Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Санкт Петербург иска да приеме финала в Шампионската лига през 2021 г. · Латвия ще формира основно подразделения за спецоперации · Локомотивът на дерайлиралия в Пловдив влак бил този от инцидента при Хитрино · Меркел в Мюнхен: Светът сега е като пъзел - разпаднал се е на малки парченца · Стоян Мавродиев с горещи подробности за рекордните 1.5 млрд. евро, договорени с Китай · Каракачанов: Подавам оставка, ако ГЕРБ подкрепят ДПС по циганския въпрос ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Съб 16 Фев 2019, 15:25
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » krile.net - ГРАЖДАНСКИ АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Авиокомпании и самолети
Boeing 747-8
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 1 от 1 [7 Мнения]  
Автор Съобщение
Летец


Регистриран на: 19 Дек 2005
Мнения: 146

МнениеПуснато на: Чет 07 Дек 2006, 01:27    Заглавие:  Boeing 747-8  

Boeing announces Lufthansa as launch customer for 747-8 Intercontinental passenger variant with 20-aircraft order

By Guy Norris

Boeing has just committed to the long-awaited launch of the passenger version of the stretched 747-8 after securing a major order from German flag-carrier Lufthansa.

Lufthansa today ordered 20 747-8 Intercontinental jetliners plus 20 options. The Lufthansa order, with a total average list-price value of $5.5 billion, is scheduled for delivery beginning in 2010. The order gives the go-ahead for the programme.

“Lufthansa operates one of the youngest and most environmentally friendly fleets in the world,” said Scott Carson, president and chief executive officer, Boeing Commercial Airplanes. "The 747-8 will use state-of-the-art technology innovations from the 787 Dreamliner to significantly increase the capabilities of Lufthansa’s fleet. This airplane improves upon the economics of the 747-400, while greatly enhancing fuel efficiency, reducing emissions and noise. We are thrilled that this world-class airline has chosen this world-class airplane.

Although 47 747-8 aircraft have been ordered to date, including three VIP versions for Boeing Business Jets, the remainder have all been for freighters. The Lufthansa therefore marks the first serious penetration into a market that was hitherto dominated by the troubled Airbus A380. Lufthansa ordered 15 A380s plus six options in December 2001, and was originally expected to see the first of its initial four aircraft delivered in September 2007 with the bulk arriving over 2008 and 2009.

However, given the delays to the A380 announced by Airbus, it now seems possible that the first 747-8Is could arrive within a few months of the initial service entry of the A380. The 747-8F is due to enter service in September 2009 with launch customer Cargolux, while Boeing is expected to announce that the 747-8I is aimed at service entry with Lufthansa in mid-2010.

Until now Boeing has been disappointed by the sluggish market response to the 747-8I compared to the -8F which, by contrast, has attracted more early business than it expected with 44 firm sales to-date. The breakthrough appears to be related to Boeing's recent decision to adopt the same 5.6m (18.4ft) stretch of the freighter as the baseline for the passenger version. The company says, meanwhile, that it is leaving the door open to building the longer-range, short-stretch version of the 747-8 Intercontinental to meet the requirements of influential carriers such as Emirates.

Click to see if image is larger

© Boeing Commercial Airplanes

The new version of the 747-8 Intercontinental contaimns two fuselage flugs to stretch the aircraft over 4m

Standardising both 747-8 offerings around the freighter increases the 747-8I's typical three-class seating by 17 seats to 467 over the original version offered, but results in a 500km (270nm) range penalty. The original 747-8I had a 2m forward fuselage plug, but the new version's plug is increased to 4.1m. The overhead galley option, which Lufthansa is believed to have shown great interest in, increases three-class seating by 12 seats to 479.

Three -8Fs will be assembled in late 2008 and early 2009 while the final -400Fs are still in build. The initial two -8Fs will be used for the bulk of the flight test effort with the third joining late in the effort in 2009 to complete certification targeted for around July-August 2009. The first -8I is expected to enter assembly in early 2009
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Марко Марков


Регистриран на: 02 Юни 2006
Мнения: 2200

МнениеПуснато на: Чет 12 Ное 2009, 17:05    Заглавие:  

Раздвижване по въпроса, след проблеми нещата тръгват........

Boeing completes first round of 747-8F gauntlet tests
By Jon Ostrower

Boeing has completed the first of three rounds of gauntlet testing on the 747-8 Freighter (RC501), marking a significant step towards the aircraft's first flight.
RC501's two-day factory gauntlet took place on 4-5 November and consisted of ground control and autopilot checks, as well as testing of the flight deck and power systems.
Gauntlet testing places the aircraft in a closed loop simulation that "fools" the aircraft systems into thinking they are flying. The factory gauntlet also represents the first major test of all of the aircraft systems as they operate in unison.
The first 747-8F also flew a simulated reduced first flight profile with dynamics, flight controls and autoflight checks. The 9h "first flight" test was flown by Mark Feuerstein, chief project pilot for the 747-8F programme and Capt Sheila Beahm, says Boeing.
RC501 will continue functional testing before rolling out of the factory then heading to the paintshop and fuel dock for first auxiliary power unit start, followed by a move to the flight line for the intermediate gauntlet.
The second phase of gauntlet testing will see the first start of the four General Electric GEnx-2B engines under the wings of the new freighter.
After the intermediate gauntlet is complete, the aircraft will move into the final gauntlet systems testing, followed by low and high-speed taxi testing before first flight. RC501 is expected to take its maiden flight early next year, with first delivery to Cargolux in the fourth quarter of 2010.

_________________
Родените да пълзят, не могат да летят!

Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Регистриран на: 08 Ное 2007
Мнения: 12545
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Сря 09 Фев 2011, 12:04    Заглавие:  

Първият пътнически полет на Джъмбо Джет

На 9 февруари 1969 г. е осъществен първия полет на най-големия съвременен пътнически самолет "Боинг 747" (Джъмбо Джет). Боинг е водещ американски производител на авиационна, космическа и военна техника. Седалището на компанията е в Чикаго, а най-голямото й подразделение на е в Евърет (Сиатъл).
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42469

МнениеПуснато на: Пон 14 Мар 2011, 01:36    Заглавие:  

Чудовище!

http://www.key.aero/view_news.asp?ID=2889&thisSection=commercial
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42469

МнениеПуснато на: Нед 20 Мар 2011, 22:18    Заглавие:  

Днес бе първият полет:


http://www.airliners.net/photo/Boeing/Boeing-747-8JK/1886154/L/&sid=7c7b305001a7ec91b109862179876737

Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Марко Марков


Регистриран на: 02 Юни 2006
Мнения: 2200

МнениеПуснато на: Вто 22 Мар 2011, 21:03    Заглавие:  

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

_________________
Родените да пълзят, не могат да летят!

Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42469

МнениеПуснато на: Вто 01 Юли 2014, 22:20    Заглавие:  

Произведен е 1500-ят Boeing 747
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 1 от 1 [7 Мнения]  
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » krile.net - ГРАЖДАНСКИ АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Авиокомпании и самолети
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0652s ][ Queries: 13 (0.0036s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker