Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Съб 11 Юли 2020, 22:52
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » КРИЛЕ - РЕТРО АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Ретросалон
Попитай знаещия
Модератори: Penio
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 46 от 49 [721 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, ..., 44, 45, 46, 47, 48, 49 Следваща
Автор Съобщение
su27
[Moderator]


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 1248

МнениеПуснато на: Сря 26 Юни 2013, 11:23    Заглавие:  

И аз имам едно питане, някой знае ли колко точно тежи опционалната броня която се поставя за да пази главата на пилота от атака отзад на bf019-F4?
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
CATCH 22


Регистриран на: 02 Сеп 2006
Мнения: 424

МнениеПуснато на: Съб 01 Фев 2014, 04:20    Заглавие:  

Някой знае ли номерата на ятата в 4/6 орляк? Странно, но в никое от българските издания, с които разполагам, не ги открих (а може и да съм ги пропуснал някъде - не са една-две книги и списания).
Верно, орлякът съществува само до средата на юни 1944, но дори и за няколкото месеца бойни действия, все трябва да е имал някаква структура. След като номерът на третото ято от 3/6 орляк е 692, какъв ще е следващият пореден номер?6102? Rolling Eyes
Надявам се някой да знае нещо по въпроса. Wink

_________________
"Имаше само една засечка и това беше Catch 22."
Джоузеф Хелър
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Иван
[Moderator]


Регистриран на: 27 Юни 2004
Мнения: 1930
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Сря 05 Мар 2014, 10:09    Заглавие:  

Работейки по книга 5 на "Luftwaffe 1935-1945" се натъкнах на двама асове, чиито имена на български звучат еднакво - Ото Шулц, но на немски се изписват OTTO SCHULZ (JG 27) и OTTO SCHULTZ (JG 51). Когато правех справка за въздушните им победи в Северна Африка (42 и 40 съответно), се натъкнах на интересна част от таблицата с победите на Otto SCHULTZ, която виждате по-долу.

No Date Time Unit & Airfield Gruppe Kommandeur[5] Location / Planquad Claimed Aircraft Source / Comments[6]

68 6 Jun 1944 10:45 6./JG 51 – Radomir Maj Karl Rammelt Zagubitza, UD-2.6: 4000m B-24 C.2027 /II AnerkNr 49
69 11 Jun 1944 11:45 6./JG 51 – Radomir Maj Karl Rammelt Bielovo, 24Ost GF-7.6: 1000m B-24 C.2027/II AnerkNr 52
70 23 Jun 1944 ? 6./JG 51 – Sofia Maj Karl Rammelt ? B-17 [8]
71 24 Jun 1944 8:55 6./JG 51 – Sofia Maj Karl Rammelt Radomir, 24Ost S/GF-9: 5000m B-24 C.2027/II AnerkNr 117
72 15 Jul 1944 ? 6./JG 51 – Sofia Maj Karl Rammelt ? B-24 [9]

Някой може ли да даде по-подробна информация за тези въздушни боеве и свалените бомбардировачи? Ще му бъда МНОГО ПРИЗНАТЕЛЕН!

Забележка: Тези подчертану сини думи са дело на програмата и не ми е ясно защо се получиха Surprised

_________________
КОЙТО МОЖЕ - ПРАВИ! КОЙТО НЕ МОЖЕ - ДАВА АКЪЛ...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
reaper


Регистриран на: 02 Яну 2004
Мнения: 1802
Местожителство: Sofia

МнениеПуснато на: Пон 10 Мар 2014, 14:00    Заглавие:  

Прегледах публикацията Оспри за JG51 и единственото което присъстваше като информация е, че за периода Април-Август 1944 г. II./JG51 е била разположена на "различни летища" в Югославия, Румъния и България. Основната задача на тази "анти-бомбардировъчна " група била защитата на нефтените находища край Плоещ. Статистиката за периода на II./JG51 на Балканите като свелени самолети е :
05.04.1944 - 6 В-24
23.06.1944 - 6 В-17
24.06.1944 - 5 В-24
15.07.1944 - 7 B-24

На 23.08.1944 при капитулацията на Румъния основната част на групата базирана до тогава "в близост до София" е изпратена в Плоещ. 6./JG51 базирана в Ниш по това време започва атаки по летища на бившите съюзници в Румъния и (според някои източници) води боеве с румънски Bf 109. От септември месец II./JG51 е пребазирана в Унгария.

Горното е груб превод от изданието на Оспри. По подробна информация не можах да открия.

_________________
These are unsophisticated men. They only respond to fear and the draw of lucre.We elicit this by using iconographic symbols and psychological intimidation.
The way we look together presents a uniform image of strength and organization.Don't say anything. Look mean. No smiling.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ICQ Номер 
kapitan

Регистриран на: 01 Май 2004
Мнения: 704
Местожителство: Sf

МнениеПуснато на: Пон 10 Мар 2014, 16:20    Заглавие:  

Информацията, която ще дам, е популярна и общодостъпна, доколкото е от твърде добре известната книга на Р. Руменин. Но според мен е ценна, доколкото това са данни направо от архивите. И така, според даденото там,

На 11 юни 1944 г. самолети се завръщат от Румъния, при което има пуснати бомби на доста места из България, главно по 1-2 или няколко над дребни цели, градчета и села. Има въздушни боеве. "От излетелите германски изтребители, 5 падат... пилотите се спасяват с парашут". От американска страна, падат по 1 самолет при:
Радомир /"летяща крепост"/
Горна Кремена /"летяща крепост"/ - Марин Цветков
Горно Пещене
Ботевград - 4 км ЮИ от града - двумоторен бомбардировач
Вировско
Делян
Долна Диканя
Долно Абланово /"летяща крепост"/
Друган - тук са 2 броя, Лайтнинг
Нови хан
Лозно /"летяща крепост"/
Криводол /може да е и на 12-ти/
Осъм /Ново село/
Петоклраденци /"летяща крепост"/
Русе /"летяща крепост"/
Сопот /"летяща крепост"/
Шатрово /"летяща крепост"/

23 Юни - бомбардирано е Гюргево, пускат бомби и над Русе, село Остров, град Ниш и др. "от летище Върба излита един германски орляк... при това първо излитане не е установен контакт с противника" - без повече данни. След това около 10,25 противникът се връща от Румъния. "излитат 11 изтребителя" - явно български. Падат следните американски самолети:
Дива Слатина - 24 км западно 1 самолет
Отец Паисиево, 2 км СИ от Сухозем - 1 самолет - "летяща крепост", засегната, досвалена от изтребителите от Карлово, известният случай
Скопие - 1

24 Юни - на връщане от Румъния, изсипват по малко бомби на много места, главно по разни села. Свалени американци:
Богдан - 1
Богомил - 1
Говедарци - 1
Дичево - 1 в извадката, а в текста пише, че са 4 самолета там!
Коларево - 1
Горни Лозен - 1
Неготин - 1
Панчерево - 1
Попина - 1
Самоков - 1 "летяща крепост"
Стрелча - 1

На 15 юли има записани отделни бомбердировки в Североизточна България. Няма описани боеве, свалени самолети или открити трупове, май и пленени няма. Ама кой знае - като има влитане, ниещо чудно и да са свалили нещо германците?

Явно на всички тези дати има вражески полети, има и боеве /без данни за 15-ти юли/, свалени самолети. Всичко това, както казах, е добре известна и достъпна информация, но все пак е база за изграждане на темата.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
kapitan

Регистриран на: 01 Май 2004
Мнения: 704
Местожителство: Sf

МнениеПуснато на: Пон 10 Мар 2014, 16:40    Заглавие:  

От един оЩ списък с победите на JG51 пък излизат следните:

23.6.1944 Hptm. Rammelt Karl B-17 HSS Stab II./JG 51 ?

23.6.1944 Lt. Schultz Otto B-17 HSS II./JG 51 ?

Значи и Шулц, и командирът му Рамелт са свалили по 1

И пак там, на същата дата още 4 броя В-17, от неизвестни пилоти, но пак от II./JG 51. Но все пак това е общ списък, за всички фронтове, така че дали и тези са били тук? Източникът е това: http://www.luftwaffe.cz/jg51claims.pdf


Ако прескочим малко назад, за 6 юни има дадени няколко свалени самолети - и В-24, и Р-38, и Р-51, но без никакви данни къде и защо, само дадено, че са летци от II./JG 51


За 11 юни пак така - 4 самолета, свалени от II./JG 51, но кой, къде.... никакви детайли!

За 24-ти юни има дадени доста победи. Първите няколко са на Антон Хафнер от 8./JG51, те са очевидно за другаде. После обаче идват пак познатите имена:
24.6.1944 8:42 Hptm. Rammelt Karl B-24 Stab II./JG 51 Radomir, 5000m
24.6.1944 Lt. Schultz Otto B-24 HSS II./JG 51 ?
Плюс още 3 броя В-24, за които няма никакви други данни, освен че са съборени от летци от II./JG51 Така че нищо чудно и за тук да става въпрос.

И за 15-ти юли има дадени доста много резултати!
15.7.1944 Hptm. Rammelt Karl B-24 HSS Stab II./JG 51 ?
15.7.1944 Lt. Schultz Otto B-24 HSS II./JG 51 ?
Плюс още цели 5 броя В-24, но без никакви данни, освен това, че летците са от II./JG 51 - дали са тук?
Допускам, че ако са ги подпукали някъде над Югославия, затова при нас да няма данни?

Иначе, в този списък намирам поне 18 победи на Rammelt и около 12 на Schultz, но те може да са служили и в други части, а също така в дадения списък огромен брой са на "неизвестен" пилот, може да има и техни.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
kapitan

Регистриран на: 01 Май 2004
Мнения: 704
Местожителство: Sf

МнениеПуснато на: Пон 10 Мар 2014, 16:49    Заглавие:  

Впрочем и този Рамелт се оказа сериозен ас, при това не само преживял войната, ами починал едва преди няколко години, 2009. Най-отдолу има тоблица, в която са дадени негови победи, на 24 юни 1944 е записана победата при Радомир, след това няма никакви данни какво и що, само най-общото "Източен фронт", но пък в предишния източник днамата със Шулц е дадено, че свалят по една летяща крепост на 15 юли, което никак не ми се връзва с "Източен фронт", таблицата от този линк май е доста повърхностна: http://www.luftwaffe.cz/rammelt.html
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
SGP

Регистриран на: 05 Мар 2007
Мнения: 182

МнениеПуснато на: Чет 20 Ное 2014, 15:52    Заглавие:  

За занимавка на знаещия - един може би тъп въпрос, даже два:

1. Гледайки разни стари и не чак толкова стари кадри с четиримоторни витлови самолети /B-17, Пе-8, Ил-18, Ту-114/, забелязах, че при рулиране основно се ползват двигатели 2 и 3 /вътрешни/, докато външните /1 и 4/ са или изключени, или флюгирани. Има ли някаква причина, поради която се ползват вътрешните двигатели за рулиране? Не се ли предполага използването на външните, предвид по-лесно завиване с тягата на земята /ако се наложи/, поради по-голямото „рамо“, което им дава разположението им към края на крилото?

2. В тоя ред на мисли – има ли многомоторни конструкции, в които се ползват витлови /бутални или турбинни/ двигатели с различна посока на въртене на двете полукрила, за да се компенсира евентуалният момент на завиване на самолета, който генерират например четири двигателя с еднаква посока на въртене? Съосните от рода на НК-12МВ ги изключваме. Доколкото знам, в масовия случай подобен момент се парира чрез тримери на управляващите плоскости, но може и да бъркам.

Та тъй де – може за по-запознатите да звучи тъпо, но пък ми е интересно да науча отговорите.

Благодаря предварително!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
fazan

Регистриран на: 03 Апр 2010
Мнения: 504

МнениеПуснато на: Чет 20 Ное 2014, 17:30    Заглавие:  

номер 2 - А400М
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
kapitan

Регистриран на: 01 Май 2004
Мнения: 704
Местожителство: Sf

МнениеПуснато на: Съб 22 Ное 2014, 15:06    Заглавие:  

Чел съм някъде, че на Б-17 двигател 3 захранва хидравликата и затова е бил важна цел за немските летци. И съответно именно той би трябвало да работи при рулиране.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
KONGO79


Регистриран на: 01 Фев 2006
Мнения: 474
Местожителство: ВАРНА

МнениеПуснато на: Вто 25 Ное 2014, 00:43    Заглавие:  

По първия въпрос не мога да дам отговор, но по втория мога да дам поне частичен. Със сигурност има самолети които използват мотори с различна посока на въртене. Сигурен съм че някои от многобройните варианти на Гном-Рон 14 имат "леви" и "десни" версии. Не мога обаче да си спомня на кой самолет са монтирали "ляв" и "десен" мотор, върти ми се в главата за Hs-129 и LeO 451, но не гарантирам. Основния проблем при използването на ляв/десен мотор е ремонто пригодността, най-вече защото трябва да се поддържа наличност от леви и десни мотори и леви и десни части /макар, все пак, различните части за ляв и десен мотор да не са чак толкова много/ за подмяна на аварирал такъв, а къде къде по-лесно е когато всички мотори са еднакви. Също така производството на леви и десни мотори затруднява и производителя. Именно от тази гледна точка, дори и четиримоторниците са произвеждани са мотори въртящи в една посока. За компенсиране на реактивния и жироскопичния момент създавани от моторите и витлата, на мен са ми известни четири метода, изключая ползването на леви и десни мотори, а именно:
1. Монтиране на двигателя под ъгъл спрямо оста на симетрия - така е при Фиат Cr.42 Фалко, ако не ме лъже паметта мотора е отклонен на 2,5 градуса в ляво по посока на полета.
2. Различна дължина на лявото и дясното полукрило на самолета - така е при изтребителите на Марио Кастолди, Маки 200/202/205, а може би същия принцип е използван и при BV-141, но не гарантирам за това.
3. Монтиране на вертикалния стабилизатор/стабилизатори под ъгъл спрямо оста на симетрия - ако не се лъжа така е решен въпроса при Ме-109
4. Използване на несиметричен профил на вертикалният стабилизатор - тук вече не мога да дам пример, но ми се върти някакъв спомен в главата, че този метод е популярен при американските самолетостроители.
Естествено нито един от тези методи не изключва използването на тримери и компенсатори на управляемите повърхности за подпомагане на пилотите.
Ако разгледаме въпроса буквално веднага се сещам, че на условието отговарят, може би, всички самолети които се задвижват от комбинация от тикащи и теглещи витла задвижвани от собствени мотори, тъй като моторите са монтирани на 180 градуса един спрямо друг /на прима виста се сещам за множество конструкции на Клод Дорние като До-335, До-26, До-15 Вал, До-18 и т.н./

_________________
CULUS CAPITIS RECIPET!!!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
KONGO79


Регистриран на: 01 Фев 2006
Мнения: 474
Местожителство: ВАРНА

МнениеПуснато на: Вто 25 Ное 2014, 01:02    Заглавие:  

Сега проверих и се оказа, че правилно си спомням за Хеншела и Лео-то - и двата използват леви и десни мотори. В същност франсетата, явно, много са си падали по тази концепция и имат едни куп мотори с варианти с лява и дясна дирекция, както и едни куп самолети оборудвани с тях.
_________________
CULUS CAPITIS RECIPET!!!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Mitachi


Регистриран на: 08 Яну 2006
Мнения: 217
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Чет 27 Ное 2014, 14:25    Заглавие:  

Така май беше и при Лайтнинг-а. Имаше ляв и десен Алисън, които дори си различаваха и по разширения номер на мотора.
_________________
"Зная свойто място
във живота
и напразно
няма да се дам." Н. Вапцаров
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Jäger

Регистриран на: 11 Дек 2014
Мнения: 3
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Чет 11 Дек 2014, 22:41    Заглавие:  

Добър ден, и моля да ме извините ако това не е най-подходящото място, но от известно време се интересувам къде точно мога да намеря документация за самолети правени у нас, например Лаз-7/Лаз-7М, ДАР-3, КБ-11. . По-специално, пилотски наръчници, графики и долкади от изпитания, подорбна информация за въоръжението им и тн. . Предполагам, че е възможно част от тези документи да ги има в музея в Крумово, но понеже съм от София, реших да попитам тук преди да тръгна натам.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
EU_BG_akademika

Регистриран на: 17 Яну 2011
Мнения: 2

МнениеПуснато на: Чет 15 Яну 2015, 13:54    Заглавие:  

Здравейте момчета, радвам се че попаднах при вас, форумът е хубав и с много полезна информация. Ще помоля за помощ знаещите.
От моят покоен тъст, който беше всестранно развита в техническо отношение личност, наследих и няколко броя самолетни уреди, които според мен датират от предвоенният и военният период.
Та молбата ми е ако можете да ме ориентирате от какви машини биха могли да бъдат тези уреди, приблизителните години на експлоатация и имат ли евентуално някаква колекционерска/антикварна стойност.
Ето ги нещата http://dox.bg/files/dw?a=6bb76f3554

На всички отзовали се, благодаря предварително!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 46 от 49 [721 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, ..., 44, 45, 46, 47, 48, 49 Следваща
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » КРИЛЕ - РЕТРО АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Ретросалон
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.1427s ][ Queries: 13 (0.0169s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker