CATCH 22

Joined: 02 Sep 2006 Posts: 424
|
Posted: Tue 14 May 2013, 16:48 Post subject:
|
|
German wrote: | ...Доколкото знам, Покришкин е воювал на 4 типа машини - МиГ-3, Як-1, И-16 и P-39 Airacobra. Тази кабина на снимката обаче, според мен не е на нито един от изброените самолети. На Bf 109(известно е, че през 43-а е изпитвал такава пленена машина)няма как да е. По-скоро ми прилича на кабина на ЛаГГ-3. Той има посещение при Лавочкин, но чак да е изпитвал ЛаГГ-3... |
Не е ЛаГГ-3, защото липсва характерната хоризонтална шпроса на фанара. А и бронестъклото е коренно различно от челното остъкление на ЛаГГ-а (има и други разлики):
По-ранен тип:
Късен тип (66-та серия):
Покришкин също изглежда малко по-възрастен, отколкото на военновременните му снимки (макар това да е доста субективно) и си мисля, че това е следвоенна снимка.
_________________ "Имаше само една засечка и това беше Catch 22."
Джоузеф Хелър
|
Иван
[Moderator]

Joined: 27 Jun 2004 Posts: 1930 Location: София
|
Posted: Sat 20 Jul 2013, 10:34 Post subject:
|
|
Преди два дни се върнах от Германия, където бяхме на гости при близки. Курортното градче, където живеят, е на 45 км северно от Франкфурт. В небето над градчето постоянно бръмчат различни малки самолети и по стар навик проследявам с поглед всеки от тях. Един ден звукът на двигателя беше по-особен и видях изящен планер. Беше на около 1000 м, но бръмченето издаваше, че е мотопланер. Споделих с Волфганг и той ми каза, че съвсем близо има спортно летище от което постоянно се лети. Сигурно и този самолет е излетял оттам. "Теглят ги с въже с една кола и на края на поляната откачат въжето" - компетентно ми обясни той, без да подозира, че говори със стар безмоторен летец. Редовно имало открити летателни дни, на които идвали спортни самолети и планери от много страни.
На следващия ден отидохме на летището (казва се Обер Мьорлен), но по закона на Мърфи се оказа, че денят не е летателен. Беше истинско мъртвило. Само в работилницата до затворения хангар трима младежи "баеха" на един двигател. През една открехната врата на хангара видях нещо, което ме накара да настръхна! Влязох в работилницата, представих се, казах, че съм стар безмоторен летец и моля да разгледам самолетите в хангара. Момчетата се извиниха, че имат много работа, но мога да вляза сам и да разглеждам колкото искам. Не се сдържах и запитах, бипланът в дънито на хангара не е ли Focke-Wulf Fw 44. "Да, "Щиглиц", Вие откъде познавате този самолет?" Наложи се малка лекция по история на българо-немските отношения в авиацията. Техният "Щиглиц" бил един от многото летящи от този тип, които идват за авиационните празници от цяла Германия, Австрия, Швейцария, Швеция. Влачи планери, изпълнява фигурен пилотаж, абсолютно пълноценна машина.
После влязох в хангара. За съжаление поради затворените врати беше доста тъмно, а и поради това, че самолетите и безмоторниците са един до друг и един над друг (висят на стоманени въжета), беше безсмислено да се снима, но разгледах реликвата (ЛЕТЯЩА!) Fw 44 най-подробно. Изглежда като току-що излязал от завода! Тук беше и мотопланерът, който видях в небето предишния ден. Невероятно изящен, огромно крило с уинглети, неприбираем колесник с носово колело и капковидни обтекатели на колелата. После младежите ми казаха, че e "Stimme S-6", има разпереност 23 m и аеродинамично качество 50. Благодарих им от сърце и със смесени чувства напуснах този рай... Защото си спомних времето, когато на Божурище, този храм на българската авиация, поруган от "демокрацията", изваждахме всяка сутрин десетки самолети и безмоторници...
_________________ КОЙТО МОЖЕ - ПРАВИ! КОЙТО НЕ МОЖЕ - ДАВА АКЪЛ...
|
German

Joined: 02 Jan 2004 Posts: 2680 Location: Шуменщайн
|
Posted: Wed 12 Mar 2014, 10:50 Post subject:
|
|
Горната снимка на Покришкин е следвоенна, в кабината на Ла-9.
_________________ Сред полето цъфти малко цветенце и то се казва: Ерика.
Рояк от хиляди пчелички кръжи около Ерика,
защото нейното сърце е изпълнено със сладост,
а от пъстрото ѝ одеяние струи нежен аромат.
|