Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Крайнодесни националисти от пет държави учредиха съюз в София · Косово: 200 000 броя незаконно оръжие! Трябва да се легализират · Най-малко 207 жертви в Шри Ланка, посолството ни в Делхи съдейства на българи · Екзитпол: Зеленски е избран за президент на Украйна · Сняг затрупа Израел в навечерието на Пасха · Почерненото семейство иска 1 милион лева кръвнина от Лютви Местан ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Пон 22 Апр 2019, 06:34
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » ОБЩА СТАЯ » ОБЩ АРХИВ » Общи приказки
Трагедията в Македония - случаят "Илинден"
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 7 от 7 [97 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Автор Съобщение
vh1


Регистриран на: 06 Авг 2009
Мнения: 1805
Местожителство: Русе

МнениеПуснато на: Пон 28 Фев 2011, 10:13    Заглавие:  

Започвам от критериите....НАШ ЧОВЕК...а какъв капитан е и какъв опит има? Гладен бил и му е нужен тоя поминък. А дали може да го практикува? Дали е достатъчно подготвен?
Навремето имах проблем като капитан на учебния кораб...не съм имал достатъчно плавателен стаж...(пак опряхме до критерии)
А колкото до адекватното заплащане - това е проблема и точно той е в основата......И точно в развитието на грешките е проблема. Грешка е младок без достатъчно проплавани часове, години и т.н. да вземе в свои ръце живота на нищо неподозиращи пътници.
Нима ще оспорим, че да превозваш пътници трябва да си малко по-опитен от другите? Или това няма значение?
Съжалявам, че по тоя начин засягам интересите на ваканционните капитани, но смятам, че с това не трябва да се шегуваме и е много сериозен въпрос. И това, че не са ставали произшествия не означава, че трябва да сме спокойни!
Не е достатъчно да имаш 20 БРТ и да управляваш лодка (корабче) с туристи. Карай си твоята лодка, прави си удоволствието с приятели, но да поемаш отговорност за пътници е почти безумие (безумие на тоя дето разрешава това)
Така поставен въпроса не е ли достатъчно да се замислим за критериите, които да се прилагат при определяне кой и кога да може да изпълнява тая дейност?
И накрая, всички сме ГОЛЕМИ КАПИТАНИ докато не ни дойде до главата такъв случай........и започнем да търсим вината някъде другаде.........
Моето мнение си е за мен, но ми се струва, че трябва да се замислят повече хора в тая насока и затова пиша. Грешка ли е, че поставям така въпроса? Трябва ли да чакам да има потърпевши, че да ги питам дали съм прав?

Колкото до опита...човек се учи не само от собствените си грешки, а е добре да разбере и опознае всеки случай.
Разбрал съм, че добрия капитан не е тоя, който може да излезе от всяка трудна ситуация, а тоя, който предвижда ситуациите и прави така, че да не изпада в трудна ситуация. Това му помага и когато изпадне и в непредвидена такава....
Опита не се състои в големи аварии и поражения...
Затова има добри, посредствени и лоши капитани....

_________________
Click to see if image is largerClick to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Sea Dog
[Moderator]


Регистриран на: 10 Дек 2005
Мнения: 3529
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Пон 28 Фев 2011, 11:18    Заглавие:  

Имам усещането, че си пиша с двама човека.............


Цитат:
Започвам от критериите....НАШ ЧОВЕК...а какъв капитан е и какъв опит има? Гладен бил и му е нужен тоя поминък. А дали може да го практикува? Дали е достатъчно подготвен?
Навремето имах проблем като капитан на учебния кораб...не съм имал достатъчно плавателен стаж...(пак опряхме до критерии)


Къде видяхте определяне по метода "наш човек" ??? Къде ???
Това, че вие на времето сте имали проблем от подобен характер, не ви дава право да поставяте всички под един знаменател. Още повече, след като не познавате реалната ситуация !!
Критериите за заемане на определена длъжност, на плавателно средство с определени характеристики е описано в наредба (знаете коя), и свободните съчинения по темата са безмислени. Няма "наш", няма "ваш" - или отговаряш на изискванията или не.

Цитат:
А колкото до адекватното заплащане - това е проблема и точно той е в основата......


Цитат:
Пак до заплата опряхме....точно това няма да ни оправи


Последно, кое от двете е вярно ???

Цитат:
Грешка е младок без достатъчно проплавани часове, години и т.н. да вземе в свои ръце живота на нищо неподозиращи пътници.
Нима ще оспорим, че да превозваш пътници трябва да си малко по-опитен от другите? Или това няма значение?


Има значение, но си има и правоспособност, според която имаш право или нямаш право да возиш пътници. Останалото е морална дилема, която е несъвместима както с нормативната база, така и с "изкарването на насъщния".

Цитат:
Съжалявам, че по тоя начин засягам интересите на ваканционните капитани, но смятам, че с това не трябва да се шегуваме и е много сериозен въпрос.

Не е достатъчно да имаш 20 БРТ и да управляваш лодка (корабче) с туристи.


Нищо не засягате, защото по същество нищо не казвате.
За 20 брт. - според разпоредбите на МА е достатъчно, ако качваш до 10 човека. А корабчета с този тонаж трудно ще ги претовариш. В случай, че това все пак става - проблема е административен - разрешение и контрол.
За превоз на хора над 12 човека, се искат други документи, за които се иска определен стаж и правоспособност, които мога да извадя по надлежния ред и на 25 години - това прави ли ме по-малко подготвен, от трети или втори пом. кап. на големите кораби (за нуждите на сезонния превоз Варна - Галата, разбира се) ??

_________________
Снимки - http://niki-zlatev.blogspot.com/
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
vh1


Регистриран на: 06 Авг 2009
Мнения: 1805
Местожителство: Русе

МнениеПуснато на: Пон 28 Фев 2011, 12:01    Заглавие:  

Цитат:
Критериите за заемане на определена длъжност, на плавателно средство с определени характеристики е описано в наредба (знаете коя), и свободните съчинения по темата са безмислени. Няма "наш", няма "ваш" - или отговаряш на изискванията или не.

Точно това имам предвид де...точно тия критерии...
Цитат:
Това, че вие на времето сте имали проблем от подобен характер, не ви дава право да поставяте всички под един знаменател. Още повече, след като не познавате реалната ситуация !!

Много добре съм запознат...поне такава ми е работата...и виждам дори отстъпления в изискванията...
Цитат:
Цитат:
А колкото до адекватното заплащане - това е проблема и точно той е в основата......


Цитат:
Пак до заплата опряхме....точно това няма да ни оправи

Не си разбрал...проблема ни е в заплащането, той е в основата, но това няма да оправи нещата...може би не съм се изразил правилно...
Цитат:
За превоз на хора над 12 човека, се искат други документи, за които се иска определен стаж и правоспособност, които мога да извадя по надлежния ред и на 25 години - това прави ли ме по-малко подготвен, от трети или втори пом. кап. на големите кораби (за нуждите на сезонния превоз Варна - Галата, разбира се) ??

Прави те, разбира се, след като не си практикувал занаята...а това може и с изпит да се провери...
Всъщност не се заяждам, а търся причините за произшествието. За мен са само субективни. Като се почне от "дострояването" на надстройката, претоварването с пътници, неадекватното поведение в ситуацията от капитана и задълженията на наблюдаващия орган за безопасността на това начинание. Дори нямам предвид какво е по нашето черноморие....

_________________
Click to see if image is largerClick to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
vh1


Регистриран на: 06 Авг 2009
Мнения: 1805
Местожителство: Русе

МнениеПуснато на: Вто 05 Юли 2011, 10:27    Заглавие:  

Не знам какво да кажа....мен ми се струва много малко!
Та това са 15 невинни хора!
Цитат:
"Според съда Сотир Филевски не се придържал към наредбите за корабоплаването и лекомислено сметнал, че няма опасност като качва на борда на кораба над 50-те български туристи. "

Тук разковничето е "лекомислено".
При такава работа нямаш право да си лекомислен!!!!!!
И още...лекиомислие проявява само неподготвения...мога да кажа незнаещия....или както му казваме "лабавия капитан".............

_________________
Click to see if image is largerClick to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42469

МнениеПуснато на: Вто 05 Юли 2011, 17:13    Заглавие:  

Arrow Минимални присъди за трагедията на кораба “Илинден“
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42469

МнениеПуснато на: Пет 06 Апр 2012, 13:57    Заглавие:  

Arrow Потвърдиха присъдите по делото „Илинден"
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42469

МнениеПуснато на: Пон 12 Ное 2012, 10:06    Заглавие:  

Arrow Роднините на загиналите на “Илинден” са завели иск от 10.5 млн. лв.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 7 от 7 [97 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » ОБЩА СТАЯ » ОБЩ АРХИВ » Общи приказки
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0595s ][ Queries: 13 (0.0051s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker