Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Кметът на Котел проговори за кошмара след потопа · 19% от американците искат война с Иран! Тръмп призова за преговори · Красивата певица Юлия, загинала при ужасяващ инцидент с моторна лодка · Николай Банев получи тежък шамар от съда · Съветът на Европа върна руската делегация след 5 години отсъствие · До месец България и Румъния ще подготвят споразумение за трети мост над Дунав ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Чет 27 Юни 2019, 08:10
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » krile.net - ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ ВОЕНЕН АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Българските военни самолети
PC-9M и PC-12 в България
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 28 от 28 [408 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, ..., 26, 27, 28
Автор Съобщение
Dimitar Stavrev
[Admin]

Регистриран на: 08 Ное 2007
Мнения: 12545
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пон 03 Авг 2015, 08:11    Заглавие:  

Пилотите на кацналия по корем самолет PC-12 забравили да спуснат колесника
02.08.2015 21:44; Любомир Денов;
При регистриран отказ е трябвало да се приземят не на бетона, а в съседна ливада

Пилотите на самолета на ВВС, който на 29 юли кацна по корем на летище Граф Игнатиево, са пропуснали да спуснат колесника, съобщиха авиатори пред “24 часа”. Първоначално изтече информация, че колесникът на 10-местната машина “Пилатус РС-12” е блокирал и летците са били принудени да се приземят при висок риск.

Фактите обаче били други. Пилотите усетили, че колесникът не е спуснат едва когато почувствали стърженето на метал по пистата. Ако колесникът е бил блокирал, двамата пилоти капитаните Цветан Калайджиев и Йордан Димитров са били длъжни да спазят процедура на прелитане ниско над пистата, за да може ръководителят на полетите да огледа състоянието на машината. Освен това се предвиждали и екстрени опити за аварийно пускане на колесника. Такива действия обаче не са били регистрирани. И ако накрая всички опити излязат неуспешни, задължително самолетът е трябвало да пробва кацане по корем, но не на бетонната писта, а в успоредната ливада. Азбучна истина е, че в меката почва и трева пораженията при приземяване щяха да са съществено по-малки. От МО отказаха повече информация за инцидента с обяснението, че по случая вече работи комисия, назначена със заповед на министъра на отбраната Николай Ненчев.

Според авиатори вина носи и шефът на полетите, който е трябвало да забележи, че самолетът подхожда към пистата без спуснат колесник. Преобладава обаче мнението, че главният виновник за гафа е недостатъчната тренираност на военните пилоти. Те летят малко заради хроничния недостиг на керосин и заради липсата на резервни части за ремонт на самолетите.

Около 700 000 лв. е струвал ремонтът на същата машина, която кацна по корем преди 10 г.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Регистриран на: 08 Ное 2007
Мнения: 12545
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Нед 16 Авг 2015, 21:15    Заглавие:  

13 август 2015 г.
Приключи проверката на комисията за изясняване на причините за инцидента със самолет „Пилатус“


Със заповед на министъра на отбраната на 29 юли 2015 г. беше назначена комисия за разследване на авиационното произшествие, допуснато на 29 юли 2015 г. с военен самолет „Пилатус“ (РС-12 с рег. знак 020), при отработване на аварийни процедури на летище Граф Игнатиево. В състава на комисията са включени експерти от Служба „Военна полиция“, Щаба на ВВС и авиобаза Крумово. Комисията извърши разследване в периода 29 юли – 6 август 2015 г. Резултатите от разследването, заключенията относно причините за допускане на произшествието и препоръките за извършване на мероприятия за недопускане на повторяемост са отразени в Протокол, който е утвърден от министъра на отбраната. По случая се води и досъдебно производство от Военно-окръжна прокуратура - Пловдив и повече подробности могат да бъдат оповестени само от прокуратурата.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
dragon x


Регистриран на: 26 Яну 2004
Мнения: 1641
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Пон 17 Авг 2015, 10:41    Заглавие:  

И къде можем да видим протокола? Все пак този самолет ние сме го плащали.
_________________
Click to see if image is larger РОТА, ШАГНУВШАЯ В БЕССМЕРТИЕ
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 28 от 28 [408 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, ..., 26, 27, 28
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » krile.net - ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ ВОЕНЕН АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Българските военни самолети
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0634s ][ Queries: 13 (0.0091s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker