Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
БОЙКО БОРИСОВ СЪС СКАНДАЛНАТА ИСТИНА: ИЗРИТАХА ЕДИН БЪЛГАРСКИ ГЕНЕРАЛ ОТ ПРЕЗИДЕНТСТВОТО, ЗАРАДИ ОГРОМНИТЕ СКАНДАЛИ ТАМ!!! · Арктическият Тор застъпи бойно дежурство в Заполярието · Израел е заподозрян в нанасянето на удар по военна база в Ирак · Обявиха конкурс за 198 вакантни длъжности в Сухопътните войски · Турция се зарече да не напуска Северозападна Сирия · ДАМИ КАНЯТ : Ели има нови плочки в банята, а Ана те чака с кафе ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
The time now is Sat 24 Aug 2019, 05:14
All times are UTC + 2
 Forum index » krile.net - ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ ВОЕНЕН АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Събития и Коментари
ДРУГ (ЛИ) ЩЕ ОХРАНЯВА НЕБЕТО НИ? ОСТАВАМЕ БЕЗ МИГ-29
Post new topic   Reply to topic View previous topic :: View next topic
Page 1 of 25 [367 Posts]   Goto page: 1, 2, 3, ..., 23, 24, 25 Next
Author Message
Dimitar Stavrev
[Admin]

Joined: 08 Nov 2007
Posts: 12545
Location: София

PostPosted: Sun 27 Sep 2015, 16:07    Post subject:  ДРУГ (ЛИ) ЩЕ ОХРАНЯВА НЕБЕТО НИ? ОСТАВАМЕ БЕЗ МИГ-29  

26 септември 2015 г.
Министърът на отбраната Николай Ненчев: От началото на своя мандат водя последователна политика за по-тясна интеграция на България в НАТО

По повод на разпространеното в медиите писмо на генералния директор на РСК МиГ Сергей Коротко до председателя на Комисията по отбрана в НС о.з. ген. Михо Михов, министърът на отбраната Николай Ненчев заяви:
От началото на своя мандат водя последователна политика за по-тясна интеграция на България в НАТО и откъсване от зависимостта ни от трети страни.
По силата на Решение 2014/512/ОВППС на Съвета на Европейския съюз от 31 юли 2014 г. относно мерки срещу Русия, ние не можем да продължим да извършваме ремонта и поддръжката на техниката си в Русия. Не може да си част от ЕС и НАТО и да продължаваш зависимостта си от страни извън тези общности.

Точно затова България се обърна към Република Полша за ремонт на самолетите МиГ-29. Тя сама извършва пълен обем от дейности за поддържане изправността и летателната годност на самолети МиГ-29. В момента сме в процес на преговори на договор с Република Полша, за да ни предоставят същия обем поддръжка на нашите МиГ-29. Полша има и възможност да извърши модернизацията им по стандартите на НАТО.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Joined: 08 Nov 2007
Posts: 12545
Location: София

PostPosted: Sun 27 Sep 2015, 16:13    Post subject:  

Земеделска логика:
България, като член на ЕС и НАТО, не може да използва услегите на Русия, респективно РСК МиГ за ремонта на българските МиГ-29, а Полша, като също е член а ЕС и НАТО, може да си партнира с Русия за поддръжката на МиГ-29, Су-22, Ми-17/171, Ми-24. Дъщото важи и за Словакия за МиГ-29, Ми-17, Чехия за Ми-17, Гърция за Ми-17 и КВВ пр. "Зубър", БМП-1, ЗРК "Оса", Унгария за БТР-80, Ми-17 и още десетки примери. Желязна земеделска лвогика!!!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Joined: 08 Nov 2007
Posts: 12545
Location: София

PostPosted: Sun 27 Sep 2015, 17:57    Post subject:  

Москва: Полша няма право да ремонтира МиГ 29
14:14 | 26 септември 2015 | Политика / Редактор Георги Брандийски /

Русия не е предоставяла на Полша лиценз и актуална техническа документация за изпълнение на ремонтни работи по двигатели на самолети МиГ. Това е обявил генералният директор на руската самолетостроителна корпорация "МиГ" Сергей Коротков в писмо до председателя на комисията по отбрана в Народното събрание Михо Михов, съобщи БТА. В писмото се казва, че ако бъде направен такъв ремонт на български МиГ, то руската корпорация ще прекрати договорните си отношения по поддръжка и експлоатация на самолети. Уточнява се също, че Полша няма право да използва резервни части на самолети за нуждите на трети страни и затова доставката им може да бъде прекратена.

През юли военният министър Николай Ненчев обяви, че България ще подпише с Полша споразумение за ремонта на изтребителите МиГ-29. По думите му първоначално ще получим два ремонтирани двигателя, които ще използваме дотогава, докато е необходимо, след което ще възложим отремонтирането на 10 или 12 двигателя. Сумата е значително по-ниска от офертата, която ни беше предложена от руската страна, подчерта тогава военният министър. Би трябвало ресурсът на самолетите да се удължи с до 15 години.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Reagan


Joined: 29 May 2008
Posts: 474

PostPosted: Sun 27 Sep 2015, 22:48    Post subject:  

Не съм специалист, но МиГ-29 са в България вече 25 години, искат да ги използват още 15. Наистина ли един самолет може да издържи 40 години експлоатация?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Super Flanker
[Admin]


Joined: 21 Dec 2004
Posts: 5241

PostPosted: Sun 27 Sep 2015, 23:04    Post subject:  

Май нашите са минали програмата за удължаване до 40 г., съответно и 4 000 ч.

Иначе, защо да не може?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Joined: 08 Nov 2007
Posts: 12545
Location: София

PostPosted: Mon 28 Sep 2015, 09:17    Post subject:  

По договора от 2006 ресурсът на 16 български МиГ-29 бе удължен до 2029/2030 (доставени са през 1989/1990)

Днес министър Ненчев пак наговори куп измищльотини по Нова телевизия

http://novanews.novatv.bg/news/view/2015/09/28/125397/%D0%9D%D0%B8%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%B0%D0%B9-%D0%9D%D0%B5%D0%BD%D1%87%D0%B5%D0%B2:-%D0%9F%D0%BE-%D0%B3%D1%80%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D1%86%D0%B0%D1%82%D0%B0-%D0%B8%D0%BC%D0%B0-4-%D0%B5%D0%BA%D0%B8%D0%BF%D0%B0-%D0%BE%D1%82-%D0%B2%D0%BE%D0%B5%D0%BD%D0%BD%D0%BE%D1%82%D0%BE-%D1%80%D0%B0%D0%B7%D1%83%D0%B7%D0%BD%D0%B0%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%B5/

С писмото до о.з. ген. Михо Михов РСК МиГ било свали цената за ремонт на двигател с 20% и тя станала почти колкото полската, която обаче все още било по-малка. Но имало нови 20% спестяване при договор с Полша заради неплащане на ДДС. Имало и риск да изпратим 10-17 двигателя в Русия за ремонт ида не ги видим повече заради санкциите на ЕС и САЩ. Министър Ненчев така и не каза Полша имали лиценз и възможности да ремонтира двигатели на МиГ-29. Но пък каза че тя можела да смени авиониката на българските МиГ-29, а Русия не!!!

Министър Ненчен директно намекна, че спестените с новото предложение на РСК МиГ 20% в предишни договори били източник на корупционен риск и се използвали за водене на хибридната война на Русия срещу България.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Preslav
[Admin]


Joined: 19 Jan 2006
Posts: 42470

PostPosted: Mon 28 Sep 2015, 10:04    Post subject:  

СКОРО: ПОЛСКИ МИГ-29 КАЦАТ В БЪЛГАРИЯ
http://pan.bg/view_article-1-323909-SKORO-POLSKI-MIG-29-KACAT-V-BYLGARIYA.html
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Joined: 08 Nov 2007
Posts: 12545
Location: София

PostPosted: Mon 28 Sep 2015, 10:42    Post subject:  

БЪЛГАРО-ПОЛСКА ЛЕТАТЕЛНА ТРЕНИРОВКА В АВИОБАЗА ГРАФ ИГНАТИЕВО

Днес 28 септември 2015 г. на летище Граф Игнатиево стартира двустранна българо-полска летателна тренировка, която ще продължи до 7 октомври 2015 г.
Българските ВВС участват с изтребители МиГ-29 и МиГ-21 и военно-транспортен самолет С-27J Spartan. Военновъздушните сили на Полша участват с модернизираните си МиГ-29М/УБМ и транспортните самолети С-295 Casa и С-130Е Hercules. Пребазирането и развръщането на техните сили и средства, както и детайлното планиране на тренировката е предвидено за днес и утре.

Самите полети ще се провеждат от 30 септември до 7 октомври 2015 г. Задачите, които ще се изпълняват са тактически прехвати, маневрен въздушен бой, отбранителни и настъпателни въздушни операции, съвместни тренировъчни мисии по охрана на въздушното пространство. В програмата е заложена и размяна на екипажи за обмяна на опит и запознаване с процедурите, използвани в авиацията на двете страни.

Целта на участието на българските ВВС е постигане на по-висока оперативна съвместимост при участие в операции под егидата на НАТО и усъвършенстване на подготовката на военнослужещите за работа в международна среда.

Българо-полската тренировка е в изпълнение на споразумение между правителствата на двете държави за сътрудничество в областта на отбраната. Неин ръководител е бригаден генерал Иван Лалов – командир на 3-а авиобаза Граф Игнатиево.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Joined: 08 Nov 2007
Posts: 12545
Location: София

PostPosted: Mon 28 Sep 2015, 12:38    Post subject:  

Цената за ремонта на българските МиГ-29 е 1 050 650 евро

Според източници на сп. "Клуб КРИЛЕ", цената за ремонта на всеки от 14-те двигателя за МиГ-29 на българските ВВС е 1 050 650 евро с ДДС. В нея са включени транспорт от Пловдив до Москва, ремонт, транспорт до Пловдив, ДДС и всички съпътващи разходи. Тоест това е крайната цена. Ако се вярва на днешните думи на министър Ненчев, поляците трябва да са дали цена под 875 000 евро без ДДС. Ще видим какво ще запишат в договора.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Joined: 08 Nov 2007
Posts: 12545
Location: София

PostPosted: Mon 28 Sep 2015, 16:21    Post subject:  

Ремонт на МиГ-29 и друг да ни пази небето!?!
Генерал Александър Александров за сп. „Клуб КРИЛЕ”


Относно ремонта на двигателите на “МиГ-29” явно целта не е да се ремонтират двигателите на МиГ-овете по най-добрия за нас начин, а друг да пази небето ни.
Финансовите параметри за ремонта на двигателите от три пъти разлика в цената с руснаците са станали около 20 %. Струва ли си за толкова, ако в действителност въобще има разлика, да се рискува живота на летците и евентуално на населението и да се губи гаранцията на производителя?
Федералната служба за военно-техническо сътрудничество (ФС за ВТС) на Русия в писмото си до министър Ненчев от 8 август 2015 г. официално са заявили, че в случай на неоторизирана намеса в ремонта на двигателите, каквато е полската, РСК МиГ ще оттегли завинаги отговорността си за тях.
По наша информация поляците са подали към нас същата цена като руснаците, но благодарение на законодателството в ЕС ДДС ще се плаща не от ВВС, а от МО и вероятно това няма да бъде оповестено, а ще се посочи само цената, която ВВС ще заплати. Така действително, във ВВС остават повече пари, но това е преливане от една чаша в друга, а не реална икономия.
Уточнение: цената с руснаците включва: взимане на двигателите от Пловдив, транспорт до Русия със самолет, капитален ремонт с ресурс 350 часа (с възможност след оглед на място за удължаване с по 50 часа до 500 часа, които 350 часа са достатъчни за повече от 3,5 години полети при 100 часа налет годишно, съответно за 5 години полети), опаковка, транспорт обратно, митнически формалности, ДДС. Към момента тазу цена е 1 050 650 евро за двигател. Това е официалната цена, която РСК МиГ са предложили на България, в писмото си от 16 септември 2015 г. до Председателя на Комисията по отбрана в НС ген Михо Михов, тъй като от много месеци министър Ненчев. е забранил на всички в МО да се срещат и преговарят с тях, а това едва ли е в наш, на БГ интерес. Но това е прагматичната страна.
Във връзка с тези въпроси и други за решаване ФС по ВТС на Русия преди около месец е отправила покана до българската страна (МО и Министерство на икономиката) за среща, но отговор от българска страна няма, което е некоректно в междуправителствени отношения.
Понятие като държавна гаранция в авиацията не съществува, такава има само във финансовата сфера. Тогава кой носи отговорността? За полските ВВС това е главният инженер, а за нашите? Позоваване на стандартите на STANAG е несериозно, поради това, че това са стандарти, установяващи се между две страни от НАТО (в случая България и Полша) и не могат да касаят продукцията на трета страна (Русия), тъй като нямат съответната документация/регламенти, съглассно които да бъдат извършени съответните дейности по ремонта.
В случай на подписване на реален договор с България и ако тя започне да прави нерегламентиран ремонт на двигателите на МиГ-29 за трети страни (т.е. България), РСК МиГ ще заведе дело срещу Полша, която няма лиценз и актуални документи за ремонта и така се нарушава сигурността на самолетите и съответно нейния имидж. Това е клауза в договора между Русия и Полша. До сега руснаците са си затваряли очите за полските ремонти, но в случай на ремонт за трета страна, каквато е България, при сегашната политика на двете министерства на отбраната, няма да го правят повече.
Освен това, съгласно друга клауза в договора им, Полша представя сертификат за краен получател за резервните части, както е задължително в този вид търговски отношения, и съответно няма право да ги влага в двигатели на трети страни. В случай на нарушаване на клаузата, това ще доведе до прекъсване на доставките на резервни части за Полша. Това означава, че или ни правят ремонт със стари части, или си губят доставките от Русия, които за тях са изключително важни, имайки предвид намерението им за експлоатация на самолетите до 2029 г., до която година е и ресурса на нашите МиГ-29. Между другото поляците търсят и купуват всички възможни стари двигатели и части за тях, както и имат намерение да купят още МиГ-ове и не искат заради нас да рискуват отношенията си с Русия.
Въобще поляците от завода са изключително притеснени и казват, че не искат да ни правят ремонта, и дори ни съжаляват, ако решим наистина да си правим ремонтите при тях, но политиците ги заставят. Освен това от завода знаят, че ще си загубят бизнеса заради нас. Те самите все още не вярват, че някой би рискувал така. За себе си го правят, за да им работят заводите. А ние?
Освен това тяхното МО ни използва, защото са в предизборна кампания и рекламата, че дават работа на полските заводи или в случай, че не стане на ВВС да пази небето ни, което са сериозни приходи, имайки предвид, че те така или иначе трябва да летят, за да си правят часове, е добре дошла за техния министър, чиято партия не е в добра политическа светлина.
Словакия ползва абонаментно обслужване от РСК МиГ за своите МиГ-29 и скоро очаква ново удължаване на договора. То дава гаранция за около 80% поддържане на боеготовността и.
Полша все още не ползва своите F-16 за бойно дежурство, поради проблеми с резервните части от САЩ. Би било добре ние да не изпуснем възможността, докато руснаците са съгласни да ни поддържат МиГ-овете. Те нямат намерение да прекратят сътрудничеството си с нас, тъй като са уверени, че тази политическа обстановка е преходна. Сътрудничеството в космоса и в много други свери остава непроменено и със САЩ, и с ЕС. Между другото по официална статистика от момента на въвеждане на санкциите срещу Русия стокооборотът между Русия и САЩ се е увеличил със 17%. Тези дни говориха министрите на отбраната на САЩ и Русия за тясно сътрудничество в борбата с тероризма, след което САЩ решиха, че ще сътрудничат с Русия в Сирия против ИДИЛ. Очаква се и среща в ООН между Обама и Путин, на която ситуацията може коренно да се обърне.
Опасявам се, че за България ще се получи наистина това, което министър Ненчев иска - авиацията да остане на земята, годни самолети да не се използват, а средствата, които биха могли да се платят за поддръжката им и нашите пилоти да летят и да имаме авиация, да отидат в друга държава за наем. Все едно да имаш собствена кола, а да си вземеш рент-а-кар. Това в случай, че цената има някакво значение, а не е само политика и то на всяка цена. Полската фирма ПЕГАС, която е като нашия ТЕРЕМ и обединява от скоро военните заводи, както и завода за двигатели са уведомени за последващите действия и са изключително притеснени от натиска на тяхното МО за сключване на договор с България, още повече че полския министър едва ли ще остане след изборите, които са през октомври. Затова е бързането с подписването на договора, който няма да може да бъде реализиран, за да злепостави като свършен факт в бъдеще очакваното ново следващо правителство от опозиционната партия.

о.з. ген. майор Александър Александров
представител на РСК МиГ в България
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
bobsen

Joined: 23 Jul 2010
Posts: 437

PostPosted: Tue 29 Sep 2015, 10:27    Post subject:  

Какво каза генерала.

Финансовите параметри за ремонта на двигателите от три пъти разлика в цената с руснаците са станали около 20 %. Струва ли си за толкова, ако в действителност въобще има разлика, да се рискува живота на летците и евентуално на населението и да се губи гаранцията на производителя?

Демек Миг са намалили цената 3 пъти при последната си оферта от септемрви, защо преди това е била 3 пъти по-висока?
Политическите коментари и мнението уж на хората от завода приличат на клюки от пазара.

Не отива на уж представител на Миг за България да говори такива клюки и да изакзва политически мнения и обвинения за друга държава, че ни манипулира.
Така затвърди мнението за работата ни с Миг, че е само в интерес на посредници и Миг, но и в интерес на ВВС.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Flankerivo
[Admin]


Joined: 19 Apr 2005
Posts: 9973
Location: София

PostPosted: Tue 29 Sep 2015, 10:43    Post subject:  

bobsen, не се изненадвай! Това е част от процесите при преговаряне (да кажем, че съм запознат в дълбочина с циганията на преговорите).
Back to top
View user's profile Send private message Yahoo Messenger 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Joined: 08 Nov 2007
Posts: 12545
Location: София

PostPosted: Tue 29 Sep 2015, 10:43    Post subject:  

bobsen wrote:
Какво каза генерала.

Финансовите параметри за ремонта на двигателите от три пъти разлика в цената с руснаците са станали около 20 %. Струва ли си за толкова, ако в действителност въобще има разлика, да се рискува живота на летците и евентуално на населението и да се губи гаранцията на производителя?

Демек Миг са намалили цената 3 пъти при последната си оферта от септемрви, защо преди това е била 3 пъти по-висока?
Политическите коментари и мнението уж на хората от завода приличат на клюки от пазара.

Не отива на уж представител на Миг за България да говори такива клюки и да изакзва политически мнения и обвинения за друга държава, че ни манипулира.
Така затвърди мнението за работата ни с Миг, че е само в интерес на посредници и Миг, но и в интерес на ВВС.


Ти откъде си сигурен че цената е била 3 пъти по-висока, това е твърдение на министър Ненчев, той цени досега не е обявявал публично, за да може да се сравнят. Това за политическия натиск е интересно, аз лично не бих се учудил да е така, като знаем политиците в Източна Европа какви мизерници са.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
bobsen

Joined: 23 Jul 2010
Posts: 437

PostPosted: Tue 29 Sep 2015, 13:02    Post subject:  

На мен никой нищо не ми е споделил, генерала така казва, цената от 3 пъти остана само 20% по висока от Полската.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Flankerivo
[Admin]


Joined: 19 Apr 2005
Posts: 9973
Location: София

PostPosted: Tue 29 Sep 2015, 13:08    Post subject:  

Сега разбрах какво имаш предвид. Той преразказва думите на министърчето. Неслучайно използва словосъчетанието "са станали" (по-правилно е да използва "били станали", за да не се стига до недоразумения). Проблемът на Александров в случая е, че е могъл да предаде в по-правилни вид и форма посланието си и се е нуждаел от редактор. Но военно чадо, писмото не му е силата. В общи линии изказването му засяга болните тема и подтеми, така че става.
Back to top
View user's profile Send private message Yahoo Messenger 
Display posts from previous:   Sort by:   
Page 1 of 25 [367 Posts]   Goto page: 1, 2, 3, ..., 23, 24, 25 Next
Post new topic   Reply to topic View previous topic :: View next topic
 Forum index » krile.net - ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ ВОЕНЕН АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Събития и Коментари
Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

[ Time: 0.0837s ][ Queries: 13 (0.0055s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker