Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
САЩ подозират Иран в саботаж · Президентът на Австрия уволни всички министри · Захариева: Германия разчита на България · КФН: 10 лв. обезщетение за пътник в катастрофиралия до Своге автобус е незаконно, законът е предвидил 50 000 · Турски бронемашини Kirpi II в Либия · Европа се оказа "между два огъня" в търговската война на САЩ и Китай ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Вто 21 Май 2019, 21:23
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » ОБЩА СТАЯ » ОБЩ АРХИВ » Криле
Ъгъл на атака! Що е то?
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 7 от 7 [100 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Автор Съобщение
King Henry

Регистриран на: 03 Фев 2012
Мнения: 10

МнениеПуснато на: Чет 27 Сеп 2012, 17:24    Заглавие:  

Здравейте!

Преди няколко дена попаднах на интересно изречение.

1. Simple trailing edge flaps tend to reduce the aircraft angle of attack. (с други думи под, Simple trailing edge flaps, говорим за ,,задкрилки'')

2. Simple leading edge droops tend to increase the aircraft angle of attack. ( с други думи под, Simple leading edge droops, говорим за ,,предкрилки'')

Моля, по-запознатите да разяснят това.

Лично аз правя разлика между 3 ъгъла:

1. Local angle of attack - определен от кордата на крилото (chord of the wing) и вектора на движение(U).

2. Pitch angle - определен от оста ,,х'' на самолета е земната повърхност.

3. Flight path angle & Glide angle - определен от вектора на движение(U) и земята.

Явно има разлика между local angle of attack и aircraft angle of attack.


Благодаря предварително за отделеното внимание!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Елемаг
[Moderator]


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 27531
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Чет 27 Сеп 2012, 17:41    Заглавие:  

Cool Cool Cool
Има разлика между ъгъл на така на крилото и ъгъл на атака на самолета.

_________________
ЕДИНСТВЕНОТО ПРАВО НА ВРАГА Е ДА БЪДЕ УНИЩОЖЕН!
Click to see if image is larger
Да бъдеш добър е лесно. Трудно е да бъдеш справедлив!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
King Henry

Регистриран на: 03 Фев 2012
Мнения: 10

МнениеПуснато на: Чет 27 Сеп 2012, 19:08    Заглавие:  

Моля за разяснение.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Елемаг
[Moderator]


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 27531
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Чет 27 Сеп 2012, 21:21    Заглавие:  

Cool Cool Cool
Ъгъла на атака на самолета се нарича тангаж и е ъгала между хордата на самолета и вектора на скороста. А ъгъла на атака на крилото е ъгъла на поставяне на крилото спрямо оста на самолета. Измерва се между хордата на крилото и самолета. Тук има и клипчета по въпроса ти:
http://www.uvauga.ru/E_library/Aerodynamics/174.htm
А това е ъгъл на атака на крилото:
http://www.uvauga.ru/E_library/Aerodynamics/173.htm

_________________
ЕДИНСТВЕНОТО ПРАВО НА ВРАГА Е ДА БЪДЕ УНИЩОЖЕН!
Click to see if image is larger
Да бъдеш добър е лесно. Трудно е да бъдеш справедлив!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
King Henry

Регистриран на: 03 Фев 2012
Мнения: 10

МнениеПуснато на: Чет 27 Сеп 2012, 22:05    Заглавие:  

Благодаря много, но как да разбирам написаните в 1-вия ми пост твърдения за задкрилките и предкрилките?
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Елемаг
[Moderator]


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 27531
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Чет 27 Сеп 2012, 22:22    Заглавие:  

Cool Cool Cool
Без да се впускам в подробен превод
1. Simple trailing edge flaps tend to reduce the aircraft angle of attack -пуснатите клапи намаляват ъгъла на така на самолета.

2. Simple leading edge droops tend to increase the aircraft angle of attack- пуснатите предкрилки увеличават ъгала на атака на самолета.

_________________
ЕДИНСТВЕНОТО ПРАВО НА ВРАГА Е ДА БЪДЕ УНИЩОЖЕН!
Click to see if image is larger
Да бъдеш добър е лесно. Трудно е да бъдеш справедлив!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
King Henry

Регистриран на: 03 Фев 2012
Мнения: 10

МнениеПуснато на: Чет 27 Сеп 2012, 23:16    Заглавие:  

Ааа, пак благодаря, но ситуацията не е ли следната. Пускам задкрилки, увеличавам local angle of attack спрямо кордата на крилата и relative wind flow, следователно по-вече подемна сила.
Ако пък пусна предкрилки намалявам подемната сила. Тук не разбирам, защо носа на самолета пада(спрямо 1-вото твърдение) и издига(спрямо 2-рото), когато само играя със задкрилки и предкрилки. Да не би да има нещо общо и скоростта от формулата за подемна сила?
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Елемаг
[Moderator]


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 27531
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пет 28 Сеп 2012, 10:08    Заглавие:  

Cool Cool Cool
Когато пуснеш закрилки се увеличава подемната сила и ъгъла на атака съответно намалява. Когато пуснеш предкрилки се увеличава съпротивлението и съответно трябва да увеличиш ъгъла на атака. Има го линковете които съм ти пуснал.Пусни си анимацията там.

_________________
ЕДИНСТВЕНОТО ПРАВО НА ВРАГА Е ДА БЪДЕ УНИЩОЖЕН!
Click to see if image is larger
Да бъдеш добър е лесно. Трудно е да бъдеш справедлив!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
King Henry

Регистриран на: 03 Фев 2012
Мнения: 10

МнениеПуснато на: Нед 30 Сеп 2012, 21:20    Заглавие:  

Цитат:
А ъгъла на атака на крилото е ъгъла на поставяне на крилото спрямо оста на самолета. Измерва се между хордата на крилото и самолета. Тук има и клипчета по въпроса ти


От 2-рия клип до колкото виждам ъгълът на атака на крилото (local angle of attack) се определя от кордата на крилото и вектора на скоростта (посока на движение)... Този ъгъл за който ми казваш, между x-остта на летателния апарат и кордата на крилото, по дефиниция го знам като angle of incidence.

Та задкрилката увеличава ъгълът на атака на крилото, но не виждам с какво спомага да се намали ъгъла на атака на летателния апарат.

Поправи ме, ако греша, но при пускане на задкрилки се поддържа подемна сила, като се повишава ъгъла на атака на крилото, при ниска скорост ( в случай на кацане) и се генерира съпротивление.
При излитане също се пускат задкрилки под определен ъгъл.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Елемаг
[Moderator]


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 27531
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пон 01 Окт 2012, 10:36    Заглавие:  

Cool Cool Cool
Пускането на задкрилките повиша подемната сила но ъгъла на така се повиша само при ниски скорости. Затова и обикновенно тогава се използват задкрилките. Но в полет ако пуснеш задкрилките ще увеличиш подемната сила и няма защо да повишаш ъгъла на атака който върши същата работа.

_________________
ЕДИНСТВЕНОТО ПРАВО НА ВРАГА Е ДА БЪДЕ УНИЩОЖЕН!
Click to see if image is larger
Да бъдеш добър е лесно. Трудно е да бъдеш справедлив!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 7 от 7 [100 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » ОБЩА СТАЯ » ОБЩ АРХИВ » Криле
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0570s ][ Queries: 13 (0.0056s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker