Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Рискът от война е голям, заяви иранският външен министър! Някои хора я искат · Калин Манолов: Делото за т. нар. Възродителен процес още не е прекратено · МВР със супермодерна лаборатория за криминалистика, микроскоп сравнява гилзи · Зоран Заев сподели престижна награда с българския премиер · Митрополит Гавриил: Свръхлибералният скандинавски подход към децата е страшен · Асад към кюрдите: Американците ще ви продадат на Турция! Ние ще ви защитим ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Пон 18 Фев 2019, 00:28
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » ФОРУМИ ЗА МОДЕЛИЗЪМ » Действащи модели
МК-17 - що е то?
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 1 от 1 [12 Мнения]  
Автор Съобщение
Milen_Haskovo

Регистриран на: 14 Юли 2006
Мнения: 44
Местожителство: Хасково/София (Студентски град)

МнениеПуснато на: Пет 02 Окт 2009, 22:14    Заглавие:  МК-17 - що е то?  

Видимо е компресионен ДВГ, и видимо последната рецепта която е била вътре е станала на нещо като дъвка - всичко е залепено и няма мърдане. Тия дни ще го накисна в някъв разредител за да мога да го разглобя и почистя, ама първо да попитам Smile Някъде има ли информация/опътване как се използва и поддържа тая играчка? Ето малко снимки - http://www.bgbitak.com/Hobi/DVG%20za%20aviomodelizam/DA001.html
_________________
Давай на душата каквото иска, че ще дойде време нищо да не ще...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
ICQ Номер 
yuri_ninov


Регистриран на: 07 Мар 2009
Мнения: 237
Местожителство: Плевен

МнениеПуснато на: Съб 03 Окт 2009, 17:43    Заглавие: за мк -17
Описание на темата: -
 

Колега ако желаеш мога да ти напиша ,,рецептите ,, за горивото !Имам подобни!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Milen_Haskovo

Регистриран на: 14 Юли 2006
Мнения: 44
Местожителство: Хасково/София (Студентски град)

МнениеПуснато на: Съб 03 Окт 2009, 22:20    Заглавие:  

Получих оригиналната - след търсене с гугъла, попаднах на фотофорума - там един фен е снимал същия ДВГ и си е оставил скайпа... За моя радост имаше книжка в която е дадена някаква рецепта. Гаранция ще има и по-оптимални от нея Smile След малко ще пробвам да го разглобя, тъкмо си намерих по случайност тънката отвертка...
_________________
Давай на душата каквото иска, че ще дойде време нищо да не ще...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
ICQ Номер 
vh1


Регистриран на: 06 Авг 2009
Мнения: 1805
Местожителство: Русе

МнениеПуснато на: Нед 04 Окт 2009, 10:08    Заглавие:  

Здравейте приятели,
Като ученик (преди 35 г. Sad ) се занимавах доста активно с морски и авиомоделизъм...затова май и станах капитан на кораб, макар и на реката... Very Happy Very Happy
Когато правех модели имахме възможност да се снабдяваме точно с такива моторчета. Това е руско, нали? И е 2,5 см.3?
Имал съм доста моторчета "Цайс" - ДДР (източна Германия), руски (съветски) и FOX (тях не си спомям от къде бяха), като по-големите - над 2,5 см.3 бяхя със свещи (подгревни). Не си спомням рецептата за горивото им!
Компресионните (по-малките, без свещите) работеха с равни части ЕТЕР, ГАЗ (обикновена, течна) и РАЦИНОВО МАСЛО.
След толкова години се чувствам много "назад" в това отношение...мисля след като се пенсионирам и имам повечко време, пак да се позанимавам с моделизъм, но ми трябва някой да ме въведе в нещата...Ще помогнете ли?
Привличат ме действащите модели (скоростници, както ги наричахме някога), радиоуправляеми (тях пък въобще не съм правил - нямахме или по-точно беше трудно да се "обзаведеш" с апаратура)...
Не знам също и откъде може да се купят материали, като балса, готови летвички, авиационен шпертплат (много ползвахме до 1 мм. дебелина), хубави лепила...и т.н....в клубовете по моделизъм имаше всичко... Sad
Колкото до моторчетата - бих искал да знам какви класове, какви модели мога да правя като за начало и какви моторчета са необходими...в нета има сайт (австрийски), в който се продават изключително много и разнообразни. Пробвал съм доставка, но за видео материали и други електронни части...става безпроблемно...
Ето го и сайта:
http://shop.conrad.at/ce/de/;jsessionid=1BA4B86E3985ABD55057263CE3CB3215.ASTPCCP1
Пишете ако искате на ЛС или e-mail за да не товарим темата с моите лични прищявки.... Very Happy
ПП: Няма значение дали е авио или морски моделизъм...и моля "светнете" ме какви бяха класовете и тяхните особености...няма откъде да го разбера...и ми дайте съвет от къде да почна...не като новак, все пак имам някакъв опит и искам да се състезавам. Участвал съм във "въздушен бой" (не знам дали има още такъв клас...моторчето беше 2,5 см. Very Happy ), правил съм "малък торпеден катер", "голям торпеден катер"..."скоростен авиомодел 1 см.3 и не се вълнувам от стендови модели...
Предварително благодаря...

_________________
Click to see if image is largerClick to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
vh1


Регистриран на: 06 Авг 2009
Мнения: 1805
Местожителство: Русе

МнениеПуснато на: Нед 04 Окт 2009, 10:49    Заглавие:  

http://shop.conrad.at/ce/de/overview/1210011/2-TaktAutomodell-Motore?previousCategory=SHOP_AREA_19783
_________________
Click to see if image is largerClick to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ajcinema

Регистриран на: 12 Апр 2006
Мнения: 86
Местожителство: Пловдив

МнениеПуснато на: Пон 05 Окт 2009, 08:35    Заглавие: Re: МК-17 - що е то?  

Milen_Haskovo написа:
Видимо е компресионен ДВГ, и видимо последната рецепта която е била вътре е станала на нещо като дъвка - всичко е залепено и няма мърдане. Тия дни ще го накисна в някъв разредител за да мога да го разглобя и почистя, ама първо да попитам Smile Някъде има ли информация/опътване как се използва и поддържа тая играчка? Ето малко снимки - http://www.bgbitak.com/Hobi/DVG%20za%20aviomodelizam/DA001.html


Това е възможно най-масовият руски авиомоделен дизелов двигател с обем 1,5сс. Разбира се и най-некачественият. На снимката се вижда, че е разлобяван неколкократно и е твърде вероятно да е повреден от неграмотно разглобяване или поради ръждясване (от много стоене по изби и тавани), както най-често се случва с тези "изкопаеми".

Горивото, с което работи е диетилов етер, газ (обикновена, за светене) и рициново масло в равни количества. От всички съставки само при маслото може да се приложи "самодейност", като вместо изцяло рициново, се сложат равни количества рициново и някакво минерално, двигателно. Или ето на практика как изглеждат рецептите:

1. Диетилов етер - 33%
Светилна газ - 33%
Рициново масло - 33%

2. Диетилов етер - 33%
Светилна газ - 33%
Рициново масло - 16,5%
Минерално моторно масло - 16,5%

Минералното масло във втората рецепта предпазва от желиране и спичане на рициновото масло. Тя е по-подходяща, ако моторчето се използва през дълги интервали (например ако няма да се използва няколко месеца или повече). Иначе за работата на мотора няма разлика между двете рецепти.

Не е препоръчително моторчето да се кисне в "някакъв разтворител", понеже има вероятност да се повредят уплътненията му. Най-добре е първо да се погледне дали макар и трудно, коляновия вал се върти. Тогава се пристъпва направо към разглобяване и всички части се почистват с меко памучно парцалче, напоено в бензин (или етер). Коляновият вал не се разглобява от картера. Достатъчно е да се налее малко бензин или етер и да се развърти няколко пъти, докато олекне. След почистването всички части се смазват и се сглобяват, като се внимава вътре да не попадат прашинки или други частици.
Ако моторчето е толкова спекло, че валът не се върти, се слага да престои няколко часа (или дни) в метанол или диетилов етер. Не се препоръчва накисване в бензин, тъй като той не разтваря добре рициновото масло (основната причина за спичане на мотора).

_________________
Георги Русинов
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ICQ Номер 
Milen_Haskovo

Регистриран на: 14 Юли 2006
Мнения: 44
Местожителство: Хасково/София (Студентски град)

МнениеПуснато на: Пон 05 Окт 2009, 09:48    Заглавие:  

Така... Успях да го разглобя, но не съм го чистил все още. Тая лепкавата гад която е спекла ми мирише на грес, ама не точно. Видимо няма сериозни дефекти, валът се върти, разбира себях пробвал леко да го дръпна да видя дали няма да излезе - не излезна и повече не съм го напъвал. Уплътнението на задната капачка е скъсано и залепнало за единия капак, сигурно са го скъсали при последното разглабяне - ако е било залепнало за тялото... Засега толкова. Като намеря горивото и подходящ детайл да сложа на оста, ще пробвам да го запаля и ще докладвам Smile Сега като се замисля по-скоро това залепналото ми мирише на грес/масло и дизел, има ли вероятност да е работил с автомобилен дизел ? Laughing
_________________
Давай на душата каквото иска, че ще дойде време нищо да не ще...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
ICQ Номер 
ajcinema

Регистриран на: 12 Апр 2006
Мнения: 86
Местожителство: Пловдив

МнениеПуснато на: Пон 05 Окт 2009, 15:23    Заглавие:  

Това е силно желирало рициново масло. Единственият недостатък на рициновото масло е, че се втвърдява с течение на времето, почервенява, а най-накрая покафевява и спича. Мирише ти на дизел от газта, с която е работило моторчето и част от миризмата й е пропита в остатъците от рицин. Валът НЯМА да излезе, бъди сигурен. Така е сглобено моторчето, че валът не е предвиден да се вади в домашни условия. Уплътнения можеш да изрежеш от хартия 150-200г/м2.

Накисни всичко в метанол. Метанолът най-добре разтваря спекло рициново масло. Остави накиснати детайлите 1-2 дни в бурканче с метанол. Става и етилов спирт, но трябва да е много сух - без съдържание на вода. Най-доброто средство за миене е безспорно диетиловият етер, но с него трябва да си много внимателен. Най-малкото, за да не усмърдиш къщата... Той разтваря най-добре.

Най-подходящият "детайл", който можеш да сложиш на оста е витло с размери 7/4 в инчове или 180/100 в милиметри. По възможност пластмасово, защото моторчето е дизел и се нуждае от по-тежко витло.

_________________
Георги Русинов
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ICQ Номер 
Milen_Haskovo

Регистриран на: 14 Юли 2006
Мнения: 44
Местожителство: Хасково/София (Студентски град)

МнениеПуснато на: Пон 05 Окт 2009, 20:34    Заглавие:  

Имам под ръка 95%-ов етилов спирт, достатъчно ли е "сух"?
_________________
Давай на душата каквото иска, че ще дойде време нищо да не ще...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
ICQ Номер 
yuri_ninov


Регистриран на: 07 Мар 2009
Мнения: 237
Местожителство: Плевен

МнениеПуснато на: Вто 06 Окт 2009, 13:33    Заглавие: за ,,мк,,-то
Описание на темата: същото
 

Колеги през 80 и 90 год. в Плевен се произвеждаха комп. микро д-ли ! Бяха направили цех към ,,ОСО,,-то . Двигателите се казваха ,,ПОСОН,,доколкото си спомням . Идеята ,конструирането и изработката беше на следните хора ,,поне тях си спомням,, : Илия Царски ,Иво Тошмаков и Пламен Тотев ! По мнението на хора от ,,моделарските ,,среди бяха добри и по нищо не отстъпваха на другите такива !
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ajcinema

Регистриран на: 12 Апр 2006
Мнения: 86
Местожителство: Пловдив

МнениеПуснато на: Сря 07 Окт 2009, 07:59    Заглавие:  

Milen_Haskovo написа:
Имам под ръка 95%-ов етилов спирт, достатъчно ли е "сух"?


Не е достатъчно сух. 95% означава, че вътре има минимум 5% вода и други примеси. А маслото никак не се разтваря във вода... Намери си метанол или диетилов етер. Вярно е - трябва да се жертва малко количество за измиване, но няма как иначе. Теоретично, след като гарнитурките ти са скапани, можеш да ползваш и ацетон, и коресилин, и каквото друго се сетиш, но най-добре (евтино и чисто) става с метанол. Същият, който се използва за гориво.
И внимавай, че е отровен!!!


yuri_ninov написа:
Колеги през 80 и 90 год. в Плевен се произвеждаха комп. микро д-ли ! Бяха направили цех към ,,ОСО,,-то . Двигателите се казваха ,,ПОСОН,,доколкото си спомням . Идеята ,конструирането и изработката беше на следните хора ,,поне тях си спомням,, : Илия Царски ,Иво Тошмаков и Пламен Тотев ! По мнението на хора от ,,моделарските ,,среди бяха добри и по нищо не отстъпваха на другите такива !


Имам няколко такива моторчета, като част от тях си стоят по моделите. Да, добри са, в смисъл че работят и не създават кой знае какви проблеми, но нищо повече от това. Просто ширпотреба двигател за начинаещи. Имат си своите силни и слаби страни. Като всяко българско нещо, ако имат 2 хубави неща, то задължително някъде се крият още 4 издънки...

Позитиви:
Изкопирани от известни двигатели на световно ниво.
Прецизна изработка. За времето си бяха като "мехлем" за измъчените от руски полуфабрикати деца.
ABC, което ознава повечко ресурс и по-малко главоболия.
Здрави, дуракоустойчиви, с дебел вал. Трудно се повреждат при удар.

Негативи:
Тежички.
Стават единствено за прости скоростни кордови модели и за нищо друго.

_________________
Георги Русинов
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ICQ Номер 
toshko45

Регистриран на: 11 Ное 2012
Мнения: 1

МнениеПуснато на: Нед 11 Ное 2012, 16:55    Заглавие: гориво зо mk-17
Описание на темата: гориво зо mk-17
 

Не може ли на дизел с минерално масло да работи
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 1 от 1 [12 Мнения]  
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » ФОРУМИ ЗА МОДЕЛИЗЪМ » Действащи модели
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0614s ][ Queries: 13 (0.0035s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker