Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Нед 24 Яну 2021, 20:23
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » КРИЛЕ - РЕТРО АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Ретросалон
Ту-2 в България
Модератори: Penio
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 3 от 3 [44 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3
Автор Съобщение
teleman
[Moderator]


Регистриран на: 10 Юли 2004
Мнения: 228
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Съб 20 Ное 2004, 08:25    Заглавие: ТУ 2  

Тези снимки са от книгата на Михов летене, мечта и живот. Той е един от младите командири на подразделения в Балчик, летял та Ту 2.
Click to see if image is larger
в първия ред борден стрелец,Михов,Маринов(загинал с Ту 2 през 1953 г), Памукчиев, Левентиев;
втори ред първи от ляво Велев(дългогодишен командир на полка в Добрич), Андреев (загинал в полет), предпоследния в дясно Дерибеев дългогодишен летец от гражданската авиация.
По решение на автора, книгата е с намалена цена 2 лв. Желаещите могат да си я поръчат при мен.
teleman
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
teleman
[Moderator]


Регистриран на: 10 Юли 2004
Мнения: 228
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Съб 20 Ное 2004, 08:37    Заглавие: ТУ 2  

Ето още една снимка с летцитеSadот ляво на дясно)Велев, Маринов, Дерибеев и Михов на път за Балчик.

Click to see if image is larger
teleman
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
onufrii


Регистриран на: 02 Яну 2004
Мнения: 13226
Местожителство: вилает Боляристан

МнениеПуснато на: Вто 23 Ное 2004, 12:42    Заглавие:  

А нещо повече за книгата?
_________________
Отказах се да ставам космонавт - вече видях земята през предното стъкло!

Si vis pacem, para bellum - 26030

Прайм червени шишета на бели!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
MiG-23


Регистриран на: 10 Мар 2004
Мнения: 214
Местожителство: Пловдив

МнениеПуснато на: Вто 23 Ное 2004, 21:31    Заглавие:  

Ето две снимки на Крумовското Ту-2:
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger

_________________
За всеки пилот си има хълм, друг е въпроса дали ще го уцели!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ICQ Номер 
teleman
[Moderator]


Регистриран на: 10 Юли 2004
Мнения: 228
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Сря 24 Ное 2004, 09:27    Заглавие: За книгата на Т. Михов  

Ще пусна няколко странички от книгата, но това ще стане по късно. Сега имам други задачи, които не мога да пренебрегна. С почит:
teleman
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
German


Регистриран на: 02 Яну 2004
Мнения: 2680
Местожителство: Шуменщайн

МнениеПуснато на: Сря 24 Ное 2004, 11:11    Заглавие:  

Снимките на Ту-2 ми се струва, че са правени май преди реставрацията на експоната. Затова ето две от мене след нея:

Част от авиобратството отпред. Крайният вляво - моя милост, в средата дългуча със синята шапка - "Сър" Бошняков, крайният вдясно - д-р Д.Енгибаров.
Click to see if image is larger



Моя милост се вживява в ролята на борден стрелец-радист Very Happy
Click to see if image is larger

_________________
Сред полето цъфти малко цветенце и то се казва: Ерика.
Рояк от хиляди пчелички кръжи около Ерика,
защото нейното сърце е изпълнено със сладост,
а от пъстрото ѝ одеяние струи нежен аромат.


Последната промяна е направена от German на Пет 14 Апр 2006, 19:38; мнението е било променяно общо 1 път
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
onufrii


Регистриран на: 02 Яну 2004
Мнения: 13226
Местожителство: вилает Боляристан

МнениеПуснато на: Сря 24 Ное 2004, 11:12    Заглавие:  

Предварително благодаря!
_________________
Отказах се да ставам космонавт - вече видях земята през предното стъкло!

Si vis pacem, para bellum - 26030

Прайм червени шишета на бели!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
teleman
[Moderator]


Регистриран на: 10 Юли 2004
Мнения: 228
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Съб 27 Ное 2004, 06:46    Заглавие: Страници от книгата на Т. Михов  

Ето няколко реда от книгата "Летене- мечта и живот":
“През почивките наблюдавахме излитането и кацането на заварените пилоти, които летяха на бойния торпедоносен самолет.
При едно от излитанията, към края на засилването, самолетът Ту- 2 моментално вдигна нос и излетя почти вертикално нагоре. На височина петнадесет-двадесет метра се обърна, удари се в земята и се разби на парчета.
Не ни разрешиха да отидем и да оледаме трагедията. Казаха ни, че пилотът и радистът са в болницата в град Балчик. Щурманът и радистът постепено дошли в съзнание, имали доста поражения, но щели да оздравеят. Пилотът Димчо беше в кома около две денонощия, но постепенно дойде в съзнание и беше излекуван.
Причината за тежкото произшествие беше в самолетния тример. Самолетът Ту-2 е тежък и мощен двумоторен самолет и преди всяко излитане чрез тримера се облекчава кормилото. При ремонт тримерът е включен обрано и затова в момента на отлепването самолетът литнал почти вергикално нагоре, паднал и се разбил на парчета.”

“През месец април започнахме редовни полети на Ту-2. Летяхме в зона, по маршрут, със закрита кабина, имитирахме бомбардиране и най много летяхме над море. Тренирахме торпедомятане по кораби от височина тридесет и пет метра над водата.
При един от полетите в зона единият двигатер на самолета изгасна. Рибрах се на летището и кацнах нормално с един двигател. Щурманът нищо не разбра, въпреки че летях с наклоннен самолет.”
"През летните месеци на брега на Черно море, южно от град Варна, се разполагаше зенитна артилерия, която водеше реални тренировки по въздушни цели. Получавахме задача да млачим ръкав за стрелба. На първата възложена ми задача реших да се постарая, но да не допусна да се скъса кабелът при пускането на ръкава от самолета. Тази задача като парило се възлагаше на по-стари пилоти, които често късаха кабела и по няколко дни зенитчиците напразно чакаха готови за стрелба.”
“Летим по определения маршрут на заповяданата височина. Изведнаж самолетът се разтресе и радистът доложи че два снаряда са се взривили близо до самолета от дясно и от ляво.”
“На тридесети юни за първи път пуснахме ходови торпеда под учебен кораб. Веднага след пускането на торпедото леко наклоних самолета, но подържах височината на полета от тридесет и пет метра. Гледах надолу и видях как торпедото изплува над водата, гмурна се и отново се показа, след което повторно се гмурна без повече да се показва.
“Командирът на полка каза: “Поздравяваме екипажа начело с лейтенант Тодор Михов, който отлично пусна торпедото и то мина точно под учебния кораб......”
Click to see if image is larger
teleman

Последната промяна е направена от teleman на Вто 30 Ное 2004, 19:28; мнението е било променяно общо 1 път
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
onufrii


Регистриран на: 02 Яну 2004
Мнения: 13226
Местожителство: вилает Боляристан

МнениеПуснато на: Вто 30 Ное 2004, 13:15    Заглавие:  

Много интересно изглежда. Благодаря!
_________________
Отказах се да ставам космонавт - вече видях земята през предното стъкло!

Si vis pacem, para bellum - 26030

Прайм червени шишета на бели!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Гост
Гост


МнениеПуснато на: Вто 11 Апр 2006, 19:23    Заглавие:  

искрено Ви моля да пуснете снимката с Левнтиев отново...
Върнете се в началото
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42507

МнениеПуснато на: Пон 04 Юли 2011, 08:03    Заглавие:  

Кога са спрени от полети Ту-2 в България?

Интересува ме, за да го впиша тук:
http://www.pan.bg/view_article-30-5142-Tu-2-v-bylgarskite-VVS.html
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42507

МнениеПуснато на: Вто 21 Фев 2012, 19:21    Заглавие:  

Arrow Ту-2 на летище Балчик

Ту-2 - 2

Ту-2 -3

Ту-2 - 4

Ту-2 -5
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
German


Регистриран на: 02 Яну 2004
Мнения: 2680
Местожителство: Шуменщайн

МнениеПуснато на: Сря 22 Фев 2012, 16:53    Заглавие:  

Твърде интересни снимки! Дават информация за двуцветен камуфлаж!
_________________
Сред полето цъфти малко цветенце и то се казва: Ерика.
Рояк от хиляди пчелички кръжи около Ерика,
защото нейното сърце е изпълнено със сладост,
а от пъстрото ѝ одеяние струи нежен аромат.

Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
German


Регистриран на: 02 Яну 2004
Мнения: 2680
Местожителство: Шуменщайн

МнениеПуснато на: Чет 13 Юни 2013, 15:41    Заглавие:  

Нагърбих се с непосилната задача да си подреждам електронните архиви. Естествено, взеха да изскачат разни забравени неща. Попаднах все пак на записките от някогашната среща с Димитър Чолаков. Има дори и телефон, но едва ли е жив вече човека. Който се интересува по-задълбочено може да завърти и да попита. Номерът обаче най-вероятно е вече 6-цифрен, трябва да се провери каква цифра са сложили вивакомаджиите отпред. Записките са твърде несвързани, за което се извинявам - писани са на коляно и разхвърляно по разни листчета - по-скоро като напомнящи текстове, а не като завършено интервю.



Записки из спомените на стрелецът-радист на Ту-2 от Разград
РАЗГРАД 7200
Жк Лудогорие 2
вх.Г, ап.83, ет.4
Димитър Маринов Чолаков, ст.сержант, борден радист
Тел.2-92-37



На Балчик е имало 1 Storch – бял с червен кръст.
Ar 196 – “крилатите чайки”. Имало една “Врана” за връзка със страната(?)
От 1949 г. до 1952 г. сменят униформите на войници, подофицери и офицери.(?)
На щатния състав и срочнослужещия подофицерски състав – 1000-1200 лв на месец заплата. За стрелба от Галата – допълнително заплащане.
През 1951 г. зареждат Ту-2 с пълно бойно снаряжение без торпеда и излитат по тревога 28 машини(целият полк), без да имат начални координати. Над Пловдив промяна на курса близо до турската граница, после свиват към Черно море(70-80 км навътре в морето). Изхвърлят бомбите около село Българево.
През пролетта на 1951 г . идва допълнителна ескадрила от 9 самолета, които са в по-добро състояние. Самолетите са по полето с поясите(горските?) и след това са прехвърлени в Балчик.
Турската подводница е търсена около устието на р.Камчия.
Главата на учебните торпеда била с жълто-червена ивици по дължина.
Самолетите идват с руски петолъчки. Тук слагат само кокардата.
Тъмно сиви перки с жълти краища. Жълти и червени кокове(?)
Ил-2(предполгам не Ш-2(?)) – 2 бр. в Балчик за обучение на пилоти.
Имало и 3-4 По-2 също за обучение.
На Ту-2 са викали “тутляк”.
3 броя Fw 189 и 1 “Гълъб” е имало също.
!951-52 г. от Варна идват водолази и търсят половин година един кораб, но дали са намерили нещо не се знае.(?)
От Варна изпращат 2 бр. БО за борба с подв.бомби с турската подводница. Тя пуска масло и охраняващия ги самолет №17 взема това за потопяването й. Населението вижда това и вика “ура”. Прибират се. На др. Ден от Варна идва кораб с кран и водолази за да изкарат Ту-2.
“Рамата” е със сивосинкав камуфлаж с “ОФ”-знаци и с жълти кокове.
Fw 58 е сивосин без знаци и номера.Има картечница.
На Балчишкото летище е била личната радиостанция на Ромел. НА три автомобила, като още тогава е била на блоковия принцип. Като се развали нещо, директно се вади и сменя целия блок. Имало “мерцедес” с пясъчножълт камуфлаж.
1951-52 г. заедно с още 20 бордни стрелци тренират скокове с парашут от зеленикав Ju 52 пилотиран от п-к Алайков.
Захари Захариев награждава бордните стрелци за успехи в полетите с Ju 52 на Пловдивския панаир.(?)

_________________
Сред полето цъфти малко цветенце и то се казва: Ерика.
Рояк от хиляди пчелички кръжи около Ерика,
защото нейното сърце е изпълнено със сладост,
а от пъстрото ѝ одеяние струи нежен аромат.

Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 3 от 3 [44 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » КРИЛЕ - РЕТРО АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Ретросалон
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0651s ][ Queries: 13 (0.0046s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker