Private Colleger of transportation  
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Focus: Белият лебед - най-тежкият руски бомбардировач · Daily Mail: Русия се похвали, че нейния робот превъзхожда обикновените бойни машини · Победоносният провал: Азиатското турне на Тръмп - силна зависимост на САЩ от Китай · Тейлър те събужда в сряда ГАЛЕРИЯ 18 ++ · Проговориха снайперисти-убийци от Майдана и посочиха от кого са получили заповед да стрелят на месо (ВИДЕО) · Църквата в Македония: "Не ставаме българи, ако БПЦ ни признае" ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Вто 21 Ное 2017, 23:06
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » Съвременен търговски и граждански флот
Аварии с търговски кораби
Модератори: Sea Dog
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 173 от 180 [2691 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, ..., 171, 172, 173, 174, 175, ..., 178, 179, 180 Следваща
Автор Съобщение
via


Регистриран на: 22 Фев 2005
Мнения: 5312

МнениеПуснато на: Нед 02 Апр 2017, 22:00    Заглавие:  

___Само три седмици след като траулера "Regina C"(GT 2772, build 2002, flag Greenland) отплава от Sisimut на 11 март, се появил сериозен проблем с ГД, вероятно причинен от лагер на коляновия вал, близо до Maniitsoq и траулера се свързал по радиото с траулера "Svend C"(GT 3214, build 2016, flag Greenland) който го взел на буксир към Nuuk. В късния следобед на 29 март влекачи помогнали на "Regina C" да застане на кея в Nuuk. Същия ден техници от Исландия се качили на борда, установили проблема и започнали ремонт. Очакваше се ремонта да приключи най-рано на 03 април.

___На 31 март, сухотоварния "Omskiy 99"(DWT 3108, build 1979, flag Russia) плавайки за Istanbul, се ударил в сухотоварния "Boris Pevkin"(DWT 5446, build 1989, flag Comoros) който плавал за Samsun, в Taganrog Bay/northeastern arm of the Sea of Azov. И двата кораба плавали на паралелни курсове по препоръчителния маршрут No.31, когато "Omskiy 99" внезапно променил курса си надясно и се ударил в кърмата на "Boris Pevkin". "Omskiy 99" получил малки повреди на фалшборда, а "Boris Pevkin" повреди по кърмата на левия борд.

___Балкера-VLOC "Stellar Daisy"(DWT 266141, build 1993, flag Marshall Islands) с 24 души екипаж на борда (8 южнокорейци и 16 филипинци) изчезнал край coast of Uruguay 2000 nm east of the port of Montevideo. Балкерът плавал от Guaiba Island Terminal за China с товар руда и най-вероятно е потънал. Контактът с него прекъснал на 31 март. Малко преди това, в 11:30 a.m., един от екипажа изпратил текстово съобщение, че балкерът взема вода. През нощта на 01 април, от Uruguay's Coastguard казали, че най-вероятно балкера е потънал, след като открили мазни петна от гориво и отломки. Уругвайските ВМС координират SAR операцията в която са включени и четири търговски кораби, които са в района. На 01 април, двама филипински моряци били спасени от спасителен плот, но останалите спасителни плотове и лодки, открити в района, били празни. На борда на балкера имало две спасителни 30 местни лодки и четири спасителни 16 местни плота. Операцията по издирването на останалите 22-ма души продължава. Южна Корея е поискала от Бразилия и Уругвай, за продължат работата по SAR операцията. Станало ясно, че от балкера са изпратили сигнал за помощ на оператора на кораба на 31 март, а в съобщението, изпратено от член на екипажа се казвало, че балкерът започнал да взема вода, прави крен на ляв борд бързо и капитанът наредил всички от екипажа да сложат спасителните жилетки. "Stellar Daisy" потънал за по-малко от пет минути в район с координати 34*04'S, 018*32'W, на 350 miles northwest of Tristan Da Cunha Island и EPIRB-а се активирал автоматично. Първия сигнал за бедствие бил изпратен в 11:25 p.m., вероятно малко преди балкера да се преобърне. Нямало е други сигнали за бедствие изпращани след като се е преобърнал, а сигнала от EPIRB-а бил приет от Marshall Islands Marine Rescue Center (MRCC) на 31 март в 11:52 p.m. (Seoul time). На 01 април в 03:54 a.m. и 03:57 a.m. имало две сигнала за бедствие, изпратени чрез Distress Alert DSC, от позиция, на 6 мили от сигнала на EPIRB-а, но тези сигнали могат да бъдат изпратени само от хора, а не автоматично. Първите мнения предполагат, че балкерът е загубил стабилитет, вероятно от сместване на товара и бързо се преобърнал. Не се изключва вероятността за натоварване на мокра руда.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
via


Регистриран на: 22 Фев 2005
Мнения: 5312

МнениеПуснато на: Пон 03 Апр 2017, 21:36    Заглавие:  

___Вечерта на 01 април сухотоварния "Ceyda Aytekin"(DWT 7290, build 1999, flag Panama) с 14 души екипаж, получил повреда в ГД на 7,5 miles north of Andros и поискал помощ за провлачване. Корабът плавал от Agadir с товар 4926.5 тона мед за Black Sea. Влекача "Pantanassa" бил изпратен на помощ и го провлачил до Aliaga на 02 април в 11 p.m.

___Индийския сухотоварен "Al Kaushar" бил нападнат и отвлечен от сомалийски пирати с 11 души екипаж, всички индийци, когато плавал от Dubai за Yemen’s Al Mukala port. Инцидентът станал в събота вечерта, 01 април и било докладвано, че сомалийските пирати са били въоръжени. Според съобщенията, капитанът на отвлечения кораб информирал властите в Дубай за инцидента. Министерството на външните работи на Индия, също било уведомено за отвличането на кораба. Властите в региона са разтревожени от отвличането. Очаква се скоро да бъдат предприети действия, за спасяване на индийския екипаж. Пиратските нападения срещу товарни кораби бяха затихнали през последните няколко години, но са много опасни и е много трудно да се проследи дейността на пиратите в международните води.

___Един от двамата спасени филипинци от екипажа на "Stellar Daisy"((DWT 266141, build 1993, flag Marshall Islands, owner POLARIS SHIPPING CO LTD-South Korea) заявил, че балкерът направил 15 градусов крен преди да се преобърне. Той отишъл на лодъчна палуба на десен борд, където имало още няколко души от екипажа, които били с хидрокостюми и спасителни жилетки? Тъй като лодката вече не можела да се спусне, били освободени спасителните плотове, а той скочил в един от тях, но след това не видял другите, които били на палубата с него. Другият оцелял скочил във водата от крилото на мостика от левия борд и заплувал по-далеч от балкера. Оцелелите споменали за появили се пукнатини по главната палуба, през които водата започнала да влиза в хамбарите. Вероятно балкерът получил някакви конструктивни промени с пукнатини в корпуса, което довело до проникване на вода в хамбарите, което пък е причинило втечняване на товара, който се е сместил към левия борд и балкера направил крен, след което се преобърнал и потънал. На 03 април един от четирите кораби, вземащи участие в SAR операцията, Южно Корейския балкер "CK Angie"(DWT 81147, build 2011, flag South Korea) е останал и продължава търсенето. Бразилски кораб на ВМС оборудван със спасителен хеликоптер се очаква да пристигне на мястото най-рано на 04 април, а три други балкера на компанията "Polaris Shipping"-South Korea, собственик на "Stellar Daisy" се очаква да пристигнат рано същия ден в района.
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
via


Регистриран на: 22 Фев 2005
Мнения: 5312

МнениеПуснато на: Вто 04 Апр 2017, 19:48    Заглавие:  

___Четирите търговски кораби, които първоначално бяха ангажирани в SAR операцията във връзка с потъването на балкера "Stellar Daisy" са били освободени и заместени от балкери на Polaris shipping. Балкера "Elpida"(DWT 73311, build 2001, flag Malta) продължил плаването си от San Lorenzo за Singapore, но ще се отбие в Cape Town за да остави двамата спасени филипински моряци. Гръцкия балкер "Spitha"(DWT 75411, build 2005, flag Cyprus) бил освободен да продължи рейса си от Santos за Singapore, след пристигането в района на балкера VLOC "Stellar Cosmo"(DWT 261310, build 1992, flag South Korea) който бил отклонен от плаването си от Itaqui за Quingdao. Корейския балкер "СК Angie"(DWT 81147, build 2011, flag South Korea) вече възобновил плаването си от Paranagua за Singapore и индийския балкер "The Eternal" (DWT 82656, build 2007, flag Panama), продължил по назначение от Paranagua за Durban. Надеждата да се намерят други оцелели междувременно намалява. На 02 април самолет на ВВС на Бразилия C-130 извършил претърсване в район с 500-километров радиус от последната известна позицията на балкера, включително и на мястото, където двамата филипинци са били спасени. Освен плота в който били спасените, спасителни жилетки и още един плот бил открит на 40 мили североизточно от позицията на EPIRB-а, но без никакви оцелели. Продължава издирването на още два спасителни плота. Все още има много спекулации по отношение на вероятните причини за корабокрушението. Що се отнася до състоянието на балкера, било отбелязано, че е бил проверяван на 10 октомври 2013г в Pohang и една-единствена забележка била записана: "Structural Condition: Ballast, fuel and other tanks". При последващи проверки през следващите години, не се споменава за този недостатък и балкерът не е бил задържан в някой порт, но никъде не е упоменато, че забележката е била отстранена.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
via


Регистриран на: 22 Фев 2005
Мнения: 5312

МнениеПуснато на: Сря 05 Апр 2017, 19:06    Заглавие:  

___На 04 април в 3:20 p.m. сухотоварния "Kamelia"(DWT 5049, build 1999, flag Malta) получил повреда в ГД, при подхождане към Kiel canal, по време на прехода от Skulte за Brugge и започнал да дрейфа близо до Kiel-Friedrichsort l/h, но извън фарватера. След като застанал на котва, бил задържан за инспекция.

___Сухотоварния "Dan Fighter"(DWT 1260, build 1988, flag Denmark) се сблъскал с контейнеровоза "Maersk Genoa"(DWT 118908, build 2016, flag HK) на 04 април в 2:30 p.m. в Borssele, между Breskens и Flushing/Western Scheldt. Контейнеровоза получил пробойна в кърмата, над водолинията, но няма паднали контейнери зад борд и пострадали. И двата кораба били посъветвани да останат на котва. Влекача "Union 5" бил изпратен при контейнеровоза. "Dan Fighter" вечерта продължил рейса си от Bilbao за Antwerp, а "Maersk Genoa"по-рано отплавал от Antwerp за Bremerhaven.

___Влекачи на Sri Lanka Ports Authority и бързоходни катери на ВМС се насочили към контейнеровоза "MSC Daniela"(DWT 162867, build 2008, flag Pamana) на който избухнал пожар на 04 април в 10:55 a.m. на 120 nm west of Colombo port. Катерите на "P 436" и "P 412" били изпратени с цел евакуация на 22-та души екипаж, ако се наложи и да помагат на двата влекача на пристанищните власти. Контейнеровоза плавал от Singapore за Suez Canal. На 05 април контейнеровозът бил на nine miles north of Colombo port, а от Индийските ВМС изпратили два кораба на помощ, които пристигнали в 8:30 а.m. Вертолет "Bell 212" бил в района да наблюдава ситуацията и съобщил, че пожара на левия борд на кораба, през нощта на 05 април, бил загасен, а усилията сега били да се ограничи огъня по десния борд с помощта на външните противопожарни системи на спасителните кораби.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
via


Регистриран на: 22 Фев 2005
Мнения: 5312

МнениеПуснато на: Пет 07 Апр 2017, 19:38    Заглавие:  

___Сутринта на 06 април, сухотоварния "Xiang Zhou"(DWT 6033, build 2009, flag Kiribati) потънал с товар 4,850 тона рулони плавайки от Nantong/Jiangsu Province за Busan/South Korea, след съмнение за сблъсък, в устието на река Yangtse. Корабът бил с екипаж 14 души, като двама били спасени от кораб под панамски флаг. Shanghai Maritime Authority били информирани в 1 a.m. и започнали SAR операция за останалите 12 души. Изпратени били пет спасителни катера и открита една изоставена спасителна лодка в близост до мястото на потъването. В SAR операцията вземат участие 17 плавателни съда.

___Противопожарните работи по контейнеровоза "MSC Daniela"(DWT 162867, build 2008, flag Pamana) на който избухна пожар на 04 април, продължиха на 05 и 06 април с офшорните влекачи "Capricorn", "Posh Virtue" и "Hercules" на 11 miles off the port of Colombo. Кораби на ВМС на Индия и Шри Ланка, както и два хеликоптера, са ескортирали контейнеровоза, който се намирал на 120 мили от бреговете на Шри Ланка, когато избухнал пожара, до район близо до брега, където бил закотвен. Експертите все още не могат да се качат на борда, поради опасност от токсични емисии, предизвикани от възпламеняване и изригване на товара. 21-те души екипаж са били евакуирани, макар че огънят не е заплашвал да обхване надстройката. Контейнеровоза е поддържал линията 2M Alliance’s Asia-Mediterranean AE20/Dragon - Dalian, Xingang, Busan, Ningbo, Shanghai, Shekou, Yantian, Singapore, Port Said, Beirut, Gioia Tauro, La Spezia, Genoa, Marseille, Barcelona, Valencia, Malta, Salalah, Singapore, Yantian, Shanghai и обратно до Dalian.

___Контейнеровоза "UMM Salal"(DWT 145327, build 2011, flag Malta) заседнал в Malacca Strait, two miles off Port Klang, малко след като отплавал от порта на 06 април в 8:15 a.m., за Khor Fakkan. Той заседнал във фарватера, близо до зоната за разделно движение. Малайзийския снабдителен влекач "Spica" бил изпратен на мястото на инцидента. "Umm Salal" работел по линията UASC's AGX1 - China, през Port Klang до Middle East.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
via


Регистриран на: 22 Фев 2005
Мнения: 5312

МнениеПуснато на: Нед 09 Апр 2017, 21:14    Заглавие:  

___Танкера "Elisabet"(DWT 1250, build 1992, flag Indonesia) се сблъскал със сухотоварния "Bhaita Jaya Samudra"(DWT 1600, build 1988, flag Indonesia ) на 07 април сутринта в Thousand Islands waters, northwest of Jakarta. Танкерът, който плавал за Jakarta, получил пробойна и крен на десния борд, а екипажа му, 13 души били евакуирани. Сухотоварния плавал от Sunda Kelapa Port за Tanjung Balai Karimun/Riau, с товар амониев нитрат и след сблъсъка потънал. Екипажа му 19 души, както и двама придружаващи товара полицаи от West Java Police, се отървали само с леки наранявания.

___Балкера "Kure Harbour"(DWT 55832, build 2011, flag Panama) сутринта на 08 април заседнал, north of Argentia/Newfoundland, в позиция 47*21'N, 053*57'W, по време на прехода от Cartagena за Argentia, за да товари скрап. Балкерът тъкмо вираел котвата, когато силен вятър го изтласкали към брега където заседнал. Влекачите "Lois M", "Placentia Hope" и "Avalon Pilot" били готови да започнат снемането му, но се наложило да се изчака прилива. На 09 април влекача "Lois M" който останал на мястото в готовност, го снел в 6:30 p.m. и "Kure Harbour" застанал в порта за водолазен оглед.

___На 08 април пожара на контейнеровоза "MSC Daniela" все още продължава и той бил изтеглен с още 4 мили навътре в морето от съображения за сигурност. появили се слухове, че на контейнеровоза не му е разрешено да влезе в Colombo, но по-късно тия слухове били опровергани. На 09 април участие в гасенето вземат влекачите "Capricorn", "Hercules", "Mc Larens One" и "Posh Virtue".
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
via


Регистриран на: 22 Фев 2005
Мнения: 5312

МнениеПуснато на: Вто 11 Апр 2017, 19:17    Заглавие:  

___На 07 април в 08:20 a.m. сухотоварния "Daisy"(DWT 3353, build 1981, flag DR Congo) излязъл извън фарватера близо до буй 128 на котвената стоянка на Azov port и заседнал. Корабът плавал от Istanbul за Rostov-on-Don. Бил снет на 08 април в 05:50 a.m. с помощта на влекач и продължил рейса си за Rostov.

___На 10 април в 11:40 a.m., на сухотоварния "Frisian Spring"(DWT 6550, build 2007, flag Netherlands) пристигащ от Breviken, станал блякаут при подхождане към port of Vysotsk/Gulf of Finland. Корабът отдал аварийно котва за да избегне блъскане в кея на близката станция на Coast Guard-а и спрял на няколко метра от конструкцията. След фиксиране на проблема в 12:50 p.m., "Frisian Spring" продължил рейса си и в 3 p.m. застанал на Vybord anchorage.

___На 09 април в 9:20 p.m. пожар избухнал в кола на товарната палуба на пасажерския ферибот "Mutiara Persada III"(GT 15380, build 1991, flag Indonesia) който плавал от Jakarta за Panjang port, Sunda Strait/west of Jakarta. Фериботът застанал на котва близо до Pulau Tunda island, а 76-те пасажери били събрани на горната палуба, в очакване на евакуация. Пожарът бил потушен на 10 април в 1 a.m., като три коли, били унищожени. Пристигналите спасителни екипи продължили с охлаждането и гасенето на тлеещи огнища. Спасителен кораб, влекач и пасажерския кораб "Mutiara Timur 1" пристигнали на мястото да помогнат.

___На 09 април на обяд контейнеровоза "Iapetos"(DWT 9113, build 1999, flag Greece) който пристигал от Heraklion със 16 души екипаж, се ударил в контейнеровоза "MSC Donata"(DWT 52806, build 2002, flag Panama) в port of Thessaloniki, при маневра за заставане на кей No.6. "MSC Donata" стоял на кея, а и двата кораба получили малко повреди по бордовете си. Няма пострадали и замърсяване на околната среда. След инцидента им било забранено да отплават до приключване на прегледа от класификационните организации. "MSC Donata" отплавал от порта на 10 април в 1 a.m. за Izmir, докато "Iapetos" все още стои на Thessaloniki Port Authority Container Terminal.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
via


Регистриран на: 22 Фев 2005
Мнения: 5312

МнениеПуснато на: Сря 12 Апр 2017, 19:57    Заглавие:  

___Голяма евакуация се е провела в port of Esbjerg през нощта на 10 април, след отказ на ГД на сухотоварния "Rotra Vente"(DWT 8929, build 2016, flag Netherlands) точно когато излизал от порта. Силен западен вятър със силен прилив по посока порта, започнали да тласкат кораба обратно към порта и независимо, че отдал аварийно котва, силния вятър го насочил към двете сондажни платформи "Maersk Resolve" и "Maersk Resolute" на които започнала екстрена евакуация. Корабът се ударил в едната платформа с малка скорост и се е заклещил под хеликоптерната площадка на платформата. Веднага били изпратени пилотски катер и два влекача, които да го освободят бързо, преди да започне прилива. По кораба нямало сериозни щети, но радарната мачта и различни антени на летния мостик, сериозно пострадали или били счупени. Кораба взел баласт на кърмата, така влекачите успели да го изтеглят и поставят на Aries Quay, където на 11 април били направена допълнителна проверка на щетите.

___На 10 април в 7:30 p.m. сухотоварния "Onego Merchant"(DWT 9830, build 2002, flag Netherlands) се ударил в шлюза в Emden, при напускане на порта. Надстройката се ударила в зидарията със системата за светлинна сигнализация на шлюза и тя паднала върху голяма площ. Тъй като някои от частите паднали и във водата, шлюза бил затворен, докато водолази не проверили сигурността на затваряне. Корабът получил само малки материални щети и бил освободен три часа след инцидента, като продължил рейса си за Hawkesbury, ЕТА 20 април.

___На 11 април, на пасажерския ро-ро катамаран "Fjord Cat"(GT 5619, build 1998, flag Denmark) били канцелирани всички плавания между Kristiansand и Hirtshals поради технически проблеми. Компанията R Fjord Line не съобщили какви проблеми са причинили катамарана да остане извън експлоатация в Kristiansand. На пасажерите било предложено нов вариант за плаване, или да им върнат парите. Компанията изразила съжаление за причиненото неудобство, свързано с отмяната на плаванията, но не съобщила, кога фериботът се очаква отново в експлоатация.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
via


Регистриран на: 22 Фев 2005
Мнения: 5312

МнениеПуснато на: Чет 13 Апр 2017, 19:39    Заглавие:  

___На 11 април в 11 p.m., риболовния бот "Hartje"(GT 46, Callsign:DJGO, flag Germany) получил повреда в управлението и заседнал на пясъчна коса на Jungnamen, one mile off the west coast of Amrum. Двамата рибари на борда подали сигнал за бедствие, след като времето започнало да се разваля - "swell of 2,5 meters and WSW winds of up to eight Beaufort". Изпратените спасителни катери "Ernst Meier-Hedde" и "Lotte" от станцията в Hörnum, успели да снемат бота. Независимо, че двигателя работил, рибарите не успели да извадят мрежите от водата, заради щормовото време и се наложило спасителните катери отново да подадат буксир и да провлачат бота до по-спокойни води в Hörnum upon Sylt, където мрежите били вдигнати на борда. На 12 април в 1:30 a.m. "Hartje" бил провлачен до port of Hörnum.

___На 12 април в 1:40 a.m. траулера "Eden Roc II"(GT 103, Callsign:FHMY, flag France ) с 4-ма души на борда, заседнал близо до plateau of Four (Croisic). Спасителния катер "Pierre R. Graham SNS 095" от станция Croisic, бил изпратен на помощ и снел траулера само за 20 минути, след което го провлачил до безопасна котвена стоянка. Водолазния оглед не открил повреди по корпуса и траулера на собствен ход се насочил към port of La Turballe, ескортиран от спасителния катер. Цялата операция завършила в 4 a.m.

___След обяд на 12 април, на пасажерския кораб "Stadt Kappeln"(Callsign:DB5939, flag Germany) се появил проблем с двигателя, близо до Schlei. Спасителния катер "Nis Randers" заедно със спомагателния катер "Onkel Willi" от станция Maasholm, били изпратени и взели на буксир "Stadt Kappeln" на чийто борд имало 80 пасажери. По време на буксировката, екипажа успели да рестартират двигателя и "Stadt Kappeln" застанал на кея в Kappeln на собствен ход.

___Сухотоварния "Rodau"(DWT 3712, build 2004, flag Antigua) заседнал на 12 април в Ouse river below Goole in the Blacktoft area, на пясъчна банка. Той пристигал от Immingham за товар скрап, който трябвало да натовари от West Dock/North Goole, за Barreiro.

___На пасажерския ферибот "Raunefjord"(GT 6904, build 2007, flag Norway) на 13 април сутринта, се сблъскали с голям технически проблем с двигателите. Ферибота отплавал в 9:15 a.m. от Sandvikvåg за Halhjem, но след час плаване се появил проблема, което наложило спирането му за известно време в залива, след което продължил към Halhjem с малък ход. Отплаването от Halhjem е канцелирано.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
via


Регистриран на: 22 Фев 2005
Мнения: 5312

МнениеПуснато на: Съб 15 Апр 2017, 21:01    Заглавие:  

___На сухотоварния "Elena L"(DWT 4956, build 2001, flag Cyprus) се появили проблеми по време на прехода от Lulea за Ijmuiden на 13 април. Корабът бил взет на буксир от финландския влекач "Porin Karhu" и провлачен до Mäntyluoto, Pori/Sea of Bothnia, където пристигнали на 14 април в 5 a.m.

___ULCC "Alex"(DWT 299446, build 2016, flag Belgium) заседнал след обяд на 12 април в South China Sea, в позиция 01*56'S, 108*08'E, на около 40 miles north of Pulau Belitung island/Karimata Strait. Танкерът плавал от Galveston за Ningbo с пълен товар и бил между Borneo и Sumatra, когато заседнал върху мека кал. Няма пробойни, проникване на вода, замърсяване или механични повреди, установили проверки, направени от екипажа. Ръководството корабособственика Euronav са активирали своя план за реакция при извънредни ситуации и са уведомили всички съответни органи. Авариен екип направили оценка на ситуацията и ще вземат решение, за това как да снемат танкера, след като инспектор пристигне на борда за допълнителни проверки.

___На 14 април в 11:45 a.m., сухотоварния "Andesborg"(DWT 17294, build 2011, flag Netherlands) се блъснал в кея в Pampus Port/Norrköping. Корабът заставал на кей 2, пристигайки от Rotterdam. От удара получил пробойна в горивен танк и дизелово гориво започнало да изтича зад борд. Общинската спасителна служба веднага се отзовала на мястото и поискала помощ от Swedish Coast Guard тъй като имала затруднения от щормовото време. Coast Guard-а изпратили три спасителни катери и кораб за опазване на околната среда на помощ. Около 1000 литра дизел изтекъл зад борд, а екипажа успели да прехвърлят останалото количество в друг танк. в 3:45 p.m. изтичането било спряно.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
via


Регистриран на: 22 Фев 2005
Мнения: 5312

МнениеПуснато на: Пон 17 Апр 2017, 19:39    Заглавие:  

___На 15 април в 9:30 p.m., от танкера-химикаловоз "Alheera"(DWT 10018, build 2001, flag Panama) подали сигнал за бедствие и съобщили за пиратска атака в Gulf of Aden off the Yemen coast 170 miles east of Aden. Китайската фрегата "Yulin" известна с участието си в освобождаването на сухотоварния "OS 35" от пиратите няколко дни по-рано, бил най-близо и се отправил на помощ. Хеликоптера на фрегатата се насочил към танкера който бил в позиция 12*43'N, 048*02'E и бил атакуван от лодка с 5-ма пирати в нея, които според сведенията, стреляли по танкера. След появата на хеликоптера, пиратите прекратили атаката и избягали.

___На 17 април, траулера "Langenes"(GT 1345, build 1986, flag Norway) получил повреда в двигателя в Påsken. Norwegian Coastguard изпратили патрулния катер "Bergen" на помощ. В силен снеговалеж, той взел траулера на буксир и го провлачил до Tromsö/Breivika, където бил поставен на кея в 9:30 a.m.

___Пожарникарските екипи продължават разследването на пожара, който избухнал на балкера-панамакс "Navios Orbiter"(DWT 76602, build 2004, flag Panama) в Immingham Dock, на 16 април. Екипите от противопожарните станции в Grimsby, Immingham и Barton се отзовали на инцидента около 3:29 p.m. и в крайна сметка пожарът бил загасен малко преди 4:45 p.m. Говорител от Humberside Fire/Rescue заявил, че разследванията са приключили късно през нощта и се смята, че пожарът е случайност. Както било съобщено по рано през деня, пожарът бил в надстройката.

___Новата круизна яхта-плаващо казино "Jacks or Better"(Callsign:WDF6261, flag USA) се блъснала в буй на 15 април в 11:30 p.m, в Galveston, по информация на US Coast Guard, които съобщили също така, че на борда имало около 100 души, по време на инцидента. Никой не е пострадал, но яхтата получила пробойна почти по целия ляв борд. Това се случило само една седмица след официалното откриване на 07 април на "Jacks or Better" за плаващо казино.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
via


Регистриран на: 22 Фев 2005
Мнения: 5312

МнениеПуснато на: Сря 19 Апр 2017, 20:00    Заглавие:  

___На 18 април в 03:30 a.m. сухотоварния "M. Andreev"(DWT 3969, build 1978, flag Russia) получил повреда в рулевата по време на преминаване през котвена стоянка Nо.1 Azov Port. Корабът който бил с товар пшеница, ударил в левия борд сухотоварния "Aleksandr Lebed"(DWT 5142, build 1985, flag Pamama) и в булба сухотоварния "Rusich 2"(DWT 5485, build 2004, flag Russia). И трите кораба са получили леки повреди. "M. Andreev" застанал на котва.

___Балкера "Aristimo"(DWT 45584, build 1997, flag Belize) заседнал близо до San Nicolas/Paranà river, на 10 април, при плаване надолу по течението от Rosario за El Dekheila, ETA 10 май. На 18 април балкерът продължава да е заседнал.

___На 19 април в 3:40 a.m. сухотоварния "Герои Арсенала"(DWT 2850, build 1980, flag Panama) се скъсал на две части и потънал на дълбочина 100 метра в Kerch Strait на 14 nm от брега. Седем души от екипажа се водят изчезнали, един е бил спасен, четирима са били забелязани във водата за кратко, със спасителни жилетки, но след това са изчезнали във високите вълни. В 4 a.m. MRCC-Nоvorossiysk съобщили за изчезването на кораба от радарите на Kerch Strait Traffic Control Center. Корабът плавал транзит през Kerch Strait от Azov за Turkey с товар 3.500 тона зърно. В 5 a.m. било съобщено, че кораба е потънал. В SAR операцията вземат участие кораби на ВМС, Бреговата охрана, хеликоптери на РФ, както и корабите "Епископ", "Армада Навигатор", "Барнет", "Айгаз" , "Аелос" и спасителния кораб "Спасатель Демидов" който ръководи спасителната операция. Мъжът вдигнат от водата е моторист и е в критично състояние, с тежка хипотермия. Още двама са открити мъртви сутринта. Температурата на водата е 4-5 градуса Целзий, а времето в района силен юго-западен вятър с пориви до 20 м/с и вълнение на морето - 4 м. Екипажа бил 12 души - двама руснаци/единият капитана/, девет украинци и един грузинец. На борда имало 19 тона газьол и 1.5 тона масла. Украинската корабна компания "Укрречфлот" била предишния собственик на "Герои Арсенала"(проект "Волго-Балт 2-95А/R"). Корабът бил продаден преди четири години на турската компания "Gunes shipping" която е трябвало да му направи основен ремонт, но какъв точно и дали е бил направен, не е известно. Сега корабът се наблюдавал от Украинския корабен регистър.

___На 18 април, сухотоварния "Shuya"(DWT 4143, build 1994, flag Antigua) участвал в сблъскване, когато се опитват да се премести от един на друг кей в Brake. Капитанът недооценил изходящото течение, когато кърмата се понесла към фарватера на Weser. Докато се опитвал да върне кораба отново на курса, той се ударил няколко пъти в кея, преди да се удари накрая в средата на стоящия на кея холандски кораб. Корпусите и на двата кораба са пострадали над водолинията. Щетите по кея се оценяват на около 25,000 евро.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
via


Регистриран на: 22 Фев 2005
Мнения: 5312

МнениеПуснато на: Чет 20 Апр 2017, 20:00    Заглавие:  

___На 19 април, пожар в МО извадил от строя ГД на танкера-химикаловоз "Usichem"(DWT 7124, build 2005, flag Malta) в Mediterranean Sea на 50 miles southeast off the eastern coast of Rhodes. Капитанът информирал Greek Coastguard и MRCC, че пожарът е загасен, но танкерът е на дрейф. 17-те души екипаж се опитали да отремонтират ГД и продължат плаването. Патрулен, спасителен катери и вертолет били изпратени незабавно, както и два кораба бяха помолени да окажат съдействие, ако е необходимо. В 1 p.m. танкерът все още продължавал да дрейфа в район с координати 35*50'N, 028*50'E. На 20 април сутринта пристигнал влекач и взел танкера на буксир за Rhodes. "Usichem" бил с товар 5900 тона слънчогледово олио и плавал от Istanbul за Sudan.

___На 18 април в 3 p.m. балкера"Yue Dian 57"(DWT 56692, build 2011, flag China) се сблъскал в 40-метровия полицейски катер "Zhongguohaijing 3062" близо до Nei island/Pearl River estuary, Guangdong Province. Балкера, който бил под баласт плавал от Guangzhou за Tianjin. Полицейския катер който бил ангажиран в борбата с бракониерите, се преобърнал, но 8-те души екипаж били спасени от балкера, който застанал на котва близо до мястото на инцидента.

___На 18 април, сухотоварния "Samur 3"(DWT 2785, build 1986, flag Russia) пристигащ от Baltiysk, се блъснал в стоманобетонен понтон в Kaliningrad, по време на заставане на кея и получил пробойна с размери 10x10 см. над водолинията.

___Контролния панел на единия от генераторите на танкера "VF Tanker-16"(DWT 7033, build 2013, flag Russia) избухнал в пламъци на 17 април в 5:30 p.m. Танкерът се намирал на 6 miles off the Volna Oil Terminal/ Kerch. Пожарът бил бързо загасен и повредените части били заменени, а на 18 април в 4:45 p.m. капитанът съобщил, че генератора отново е в строя.

___На 20 април контейнеровоза "MSC Mirella"(DWT 25904, build 1989, flag Portugal) останал без ход на 7 miles SW of the island of Milos, с 27 души екипаж на борда и започнал да дрейфа, плавайки от Piraeus за Mersin. Спасителите от Vernicos Tugs & Salvage са се договорили с корабособственика да вземат кораба на буксир и са изпратили два влекача. Контейнеровоза "MSC Ravenna"(DWT 165963, build 2011, flag Liberia) който отплавал от Piraeus в 8:30 a.m., останал на стендбай близо до "MSC Mirella".
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
via


Регистриран на: 22 Фев 2005
Мнения: 5312

МнениеПуснато на: Съб 22 Апр 2017, 20:51    Заглавие:  

___На 21 април пасажерското ро-ро "Panagia Parou"(GT 4934, build 1996, flag Malta) което било извън експлоатация от март 2013 г. без екипаж в Algeciras и изоставен от собственика си, Rainbow Maritime Ltd. (NEL Lines Grouр - Lesvos SA) започнало да потъва стоейки на Isla Verde Inland Pier, малък пристанищен басейн дълбоко навътре в порта, след навлизане на вода. Заради щормовия вятър, достигащ до 90 км/час, ро-рото скъсало швартовите и започнало да се блъска в кея. В 1:30 a.m. морските власти забелязали потъването на кораба, чиято кърма вече била легнала на дъното. В танковете нямало гориво и няма опасност от замърсяване, но за всеки случай бил поставен бон. През деня корабът се накренил на ляво, преобърнал се и потънал. "Panagia Parou" пристигнал в Algeciras, за да работи между Tarifa и Tangier. Размерът на кораба и ограниченията в Tarifа обаче направили мисията невъзможна. Неплащането на ремонтите, извършени от испанска компания, довело до задържането на кораба, а екипажът му 19 души, които прекарали дълго време на кораба, без заплати, го изоставили.

___Контейнеровоза "CPO Jacksonville"(DWT 51687, build 2009, flag Liberia) получил повреда в ГД на 20 април в 4 p.m. off Pulau Tidung island/Java Sea, плавайки за Jakarta. Контейнеровозът отдал котва за да избегне засядане, като спрял на 150 метра от брега. След около час ГД бил рестартиран и "CPO Jacksonville" се отправил към Jakarta’s Tanjung Priok terminal, където застанал на 21 април рано сутринта.

___Пасажерския ферибот "Volcán de Tamasite"(GT 17343, build 2004, flag Spain) се блъснал в кея на port of Las Palmas на 21 април в 8:20 p.m. Инцидентът станал поради пълно обезточване. Общо 140 души са били на борда на ферибота, който плавал от Gran Canaria за Tenerife. 13 минути по-рано отплавал за Tenerife, но щом преминал вълнолома, се обезточил, двигателите спрели, а АДГ-то не се включил автоматично. Екипажът първо се опитали да спрат ферибота, като отдали дясна котва, но той направил поворот на ляво и се насочил към вълнолома на порта, където се ударил. След като захранването било възстановено "Volcán de Tamasite" влязъл в порта на собствен ход, ескортиран от два влекача и застанал на кея. Пожарникари, полиция, морска спасителна служба и пристанищна администрация го очаквали. Петима пасажери били изпратени в медицински центрове, четирима от които в "Santa Catalina Hospital", а един в университетската болница в Гран Канария "Doctor Negrín". Всички пасажери слезли от борда в 10 p.m. и били настанени в различни хотели в града. Бака и и булба на ферибота са пострадали, както и няколко коли на товарната палуба, но повредите по вълнолома са значителни. Бетонната стена е срутена, няколко бетонни парчета паднали на пътя и смачкали две коли на петролната компания "Oryx", която в този момент зареждала с гориво един от корабите на кея. За щастие в този момент никой не бил вътре. Силния удар скъсал тръбопровода за гориво на "Oryx", по който в момента се бункеровал един танкер. Това довело до разливане на между 100 000 и 200 000 литра дизел. Разлива се разпострял на повече от 3 км. Била обявена извънредна ситуация, поради риск от замърсяване на морето в Las Palmas и Telde. Два патрулни катери се опитвали да разпръснат горивото, поради невъзможността да се събере, заради високи вълни и силен вятър в района. През нощта били взети някои решения, като спиране на инсталацията за производство на сладка вода в Las Palmas, като предпазна мярка.
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
via


Регистриран на: 22 Фев 2005
Мнения: 5312

МнениеПуснато на: Нед 23 Апр 2017, 21:36    Заглавие:  

___На 22 април в 10:53 a.m., каркериъра "City of Amsterdam"(GT 9950, build 1999, flag Isle of Man) пристигайки от Gdansk, се сблъскал с контейнеровоза "Conmar Bay"(DWT 13200, build 2012, flag Antigua) в Kiel Canal до Breiholz, по време на транзит в западна посока. Няколко контейнера от левия борд на "Conmar Bay", който плавал от Rotterdam за Helsinki, са повредени, а каркериъра получил пробойна от левия борд, с дължина 50 метра на около 15 метра над водолинията. "Conmar Bay" продължил към Kiel за по-нататъшни разследвания и застанал на Voith Quay в 2:30 p.m. "City of Amsterdam" застанал в communal port Rendsburg. Инцидента станал когато каркериъра изчаквал контейнеровоза да премине, но при winds of 8-9 Beaufort, се снесъл върху контейнеровоза.

___Пасажерския ферибот "Huckleberry Finn"(GT 26381, build 1988, flag Sweden) се блъснал в кея в Trelleborg на 21 април в 1:40 a.m. Малко преди това получил повреда в рулевата и останал без управление. Пасажерите на борда не са пострадали, но фериботът трябвало да излезе от експлоатация. Разследванията започнали на 21 април, а ремонтните работи, на 22 април. Други фериботи били вкарани в линията, но разписанието било променено, което довело до няколкочасово закъснение за пасажерите с резервации. Няколко от рейсовете до Rostock били напълно отменени и пасажерите били насочени към по-ранни или по-късни пътувания.

___Плавайки от Osaka, LNGC "Sevilla Knutsen"(GT 110920, build 2010, flag Spain) на 17 април, се ударил в малък остров или атол, който не бил обозначен на навигационните карти от Japan до Australia. Газовоза получил сериозни повреди по корпуса който бил буквално разпран от бака до кърмата, като дори имало пробойни в някои точки на двойния корпус, което предизвикало и проникване на вода. Уменията и професионализмът на екипажа предотвратили по-сериозна ситуация и възстановили контрола над газовоза с баластните танкове. На 18 април "Sevilla Knutsen" се насочил към най-близката суша - остров Guanon, който е американската военноморска база и служи като отбранителен анклав. Американските военни НЕ разрешили Question навлизането на газовоза в териториалните води на Военноморската база, а помощта която предложили била - хеликоптер за евакуация на екипажа. След като екипажа на "Sevilla Knutsen" разбрали че няма да получат някаква помощ, се отправили в посока Philippines, където два дни по-късно пристигнали благополучно.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 173 от 180 [2691 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, ..., 171, 172, 173, 174, 175, ..., 178, 179, 180 Следваща
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » Съвременен търговски и граждански флот
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.3003s ][ Queries: 15 (0.0194s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker