В момента е: Сря 20 Фев 2019, 16:06 Часовете са според зоната UTC + 2 |
Ъгъл на атака! Що е то?
|
Предишната тема :: Следващата тема |
Страница 7 от 7 [100 Мнения] | Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 |
Автор | Съобщение | ||||
---|---|---|---|---|---|
King Henry
Регистриран на: 03 Фев 2012 Мнения: 10 |
Здравейте! Преди няколко дена попаднах на интересно изречение. 1. Simple trailing edge flaps tend to reduce the aircraft angle of attack. (с други думи под, Simple trailing edge flaps, говорим за ,,задкрилки'') 2. Simple leading edge droops tend to increase the aircraft angle of attack. ( с други думи под, Simple leading edge droops, говорим за ,,предкрилки'') Моля, по-запознатите да разяснят това. Лично аз правя разлика между 3 ъгъла: 1. Local angle of attack - определен от кордата на крилото (chord of the wing) и вектора на движение(U). 2. Pitch angle - определен от оста ,,х'' на самолета е земната повърхност. 3. Flight path angle & Glide angle - определен от вектора на движение(U) и земята. Явно има разлика между local angle of attack и aircraft angle of attack. Благодаря предварително за отделеното внимание! |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
Елемаг
[Moderator] ![]() Регистриран на: 01 Яну 2004 Мнения: 27529 Местожителство: София |
![]() ![]() ![]() Има разлика между ъгъл на така на крилото и ъгъл на атака на самолета. _________________ ЕДИНСТВЕНОТО ПРАВО НА ВРАГА Е ДА БЪДЕ УНИЩОЖЕН! ![]() Да бъдеш добър е лесно. Трудно е да бъдеш справедлив! |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
King Henry
Регистриран на: 03 Фев 2012 Мнения: 10 |
Моля за разяснение. |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
Елемаг
[Moderator] ![]() Регистриран на: 01 Яну 2004 Мнения: 27529 Местожителство: София |
![]() ![]() ![]() Ъгъла на атака на самолета се нарича тангаж и е ъгала между хордата на самолета и вектора на скороста. А ъгъла на атака на крилото е ъгъла на поставяне на крилото спрямо оста на самолета. Измерва се между хордата на крилото и самолета. Тук има и клипчета по въпроса ти: http://www.uvauga.ru/E_library/Aerodynamics/174.htm А това е ъгъл на атака на крилото: http://www.uvauga.ru/E_library/Aerodynamics/173.htm _________________ ЕДИНСТВЕНОТО ПРАВО НА ВРАГА Е ДА БЪДЕ УНИЩОЖЕН! ![]() Да бъдеш добър е лесно. Трудно е да бъдеш справедлив! |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
King Henry
Регистриран на: 03 Фев 2012 Мнения: 10 |
Благодаря много, но как да разбирам написаните в 1-вия ми пост твърдения за задкрилките и предкрилките? |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
Елемаг
[Moderator] ![]() Регистриран на: 01 Яну 2004 Мнения: 27529 Местожителство: София |
![]() ![]() ![]() Без да се впускам в подробен превод 1. Simple trailing edge flaps tend to reduce the aircraft angle of attack -пуснатите клапи намаляват ъгъла на така на самолета. 2. Simple leading edge droops tend to increase the aircraft angle of attack- пуснатите предкрилки увеличават ъгала на атака на самолета. _________________ ЕДИНСТВЕНОТО ПРАВО НА ВРАГА Е ДА БЪДЕ УНИЩОЖЕН! ![]() Да бъдеш добър е лесно. Трудно е да бъдеш справедлив! |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
King Henry
Регистриран на: 03 Фев 2012 Мнения: 10 |
Ааа, пак благодаря, но ситуацията не е ли следната. Пускам задкрилки, увеличавам local angle of attack спрямо кордата на крилата и relative wind flow, следователно по-вече подемна сила. Ако пък пусна предкрилки намалявам подемната сила. Тук не разбирам, защо носа на самолета пада(спрямо 1-вото твърдение) и издига(спрямо 2-рото), когато само играя със задкрилки и предкрилки. Да не би да има нещо общо и скоростта от формулата за подемна сила? |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
Елемаг
[Moderator] ![]() Регистриран на: 01 Яну 2004 Мнения: 27529 Местожителство: София |
![]() ![]() ![]() Когато пуснеш закрилки се увеличава подемната сила и ъгъла на атака съответно намалява. Когато пуснеш предкрилки се увеличава съпротивлението и съответно трябва да увеличиш ъгъла на атака. Има го линковете които съм ти пуснал.Пусни си анимацията там. _________________ ЕДИНСТВЕНОТО ПРАВО НА ВРАГА Е ДА БЪДЕ УНИЩОЖЕН! ![]() Да бъдеш добър е лесно. Трудно е да бъдеш справедлив! |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
King Henry
Регистриран на: 03 Фев 2012 Мнения: 10 |
От 2-рия клип до колкото виждам ъгълът на атака на крилото (local angle of attack) се определя от кордата на крилото и вектора на скоростта (посока на движение)... Този ъгъл за който ми казваш, между x-остта на летателния апарат и кордата на крилото, по дефиниция го знам като angle of incidence. Та задкрилката увеличава ъгълът на атака на крилото, но не виждам с какво спомага да се намали ъгъла на атака на летателния апарат. Поправи ме, ако греша, но при пускане на задкрилки се поддържа подемна сила, като се повишава ъгъла на атака на крилото, при ниска скорост ( в случай на кацане) и се генерира съпротивление. При излитане също се пускат задкрилки под определен ъгъл. |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
Елемаг
[Moderator] ![]() Регистриран на: 01 Яну 2004 Мнения: 27529 Местожителство: София |
![]() ![]() ![]() Пускането на задкрилките повиша подемната сила но ъгъла на така се повиша само при ниски скорости. Затова и обикновенно тогава се използват задкрилките. Но в полет ако пуснеш задкрилките ще увеличиш подемната сила и няма защо да повишаш ъгъла на атака който върши същата работа. _________________ ЕДИНСТВЕНОТО ПРАВО НА ВРАГА Е ДА БЪДЕ УНИЩОЖЕН! ![]() Да бъдеш добър е лесно. Трудно е да бъдеш справедлив! |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
Страница 7 от 7 [100 Мнения] | Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 |
Предишната тема :: Следващата тема |
Не Можете да пускате нови теми Не Можете да отговаряте на темите Не Можете да променяте съобщенията си Не Можете да изтривате съобщенията си Не Можете да гласувате в анкети |
[ Time: 0.0911s ][ Queries: 13 (0.0073s) ][ Debug on ] |