2 дни в ремонт на щетите, след като водеха след старта. С третото си масто в този етам Ericsson 4 си осигуриха първото място в крайното класиране, а преди тях финишираха PUMA и Ericsson 3.
Гонките в пристанището на Стокхолм бяха последен tанс за Telefonica Blue да се върнат отново в играта за третото място, и за да стане това, трябваше да бият PUMA. И те успяха да го направят, като финишираха втори в първата и първи във втората гонка. PUMA също имаха първо и трето място, но останаха втори в крайното класиране за етапа.

След гонките в пристанището на Стокхолм дойде и голямата изненада в регатата. След като Team Russia се отказаха от състезанието още в Сингапур поради проблеми с финансирането, на 22 юни те обявиха, че се завръщат в регатата. за да се случи това обаче, яхтата трябваше отново да бъде вкарана в рамките на правилата на регатата, ановите членове на екипаша да преминат медицински прегледи и курсове за безопастност.

На 25 юни яхтите стартираха от Стокхолм в последния етап от Volvo Ocean Race - 400 морски мили до старата столица на Русия Санкт Петербург. Team Russia не успяха да се справят с привеждането на яхтата в рамките на правилата, но се включиха в етапа, за да изпълнят целта си да плават за първи път в руски води в етап от Volvo Ocean Race. Първи в Русия пристигнаха испанците от Telefonica Black, след тях финишираха PUMA, въпреки, че водеха през по-голямата част от етапа, а трети в прехода и в крайното класиране са Telefonica Blue.

Крайно класиране във Volvo Ocean Race 2008 - 2009:

POS TEAM POINTS
1 Ericsson 4Ericsson 4 114.5
2 PUMA Ocean RacingPUMA Ocean Racing 105.5
3 Telefonica BlueTelefonica Blue 98.0
4 Ericsson 3Ericsson 3 78.5
5 Green DragonGreen Dragon 67.0
6 Telefonica BlackTelefonica Black 58.0
7 Delta LloydDelta Lloyd 41.5
8 Team RussiaTeam Russia 10.5

Last edited by Preslav on Thu 28 Jan 2010, 02:07; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
barrel-rider


Joined: 02 Jun 2006
Posts: 7061
Location: Варна

PostPosted: Wed 15 Jul 2009, 21:00    Post subject:  

Заради усилията за рубриката, ти се прощава приказката за второто място за"America's cup" Twisted Evil
Регатата свърши и ме изпреварваш с обзора, а и без това сега пиша доклади, а за яхтите не остава много време Crying or Very sad

_________________
The Road goes on and on
Down from the door where it began.
Now far ahead the Road has gone,
And I must follow, if I can ...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Принц Ойген


Joined: 12 Jan 2005
Posts: 2124
Location: София

PostPosted: Wed 10 Mar 2010, 16:29    Post subject:  

Няколко кадъра от Volvo Ocean Race 2008-2009. Регатата трая 9 месеца, през които участниците преодоляха 37,000 морски мили в 10 етапа

Ericsson 3 training in Rio de Janeiro. Sugar Loaf and Corcovado in backdrop. (© Oskar Kihlborg)
Click to see if image is larger

Ericsson 4 in Lanzarote. Onboard Media Crew Guy Salter is in the mast to take pictures. Another day at the office. (© Oskar Kihlborg)
Click to see if image is larger

Ericsson 3 arriving in the port of Qingdao, China. (© Oskar Kihlborg)
Click to see if image is larger

_________________
Click to see if image is larger
I won´t be the one left behind
You can´t be king of the world
If you´re slave to the grind
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website 
Preslav
[Admin]


Joined: 19 Jan 2006
Posts: 42469

PostPosted: Tue 19 Jun 2012, 12:25    Post subject:  

Още малко останаааа!

http://morskivestnik.com/mor_kolekcii/jniklev/jn_18062012.html
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
barrel-rider


Joined: 02 Jun 2006
Posts: 7061
Location: Варна

PostPosted: Tue 19 Jun 2012, 12:39    Post subject:  

Quote:
През по-голямата част от времето – под вода...

Very Happy Very Happy

_________________
The Road goes on and on
Down from the door where it began.
Now far ahead the Road has gone,
And I must follow, if I can ...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Display posts from previous:   Sort by:   
Page 1 of 1 [5 Posts]  
Post new topic   Reply to topic View previous topic :: View next topic
 Forum index » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » ЯХТИ И ВЕТРИЛА - ФОРУМ ЗА ВЕТРОХОДИ, РЕГАТИ, ИСТОРИЯ
Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

[ Time: 0.0611s ][ Queries: 13 (0.0038s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker