В момента е: Нед 17 Фев 2019, 01:22 Часовете са според зоната UTC + 2 |
Катастрофа във Франция с A320 на Germawings
|
Предишната тема :: Следващата тема |
Страница 3 от 3 [37 Мнения] | Иди на страница: Предишна 1, 2, 3 |
Автор | Съобщение | ||||
---|---|---|---|---|---|
антон83
Регистриран на: 21 Яну 2015 Мнения: 8 |
Поразрових се малко, да разгледам с какъв флот разполата Бритиш и Луфтханаза. BA има около 100 А 320-200, А 321 - 200, А 319-100, които едва ли са прозиведени преди 5 години. Отделно 19 737-400, 21 767-300. При Луфтханза положението изглежда по-добро, но и те си карат още 737-300 и разбира семейство 320 с означения 100-200. A пък на сайта на Делта дори са сложили average age на всеки отделен модел, който ползват. Като масово е над 10г. и достига до 24.2 за МД 88.(хмм, тия не трябваше ли да са по-стари) Та явно си е доста масова практика сред големите компании, самолетният парк да е на повече от десетилетие и както ти написа всичко си зависи от поддръжката. А щом нашата военна авиация не е релевантна по случая, ами гръцките А-7, които се ползваха до не чак толкова отдавна, френските ф-8, при това от самолетоносач, преди появата на Рафал. Да не говорим за различните миражи, ф-4, ф - 104, та ако щеш и А- 5, които се ползват или са се ползвали до скоро от далеч по-богати държави от нас. |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
Flankerivo
[Admin] ![]() Регистриран на: 19 Апр 2005 Мнения: 9647 Местожителство: София |
Точно така. И това хубаво ли е? Не прави чест на всички тези привилегировани авиоиграчи със скъпите им билети, с най-хубавите направления, с монополизма им, с всички останали преференции, на които се радват, да не обновяват овреме авиопарковете си, при все че гигантите Airbus и Boeing буквално създават самолетите съгласно изискванията на същите тези големци. И отново - военната техника не може да се сравнява с гражданската авиация. Там принципите не са пазарни. Играчките са скъпи. За редица страни ВВС-то става лукс и тепърва ще ставаме свидетели на драстични случаи, в които чужди държави ти охраняват небето. |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
антон83
Регистриран на: 21 Яну 2015 Мнения: 8 |
Пак да попитам, кое определя дали един самолет е стар. И на колко години да се спрем, за смяната-2, 3, 5.....И всъщност кои сме ние та да решаваме. Съмнявам се във форума все още да пише някой инженер по поддръжката. И един друг въпрос, за колко точно време един самолет се изплаща и почва да носи печалба. |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
антон83
Регистриран на: 21 Яну 2015 Мнения: 8 |
Тук многократно е ставало дума, че най-големите потребители на нова техника-авиокомпаниите от залива са играчки на упралвяващите династии и могат да си позволят да харчат без да се съобразяват с пазарните принципи. За останалите, не получаващи от джобните петродолари на някой шейх, не е така. |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
Flankerivo
[Admin] ![]() Регистриран на: 19 Апр 2005 Мнения: 9647 Местожителство: София |
Ние тук не решаваме нищо, но не е забранено да се бистри по темата за старите планери и богатите авиокомпании със скъпите билети... За съжаление присъствието на инженер по поддръжка и познанието за стар/нов самолет би било хубаво, но най-много да ти потвърди, че прогресията е следната: колкото повече се трупат годинките на един самолет, толкова повече ремонтни дейности се налагат и съответно изразходване на части заради зачестяващите откази, продължителен престой на земята, увеличаване на разходната сметка... Но това го знае всеки. С оглед на богатия избор от родни авиопревозвачи и страхотния нов авиопарк, с който се киприм, при положение че големи казуси в държавата ни са менюто на правителствения самолет и наличието на морски дарове в него, по-добре да не продължавам с иронията. Не е смешно, а болезнено. Стойността на самолета зависи от избрания финансов инструмент, финансовите институти, броя на закупуваните/лизинговани самолетите, размера на авиокомпанията, кредитния й рейтинг и редица други по-частни фактори като авиопревозвач-първопроходец за определен нов за пазара самолет, който бива обгрижван и ухажван от производителя заради "детските болежки" на самолета и рисковете, с които се е нагърбила авиокомпанията, държавна политика на субсидиране на покупката на нови планери с цел обновяване на авиопарка или държавна заградителна политика на повишаване на стойността на закупени от "неправилния чужд производител" планери с допълнителни мита, такси и какви ли не още бариери... Забележката ти за Katar Airways, Emirates и още две три авиокомпании e много правилна. Те са извън пазара, що касае разходната им част. Покупката на самолети от тяхна страна е на принципа "колкото е по-по-най..., толкова по-скоро трябва да го вземем, без значение от финансовите параметри", "ние трябва да сме първите". Това наистина са играчки за разглезените и деградирали до краен предел местни бейове. Затова и тях не ги включих още от самото начало на риториката ми срещу остаряващия парк и големите авиокомпании. Те са все с нови самолети, та няма и в какво да ги обвиня де... Повече няма да коментирам по този създаден от мен offtopic, защото изцапах темата. |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
Петров
Регистриран на: 11 Май 2012 Мнения: 33 |
Термин СТАР самолет в авиацията няма има годен и негоден-с изтекъл ресурс. А ресурс има всеки агрегат включително и планера, след изтичането на ресурса на определен агрегат следва подмяната му а след този на планера се подменя самолета. Естествено има и удължаване на ресурса след оределени процедури и ремонтни дейности. П.П. Понякога при ремнта на тези агрегати се изписва хартия често тежаща повече от самия агрегат! |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
конструктор
[Moderator] ![]() Регистриран на: 07 Юли 2014 Мнения: 4355 Местожителство: Варна |
Лубиц се е опитал за вдигне самолета в последния момент Преди падането на самолета на германската компания Germanwings вторият пилот Андеарс Лубиц е опитал да вдигне самолета. Това е станало 93 секунди преди фаталния удар на машината в скалите. Това твърди доклад на Френското бюро за разследване на авиокатастрофи (ВЕА), цитиран от „Билд”.Според експертите вторият пилот се е опитал да измени ръчно курсът на самолета, но автопилотът е продължил да работи и еърбъсът се е разбил. Задава се въпрос - какво точно е искал да направи Лубиц? Дали е изпаднал в паника, или е искал да предотврати катастрофата? Ако е искал да прекъсне контролираното снижение, то е възможно просто да се е опитвал да контролира машината и да я извади от падането, преди да се върне първият пилот. В доклада се казва дословно:” Една минута и 32 секунди преди разбиването на самолета черната кутия е записала опит от пилота в кабината в продължение на 30 секунди да спре падането и да върне машината към издигане. Но неговите усилия не са довели до изключването на автопилота и самолетът се е разбил”. _________________ Ceterum censeo capitalismus esse delendam. |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
Страница 3 от 3 [37 Мнения] | Иди на страница: Предишна 1, 2, 3 |
Предишната тема :: Следващата тема |
Не Можете да пускате нови теми Не Можете да отговаряте на темите Не Можете да променяте съобщенията си Не Можете да изтривате съобщенията си Не Можете да гласувате в анкети |
[ Time: 0.0571s ][ Queries: 13 (0.0043s) ][ Debug on ] |