Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Ту-160 над Балтийско море (ВИДЕО) · Rheinmetall и BAE Systems откриват съвместно предприятие във Великобритания · Десантният кораб-док L9012 FS Sirocco / G40 Bahia · Италианската полиция откри УР въздух-въздух при операция срещу десни екстремисти · Искат въвеждане на минимална работна заплата за целия ЕС · Проверяват за изтичане на лични данни на милиони българи от НАП ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
The time now is Tue 16 Jul 2019, 06:01
All times are UTC + 2
 Forum index » krile.net - ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ ВОЕНЕН АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Българските военни самолети
PC-9M и PC-12 в България
Post new topic   Reply to topic View previous topic :: View next topic
Page 28 of 28 [408 Posts]   Goto page: Previous 1, 2, 3, ..., 26, 27, 28
Author Message
Dimitar Stavrev
[Admin]

Joined: 08 Nov 2007
Posts: 12545
Location: София

PostPosted: Mon 03 Aug 2015, 08:11    Post subject:  

Пилотите на кацналия по корем самолет PC-12 забравили да спуснат колесника
02.08.2015 21:44; Любомир Денов;
При регистриран отказ е трябвало да се приземят не на бетона, а в съседна ливада

Пилотите на самолета на ВВС, който на 29 юли кацна по корем на летище Граф Игнатиево, са пропуснали да спуснат колесника, съобщиха авиатори пред “24 часа”. Първоначално изтече информация, че колесникът на 10-местната машина “Пилатус РС-12” е блокирал и летците са били принудени да се приземят при висок риск.

Фактите обаче били други. Пилотите усетили, че колесникът не е спуснат едва когато почувствали стърженето на метал по пистата. Ако колесникът е бил блокирал, двамата пилоти капитаните Цветан Калайджиев и Йордан Димитров са били длъжни да спазят процедура на прелитане ниско над пистата, за да може ръководителят на полетите да огледа състоянието на машината. Освен това се предвиждали и екстрени опити за аварийно пускане на колесника. Такива действия обаче не са били регистрирани. И ако накрая всички опити излязат неуспешни, задължително самолетът е трябвало да пробва кацане по корем, но не на бетонната писта, а в успоредната ливада. Азбучна истина е, че в меката почва и трева пораженията при приземяване щяха да са съществено по-малки. От МО отказаха повече информация за инцидента с обяснението, че по случая вече работи комисия, назначена със заповед на министъра на отбраната Николай Ненчев.

Според авиатори вина носи и шефът на полетите, който е трябвало да забележи, че самолетът подхожда към пистата без спуснат колесник. Преобладава обаче мнението, че главният виновник за гафа е недостатъчната тренираност на военните пилоти. Те летят малко заради хроничния недостиг на керосин и заради липсата на резервни части за ремонт на самолетите.

Около 700 000 лв. е струвал ремонтът на същата машина, която кацна по корем преди 10 г.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Joined: 08 Nov 2007
Posts: 12545
Location: София

PostPosted: Sun 16 Aug 2015, 21:15    Post subject:  

13 август 2015 г.
Приключи проверката на комисията за изясняване на причините за инцидента със самолет „Пилатус“


Със заповед на министъра на отбраната на 29 юли 2015 г. беше назначена комисия за разследване на авиационното произшествие, допуснато на 29 юли 2015 г. с военен самолет „Пилатус“ (РС-12 с рег. знак 020), при отработване на аварийни процедури на летище Граф Игнатиево. В състава на комисията са включени експерти от Служба „Военна полиция“, Щаба на ВВС и авиобаза Крумово. Комисията извърши разследване в периода 29 юли – 6 август 2015 г. Резултатите от разследването, заключенията относно причините за допускане на произшествието и препоръките за извършване на мероприятия за недопускане на повторяемост са отразени в Протокол, който е утвърден от министъра на отбраната. По случая се води и досъдебно производство от Военно-окръжна прокуратура - Пловдив и повече подробности могат да бъдат оповестени само от прокуратурата.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
dragon x


Joined: 26 Jan 2004
Posts: 1641
Location: Варна

PostPosted: Mon 17 Aug 2015, 10:41    Post subject:  

И къде можем да видим протокола? Все пак този самолет ние сме го плащали.
_________________
Click to see if image is larger РОТА, ШАГНУВШАЯ В БЕССМЕРТИЕ
Back to top
View user's profile Send private message 
Display posts from previous:   Sort by:   
Page 28 of 28 [408 Posts]   Goto page: Previous 1, 2, 3, ..., 26, 27, 28
Post new topic   Reply to topic View previous topic :: View next topic
 Forum index » krile.net - ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ ВОЕНЕН АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Българските военни самолети
Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

[ Time: 0.0725s ][ Queries: 13 (0.0194s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker