Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
САЩ подозират Иран в саботаж · Президентът на Австрия уволни всички министри · Захариева: Германия разчита на България · КФН: 10 лв. обезщетение за пътник в катастрофиралия до Своге автобус е незаконно, законът е предвидил 50 000 · Турски бронемашини Kirpi II в Либия · Европа се оказа "между два огъня" в търговската война на САЩ и Китай ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Сря 22 Май 2019, 04:58
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » krile.net - ГРАЖДАНСКИ АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Авиокомпании и самолети
Българските авиокомпании - инфо, история, самолети, факти.
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 4 от 4 [56 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, 4
Автор Съобщение
TsonPen


Регистриран на: 17 Авг 2005
Мнения: 202
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Вто 06 Май 2008, 21:46    Заглавие:  

Още снимки на LZ-TUC:
http://pic.bgspotters.net/?id=15674
http://pic.bgspotters.net/?id=15672
http://pic.bgspotters.net/?id=15673
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
BDG


Регистриран на: 11 Сеп 2006
Мнения: 657
Местожителство: Плевен

МнениеПуснато на: Съб 11 Сеп 2010, 19:28    Заглавие:  

АН-12 Air Sofia
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
shorti111

Регистриран на: 06 Мар 2011
Мнения: 91

МнениеПуснато на: Пон 28 Мар 2011, 20:03    Заглавие:  

така да задам и аз няколко въпроса които ме интересуват, а които намери време и нерви да пише Smile 1: балкан са използвали боинг 767 през 90-те, с какви двигатели са били? (предполагам GE CF6?) и ако може малко инфо за експлоатацията им в балкан, както и дали са създавали ядове на техническия състав(силни слаби страни и тн).2: тъй като вече A320 се наложиха ясно като предпочитан самолет от родните компании, се надявам някой да даде и по вътрешна информация за предимствата и недостатъците на CFM56 vs V2500, за тях моите знания се изчерпавт с това че V2500 е малко по-скъп и сложен за обслужване с по-малко време престой на крилото преди сваляне за ремонтни работи, но пък е по икономичен и по тих. и двата за на "въоражение" у нас така че мисля има доста хора с поглед над нещата от вътре. 3: и да попитам ако не е обществена тайна преди година се заговори че има подписани договори и старите БАе-146, ще бъдат заменени с 4 Ембраер Е-jets, като първите два се очакваха тази година лятото мисля? имали нещо вярно или е просто слух? p.с ако коментара ми не е оцелил темата, моля да бъде преместен на подходящото място.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Almasy

Регистриран на: 17 Окт 2011
Мнения: 794
Местожителство: Бургас

МнениеПуснато на: Пет 28 Окт 2011, 14:22    Заглавие:  

[quote="shorti111"]така да задам и аз няколко въпроса които ме интересуват, а които намери време и нерви да пише Smile 1: балкан са използвали боинг 767 през 90-те, с какви двигатели са били? (предполагам GE CF6?)


Не - ако се не лъжа, със PW серия 4000
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
shorti111

Регистриран на: 06 Мар 2011
Мнения: 91

МнениеПуснато на: Чет 03 Ное 2011, 00:05    Заглавие:  

благодаря за отговора. бях забравил са коментара ми в този раздел Very Happy сега като си го прочетох отново, виждам, че и по последния въпрос също имам отговор Very Happy
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Almasy

Регистриран на: 17 Окт 2011
Мнения: 794
Местожителство: Бургас

МнениеПуснато на: Чет 03 Ное 2011, 09:48    Заглавие:  

Няма за какво.
Тук сме все ентусиасти occasion5
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Регистриран на: 08 Ное 2007
Мнения: 12545
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Съб 24 Авг 2013, 12:31    Заглавие:  

Старт за „Балканиан Еъруейз”

От 1 септември 2013 г. стартира новата си услуга, Taxi Jet, и ще предложи най-добрата цена за частен полет на европейския пазар, със самолет Eclipse EA-500 за 4-ма за сумата от € 1700/H и Cessna Citation Jet за 6-ма за сумата от € 2000/H
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Регистриран на: 08 Ное 2007
Мнения: 12545
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Вто 22 Окт 2013, 12:44    Заглавие:  

Само в БЛИЦ и "ШОУ": Владо Живков продаде акциите си в “Ер София” на руски магнат
Компанията на космонавта Георги Иванов е изкупена от човек със звучното име Евгений Музика
Публикувано: 22 окт. 2013, 13:13 | Обновено: 22 окт. 2013, 13:13

Синът на Тато Владимир Живков се е отървал от собствеността си в компанията “Ер София”, доскоро управлявана от БГ космонавт №1 Георги Иванов, срещу крупна сума, научи първо и единствено “ШОУ”.
Офисът на “Ер София” от началото на 90-те досега е ситуиран на столичния бул. “Патриарх Евтимий”, в близост до бул. “Витоша”. През годините на прехода бдителни папараци съзираха “Владко на татко” често да влиза и излиза от аерокантората, но тъй като Живков-син е пословично мълчалив и потаен не само за бизнесите, но въобще за живота си, нито една родна медия не чу признание от устата му, че е крупен акционер в “Ер София”.

Преди около 16 години компанията на първия наш астронавт се разтресе от грандиозен скандал, след като самолетите й започнаха да капят като гнили круши. Тогава /вече бившият/ главен механик на “Ер София” направи шокиращи разкрития за машините, с които се извършват полетите на компанията. Те не били ремонтирани основно в Кировград, Украйна, сега – Елизаветград, както се водело по документи, а само козметично – тук-там им затягали по някоя гайка. Последваха други скандали – с превози на “особени товари”, с арести на пилоти на компанията в чужбина...

Днес тези шокиращи случки са вече в архив. Постепенно обаче “Ер София” рециклира капиталите си. Привлича нови акционери, някои от старите се разделят с акциите си. Причината? Иванов и сие така и не успели да я направят печеливша. Имало и сериозно текучество. Много от изпитаните кадри на компанията заминават на работа в чужбина. Повечето от тях повече не се връщат за постоянно в България.

За да избегнат банкрута, едрите акционери в “Ер София” решават да продават не само акциите си, но постепенно да джиросат цялата компания на някой чужд магнат. Крупен руски бизнесмен от еврейски произход със звучното име Евгений Музика решил стъпка по стъпка да прилапа компанията. Като първо постижение я направил печеливша. Повишил и заплатите на служителите. Ето защо всички били доволни.

Към днешна дата “Ер София” е почти изцяло собственост на Музика. Междувременно Георги Иванов също е изтъргувал на сносна цена дяловете си и е решил да се оттегли от този бизнес, довериха негови бивши подчинени.

“Народното издание” се добра и до информацията, че в единия от хангарите на Музика била “паркирана” личната “Чесна” на съпругата на един от най-популярните български политици. Кой е той и от кого е подарен самолетът – ЧЕТЕТЕ ЕДИНСТВЕНО В НОВИЯ БРОЙ НА В. „ШОУ“!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Регистриран на: 08 Ное 2007
Мнения: 12545
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Нед 23 Фев 2014, 15:28    Заглавие:  

Асоциацията на българските авиокомпании (АБА) отчете успешна 2013 г.

На 23 февруари 2014 г., на 12-та поредна годишна среща Асоциацията представи отчета си за изминалата 2013 г. На срещата присъстваха Светослав Станулов, председател на АБА; кап. Йовко Йоцев, гл. секретар на АБА; Захари Алексиев от "Хели ер"; Том де Гейтере от Air VIA; Веселин Стоянов от "Авиостарт"; Янко Иванов от BHAir и Апик Гарабедян от BAC. От обобщения доклад на г-н Станулов стана ясно, че изминалата 2013 г. е била успешна за българските авиокомпании.

Международни редовни авиолинии
Националният превозвач "България Ер" е единствената българска авиокомпания която изпълнява полети по международни редовни линии.
На летище София броят на пътниците в тази категория е 3 198 000, при 3 143 000 през 2012 г. или ръст от 1,8%. От тях националния превозвач е превозил 815 00 пътника при 754 000 през 2012 г. или има ръст от 8,1%. Делът й на този сегмент от пазара е 25,5% при 24% през 2012 г.

На летище Варна в тази категория през 2013 г. са превозени 360 000 пътника при 305 000 през 2012 г. или ръст от 17,9%. "България Ер" е превозила 53 000 пътника при 35 000 през 2012 г. или ръст доста над средния за летището - цели 11,4%.

На летище Бургас в този сегмент през 2013 г. са превозени 571 000 пътника при 582 000 през 2012 г. или спад от 1,9%. "България Ер" е превозила 27 000 пътника при 98 000 през 2012 г. или спад от 72,45%.

Общо по редовни международни линии от летищата в София, Варна и Бургас през 2013 г. са превозени 4 129 000 пътника при 4 029 000 през 2012 г. или ръст от 2,5%. "България Ер" е превозила от тях 894 00 пътника при 887 000 през 2012 г. или ръст от 0,7%. Делът й в този пазарен сегмент на трите летища е 21,6% при 22% през 2012 г.

Чартърен пазар
Следните български авиокомпании са работили в този сегмент през 2013 г. - BHAir Airbus А320, Bulgarian Air Charter с MD82/83, "България Ер" с А319/А320 и AirVIA с А320.

На летище Варна в този сегмент през 2013 г. са превозени 814 000 пътника при 782 000 през 2012 г. или ръст от 4%. В този сегмент българските авиокомпании са се преборили за 336 000 пътника при 322 000 през 2012 г. или ръст от 4,1%. Пазарният им дял е 41,3% при 41,2% през 2012 г.

На летище Бургас в този сегмент са превозени 1 847 000 пътника при 1 711 000 през 2012 г. или ръст от 7,9%. Българските авиокомпании са успели да привлекат 724 000 пътника при 631 000 през 2012 г. или ръст от 14,8%. Пазарният им дял през 2013 г. е 39,2% при 36,9% през 2012 г.

На летище София пазарният дял на този вид превози е значително по-малък и е основно насочен към зимните курорти, пътувания на български граждани на чуждестранните курорти, делови посещения и спортни събития у нас и по света. Общия брой на превозените пътници в тази категория е 121 000 при 118 000 през 2012 г. или ръст от 1,8%. Българските авиокомпании са превозили в този сегмент 49 000 пътника при 52 000 през 2012 г. или спад от 7,1%. Това им отрежда пазарен дял от 40,4% при 44,3% през 2012 г.

Общо в сектора на чартърните полети през 2013 г. през летищата в София, Варна и Бургас са превозени 2 781 000 пътника при 2 612 000 през 2012 г. или ръст от 6,5%. Българските авиокомпании са превозили 1 109 00 от тях при 1 006 000 през 2012 г. или ръст от 10,3%. Пазарният им дял в тази категория е 39,9% при 38,5%.

Общ трафик
Общият трафик през летищата в София, Врана и Бургас през 2013 г. е 6 910 000 пътника при 6 641 000 през 2012 г. или ръст от 4,04%. Българските авиокомпании са превозили общо 2 002 000 пътника при 1 892 000 през 2012 г. или ръст от 5,8%. Така пазарният им дял е 29% при 28,%% през 2012 г.

Според Светослав Станулов постигнатите резултати са плод на огромния труд и усилия на българските авиокомпании от 2005-2006 г. насам насочен към тотално обновяване на самолетния парк и прилагане на европейските регулации. В резултат към началото на 2014 г. в пътническия парк на българските авиокомпании се числят 19 А319/А320, 10 MD82/83, 5 Boeing B737, 4 Embraer Е190, 7 L410. Общо над 45 самолета и вертолета. Наличието на голям брой нови модерни самолети значително е увеличил постоянните разходи и в резултат поради само 4-месечния летен чартърен сезон около 50% от самолетите през зимата и около 25% през лятото работят на външни пазари в трети страни. Това показва че нивото на нашата авиация е високо, конкурентно способно и е оценено в целия свят. Като примери могат да се дадат "Хели Ер" които от над 7 години изпълняват полети за ООН; "Авиостарт" които работят почти изцяло на външни пазари, BHAir които имат самолети в Тайланд и Виетнам, "България Ер" които работят в Пакистан. Наши самолети работят и в Италия, Исландия, Германия, Мианмар. Прогнозата на АБА за 2014 г. е за ръст от 3-5% на авиационния пазар в България.
АБА обърна внимание върху изключително вредната идея на Благой Рагин от туристическата индустрия, който наскоро поиска правителството на насърчи навлизането на нови low cost авиокомпании в България. Това бе оценено като опит за избутване на българските чартърни и традиционни превозвачи, които дори да работят на трети пазари плащат данъци и осигуровки в България и осигуряват доста работни места. В същото време изчезването им със сигурност ще повиши цените за авиационните пътивания.
На въпрос на сп. "Клуб КРИЛЕ" и на Лияна Панделиева за откриването на нови дестинации до САЩ и Азия, Янко Иванов, управител на BHAir, отговори че на този етап въпросът с директните полети до САЩ са с технологични проблеми - България и летище София трябва да получат определени разрешения, основно в областта на авиационната сигурност. Когато това стане според г-н Иванов "е въпрос на 2-3 месеца да се намерят подходящите самолети". Почти същата е ситуацията в полетите в източна посока към Азия.
Янко Иванов спомена за първи път пред публика, че за XXII-та Зимна олимпиада в Сочи BHAir е сключила договор с Международната федерация по ски FIS и е превозила от Цюрих до Сочи с 42 полета 37 национални отбора и 115 члена на МОК. В момента тече връщането им обратно. Друг пробив на авиокомпанията е спечеленият конкурс на австрийската пенсионерска организация Senior Reizen с която през април 2013 г. са превозени с 40 полета австрийски пенсионери до България. Според г-н Иванов това е от изключителна полза за българския туризъм защото първо това с високоплатени туристи, и второ идват в ниския сезон през април-май и през септември-октомври.
Светослав Станулов отбеляза и предлаганата вече от "Хели Ер" услуга по авиомедицинска евакуация. Отбелязано бе също така добрата работа на българските летища - през 2013 г. бяха открити новите терминали във Варна и Бургас, летище София постигна категория III B и въпреки дългите и упорити мъгли през декември 2013 г. и януари 2014 г. няма пренасочени самолети. Нещо повече - в София са кацали самолети за Скопие. ДП РВД също работи добре според АБА и е сред най-модерните в Европа. Добри думи бяха казани и за ГД ГВА, която компетентно следи за прилагането и спазването на европейските регулации в авиотранспорта.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Регистриран на: 08 Ное 2007
Мнения: 12545
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Чет 12 Фев 2015, 17:22    Заглавие:  

Спасяват с хеликоптер заклещен между скали сноубордист
Вадят с лебедка любителя на екстремните спортове
Публикувано: 12 февр. 2015, 15:50 | Обновено: 12 февр. 2015, 15:50

Хеликоптерът на „Активна грижа“ (програма на ЗК "Лев инс" с вертолети на "Хели Ер") се включи преди минути в поредната въздушна спасителна акция. С помощта на лебедка ще бъде изтеглен сноубордист, заклещен между скалите на местността "Демянишка поляна" в Банско. Около 14.45 ч. от Планинска спасителна служба са подали сигнал до екипа във въздушната линейка на "Лев Инс", че се нуждаят от спешно съдействие за изваждането на заклещения сноубордист, както и за бързото му транспортиране до лечебно заведение.
Все още няма данни за състоянието на пострадалия.

Припомняме, че на 24 януари същият хеликоптер транспортира тежко пострадалия турски сноубордист Алпер Боскурт. Тогава действията на служителите от Планинската спасителна служба и на пилотите от медицинския хеликоптер, се оказаха животоспасяващи за Алпер Боскурт, който бе с множество счупвания, тежък кръвоизлив и вътрешни разкъсвания.

Преди дни Боскурт е изписан от болницата в Разлог и вече се възстановява успешно в родината си. /БЛИЦ
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Регистриран на: 08 Ное 2007
Мнения: 12545
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пон 21 Мар 2016, 16:05    Заглавие:  

Акция от въздуха! Хеликоптер на "Хели Ер" спасява бедстващи руски туристи на Витоша
Публикувано: 21 март 2016, 15:51 | Обновено: 21 март 2016, 15:51

Хеликоптерът на застраховка „Активна грижа“ и обучени планински спасители във височинно спасяване оказват в този момент помощ на руски туристи, бедстващи на Витоша, съобщиха пред БЛИЦ от компанията.
Двамата чужденци са объркали пътя още вчера и са попаднали в скален капан в местността „Бистришко бранище“. Днес те са успели да се свържат с хора от Планинска спасителна служба, от където са потърсили съдействие от въздушните екипите на ЗК „Лев Инс“ и застраховка „Активна грижа“. Руските туристи са изморени, не са спали и яли повече от 24 часа, уточниха от ПСС.

Служителите, които участват в спасяването на двамата руснаци, този сезон преминаха през специално обучение, организирано от ЗК „Лев Инс“. По време на тренировките планинските спасители усвояваха техники за оказване на помощ от въздуха с лебедка, която се спуска от борда на хеликоптер. Освен това служителите на ПСС и пилотите от „Хели Ер“ стиковаха действия и знаци, благодарение на които може да бъде направляван хеликоптера от земята.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 4 от 4 [56 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, 4
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » krile.net - ГРАЖДАНСКИ АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Авиокомпании и самолети
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0631s ][ Queries: 13 (0.0063s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker