Private Colleger of transportation  
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
В България започна първото от серията учения, свързани със Saber Guardian -2017 · САЩ модернизират тактическите си ракети ATACMS · Взрив разтърси армейски пункт в Дамаск, има пострадали · Съдът пожали Бабата, даде му само 4 години за разстрела на наркобоса Костов · Астрономи оповестиха за уникална находка, която се крие в Слънчевата система · Цялата история на бруталния убиец, пребил и заклал студентката Виола в София ·

Select Forum Language:

 
Hot topics: hot АВИОСАЛОН БУРЖЕ 2017 - LE BOURGET 2017(21)hot Летателна подготовка "Balkan Spartan-2017"(21)hot ХЕЛИКОПТЕР PANTHER КАТАСТРОФИРА В МОРЕТО, КОМАНДИРЪТ ЗАГИНА(33)hot САЩ – световен жандарм и пример за демокрация?(45)hot Има ли бъдеще газопроводът "Южен поток"?(102)hot БАЛКАНСКИ СПОРОВЕ НА СЪФОРУМЦИТЕ(187)hot "Славянската писменост дойде в Русия от македонската земя"(116)hot Ползите и вредите за България от членството в ЕС(45)
В момента е: Пон 26 Юни 2017, 21:13
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » Съвременен търговски и граждански флот
Аварии с търговски кораби
Модератори: Sea Dog
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 172 от 175 [2621 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, ..., 170, 171, 172, 173, 174, 175 Следваща
Автор Съобщение
via


Регистриран на: 22 Фев 2005
Мнения: 5240

МнениеПуснато на: Пон 27 Фев 2017, 20:54    Заглавие:  

___LNG танкера "Al Kahttiya"(GT 136980, build 2009, flag Marshall Islands, manager STASCO-UK) получил повреди при сблъскване. По корпуса от десния борд над и под водолинията има пробойни, както и разкъсвания на палубата. Танкерът застанал на котва на Fujairah roads на 23 февруари, пристигайки от Thamesport, от където отплавал на 06 февруари. Няма информация къде и кога е станало сблъскването и с кой кораб.

___По време на прехода от Porto Empedocle за Kaskinen, сухотоварния "Sea Explorer"(DWT 9386, build 2012, flag Cyprus, manager BULKSHIP MANAGEMENT AS-Norway ) получил повреда в ГД, при влизане в новия северен шлюз в Kiel Canal от източна посока при Brunsbüttel, на 26 февруари в 11:25 p.m. Корабът започнал да дрейфа перпендикулярно към предната врата на шлюза. Влекача "Parat" бил изпратен на помощ и върнал "Sea Explorer" обратно на Elbe roads. След като двигателя бил рестартиран, корабът влязъл в канала на 27 февруари в 1:40 a.m. и успешно го преминал. ЕТА Finland на 02 март в 3 a.m.

___Пристигайки от Helsinki, от където отплавал на 23 февруари, контейнеровоза "MSC Iris"(DWT 21370, build 1982, flag Panama, manager MSC SHIP MANAGEMENT HK LTD-China) заседнал във Western Scheldt, на 27 февруари в 3:20 a.m, при Valkenisse Plate, до буй 66. Няколко влекача бил изпратени. Контейнеровозът бил снет малко преди 4:00 a.m., още с първия опит и ескортиран от влекачите "Union Eagle" и "Union Panda" до Antwerp, където ще бъде обект на проверка, за да се установи дали има повреди. В 11 a.m. "MSC Iris" застанал на кей 1742-PSA/Deurgangsdock.

___Два спасителни катера били изпратени на помощ на каботажния балкер "Bulk Viking"(DWT 945,build 1072, flag Norway, manager GEIR HOKLAND AS-Norway) който заседнал и загубил руля си, през нощта на 25 февруари, southwest of Offersøya/Lødingen west bight. Балкерът отплавал от Narvik за Kobbvaagen в 1:50 p.m. Спасителните катери "Sundt Flyer" и "Het Norske Veritas" пристигнали на мястото в 7:20 p.m. и след като го снели, го провлачили до Harstad, където конвоя пристигнал на 26 февруари в 3:20 a.m.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
via


Регистриран на: 22 Фев 2005
Мнения: 5240

МнениеПуснато на: Пет 03 Мар 2017, 21:23    Заглавие:  

___Сухотоварния "Langeoog"(DWT 5463, build 2013, flag Antigua, manager CONSHIP MANAGEMENT GMBH-Germany) след отплаване от Gibraltar в 10:30 a.m., на 02 март, за Fenit, където ETA 06 март, останал без ход и започнал да дрейфа на около 2,4 miles southeast of Punta Carnero. Кораба за контрол на околната среда "Luz de Mar" бил изпратен да вземе на буксир авариралия "Langeoog" и да го провлачи до Algeciras ports roads, където бил поставен на котва.

___Сейнера "Cavallets"(Callsign:EA2324, flag Spain) потънал на 02 март в 3:30 a.m., след като се сблъскал с баржа, при влизане в port of ​​Tarragona. След сблъсъка започнал да взема вода, но успял да достигне до кея където потънал с кърмата, която легнала на дъното, а само част от носа и надстройката останали над водата. ​​9-те души екипаж не са пострадали. Port of Tarragona активирали авариен план, SAR катера "Salvamar Diphda" бил мобилизиран, а Salvamento Maritimo започнали работа за вдигане на сейнера в рамките на следващите часове.

___Пристигайки от St. Petersburg, от където отплавал на 27 февруари и плавайки за Rotterdam, където ETA 02 март, на контейнеровоза "OOCL Rauma"(DWT 17892, build 2009, flag Netherlands, manager JR SHIP MANAGEMENT BV-Netherlands) на 01 март, се появили проблеми с рулевата, което ограничило маневреността и му било разрешено преминаване транзит през Kiel Canal, в западна посока, само с помощта на влекач. Контейнеровозът влязъл в канала при Kiel в 2:20 a.m. и застанал на Navy Pilings North при Brunsbüttel на 02 март в 3:40 a.m. за ремонт.

___Траулера "Sara V - HM 341"(GT 28, flag Demnark) потънал northwest of Hirtshals/Skagerrak на 02 март. За щастие наблизо бил траулерa "Nicoline - HG 75" (Callsign:OWKP, flag Denmark) който бързо пристигнал на мястото и спасил екипажа на "Sara V", който, след като разбрал, че траулера взема вода, бързо установили контакт с"Nicoline" и се прехвърлили в спасителния плот, от където били вдигнати на борда на "Nicoline" и отведени в port of Hirtshals.

___Петима рибари били спасени след като траулера "Ocean Way"(GT 268, build 1996, flag UK) на 03 март потънал в щормово време east of the Shetland Islands. Около 6:50 a.m. той съобщил, че започнал да взема вода. Спасителен катер от Lerwick и вертолет на Coastguard-а базиран в Shetland, били изпратени към мястото. От вертолета били спуснати помпи, а спасителния катер стоял в готовност. Въпреки всичко, усилията за спасяване на траулера били напразни и той потънал. 5-та души екипаж, били безопасно прехвърлени на катера, а думите на спасителите били: "It was a difficult rescue in awful weather".
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
via


Регистриран на: 22 Фев 2005
Мнения: 5240

МнениеПуснато на: Вто 07 Мар 2017, 22:07    Заглавие:  

___На 06 март в 8:58 a.m. избухнал пожар в МО на пасажерския ферибот "Giovanni Bellini"(GT 1573, build 1985, flag Italy) близо до Piombino, на чийто борд имало 75 пасажери и плавал от Piombino за Rio Marina. Единия ДГ започнал да пуши и малко по-късно се възпламенил. Инцидентът е станал при strong Scirocco winds which reached 60 km/h from west. Coastguard-а Изпратили веднага патрулните катери "CP 892", "CP 2117" и "CP 553" за оказване помощ, а пожарникари от Piombino, се отправили към ферибота със спасителен катер. След всички пасажери били събрани на палубата, екипажът активирал CO2 системата, която загасила пожара, но фериботът останал без ход и застанал на котва край Palmaiola, между Piombino и Elba. Пристигналите влекачи "Algerina Neri" и "Tito Neri" провлачили "Giovanni Bellini" обратно в Piombino, ескортирани от патрулните катери и в 12:15 p.m., фериботът застанал на кея, а пасажерите били свалени на брега. Няма пострадали.

___На 05 март в 10:50 a.m. балкера "Caledonia"(DWT 35079, build 2002, flag Malta) заседнал в Constanta по време на маневра за преместване от кейове 35-36 където натоварил 10.678 тона ламинати. Балкерът заседнал с носа от към десния борд до кейовете RO4/RО5 и 39, в близост до фара Farul Carol и историческата сграда "Cuibul Reginei". След инцидента била извършена проверка на корпуса, която продължила около един час. В 9:30 p.m. започнала работа по разтоварване на 1000 тона от товара, да се облекчи балкера и след снемането му с помощта на 3 влекача, бил поставен на безопасен кей за продължавана на товаренето. "Caledonia" пристигнал в Constanta на 02 март и товарел за Veracruz.

___На 05 март, на траулера "Kantxope"(GT 428, build 1975, flag Argentina) избухнал пожар в МО на около 100 nm from Comodoro Rivadavia/province of Chubut. Траулерът остана без ел захранване и започнал да взема вода в рибцеха и МО, като направил 15 градуса крен. Ситуацията принудила екипажа да отрежат ваерите и изоставят трала. Други риболовни кораби, които били на близо, дошли да помогнат. От траулера "Desafío" прехвърлили потопяема помпа, с която екипажът на "Kantxope" стабилизирали ситуацията. 20-те души екипаж и риболовния инспектор не са пострадали и са в добро здраве. По късно "Kantxope" бил провлачен от траулера "Mellino VI" до port of Caleta Paula.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
via


Регистриран на: 22 Фев 2005
Мнения: 5240

МнениеПуснато на: Чет 09 Мар 2017, 22:15    Заглавие:  

___На 07 март в 9:15. a.m. сухотоварния "Lynn S"(DWT 4470, build 1990, flag St.Vincent) който влязъл в Northsea, след транзит през Kiel Canal, идвайки от Tallinn, бил забелязан да плава на странен курс към Kadet Trench. Danish VTS се опитали многократно да влязат в контакт с кораба, но не успели. Корабът минал много близо до буй W71. Maritime Assistance Service се опитали също да влязат във връзка с кораба и след като не успели, изпратили катер от Gedser Rescue Station който да провери дали корабът се е ударил в буя който е south of Gedser. Най-накрая Maritime Assitance Service успели да контактуват с кораба и от капитана разбрали, че корабът имал проблем с двигателя. Капитанът признал, че не е съобщил за това на Maritime Assitance Service и също изразил съжаление, че не е продължил след това по препоръчителния курс.

___По време на прехода от Kristinehamn за Kingston upon Hull, сухотоварния "Skagern"(DWT 3174, build 2000, flag Netherlands) заседнал на брега на Göta River в Intagan, south of Trollhättan, на 09 март в 7:30 a.m. Northern Älvsborg Rescue Association бил изпратени за разследване. Корабът бил с товар дървен материал, имал 24 тона гориво на борда и пилот. Нямало теч, но корабът получил 10 градуса крен на десен борд. Трафика не е засегнат, тъй като "Skagern" е излязъл извън фарватера.

___Специализирания кораб за поставяне на буйове "Vikingfjord"(GT 526, build 1974, flag Norway) на 08 март, се нуждаел от помощ, след отказ на двигателя му в gale force western winds on the Northsea. Корабът плавал от Mongstad за Fonnes. Корабът на Norwegian Coastguard "Bergen"(GT 4025, build 2010, flag Norway) получил информацията в 5 a.m. и задачата да вземе кораба на буксир. Той бил на 50 miles south от авариралия кораб и в щормовото време пристигнал до "Vikingfjord" в 9 a.m., но офшорния влекач "Ocean Response"(GT 3824, build 2013, flag Norway) междувременно пристигнал и вече взел "Vikingfjord" на буксир. Но буксира се скъсал малко по-късно, а времето turned into a SW sotrm with gusts of up to 30 m/sec. Екипажът на "Bergen" при пристигането си, вече били подготвили буксира и след втория опит успели да установят буксирна линия независимо от wave heights of 6-8 meters. След някои корекции на линията, в 11:40 a.m., "Bergen" започнал да тегли "Vikingfjord" с малка скорост към Marstein lighthouse. На 09 март в 10 a.m. "Bergen" застанал в Haakonsvern, а "Vikingfjord" бил поет от влекача "Sjøbas" и провлачен до Kors Fjord.
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
via


Регистриран на: 22 Фев 2005
Мнения: 5240

МнениеПуснато на: Пон 13 Мар 2017, 21:08    Заглавие:  

___Сухотоварния "Kum San"(DWT 8576, build 1977, flag Korea DR) потънал до east coast of China, рано сутринта на 09 март, след сблъскване с китайски танкер, който спасил 27 души. Сухотоварния бил забелязан на 08 март на котва пред Lianyuanhang port, явно с товар на борда, тъй като бил с максимално газене. Инцидента станал близо до port of Lianyuanhang/Jiangsu province в 4 a.m., а "Kum San" потънал в 6 a.m. Танкера получил минимални повреди при инцидента.

___Танкера "Asphalt Seminole"(DWT 9230, build 2005, flag Marshall Islands) останала без ход и започнал да дрейфа към Sydney suburb, на 11 март. Два влекача го взели на буксир и го провлачили безопасно в открити води. По-късно асфалтовоза пристигнал в Port Botany и застанал на Patrick Stevedores Container Terminal в 11 p.m.

___Сутринта на 12 март сухотоварния "River Eregli"(DWT 1394, build 1984, flag Panama) заседнал на Alupka (Big Yalta) в тихо време. Последните данни от AIS-а, са от Kerch Strait, на 30 ноември 2016, което предполага, че корабът превозва контрабанден товар. През август 2015 корабът бил закупен от бизнесмен от турския град Ерегли, а регистриран корабособственик е Azal Maritime Ship Trade Co. SA - Karadeniz.

___По време на плаване в северна посока през Öre Sound, сухотоварния "Helt"(DWT 2086, build 1985, flag Panama) по време на прехода от Liepaja за Horsens, за малко не заседнал близо до Glumslöv на 10 март в 11 p.m. Swedish JRCC забелязали, че корабът променил курса си към брега, а насрещен кораб едва успял да избегне сблъскване, разминавайки се на стотина метра с него. Опитите на JRCC и на VTS да се свържат по VHF с "Helt" се оказали неуспешни. От Coast Guard-а изпратили веднага катера "KBV 034", който бил в района, да пресрещне кораба. Междувременно катера "KBV 314" бил изпратен от Malmö към мястото. Служители на Coast Guard-а се качили на борда му north of Helsingborg и открили капитана да спи на мостика. Той признал, че бил пиян по време на вахта, което бил потвърдено при проверка с дрегер. Останалите от екипажа били трезви. Корабът застанал на котва в Råå, а капитана прехвърлен на "KBV 314" и транспортиран до Helsingborg, където полицейски патрул го отвел до болницата за тест за наркотици. Корабът подходил към Horsens вечерта от 12 март.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
via


Регистриран на: 22 Фев 2005
Мнения: 5240

МнениеПуснато на: Вто 14 Мар 2017, 22:54    Заглавие:  

___Сухотоварния "Chang Xun 17" се сблъскал със сухотоварния "Jin Hang Hai 6" близо до Nantong/Yangtze River, на 13 март. След сблъсъка "Chang Xun 17" който бил под баласт, останал на вода, но "Jin Hang Hai 6" потънал, като 13-те души екипаж скочили във водата. 7 били спасени живи, двама извадени от водата мъртви, а 4-ма се водят изчезнали. SAR операцията продължава. "Jin Hang Jai 6" бил с товар 4500 тона стомана и плавал от Jiangyin за Guangzhou, а "Chang Xun 17" от Chongqing за Zhangjiagang.

___Около 3 a.m., на 13 март контейнеровоза "Ze Hong"(DWT 41553, build 1995, flag China) заседнал на вълнолома на Bayuguan off Yingkou (4th) port/Bohai Sea, с десен борд. Инцидента станал при влизане в порта. По-късно през деня, с помощта на влекачи бил снет и поставен на кей Bayuquan.

___На 13 март в 4:30 p.m., пасажерския ферибот "Holger Danske"(GT 2779, build 1976, flag Denmark) се блъснал в източния край на кея на фериботния порт Puttgarden, при влизане в порта. След като бил стабилизиран, фериботът започнал да дрейфа и с помощта на влекач, поставен кея. На борда имало седем товарни камиона, от които два с опасни товари, 12 шофьори и 9 души екипаж, които не са пострадали. Според разследването, причината за инцидента е повреда в рулевата. Щетите се оценяват на няколко хиляди евро. Фериботът бил задържан в порта за разследване от полицията в Travemünde.

___Сухотоварния "Moon Step"(DWT 4400, build 1997, flag Belize) загубил управление off Andros island/Aegean Sea, при неясни обстоятелства и започнал да дрейфа. Корабът плавал от Istanbul, от където отплавал на 11 март, за Eemshaven, с ETA 24 март. Vernicos Tugs & Salvage изпратили два влекача да вземат кораба на буксир.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
via


Регистриран на: 22 Фев 2005
Мнения: 5240

МнениеПуснато на: Сря 15 Мар 2017, 21:38    Заглавие:  

___Вечерта на 14 март полицията била информирана относно палетовоза "Nyksund"(DWT 1180, build 1983, flag Norway) който плавал между Stavanger-Tromsø, че е получил крен намирайки се до Silda Gap/Selje, в severe storm. Корабът се насочил към Stadhavet. В 11:30 p.m., wave heights on site were six to ten meters, започнали да се качват на палубата и част от товара се преместил, а корабът получил около 20 градуса крен. 6-та души екипаж успели да си върнат контрола над кораба в рамките на половин час, след изкачаване на баласта. Спасителния катер "Simrad Buholmen" съпроводил "Nyksund" до Måløy, където безопасно застанал на котва на 15 март в 00:30 a.m.

___На пасажерския катамаран "Lurøyprinsessen"(Callsign:LIKZ, flag Norway) който се намирал в Tysfjord, се появил дим в МО на 15 март в 8:40 a.m. Риболовен кораб, който бил наблизо приел сигнала за бедствие, а спасителния център в Bodø изпратили вертолет към мястото. Оказало се, че ситуацията не е толкова драматична, колкото първоначално се съобщавало. Появата на дим в МО не бил от пожар. Нито за екипажа, нито за пасажерите на борда е имало опасност. Вертолетът се завърнал в базата, като не е имало нужда от медицинска помощ. Малкият пътнически кораб "Kjøpsvik" взел "Lurøyprinsessan" на буксир до Drag.

___На 13 март танкера-бункеровчик "Aris 13"(DWT 1800, build 1991, flag Sri Lanca) с осем души екипаж бил отвлечен в Gulf of Aden от сомалийски пирати. Танкерът изпратил сигнал за бедствие в следобедните часове, изключил AIS системата и променил курса си към Somali port Alula/Puntland region. Две лодки с 24 пирати са участвали в нападението. Самолет на EU Navfor облетял региона за проследяване движението на танкера и да се опита да определи какво се случва. Танкерът плавал от Djibouti за Mogadishu и след преминаване покрай Horn of Africa, с остър поворот се насочил към сомалийския бряг. По-късно станало ясно, че пиратите заловили "Aris 13" искат откуп. European Union anti-piracy naval force влезли в контакт с капитана на танкера, който казал, че неговия кораб стои на котва край coast of north-east Somalia и екипаж е пленен, но пиратите обаче не са дали никакви подробности за размера на искания откуп. Външното министерство на Шри Ланка са потвърдили, че осем нейни граждани са били на борда. Има съмнения, че нападателите са местни рибари, чиито съоръжения са били унищожени от риболовни кораби незаконно работещи в района. Ali Shire Mohamud Osman, областния комисар в town of Alula, се опитва да разбере дали нападателите наистина са били рибари, или са били организирани пирати.
П.П. Май пак се почна............
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
via


Регистриран на: 22 Фев 2005
Мнения: 5240

МнениеПуснато на: Пет 17 Мар 2017, 20:49    Заглавие:  

___На 15 март балкера "Nordic Barents"(DWT 43742, build 1995, flag Panama) се ударил в атомния ледоразбивач "Vaygach"(GT 20791, build 1990, flag Russia) по време на ледова проводка в Kara Sea. Носът на балкера ударил дървените фендери на кърмата на ледоразбивача, който не е получил повреди, а по носовата част на балкера има такива, но няма пробойни. Конвоя продължил плаването през ледовете от Port Dickson за Murmansk.

___Сухотоварния "Tinaztepe"(DWT 3201, buils 1979, flag Turkey) потънал на Misurata anchorage на 16 март в 11:51 a.m., при 'storm with wave heights of four meters', пристигайки от Marmara Island. Корабът застанал на котва на 2,5 мили от брега в очакване за заставане на кей за разтоварване на 3,120 тона мраморни плочи, когато започнал да взема вода. 7 от 13-те души екипаж, всички турци се водят изчезнали, а 6-ма са спасени. SAR операцията на Libyan Coastguard продължава. Спасените били настанени в местен хотел и прегледани от медицински екип. Оператора на кораба "Batu Shipping" съобщил, че няма визови проблеми за оцелелите моряци.

___Сомалийските пирати на борда на бункеровчика "Aris 13" на 16 март, открили огън по групата на ВМС, изпратена от полуавтономния регион Пунтленд, като предизвикали сблъсъци, които започнали след като военноморски сили се опитали да спрат лодка, плаваща към танкера и превозваща подкрепление. Пиратите на борда на танкера открили огън, а пиратската лодка успяла да избяга. Един войник бил сериозно ранен по време на стрелбата, а пиратите преместили танкера далеч от брега, след като военноморски сили се опитали да ги атакуват. По-късно станало известно, че след преговори с морската полиция на Пунтленд, пиратите са освободили "Aris 13" и неговия осем членен екипаж, след престрелката на 16 март, без да получат откуп, а танкера отплавал за Bosaso. Екипажът казали, че е имало близо 70 пирати на борда.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
via


Регистриран на: 22 Фев 2005
Мнения: 5240

МнениеПуснато на: Съб 18 Мар 2017, 21:07    Заглавие:  

___Сухотоварния "BBC Shanghai"(DWT 4900, build 2001, flag Antigua) с 11 души екипаж, получил повреда в ГД, на 15 март, на около 90 miles northeast of East London, плавайки от Durban за Lagos и започнал да дрейфа на около 20 miles off Mazeppa Bay. Влекача "Shasa" бил изпратен на помощ и отплавал от East London на 16 март в 2 p.m. "BBC Shanghai" бил на 16 miles off Mbashe Point, когато в 9 p.m. влекача го взел на буксир и безопасно провлачил до East London, където застанал на кей на 17 март в 10 a.m.

___Сухотоварния "Mekhanik Fomin"(DWT 2650, build 1991, flag Russia) получил крен на ляв борд между 35 - 40 градуса, на 25 nm от Hadseløya/Laukvik, сутринта на 18 март. Coastguard-а изпратили патрулния катер "Senja" и влекача "Stilborg" на помощ. Корабът плавал в южна посока към England с товар дървен материал и екипаж 13 души, когато загубил две опаковки от дървения материал, всяка по 5 куб.м., north of Vestvågøy, SW of Bø. Съобщение за плаваща навигационна опасност било излъчено. "Mekhanik Fomin" бил посъветван да се насочи към Sortland, като бил ескортиран в Hadselfjord от два други кораби. Крена бил причинен от загуба и сместване на палубния товар в щормовото време. Вероятно част от товара ще трябва да бъдат разтоварен за ново пренареждане.

___На 16 март в 5 a.m. двата пасажерски ферибота "Poeta López Anglada"(GT 15229, build 1984, flag Spain) и "Ciudad de Málaga"(GT 8845, build 1998, flag Spain) се ударили, стоейки на кейовете 4 и 5 в port of Algeciras, при wind gust of up to 80 km/h, който избутал кърмата на "Poeta López Anglada" върху "Ciudad de Málaga" който получил пробойна над водолинията от към десния борд, което довело до излизането му от експлоатация. За извършване на необходимия ремонт, фериботът напуснал порта на 18 март в 8 a.m. и в 9:40 a.m. влязъл в сух док в Gibraltar.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
via


Регистриран на: 22 Фев 2005
Мнения: 5240

МнениеПуснато на: Пон 20 Мар 2017, 21:28    Заглавие:  

___10 рибари били спасени след като техния кораб "KH 93968" бил блъснат от циментовоза "Koralia"(DWT 8811, build 1995, flag Panama) на 24 miles off the southern coast of Ba Ria-Vung Tau province, на 17 март. Циментовоза плавал от Laem Chabang за Ho Chi Minh port. След получаване на авариен сигнал от риболовния кораб, намиращия се наблизо друг риболовен спасил рибарите, които били в добро състояние. Властите започнали разследване, а "Koralia" застанал на Saigon Petro Oil Terminal в 10:15 p.m

___На 19 март в 5 p.m., сухотоварния "Riga"(DWT 4220, build 1997, flag Malta) плавайки от Dunkerque за Caen с товар руда, получил повреда в ГД, близо до Fécamp и започнал да дрейфа на около 15 nm от брега. Екипажа не успели да рестартират двигателя и отдали котва и в 8 p.m. обявили аварийна ситуация заради bad weather conditions with strong wind, а от Maritime Operations Center of the Maritime Préfecture of the Channel and the North Sea (Premar) изпратили спасителния влекач "Abeille Languedoc". При факта, че котвата на "Riga" не държала, преди падането на нощта и влошаване на метео условията, властите решили, че "Abeille Languedoc" трябва да вземе "Riga" на буксир, което станало малко преди 9 p.m. Конвоят се насочил към Caen, където се очаквало да пристигне на 20 март вечерта.

___Екипажите на спасителни катери взели участие в спасителна операция в ранните часове на 20 март, след като сухотоварния "Lady Alida"(DWT 3700, build 2016, flag Netherlands) получил комплексна повреда в ГД по време на прехода от Terneuzen за Waterford, с товар пясък. Спасителните катери от Penlee и Sennen, били изпратени в позиция three miles south of Gwennap Head, за да помогнат на 7-те души екипаж на "Lady Alida". В 3:20 a.m., по искане на HM Coastguard-Falmouth, бил изпратен "all-weather" спасителния катер "Ivan Ellen", който след 25 минути бил при "Lady Alida" веднага подал буксир и започнал провлачване в southwards, с един възел, към по-безопасни води. Първоначално било решено авариралия кораб да се провлачи до Mount's Bay, където да застане безопасно на котва, но заради strong SW wind of six Beaufort, този вариант отпаднал и от HM Coastguard-Falmouth наредили "Lady Alida" да застане на котва в дълбоки води south of Gwennap Head, за да изчака пристигането на холандския влекач "Alp Centre" който отплавал от Falmouth и се очаквало да пристигне на мястото след 7 часа. "Ivan Ellen" останал на мястото в готовност да подаде буксир, ако "Lady Alida" започне да дрейфа.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
via


Регистриран на: 22 Фев 2005
Мнения: 5240

МнениеПуснато на: Вто 21 Мар 2017, 21:21    Заглавие:  

___На танкера "Xing Long Zhou 589"(DWT 6678, build 2012, flag China) станала експлозия и последвал пожар на 19 март около 5:00p.m. в Yellow Sea some 115 miles east of Qingdao. Два спасителни кораби, "Bei Jai Jiu 112" и "Bei Hai Jiu 201", както и хеликоптер, били изпратени на помощ. Танкерът бил взет на буксир, 13 от 16-те души екипаж били евакуирани, 3-ма се водят изчезнали. Сутринта на 20 март танкера плавал в южна посока с 4 възла скорост, най-вероятно провлачван.

___Танкера-химикаловоз "Midvolga-2"(DWT 6573, build 2014, flag Russia) се сблъскал с риболовния сейнер "El Fairell"( Callsign:EA3881, flag Spain) на 20 март в 2:15 p.m., на 1,5 miles southeast of Barcelona, близо до входния буй на фарватера южно от порта. Сейнера се връщал в порта и потънал на дълбочина 170 метра. Шкипера и един моряк били спасени от екипажа на танкера. Те имали леки наранявания и страдали от хипотермия, но веднага били транспортирани до Asepeyo Hospital Sant Cugat del Vallès/Barcelona. Останалите двама от екипажа, сенегалец и мароканец, се водят изчезнали, вероятно са останали в потъналия сейнер. В SAR операцията се включили 4 спасителни съда, няколко риболовни кораба и един хеликоптер. Времето в района било "calm sea and good visibility, water temperature was 15 degrees C". Танкерът който отплавал от Barcelona около обяд, за Alexandria, му било разпоредено да се върне в порта за разследване.

___Хладилния кораб "Anton Gurin"(DWT 6579, build 1988, flag Russia) се предполага, че се е сблъскал с малък риболовен сейнер на 30 miles southeast of Yeosu/East China Sea, сутринта на 19 март и напуснал мястото на инцидента. Сейнера се преобърнал, но останал на повърхността с дъното нагоре. Спасителите успели да го изтеглят в порта. Единия рибар бил спасен, а другия се води изчезнал. "Anton Grubin" плавал от Busan за Qingdao, бил задържан в Yeosu за разследване, а 2-рия помощник, който бил на вахта по време на предполагаемия сблъсък, бил арестуван.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
via


Регистриран на: 22 Фев 2005
Мнения: 5240

МнениеПуснато на: Пет 24 Мар 2017, 19:58    Заглавие:  

___Испанските ВМС и Salvamento Marítimo помогнаха на контейнеровоза "CMA CGM Fidelio"(DWT 113964, build 2006, flag France) на около 15 miles от port of Sant Miquel/Eivissa, след избухнал пожар в надстройката на 24 март в 4:20 a.m. За оказване на помощ били мобилизирани кораба "Martín Posadillo" на ВМС и пасажерския ферибот "Sicilia". Спасителен хеликоптер излетял от Palma, в случай, че е необходима евакуация. Контейнеровоза отплавал от Valencia на 23 март в 10:30 p.m. за Marsaxlokk. Екипажът успял да изгаси пожара след час, а "CMA CGM Fidelio" продължил рейса си.

___На 23 март в 9:40 a.m., на пасажерския ферибот "Telepass"(GT 8383, build 2001, flag Italy) който работи между Villa San Giovanni и Messina, станал блякаут, докато заставал на кея в Messina. Опитите да се отдадат котвите и рестартиране на двигателите се провалили и фериботът се блъснал в кея, причинявайки големи щети на конструкцията на кея, а също и на оптичен кабел за телекомуникации. Моменти на напрежение и паника се появили на борда, когато екипажът предупредил пасажерите "всички да легнат на палубата". За щастие няма пострадали, с изключение на един от екипажа, получил фрактура и отведен в болницата "Papardo" за лечение. Линейка, полиция и служители на порта пристигнали на кея след инцидента. "Telepass" бил заменен с "Archimedes".

___Тласкача "Kelly Rae Erickson"(Callsign:WDH6453, flag USA) заседнал на 22 март в 3 p.m., по Mississippi at mile 486, повреждайки една от 9-те баржи натоварена със зърно. Инцидента станал при движение нагоре, срещу течението близо до Interstate 74 bridge. Няма информация за ограничаване на речния трафик заради инцидента.

___Танкера-химикаловоз "Gazela"(DWT 8480. build 2010, flag Cyprus) получил повреда в ГД на 22 март, по време на баластен преход от Cabinda за Luanda. Същия ден, влекача "Multratug 18" го взел на буксир и го провлачил до Luanda, където пристигнали на 24 март в 6 a.m.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
via


Регистриран на: 22 Фев 2005
Мнения: 5240

МнениеПуснато на: Нед 26 Мар 2017, 17:52    Заглавие:  

___Сутринта на 24 март, сухотоварния "Minka C"(DWT 5664, build 2008, flag UK) с товар над 4000 тона въглища плавайки от Szczecin за Brens in Cee, бил взет на буксир от влекача "Ibaizabal Diez" и провлачен до A Coruña, след като получил повреда в ГД на 50 miles north of A Coruña, в щормово време. Конвоят пристигнал в порта в 10 p.m. и "Minka C" застанал на Calvo Sotelo South Quay.

___ Вечерта на 24 февруари, избухнал пожар в МО на контейнеровоза "Alianca Santos"(DWT 33890, build 2003, flag Brazil) в Santos port. Пожарът бил потушен от корабната система за гасене на пожари и МО по-късно било проверено от експерти на пожарната. Огънят не се разпространил извън МО, така, че контейнерите и надстройката останали незасегнати.

___Пасажерското ро-ро "Soby"(GT 850, build 1966, flag Cape Verde) се преобърнало на ро-ро кея в port of Mindelo/São Vicente island, на 24 март, с най-малко 125 тона товари на борда. Ро-рото се накренило към левия борд, след като един контейнер започнал да се плъзга по палубата и предизвикал преместване на останалия товар. Само две контейнера са били разтоварени, когато станал инцидента. Ро-рото легнало на дъното с левия си борд, като само част от десния се показва над водата. Екип от водолази са направили оглед и оценка на ситуацията. "Soby" превозвал контейнери и две коли, с общо тегло 185 тона.

___На 25 март в 11:15 a.m., 100 футова пробойна се появила на борда на балкера "Florentia"(DWT 63340, build 2016, flag Malta) при излизане от дока King George V в Southampton. Балкерът се ударил в бетонната кейова стена, при маневрата за извеждане в морето, с малка скорост, въпреки това пробойната е сериозна и се налага ремонт преди да отплава. Старата докова камера се използва за товарене на насипни товари, но входа и е малко по-тесен, отколкото на останалите докове.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
via


Регистриран на: 22 Фев 2005
Мнения: 5240

МнениеПуснато на: Сря 29 Мар 2017, 19:34    Заглавие:  

___По време на прехода от Tarragona за Rostock, танкера-химикаловоз "Rhonestern"(DWT 21871, build 2000, flag Portugal) след полунощ на 29 март, се блъснал в средната стена на големия южен шлюз в Kiel Canal при Brunsbüttel. Танкерът се блъснал в кея при подхождане към нишата на вратата, преди капитанът да успее да отдаде котва. И шлюза и танкера са поучили значителни щети. "Rhonestern" които трябва да бъдат ремонтиран в завод, все още е вътре в шлюза и се инспектира. Тестовете за алкохол и наркотици на екипажа са отрицателни. Водолази били изпратени да проверят подводната част на вратата. Само малкия южен и големия северен шлюз останали работещи в Brunsbüttel до обяд. След подводния оглед, се оказало, че няма повреда на релсата на вратата и шлюза бил отворен отново.

___Балкера-постпанамакс "Lyric Poet"(DWT 81276, build 2012, flag Bahamas) заседнал здраво на 24 март, в позиция 01*44'S, 107*27'E/South China Sea, на около 50 miles north of the island Pulau Belitung in Indonesian waters. Бакерът плавал от Albany/Australia, от където отплавал на 15 март, за Machong/China, с ETA 30 март.

___На 27 март в 06:37 a.m., балкера "Koznitza"(DWT 32631, build 2010, flag Malta) получил повреда в ГД и започнал да дрейфа на около 14 miles north of Kildin island/Barents Sea, по време на прехода към Murmansk. Капитанът поискал помощ за провлачване и влекача "Murmanryba" бил изпратен. В 09:34 a.m. от балкера съобщили, че ГД е рестартиран и на собствен ход "Koznitza" се насочил към Murmansk, където пристигнал в 2:15 p.m., ескортиран от влекача.

___По време на прехода от Husum/Sweden за Motril, сухотоварния "Symphony Sky"(DWT 10600, build 2015, flag Netherlands) с екипаж 11 души, заседнал близо до Husum, след обяд на 26 март. Той бил натоварен с хартия в местния завод Husumfabrik и заседнал при излизане от залива, малко след отплаване от порта в 2:30 p.m. Силен вятър и погрешна преценка довело кораба да заседне само на 500 метра от порта. Три баластни танка са получили пробойни. На 28 март инспектор от Агенцията за транспорта пристигнал на място за оценка. Катера "Pilot 752 Se" бил изпратен на мястото, а Swedish Coast Guard изпратили самолет за оглед на района и допълнителна оценка на ситуацията.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
via


Регистриран на: 22 Фев 2005
Мнения: 5240

МнениеПуснато на: Пет 31 Мар 2017, 19:42    Заглавие:  

___Балкера "Yangtze Legend"(DWT 39000, build 2015, flag Marshall Islands) на 27 март вечерта, заседнал на km mark 164 по Parané river. Два часа по-късно бил снет и продължил нагоре по реката, като застанал на кея в San Nicolas de Los Arroyos на 29 март в 2:30 a.m.

___На 26 март, ро-ро ферибота "Palatine"(GT 29593, build 2009, flag Malta) работещ по линията Rotterdam-Santander-Leixoes-Zeebrugge, получил пробойна от десния борд по време на маневрата за заставане в port of Santander. Пробойната е над водолинията с дължина около 11 метра. Корабособственика взел решение, ро-рото да бъде ремонтирано в dock II in Astander, след като бъде разтоварено. На 29 март "Palatine" застанал в Astander shipyard. Ремонта се очаква да продължи около седмица.

___Сутринта на 28 март, сухотоварния "Jan Caribe"(DWT 3175, build 1988, flag Antigua) се блъснал в пасажерския кораб "Capitan D" в Escondido River/Nicaragua, на около 25 miles east of El Rama. Всичките 40 пасажери и екипаж, били спасени преди корабът да потъне, няколко часа след сблъсъка.

___Четирима техници, обслужващи вятърните генератори били спасени, след като катамарана "Tempest"(Callsign:2JBR5, flag UK) на 30 март, се ударил в неизвестен подводен обект и започнал да взема вода. Катери на Сoastguard-а от Sheerness и Whitstable били изпратени малко преди 9:30 a.m., към Kentish Flats wind farm. На борда на катамарана били 6 човека, 4-ма техници и 2-ма екипаж. След пристигане на катера от Whitstable, двама души от екипажа му и преносна помпа били прехвърлени на борда, а от пристигналия малко по-късно катер от Sheerness, на "Tempest" също се прехвърлили двама души с преносна помпа. За сигурност 4-та техници били прехвърлени на съседен вятърен генератор. В 11:50 a.m., след като станало ясно, че "Tempest" е стабилизиран, се насочил към Whitstable Harbour на собствен ход, ескортиран от двата спасителни катери. Започнало пълно разследване на инцидента.

___На 30 март в 9:35 p.m. сухотоварния "Rasha 1"(DWT 2755, build 1987, flag Iran) който стоял на котва на котвена стоянка No.5 в Astrakhan port/Volga river, започнал да влачи котвата си и да дрейфа към стоящия на котва "Volgo Balt 239"(DWT 3510, build 1982, flag Russia) след което се ударил в него. И двата кораба получили повреди по бордовете си и останали на котва до приключване на разследването.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 172 от 175 [2621 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, ..., 170, 171, 172, 173, 174, 175 Следваща
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » Съвременен търговски и граждански флот
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.1121s ][ Queries: 15 (0.0246s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker