Private Colleger of transportation  
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Ема Мей обича татусите · ЩЕ ВЪЗКРЪСНЕ ЛИ ПОМОРИЙСКИЯТ "ТИТАН"? · Аварийно кацане на C-5B Galaxy в Испания (видео) · УЕФА не даде лиценз на "ЦСКА-София" за евротурнирите · Бойко Борисов: В 15-дневен срок изчистваме законовите поправки, ще спрем войната на пътя! · Манолова: Решението на ВКС за парното е несправедливо, но трябва да се уважава ·

Select Forum Language:

 
Hot topics: hot "Славянската писменост дойде в Русия от македонската земя"(111)hot Ползите и вредите за България от членството в ЕС(26)hot ПОЛЕТИ В КРУМОВО - МАЙ 2017(18)hot ПОЛЕТИ В БЕЗМЕР - МАЙ 2017(17)hot ПОСЛЕДНИ ПОЛЕТИ НА F-4E PHANTOM ОТ ГРЪЦКИТЕ ВВС(16)hot СНИМКИ: ПАРАД НА БЪЛГАРСКАТА АРМИЯ - 2017(18)hot СНИМКИ:EATTC 17-1 – ВОЕННОТРАНСПОРТНАТА НИ АВИАЦИЯ СЕ ДОКАЗА(16)hot СТРАХОТНО АВИОШОУ: 100 ГОДИНИ АВИОБАЗА ЧАЙКА - 1 май 2017(22)hot F-35А В АВИОБАЗА ГРАФ ИГНАТИЕВО - 28 април 2017 г.(16)hot "ТРАКИЙСКИ ОРЕЛ 2017" С F-15(16)hot ОТКРИТ АВИОДЕН:75 ГОДИНИ ДОЛНА МИТРОПОЛИЯ - 22 април 2017(17)
В момента е: Вто 30 Май 2017, 07:31
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » ПО ДУНАВА
РЕЧНИ НОВИНИ
Модератори: Sea Dog
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 48 от 48 [719 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, ..., 46, 47, 48
Автор Съобщение
Dimitar Stavrev
[Admin]

Регистриран на: 08 Ное 2007
Мнения: 12545
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Чет 12 Фев 2015, 14:53    Заглавие:  

Инцидентът с потъналата баржа в района над хидровъзел Железни врата, няма да засегне българския участък на река Дунав

Няма опасност от замърсяване на българския участък на река Дунав в резултат на вчерашния инцидент. В сряда – 11.02.2015 г., след извършване на маневри, в търговско пристанище Молдова Веке, Румъния е потънала баржа с 850 тона торови препарати на борда.

Аварията се е случила в района на речен километър 1048, който е на разстояние 200 км от българо-румънския участък.

По посока течението на реката се намират хидровъзлите Железни врата I и II, в които се акумулират повече от 2 милиарда кубически метра вода. Дори да се случи моментално разтваряне на торовите препарати, концентрацията им ще е безвредна и възможността от замърсяване в общия българо-румънски участък на реката се намалява до минимум.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Регистриран на: 08 Ное 2007
Мнения: 12545
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Вто 10 Мар 2015, 13:39    Заглавие:  

ЕС: Условията за корабоплаване по вътрешните водни пътища не са подобрени
Публикувано на 04.03.2015 от Maritime.bg в Свят

В публикувания вчера доклад на Европейската сметна палата (ЕСП) се констатира, че финансираните от ЕС дейности, насочени към прехвърляне на товарния превоз в Европа от сухоземните пътища към вътрешния воден транспорт бележат бавен напредък през последните 15 години. Според одиторите на ЕС съфинансираните от ЕС проекти, които са част от стратегията за увеличаване на използването на вътрешните водни пътища, не се изпълняват ефективно. Вътрешният воден транспорт не е реализирал увеличение спрямо алтернативния наземен транспорт, а условията за корабоплаване не са се подобрили.

„Един товарен плавателен съд, движещ се по река, може да замени стотици камиони по пътищата и по този начин да намали натоварването, замърсяването и произшествията в рамките на целия ЕС. Прехвърлянето на товарния трафик от сухоземните пътища към мрежата от реки и канали може да бъде от полза за всички граждани на ЕС. Въпреки това, повече от десетилетие след като ЕС е обявил този свой приоритет, развитието на този вид транспорт изостава в сравнение с наземния и железопътния транспорт“, каза Илиана Иванова, членът на ЕСП, отговарящ за доклада.

„За да има добри транспортни връзки в Европа и стратегия за устойчив транспорт, е необходимо ЕС да положи повече усилия за подобряване на своите водни пътища и създаване на балансирано разпределение на възможностите на наземния, железопътния и водния транспорт.“, коментира тя.

Слабият ефект от финансирането на ЕС за транспорт по европейските реки и канали се дължи на факта, че не са премахнати участъците с недостатъчен капацитет по водните пътища — основна предпоставка за стратегиите на ЕС за развитие на вътрешния воден транспорт.

Участъците с недостатъчен капацитет могат да бъдат мостове, неефективни шлюзове и водни участъци, които не са достатъчно широки за обема на трафика. Държавите членки не обръщат достатъчно внимание на вътрешните водни пътища, въпреки че Комисията ги е обявила за приоритет още през 2001 г. с цел да се прехвърли трафикът от наземните пътища към други видове транспорт, които са по-екологични. Необходимите разходи за премахване на всички участъци с недостатъчен капацитет в рамките на трансевропейската мрежа значително надвишават предвиденото финансиране от бюджета на ЕС. За да се преодолее този недостиг, е необходимо допълнително финансиране от национални и/или частни източници. Одиторите констатираха също, че не съществува цялостна съгласувана стратегия между държавите членки, свързани с основните водни коридори, и че стратегиите на ЕС не обръщат достатъчно внимание на поддръжката на реките и на други въпроси от политическо и екологично естество.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Регистриран на: 08 Ное 2007
Мнения: 12545
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Сря 22 Юли 2015, 10:15    Заглавие:  

Нов туристически кораб ще вози русенци по Дунав

Малък и кокетен кораб "Русчук" вече предлага разходка по Дунав за русенци и гостите на града. Доскоро плавателният съд е стоял на силистренския кей с името "Дръстър". Тъй като не е използван известно време, го купува Дунавският драгажен флот в Русе и го кръщава. Реновираното корабче има приятна зала с малък бар, а на горната палуба на разположение на гостите са четири сепарета с мека мебел и място за разходка и снимки. "Русчук" е на котва на понтон 10 до плаващия ресторант.

Туристическият информационен център в Русе прави записвания за екскурзиите.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Регистриран на: 08 Ное 2007
Мнения: 12545
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Чет 13 Авг 2015, 13:17    Заглавие:  

Няма да пускат ферибот при Русе
13:23 | 13 август 2015 | | / Редактор Виктор Стефанов

Трафикът през Дунав мост при Русе няма да бъде облекчен чрез фериботна линия. Това лято е затруднено преминаването на Дунав мост от тежкотоварни автомобили поради ремонт в гюргевската част, но възстановяването на фериботната връзка среща трудности от румънска страна. Това съобщава русенската областна администрация след работна среща на областния управител Стефко Бурджиев с инж. Орлин Рангелов - директор на "БДЖ - Товарни превози" ЕООД - Поделение за товарни превози - Горна Оряховица, предаде БТА. Възстановяването на предишната фериботна линия Русе - Гюргево би облекчило значително натоварването на Дунав мост, смята Бурджиев.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Регистриран на: 08 Ное 2007
Мнения: 12545
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Сря 09 Сеп 2015, 13:54    Заглавие:  

Министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски ще даде официален старт на речната информационна система – БУЛРИС.

Събитието ще се състои утре (10 септември 2015 г.), от 14:00 часа пред сградата на Речния информационен център в гр. Русе, ул. „Пристанищна“ № 20 А.

Внедряването на речната информационна система е част от дейностите по проект „Създаване на речна информационна система в българската част на река Дунав – БУЛРИС”. Общата стойност на проекта е над 37 млн. лева, а неговото съфинансиране е осигурено от Европейския фонд за регионално развитие чрез Оперативна програма „Транспорт” 2007-2013 г. по приоритетна ос 4 „Подобряване на корабоплаването по морските и вътрешните водни пътища”.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Регистриран на: 08 Ное 2007
Мнения: 12545
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пет 11 Сеп 2015, 10:42    Заглавие:  

Откриха Информационният център на БУЛРИС

България е първата дунавска държава, в която е изграден административен и оперативен център за наблюдение на корабния трафик. Това каза министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски по време на официалната церемония, на която бе даден старт на системата БУЛРИС. На събитието присъстваха министър-председателят Бойко Борисов, кметът на Русе Пламен Стоилов, председателят на комисията по транспорт, информационни технологии и съобщения към Народното събрание Гроздан Караджов, директорът на Агенция „Митници” Ваньо Танов, генералният директор на ДП „Пристанищна инфраструктура“ Ангел Забуртов, представители на централната и местната власт, гости и граждани на Русе и други официални лица.
От днес имаме работещ речен информационен център с 23 комуникационни точки, разположени по протежението на р. Дунав, осигуряващ достъп на всички държавни институции, заяви още Московски.

Министър Московски допълни още, че системата, която се открива днес, е еквивалентна на пуснатите преди месец трафик кули във Варна и Бургас.
Със създаването на речна информационна система в българската част на река Дунав ще бъде осъществявана съвременна електронна навигация, което е практика в морския транспорт. По този начин комуникацията между корабите и различните брегови служби, обслужващи корабоплаването вече няма да се осъществява чрез радиовръзка, телефония, зрително наблюдение и други традиционни методи.

Изградената телекомуникационна инфраструктура, осъществява пълен и непрекъснат пренос на всички данни по протежението на целия български участък, с обща точка сградата на БУЛРИС в Русе.

Внедряването на речната информационна система е част от дейностите по проект „Създаване на речна информационна система в българската част на река Дунав – БУЛРИС”. Общата стойност на проекта е над 37 млн. лева, а неговото съфинансиране е осигурено от Европейския фонд за регионално развитие чрез Оперативна програма „Транспорт” 2007-2013 г. по приоритетна ос 4 „Подобряване на корабоплаването по морските и вътрешните водни пътища”.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 41913

МнениеПуснато на: Вто 10 Ное 2015, 01:58    Заглавие:  

Трима българи загинали на кораб по Дунав!
http://www.vsekiden.com/180281

http://www.blitz.bg/news/article/360354
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Регистриран на: 08 Ное 2007
Мнения: 12545
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Вто 15 Дек 2015, 17:35    Заглавие:  

Пресякоха отклоняване на гориво за кораби
13:46 | 15 декември 2015 | | / Редактор Лилия Чалева

Русенски митничари са открили 160 литра маркирано гориво без документи, предназначено за кораби по река Дунав, съобщиха от местната митническа дирекция. Специализирана автоцистерна за снабдяване на кораби с гориво по Дунав е отклонявала част от нефтопродукта. Той е маркиран, тъй като се продава на корабите без ДДС.

Цистерната била снабдена с GPS-система и е спряна за проверка след зареждане с маркирано гориво на плавателен съд. Шофьорът не могъл да даде обяснение или да представи документи за наличното количество акцизна стока.

Горивото е задържано и са взети проби за лабораторен анализ. Срещу водача на автоцистерната ще бъде образувано административно-наказателно производство.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 41913

МнениеПуснато на: Вто 29 Дек 2015, 10:38    Заглавие:  

Българският тласкач, който потъна край Силистра е "Сагитариус"
http://www.pan.bg/view_article-3-327433-Bylgarskiyat-tlaskach-kojto-potyna-kraj-Silistra-e-Sagitarius.html
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Регистриран на: 08 Ное 2007
Мнения: 12545
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Сря 17 Фев 2016, 15:45    Заглавие:  

Търсят източника на голям нефтен разлив в Дунав
11:13 | 17 февруари 2016 | | / Редактор Лилия Чалева /

Масивен нефтен разлив беше регистриран вчера в река Дунав край Мартен. Източникът на замърсяването не е брегови, сочат данните на РИОСВ. Експертите на РИОСВ-Русе са извършили проверки на място, съвместно с представители на Басейнова дирекция „Дунавски район“ вчера следобяд. Вчера в 15 часа жител на град Мартен е подал сигнал в екоинспекцията за миризма на нафта от движещо се по река Дунав мазно петно в района на граничния пост. Сигналът е бил предаден и на Изпълнителна агенция „Морска администрация“ и Община Русе. Втори сигнал е постъпил в 17 часа чрез тел 112 за наличие на оцветено петно в реката в района на Свободна безмитна зона-Русе. Експертите на РИОСВ-Русе са извършили обход по бреговата ивица от Свободна безмитна зона до граничния пост на град Мартен. Не са констатирани отлагания на нефтопродукти по брега на реката. При проверките на потенциалните източници не са документирани товаро-разтоварни дейности през деня. В района на граничния пост е констатиран тънък филм нефтопродукти, но не е установена миризма. Днес служителите на Морска администрация ще продължат да разследват случая.

"Ще се свържем с колегите от Румъния за да видим дали замърсяването не идва от там. Вчера не успяхме да установим източник на замърсяване от българския бряг“, сказа директорът на Морска администрация Русе Иван Иванов. По думите му петното е било дълго 7 километра, а ширината му на места е достигала 50 метра. „Слоят беше изключително тънък. Ако замърсяването не е от Румъния, най-вероятно е нефтоводна смес от някой транзитно преминаващ кораб по течението на реката“, предположи Иванов. Той допълни, че са проверени всички места за зареждане на горива около реката, както и заустените предприятия. Не са установени нарушения.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Регистриран на: 08 Ное 2007
Мнения: 12545
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Вто 23 Фев 2016, 12:47    Заглавие:  

Проекти за българския участък на река Дунав

Подадените проектни предложения в сектор „Транспорт“ по втората покана на Механизма за Свързана Европа (Кохезионен пакет) са на обща стойност 430 млн. евро.

Във водния сектор са подадени три проекта на обща стойност 10 млн. евро. Проект “Rix Comex” предвижда идентифициране и прилагане на речни информационни услуги на ниво коридор. Страни партньори в проекта са Унгария, Словакия, Хърватска и Чехия. Вторият проект, подаден от ДП „Пристанищна инфраструктура“ е “Bulris Evolution”, който цели да бъдат надградени дейностите по предишните проекти “IRIS Europe 3” и BULRIS, свързани с речните информационни системи за управление на корабоплаването по река Дунав. Третият проект “Vidin Connect” включва провеждане на предпроектно проучване за изграждане на интермодален терминал в град Видин.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Регистриран на: 08 Ное 2007
Мнения: 12545
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Вто 22 Мар 2016, 10:01    Заглавие:  

Залесяват с крайречни дървета по Дунав
11:43 | 21 март 2016 | | / Редактор Таня Тодорова

9,8 хектара крайречна гора от черна топола и бяла върба възстановяват от Регионалната дирекция по горите в Русе в защитена местност Мартен-Ряхово.
Дейностите са в рамките на проекта „Опазване и възстановяване на крайречни гори“ от WWF България.
„Крайречните гори са буквално заплашени от изчезване у нас“, казва Нели Дончева, ръководител на програма „Гори“ във WWF-България, цитирана от Топ новини.

„В миналото те са били изсичани, за да се освободи земя за земеделски дейности или за да бъдат заменени с плантации от хибридни тополи за бързо производство на дървесина. Те обаче са особено важни, защото предпазват от ерозия и наводнения“, отбелязва още тя.
"Радваме се, че за Световния ден на гората – 21 март, можем да се похвалим със създаването на нова гора, която тепърва ще допринася за процъфтяването на местните видове растения и животни“, изтъква Нели Дончева.

През следващите три години предстои полагането на допълнителни грижи за новата гора – отстраняване на плевелите, разрохкване на почвата и поливане на насажденията.

По същия проект в защитена зона Река Марица РДГ Пловдив възстановява 12,8 ха крайречни гори от бяла върба, бряст, черна елша и летен дъб.

Проектът „Опазване и възстановяване на крайречни гори“ се изпълнява в партньорство с Изпълнителната агенция по горите, РДГ Русе и РДГ Пловдив и е съфинансиран от инструмента LIFE + на Европейската комисия. Проектът се реализира от септември 2014 до 2019 година.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Регистриран на: 08 Ное 2007
Мнения: 12545
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пет 20 Май 2016, 14:21    Заглавие:  

В „МТГ-Делфин“АД започна строителството на нов хидрографски кораб за р. Дунав

Click to see if image is larger

На 19 май 2016г. в завода на „МТГ-Делфин“АД бе дане старта на разкроя на катамаран за хидрографски проучвания в общия българо-румънски участък на река Дунав от устието на р. Тимок до Силистра. Възложител е Изпълнителна Агенция "Проучване и поддържане на река Дунав" (Русе) по Оперативна програма транспорт и транспортна инфраструктура 2014-2020 г. Проектът ще се изпълнява от консорциума „МТГ-Ломини“.
Всички дейности, свързани със строителството на плавателния съд ще бъдат rзпълнени от „МТГ-Делфин“АД, а доставката и монтажа на специализираното хидрографско оборудване от „Ломини“ ООД.

Click to see if image is larger


Катамаранът ще е с дължина от 19,9 метра, ширина от 7,4 метра и ще развива скорост от 26 км/ч.
Специализираното оборудване за хидрографски проучвания включва многолъчев ехолот, лазерна измерителна система, инерциална навигационна система с интегриран сензор за движение, прибор за измерване на скоростта на звука във водата, система за позициониране в реално време и система за трансфер на данни в реално време.

Click to see if image is larger

Хидрографските проучвания ще проследяват хидроморфоложките изменения на река Дунав в общия българо-румънски участък. С измерванията ще се следи и контролира състоянието на котвени стоянки по българския бряг, ще се извършва контрол на състоянието на терена под вода на изградени хидротехнически съоръжения (моста при Русе, брегоукрепване от насипен тип против ерозия и др.), ще се оценяват и планират необходимите промени в местоположението на фарватера, ще се предоставя изходна информация за обновяване и допълване на електронните навигационни карти.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 41913

МнениеПуснато на: Сря 05 Апр 2017, 23:46    Заглавие:  

СНИМКИ: РЕАКТОРИТЕ ЗА АЕЦ БЕЛЕНЕ ПРИСТИГНАХА С ШЛЕП НА БРП
http://www.pan.bg/view_article-3-379557-SNIMKI-REAKTORITE-ZA-AEC-BELENE-PRISTIGNAHA-S-ShLEP-NA-BRP.html


Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 48 от 48 [719 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, ..., 46, 47, 48
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » ПО ДУНАВА
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.2954s ][ Queries: 15 (0.0031s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker