Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Освободени са руски моряци, държани за заложници в Камерун · Кой е Юлиан Вучков? (Видео) · 7 държави, в които висшето образование е безплатно · Иранска медия: Танкерът "Стена Имперо" ще бъде освободен скоро · Отиде си проф. Юлиан Вучков! Той е починал във Военномедицинска академия · В това село хората изведнъж заспиват, а после и умират ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
The time now is Mon 23 Sep 2019, 01:14
All times are UTC + 2
 Forum index » krile.net - ГРАЖДАНСКИ АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Бизнес авиация. Летища и площадки
Летище Стара Загора - съвремие и бъдеще
Post new topic   Reply to topic View previous topic :: View next topic
Page 2 of 3 [39 Posts]   Goto page: Previous 1, 2, 3 Next
Author Message
ZoT


Joined: 15 Aug 2008
Posts: 44

PostPosted: Fri 30 Sep 2011, 12:10    Post subject:  

Quote:
Борисов: Летището в Стара Загора е като след бомбардировки

От Мишел Гутсузян

30 сеп 2011

Click to see if image is larger

Фотограф: Красимир Юскеселиев


"Летището в Стара Загора, онзи ден минах покрай него, на кой е - военно ли е или е на транспорта? Летището е разграбено, буренаци, не е летище. Искам на следващото заседание на Министерския съвет да има един собственик, който да знам, че е отговорен". Това казва премиерът Бойко Борисов на последното заседание на правителството, става ясно от неговата стенограма.

Министърът на транспорта Ивайло Московски отговаря, че "пътеките за рулиране плюс приемно здание, плюс още две сгради се на Министерството на транспорта, пистата плюс целият терен е на Министерството на отбраната, кулата е на държавното предприятие "Ръководство на въздушното движение". Това е ситуацията там. През 2008 година е започнало някакво трансфериране и е стопирано".

"Не е довършено", намесва се и министърът на отбраната Аню Ангелов.

След това премиерът продължава да се възмущава от състоянието на летището. "В момента там всичко е разграбено, от години бурени, стотици декари, нито се обработват, нито се ползват. Все едно там е имало бомбардировки, а не в Югославия. Така, че за следващия път да се помисли веднага дали да се пуска на концесия, за контейнерен терминал, за ползване, общината иска ли го, вие ли го искате. Просто е грехота, най-малкото - плодородна земя със стотици декари и безстопанственост".

Предоставянето на летището в Стара Загора на концесия през 2010 г. беше представено като приоритетна задача в Стратегията за развитие на транспортната инфраструктура на България. По информация от сайта на ресорното министерство обаче то не е сред обектите, които се подготвят за концесиониране.

В друга точка от заседанието зам.-министърът на културата Митко Тодоров обяснява на премиера как се справя шефът му Вежди Рашидов при уреждането на български участия в парижкия музей "Лувър".

"Резултатите са добри. Споразуменията, които са подписали за участие на български изложби, на византийското съкровище в "Лувъра", за Гранд опера и за другите институции заедно с министъра на културата на Франция са подписани, и последното е меморандум за съвместни филмови продукции между Франция и България.

Последното кара министър-председателят да отбележи: "Между другото и френското кино е в такъв възход в момента, какви филми правят. Винаги е било добро, но просто това би било добре. Подписано ли е споразумението?".

Тодоров потвърждава, след което премиерът продължава: "Когато си дойде живот и здраве Вежди ще ни запознае с това. На 11 октомври 2011 година е изложението на Тракийското съкровище в Брюксел, от 18.00 часа. Проверете го и президента Барозу (бел. ред. председателят на Европейската комисия Жозе Мануел Барозу) е поканен, и президента Бузек (бел. ред. председателят на Европейския парламент Йежи Бузек).

Митко Тодоров гарантира: "Г-н Бузек ще бъде, предвиден е да открива заедно с вас".

За последно премиерът разпорежда: "Изпратете и на господин Ромпой (бел. ред председателят на Европейския съвет Херман ван Ромпой), да дойдат и да го видят и ние ще отидем в 18.00 часа, така че кажете на Вежди Рашидов".

"Разбрано", отговаря зам.-министърът на културата и дискусията по точката, която всъщност е програмата за сътрудничеството в областта на културата между министерствата на културата на България и Чехия за следващите три години, приключва.

Други теми от дневния ред на кабинета като отдаването на концесии за добив на подземни богатства и приемането на втория национален план за действие по енергийната ефективност за периода 2011-2013 г. се приемат без обсъждане.


http://www.dnevnik.bg/bulgaria/2011/09/30/1166170_borisov_letishteto_v_stara_zagora_e_kato_sled/
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
ZoT


Joined: 15 Aug 2008
Posts: 44

PostPosted: Fri 30 Sep 2011, 12:10    Post subject:  

Quote:
Бойко Борисов нареди да се работи по решение за старозагорското летище

септември 30, 2011

STZAGORA.NET


Click to see if image is larger

Летище Стара Загора

След като скоростно придвижи проекта за летище в Балчик, премиерът Бойко Борисов поиска отчет от министрите си за лошото състояние на старозагорското летище, става ясно от стенограма на заседанието на Министерския съвет, цитирана от „Медиапул“ под заглавие „Бойко Борисов: Все едно е имало бомбардировки на старозагорското летище, а не в Югославия“.

Ппремиерът повдига темата по време на точка за промяна в собствеността на имоти. “Летището в Стара Загора, онзи ден минах покрай него, на кой е – военно ли е или е на транспорта? Летището е разграбено, буренаци, не е летище“, възмущава се Борисов.

Министърът на транспорта Ивайло Московски обяснява, че пътеките за рулиране плюс приемно здание, плюс още две сгради се на Министерството на транспорта, пистата плюс целия терен са на Министерството на отбраната, а кулата е на РВД. “Това е ситуацията там. През 2008 година е започнало някакво трансфериране и е стопирано“, допълва той.

“След като сте го проверили, подгответе ми за следващото заседание на Министерския съвет, искам да има един собственик, който да знам, че е отговорен“, нарежда премиерът.

“В момента там всичко е разграбено, от години бурени, стотици декари, нито се обработват, нито се ползват. Все едно там е имало бомбардировки, а не в Югославия. Така, че за следващия път да се помисли веднага дали да се пуска на концесия, за контейнерен терминал, за ползване, общината иска ли го, вие ли го искате. Просто е грехота, най-малкото – плодородна земя със стотици декари и безстопанственост“, посочва Борисов.


http://stzagora.net/2011/09/30/%d0%b1%d0%be%d0%b9%d0%ba%d0%be-%d0%b1%d0%be%d1%80%d0%b8%d1%81%d0%be%d0%b2-%d0%bd%d0%b0%d1%80%d0%b5%d0%b4%d0%b8-%d0%b4%d0%b0-%d1%81%d0%b5-%d1%80%d0%b0%d0%b1%d0%be%d1%82%d0%b8-%d0%bf%d0%be-%d1%80%d0%b5/

Last edited by ZoT on Sun 02 Oct 2011, 07:43; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Preslav
[Admin]


Joined: 19 Jan 2006
Posts: 42470

PostPosted: Fri 30 Sep 2011, 14:39    Post subject:  

Arrow Бойко: Летището в Стара Загора е като след бомбардировки
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
Yahiko

Joined: 30 Mar 2004
Posts: 618

PostPosted: Fri 19 Oct 2012, 12:39    Post subject:  

Французи готови да инвестират в летище Стара Загора

Последна редакция: 19.10.2012, 11:12

Идеите за отдаването на Летище Стара Загора на концесия през годините за изграждане на международна борса за цветя и зеленчуци, търговски или чартърен терминал, досега остават неосъществени

Голяма френска строителна компания заяви интерес към летище Стара Загора и декларира, че е готова да инвестира в него значителна сума. За целта тя поиска да влезе като акционер в компанията, която стопанисва обекта - "Летище Стара Загора ЕООД", съобщи старозагорското дружество.

Инвеститорът е заявил, че ще направи пълна рехабилитация на пистата, ще оборудва порта с най-нова техника и ще построи специален VIP терминал. Идеята е след ремонта летището в Стара Загора да приема частни самолети и хеликоптери.

В плана на французите влизат и нови сгради, в които ще се помещава частно училище за пилоти и за подготовка на парашутисти.

Към затвореното преди 11 години летище интерес прояви в началото на годината и корейска компания. Идеята на четвъртият по големина карго оператор в света - държавната корпорация за управление на летищата на Република Корея, беше да се изгради логистичен хъб, който да поеме да поема товарите от азиатските страни към Европейския съюз и обратно. Според информация на Министерството на транспорта възможностите на разположеното върху 6000 дка старозагорско летище проучват още корпорации от Китай, Сингапур и Казахстан.

В момента летището не се използва активно, с изключение на селскостопанска авиация. Няма граждански полети, тъй като оборудването е остаряло.

Първият международен полет от Летище Стара Загора е осъществен през 1975 г. От 2001 г. обаче на него не е кацал голям самолет. Маневрите по пистата му са замразени заради изронената настилка и липсата на навигационна апаратура.

Източник: http://money.bg/news/id_1287192144
Back to top
View user's profile Send private message 
ZoT


Joined: 15 Aug 2008
Posts: 44

PostPosted: Sun 21 Oct 2012, 08:08    Post subject:  

На Английски език:

Quote:
French Investor Wants Defunct Airport in Bulgaria's Stara Zagora

October 19, 2012

Click to see if image is larger

View from the defunct Stara Zagora Airport, which is located between the international airports of Plovdiv and Burgas.

Photo from money.bg


A large French construction company has expressed interested in investing in the defunct airport in the Southern Bulgarian city of Stara Zagora.

This has been revealed by the company that is in charge of managing the non-functioning airport in Stara Zagora, Stara Zagora Airport Jsc.

According to the company, the French investor planned to rehabilitate the runway, bring in latest equipment, and even build a VIP terminal in order to use the airport in Stara Zagora for private planes and helicopters. New facilities such as a private school for pilots are also considered.

In early 2012 there were reports that a South Korean company is interested in taking over the airport in Stara Zagora, Bulgaria's sixth largest city, in order to build a logistics hub.

Bulgaria's Transport Ministry has indicated that potential investors from China, Singapore, and Kazakhstan have also considered the defunct airport in Stara Zagora, which was shut down 11 years ago.

For the time being, the Stara Zagora Airport is only used by agricultural planes. It first had an international flight in 1975 but no large planes have used it since 2001.

Back in 2011, Bulgarian Prime Minister Boyko Borisov demanded actions from his ministers with respect to the Stara Zagora Airport, after he passed by and saw that it looks as if it had been "bombed."

Back then, Transport Minister Ivaylo Moskovski explained that three of the buildings belong to the Transport Ministry, while the runway and the entire plot are owned by the Defense Ministry; at the same time, the airport tower is property of the Bulgarian Air Traffic Service Authority.


http://www.novinite.com/view_news.php?id=144297
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
ZoT


Joined: 15 Aug 2008
Posts: 44

PostPosted: Sat 17 Nov 2012, 00:51    Post subject:  

Quote:
Голяма китайска строителна корпорация проявява интерес към летище Стара Загора

октомври 26, 2012

STZAGORA.NET


Click to see if image is larger

Областният управител Недялко Недялков проведе среща с Главния изпълнителен директор на една от най-големите китайски корпорации – „Шанхай Строителство Груп Ко – SFECO“ г-н Дзян. В срещата в Областната администрация участие взеха и г-н Тиен Дзюн – зам.-председател на „Китай Шанхай“ АД за чуждо икономическо и технологично сътрудничество и г-жа Гуо Сяопин – мениджър на отдел „Маркетинг“.

Поводът за срещата е заявеният интерес от страна на китайската компания към изпълнението и реализацията на големи инфраструктурни проекти на територията на България (обекти от републиканско значение – тунели, пътища, летища, пристанища), както и осъществяване на публично-частно партньорство с възможности за осигуряване на преференциално финансиране за обекти в страната.

Китайската корпорация „SFECO” е с годишен оборот от над 26 млрд. евро, построила е над 300 небостъргача, измежду които Шанхайския търговски център (над 400 м височина) и Шанхай тауър (623 м, чиято реализация ще стане факт до 2015 г.). Китайската компания е изградила и мостовата конструкция на високоскоростния влак в Шанхай, множество мостове, тунели, магистрали, казина и молове.

Според главния изпълнителен директор на корпорацията г-н Дзян китайското правителство е взело политическо решение по отношение на източноевропейските държави за преференциална инвестиционна политика, като предвидената инвестиция за целта е в размер на 10 млрд. долара.

Областният управител представи пред китайската делегация трите големи проекта за област Стара Загора: привличане на инвеститор за изграждане на карго летище, изграждане на нови енергийни мощности в комплекс „Марица-изток” и изграждане на тунел под Шипка.

Представителите на китайската делегация проявиха нескрит интерес към летище Стара Загора. Според областния управител Недялко Недялков проектът е приоритет за българското правителство, което работи усилено за създаването на проектна компания и привличане на инвеститор за строеж на карго летище.

Китайската делегация ще проведе срещи и с ресорни министри в българското правителство.


http://stzagora.net/2012/10/26/%D0%B3%D0%BE%D0%BB%D1%8F%D0%BC%D0%B0-%D0%BA%D0%B8%D1%82%D0%B0%D0%B9%D1%81%D0%BA%D0%B0-%D1%81%D1%82%D1%80%D0%BE%D0%B8%D1%82%D0%B5%D0%BB%D0%BD%D0%B0-%D0%BA%D0%BE%D1%80%D0%BF%D0%BE%D1%80%D0%B0%D1%86/
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
ZoT


Joined: 15 Aug 2008
Posts: 44

PostPosted: Sat 17 Nov 2012, 00:53    Post subject:  

Започна се май... Smile

Quote:
Край Стара Загора ще се изгражда логистичен център

14 ноември 2012 г.


Правителството отне от Министерството на отбраната имоти в Стара Загора и в землището на с. Загоре и предостави управлението им на Министерството на икономиката, енергетиката и туризма.

Терените с обща площ 2 214 дка са част от бившето военно летище. Те са необходими за изграждането на логистичен център в града с цел подобряване на икономическата среда чрез привличане на преки инвестиции, съобщи правителствената пресслужба.


http://www.chambersz.com/news/9929-krai-stara-zagora-shte-se-izgrazhda-logistichen-centar
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
ZoT


Joined: 15 Aug 2008
Posts: 44

PostPosted: Mon 17 Dec 2012, 10:55    Post subject:  

Quote:
Летище Стара Загора става логистичен център за международни карго превози

Строителство Градът
Брой 48 от 17/12/2012
Автор: Светла ДОБРЕВА


Click to see if image is larger

Летището в Стара Загора заема кръстопътно местоположение - на главен път I-5 (по направлението на еврокоридор ІХ) и на 10 км от автомагистрала „Тракия”

Министърът на икономиката ще упражнява вече правата на държавата като едноличен собственик на капитала на "Летище Стара Загора" ЕООД, реши на последното си заседание правителството. Досега то бе под шапката на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията.

Промяната се прави във връзка с реализацията на проекта за логистичен център за международни карго превози в Стара Загора. За изграждането му ще бъде използван теренът на закритото военно летище, а за финансирането му ще се използват средства от "Национална компания индустриални зони" ЕАД.

Превръщането на летището в логистичен хъб между Европейския съюз и Азия е един от трите най-важни приоритета за развитие на област Стара Загора заедно с изграждане на тунел под Шипка и на нови енергийни мощности в комплекс "Марица-изток". Към момента инвестиционен интерес към аеропорта е проявен от Корея и Китай. Само преди месец представители на една от най-големите китайски корпорации - SFECO, се запознаха на място с възможностите за строеж на карго летище в Стара Загора, което заема кръстопътно местоположение - на главен път I-5 (еврокоридор ІХ) и на 10 км от автомагистрала "Тракия".

Полосата на летище Стара Загора е дълга 2 550 м, а прилежащите територии са около 6000 дка. Според анализ на Центъра за икономически изследвания в България бъдеща инвестиция в летище Стара Загора ще даде възможност да се посрещне новият въздушен трафик, особено между Азия и ЕС, а отличната локация позволява придвижване за 3 часа със самолет и 24 часа с камион до всички дестинации на Европа, добри климатични условия, бързи митнически услуги, ниски данъци и най-ниски разходи за труд за квалифицирана работна ръка в ЕС. Данните сочат, че въздушният товаропоток до и от ЕС ще нарасне с 5.8 млн. тона, 78% от които ще идват от Азия, наличният капацитет няма да достигне с 5 млн. тона.

Международният транзитен хъб, в който се превръща летище Стара Загора, ще има следният капацитет: товари от 150 000 до 250 000 тона, 2 писти, обслужващи "Боинг 747" и "Еърбъс 380", пътници - между 10 и 20 млн. души годишно.


http://stroitelstvo.info/show.php?storyid=1970331
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
ZoT


Joined: 15 Aug 2008
Posts: 44

PostPosted: Tue 18 Dec 2012, 16:54    Post subject:  

Вече има фиксирана дата.

Quote:
Карго летище, два нови енергоблока в ТЕЦ „Марица-изток 2″ и тунелът под Шипка са приоритетите за Областната управа

декември 18, 2012


STZAGORA.NET


Областният управител Недялко Недялков отчете днес пред медиите успешна година за работата на Областната администрация в Стара Загора. Визирайки приоритетите на работа, той отбеляза изграждането на тунел под вр.Шипка, създаването на нови енергийни мощности в ТЕЦ „Марица-изток 2″ и възраждане на летище Стара Загора чрез привличането на инвеститор в него. Такъв се търси от създаденото държавно еднолично акционерно дружество „Летище Стара Загора“. Целта е създаването на карго летище, през което ще преминават по 200 000 тона товари от Азия към Западна Европа. Нужната инвестиция ще е за не по-малко от 500 млн. евро, а в строителството ще бъдат ангажирани 3-4 хиляди души от региона. Вече има идеен проект, но инвеститорът ще бъде избран в края на март 2013 г. Удължаването на пистата на летището до 3200 метра ще позволи на него да кацат и най-големите самолети.

Ново дружество е създадено и за изграждането на 9 и 10-ти блок на площадката на ТЕЦ „Марица-изток 2″. За този проект също се търси инвеститор. Очакванията на областния управител са строителното разрешение да бъде издадено към лятото на следващата година. Държавата е с намерение да запази дела си от 51%, а от инвеститора ще се очаква да вложи към 500 млн. евро за нови мощности от 500 мегавата.


http://stzagora.net/2012/12/18/%D0%BA%D0%B0%D1%80%D0%B3%D0%BE-%D0%BB%D0%B5%D1%82%D0%B8%D1%89%D0%B5-%D0%B4%D0%B2%D0%B0-%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B8-%D0%B5%D0%BD%D0%B5%D1%80%D0%B3%D0%BE%D0%B1%D0%BB%D0%BE%D0%BA%D0%B0-%D0%B2-%D1%82%D0%B5/
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
ZoT


Joined: 15 Aug 2008
Posts: 44

PostPosted: Fri 06 Mar 2015, 16:17    Post subject:  

Quote:
Искаме пари от плана "Юнкер" за летището в Стара Загора

Икономическото министерство предложи три нова проекта за финансиране по инвестиционния план на ЕК

6 мар 2015

Миглена Иванова


Министерството на икономиката е предложило три нови проекта да бъдат включени в списъка, с който България кандидатства за финансиране със средства от плана „Юнкер“. Това съобщи министърът на икономиката Божидар Лукарски по време на парламентарния контрол в отговор на въпрос на депутата от БСП Георги Божинов.

С пари от новия инвестиционен инструмент искаме да се финансира летището в Стара Загора и превръщането му в международен авиационен и карго център и връзка между Европа и Азия, обяви Лукарски.

Вторият проект, който ведомството предлага за финансиране по линия на инвестиционния механизъм на председателя на Европейската комисия (ЕК) Жан-Клод Юнкер, е „Тракия икономическа зона“ като един от големите центрове на индустрията у нас, коментира още министърът.

Третият проект, предложен от икономическото министерство, е с наименование „Зелена алтернатива“ и ще се реализира край Пазарджик, като идеята е да се произвежда продукция с високо и доказано качество.

И трите проекта ще се реализират на принципа на публично-частното партньорство, коментира Божидар Лукарски.

Икономическият министър припомни, че Министерският съвет одобри вече списък с проекти за финансиране по плана „Юнкер“, но по думите му правителството е трябвало да реагира за един ден. Затова впоследствие Министерството на икономиката е провело селекция на проекти, които да отговарят на характера и целите на плана, както и на нуждите на бизнеса и средата в България.

Същевременно Лукарски посочи, че за България координиращото ведомство по инвестиционния механизъм е Министерството на финансите, а това на икономиката е участващо.

Още икономически новини от Investor.bg

Източник: http://www.dnes.bg/business/2015/03/06/i...a-zagora.256507
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
ZoT


Joined: 15 Aug 2008
Posts: 44

PostPosted: Sun 17 May 2015, 23:16    Post subject:  

Quote:
Предлагаме на Катар летището в Стара Загора

16 май 2015

Стара Загора Утре


Click to see if image is larger

Затвореното от 11 години летище в Стара Загора

Проект за модернизация на летището в Стара Загора ще бъде предложен на Катар. Офертата ще бъде отправена по време на посещението на премиера Бойко Борисов и 7 министри в Доха от 16 до 18 май.

Превръщането на държавното летище в товарен терминал-център между Европа и Азия, е част от управленската програма на правителството.

Министърът на икономиката Божидар Лукарски и колегата му Ивайло Московски ще търсят катарски инвеститор, който да осъществи проекта и евентуално да експлоатира летището на концесия, предаде "Стандарт".

Освен тях за Доха летят и вицепремиерът Румяна Бъчварова, финансовият министър Владислав Горанов, регионалният министър Лиляна Павлова, земеделският Десислава Танева и енергийният Теменужка Петкова. Всеки един ще проведе индивидуални срещи със съответните си колеги от правителството на Катар. Премиерът Бойко Борисов в неделя ще се срещне с министър-председателя шейх Абдулла бин Насър бин Халифа Ал Тани, който е и министър на вътрешните работи. Той ще бъде приет и от заместника на емира на Катар шейх Абдулла бин Хамад Ал Халифа. Основна тема в разговорите ще е задълбочаването на търговските и икономически отношения между двете страни. "Писмо за интерес за проучване на възможностите за доставки на втечнен природен газ" ще подпишат изпълнителният директор на "Булгаргаз" Петьо Иванов и председателят на СД на "Катаргаз" Саад Шерида Ал-Кааби, съобщиха от Министерството на енергетиката.

Борисов ще се срещне и с изпълнителния директор на Висшия комитет за подготовка на Световното първенство по футбол в Катар през 2022 г. Хасан Абдула ал-Зауади. Арабската държава планира да инвестира над 20 млрд. щ.д. в спортна, туристическа и съпътстваща инфраструктура във връзка с домакинството на Мондиала. Някои от мащабните проекти вече са в ход като изграждането на ново летище, нов градоустройствен план и строителство на метро в Доха. Тези дейности представляват интерес за българските инженерингови компании. Затова визитата на българската правителствена делегация ще бъде използвана за представяне на възможностите на нашите строителни фирми с идеята те да участват като подизпълнители. Търговският стокообмен с Катар, макар и отбелязващ известен ръст през последните три години, е все още незначителен. През 2014 г. той е на стойност 11,4 млн. щ.д., от които българският износ за Катар е 9.1 млн. щ.д.

Очаква се земеделският министър Десислава Танева да лобира за увеличаване на износа на български храни, сред които агнешко, овче, говеждо и пилешко месо, пчелен мед, млечни продукти. "От Катар са готови да купят толкова агнета, колкото произведем", каза премиерът Бойко Борисов по време на форума "Да! На българската икономика" през април. На последната смесена търговско-икономическа комисия бе дискутирано създаването на съвместна инвестиционна компания в областта на животновъдството, с което ще стартира износът на агнешко месо от България за Катар. Експортът на цигари, нефтени масла, лекарства, козметични продукти, електросъоръжения и машиностроителна продукция също има голям потенциал за увеличение. Нашата делегация ще представи и възможностите на българската военна индустрия да доставя високотехнологична продукция за катарската армия. По данни на БНБ за периода 2006-2014 г. катарските инвестиции в България възлизат една на 2,7 млн.щ.д., от които 2,6 млн.щ.д. са реализирани през 2014 г.


http://www.starazagora.utre.bg/2015/05/16/318604-predlagame_na_katar_letishteto_v_stara_zagora
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Papagal

Joined: 21 May 2005
Posts: 264
Location: Stara Zagora

PostPosted: Mon 13 Jul 2015, 21:33    Post subject:  

Не знам дали сте запознати, но се случва нещо неприятно със старозагорското летище - хората които държаха под наем хангари и се опитваха да развиват
някаква малка авиация бяха изгонени. Площите встрани от пистата бяха разорани и превърнати на ниви със слънчоглед. Сервизните подходи и пътчета,
които служеха за достъп също са зверски унищожени с багер - закопани и изринати, да не може да се минава оттам. Какъв Катар, какъв инвеститор, някой местен Ага си го е харесал, без да инвестира нищо. Ако бат Бойко докара инвеститор да види в какво състояние е всичко, ще е голям гаф.

_________________
Поздрави
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
ZoT


Joined: 15 Aug 2008
Posts: 44

PostPosted: Sat 26 Sep 2015, 21:06    Post subject:  

Ето информация за предстоящите две големи инвестиции в Стара Загора:

1. Технологична инвестиция на територията на бившето Опитно поле в кв. Зора върху 200 декара площ (работа за висококвалифицирани хора - инженери)
2. Предстояща инвестиция в Летище Стара Загора (среща с инвеститори от Лондон след няколко дни)

Quote:
Живко Тодоров: Мащабни нови промени очакват Стара Загора през следващите 4 години

септември 25, 2015

STZAGORA.NET


Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Тази вечер бе открита предизборната кампания на ПП ГЕРБ в Стара Загора

Слоганът на ПП ГЕРБ по време на започналата тази вечер предизборна кампания в Стара Загора е „Да продължим заедно напред!“. Това обяви кандидатът за втори кметски мандат Живко Тодоров пред пълната с граждани и симпатизанти на партията зала „Иван Вазов“, построена през първите 4 години от неговото управление заедно с много други придобивки за града.

Общинският председател на ПП ГЕРБ Емил Христов откри кампанията със следните думи:

„Преди 4 години ние с вас спечелихме една трудна победа. Тази трудна победа обаче ни даде възможност да започнем да изграждаме едно ново бъдеще на Стара Загора. Даде надежда на селата, че не са забравени. Даде надежда на всички, че добрите неща могат да се случват. И те могат да се случват тук, в нашия град, в нашата община. Ние направихме тогава правилния избор – избрахме човека, който може да събере мечтите на всички хора в едно. Сега ни чака нова, десета поредна победа. Човекът, който отново ще ни води, който отново ще даде надежди – Живко Тодоров, беше с нас през цялото време. Той ще движи нашия град и през следващите 4 години.“

След представянето на кандидатите за кметове на населени места в общината и кандидатите за общински съветници от листата на ГЕРБ в залата бе прожектирано видео с най-ярките придобивки за Стара Загора през мандата 2011-2015 година. В тяхната пълнота те бяха представени преди две вечери в отчета на кмета . Днес Живко Тодоров очерта една още по-мащабна и по-вълнуваща картина на промени, които очакват старозагорци през следващите 4 години.

Ето какво каза Живко Тодоров:

„Всички досега говорят за промяна. Аз смятам, че градът ни се развива в правилната посока и че ако се движим по същия начин и запазим темпото на развитие, до няколко години Стара Загора ще навакса силно цялото изоставане на прехода, което за съжаление всички трябваше да изстрадаме. До 2020 година градът ни има възможност да добие истински европейски облик. Затова това, което ви предлагам, е да продължим напред със същата енергия и с още по-голяма мотивация, и с помощта на европейските пари, които ще дойдат до 2020 г. да направим така, че Стара Загора да стане едно още по-добро място за живеене. Съвсем простичко и ясно ще представя сега пред вас приоритетите през следващия мандат:

На първо място – инфраструктура и градска среда. Без тях никой бизнес няма да дойде в Стара Загора. Защото трябва да имаме чиста вода и канализация, трябва да имаме газификация и електричество, което да отговаря на съвременните изисквания, трябва да имаме, разбира се, и хубави улици и пътища, за да можем да предложим терени на инвеститорите и да им създадем добри условия.

Образованието – ключов елемент в нашата програма. Защото всеки лев, инвестиран в младите хора на Стара Загора, означава инвестиция в бъдещето, която ще се върне многократно. Тези млади хора, които ще излязат след нас, ще дадат разцвета на града ни през следващите години. Благодарение на тяхното образование и квалификация те ще могат да направят и повече хубави неща за Стара Загора.

Културата: Стара Загора е древен град, има прекрасна култура, един уникален културен интегриран център с Опера, музеи, с библиотеки. Сега се прави Музей „Литературна Стара Загора“. Античният форум беше завършен. Това, което ще направим през следващите години, е да подобрим сградния фонд и да продължим напред с мероприятията, които ще продължат да се случват в Стара Загора.

Транспорт: Ключов елемен за всеки голям български град. Благодарение на добре развития градски транспорт ще можем да преодолеем едни от най-сериозните проблеми, които имат съвременните градове – задръстванията, трафика – с които всеки ден се сблъскваме.

Привличането на инвеститори е приоритет, който ще използваме през следващите 4 години. Привличането на повече инвестиции в Стара Загора благодарение на това, което вече сме направили, ще даде възможност на младите хора за по-добра реализация – бизнесът ще открива повече работни места, ще има възможност да се развива и да повишава заплатите. Ето по този начин се стимулира икономиката, а не със създаването на общински фирми, в които да назначаваме наши хора, близки до управлението.

По отношение на инфраструктурата: Започваме с реконструкция на пешеходната зона на Стара Загора. Виждате какво трябва да се случи – с площада пред Общината, с цялата пешеходна улица. Стара Загора трябва да се гордее с един истински пешеходен облик. С атракции, с пейки и шадравани, със зони за различни младежки дейности на открито. Това трябва да бъде истинската пешеходна зона на Стара Загора, която ще се случи през следващите 4 години.

Реконструкция на площадното пространство зад Универсалния магазин. Знаете в какво състояние се намира. Проектът за него е минал през конкурс, одобрен е от Камарата на архитектите. Сградата на Стария съвет трябва да се събори, защото това е общественият интерес – там да има зелени площи, открити пространства, а не да строим поредната висока сграда, с която да създадем повече проблеми за града.

Реконструкция на парк „Пети октомври“. Искаме градът ни да бъде все по-зелен, все по-красив. Това означава специална грижа към парковете и зелените площи. Затова предлагаме да се реализира този проект, който е наистина добър. Да има нов шадраван, да има детски площадки, зони за отдих, озеленяване.

Реконструкция на парк „Александър Стамболийски“ (Алана). Там ще има водни атракции, нови пейки, детски атракции, много различни забавления и за малките, и за по-възрастните хора.

Станционната градина: Едно в момента неуредено място, бих казал – и опасно. Там предстои да се реализира един много сериозен проект, по който ще се направи реконструкция на алеите, ще бъде осветен по подходящ начин, ще има атракции за децата и ще стане една прекрасна площ.

Нов облик за парк „Митрополит Методи Кусев“ („Аязмото“). Това е ключов проект за Стара Загора. Всички се гордеем с труда на Митрополит Методий Кусев. Неговото дело трябва да го продължим, да запазим този прекрасен парк. Концепцията е театър на открито, алейни връзки, екопътеки, веломаршрути, социални контакти, тих отдих, спорт, детски атракции. Беседки, пикник-маси, пейки и публично пространство. Това се предвижда да се направи на Аязмото. С помощта на европейски средства вярвам, че ще можем да реализираме този прекрасен проект.

Реконструкция на площад „Берое“. След като стадионът беше реконструиран и вече е едно красиво бижу за града ни, площадът пред него трябва да бъде направен със съвсем нова, съвременна визия, да се направи истинско кръгово движение и включванията там да бъдат урегулирани. Този проект също предстои да се случи и ние обещаваме, че ще го направим.

Цялостен проект за квартал „Три чучура-север“. Знаете в момента в какво състояние се намира кварталът. ВиК-мрежата е на повече от 40 години. Етернитови тръби – всеки ден се пукат, всеки ден аварии. Затова вече има изготвен проект за водоснабдяване и канализация. Общината пък е подготвила проект за цялостна реконструкция на улиците, тротоарите и междублоковите пространства. Отново с помощта на европейските пари ще направим така, че този квартал да добие един европейски облик и да може хората там да не се чувстват забравени.

Улична мрежа и междублокови пространства в квартал „Казански“. Основният проблем там, след като направихме парка, е инфраструктурата около него. Улиците, които не са в добро състояние, тротоарите и доста междублокови пространства, които трябва да бъдат оправени. След като направихме централната част на града, включително и тук около спортната зала „Иван Вазов“, в която се намираме, вече можем да обърнем много по-сериозно внимание и на кварталите на Стара Загора.

Улици и междублокови пространства в квартал „Три чучура-юг“. По същия начин ще ги реконструираме поетапно с помощта на европейските средства. Много е важно да продължим бул. „Христо Ботев“ през новия парк, за да дадем една пряка връзка между централната част на града и кварталите „Казански“ и „Три чучура-юг“. След като бъде готово следващата година кръговото движение на БИЛЛА, ще имаме още един пътен възел, по който ще може да се излиза и да се облекчи трафикът.

Изграждане на втория етап на новия парк. Преди няколко дни премиерът Бойко Борисов обеща, че до няколко седмици държавата ще прехвърли на Общината и имота южно от парка. Това са 40 декара. Там отново ще направим така, че ще има спорт, атракции, зелени площи за всички хора на Стара Загора. А не апартаменти и кооперации, което сме виждали през 90-те години да се случва в града.

Цялостна реконструкция на квартал „Самара-3″, която вчера стартира. Отново – тежко състояние на ВиК-мрежата, която ще бъде изцяло подменена. Ще се направят нови улични настилки, нови тротоари и междублокови пространства, заедно с детски площадки. Много старозагорци ще усетят ефекта, понеже там има високи блокове.

Реконструкция на надлеза над булевард „Славянски“. Знаете, че вечер към 17-17.30 часа там се струпва голям поток от автомобили и е просто жизнено необходимо да изградим четвърто платно на този надлез и да го реконструираме като цяло, за да може да облекчим сериозно трафика и да се направи директно включване към ул. „Братя Жекови“ източно от бул. „Патиарх Евтимий“. С всички тези мерки ще облекчим сериозно автомобилното движение в тази част на града.

Изграждане на ВиК в кварталите „Лозенец“, „Голеш“ и „Дъбрава“. Ще си поставим тези цели и вярвам, че ще ги изпълним, защото има необходимост от това, да продължим да разширяваме ВиК-мрежата на града. В „Лозенец“ е изключително важно да направим водоснабдяването и канализацията, защото при дъжд от него към центъра на Стара Загора се свлича земна маса – чакъл и кал. Трябва дъждовните води да се поемат още там, за да не се получават наводнения по останалите улици.

Реконструкция на ул. „Капитан Петко войвода“ и пазара в кв. „Казански“. Знаете, че този пазар осигурява прехраната на стотици хора. Ще направим така, че да запазим тези работни места и същевременно да добие един истински европейски облик и тази част на Стара Загора, заедно с реконструкцията на самата улица.

Цялостен ремонт на детски градини, ясли и училища, каквито вървят и в момента. През този мандат успяхме да ремонтираме десетки ясли, градини и училища. Ще продължим по същия начин, докато не добият един прекрасен вид, от какъвто имат нужда децата на Стара Загора. Подпомагане на семействата с ниски доходи при посещаване на детските заведения в Стара Загора. Това ще бъде нашата социална политика – да подпомагаме тези млади хора, които получават ниски доходи, с цел решаване на демографския въпрос с политиката на Общината.

Промени в транспортната схема на градския транспорт. След като вече имаме общинско дружество, което ще работи и с автобусите, и с тролейбусите в града, ще можем да бъдем по-гъвкави и да се признават картите в двата вида транспорт. Да се направи едно точно и ясно разписание, така че да няма дублиране на тролеи с автобуси. И да осигурим до всеки квартал, до всяко населено място необходимия транспорт, и то на разумна и добра цена.

Въвеждане на автоматична система за таксуване на пътници, както е в цяла Европа. Интелигентни светофари за преодоляване на трафика, които с помощта на камери и броячи да четат във всеки един момент трафика и да могат да пускат зелената и червената светлина по тези улици, по които се създават задръствания в момента. Това е система, която ще работи в реално време и ще може да регулира тези процеси.

Нови места за паркиране в централната градска част. Виждате, че градът постоянно се задъхва от притока на нови автомобили.

Въвеждане на видеонаблюдение в Стара Загора. Много важно по отношение на сигурността, защото чрез него ще можем да преодоляваме значителна част от инцидентите, от престъпленията, които се случват, и, разбира се, да направим така, че да можем да контролираме голяма част от дейностите, от които Общината има необходимост. Създаване на денонощни екипи за реакция. След видеонаблюдението Общината ще създаде денонощни екипи, които ще могат да реагират моментално на това, което виждат чрез камерите в даден парк или определена улица, и да се предотвратяват евентуалните престъпления или нарушаването на обществения ред.

Разширяване на системата на доброволческите отряди, която беше развита през този мандат. За нас доброволчеството е много важно, защото благодарение на него се постигнаха значими резултати при погасяването на пожари, и при ликвидирането на последствията от различните кризи, които се създаваха. Засилване взаимодействието с МВР по проблемите с нарушаване на обществения ред. Имам предвид най-вече квартал „Лозенец“, където, знаете, че има постоянни оплаквания от шума и от дейностите извън закона, които се извършват там.

Продължаване на премахването на незаконните постройки. Тази политика Общината ще я продължи, докато не изчистим и последните незаконни къщи и не направим така, че в Стара Загора да се строи само законно.

В областта на културата предвиждаме реновиране на Театъра и на Художествената галерия. За тях има вече готови проекти. Летният театър, разбира се, е много важен за нас, както и концертната зала на индикалния дом. И да се надяваме, че следващия път ще можем да се съберем в нея.

Подобряване на сградния фонд на читалищата. Знаем, че това е изключително важно за кметовете, затова ще се постараем да заделим повече пари за тази дейност.

В областта на спорта се направи много, но това не означава, че ще спрем да работим. Ще направим така, че да има нови площадки за масов спорт, защото за професионалния се направи доста. Така че децата да могат да играят на баскетболни, футболни, волейболни игрища, стрийт фитнес. Ефектът се вижда веднага. Ремонт на училищните дворове и осветяване. Веднага, когато осветим един училищен двор, виждаме още на следващия ден деца, които играят в него вечерта до късно. Затова е важно да правим такива дребни, но полезни за града неща.

Нова многофункционална зала в новия парк. Привличане на нови големи спортни събития в Стара Загора. Следващата година благодарение на министъра на спорта в Стара Загора ще се направи световно първенство на глухите хора. Ще посрещнем хиляди гости, които ще останат тук, ще напълнят хотелите и след това ще разказват навсякъде къде са били и какво са видели. Ще имаме отново европейско първенство по Ушу, за което благодаря на зам.-областния управител г-н Маноил Манев.

Амбицията ни е оше през следващия месец да привлечем една нова голяма инвестиция в Стара Загора – на територията на квартал „Зора“. Там бившето Опитно поле има около 200 декара, които Общината вече е предложила. Разговорите са в напреднала фаза и очакваме да финишираме там с един прекрасен инвеститор, който ще създаде и качествени работни места.

Бъдеще за летището на Стара Загора. Водят се също много сериозни разговори със зам.-кмета ще бъдем на посещение в Лондон след няколко дни, за да се уточни какви са точно намеренията на инвеститорите за летището в Стара Загора, след което ще бъде направено, разбира се, допитване сред хората и обществено обсъждане на всичко това, което предстои като инвестиция.


Запазване на ниските данъци и такси. Няма да ги вдигаме, за да стимулираме бизнеса. Така се създават нови работни места – когато един град има ниски данъци и добра инфраструктура.

На следващо място - пълни електронни услуги за бизнеса и гражданите. Защото бизнесът иска да има бързина на услугите и колкото може по-малко да вижда администрацията, а всичко да се случва по електронен път.

Изграждане на съвременна инфраструктура в Индустриалната зона на Стара Загора. Знаете, че по Интегрирания план за градско възстановяване и развитие градът се дели на три зони – централна (старият център на града), социална зона (с новите квартали, в които хората живеят), и Индустриална зона, която тепърва предстои да се развива. За нея ще имаме специално отделени средства от европейските програми, за да можем да направим улици, канализация, водоснабдяване – всичко, което е необходимо на бизнеса, за да продължи да инвестира и да се развива.“

Живко Тодоров сподели тази вечер с 500-те старозагорци в зала „Иван Вазов“ и следното: „Преди четири години влязох в Общината като Живко. Днес много държа, влизайки в борбата за втори мандат, отново да съм Живко за вас. Никога няма да бъда г-н Тодоров за моите съграждани. Не защото институцията не заслужава уважение, а защото за мен един кмет трябва да е близо до хората, да показва всеки един миг, че не се величае, че е близо до тях и до проблемите им.“


http://stzagora.net/2015/09/25/%D0%B6%D0%B8%D0%B2%D0%BA%D0%BE-%D1%82%D0%BE%D0%B4%D0%BE%D1%80%D0%BE%D0%B2-%D0%BC%D0%B0%D1%89%D0%B0%D0%B1%D0%BD%D0%B8-%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B8-%D0%BF%D1%80%D0%BE%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D0%B8-%D0%BE%D1%87/
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
ZoT


Joined: 15 Aug 2008
Posts: 44

PostPosted: Mon 28 Sep 2015, 10:56    Post subject:  

Quote:
Нов инвеститорски интерес има към летището в Стара Загора

28 септември 2015 г.


Има инвеститорски интерес към Летище Стара Загора, съобщи Живко Тодоров, при представянето на предизборната си програма за втори кметски мандат. Тази седмица той и заместникът му, ще летят за Лондон, за да се срещнат с инвеститора и да обсъдят проекта. След това той ще бъде предложен за обществено обсъждане от гражданите на Стара Загора. Нова инвестиция има и в старозагорския кв. Зора. Общината вече е предложила 200 дка на инвеститор, чието производство ще създаде нови работни места. Ще се търсят висококвалифицирани кадри.

Няма да вдигаме данъци и такси през следващите години, категоричен бе Живко Тодоров. Той обеща и въвеждане на пълни електронни услуги за бизнеса и гражданите, както и изграждане на модерна инфраструктура в индустриалната зона на Стара Загора.

Привличането на инвестиции е ключов приоритет, защото така ще дадем възможност на младите хора за реализация, защото по този начин се стимулира икономиката, каза още Живко Тодоров. По думите основните приоритети в неговата програма са:инфраструктура и градска среда, образование, култура, транспорт, сигурност, спорт и инвестиции.


http://www.chambersz.com/news/13951-nov-investitorski-interes-ima-kam-letishteto-v-stara-zagora
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
ZoT


Joined: 15 Aug 2008
Posts: 44

PostPosted: Sat 14 Nov 2015, 20:39    Post subject:  

Speedy се усетиха навреме, какво се случва и направиха логистичния си център до Летище Стара Загора.
Поздравявам добрият им мениджмънт и анализаторски екип.

Quote:
В Лондон готвят анализ за летището в Стара Загора

29-10-2015

Христо ХРИСТОВ

Монитор


Click to see if image is larger

До края на годината трябва да бъде изготвен цялостен финансов анализ относно възможността изоставеното летище в Стара Загора да заработи отново, съобщи преизбраният кмет Живко Тодоров.

Преди броени дни той е присъствал на оганизирана в Лондон среща с участието на потенциални инвеститори, банки и международни компании, опериращи с големи летища по света.
„Летище Стара Загора“ АД е изцяло държавна собственост, за последен път на него са кацали транспортни самолети преди 15 години.

За известен период е използвано от ВВС, като тук беше дислоциран вертолетен полк.И в момента военните поддържат там свои складове.

Теренът позволява удължаване на пистата, за да може тя да приема тежкотоварни машини.Идеята е тук да бъде изграден карго-разпределителен център. В непоследствена близост вече се строи база на СПИДИ.


http://www.monitor.bg/
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Display posts from previous:   Sort by:   
Page 2 of 3 [39 Posts]   Goto page: Previous 1, 2, 3 Next
Post new topic   Reply to topic View previous topic :: View next topic
 Forum index » krile.net - ГРАЖДАНСКИ АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Бизнес авиация. Летища и площадки
Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

[ Time: 0.1502s ][ Queries: 13 (0.0050s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker