Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Русия ще достави плаващи бронетранспортери на Индонезия · Американски генерал: НАТО да скрие "слабото си място" от руснаците · Двама братя от богато семейство в основата на атаките в Шри Ланка · Коя държава е по-голяма от Плутон и още изумителни факти за пътешественици · Нетаняху готов да кръсти еврейско селище от Голанските възвишения на Тръмп · След 24 години: Спипаха пилот, че не може да пилотира ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Вто 23 Апр 2019, 22:38
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » МОРСКА БЪЛГАРИЯ ПРЕЗ ВЕКОВЕТЕ » История на българските ВМС през вековете
Яхта "Стрела"
Модератори: Sea Dog
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 1 от 1 [2 Мнения]  
Автор Съобщение
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42469

МнениеПуснато на: Пон 11 Окт 2010, 14:59    Заглавие:  Яхта "Стрела"  

Яхтата "Стрела"
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
popay_the_sailor
[Admin]


Регистриран на: 06 Яну 2004
Мнения: 10243
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Нед 18 Май 2014, 06:55    Заглавие:  

18 май 1909 г. Закупената от Франция яхта „Anemone” получава името „Стрела”.
Яхтата „Стрела” е закупена през 1906 г. по предложение на тогавашния началник на българския военен флот капитан І ранг Пол Пишон.
Ветроходът е приет през месец март 1907 г. във Франция, Марсилия, от комисия в състав: капитан І ранг Васил Хитров (председател) и членове капитан-лейтенант Стефан Абаджиев и инженер-механика капитан-лейтенант Тодор Соларов. „Anemone” е построена през 1886 г. във Франция и преди да вдигне български военноморски флаг е собственост на „Vilmorin” – световноизвестна френска компания за производство и търговия със семена.
„Стрела” е учебен ветроход с доказани мореходни качества и с неограничен район на плаване. Яхтата е с масивен гладкопалубен корпус и разполага с нисък входен люк в кърмовата част и с един по-малък входен люк в носовата част. Има и един осветителен люк зад гротмачтата. Интересна конструктивна особеност е несиметрично разположеният бушприт, който минава по горната част на форщевена в края на носа на десния борд. Под палубата има три помещения – по едно складово помещение в носа и в кърмата, и една голяма каюта в средната част, използвана за спално и за учебно помещение. Единствената промяна в българския период е подмяната на класическите въжени обтегачи с дървени юферси за опъване на вантите с винтови обтегачи.
„Стрела” е използвана основно за обучение на ученици от Морското училище, участници в офицерски и подофицерски курсове, както и в курсове за матроси-специалисти. Учебните плавания са с продължителност от един-два дни и са с цел придобиване на моряшки умения при обслужването на ветрилата, практически занятия по корабоводене и лоция на българското Черноморско крайбрежие. След основния ремонт, извършен на „Стрела” във Флотския арсенал през зимата на 1933 – 1934 г., на борда й се провеждат и курсове по ветроходство, организирани от Българския народен морски сговор.
Поради характера и краткотрайната продължителност на учебните плавания, „Стрела” няма щатен командир. При всяко такова плаване екипажът се комплектува от шест души - командир (офицер), двама матроси за обслужване на носовите ветрила, двама - при гротмачтата, и един - при бизанмачтата. Извършвани са плавания и с екипаж от четирима души, но по-опитни моряци. Сред изявените командири на „Стрела” са капитан-лейтенат Христо Кукенски (по-късно първи командир на българските ескадрени миноносци „Железняков” и „Георги Димитров”) и капитан далечно плаване Любомир Давидов (по-късно учител по ветроходство на големия български мореплавател капитан Георги Георгиев).
"Стрела" плава под военноморския флаг на България до 27 юни 1941 г., когато е бракувана, а по-късно нарязана в района на Флотския арсенал.
Днес във Военноморския музей освен богатия снимков материал на „Стрела” се съхранява част от мачтата, корабната камбана и един спасителен кръг.

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Снимките са от фонда на Военноморския музей.

_________________
Rolling, turning, diving
Rolling, turning, diving, going in again
Run, live to fly, fly to live, do or die
Run, live to fly, fly to live, Aces high.
--------------------------------------------
Есть ложь, наглая ложь и советская историография
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ICQ Номер 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 1 от 1 [2 Мнения]  
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » МОРСКА БЪЛГАРИЯ ПРЕЗ ВЕКОВЕТЕ » История на българските ВМС през вековете
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0564s ][ Queries: 13 (0.0031s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker