Private Colleger of transportation  
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Дрон проследи огромна колона на ИД в Сирия, руски бомбардировачи я изпепелиха (ВИДЕО) Въздушната атака е близо до границите с Ирак и Йордания · Адът слезе в Северна Каролина (СНИМКИ) · The Warsaw Voice: Полша се надява да даде нов импулс на формата Ваймарски триъгълник · BBC: Бртитанската полиция арестува десети заподозрян за терористичната атака в Манчестър · Премиерът Бойко Борисов: Ще купуваме нов изтребител, когато станем готови, самолетът не е най-важното в една армия · Преди 80 години в Сан Франциско отвориха "Златната врата над пролива" ·

Select Forum Language:

 
Hot topics: hot "Славянската писменост дойде в Русия от македонската земя"(71)hot ПОЛЕТИ В КРУМОВО - МАЙ 2017(18)hot ПОЛЕТИ В БЕЗМЕР - МАЙ 2017(17)hot ПОСЛЕДНИ ПОЛЕТИ НА F-4E PHANTOM ОТ ГРЪЦКИТЕ ВВС(16)hot СНИМКИ: ПАРАД НА БЪЛГАРСКАТА АРМИЯ - 2017(18)hot СНИМКИ:EATTC 17-1 – ВОЕННОТРАНСПОРТНАТА НИ АВИАЦИЯ СЕ ДОКАЗА(16)hot СТРАХОТНО АВИОШОУ: 100 ГОДИНИ АВИОБАЗА ЧАЙКА - 1 май 2017(22)hot F-35А В АВИОБАЗА ГРАФ ИГНАТИЕВО - 28 април 2017 г.(16)hot "ТРАКИЙСКИ ОРЕЛ 2017" С F-15(16)hot ОТКРИТ АВИОДЕН:75 ГОДИНИ ДОЛНА МИТРОПОЛИЯ - 22 април 2017(17)
The time now is Fri 26 May 2017, 11:18
All times are UTC + 2
 Forum index » krile.net - ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ ВОЕНЕН АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Българските военни самолети
Ракети на въоръжение в българските ВВС
Post new topic   Reply to topic View previous topic :: View next topic
Page 8 of 8 [113 Posts]   Goto page: Previous 1, 2, 3, ..., 6, 7, 8
Author Message
bomba


Joined: 07 Jan 2004
Posts: 167
Location: СОФИЯ/КОСТЕНЕЦ

PostPosted: Thu 02 Sep 2004, 22:14    Post subject:  

Хане нема как да стане, АПУ-то е същото, а и няма място в корпуса. Crying or Very sad
_________________
ИДВА БЪРЗО,УДРЯ ТОЧНО И ПРАВИ БУМММ
Back to top
View user's profile Send private message 
Fox Mulder


Joined: 01 Jan 2004
Posts: 3301
Location: София/Димитровград

PostPosted: Wed 27 Apr 2005, 16:44    Post subject:  

Едни интересни статии от днешният брой на "Българска Армия":

Разработва се програма за най-пълно използване ресурса на авиационните ракети
Меродавни ще бъдат запазените технически характеристики
Предотвратяване на отказите и повишаване на общата надеждност може да се постигнат чрез отстраняване от експлоатация на изделията, проявили признаци на опасно износване на агрегати и части

Във Военновъздушните сили през 1996г. под ръководството на бившия главен инженер по авиационното въоръжение полковник, вече от резерва, Младен Младенов бяха разработени "Методика" и "Програма за удължаване ресурса на управляемите авиационни ракети" в България. От работния колектив в редовете на ВВС на служба днес е останал единствен майор Пламен Симеонов от Командване "Противовъздушна отбрана". Той същевременно е и последният специалист по авиационно въоръжение, изучавал управляеми авиационни ракети за МиГ-29 в учебен център в град Фрунзе. Към знанията офицерът е натрупал опит в различни звена - от началник на група по авиационно въоръжение до старши инженер в авиационно-изследователската база във Враждебна.

Във ВВС се разработва нова програма за оценка техническото състояние на управляемите авиационни ракети, намиращи се на въоръжение в нашата армия, която трябва да определи възможността за експлоатацията и съхранението на последните при задължителното условие - запазени технически параметри на изделията. Тя допълва предната методика с осъвременената статистика за отказите във въпросните ракети, с прогноза за развитие на интензивността им и вероятността за безотказна работа.

В програмата са посочени методите и средствата за получаване на достоверна и точна информация за показателите за качество на ракетите в съответствие с ръководствата за техническа експлоатация.

На базата на натрупаната статистика на отказите, допълнена с придобития опит в експлоатацията и ремонта и с извършените допълнителни изпитвания по апаратурната част, по конструкцията и силовите възли, изпитвания на барутните състави, и от резултатите от летателни изпитания, ще бъде оценена възможността за по-нататъшна експлоатация на авиационните управляеми ракети и ще бъде изготвено предложение за необходимите мероприятия, които да се изпълняват.

Техническите мерки по предотвратяване на отказите и за повишаване на общата надеждност на управляемите авиационни ракети може да се достигнат чрез отстраняване от експлоатация на изделията, проявили признаци на опасно износване на агрегати и части, т.е. изделията с намалена вероятност за безотказна работа.

При анализиране на експлоатационната годност на ракетите е необходимо да бъде извършено техническо освидетелстване на апаратурата, с която ще се осъществят контролът и подготовката на ракетите за използване. Необходимо е да се направи проверка на техническото състояние на самите ракети с т.нар. апаратурна проверка. Необходимо е да бъде изпълнен избор на ракети за изпитвания. Трябва да се анализират статистическите данни от проведените в процеса на експлоатацията проверки, да се оценят резултатите от новоизвършените изпитвания. Накрая да се обобщят резултатите и да се определят възможностите за експлоатация на съответните изделия, преди да бъде направено предложение за решение за ракетите - каза майор Пламен Симеонов.


http://bgarmy.eamci.bg/Scripts/isapiVWB.dll/doc?THEMEID=51415

И още:

В лабораторията за ремонт на електронни части за управляеми ракети "въздух-въздух"

Самостоятелната днес Авиационна техническа база за ремонт на ракети от 1 юни т.г. ще стане ескадрила за ремонт - част от изтребителната авиобаза в Граф Игнатиево - казва капитан Любомир Ламбов, заместник-началник на поделението

С Авиотехническата база за ремонт на ракети в близкото минало нашите Военновъздушни сили са се гордеели пред съюзните армии на бившия Варшавски договор. Такава ремонтна структура освен в съветската армия сме имали само ние - твърдят запознати с този минал период. Днес авиотехническата база е поделение, което продължава да поддържа ракетите за изтребителите от авиационната база на Командване "Противовъздушна отбрана", за вертолетите и за самолетите от Командване "Тактическа авиация", с други думи казано, на цялата авиация, независимо че след реорганизаците през 2001 г. от Главния щаб на Военновъздушните сили ги преподчиняват на Командване "Противовъздушна отбрана".

Днес в авиотехническата база, разположена в Граф Игнатиево, продължават да поддържат предназначените за въздушен бой ракети "въздух-въздух" и противотанковите ракети от системата "Фаланга", носени от вертолети, като същевременно изпълняват поставената от Главния щаб на Военновъздушните сили задача да усвоят ремонта и на неремонтираните от базата досега ракети за МиГ-29 и управляемите ракети от вертолетната противотанкова система "Щурм-В".

До създаване на поделението на 4 октомври 1969 г. неизправните авиационни ракети "въздух-въздух" с усилен охранителен конвой са били транспортирани за ремонт в бившия Съветски съюз. Това се оказало икономически нерантабилно. Работата се проточвала с месеци, което водело до нарушаване степените на бойната готовност. За да се намали споменатото оперативно време, било създадено специализираното поделение работилница у нас. Защо в Русия, примерно, а не в България! - рекли предците ни. Създали високите технологии, реализирали идеята и ремонтът на ракетите започнал. Било зачетено мнението на Щаба на ПВО и ВВС поделението да бъде в Граф Игнатиево и да е пряко подчинено на инженерно-авиационната служба, вместо другото - местонахождението на работилницата да бъде във военния завод "Ивайло" във Велико Търново.

В началото на януари 1970 г. офицерският състав заминава на подготвителен курс в СССР, представители на заводите производители идват у нас и провеждат обучение на личния състав на работилницата на място. За началник на поделението е назначен подполковник Иван Михов. За началници на групи по ремонта на ракети - подполковниците Константин Лилов - за ракетата, носила индекса К-5, и подполковник Иван Арбов - за ракета К-13. Шест месеца се извършвал капитален ремонт на изделия К-13, после толкова месеци на К-5, а месечно са ремонтирали по шест ракети.

Материална база няма. Окомплектоването на работните места с контролно-проверовъчна апаратура става трудно. Правените заявки чрез МНО до Съветския съюз се бавели - спомнят си ветераните.

Но нека се прехвърлим в по-близки години. След 1990 г. продължава ремонтът на авиационната управляема ракета - изделие 310, която използват както МиГ-19, 15, 23, така и МиГ- 21. Изучава се и се усвоява ремонтът на ракети с различни по вид глави за насочване, на учебни модификации, ракети със записващи устройства - изделия, носещи условни номера 318, 320, 380, както и управляеми противотанкови ракети. Сформира се група за разработване на програма за организиране, развръщане и усвояване на среден (текущ) ремонт на ракета за близък въздушен бой за изтребители МиГ-21 и МиГ-29 - т.нар. изделие 62. А Автоматизираната система за контрол - АСК "ИНГУЛ-А", получена през 1999 г., прави възможен входящия и изходящия контрол на ремонтираните ракети.

През септември 2001 г. заедно с преподчиняването на Първа авиационно-техническа база за ремонт на ракети на Корпус ПВО личният състав е намален чувствително. През 2003 г. са съкратени още една офицерска и две сержантски длъжности, на тяхно място са разкрити три за кадрови войници, без изисквания за висше образование. Според мен - споделя капитан Любомир Ламбов, така намалява интелектуалният потенциал на поделението.


http://bgarmy.eamci.bg/Scripts/isapiVWB.dll/doc?THEMEID=51417

_________________
In My Humble Opinion
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
ICQ Number 
Случаен


Joined: 05 Jan 2008
Posts: 548

PostPosted: Sat 05 Jan 2008, 23:13    Post subject:  

Стара тема ,а тъкмо сега всички тези ракети ще поемат на някъде.Последните може би от Графа(по модел) и тези от Безмер ще заемат местата на първите или всички заедно "БУМ".
Back to top
View user's profile Send private message 
piston


Joined: 23 Apr 2004
Posts: 262

PostPosted: Wed 02 Jul 2008, 09:28    Post subject:  

Случаен wrote:
Стара тема ,а тъкмо сега всички тези ракети ще поемат на някъде.Последните може би от Графа(по модел) и тези от Безмер ще заемат местата на първите или всички заедно "БУМ".

Имаш впредвид, че ще ги "озмейкат" като SS-овете ни????
Back to top
View user's profile Send private message 
Pretor


Joined: 24 Jun 2016
Posts: 1297

PostPosted: Fri 17 Mar 2017, 09:28    Post subject: Re: Ракети на въоръжение в българските ВВС  

ikar wrote:
....Интересно ми е да знам с какво разполагаме ние като бройка,модели и ....


Click to see if image is larger

Източник: http://armstrade.sipri.org/armstrade/page/trade_register.php
Back to top
View user's profile Send private message 
Mig-28


Joined: 17 Apr 2009
Posts: 863
Location: Pld

PostPosted: Fri 24 Mar 2017, 21:37    Post subject:  

Х-25МП ли сме имали? Или никога не е била показвана, реално само Су-22М4 може да я носи.

Сега видях..100 ракети за Р-400 Ока ли да сме имали ? Цифрите които съм срещал са 24 ракети .
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Pretor


Joined: 24 Jun 2016
Posts: 1297

PostPosted: Thu 30 Mar 2017, 07:29    Post subject:  

Mig-28 wrote:
Х-25МП ли сме имали? Или никога не е била показвана, реално само Су-22М4 може да я носи.

Сега видях..100 ракети за Р-400 Ока ли да сме имали ? Цифрите които съм срещал са 24 ракети .


За да отговоря коректно на твоя въпрос, ще се наложи да задам първо аз въпрос. Откъде са ти известни, цитираните от теб стойности? /Под цифри се разбира: "Цифра наричаме символ от азбуката на дадена бройна система - например {0; 1; 2; 3; 4; 5; 6; 7; 8; 9}

Ако е от открити български източници, приятелски споделени от конкретен български министър на отбраната или друг прес-център на МО, мога да заявя на 100%, че това е определено не отговаря на действителността. Свидетел съм бил как на НАТО се дават едни данни пред българската общественост се мрънкат коренно различни и тн. В името на НАТО се извърши такава сеч на техника на БА ......, а колкото до регистъра който съм цитирал в по горния пост до сега грешка в стойности и модификации не съм срещал.

А колкото до Су-24М4, какво те смущава от 1983 до 2004г., нали имахме такива самолети в авиобаза Добрич : http://www.pan.bg/view_article-16-56-Aviobaza-Dobrich-Tolbuhin-26-a-RAB.html

Колкото до ракетите Х-25МП, също не виждам причина за съмнение, предлагам да погледнеш на стр. 241 от книгата "Самолетите на България" том 2 на Иван Бориславов.

Ето например реалното състояние на БА за 2015/16 в каталога на IISS , за което МО и дума няма да ви каже : https://www.iiss.org/500?aspxerrorpath=/en/publications/military%20balance/issues/the-military-balance-2015-77da
Back to top
View user's profile Send private message 
Mig-28


Joined: 17 Apr 2009
Posts: 863
Location: Pld

PostPosted: Mon 17 Apr 2017, 19:15    Post subject:  

Комбата на Телиш сигурно най добре зане

Установките за SS 23 в поделението били осем - всяка от тях с по две ракети. Освен това осем пусково-зареждащи машини карали по една резервна ракета - за третия залп. Общо тези ракети в Телиш са били 24, а бойните глави за тях - от касетъчен тип, твърди полковникът.

Да сме имали 100 ракети за Оката е абсурд.. интересно ми е обаче друго , чувал съм че и румънците са имали 4 боря ПУ от Р-400 дали е верно.

Иначе, може и да сме я имали Х-25МП просто никъде няма открита информация.

Quote:
В името на НАТО се извърши такава сеч на техника на БА ......, а колкото до регистъра който съм цитирал в по горния пост до сега грешка в стойности и модификации не съм срещал.


Не е проблема "сечта" проблема е , че не заменя или поне модернизира нищо след това.

Например режеш МиГ-23 , Ок ми поне модернизирай МиГ-21 и МиГ-29.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Display posts from previous:   Sort by:   
Page 8 of 8 [113 Posts]   Goto page: Previous 1, 2, 3, ..., 6, 7, 8
Post new topic   Reply to topic View previous topic :: View next topic
 Forum index » krile.net - ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ ВОЕНЕН АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Българските военни самолети
Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

[ Time: 0.2827s ][ Queries: 15 (0.0085s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker