Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Сря 08 Апр 2020, 17:08
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » Морски и речен бизнес, морски флот и фирми в България
Морски бизнес около Варненското езеро
Модератори: Sea Dog
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 1 от 1 [10 Мнения]  
Автор Съобщение
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Нед 11 Ное 2007, 22:23    Заглавие:  Морски бизнес около Варненското езеро  

Из интервю на новия-стар кмет Дичев:

Какви са основните Ви приоритети за този мандат?
- Както вече казах, пътищата, канализацията, образованието. Макар че ние тук имаме много добро ниво на образование, винаги има какво още да се подобри. Трябва да намалим процента на безработица. И основното, което искам да направя, е да върна белославчани отново на работа в своя град. Много от хората, които живеят тук, работят във Варна и в Девня. Това искам да се промени. Откакто затвори стъкларският завод, загубихме доста работни места. Скоро обаче предстои откриването на нова модерна индустриална зона с инвеститор адвокат Тодор Батков, предстои да се открият около 2000 нови работни места. Новият терминал за газ пропан-бутан също ще разкрие доста работни места. Тук всъщност ще бъде пристанище от национално значение на "Газтрейд" с 10 000 кубика газ и 25 000 кубика течни горива. Всъщност там ще бъдат открити общо около 200 работни места. Освен това до края на годината трябва да започне да работи новата връзка България - Русия, Варна - Кавказ, което означава, че нови 400 ферибота ще тръгнат по тази линия, ще има нови товари, това, от своя страна, ще изисква и по-голяма работна среда. Така че наистина мисля, че имаме възможност да върнем белославци да работят в Белослав.

Последната промяна е направена от Preslav на Чет 19 Мар 2009, 17:24; мнението е било променяно общо 1 път
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Вто 05 Фев 2008, 10:44    Заглавие:  

Газтрейд" влага 25 млн. евро в пристанище

31 януари, 14:12


Генералният план за новото пристанище с регионално значение за течни горива и газ пропан-бутан на "Газтрейд" АД е одобрен от междуведомствен съвет на 21 януари, съобщи за "Дневник" кметът на Белослав Емил Дичев. В съвета влизат представители на министерствата на регионалното развитие и благоустройството, на финансите, на здравеопазването, на МВР, на Министерството на отбраната и на околната среда, както и на областната и общинската администрация.

Терминалът, който ще бъде на територията на Белослав, ще бъде разположен на площ 100 дка на брега на езерото. "Газтрейд" е собственик и на прилежащите към терена 6 км жп линии, уточниха от компанията. Според предварителните разчети инвестицията ще надхвърли 25 млн. евро. Бъдещият комплекс ще бъде най-големият от подобен род в България. Районът вече има одобрен и влязъл в сила и подробен устройствен план. На практика това означава, че реализацията на инвестицията може да започне до броени седмици. Очакванията са строителството на терминала да отнеме не повече от 30 месеца.

"Газтрейд" е основана през 1999 г. в София. Дружеството е най-големият вносител на газ пропан-бутан за България. Средногодишно импортът е над 100 хил. куб.м, което осигурява близо 30 на сто пазарен дял. Преди три години "Газтрейд" пусна в експлоатация най-голямата складова база за съхранение на пропан-бутан у нас, която се намира в Костинброд. С аналогични параметри ще бъде и терминалът в Белослав. Капацитетът на складовата база на пристанището ще бъде 10 хил.куб.м газ и за 16 хил. куб.м течни горива. Прогнозите на "Газтрейд" са, че след въвеждането в експлоатация на кея цената на пропан-бутана на вътрешния пазар ще се понижи заради използването на евтиния морски транспорт. Новият терминал ще направи възможни директните доставки на газа от Близкия изток и Северна Африка. Сега вносът на горива у нас се извършва предимно през Хърватия, Румъния, Гърция, Турция и Унгария, което води до оскъпяване на горивата
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Чет 19 Мар 2009, 17:23    Заглавие:  

С доставки по море от Италия и Гърция

„Полимери“ прави ток от боклук, срути се пазарът на каустик
в.Народно дело"

Задължително ще има съкращения в девненското предприятие, заяви собственикът Николай Банев
Ще поемат част от варненската смет, може дори да плащат, била калорична почти като нефта
„Полимери“ прави ток от боклук, срути се пазарът на каустик „Полимери“ прави ток от боклук, срути се пазарът на каустик
До дни се очаква внос на супер евтина сода каустик от Китай, която ще срине пазара в района. Това пророкува собственикът на „АКБ Форес“ и „Полимери“ Николай Банев. Цените на содата в Китай са паднали почти тройно. „По наши прогнози, ако не направим икономии, загубите ни на месец ще достигнат до 400 000 лв.“ - каза Банев. Задължително ще има съкращения сред 500-те работници, призна той.
И докато основното производство на „Полимери“ е под заплаха, Банев планира да изгради в Девня завод за преработка на боклук съвместно с шведската компания „Юзитол“. Капацитетът му ще е за 400 000 тона годишно, а инвестицията около 100 милиона евро. Технологията е уникална за България, а емисиите, които ще изпуска в атмосферата, са толкова незначителни, че мощностите спокойно могат да бъдат вдигнати дори в центъра на Варна, твърди Банев. В Швеция има 30 такива завода, голяма част от които са буквално в идеалния център на общините. От боклука ще се произвеждат ток, пара и дори студ. Производството ще бъде изцяло за нуждите на „Полимери“, който е 3-ият по големина потребител на електроенергия в България.
Вече са водени преговори с Община Варна заводът да поеме част от боклука. Можело да се стигне дори до парадоксалната ситуация да заплащат за отпадъците, както било в Швеция. 1 тон боклук е с калоричност колкото 4 тона нефт, посочи Банев.
Съпругата му Евгения пък заяви, че за един завод е с диапазон на действие с отпадъци от общини в радиус от 360 км. Наличието на близко пристанище пък позволявало да се извърши внос на отпадъци от чужбина – например Гърция и Италия. Банева не изключи възможността в Девня да се обработва дори боклукът на Неапол, заради който избухнаха протести срещу италианската мафия. Надеждите са, че заводът ще бъде изграден в следващите 2 години и половина.

Нашите отпадъци най-качествени

Отпадъците у нас са едни от най-калоричните, защото не са разделени, заявиха от „ЮзитОл“. Според представителя на компанията Матиас Филипсон в завода ще могат да смелят всичко от най-опасните боклуци, продукти на бита, дървесина и дори камъни. В момента се прави анализ на варненския боклук. Заводът представлява нещо като огромен бойлер и системи за пречистване. Температурата на изгаряне е 1100 - 1200 градуса. Камионът просто изсипва отпадъците на определено място, от където като във фантастичен филм целият процес се управлява от оператори с джойстици. Разделяне на боклука няма, а точно обратното - робот го размесва до постигане на почти еднородна консистенция.

Николай Банев
Ставаме губерния на Русия

Въпреки че съм русофил, мога да кажа, че България ще стане губерния на Русия, защото с тях имаме най-голям стокообмен. От там внасяме най-много, а държава няма никакви преференции за износ на наши стоки на руския пазар. Това заяви Николай Банев.
„България ще стигне дъното на кризата. Не приемам изказванията на някои икономисти с жълто около устата, според които е нормално да се закриват предприятия, а на тяхно място да идват други. Като пример мога да дам, че за нашата най-мащабна инвестиция за мембранна електролиза в „Полимери“ работим вече 10 години“ - каза бизнесменът.
Според него банковата система у нас е изключително нестабилна. За инвестициите, които готвим, сме ползвали само 2% заемни средства, но не от банки, посочи Банев. Според него банките не могат да работят с бизнеса, а търсят ударна печалба от бързоликвидни сделки. Обезпечението на кредитите тръгва от 300%, обясни той.
Заплатите на служителите са доста по-лек проблем, твърди Банев. Съкращенията обаче били неизбежни, за да се запази дейността на предприятията. През 1997 г. в системата на АКБ са работили 30 000 души, а сега са 5000. „Платили сме стотици милиони за обезщетения“ - заяви Банев.
Заради нестабилната ситуация сделките с чуждестранни партньори, по-голямата част от които вече са в графата рискови, се застраховат на 2% от стойността на сделката, каза Банев.

Двигатели на „Ролс-Ройс“ инсталират в газификацията

Газови турбини „Ролс-Ройс“ от самолетите „Херкулес“ ще бъдат внедрени в газификацията на „Полимери“, съобщиха от предприятието. Инвестицията ще бъде в размер на 1,2 милиона евро. Така ще бъдат задоволени нуждите на инсталацията за когенерация и за сода каустик на люспи. Ще се реши и проблемът с газификацията на дружеството. Това е един от проектите, които трябва да бъдат приключени до края на годината в „Полимери“.
Най-мащабната инвестиция е в когенерацията за електро- и топлоенергия. Стойността й е 9,831 млн. евро. Чрез нея ще бъдат задоволени нуждите на дружеството с толпоенергия и частично на ток. Ще се осигури топлоенергийна автономност. Чрез когенерацията „Полимери“ ще може да участва в търговията с намалени вредни емисии.
3,3 млн. евро ще бъдат вложени в инсталация за солна киселина. Нов хлорен компресор пък ще коства на компанията 2,3 млн. евро.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Вто 23 Юни 2009, 17:11    Заглавие:  

„Девня цимент” и „Вулкан цимент” спират пещите си
23 юни 2009 | 18:06 | Агенция "Фокус"
Девня. „Италчементи Груп България” днес обяви плановете си временно да спре всички пещи в двата завода „Девня цимент” и „Вулкан цимент” в началото на месец август, съобщиха от компанията. Тези действия са в следствие на дългосрочното въздействие на икономическата криза и са насочени към оптимизиране на разходите и складовите наличности в светлината на финансовата криза. Планираното спиране се очаква да продължи около един месец като по същото време повечето от работниците ще бъдат пуснати в платен отпуск. През този период компанията ще продължи операциите по смилане на цимент и доставки, с цел да поддържа продажбите и дистрибуцията на цимент и сухи смеси за да отговори на нуждите на своите клиенти .
Това е вторият път през тази година, когато компанията предприема такива действия, като подобно спиране на пещите бе предприето през месец март в двата завода. Тези действия отразяват сериозността на ситуацията и са безпрецедентни в историята на групировката в България през последните 10 години. В допълнение компанията е предприела действия по замразяването на заплатите за 2009 г. и анонсира, че ще намали числеността на организацията. Пълен организационен план ще бъде изготвен през лятото.
Първата половина на 2009 г. беше изпълнена с предизвикателства заради на глобалната икономическа криза, която засегна българската икономика и строителната индустрия. Търсенето на цимент в България спадна драстично, а износа през Черно море напълно спря. Освен икономическата обстановка, компанията съобщи, че друг сериозен фактор е влиянието, което оказва вноса на големи количества цимент от Турция. Очаква се спада в строителния сектор и на вътрешния пазар на цимент да се задържи през цялата година.
„Девня Цимент” и „Вулкан Цимент” са част от „Италчементи Груп”. Заедно те са лидери на пазара по производство и продажби в България. „Италчементи Груп” оперира в България от приватизацията през 1998 г. и е една от най-големите индустриални компании и инвеститори в страната. „Италчементи” е петият по големина циментов производител в света и най-големият доставчик в средиземноморския басейн.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Вто 07 Юли 2009, 08:40    Заглавие:  

3 световни компании готови да инвестират във "Варна-запад"

в.Черно Море

2009-07-05 14:08:32

Индустриална зона "Варна-запад" получи фирмена регистрация вчера. Това съобщи Петър Димитров, министър на икономиката и енергетиката, на кръглата маса, посветена на развитието на индустриалните зони като фактор за привличане на чужди инвестиции у нас. Форумът беше организиран от Национална компания "Индустриални зони" ЕАД в зала "Варна" на общината с участието на премиера Сергей Станишев. Към новата зона "Варна-запад" вече има определен интерес за инвестиране от страна на световноизвестни компании от Китай, Тайван и Австрия, с които текат усилени преговори с техни представители.

В условията на кризата индустриалните зони стават основен инструмент за подкрепа на реалния сектор, заяви премиерът Сергей Станишев. Той подчерта, че за последните 4 години са привлечени 24 млрд. евро чужди инвестиции. Според него най-успешната стъпка в тази насока е реализацията на проекта за създаване на НК "Индустриални зони". В тази връзка Варна била един от локомотивите на страната, за да се догони по-бързо средноевропейското равнище.

Влагат 12 млн. лв. само на площадка "Суворово"

Само на локацията край Суворово на индустриална зона "Варна-запад" ще бъдат вложени 12 млн. лв. за изграждане на необходимите съоръжения. Това съобщи Атанас Ненов, изпълнителен директор на НК" Индустриални зони" ЕАД. След това 40% от територията на площадката ще бъде дадена под наем, а останалата част - продадена. Предвидени са още 2 локации - край Ветрино и в района на пристанище "Варна-запад". Като цяло зоната има предимство пред останалите в страната с това, че разполага с необходимата пълна инфраструктура, задоволяваща и най-високите изисквания на чуждестранните инвеститори, посочи Атанас Ненов.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Нед 06 Фев 2011, 11:39    Заглавие:  

Малко Езерово – с ТЕЦ и две корабостроителници

http://www.narodnodelo.bg/news.php?news=51522

Село Езерово от община Белослав е известно с ТЕЦ „Варна“ и двете корабостроителници на МТГ „Делфин“ и на военнопромишления комплекс ТЕРЕМ. Разстоянието от Варна до него е 12 километра. Пътува се по крайезерния път или през село Тополи. Езерово е най- промишленото село в България. Кметът Тодор Гушев е категоричен, че в селото няма безработица. На социални помощи разчитат само най- мързеливите. Старото име на Езерово е Малки Алдън, или Малък Аладън. Преименувано е на Езерово на 7 декември 1934 г. от правителството на Кимон Георгиев. Новото си име носи от Варненското езеро, на брега на което се намира. Сондажни археологически разкопки, вкл. и под водата, показват, че в землището на селото е имало живот още през неолита и бронзовата епоха. В миналото основният поминък на хората били земеделието и примитивното рибарство. Разцветът на селото започва през 60-те години на миналия век, когато започва изграждането на ТЕЦ „Варна“. За времето си тя е била най-голямата топлоелектрическа централа у нас и на Балканския полуостров с обща мощност на шестте блока 1260 мегавата. В момента централата се ползва като енергиен резерв на България и благодарение на нея от десетилетия няма режим на тока. На територията на селото се намира фирмите „Енергоремонт“ и „Транстрой“ - Варна. Преди двадесет години МТГ „Делфин“ започва изграждането на модерен корабостроителен и кораборемонтен завод. От създаването му до сега са ремонтирани над 800 кораба с различен тонаж и предназначение. В момента корабостроителите строят специализирани съдове за превоз на химикали за страни от ЕС. Флотският кораборемонтен завод, известен повече с името Лъджата, е създаден преди много десетилетия. Според статистиката на военното министерство „Флотски арсенал“ е най-успешното предприятие на военнопромишления комплекс ТЕРЕМ с милиони годишна печалба. От доста години военните кораборемонтчици поддържат не само родния боен флот, но приемат за ремонт и много чужди бойни и търговски кораби. Те вече имат готовност да ремонтират и фрегатите ни от класа „Вилинген“.

Данни
Жители - около 1900.
Къщи - около 400.
Селото е напълно електрифицирано.
Водоснабдяване - централен водопровод
и десетина кладенеца.
Битова канализация - централен
водопровод. Няма септични ями.
Обществен транспорт - железница и
автобуси на всеки 20 минути за Варна.
Надморска височина - около метър.
Климатът е мек през цялата година
заради близостта на езерото.


Електроцентралата затопля езерото
Според приблизителни изчисления водата на Варненското езеро минава три пъти през годината през топлообменниците на централата. Затова в сравнение с Варненския залив средно-годишната му температура е с около три градуса по-висока. Повечето от трицоната (цацата), която се продава на варненските пазари, се лови с грибове в езерото. Заради богатата хранителна система тя расте по-бързо, отколкото в морето, но качеството й е по-ниско. В средата на 70-те години на миналия век имало проект Варна да бъде отоплявана с пара и вода от централата, но това не станало най-вероятно заради липсата на пари. Според Тодор Гушев жителите на селото растат в професионален план всяка година, защото в промишлените предприятия има работа. Корабостроителницата „Делфин“ изгради жилищен комплекс и общежитие в северната част на селото за своите работници.


Най-модерната детска градина
Кметът Тодор Гушев се хвали, че детската градина в селото е най- модерната в областта. Тя се отоплява от централата и е оборудвана според всички изисквания. На шега Гушев каза, че чакалнята на жп спирка Езерово е най-добре отоплената в България. На пейките до мощните радиатори често нощуват и клошари, но железничарите отдавна са свикнали с тях. В отлично състояние е православният храм „Свети Георги“. Изгражда се и модерна джамия, но заради липсата на средства строителството е временно замразено. За основното училище общината е осигурила достатъчно средства. Скоро ще бъде открита и новата сграда на читалището. Подобна в областта в момента няма.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Пет 10 Юни 2011, 09:19    Заглавие:  

Arrow Над 20% скочи производството на торове в „Агрополихим" за година
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Сря 29 Юни 2011, 13:08    Заглавие:  

Arrow "Солвей Соди" отчете печалба от 11,2 млн. лв.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Пет 27 Сеп 2013, 15:16    Заглавие:  

Arrow "Газтрейд" поднови строежа на пристанище в Белославското езеро
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Пет 13 Юни 2014, 13:21    Заглавие:  

Филип Ромбаут, председател на СД, "Агрополихим" АД:
През октомври терминалът ни за амоняк ще работи
Той ще бъде единственият на Балканския полуостров


Предишна снимка 1 2 3Следваща снимка
Развитието на цялата индустрия се крепи на инфраструктурата. Изпълняваме доста проекти, но всички изискват много време за реализация, което спъва бизнеса. На път сме да построим терминали за сярна и фосфорна киселина. Надявам се да успеем да приключим с проекта до октомври тази година. Другият ни проект е за изграждане на депо за фосфоргипс. Всяка година изхвърляме 600 000 т фосфоргипс.
Трябваха ни 8 години, за да получим разрешение и да изградим депо на замърсен терен в съседство, капацитетът на което ще се изчерпи след 7 години. Сега имаме друг проект за депо, на терена между старото и новото депо, но проблем е, че през него минава магистрален водопровод за Варна, на който не му е там мястото. Вече две години водим разговори за преместването на тази тръба, което трябва да се финансира и от нас, и от държавата. Дискусията е на етап бизнесът плаща, а държавата нищо не върши. Имаме надежда, защото, ако се премести водопроводът, ще осигурим място за депониране за още 15 години. Това означава, че целият завод за фосфорна киселина, който консумира значително количество сярна киселина от "Аурубис", ще има още допълнително 15 години бъдеще освен тези 7 години, които вече сме обезпечили.
През декември миналата година стартирахме и проекта за изграждане на терминал за амоняк и вече имаме изграден резервоар. Още през 2003 г. сме заявили намерението за изграждане на това съоръжение. Трябва да изградим компресорна станция, предвиждаме и жп линия. Вече имаме заявки от Сърбия и Чехия за доставка на амоняк. Терминалът ще е единственият, през който можем да внесем амоняк в страните от Балканския полуостров. Надяваме се през октомври да посрещнем първия кораб с амоняк. Това не означава, че ще затворим нашия завод за амоняк веднага, а че ще имаме алтернатива при поскъпването на газа, за да не спираме производството. В "Агрополихим" работят 900 души.

Корпоративни инвестиции в инфраструктура
* Складиране на сярна и фосфорна киселина и тръбопроводи до пристанището - алтернативно снабдяване
* Депо за фосфогипс с капацитет 8 години, сега се разширява
* Карго терминал за опасни товари - терминал за внос на амоняк и жп експортен терминал

Резервоар за амоняк и терминал за опасни товари
Амонякът се формира 85% от стойността на природния газ. Шистовият газ в САЩ ще има отрицателно въздействие върху цените на амоняка в близко бъдеще. Цената на въглеродния двуокис също е фактор - имаме недостиг на 100 хил. тона, което налага създаване на съоръжение за внос на амоняк (или затваряне на линията за азот).
* Старт на проекта: януари 2003 г.
* Очаквано приключване: октомври 2014 г.
* Инвестиция: 25 млн. евро

Предложение: терминали за износ на зърно
Вместо инвестиции на 50 млн. лева в отдавна загинали индустрии по-добре е да се инвестират 15 млн. евро в модерен зърнен терминал във Варна. В България няма зърнен терминал по Дунав освен в Румъния!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 1 от 1 [10 Мнения]  
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » Морски и речен бизнес, морски флот и фирми в България
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0661s ][ Queries: 13 (0.0032s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker