Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
140 депутати гласуваха присъединяването на Северна Македония към НАТО · Заразените с морбили станаха 31 · Създават Съвместно командване на специалните операции · Нов "Еър Форс 1" за швейцарското правителство · НС отхвърли президентското вето върху Закона за личните данни · 20-гoдини cлeд зaтвapянeтo нa cтapoтo лeтищe в Aтинa тo щe имa нoв oблии ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
The time now is Wed 20 Feb 2019, 13:31
All times are UTC + 2
 Forum index » krile.net - ГРАЖДАНСКИ АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Авиокомпании и самолети
Българските авиокомпании - инфо, история, самолети, факти.
Post new topic   Reply to topic View previous topic :: View next topic
Page 4 of 4 [56 Posts]   Goto page: Previous 1, 2, 3, 4
Author Message
TsonPen


Joined: 17 Aug 2005
Posts: 202
Location: София

PostPosted: Tue 06 May 2008, 21:46    Post subject:  

Още снимки на LZ-TUC:
http://pic.bgspotters.net/?id=15674
http://pic.bgspotters.net/?id=15672
http://pic.bgspotters.net/?id=15673
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
ICQ Number 
BDG


Joined: 11 Sep 2006
Posts: 657
Location: Плевен

PostPosted: Sat 11 Sep 2010, 19:28    Post subject:  

АН-12 Air Sofia
Back to top
View user's profile Send private message 
shorti111

Joined: 06 Mar 2011
Posts: 91

PostPosted: Mon 28 Mar 2011, 20:03    Post subject:  

така да задам и аз няколко въпроса които ме интересуват, а които намери време и нерви да пише Smile 1: балкан са използвали боинг 767 през 90-те, с какви двигатели са били? (предполагам GE CF6?) и ако може малко инфо за експлоатацията им в балкан, както и дали са създавали ядове на техническия състав(силни слаби страни и тн).2: тъй като вече A320 се наложиха ясно като предпочитан самолет от родните компании, се надявам някой да даде и по вътрешна информация за предимствата и недостатъците на CFM56 vs V2500, за тях моите знания се изчерпавт с това че V2500 е малко по-скъп и сложен за обслужване с по-малко време престой на крилото преди сваляне за ремонтни работи, но пък е по икономичен и по тих. и двата за на "въоражение" у нас така че мисля има доста хора с поглед над нещата от вътре. 3: и да попитам ако не е обществена тайна преди година се заговори че има подписани договори и старите БАе-146, ще бъдат заменени с 4 Ембраер Е-jets, като първите два се очакваха тази година лятото мисля? имали нещо вярно или е просто слух? p.с ако коментара ми не е оцелил темата, моля да бъде преместен на подходящото място.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Almasy

Joined: 17 Oct 2011
Posts: 794
Location: Бургас

PostPosted: Fri 28 Oct 2011, 14:22    Post subject:  

[quote="shorti111"]така да задам и аз няколко въпроса които ме интересуват, а които намери време и нерви да пише Smile 1: балкан са използвали боинг 767 през 90-те, с какви двигатели са били? (предполагам GE CF6?)


Не - ако се не лъжа, със PW серия 4000
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
shorti111

Joined: 06 Mar 2011
Posts: 91

PostPosted: Thu 03 Nov 2011, 00:05    Post subject:  

благодаря за отговора. бях забравил са коментара ми в този раздел Very Happy сега като си го прочетох отново, виждам, че и по последния въпрос също имам отговор Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Almasy

Joined: 17 Oct 2011
Posts: 794
Location: Бургас

PostPosted: Thu 03 Nov 2011, 09:48    Post subject:  

Няма за какво.
Тук сме все ентусиасти occasion5
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Joined: 08 Nov 2007
Posts: 12545
Location: София

PostPosted: Sat 24 Aug 2013, 12:31    Post subject:  

Старт за „Балканиан Еъруейз”

От 1 септември 2013 г. стартира новата си услуга, Taxi Jet, и ще предложи най-добрата цена за частен полет на европейския пазар, със самолет Eclipse EA-500 за 4-ма за сумата от € 1700/H и Cessna Citation Jet за 6-ма за сумата от € 2000/H
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Joined: 08 Nov 2007
Posts: 12545
Location: София

PostPosted: Tue 22 Oct 2013, 12:44    Post subject:  

Само в БЛИЦ и "ШОУ": Владо Живков продаде акциите си в “Ер София” на руски магнат
Компанията на космонавта Георги Иванов е изкупена от човек със звучното име Евгений Музика
Публикувано: 22 окт. 2013, 13:13 | Обновено: 22 окт. 2013, 13:13

Синът на Тато Владимир Живков се е отървал от собствеността си в компанията “Ер София”, доскоро управлявана от БГ космонавт №1 Георги Иванов, срещу крупна сума, научи първо и единствено “ШОУ”.
Офисът на “Ер София” от началото на 90-те досега е ситуиран на столичния бул. “Патриарх Евтимий”, в близост до бул. “Витоша”. През годините на прехода бдителни папараци съзираха “Владко на татко” често да влиза и излиза от аерокантората, но тъй като Живков-син е пословично мълчалив и потаен не само за бизнесите, но въобще за живота си, нито една родна медия не чу признание от устата му, че е крупен акционер в “Ер София”.

Преди около 16 години компанията на първия наш астронавт се разтресе от грандиозен скандал, след като самолетите й започнаха да капят като гнили круши. Тогава /вече бившият/ главен механик на “Ер София” направи шокиращи разкрития за машините, с които се извършват полетите на компанията. Те не били ремонтирани основно в Кировград, Украйна, сега – Елизаветград, както се водело по документи, а само козметично – тук-там им затягали по някоя гайка. Последваха други скандали – с превози на “особени товари”, с арести на пилоти на компанията в чужбина...

Днес тези шокиращи случки са вече в архив. Постепенно обаче “Ер София” рециклира капиталите си. Привлича нови акционери, някои от старите се разделят с акциите си. Причината? Иванов и сие така и не успели да я направят печеливша. Имало и сериозно текучество. Много от изпитаните кадри на компанията заминават на работа в чужбина. Повечето от тях повече не се връщат за постоянно в България.

За да избегнат банкрута, едрите акционери в “Ер София” решават да продават не само акциите си, но постепенно да джиросат цялата компания на някой чужд магнат. Крупен руски бизнесмен от еврейски произход със звучното име Евгений Музика решил стъпка по стъпка да прилапа компанията. Като първо постижение я направил печеливша. Повишил и заплатите на служителите. Ето защо всички били доволни.

Към днешна дата “Ер София” е почти изцяло собственост на Музика. Междувременно Георги Иванов също е изтъргувал на сносна цена дяловете си и е решил да се оттегли от този бизнес, довериха негови бивши подчинени.

“Народното издание” се добра и до информацията, че в единия от хангарите на Музика била “паркирана” личната “Чесна” на съпругата на един от най-популярните български политици. Кой е той и от кого е подарен самолетът – ЧЕТЕТЕ ЕДИНСТВЕНО В НОВИЯ БРОЙ НА В. „ШОУ“!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Joined: 08 Nov 2007
Posts: 12545
Location: София

PostPosted: Sun 23 Feb 2014, 15:28    Post subject:  

Асоциацията на българските авиокомпании (АБА) отчете успешна 2013 г.

На 23 февруари 2014 г., на 12-та поредна годишна среща Асоциацията представи отчета си за изминалата 2013 г. На срещата присъстваха Светослав Станулов, председател на АБА; кап. Йовко Йоцев, гл. секретар на АБА; Захари Алексиев от "Хели ер"; Том де Гейтере от Air VIA; Веселин Стоянов от "Авиостарт"; Янко Иванов от BHAir и Апик Гарабедян от BAC. От обобщения доклад на г-н Станулов стана ясно, че изминалата 2013 г. е била успешна за българските авиокомпании.

Международни редовни авиолинии
Националният превозвач "България Ер" е единствената българска авиокомпания която изпълнява полети по международни редовни линии.
На летище София броят на пътниците в тази категория е 3 198 000, при 3 143 000 през 2012 г. или ръст от 1,8%. От тях националния превозвач е превозил 815 00 пътника при 754 000 през 2012 г. или има ръст от 8,1%. Делът й на този сегмент от пазара е 25,5% при 24% през 2012 г.

На летище Варна в тази категория през 2013 г. са превозени 360 000 пътника при 305 000 през 2012 г. или ръст от 17,9%. "България Ер" е превозила 53 000 пътника при 35 000 през 2012 г. или ръст доста над средния за летището - цели 11,4%.

На летище Бургас в този сегмент през 2013 г. са превозени 571 000 пътника при 582 000 през 2012 г. или спад от 1,9%. "България Ер" е превозила 27 000 пътника при 98 000 през 2012 г. или спад от 72,45%.

Общо по редовни международни линии от летищата в София, Варна и Бургас през 2013 г. са превозени 4 129 000 пътника при 4 029 000 през 2012 г. или ръст от 2,5%. "България Ер" е превозила от тях 894 00 пътника при 887 000 през 2012 г. или ръст от 0,7%. Делът й в този пазарен сегмент на трите летища е 21,6% при 22% през 2012 г.

Чартърен пазар
Следните български авиокомпании са работили в този сегмент през 2013 г. - BHAir Airbus А320, Bulgarian Air Charter с MD82/83, "България Ер" с А319/А320 и AirVIA с А320.

На летище Варна в този сегмент през 2013 г. са превозени 814 000 пътника при 782 000 през 2012 г. или ръст от 4%. В този сегмент българските авиокомпании са се преборили за 336 000 пътника при 322 000 през 2012 г. или ръст от 4,1%. Пазарният им дял е 41,3% при 41,2% през 2012 г.

На летище Бургас в този сегмент са превозени 1 847 000 пътника при 1 711 000 през 2012 г. или ръст от 7,9%. Българските авиокомпании са успели да привлекат 724 000 пътника при 631 000 през 2012 г. или ръст от 14,8%. Пазарният им дял през 2013 г. е 39,2% при 36,9% през 2012 г.

На летище София пазарният дял на този вид превози е значително по-малък и е основно насочен към зимните курорти, пътувания на български граждани на чуждестранните курорти, делови посещения и спортни събития у нас и по света. Общия брой на превозените пътници в тази категория е 121 000 при 118 000 през 2012 г. или ръст от 1,8%. Българските авиокомпании са превозили в този сегмент 49 000 пътника при 52 000 през 2012 г. или спад от 7,1%. Това им отрежда пазарен дял от 40,4% при 44,3% през 2012 г.

Общо в сектора на чартърните полети през 2013 г. през летищата в София, Варна и Бургас са превозени 2 781 000 пътника при 2 612 000 през 2012 г. или ръст от 6,5%. Българските авиокомпании са превозили 1 109 00 от тях при 1 006 000 през 2012 г. или ръст от 10,3%. Пазарният им дял в тази категория е 39,9% при 38,5%.

Общ трафик
Общият трафик през летищата в София, Врана и Бургас през 2013 г. е 6 910 000 пътника при 6 641 000 през 2012 г. или ръст от 4,04%. Българските авиокомпании са превозили общо 2 002 000 пътника при 1 892 000 през 2012 г. или ръст от 5,8%. Така пазарният им дял е 29% при 28,%% през 2012 г.

Според Светослав Станулов постигнатите резултати са плод на огромния труд и усилия на българските авиокомпании от 2005-2006 г. насам насочен към тотално обновяване на самолетния парк и прилагане на европейските регулации. В резултат към началото на 2014 г. в пътническия парк на българските авиокомпании се числят 19 А319/А320, 10 MD82/83, 5 Boeing B737, 4 Embraer Е190, 7 L410. Общо над 45 самолета и вертолета. Наличието на голям брой нови модерни самолети значително е увеличил постоянните разходи и в резултат поради само 4-месечния летен чартърен сезон около 50% от самолетите през зимата и около 25% през лятото работят на външни пазари в трети страни. Това показва че нивото на нашата авиация е високо, конкурентно способно и е оценено в целия свят. Като примери могат да се дадат "Хели Ер" които от над 7 години изпълняват полети за ООН; "Авиостарт" които работят почти изцяло на външни пазари, BHAir които имат самолети в Тайланд и Виетнам, "България Ер" които работят в Пакистан. Наши самолети работят и в Италия, Исландия, Германия, Мианмар. Прогнозата на АБА за 2014 г. е за ръст от 3-5% на авиационния пазар в България.
АБА обърна внимание върху изключително вредната идея на Благой Рагин от туристическата индустрия, който наскоро поиска правителството на насърчи навлизането на нови low cost авиокомпании в България. Това бе оценено като опит за избутване на българските чартърни и традиционни превозвачи, които дори да работят на трети пазари плащат данъци и осигуровки в България и осигуряват доста работни места. В същото време изчезването им със сигурност ще повиши цените за авиационните пътивания.
На въпрос на сп. "Клуб КРИЛЕ" и на Лияна Панделиева за откриването на нови дестинации до САЩ и Азия, Янко Иванов, управител на BHAir, отговори че на този етап въпросът с директните полети до САЩ са с технологични проблеми - България и летище София трябва да получат определени разрешения, основно в областта на авиационната сигурност. Когато това стане според г-н Иванов "е въпрос на 2-3 месеца да се намерят подходящите самолети". Почти същата е ситуацията в полетите в източна посока към Азия.
Янко Иванов спомена за първи път пред публика, че за XXII-та Зимна олимпиада в Сочи BHAir е сключила договор с Международната федерация по ски FIS и е превозила от Цюрих до Сочи с 42 полета 37 национални отбора и 115 члена на МОК. В момента тече връщането им обратно. Друг пробив на авиокомпанията е спечеленият конкурс на австрийската пенсионерска организация Senior Reizen с която през април 2013 г. са превозени с 40 полета австрийски пенсионери до България. Според г-н Иванов това е от изключителна полза за българския туризъм защото първо това с високоплатени туристи, и второ идват в ниския сезон през април-май и през септември-октомври.
Светослав Станулов отбеляза и предлаганата вече от "Хели Ер" услуга по авиомедицинска евакуация. Отбелязано бе също така добрата работа на българските летища - през 2013 г. бяха открити новите терминали във Варна и Бургас, летище София постигна категория III B и въпреки дългите и упорити мъгли през декември 2013 г. и януари 2014 г. няма пренасочени самолети. Нещо повече - в София са кацали самолети за Скопие. ДП РВД също работи добре според АБА и е сред най-модерните в Европа. Добри думи бяха казани и за ГД ГВА, която компетентно следи за прилагането и спазването на европейските регулации в авиотранспорта.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Joined: 08 Nov 2007
Posts: 12545
Location: София

PostPosted: Thu 12 Feb 2015, 17:22    Post subject:  

Спасяват с хеликоптер заклещен между скали сноубордист
Вадят с лебедка любителя на екстремните спортове
Публикувано: 12 февр. 2015, 15:50 | Обновено: 12 февр. 2015, 15:50

Хеликоптерът на „Активна грижа“ (програма на ЗК "Лев инс" с вертолети на "Хели Ер") се включи преди минути в поредната въздушна спасителна акция. С помощта на лебедка ще бъде изтеглен сноубордист, заклещен между скалите на местността "Демянишка поляна" в Банско. Около 14.45 ч. от Планинска спасителна служба са подали сигнал до екипа във въздушната линейка на "Лев Инс", че се нуждаят от спешно съдействие за изваждането на заклещения сноубордист, както и за бързото му транспортиране до лечебно заведение.
Все още няма данни за състоянието на пострадалия.

Припомняме, че на 24 януари същият хеликоптер транспортира тежко пострадалия турски сноубордист Алпер Боскурт. Тогава действията на служителите от Планинската спасителна служба и на пилотите от медицинския хеликоптер, се оказаха животоспасяващи за Алпер Боскурт, който бе с множество счупвания, тежък кръвоизлив и вътрешни разкъсвания.

Преди дни Боскурт е изписан от болницата в Разлог и вече се възстановява успешно в родината си. /БЛИЦ
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Joined: 08 Nov 2007
Posts: 12545
Location: София

PostPosted: Mon 21 Mar 2016, 16:05    Post subject:  

Акция от въздуха! Хеликоптер на "Хели Ер" спасява бедстващи руски туристи на Витоша
Публикувано: 21 март 2016, 15:51 | Обновено: 21 март 2016, 15:51

Хеликоптерът на застраховка „Активна грижа“ и обучени планински спасители във височинно спасяване оказват в този момент помощ на руски туристи, бедстващи на Витоша, съобщиха пред БЛИЦ от компанията.
Двамата чужденци са объркали пътя още вчера и са попаднали в скален капан в местността „Бистришко бранище“. Днес те са успели да се свържат с хора от Планинска спасителна служба, от където са потърсили съдействие от въздушните екипите на ЗК „Лев Инс“ и застраховка „Активна грижа“. Руските туристи са изморени, не са спали и яли повече от 24 часа, уточниха от ПСС.

Служителите, които участват в спасяването на двамата руснаци, този сезон преминаха през специално обучение, организирано от ЗК „Лев Инс“. По време на тренировките планинските спасители усвояваха техники за оказване на помощ от въздуха с лебедка, която се спуска от борда на хеликоптер. Освен това служителите на ПСС и пилотите от „Хели Ер“ стиковаха действия и знаци, благодарение на които може да бъде направляван хеликоптера от земята.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Display posts from previous:   Sort by:   
Page 4 of 4 [56 Posts]   Goto page: Previous 1, 2, 3, 4
Post new topic   Reply to topic View previous topic :: View next topic
 Forum index » krile.net - ГРАЖДАНСКИ АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Авиокомпании и самолети
Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

[ Time: 0.0717s ][ Queries: 13 (0.0047s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker