Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Пакистан помогнали на ЦРУ да открият и убият Осама бин Ладен · САЩ са с нов военен министър · Путин се разминал на косъм с атентат на 9 юли · Александър Йорданов за ветото: С този ход президентът демонстрира вярност към чужда държава - Руската федерация · Депутатите за ветото срещу сделката за Ф-16 - управляващата коалиция го отхвърля (ОБНОВЕНА) · Каракачанов за ветото на Радев срещу сделката за Ф-16 - военният министър разказа виц за акта на президента ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
The time now is Wed 24 Jul 2019, 04:14
All times are UTC + 2
 Forum index » krile.net - ГРАЖДАНСКИ АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Гражданска авиация - летища, снимки и коментари
Летище София
Post new topic   Reply to topic View previous topic :: View next topic
Page 55 of 55 [820 Posts]   Goto page: Previous 1, 2, 3, ..., 53, 54, 55
Author Message
Dimitar Stavrev
[Admin]

Joined: 08 Nov 2007
Posts: 12545
Location: София

PostPosted: Fri 10 Jun 2016, 10:36    Post subject:  

Air France без полети от и до София в събота

Авиокомпания Air France отменя полетите си до и от летище София на 11.06.2016 г., събота. Превозвачът няма да осъществи полетите от и до френската столица, както следва:

• Полет №AF1788, кацащ от Париж с планиран час 16:15 ч.
• Полет №AF1789, излитащ за Париж с планиран час 17:05 ч.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
COMMANDER_KEEN


Joined: 29 Jan 2004
Posts: 2147
Location: София

PostPosted: Mon 11 Jul 2016, 11:53    Post subject:  

Някъде може ли да се види освен гражданските, какви други самолети кацат и излитат на летището и кога? Даже и за карго полетите нищо не намирам, какво остава за нещо по-специално... Ще ми се да поснимам някое по-интересно добиче кацащо/излитащо в София...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
ICQ Number 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Joined: 08 Nov 2007
Posts: 12545
Location: София

PostPosted: Tue 12 Jul 2016, 12:57    Post subject: Изпълнителният директор на „Летище София“ ЕАД Христо Щерионо  

Изпълнителният директор на „Летище София“ ЕАД Христо Щерионов даде пресконференция

7 юли 2016 г. София
Поводът – заявленията на 3-мата депутати от БСП Христо Свиленски, Жельо Бойчев и Румен Гечев днес в Народното събрание.
Христо Щерионов започна изявлението с това, че „Летище София“ ЕАД е държавно дружество с особена структура, което работи според Закона за гражданското въздухоплаване. Приходите им са от 2 основни групи:
- Летищни такси, които за държавно регламентирани и не формират печалба. По закон те са разходно ориентирани и с всяка години се защитават пред Комите на авиокомпаниите
- Търговска дейност – от тук се формира печалбата. Включва наземно обслужване, лихви, продажби в безмитните магазини, реклама, наеми, лихви.
Според Христо Щерионов реално след 2008 г. има сериозно спадане на печалбата на „Летище София“ ЕАД, но за това има обективни причини:
- През 2008 г. печалбата не е 30,00 лв., а е 19,80 млн. лв., другите 10,412 млн. лв. са от продажба на земята на Хангар 3 на Lufthansa Technik Sofia.
- През 2009 г. печалбата е 14,0 млн. лв.
- През 2010 г. печалбата е 15,0 млн. лв.
- През 2011 г. печалбата е 12,00 млн. лв.
- През 2012 г. печалбата е 9,00 млн. лв.
- През 2013 г. печалбата е 13,00 млн. лв., като тук чистата печалба е 6,00 млн. лв. и има още 7,00 млн. лв. от продажба на земята за разширението на Lufthansa Technik Sofia.
- През 2014 г. печалбата е 5,00 млн. лв.
- През 2015 г. печалбата е 5,580 млн. лв.
- Планирана печалба за 2016 г. е 7,129 млн. лв.

Причината за резкия спад на печалбата е в отварянето на пазара на неземното обслужване за външни фирми съгласно Директива 9667 на Европейския съюз. Така на летище София започват работа Swissport и Gold air. В резултат „Летище София“ ЕАД е загубило 50% от пазара на наземното обслужване. Освен това при цена на пакета за авиокомпаниите в размер на 830-900 евро, сега за наземното обслужване се работи на ниво от 300-330 евро, което е спад от 3 пъти. При зареждането с гориво отново има 3 играчи на пазара – „Летище София“ ЕАД, OMV и „Лукойл авиейшън“. Държавното дружество е загубило 95% от дела си в тази област, която е носила солидни приходи. Освен тези фактори по закон прокаран от бившия министър на финансите Симеон Дянков през 2010 г. 50% от наемите отиват за държавния бюджет. Това още повече сваля печалбата на държавното дружество.
В разглеждания период има фалирали авиокомпании, които са оставили дългове към „Летище София“ ЕАД – Aegian airlines, Malev, Alitalia, Germanwings.
Към всички спаднаха приходите от лихвите по депозитите в банките. В същото време се поддържа и дори се развива колективния трудов договор и свързания с него социалния пакет за работещите в „Летище София“ ЕАД, който всяка години се договаря със синдикатите.
Христо Щерионов поясни, че основни критерии в работа на „Летище София“ ЕАД са безопасността на полетите.
По въпроса за дълговете на авиокомпания „България Ер“ – те се в размер на 47,239 млн. лв., като те са в 2 групи:
- Дължими суми за летищни такси - с цел недопускане на отпадане поради давност за летищните такси има издадени 2 акта по ДПК, единият от които е в съда, другия е неотменим.
- Дължими суми от търговската дейност – ток, вода, наеми.
- По търговските дължими суми има договор за погасяване, който се изпълнява. „Летище София“ ЕАД прилага лихва в размер на ОЛП+10% и напълно са гарантирани всички вземания. Само от лихви от „България Ер“ „Летище София“ ЕАД е получило 10 млн. лв.
По въпроса за обществените поръчки – тази за пожарогасене всъщност е за абонаментно обслужване на пожароизвестителна и пожарогасителна техника. Те са 2 по 64 000 лв. и поради решение на правителството не са за 3 години, а са ежегодни. Тези процедури са задължителни по законови разпоредби като всеки оператор на подобна техника.
По обществената поръчка наречена „миене на фасадата“ няма такава обществена поръчки. Миенето се извършва от персонал на „Летище София“ ЕАД. Става въпрос всъщност става въпрос за абонаментен технически надзор на повдигателна техника, нещо което е задължително. Стойността е 39 900 лв. за периода 2015-2018 г.
По въпроса са нанасянето на термопластичната боя, няма повторени участъци за нейното нанасяне. Нанасянето е задължение по изисквания за безопасност на полетите с цел поддържане на пистата за излитане и кацане (ПИК). През 2013 г. е нанесена боя на ПИК, през 2014 г. на пътеки за рулиране и перон. През 2015 г. е нанесена боя по ПИК и перон. Термопластичната боя е 3,5 пъти по-скъпа от акрилната, но е 4 пъти по-голяма трайност. По ПИК става въпрос за зоните на кацане, където има най-големи отлагания от гумите на самолетите и там рязко спада коефициентът на сцепление, което е основна характеристика на ПИК, особено в лошо време и там компромиси не могат да се правят. „Така че не можа да става въпрос за повтаряне на участъците, а за дейности пряко свързани с безопасността на полетите“.
По въпроса за дължимата сума към кувейтската фирма MAK/ADMAK, там процедурата по екзекватурата на решението на Арбитражен съд Париж е на ниво ВКС, делото ще е в края на 2016 г. Дължимата сума е 60 511 074,75 лв. без лихвите. Летището има блокирани от частен съдия изпълнител 53 млн. лв., така че според Христо Щерионов лесно ще изплати дължимата сума. Летището е имало на влог в КТБ от 28 686 000 лв., които са признати, дружеството е кредитор от 4 ред е се надява да получи част от сумата.
По въпроса за стратегията за увеличаване на приходите, „Летище София“ ЕАД се стреми да привлече нискотарифни авиокомпании, които да генерират допълнителен пътникопоток, които да повиши неавиационните приходи от продажби на летището. Затова на Wizz air и Ryanair се дават специални бонуси в рамките на закона, като целта е да се стимулира пътникопотока. Резултатът за първото тримесечие на 2016 г. е недвусмислен – 44% от пътниците на летище София са преминали през Терминал 1, където оперират нискотарифните авиокомпании. В резултат на стратегията е планирано увеличение на печалбата за 2016 г. до 7,129 млн. лв.
На въпрос за капацитета на ПИК, изпълнителният директор на „Летище София“ ЕАД Христо Щерионов отговори, че той е 20 самолетодвижения на час, който е достигнат в определени часове от денонощието. За увеличаване на пътникопотока трябва авиокомпаниите да използват по-гъвкаво слотовете.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
aquadark


Joined: 20 Jan 2004
Posts: 10
Location: София

PostPosted: Wed 20 Jul 2016, 12:20    Post subject:  

Здравейте и се извинявам, ако не пиша в правилната тема...

Тъй като съм пълен лаик по въпроса, някой може ли да каже откога и защо се ползва този заход за кацане към летище София, който преминава над едни от (уж) най-важните и пазени държавни здания в и до кв. Бояна. Това май е някаква новост от тази година и е пълен ад, поне за мен като живущ там - не мога да държа прозорците отворени, тъй като детето ми се буди при всеки самолет, който ударно и с тътен намаля височина точно навлизайки над софийските квартали. Някой ще каже - "добре дошъл в клуба на още хиляди софиянци" и ще бъде прав, но аз много добре си го знам - другият ми апаратамент е в Зона-Б18 - там сме си още по-близки със самолетите. Избягах оттам при раждането на детето ми заради мръсотията и шума, само за да ме посрещне същото в Бояна, който пред очите ми за 15-ина години бе разсипан на земята, а сега се опитват да го довършат и от небесата Laughing Благодаря за вниманието Very Happy

Click to see if image is larger
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
su27
[Moderator]


Joined: 01 Jan 2004
Posts: 1248

PostPosted: Thu 21 Jul 2016, 07:53    Post subject:  

От края на април е така, тогава влязоха в сила новите RNAV процедури за полоса 27.
Back to top
View user's profile Send private message 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Joined: 08 Nov 2007
Posts: 12545
Location: София

PostPosted: Tue 26 Jul 2016, 08:50    Post subject:  

Над 2 млн. обслужени пътници за първо полугодие на 2016 г.

Пътници
За първото полугодие на 2016 г. пътниците преминали през летище София са 2 174 335 или със 260 980 повече (+14%) в сравнение със същия период на миналата година. През Терминал 1 са преминали 41% от всички пътници за първите шест месеца на тази година, а през Терминал 2 – 59%.
По редовни международни линии пътникопотокът бележи ръст от 16% на годишна база, което се дължи както на новите дестинации, добавени към полетното разписание на летище София, така и на допълнителните честоти на опериране на голяма част от обслужваните маршрути. През периода са открити 11 нови линии, сред които – Киев, Бристол, Осло/Торп, Бирмингам, Пиза, Лондон/Станстед, Лисабон, Аликанте, Палермо, Копенхаген и Будапеща.
Пътниците по вътрешни редовни линии, от София до Варна и Бургас, бележат лек спад от 4% за първите шест месеца на 2016 г. Броят на пътувалите с туристически чартъри за същия период е с 23% по-нисък в сравнение с 2015 г.

Самолетодвижения
През първото полугодие на 2016 г. на летище София са излетели и кацнали общо 23 795 самолета, което представлява ръст от 12% на годишна база.
С 15% са се увеличили полетите, извършени по редовни международни линии. По вътрешните линии е отчетен спад от 3% спрямо миналата година.
По-малко са и изпълнените чартърни полети (-7%), докато специализираните товарни превози са се увеличили с около 2%.

Карго
Увеличение от 15% на обработените товарни и пощенски пратки на летище София сочат данните за първата половина на 2016 г. спрямо същия период на предходната година. Общият обем на обработените товари и поща е 10 325 тона. Увеличението при товарните пратки е 16%, докато при пощенските то е 10% повече спрямо 2015 г.


Юни 2016 г.
През юни 2016 г. летище София отбелязва 13% ръст на общия брой обслужени пътници, който възлиза на 415 559. Излетелите и кацнали самолети на столичното летище са 4 509 (+16%), а обемът на обработените товари и поща е 1 748 тона (-4%).
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Joined: 08 Nov 2007
Posts: 12545
Location: София

PostPosted: Mon 01 Aug 2016, 10:23    Post subject:  

Air France без полети от и до София днес

Авиокомпания Air France отменя полетите си до и от летище София за днес 01.08.2016 г., понеделник. Причината е продължаващите стачни действия на кабинния състав на превозвача.

Няма да бъдат осъществени полет №AF1788, кацащ от Париж с планиран час 16:15 ч. и полет №AF1789, излитащ за Париж с планиран час 17:05 ч.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
SHARP

Joined: 23 Dec 2013
Posts: 12

PostPosted: Sun 14 May 2017, 15:40    Post subject:  

Скоро четох, че БСП са против концесията на летище София... А защо не бяха против концесията на летищата Варна и Бургас - защото тогава беше премиер станишев, а министър на икономиката петър димитров.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Preslav
[Admin]


Joined: 19 Jan 2006
Posts: 42470

PostPosted: Mon 15 May 2017, 23:09    Post subject:  

Те и всички служители на летището са против концесията...
Чува се слух, че всички ще са аут ако ГЕРБ решат да действат.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
SHARP

Joined: 23 Dec 2013
Posts: 12

PostPosted: Thu 18 May 2017, 21:59    Post subject:  

Много хубаво, че работещите са против...Но никой не ги пита.
Така както във Варна и Бургас бяха против през 2006-та, но никой не ги пита, понеже на власт бяха станишев и петър димитров , а срещу тях както е видно не се казва дума тук.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Display posts from previous:   Sort by:   
Page 55 of 55 [820 Posts]   Goto page: Previous 1, 2, 3, ..., 53, 54, 55
Post new topic   Reply to topic View previous topic :: View next topic
 Forum index » krile.net - ГРАЖДАНСКИ АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Гражданска авиация - летища, снимки и коментари
Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

[ Time: 0.1029s ][ Queries: 13 (0.0360s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker