Private Colleger of transportation  
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Ще ремонтираме МиГ-29, шведите не могат да направят читав самолет, а Ф-16 са трета ръка . · Горанов: Няма да има драстични промени в бюджета.А обещаното за отбраната... · Каракачанов за изтребителите : Теоритично е възможно и Русия да се включи · Велислава Дърева : Вещици над Белия дом · Из потайностите на клиринговата спогодба Нойбахер · Австрийски кандидат за канцлер готов да домакинства на среща Тръмп-Путин във Виена ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Пет 22 Сеп 2017, 22:45
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » Съвременен търговски и граждански флот
Аварии с търговски кораби
Модератори: Sea Dog
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 174 от 178 [2659 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, ..., 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178 Следваща
Автор Съобщение
via


Регистриран на: 22 Фев 2005
Мнения: 5280

МнениеПуснато на: Пон 24 Апр 2017, 19:58    Заглавие:  

___На 23 април сухотоварния "Nabil J"(GT 1773, build 1971, flag Sierra Leone) заседнал в Saidа, Sidon/Lеbanese coast. Корабът отплавал от Iskenderun за 08 април и пристигнал на Sidon anchorage на 11 април. При опита си да влезе в port of Saida, скъсал котвената верига и щормовия вятър го избутал на скалистия бряг.

___На 23 април в 8 a.m. пасажерския ферибот "Braheborg"(Callsign:SJFW, flag Sweden) бил ударен от пасажерския ферибот "Ebba Brahe"(GT 334, build 1990, flag Sweden) в Vättern/Visingsø port. "Braheborg" стоял на кея, когато малкия ферибот "Ebba Brahe", пристигайки от Gränna, се блъснал в него по неизвестни причини. Няма пострадали, но и двата ферибота са извън експлоатация, особено "Ebba Brahe" който получил значителни повреди от едната страна на борда и палубата, а вентилационата система е извън строя. За няколко дни линията ще се обслужва само от по-малкия ферибот "Christina Brahe" с капацитет само 12, вместо 34 автомобила. Инцидента беше разследван през деня. "Braheborg" който е с по-малко щети, може да се върне в експлоатация на 25 април.

___В port of Gaženica на 22 април в 7:30 p.m. пасажерския ферибот "Sis"(GT 1858, build 1974, flag Croatia) при отплаване от порта, получил повреда в ГД и продължил към стоящия на кея пасажерски ферибот "Juraj Dalmatinac"(GT 3193, build 2007, flag Croatia) след което се ударил в десния му борд, като му направил пробойна със ширина 60 см и дължина 10 м, над водолинията. "Sis" не е получил големи щети, но е трябвало да остане в порта за разследване. Пътниците били прехвърлени на друг ферибот, а "Juraj Dalmatinac" ще трябва да бъде ремонтиран в кораборемонтен завод. И двата ферибота са собственост на "Jadrolinija"
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
via


Регистриран на: 22 Фев 2005
Мнения: 5280

МнениеПуснато на: Вто 25 Апр 2017, 21:52    Заглавие:  

___На 20 април вечерта, сухотоварния "Amira Eman"(DWT 5428, build 1998, flag Tuvalu) пристигайки от Oran, натоварил около 4,500 тона стоманени конструкции от мелниците в San Giorgio di Nogaro, заседнал в estuary of the Porto Buso (Grado), Corno river. Корабът който бил с газене по-малко от 6 метра, тъкмо освободил влекача и се отправил за Alexandria, когато заседнал. Помощта за снемането му била координирана между капитанията на Monfalcone Port и Porto Nogarо. Изпратени били катера "CP 846" и влекача "Val". По кораба нямало повреди, никой от екипажа не бил пострадал. Два часа по-късно "Amira Eman" продължил плаването си за Alexandria.

___На 24 април в 7:30 p.m. пасажерския ферибот "Giraglia"(GT 2123, build 1981, flag Italy) пристигайки от Santa Teresa di Gallura, от където отплавал преди час, се ударил в кея в Bonifacio, при влизане в порта. Повреда на двигателя е причината за инцидента. Няма пострадали, но корпусът е пострадал и фериботът не можел да продължи да работи по линията. На 25 април била извършена инспекция.

___На 24 април в 7 a.m., на балкера "Tamar"(DWT 56563, build 2010, flag Marshall Islands) станала експлозия в позиция 39*19'N, 042*31'W/North Atlantic, по време на прехода от Baltimore за Gibraltar. Капитана се свързал с U.S.Coast Guard-а и съобщил за експлозия в предната магазия на балкера. Един човек от екипажа е загинал, а трима други са с големи изгаряния и имали нужда от незабавна медицинска помощ. Друг кораб трябвало да се срещне с "Tamar" в 6 p.m. за да му предаде готови медицински комплекти. Coast Guard-a се обърнали към партньорските служби на New York Air National Guard’s 106th Rescue Wing, Canadian и Portuguese Coast Guard, за да координират действията си при извънредни ситуации и предоставянето на спешна медицинска помощ на членовете на екипажа след експлозията на борда на балкера, който бил на 1300 miles off Cape Cod. New York Air National Guard’s 106th Rescue Wing задействали екипажа на HC-130 със шест парашутисти и един спасител. Самолета се очаквало да пристигне до "Tamar" приблизително към 6:30 p.m. Парашутистите, щели да скочат от HC-130 с малка лодка и модерно спасително оборудване, за да осигурят медицинско обслужване на членовете на екипажа. Canadian Coast Guard отклонила два военни кораба, на чийто борд има лекари, които се очаква да пристигнат след полунощ. Пожарът, в резултат на експлозията, бил загасен, а причината е неизвестна. МО не било засегнато и балкерът продължавал към Azores.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
via


Регистриран на: 22 Фев 2005
Мнения: 5280

МнениеПуснато на: Чет 27 Апр 2017, 20:57    Заглавие:  

___На траулера "Abou Al Wafa"(GT 431, build 1990, flag Morocco) избухнал пожар на 26 април в 11 a.m. док №.6 в Agadir, по време на ремонтни работи. Пожарните команди скоро били на мястото и се опитали в продължение на два часа да вземат под контрол пожара, за който се смята, че е започнал по време на заваръчни операции. Но впоследствие той се разпространил из целия траулер. Другите кораби, които били в порта, близо до "Abou Al Wafa", били изтеглени, за да се избегне разпространението на огъня. Траулерът станал нестабилен и започнал да се крени на дясно към кея. Двама пожарникари и един работник сериозно пострадали и били отведени в болница. Траулерът се преобърнал и потънал, все още в пламъци.

___Рано сутринта на 25​ април балкера-постпанамакс "Star of Abu Dhabi"(DWT 81426, build 2009, flag Panama) стоял на котва използвайки и двете си котви при Lower Grandview Anchorage, mile marker 146.2, on the Lower Mississippi River near Gramercy/Louisiana. Около 02:30 лявата котвена верига се скъсала, а дясната котва започнала да не държи и балкера започнал да се носи по течението, като се блъснал в кея за разтоварване на сурова захар на Louisiana Sugar Refinery (LSR), който е на mile marker 146.1 и продължил надолу по течението. След като най-после екипажа стартирали ГД, балкерът бил взет под контрол на около 0.1 mile от Veterans Memorial Bridge (Gramercy Bridge). Щетите по балкера са за $232210, а щетите по кея са за $4.6 million. Няма пострадали и замърсяване.

___Кораба за превоз на живи животни "Youzarsif-H"(GT 2334, build 1977, flag Togo) се блъснал в руския военен кораб "Лиман" off the Turkish coast/Black Sea, на 27 април, на обяд. "Youzarsif-H" бил натоварен с 8000 овце и плавал от Midia за Aqaba. "Лиман" който получил пробойна под водолинията, по-късно потънал на около 25 miles north-west of the Bosporus Strait. Инцидента станал в гъста мъгла. Военния кораб принадлежи към Черноморския флот. Всичките 78 души екипаж били спасени. Няколко руски военни кораба и самолет били изпратени на помощ. Турският премиер Бинали Йълдъръм скоро след инцидента се свързал с руския си колега Дмитрий Медведев и изразил своята загриженост относно инцидента. "Лиман" е бивш изследователски кораб с дължина 73 метра, който бил преустроен в разузнавателен кораб. През февруари руските медии съобщили, че "Лиман" ще наблюдава маневрите на НАТО в Черно море.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
via


Регистриран на: 22 Фев 2005
Мнения: 5280

МнениеПуснато на: Пет 28 Апр 2017, 21:22    Заглавие:  

___На 26 април пожар избухнал в един от танковете на танкера-химикаловоз "Rinella M"(DWT 40441, build 2006, flag Italy) по време на разтоварни операции. Танкерът бил на кей в Alexandria Port с 9,000 тона бензин на борда. Пожарът бил взет под контрол, макар, че това не било потвърдено.

___На 27 април в 1:30 p.m., танкера-химикаловоз "Hordafor V"(DWT 2684, build 1997, flag Norway) се преобърнал в Nauta Repair Shipyard/Gdynia, заедно с плаващия док № 1, в който бил на ремонт. Никой не е пострадал. Били предприети незабавни действия за евакуация на екипажа. Пожарната бригада в порта участвала в спасителната операция и поставила бон. Екип от водолази инспектирали мястото на инцидента.

___Сухотоварния "Shwe Let Wa" се преобърнал заради претоварване в port in Yangon на 25 април. На се съобщава за жертви. Корабът с осем души екипаж плавал каботаж между Yangon-Sittway, потънал в 6:20 p.m.LТ, докато товарел в Bargayar Port in Kyimyindine township, west of Yangon. Поради неправилно изчислено тегло на товарите, които включвали два автомобила и варели с масло, корабът загубил стабилитет, започнал да се накренява и след това се преобърнал, предизвиквайки загуба на товари на стойност около 100 милиона киата ($73279). Властите започнали издирване на изгубените товари. Капитанът на кораба е подведен под съдебна отговорност.

___"Youzarsif H" е ударил руския военен кораб "Лиман" в десния борд, под водолинията. Спасителните кораби "СБ-739" и "ЕПРОН" от руския военен флот отплавало веднага от основната база на Черноморския флот в Севастопол и се насочили към района на инцидента, както и самолет AН-26 със спасители на борда. Борбата за живучест на "Лиман" била изгубена и екипажът бил принуден да го напусне. В евакуацията участвали влекача "Kurtarma 3" спасителните катери "Kiyem 3", "Kivi Emniyeti 6" и "Kiyi Emniyeti 8" на Turkish Coast Guard, които спасили 37 души, 15 били спасени от "Youzarsif H", а руският сухотоварен кораб "Ulus Star" който плавал от Astrakhan за Ravenna и бил на 1,5 мили, спасил останалите и след това взел на борда си целия екипаж от 78 души. "Лиман" потънал в 2:48 p.m. в позиция 41*30'N, 28*55'É на около 25 miles north-west of the Bosporus straits, off the town of Kilyos near Istanbul. Причината за сблъсъка мъгла/лоша видимост. "Youzarsif H" получил леки щети.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
via


Регистриран на: 22 Фев 2005
Мнения: 5280

МнениеПуснато на: Сря 03 Май 2017, 21:16    Заглавие:  

___Влекача "Ona Don Lorenzo"(GT392, build 2010, flag Argentina) ударил танкера-химикаловоз "Coipo"(DW 47300, build 2005, flag Panama) на 29 април в 11:45 a.m. в Buenos Aires, по време на маневра за заставане в Termnal of Dock Sud. Танкера получил пробойна и товара масло започнало да изтича около петролния терминал, който е част от нефтохимическия комплекс, на 150 метра от Demarchi Island на който има много танкове за гориво и химически складове. Корабният трафик в района е спрян от аржентинските ВМС и морската администрация. Започнала е операция за отстраняване на маслото.

___На 02 май сухотоварния "Heidi"(DWT 5672, build 1979, flag Norway) имал проблеми с ГД в Randers Fjord near the Voer-Mellerup. За да се избегне засядане, била отдадена котвата, но корабът бил хванат от течението и дрейфал перпендикулярно на тесния канал, така, че други кораби не можели да преминават през канала, докато екипажът се опитвали да разрешат проблемите с ГД. В 9 p.m. пилота на борда на "Heidi" съобщил, че корабът вече се е насочил към местоназначението си, Randers, след като ГД бил рестартиран. "Heidi" отплавал на 01 май в 3 a.m. от Karmsund за Randers, където благополучно пристигнал на 02 май в 10:40 p.m. за товарни операции.

___Траулера "Havborg"(DWT 1919, build 1989, flag Faroe Islands) на 02 май, заседнал в Tromsøy Sound, близо до рибопреработватващия-хладилен завод в Solstrand. Спасителния катер "Kaptein Skaugen" бил изпратен и стигнал до траулера в 11 p.m. Първите опити за снемане се провалили заради отлива. Решено било да се изчака прилива, преди да се направят нови опити да снемане на траулера. На 03 май в 5 a.m. опитите продължили, а в 5:15 a.m. "Havborg" бил снет от плитчината. Водолази са проверили корпуса и не са открили никакви повреди.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
via


Регистриран на: 22 Фев 2005
Мнения: 5280

МнениеПуснато на: Нед 07 Май 2017, 19:28    Заглавие:  

___На 06 май влекача "VT Electron"(GT 291, build 1984, flag Denmark) се блъснал в танкера-химикаловоз "Purple Gem"(DWT 6824, build 2009, flag Malta) north of Bornholm. Полицията получила информация за сблъскването в 11:20 a.m. и се отправила към мястото на 25 miles northeast of the island. Танкерът очевидно стоял на котва, заради повреда на ГД, когато бил ударен от баржата, натоварена с въглища и тласкана от влекача. Няма пострадали. Баржата получила повреда в носа, а танкера в левия борд на кърмата. Полицията инспектирала щетите и разпитала заинтересованите страни.

___Турския пасажерски ферибот "Salayar"( Callsign:TC9802, flag Turkey) се сблъскал със сухотоварния "Tiwala"(DWT 5484, build 2008, flag Antigua) който плавал от Ceuta за Varna, на 05 май в полунощ в Marmara Sea off Marmara island. Ферибота плавал от Bandirma за Tekirdag с 25 автомобила на борда и получил повреди в носовата част, но пристигнал благополучно в Tekirdag на 06 май в 5 a.m. Няма пострадали.

___Контейнеровоза "Southern Phoenix"(DWT 4285, build 1986, flag Panama) се преобърнал и потънал на 06 май в 03 a.m. в Suva Harbor/Fiji. Контейнеровозът стоял на Suva Container Terminal, бил натоварен и очаквал отплаване, когато, по неизвестни причини, започнал да взема вода. Екипажа не успели да вземат под контрол ситуацията, контенеровоза взимал все повече вода, след което се накренил на ляв борд. Екипажа били евакуиран, швартовите отрязани, а влекач го взел на буксир за да ги изтегли извън порта, докато потъва. Около 10 контейнера са паднали зад борд.

___Хладилния "Uruguay Reefer"(DWT 10587, build 1993, flag Pamana) с 42-ма души екипаж излъчил сигнал за бедствие на 05 май, съобщавайки, че вода е започнала да нахлува в хамбар Nо.2 в South Atlantic, 300 miles southeast of Port Stanley. Корабът бил и на 100 miles off the Isla Elefante, между Base Orcadas и Isla de los Estados, започнал да се крени на ляв борд, но продължил към Falkland Islands. Капитанът се надява да достигне Falkland Islands на собствен ход. Аржентинските ВМС наблюдават ситуацията, от Ushuaia City SRCC изпратили патрулен самолет, който прелетял на кораба. "Islas Malvinas", принадлежащи към Southern Naval Area Command, са готови да се намесят, ако е необходимо.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
via


Регистриран на: 22 Фев 2005
Мнения: 5280

МнениеПуснато на: Съб 13 Май 2017, 19:43    Заглавие:  

___На 10 май в 10:40 a.m., контейнеровоза "Fenja"(DWT 8658, build 2003, flag Netherlands) преминавайки транзит през Kiel Canal в източна посока, плавайки от Bremerhaven за Copenhagen, се ударил с чартиран ветроходен кораб, при изпреварване близо до Schinkel. Тъй като разстоянието между двата кораба било твърде малко, те се удрили един в друг, но продължили към Kiel, където водната полиция започнала разследване. "Fenja" излязъл от шлюза при Kiel в 1 p.m. и продължил плаването към Copenhagen, където на 11 май в 8 a.m. застанал на Levant Quay. При проверката на ветрохода, били установени повреди, една пасажерка била леко ранена при сблъсъка. Поради липсващи сертификати, на капитанът било забранено да плава по-нататък. Полицията има съмнения за административни нарушения.

___На 12 май избухнал малък пожар в МО на пасажерския кораб "Leisure World"(GT 15653, build 1969, flag Pamana) докато се връщал на кея Swettenham, след нощ прекарана в морето. Корабът бил закотвен на около 6 кабелта от кея, докато екипажът успее да загаси огъня около 7:30 a.m. Източник съобщил, че пожарът бил загасен за по-малко от час, но изискванията за безопасност не позволявали на кораба да се върне на кея, докато не се определи причината за пожара и състоянието на двигателите. Компанията собственик SuperStar Libra, веднага организирали снемането на 123-та пасажери на брега с две от спасителните лодки на кораба

___На танкера "Ebrahim 1"(ex "Rojean", DWT 5071, build 1991, flag Panama) станала експлозия и последващ пожар на 13 май в 5:29 a.m. в Al Hamriyah Port/Sharjah, докато разтоварвал газьол и мазут. 16-те души екипаж, били евакуирани, eдин загинал, още четирима били ранени. Масивната експлозия разкъсала танкера на две. Пожарните команди от Al Hamriyah, Ajman и UAQ, с помощта на UAE Coastguard, задържали огъня в рамките на 40 минути за предотвратят разширяването му в порта или върху съседните кораби. Четиримата ранени били отведени веднага в болница. Двама от тях са били с 40-60% изгаряния втора степен, но са били стабилни. Третият моряк получил счупвания и рани по лицето. Екипажа, включително починалия и пострадалите, били индийци на възраст между 22 и 30 години. Полицията в Sharjah започнала разследване на инцидента, а пожарен експерт посетил мястото, за да установи причината за пожара. Експлозията засегнала няколко къщи в района.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
via


Регистриран на: 22 Фев 2005
Мнения: 5280

МнениеПуснато на: Чет 18 Май 2017, 18:31    Заглавие:  

___На 16 май в 10:50 p.m., по време на прехода от Aarhus за Moerdijk, на химикаловоза "Oraness"(DWT 2685, build 1985, flag Demnark) който бил под баласт, избухнал пожар при влизане в Kiel Canal, в западна посока. Малко преди 11 p.m., екипажа забелязали огън в МО и обявили тревога, малко след като танкера преминал под моста при Levensau. Капитана и пилота веднага дали стоп и се насочили към отбивачите от северната страна на канала. Пожарната служба в Kiel изпратили две пожарни бригади, които се качили на танкера в помощ на екипажа за гасенето на огъня, който бил загасен с помощта на прахови пожарогасители. До 1 a.m. продължило търсенето на тлеещи точки, като част от плитовете в МО били вдигнати за тази цел. През този период каналът бил затворен за корабен трафик. В 11:38 p.m. шлюза при Holtenau, бил отворен, за да могат влекачите "Stein", "Bülk" и "Holtenau" да пристигнат на мястото.

___ Пожар избухнал на борда на круизния лайнер "Island Princess"(GT 92822, build 2003, flag Bermuda) на 15 май, при плаване в Alaska. Пожарът бил причинен от изтичане на гориво от скъсан тръбопровод в МО. Около 7:30 a.m. имало спешно съобщение за пожар на 4-та палуба в МО. Около пет минути по-късно се включила главната аврална сигнализация и всички от екипажа били призовани да се отправят към аварийните си пунктове. Те останали там около 30 минути, преди да бъдат освободени. Пасажерите били уведомени, че огънят е загасен доста бързо и че не са в опасност. Инспектори от Coast guard-а се качили на борда и останали за около 1,5 часа, след което лайнера продължил по назначение. "Island Princess" отплавал от Ketchikan на 13 май и на 17 май пристигнал в Whittier.

___На траулера "Kapitan Chernov"(GT 779, build 1993, flag Russia) през нощта на 18 май избухнал пожар в Okhotsk Sea, 15 miles off Ozernovskiy/southwest Kamchatka Peninsula. Надстройката била обхваната от огъня, а от 27-те души екипаж, 22 са били евакуирани на близкия траулер "Real", а останалите 5-ма, включително и капитана, останали на борда, опитвайки се да се справят с огъня. Спасителния влекач "Suvorovets" бил изпратен да помага, ETA 19 май. След като 5-та не успели да се справя с огъня, те също напуснали траулера, оставяйки го на котва, все още горящ.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
via


Регистриран на: 22 Фев 2005
Мнения: 5280

МнениеПуснато на: Нед 21 Май 2017, 19:25    Заглавие:  

___На пасажерския ферибот "Mutiara Sentosa I"(GT 12365, build 1988, flag Indonesia) с 187 души и 79 моторни превозни средства, от които 47 големи камиона, 10 средни камиона, 21 автомобила и два мотоциклета на борда, избухнал пожар в Java Sea на three miles NE of Masalembu island in pos. 05*33'845S, 114*31'271E, на половината път между Macassar и Surabaya, на 19 май в 5:30 p.m. Фериботът отплавал от Surabaya на 18 май в 1:40 p.m. за Macassar. Пожарът започнал от товарната палуба, където били подредени няколко десетки превозни средства. Спринклерната пожарогасителна система, макар, че се активирала веднага, не успяла да потуши пожара, който бързо се разпространил извън товарната палуба. Капитанът разпоредил евакуация в 5:50 p.m. и пасажерите и екипажът се прехвърлили в спасителните лодки и плотове. SAR Surabaya изпратили веднага спасителния "SAR 225" към мястото. Няколко търговски кораба два патрулни и осем риболовни също били насочени към мястото на помощ. Вълните били около 1-1.5 метра, което позволило на спасителната операция да протече сравнително гладко. Около 50 пасажери пристигнали в Masalembu Public Health Center около 7:00 p.m. По непотвърдена информация, от трима до петима души са загинали. Пасажерите с наранявания били отведени в Masalembu Health Center, а останалите транспортирани до пътническия терминал в Masalembu. Фериботът заседнал в плитките води край East coast of Masalembu island в 11 p.m. Индонезийската комисия за национална транспортна безопасност (KNKT) ще разследва камион на борда на "Mutiara Santosa I". Според няколко свидетели, пожарът започнал от зелен камион, покрит със син брезент, паркиран на I-ва палуба. Първоначално екипажът и пасажерите успели да се справят с огъня, но пожарът избухнал отново, след експлозия, когато била отворена каросерията на камиона. Експлозията шокирала всички и те веднага се опитали да избягат, докато огънят се усилвал. След като разследването приключи, екип от комисията ще изготви нови стандарти, за да се предотврати транспортирането на опасни товари с фериботите. SAR Surabayа са евакуирали общо 197 души от ферибота. Тази цифра не съответства на манифеста на кораба. Въпреки това, няма данни за липсващи членове на семейства, сред оцелелите.

___На 19 май в 1:50 p.m. танкера-химикаловоз "Travestern"(DWT 17088, build 1993, flag Marshall Islands) получил механична повреда и заседнал на Lancaster Bar, east of Cornwall/St. Lawrence River в 4 p.m. Танкерът плавал от Hamilton за Montreal. Няма разлив или пострадали от екипажа. Двама инспектори от Transportation Safety Board (TSB) се качили на борда, след като бил снет от два влекача и провлачен до Lake St. Francis, за инспекция. Корабния трафик бил временно преустановен.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
via


Регистриран на: 22 Фев 2005
Мнения: 5280

МнениеПуснато на: Пон 22 Май 2017, 19:05    Заглавие:  

___Малкия пасажерски кораб "Sea Cruise"(Callsign:JXAW, flag Norway) собственост на компанията "Nils Agasøster Båtservice" в Bømlo, заседнал на 21 май в Ålforo/Fitjarøyane. Спасителните служби били уведомени в 12:34 a.m. Тъй като не било ясно колко души има на борда, били изпратени хеликоптер-въздушна линейка и спасителен катер, а полицията в Haugesund и Norwegian Coastguard, били информирани, че само 75-годишният капитан е на борда и, че е отведен на лечение в Haukeland University Hospital. "Sea Cruise" получил пробойна в носа и започнало изтичане на дизелово гориво и масло. Бил поставен бон. По-късно същия ден бил снет и провлачен до Fitjar. Теча в сериозно повредената носова част, бил взет под контрол с помощта на потопяеми помпи. В порта, след оглед от водолаз, корабът бил качен на слип за ремонт.

___Балкера-кейпсайз "Gortynia"(DWT 182608, build 2015, flag Malta) се сблъскал с балкера "DZ Qingdao"(DWT 49047, build 1996, flag Liberia) в Singapore Straits, рано сутринта на 17 май. И двата балкера са получили сериозни повреди и са застанали на котва на Singapore anchorage. "Gortynia" плавал от Saldanha Bay за Singapore, с товар желязна руда, а "DZ Qingdao" от Tianjin за Port Klang.

___На 21 май в 4:40 a.m. сухотоварния "Fast Herman"(DWT 3480, build 2006, flag Belgium) който отплавал от Szczecin на 20 май в 4 p.m. за Lübeck с товар урея, заседнал на Prerow Bank, между Darßer Ort и Zingst и не можал да се снеме сам. Патрулния катер "Warnow" от Rostock, пристигнал и екипажа му започнали оглед. Извикания влекач от Rostock успял да снеме "Fast Herman" в 1:50 p.m., след което на кораба било наредено да се насочи към Rostock за водолазен оглед и разследване. В 6 p.m. "Fast Herman"на собствен ход застанал на кей 37 в порта.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
via


Регистриран на: 22 Фев 2005
Мнения: 5280

МнениеПуснато на: Нед 28 Май 2017, 20:02    Заглавие:  

___Сухотоварния "Eems Delfia"(DWT 1475, build 1985, flag Netherlands) с товар строителни материали заседнал близо до port of Wangerooge, сутринта на 27 май. В 4 p.m. бил снет с помощта на влекачи и се отправил към Wangerooge за инспекция. Водната полиция в Wilhelmshaven започнала разследване. Очевидно комбинация от течения, вятър и мъгла са допринесли за инцидента.

___ Вечерта на 27 май сухотоварния "Norrvik"(DWT 3267, build 1979, flag Isle of Man) заседнал близо до port of Kalundborg/Gisseløre tip. Корабът отплавал от Thyborøn на 26 май в 3:40 p.m. Капитанът бил заподозрян, че е употребил алкохол, така, че били взети кръвни проби. Докато излязат резултатите, корабът останал на котва пред Kalundborg port.

___В MRCC-North Norway получили съобщение за засядането на сухотоварния "Vitin"(DWT 3710, build 1992, flag Faroe Islands) north of Tonnes/Lurøy, на 28 май в 5 a.m. Корабът бил с товар рибно брашно и заседнал на пясъчна коса пред Leia/Vollvika, плавайки от Huoy за Myre. Спасителния катер "Ruth Opsahl" бил изпратен да снеме заседналия кораб, но поради малката си мощност, не успял и се наложило да бъде повикан влекача "Boa Brage" който пристигнал около обяд. Няма повреди и разлив.

___ Сихотоварния "Hydra"(DWT 3150, build 2007, flag Netherlands) на 27 май сутринта, плавайки от Nyköping за Antwerp, заседнал на дигата в Kiel Canal при Rüsterbergen, при плаване транзит в западна посока. Корабът преминал през шлюзовете в Holtenau в 5:15 a.m. Пожар в ГРТ в МО предизвикал блякаут и корабът заседнал на южния бряг. Влекачите "Bugsier 15" и "Wal" били изпратени от Brunsbüttel да го снемат, след което бил поставен на South Quay в Brunsbüttel в 8 p.m.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
via


Регистриран на: 22 Фев 2005
Мнения: 5280

МнениеПуснато на: Чет 01 Юни 2017, 18:51    Заглавие:  

___Офшорните влекачи "Hai Yang Shi You 654"(GT 1840, build 2004, flag China) и "Hai Yang Shi You 253"(GT 2270, build 2010, flag China) били изпратени на помощ, след като каботажния сухотоварен "Xing Yun 789" на 29 май в 10 a.m., подал сигнал за бедствие, близо до Tianjin, в зоната на Caofeidian Oilfield. Скоро след пристигането им на мястото "Xing Yun 789" се пречупил на две и започнал да потъва, с 5-ма души екипаж на борда. Влекачите спасили трима, а изпратения вертолет, останалите двама души.

___Сухотоварния "Ugur Dadayli"(DWT 4400, build 2010, flag marshall Islands) получил механична повреда рано сутринта на 30 май, southeast of Elafonisos island, плавайки от Istanbul за Torre Annunziata. 11-те души екипаж успели да се справят с проблема, но корабът бил ескортиран от катер на Greek Coastguard до котвената стоянка в Elafonissos - Neapoli Anchorage/Vatica Bay, за инспекция.

___На 31 май в 7:50 a.m., саморазтоварващия се балкер "JP Cosmos"(GT 7288, build 2008, flag Japan) с 12 души екипаж, се сблъскал с танкера "Kiyosato Maru"(DWT 4999, build 1999, flag Japan) в Tokyo Bay, southeast of Minami. Кърмата на сухотоварния който бил с товар 6220 тона въглища, се ударила в носа на танкера, който получил пробойна над водолинията. Танкерът бил с товар 2200 тона нафта. Няма разлив. И двата кораба останали на котва до мястото на сблъскването в района на Yokohama.

___Сухотоварния "Hydra"(DWT 3150, build 2007, flag Netherlands) който на 27 май заседна на дигата в Kiel Canal при Rüsterbergen, заради блякаут, предизвикан от пожар в ГРТ, отплавал от South Quay/Brunsbüttel, на 01 юни в 8:40 a.m. Корабът е провлачван от влекачите "Taucher O. Wulf 8" и "Watergeus" за Delfzijl, ETA 02 юни.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
via


Регистриран на: 22 Фев 2005
Мнения: 5280

МнениеПуснато на: Пон 05 Юни 2017, 19:34    Заглавие:  

___По време на прехода от Aviles за Szczecin, сухотоварния "Seabee"(DWT 3502, build 1990, flag Cook Islands) на 04 юни след обяд, по време на преминаване транзит през Kiel Canal, близо до Schülp, останал без ход заради блякаут. Влекача "Stein" в 6 p.m. бил изпратен от Kiel на помощ, взел авариралия кораб на буксир и го провлачил до communal port in Rendsburg, където "Seabee" бил швартован в 10:10 p.m.

___На 05 юни в 1:12 p.m. балкера "Silverstar"(DWT 31762, build 1999, flag Cyprus) плавайки от Lisboa, заседнал на южната дига на Kiel Canal в Kudensee, по време на транзит в източна посока. В 1:20 p.m. балкерът успял да се снеме сам.

___Плаващия кран "Ibis"(GT 2964, build 1982, flag India) който извършвал строителни работи на вълнолома в Mangalore, при щормово време на 03 юни, бил изхвърлен на вълнолома на около 2.5 nm south of Old Port Mangaluru. Крана работил по проект за предотвратяване на морската ерозия, която засегнала бреговете на Mogaveerapatna, Kotepura и Kodi през последните две години. Първата част от работата приключила на 01 юни, след създаването на изкуствени рифове от тетраподи. На 03 юни "Ibis" се ударил в камъните, след като котвените вериги се скъсали. В 3:30 p.m. кранът започнал да се накренява, но екипажът продължили работата си. В 4:15 p.m. кренът достигнал 30 градуса и кранът започнал да потъва на 200 метра от брега. На борда имало 27 души екипаж, които 4:45 p.m. информирали индийските власти. Патрулният кораб "Amartya" пристигнал на място в 6:40 p.m., изпратил една надуваема гумена спасителна лодка, която успяла да вземе на буксир един спасителен плот, в който имало 4-ма души от екипажа и да го провлачи до патрулния кораб, след което спасителната операция била прекъсната поради лошото време и настъпващата нощ. Сутринта на 04 юни, катера на бреговата охрана "ACV H-196", "Amartya" и хеликоптер възобновили спасителната операция. В 10 a.m. останалите 23-ма души от екипажа били прехвърлени на "Amartya" и пристигнали в New Mangalore Port около 10:30 a.m. Кранът остава наполовина потънал
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
via


Регистриран на: 22 Фев 2005
Мнения: 5280

МнениеПуснато на: Сря 07 Юни 2017, 19:52    Заглавие:  

___Сухотоварния "Artcica-1"(DWT 9150, build 2001, flag Russia) на 05 юни в 5 a.m., получил повреда в ГД и започнал да дрейфа в Kara Sea/coast of the northern Yamal peninsula. На 06 юни в 6:30 p.m. успял да се добере до Sabetta и да застане на кей.

___На 06 юни в 7:00 UTC, танкера-химикаловоз "Copernicus"(DWT 2181, build 1987, flag Liberia) плавайки в южна посока в English Canal от Moerdijk за Bilbao, получил повреда в ГД и застанал на котва в южната част на трафик зоната. В 16:30 UTC, същия ден продължавал да е на котва. Вероятно проблемите с ГД не могат да се отстранят от екипажа.

___Планирания рейс от Marseilles за Skikda на пасажерския ферибот "Tariq Ibn Ziyad"(GT 21659, build 1995, flag Algeria) не можел да се изпълни през нощта на 05 юни поради проблеми с двигателите на ферибота и на 06 юни в 1 p.m., той бил отведен в Gare Polyvalente de la Major/Marseille за ремонт. Същия ден в 9 p.m. пасажерския ферибот "Tassili II"(GT 20024, build 2004, flag Algeria) бил изпратен празен от Barcelona за Marseille. Що се отнася до 202-те пасажери и 110-те превозни средства, които трябвало да пътуват на "Tassili II" от маршрута Barcelona-Mostaganem, на 06 юни в 8 p.m., били прехвърлени във Valencia, за да се ​​качат на друг ферибот, плаващ по линията Valencia-Mostaganem. Всички пасажери са били компенсирани за причинените неудобства.

___На 07 юни в 2:30 a.m. балкера "St. Gregory"(DWT 32688, build 2010, flag Bahamas) заседнал в Laconian Gulf на Kokkala beach. Балкера бил с товар 30600 тона сяра и плавал от Illichivsk за Sfax, с екипаж 19 души. Очевидно балкера не променил курса си след преминаване на протока между най-южната част на Peloponnese и Kithira island и вместо това се насочил право към Kokkala beach, засядайки на скалистия бряг. "St. Gregory" получил пробойни във форпика и някои от баластните танкове в които има проникване на вода, но се съобщава, че ситуацията е под контрол. Greek Coastguard изпратили две патрулни катера на мястото. Не е забелязано замърсяване на морето в района. Няма пострадали.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
via


Регистриран на: 22 Фев 2005
Мнения: 5280

МнениеПуснато на: Пет 09 Юни 2017, 18:08    Заглавие:  

___Четирима души от екипажа на балкера "St. Gregory"((DWT 32688, build 2010, flag Bahamas) който на 07 юни заседнал на Kokkala beach/Laconian Gulf, капитанът, ст.помощника и двама други моряци били арестувани на 08 юни на основание чл. 277, 278 от Наказателния кодекс, заради небрежност по време на корабоплаване и застрашаване живота на други хора. Те били отведени в Главната прокуратура в Gouthiou. Досега не е забелязано замърсяване на морската среда в района, а с превантивна цел са поставени бонове.

___На 06 юни в 1:05 p.m. пасажерския ферибот "Ostfriesland"(GT 2596, build 1985, flag Germany) пристигайки от Borkum, се блъснал в товарния мост в port of Emden. По време на маневриране в басейна на порта, фериботът бил "хванат" от внезапни силни пориви на вятъра, бил изтласкали от курса и се блъснал в моста. Конструкцията на моста получила повреди и той вече не можел да работи след инцидента. Фериботът получил леки щети. Водната полиция в Emden започнала разследване.

___На 06 юни в 8:30 p.m. балкера-постпанамакс "Iolcos Vision"(DWT 87375, build 2010, flag Malta) заседнал в Paraná river при km mark 341/Ramallo area, при плаване по течението. На 07 юни в 4:20 a.m. балкерът се снел сам и продължил плаването си до Imbituba, ETA 10 юни. Корабният трафик бил възобновен в пълен мащаб след като се снел.

___На 07 юни, каркериъра "Neptune Thelisis"(GT 27788, build 2006, flag Malta) в 9 a.m. пристигнал от Pirаеus в Luka Koper. Корабът бил швартован на кея, когато в района внезапно се появили щормови ветрове с пориви, достигащи 110 км/час, които били достатъчно силни, за да го отворят от кея, като скъсали носовите швартови, след което той се завъртял и ударил портален кран, който паднал и бил напълно разрушен. По "Neptune Thelisis" има драскотини и незначителни повреди, но останал в порта, за да бъде проверен за повреди по корпуса и ремонти. Щетите от щорма се изчисляват между 15 и 20 милиона евро. Както пристанищните власти, така и собствениците на кораба отричат ​​отговорността за инцидента и се очакват съдебни спорове.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 174 от 178 [2659 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, ..., 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178 Следваща
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » Съвременен търговски и граждански флот
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.1092s ][ Queries: 15 (0.0215s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker