Dany Boy

Регистриран на: 10 Фев 2006 Мнения: 59 Местожителство: Добрич
|
Пуснато на: Съб 26 Юли 2014, 06:48 Заглавие:
70 години от първата въздушна победа на реактивен изтребител Описание на темата: Me262 A-1a "Бялата 4" на Алфред Шрайбер EKdo 262 |
|
Дата си заслужава днес да си спомним и отбележим годишнината от първият боен сблъсък и първата въздушна победа в който участва реактивен изтребител.
Съвсем отскоро започнах да се интересувам от реактивната авиация на вермахта и винаги съм чел и препрочитал статиите на Иван Бориславов с голям интерес и любопитство в списанията на КРИЛЕ Ретросалон, посветени на реактивните изтребители на райха. Все още си пазя броевете за Ме262 I и II част, “Буревестниците атакуват” “Народният изтребител He 162” за които благодаря на автора и на издателството за интересните списания.
Стана любопитно да науча повече за пилота Алфред Шрайбер EKdo 262 постигнал първата въздушна победа с най-емблематичният германски реактивен изтребител Ме262.
А това е книгата в която намерих тези изключително интересни снимки!
Споделям една атрактивно изглеждаща илюстрация която да краси темата на моето отбелязване на датата 26.06.1943!
Избрал тази красива рисунка, която да зарадва очите ни като бордният номер и цифровите означения съвпадат и си личи, че даровитият художник е бил предварително информиран от професионални историци или любител скрупульозно изследващ авиационната история от периода на ВСВ!
Има разлика в цветовата схема на опашните свастики, като снимката на която по-ясно се вижда изтребителя на Алфред Шрайбер, свастиката е черна с бял кант, а на другата е чисто бяла. И двете схеми са добре познати и достатъчно широко използвани, като най-вероятно на една от снимките става въпрос за друг Ме262 или белият ефект идва в следствие на ъгъла от който е снимано! Сега като се замисля профилите на Ме262А1-а с бяла свастика, които съм виждал имат нямат 10броя, а от ескадрилата EKdo 262 се сещам за само един с №10 на борда А2-щурмовик.
Но, не мога да сдържа разочарованието си от зеленикавият нюанс с който е нарисуван Месершмита.
В този смисъл ето на тази рисунка са подбрани и обозначени по-добре сиво-сините RLM нюанси, характерни за Erprobungskommando 262 от този ранен период на все още прохождащите реактивни изтребители Ме262.
Ето още една схема от комплект на фирмата Монтекс чиито авторите са дали също правилни насоки в селектирането на цветовите нюанси. Е в случая автора на рисунката се е придържал стриктно към заводският представителен шаблон, който е и бил официален за ползване при оцветяване и камуфлиране при първите серийни Ме262.
Ако се загледаме по-внимателно в документалните снимки ще видим, че по-тъмните нюанси на RLM-74 и 75 са по-невидни и някак си схематични и негеометрични както на заводският официален шаблон.
Ето тази перфектна рисунка представяща профил на друг М262, но от същата ескадрила, имащ сериен номер близък на този изтребител с който е извършен първият боен полет.
Една хубава рисунка посветена на въздушна победа на Майор Джоуйзеф Майерс който близо един месец по-късно на 28 Август има шанса да забележи и проследи ниско и бавно летящ Ме262, който най-вероятно е дефектирал и се е канел да кацне по корем в царевична нива някъде до Брюксел.
Джоуйзеф Майерс ясно е описал пикиращият Ме262 че е със сив камуфлаж, но не и зеленикав.
Разликите между вариантите на първите произведени и воюващи A-1a и по-късните серийни машини 262 е съвсем малка.
Порових се в книгите които имам като PDF, но само това са двата профила които сякаш, че най-добре пасват на въпросното Москито, което според британците не е свалено, а само силно повредено, понеже успяло да се скрие в облаците и да избяга.
Не можах да намеря информация за точно това Mosquito PR Mk IX, MM237 от 544 Ескадрон, нито пък за въпросните пилоти- Flt Lt A E Wall с навигатор Plt Off A S Lobban.
|