Private Colleger of transportation  
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
ЗА ПРИЯТЕЛИТЕ НА ПАН.БГ : МУРКА И МАРИЯ РАСПУТИНА · КОД КРАЙМОРИЕ: ВИЖТЕ ОТПЛАВАНЕТО НА ТАНКЕР NAVIG8 STRENGTH! · Децата на политбюро и партизански внуци са първи протестъри, а седесарите от 90-те се кълнат във вярност на корнелия. Полудя тоя свят, драги ми смехурко! · Теса Фаулър с директно включване от хотела ГАЛЕРИЯТА С НАЙГОЛЕМИТЕ ОЧИ · Предложението за замразяване на депутатските заплати беше отхвърлено · APA: В Нагорни Карабах е ликвидиран арменски военнослужещ ·

Select Forum Language:

 
Hot topics: hot Терористични актове в Русия(25)
В момента е: Сря 26 Апр 2017, 00:11
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » krile.net - ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ ВОЕНЕН АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Българските военни самолети
Ракети на въоръжение в българските ВВС
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 8 от 8 [113 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, ..., 6, 7, 8
Автор Съобщение
bomba


Регистриран на: 07 Яну 2004
Мнения: 167
Местожителство: СОФИЯ/КОСТЕНЕЦ

МнениеПуснато на: Чет 02 Сеп 2004, 22:14    Заглавие:  

Хане нема как да стане, АПУ-то е същото, а и няма място в корпуса. Crying or Very sad
_________________
ИДВА БЪРЗО,УДРЯ ТОЧНО И ПРАВИ БУМММ
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Fox Mulder


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 3301
Местожителство: София/Димитровград

МнениеПуснато на: Сря 27 Апр 2005, 16:44    Заглавие:  

Едни интересни статии от днешният брой на "Българска Армия":

Разработва се програма за най-пълно използване ресурса на авиационните ракети
Меродавни ще бъдат запазените технически характеристики
Предотвратяване на отказите и повишаване на общата надеждност може да се постигнат чрез отстраняване от експлоатация на изделията, проявили признаци на опасно износване на агрегати и части

Във Военновъздушните сили през 1996г. под ръководството на бившия главен инженер по авиационното въоръжение полковник, вече от резерва, Младен Младенов бяха разработени "Методика" и "Програма за удължаване ресурса на управляемите авиационни ракети" в България. От работния колектив в редовете на ВВС на служба днес е останал единствен майор Пламен Симеонов от Командване "Противовъздушна отбрана". Той същевременно е и последният специалист по авиационно въоръжение, изучавал управляеми авиационни ракети за МиГ-29 в учебен център в град Фрунзе. Към знанията офицерът е натрупал опит в различни звена - от началник на група по авиационно въоръжение до старши инженер в авиационно-изследователската база във Враждебна.

Във ВВС се разработва нова програма за оценка техническото състояние на управляемите авиационни ракети, намиращи се на въоръжение в нашата армия, която трябва да определи възможността за експлоатацията и съхранението на последните при задължителното условие - запазени технически параметри на изделията. Тя допълва предната методика с осъвременената статистика за отказите във въпросните ракети, с прогноза за развитие на интензивността им и вероятността за безотказна работа.

В програмата са посочени методите и средствата за получаване на достоверна и точна информация за показателите за качество на ракетите в съответствие с ръководствата за техническа експлоатация.

На базата на натрупаната статистика на отказите, допълнена с придобития опит в експлоатацията и ремонта и с извършените допълнителни изпитвания по апаратурната част, по конструкцията и силовите възли, изпитвания на барутните състави, и от резултатите от летателни изпитания, ще бъде оценена възможността за по-нататъшна експлоатация на авиационните управляеми ракети и ще бъде изготвено предложение за необходимите мероприятия, които да се изпълняват.

Техническите мерки по предотвратяване на отказите и за повишаване на общата надеждност на управляемите авиационни ракети може да се достигнат чрез отстраняване от експлоатация на изделията, проявили признаци на опасно износване на агрегати и части, т.е. изделията с намалена вероятност за безотказна работа.

При анализиране на експлоатационната годност на ракетите е необходимо да бъде извършено техническо освидетелстване на апаратурата, с която ще се осъществят контролът и подготовката на ракетите за използване. Необходимо е да се направи проверка на техническото състояние на самите ракети с т.нар. апаратурна проверка. Необходимо е да бъде изпълнен избор на ракети за изпитвания. Трябва да се анализират статистическите данни от проведените в процеса на експлоатацията проверки, да се оценят резултатите от новоизвършените изпитвания. Накрая да се обобщят резултатите и да се определят възможностите за експлоатация на съответните изделия, преди да бъде направено предложение за решение за ракетите - каза майор Пламен Симеонов.


http://bgarmy.eamci.bg/Scripts/isapiVWB.dll/doc?THEMEID=51415

И още:

В лабораторията за ремонт на електронни части за управляеми ракети "въздух-въздух"

Самостоятелната днес Авиационна техническа база за ремонт на ракети от 1 юни т.г. ще стане ескадрила за ремонт - част от изтребителната авиобаза в Граф Игнатиево - казва капитан Любомир Ламбов, заместник-началник на поделението

С Авиотехническата база за ремонт на ракети в близкото минало нашите Военновъздушни сили са се гордеели пред съюзните армии на бившия Варшавски договор. Такава ремонтна структура освен в съветската армия сме имали само ние - твърдят запознати с този минал период. Днес авиотехническата база е поделение, което продължава да поддържа ракетите за изтребителите от авиационната база на Командване "Противовъздушна отбрана", за вертолетите и за самолетите от Командване "Тактическа авиация", с други думи казано, на цялата авиация, независимо че след реорганизаците през 2001 г. от Главния щаб на Военновъздушните сили ги преподчиняват на Командване "Противовъздушна отбрана".

Днес в авиотехническата база, разположена в Граф Игнатиево, продължават да поддържат предназначените за въздушен бой ракети "въздух-въздух" и противотанковите ракети от системата "Фаланга", носени от вертолети, като същевременно изпълняват поставената от Главния щаб на Военновъздушните сили задача да усвоят ремонта и на неремонтираните от базата досега ракети за МиГ-29 и управляемите ракети от вертолетната противотанкова система "Щурм-В".

До създаване на поделението на 4 октомври 1969 г. неизправните авиационни ракети "въздух-въздух" с усилен охранителен конвой са били транспортирани за ремонт в бившия Съветски съюз. Това се оказало икономически нерантабилно. Работата се проточвала с месеци, което водело до нарушаване степените на бойната готовност. За да се намали споменатото оперативно време, било създадено специализираното поделение работилница у нас. Защо в Русия, примерно, а не в България! - рекли предците ни. Създали високите технологии, реализирали идеята и ремонтът на ракетите започнал. Било зачетено мнението на Щаба на ПВО и ВВС поделението да бъде в Граф Игнатиево и да е пряко подчинено на инженерно-авиационната служба, вместо другото - местонахождението на работилницата да бъде във военния завод "Ивайло" във Велико Търново.

В началото на януари 1970 г. офицерският състав заминава на подготвителен курс в СССР, представители на заводите производители идват у нас и провеждат обучение на личния състав на работилницата на място. За началник на поделението е назначен подполковник Иван Михов. За началници на групи по ремонта на ракети - подполковниците Константин Лилов - за ракетата, носила индекса К-5, и подполковник Иван Арбов - за ракета К-13. Шест месеца се извършвал капитален ремонт на изделия К-13, после толкова месеци на К-5, а месечно са ремонтирали по шест ракети.

Материална база няма. Окомплектоването на работните места с контролно-проверовъчна апаратура става трудно. Правените заявки чрез МНО до Съветския съюз се бавели - спомнят си ветераните.

Но нека се прехвърлим в по-близки години. След 1990 г. продължава ремонтът на авиационната управляема ракета - изделие 310, която използват както МиГ-19, 15, 23, така и МиГ- 21. Изучава се и се усвоява ремонтът на ракети с различни по вид глави за насочване, на учебни модификации, ракети със записващи устройства - изделия, носещи условни номера 318, 320, 380, както и управляеми противотанкови ракети. Сформира се група за разработване на програма за организиране, развръщане и усвояване на среден (текущ) ремонт на ракета за близък въздушен бой за изтребители МиГ-21 и МиГ-29 - т.нар. изделие 62. А Автоматизираната система за контрол - АСК "ИНГУЛ-А", получена през 1999 г., прави възможен входящия и изходящия контрол на ремонтираните ракети.

През септември 2001 г. заедно с преподчиняването на Първа авиационно-техническа база за ремонт на ракети на Корпус ПВО личният състав е намален чувствително. През 2003 г. са съкратени още една офицерска и две сержантски длъжности, на тяхно място са разкрити три за кадрови войници, без изисквания за висше образование. Според мен - споделя капитан Любомир Ламбов, така намалява интелектуалният потенциал на поделението.


http://bgarmy.eamci.bg/Scripts/isapiVWB.dll/doc?THEMEID=51417

_________________
In My Humble Opinion
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ICQ Номер 
Случаен


Регистриран на: 05 Яну 2008
Мнения: 548

МнениеПуснато на: Съб 05 Яну 2008, 23:13    Заглавие:  

Стара тема ,а тъкмо сега всички тези ракети ще поемат на някъде.Последните може би от Графа(по модел) и тези от Безмер ще заемат местата на първите или всички заедно "БУМ".
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
piston


Регистриран на: 23 Апр 2004
Мнения: 262

МнениеПуснато на: Сря 02 Юли 2008, 09:28    Заглавие:  

Случаен написа:
Стара тема ,а тъкмо сега всички тези ракети ще поемат на някъде.Последните може би от Графа(по модел) и тези от Безмер ще заемат местата на първите или всички заедно "БУМ".

Имаш впредвид, че ще ги "озмейкат" като SS-овете ни????
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Pretor


Регистриран на: 24 Юни 2016
Мнения: 1149

МнениеПуснато на: Пет 17 Мар 2017, 09:28    Заглавие: Re: Ракети на въоръжение в българските ВВС  

ikar написа:
....Интересно ми е да знам с какво разполагаме ние като бройка,модели и ....


Click to see if image is larger

Източник: http://armstrade.sipri.org/armstrade/page/trade_register.php
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Mig-28


Регистриран на: 17 Апр 2009
Мнения: 863
Местожителство: Pld

МнениеПуснато на: Пет 24 Мар 2017, 21:37    Заглавие:  

Х-25МП ли сме имали? Или никога не е била показвана, реално само Су-22М4 може да я носи.

Сега видях..100 ракети за Р-400 Ока ли да сме имали ? Цифрите които съм срещал са 24 ракети .
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Pretor


Регистриран на: 24 Юни 2016
Мнения: 1149

МнениеПуснато на: Чет 30 Мар 2017, 07:29    Заглавие:  

Mig-28 написа:
Х-25МП ли сме имали? Или никога не е била показвана, реално само Су-22М4 може да я носи.

Сега видях..100 ракети за Р-400 Ока ли да сме имали ? Цифрите които съм срещал са 24 ракети .


За да отговоря коректно на твоя въпрос, ще се наложи да задам първо аз въпрос. Откъде са ти известни, цитираните от теб стойности? /Под цифри се разбира: "Цифра наричаме символ от азбуката на дадена бройна система - например {0; 1; 2; 3; 4; 5; 6; 7; 8; 9}

Ако е от открити български източници, приятелски споделени от конкретен български министър на отбраната или друг прес-център на МО, мога да заявя на 100%, че това е определено не отговаря на действителността. Свидетел съм бил как на НАТО се дават едни данни пред българската общественост се мрънкат коренно различни и тн. В името на НАТО се извърши такава сеч на техника на БА ......, а колкото до регистъра който съм цитирал в по горния пост до сега грешка в стойности и модификации не съм срещал.

А колкото до Су-24М4, какво те смущава от 1983 до 2004г., нали имахме такива самолети в авиобаза Добрич : http://www.pan.bg/view_article-16-56-Aviobaza-Dobrich-Tolbuhin-26-a-RAB.html

Колкото до ракетите Х-25МП, също не виждам причина за съмнение, предлагам да погледнеш на стр. 241 от книгата "Самолетите на България" том 2 на Иван Бориславов.

Ето например реалното състояние на БА за 2015/16 в каталога на IISS , за което МО и дума няма да ви каже : https://www.iiss.org/500?aspxerrorpath=/en/publications/military%20balance/issues/the-military-balance-2015-77da
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Mig-28


Регистриран на: 17 Апр 2009
Мнения: 863
Местожителство: Pld

МнениеПуснато на: Пон 17 Апр 2017, 19:15    Заглавие:  

Комбата на Телиш сигурно най добре зане

Установките за SS 23 в поделението били осем - всяка от тях с по две ракети. Освен това осем пусково-зареждащи машини карали по една резервна ракета - за третия залп. Общо тези ракети в Телиш са били 24, а бойните глави за тях - от касетъчен тип, твърди полковникът.

Да сме имали 100 ракети за Оката е абсурд.. интересно ми е обаче друго , чувал съм че и румънците са имали 4 боря ПУ от Р-400 дали е верно.

Иначе, може и да сме я имали Х-25МП просто никъде няма открита информация.

Цитат:
В името на НАТО се извърши такава сеч на техника на БА ......, а колкото до регистъра който съм цитирал в по горния пост до сега грешка в стойности и модификации не съм срещал.


Не е проблема "сечта" проблема е , че не заменя или поне модернизира нищо след това.

Например режеш МиГ-23 , Ок ми поне модернизирай МиГ-21 и МиГ-29.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 8 от 8 [113 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, ..., 6, 7, 8
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » krile.net - ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ ВОЕНЕН АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Българските военни самолети
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.2622s ][ Queries: 15 (0.0050s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker