Private Colleger of transportation  
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
ПРЕЗИДЕНТЪТ НА БОЛИВИЯ: [ТРЪМП, ТИ СИ ДЕСПОТ!k · ЛАВРОВ СЕ ДОГОВОРИ С ХЪРВАТИЯ ЗА ОБЩА БОРБА С ТЕРОРИЗМА · SKY NEWS: ИСЛЯМСКА ДЪРЖАВА НЕСКРИТО ЛИКУВА СЛЕД ТЕРОРИСТИЧНИЯ АКТ В МАНЧЕСТЪР · DWN: САЩ ПОДГОТВЯТ НЕПРИЯТНИ СЮРПРИЗИ ЗА [ТУРСКИ ПОТОКk, ИСКАТ ДА СИ ПЛАСИРАТ ШИСТОВИЯ ГАЗ · ДУТЕРТЕ ПРИСТИГНА В РУСИЯ ЗА ОРЪЖИЕ И ДРУЖБА, [US АРМИЯТА ЩЕ НАПУСНЕ СТРАНАТА В ПЪЛНИЯ СИ СЪСТАВk · БЕЛИЯТ ДОМ ПОТВЪРДИ, ЧЕ УКРАЙНА ОСТАВА БЕЗ БЕЗВЪЗМЕЗДНА ВОЕННА ПОМОЩ, САМО КРЕДИТИ ·

Select Forum Language:

 
Hot topics: hot СНИМКИ: ПАРАД НА БЪЛГАРСКАТА АРМИЯ - 2017(18)hot СНИМКИ:EATTC 17-1 – ВОЕННОТРАНСПОРТНАТА НИ АВИАЦИЯ СЕ ДОКАЗА(16)hot СТРАХОТНО АВИОШОУ: 100 ГОДИНИ АВИОБАЗА ЧАЙКА - 1 май 2017(22)hot F-35А В АВИОБАЗА ГРАФ ИГНАТИЕВО - 28 април 2017 г.(16)hot "ТРАКИЙСКИ ОРЕЛ 2017" С F-15(16)hot ОТКРИТ АВИОДЕН:75 ГОДИНИ ДОЛНА МИТРОПОЛИЯ - 22 април 2017(17)hot НАЦИОНАЛНО СПИСАНИЕ ЗА АВИАЦИЯ КЛУБ КРИЛЕ БРОЙ 4 2017(16)
В момента е: Вто 23 Май 2017, 14:35
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » ФОРУМИ ЗА МОДЕЛИЗЪМ » ЖП МОДЕЛИЗЪМ
Новини от ЖП транспорта
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 1 от 1 [5 Мнения]  
Автор Съобщение
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 41859

МнениеПуснато на: Чет 15 Окт 2009, 09:50    Заглавие:  Новини от ЖП транспорта  

Прегладнелите железничари спряха работа вкупом
в."Народно дело"

Влаковете тръгваха и пристигаха на гара Варна с около два часа закъснение
Намалят заплатите в жп инфраструктурата с 30%
Прегладнелите железничари спряха работа вкупом Прегладнелите железничари спряха работа вкупом
Повече от 60 ръководители движение от гарите в областта спряха работа. Влаковете тръгваха и пристигаха на гара Варна с около два часа закъснение. На перона на гарата железничарите коментираха за „Народно дело“, че не стачкуват, защото нямат право на стачка, но не отивали на работните си места, защото нямат сили от глад. Със заповед на стария генерален директор на държавното предприятие НК Жп инфраструктура Антон Гинев от 1 септември до края на ноември, вкл. заплатите на служителите и работниците се намалят с 30% заради липсата на достатъчно средства. Железничарите настояват тя да бъде незабавно анулирана и да започне изплащането на парите им за август. Недоволни пътници ругаеха, че трябва да връщат билетите си и да търсят друг транспорт. От ситуацията спечелиха собствениците на маршрутки в посоките Дългопол и Провадия. Около 12 ч. най-сложно бе положението в района на гара Разделна, където бе спрял бързият влак Варна-София. Повече от час по-късно за Добрич потегли дизелов локомотив с един вагон. Един от ръководителите на движение, пожелал анонимност, добави, че мотрисите, които бяха купени преди няколко години от Германия, почти не пътуват, защото за тях няма резервни част. Те били изключително трудни за експлоатация през зимните месеци. Той добави, че този път железничарите ще бъдат единни и няма отстъпят, докато не бъдат изпълнени законните им искания.

Светослав Боянов
Омръзна ни да ни лъжат

„Омръзна ни да ни лъжат от години“, каза Светослав Боянов. Той уточни, че ръководителите движение работят при пълна несигурност и неяснота за утрешния ден. Никой не знае кога ще си получи заплатата или аванса. Според него НК Жп инфраструктура е държавно предприятие. Той недоумява как може държавата да не мисли за специалистите си, каквито са ръководителите движение и от които зависи сигурността на хиляди хора. Боянов добави, че всяка тяхна грешка може да бъде фатална за стотици. В момента в железницата работят около 12 500 души. От тях всеки четвърти е някакъв началник. Готви се съкращение на около 4000 работници и служители. Това според Боянов е крайно опасно. Намаляването на персонала ще доведе до катастрофи и аварии.

Петър Петров
Всеки момент ще ми спрат тока

„Очаквам всеки момент да ми спрат тока заради неплатена сметка“, отчаян каза Петър Петров и добави, че ония в София отдавна не се интересуват от тях. Семейството му отдавна не е кусвало месо, защото нямат пари дори за сметките. Според него всички ръководители движение работели като таксиметрови шофьори или общи работници и пазачи в различни фирми, за да могат да изхранват семействата си. Това било много опасно, защото постъпвали на дежурства по гарите преуморени и отчаяни. Той е възмутен от заплахите на ръководството на компанията, че непокорните ще бъдат уволнени. Петров е сигурен, че няма кой да заеме месата им, защото да посрещаш и изпращаш композициите, е необходимо подходящо образование и квалификация.

Красимир Иванов
Пътниците не подозират за риска

Прилошава ми, като си помисля, че трябва да плащам такса на сина си в университета. По- малкият и той ще учи, а пари няма. На мнозина от нас съпругите също работят в железницата. И те са на същото дередже като нас. От години получаваме с месеци закъснение заплатите си. Сега ще ги отрежат с 30%. Това означава, че от около 500 сега ще получавам 300 лв. на месец. Може ли да се живее и дежури спокойно с толкова малко пари? Работата ни е много отговорна и опасна. Пътниците дори не подозират на какъв риск се подлагат понякога. Тия в София ще „втасат“, когато се преобърне някоя композиция на бърз влак. Докато не получа точен отговор кога ще си получа парите, няма да дежуря. Просто нервите ми не издържат.

Данко Данаилов, синдикалист
Задава се стачка

В синдиката членуват 630 души, които редовно си плащат членския внос. До дни ще се съберем четирите синдиката и ще обсъдим бъдещите си действия, но съм сигурен, че се задава стачка. През следващата седмица синдикатите ще внесат споразумение за минимално транспортно обслужване. При нерешаване на проблема със забавеното изплащане на заплатите служителите ще преминат към ефективни стачни действия. Към момента БДЖ дължи на компанията Жп инфраструктура 70 млн. лв. Инфраструктурните такси са основният приход на компанията, от който се изплащат заплатите на работниците и служителите. Освен това компанията очаква от Националната агенция по приходите 2 млн. лв. от ДДС, което ще позволи плащането на аванс за октомври.

Шефовете незаконно приемаха композициите

Шефовете на гарите незаконно пускаха и приемаха композициите, коментираха ръководителите движение. Според тях това е крайно опасно. Според изискванията на жп правилника всеки ръководител движение, който не е дежурил в продължение на шест месеца, трябва да се яви на специален изпит, за да бъдат проверени професионалните му умения. Железничарите добавиха, че началниците на гарите са били принудени да работят със заповед от София.
14.10.2009
Здравко Роев
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 41859

МнениеПуснато на: Нед 15 Май 2011, 23:21    Заглавие:  

Парният локомотив от влака на Цар Борис III

След 40 години по железопътните линии в България се завръща парният локомотив от влака на Цар Борис III. След ремонт машината вече е в експлоатация и направи първото си пътуване по линията Ловеч – Троян с британски туристи. Локомотивът тежи 180 тона и с едно зареждане може да измине над 200 км. Машината е използвана за траурната влакова процесия на починалия през 1943 година Цар Борис III.
Парният локомотив е ремонтират в Локомотивно депо Горна Оряховица. Там се подготвят и четирите стари машини, които са въведени в експлоатация като туристическа атракция. Всички парни локомотиви са тестват от машиниста Алберт Иванов, който 10 години се занимава само с управлението на ретро влакове. Машината от траурната процесия на цар Борис ІІІ е възстановена преди една година и след всички тестове преди ден беше въведена в експлоатация.
Парният локомотив беше прикачен към 3 от най-луксозните вагони на бившия "царски влак". Композицията се наема предимно от британски туристи по живописната линия Ловеч – Троян. Атракционни туристически пътувания са предпочитани от англичани, тъй като първият парен локомотив е произведен на Острова.
Машината не случайно е била използвана за царския влак. Тя е единствената за времето си, която е развивала скорост от 100 километра в час. Самият Цар Борис лично е поемал управлението на композицията.

С видео:
http://tv7.bg/news/337572.html
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Регистриран на: 08 Ное 2007
Мнения: 12545
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Вто 19 Авг 2014, 16:46    Заглавие:  

През 2015 г. пускат ретро парни локомотиви, сред тях и „Баба Меца”

До средата на 2015 г. БДЖ ще пусне нови ретро парни локомотиви. В единия от тях, през 30-те години, е работил и поетът Никола Вапцаров. Пред Дарик Стефан Деянов, един от ръководителите по реставрацията на парните машини, разказа, че т.нар. модел "Баба Меца" е уникален и след ремонта ще се превърне в световна новина.

Стефан Деянов разказа подробно за техническите характеристики и производството на двата нови парни локомотива:
„През тази година започнахме възстановяване на два нови парни локомотива за атракционни пътувания. Единият локомотив е със сериен номер 4603. Серията локомотиви 46 са доставени в периода 31 - 43-та година от две партиди, като в случая този локомотив е от първата партида. Той е произведен в полска фабрика през 31-ва година. На този локомотив в периода 36-39-та година е работил нашият известен поет Никола Вапцаров. За другият локомотив - 1627, той е от масова серия, произвеждана през Втората световна война и малко след нея. Произведен е през 1948 г. във виенска фабрика. Той е масов локомотив, който е експлоатиран и в други европейски железници, но характерното е, че към момента има много малко възстановени и действащи локомотиви от тази серия", разказа Деянов.

Локомотивите са били експлоатирани до 70-те години на миналия век, след което точно тези два локомотива, а и още определена бройка, са заделени за музейна колекция, като характерни локомотиви от сериите си, и са съхранени първоначално в локомотивни депа, а след това са събрани в две локомотивни бази. Локомотивите са били консервирани.

"Общо взето са в добро състояние, доколкото може да се каже за един такъв период на престой - повече от 30 години", допълни той.

Реставрация и сертифициране на локомотивите

По думите на Деянов реставрирането на локомотивите е сложен процес. „Той изисква цялостното им разглобяване, множество проверки на основни възли, като най-важното е локомотивният котел, който също трябва да мине през изпитания, да се вземат проби от котела, за да могат локомотивите след завършване на реставрацията да са пълноценни и напълно работоспособни и отговарящи на изискванията на агенцията", обясни специалистът.

След реставрирането локомотивите ще минат и една тежка процедура на сертифициране, каквато минават всички останали локомотиви.

„Ремонтът е много сложен. В процеса на ремонта излизат и допълнителни ремонтни работи. Планирали сме да станат готови най-късно в средата на 2015 година, но ще направим всичко възможно, за да съкратим тези срокове", допълни той.

Локомотивът „Баба Меца"

Интересът към атракционните влакове и ретро локомотиви се повишава, разказа Стефан Деянов.

По думите му локомотив 4603 е уникален за цяла Европа и света и неговото възстановяване ще бъде световна новина номер едно за любителите на парната тяга.

„Това е т.нар. локомотив „Баба Меца". Той е най-мощният парен локомотив на БДЖ, а и в Европа е най-големият тендерен локомотив, който е правен с такава колосна форма, с шест колоси, така че е много интересен и като конструкция", обясни Деянов.

На този етап действащи и напълно функциониращи локомотиви са три броя за нормално междурелсие от серията 01, 05 и 03 и един локомотив за теснолинейката.
Източник: Дарик
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Odd


Регистриран на: 19 Дек 2016
Мнения: 133

МнениеПуснато на: Чет 09 Мар 2017, 16:15    Заглавие:  

Къде се скри жп новината за новата софийска гара?
_________________
"Случайный вальс"
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Odd


Регистриран на: 19 Дек 2016
Мнения: 133

МнениеПуснато на: Чет 09 Мар 2017, 16:44    Заглавие:  

Явно след хардуерните проблеми които е имал форума част от мненията се скриха.
Ето я тази за новата софийска гара:

София ще има нова гара. Премахва се спирка Обеля. Ще се изгради гара Обеля по-близо до Връбница. На нея ще спират влаковете идващи източно на София. Тези от запад ще спират на допълнителен перон, където е и входа за метростанцията която в момента не е в експлоатация. Март ще се обявят всички процедури за строежа. Финансирането е по механизма Свързана Европа.

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

_________________
"Случайный вальс"
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 1 от 1 [5 Мнения]  
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » ФОРУМИ ЗА МОДЕЛИЗЪМ » ЖП МОДЕЛИЗЪМ
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.1291s ][ Queries: 15 (0.0055s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker