Private Colleger of transportation  
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Еврокомисията пак мъмри България да започне незабавно да приема бежанци · Гореща новина за служителя на МО с нацисткия поздрав! · Хасан Роухани: Санкциите на САЩ срещу Иран няма да останат без отговор · Xinhua: България ще изпрати допълнителни 50 войници в Афганистан · 24 Вести (Македония) : Зоран Заев представи договора с България · ОТВОРЕНО ПИСМО ОТ ПОЛК.ЦВЕТАН ДОГАНОВ ДО ПОЛК.МАЛЧО МАЛЧЕВ ОТНОСНО АТЛАНТИЧЕСКИТЕ ИДЕИ ·

Select Forum Language:

 
Hot topics: hot СНИМКИ: УНИКАЛНИ МАШИНИ НА SABER GUARDIAN В БЪЛГАРИЯ(18)hot PEACE SENTINEL НА ПОЛИГОН КОРЕН - 2017(21)hot 99 години от разстрела на Николай Втори и Царското Семейство(20)hot СНИМКИ: ВОЕННОМОРСКО УЧЕНИЕ БРИЗ 2017(24)hot УЧЕНИЕ ШАБЛА 2017(54)hot Симулации(100)hot АВИОСАЛОН БУРЖЕ 2017 - LE BOURGET 2017(22)
В момента е: Сря 26 Юли 2017, 20:40
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » krile.net - ГРАЖДАНСКИ АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Гражданска авиация - летища, снимки и коментари
Летище София
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 55 от 55 [820 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, ..., 53, 54, 55
Автор Съобщение
Dimitar Stavrev
[Admin]

Регистриран на: 08 Ное 2007
Мнения: 12545
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пет 10 Юни 2016, 10:36    Заглавие:  

Air France без полети от и до София в събота

Авиокомпания Air France отменя полетите си до и от летище София на 11.06.2016 г., събота. Превозвачът няма да осъществи полетите от и до френската столица, както следва:

• Полет №AF1788, кацащ от Париж с планиран час 16:15 ч.
• Полет №AF1789, излитащ за Париж с планиран час 17:05 ч.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
COMMANDER_KEEN


Регистриран на: 29 Яну 2004
Мнения: 2138
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пон 11 Юли 2016, 11:53    Заглавие:  

Някъде може ли да се види освен гражданските, какви други самолети кацат и излитат на летището и кога? Даже и за карго полетите нищо не намирам, какво остава за нещо по-специално... Ще ми се да поснимам някое по-интересно добиче кацащо/излитащо в София...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ICQ Номер 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Регистриран на: 08 Ное 2007
Мнения: 12545
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Вто 12 Юли 2016, 12:57    Заглавие: Изпълнителният директор на „Летище София“ ЕАД Христо Щерионо  

Изпълнителният директор на „Летище София“ ЕАД Христо Щерионов даде пресконференция

7 юли 2016 г. София
Поводът – заявленията на 3-мата депутати от БСП Христо Свиленски, Жельо Бойчев и Румен Гечев днес в Народното събрание.
Христо Щерионов започна изявлението с това, че „Летище София“ ЕАД е държавно дружество с особена структура, което работи според Закона за гражданското въздухоплаване. Приходите им са от 2 основни групи:
- Летищни такси, които за държавно регламентирани и не формират печалба. По закон те са разходно ориентирани и с всяка години се защитават пред Комите на авиокомпаниите
- Търговска дейност – от тук се формира печалбата. Включва наземно обслужване, лихви, продажби в безмитните магазини, реклама, наеми, лихви.
Според Христо Щерионов реално след 2008 г. има сериозно спадане на печалбата на „Летище София“ ЕАД, но за това има обективни причини:
- През 2008 г. печалбата не е 30,00 лв., а е 19,80 млн. лв., другите 10,412 млн. лв. са от продажба на земята на Хангар 3 на Lufthansa Technik Sofia.
- През 2009 г. печалбата е 14,0 млн. лв.
- През 2010 г. печалбата е 15,0 млн. лв.
- През 2011 г. печалбата е 12,00 млн. лв.
- През 2012 г. печалбата е 9,00 млн. лв.
- През 2013 г. печалбата е 13,00 млн. лв., като тук чистата печалба е 6,00 млн. лв. и има още 7,00 млн. лв. от продажба на земята за разширението на Lufthansa Technik Sofia.
- През 2014 г. печалбата е 5,00 млн. лв.
- През 2015 г. печалбата е 5,580 млн. лв.
- Планирана печалба за 2016 г. е 7,129 млн. лв.

Причината за резкия спад на печалбата е в отварянето на пазара на неземното обслужване за външни фирми съгласно Директива 9667 на Европейския съюз. Така на летище София започват работа Swissport и Gold air. В резултат „Летище София“ ЕАД е загубило 50% от пазара на наземното обслужване. Освен това при цена на пакета за авиокомпаниите в размер на 830-900 евро, сега за наземното обслужване се работи на ниво от 300-330 евро, което е спад от 3 пъти. При зареждането с гориво отново има 3 играчи на пазара – „Летище София“ ЕАД, OMV и „Лукойл авиейшън“. Държавното дружество е загубило 95% от дела си в тази област, която е носила солидни приходи. Освен тези фактори по закон прокаран от бившия министър на финансите Симеон Дянков през 2010 г. 50% от наемите отиват за държавния бюджет. Това още повече сваля печалбата на държавното дружество.
В разглеждания период има фалирали авиокомпании, които са оставили дългове към „Летище София“ ЕАД – Aegian airlines, Malev, Alitalia, Germanwings.
Към всички спаднаха приходите от лихвите по депозитите в банките. В същото време се поддържа и дори се развива колективния трудов договор и свързания с него социалния пакет за работещите в „Летище София“ ЕАД, който всяка години се договаря със синдикатите.
Христо Щерионов поясни, че основни критерии в работа на „Летище София“ ЕАД са безопасността на полетите.
По въпроса за дълговете на авиокомпания „България Ер“ – те се в размер на 47,239 млн. лв., като те са в 2 групи:
- Дължими суми за летищни такси - с цел недопускане на отпадане поради давност за летищните такси има издадени 2 акта по ДПК, единият от които е в съда, другия е неотменим.
- Дължими суми от търговската дейност – ток, вода, наеми.
- По търговските дължими суми има договор за погасяване, който се изпълнява. „Летище София“ ЕАД прилага лихва в размер на ОЛП+10% и напълно са гарантирани всички вземания. Само от лихви от „България Ер“ „Летище София“ ЕАД е получило 10 млн. лв.
По въпроса за обществените поръчки – тази за пожарогасене всъщност е за абонаментно обслужване на пожароизвестителна и пожарогасителна техника. Те са 2 по 64 000 лв. и поради решение на правителството не са за 3 години, а са ежегодни. Тези процедури са задължителни по законови разпоредби като всеки оператор на подобна техника.
По обществената поръчка наречена „миене на фасадата“ няма такава обществена поръчки. Миенето се извършва от персонал на „Летище София“ ЕАД. Става въпрос всъщност става въпрос за абонаментен технически надзор на повдигателна техника, нещо което е задължително. Стойността е 39 900 лв. за периода 2015-2018 г.
По въпроса са нанасянето на термопластичната боя, няма повторени участъци за нейното нанасяне. Нанасянето е задължение по изисквания за безопасност на полетите с цел поддържане на пистата за излитане и кацане (ПИК). През 2013 г. е нанесена боя на ПИК, през 2014 г. на пътеки за рулиране и перон. През 2015 г. е нанесена боя по ПИК и перон. Термопластичната боя е 3,5 пъти по-скъпа от акрилната, но е 4 пъти по-голяма трайност. По ПИК става въпрос за зоните на кацане, където има най-големи отлагания от гумите на самолетите и там рязко спада коефициентът на сцепление, което е основна характеристика на ПИК, особено в лошо време и там компромиси не могат да се правят. „Така че не можа да става въпрос за повтаряне на участъците, а за дейности пряко свързани с безопасността на полетите“.
По въпроса за дължимата сума към кувейтската фирма MAK/ADMAK, там процедурата по екзекватурата на решението на Арбитражен съд Париж е на ниво ВКС, делото ще е в края на 2016 г. Дължимата сума е 60 511 074,75 лв. без лихвите. Летището има блокирани от частен съдия изпълнител 53 млн. лв., така че според Христо Щерионов лесно ще изплати дължимата сума. Летището е имало на влог в КТБ от 28 686 000 лв., които са признати, дружеството е кредитор от 4 ред е се надява да получи част от сумата.
По въпроса за стратегията за увеличаване на приходите, „Летище София“ ЕАД се стреми да привлече нискотарифни авиокомпании, които да генерират допълнителен пътникопоток, които да повиши неавиационните приходи от продажби на летището. Затова на Wizz air и Ryanair се дават специални бонуси в рамките на закона, като целта е да се стимулира пътникопотока. Резултатът за първото тримесечие на 2016 г. е недвусмислен – 44% от пътниците на летище София са преминали през Терминал 1, където оперират нискотарифните авиокомпании. В резултат на стратегията е планирано увеличение на печалбата за 2016 г. до 7,129 млн. лв.
На въпрос за капацитета на ПИК, изпълнителният директор на „Летище София“ ЕАД Христо Щерионов отговори, че той е 20 самолетодвижения на час, който е достигнат в определени часове от денонощието. За увеличаване на пътникопотока трябва авиокомпаниите да използват по-гъвкаво слотовете.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
aquadark


Регистриран на: 20 Яну 2004
Мнения: 10
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Сря 20 Юли 2016, 12:20    Заглавие:  

Здравейте и се извинявам, ако не пиша в правилната тема...

Тъй като съм пълен лаик по въпроса, някой може ли да каже откога и защо се ползва този заход за кацане към летище София, който преминава над едни от (уж) най-важните и пазени държавни здания в и до кв. Бояна. Това май е някаква новост от тази година и е пълен ад, поне за мен като живущ там - не мога да държа прозорците отворени, тъй като детето ми се буди при всеки самолет, който ударно и с тътен намаля височина точно навлизайки над софийските квартали. Някой ще каже - "добре дошъл в клуба на още хиляди софиянци" и ще бъде прав, но аз много добре си го знам - другият ми апаратамент е в Зона-Б18 - там сме си още по-близки със самолетите. Избягах оттам при раждането на детето ми заради мръсотията и шума, само за да ме посрещне същото в Бояна, който пред очите ми за 15-ина години бе разсипан на земята, а сега се опитват да го довършат и от небесата Laughing Благодаря за вниманието Very Happy

Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
su27
[Moderator]


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 1246
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Чет 21 Юли 2016, 07:53    Заглавие:  

От края на април е така, тогава влязоха в сила новите RNAV процедури за полоса 27.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Регистриран на: 08 Ное 2007
Мнения: 12545
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Вто 26 Юли 2016, 08:50    Заглавие:  

Над 2 млн. обслужени пътници за първо полугодие на 2016 г.

Пътници
За първото полугодие на 2016 г. пътниците преминали през летище София са 2 174 335 или със 260 980 повече (+14%) в сравнение със същия период на миналата година. През Терминал 1 са преминали 41% от всички пътници за първите шест месеца на тази година, а през Терминал 2 – 59%.
По редовни международни линии пътникопотокът бележи ръст от 16% на годишна база, което се дължи както на новите дестинации, добавени към полетното разписание на летище София, така и на допълнителните честоти на опериране на голяма част от обслужваните маршрути. През периода са открити 11 нови линии, сред които – Киев, Бристол, Осло/Торп, Бирмингам, Пиза, Лондон/Станстед, Лисабон, Аликанте, Палермо, Копенхаген и Будапеща.
Пътниците по вътрешни редовни линии, от София до Варна и Бургас, бележат лек спад от 4% за първите шест месеца на 2016 г. Броят на пътувалите с туристически чартъри за същия период е с 23% по-нисък в сравнение с 2015 г.

Самолетодвижения
През първото полугодие на 2016 г. на летище София са излетели и кацнали общо 23 795 самолета, което представлява ръст от 12% на годишна база.
С 15% са се увеличили полетите, извършени по редовни международни линии. По вътрешните линии е отчетен спад от 3% спрямо миналата година.
По-малко са и изпълнените чартърни полети (-7%), докато специализираните товарни превози са се увеличили с около 2%.

Карго
Увеличение от 15% на обработените товарни и пощенски пратки на летище София сочат данните за първата половина на 2016 г. спрямо същия период на предходната година. Общият обем на обработените товари и поща е 10 325 тона. Увеличението при товарните пратки е 16%, докато при пощенските то е 10% повече спрямо 2015 г.


Юни 2016 г.
През юни 2016 г. летище София отбелязва 13% ръст на общия брой обслужени пътници, който възлиза на 415 559. Излетелите и кацнали самолети на столичното летище са 4 509 (+16%), а обемът на обработените товари и поща е 1 748 тона (-4%).
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Регистриран на: 08 Ное 2007
Мнения: 12545
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пон 01 Авг 2016, 10:23    Заглавие:  

Air France без полети от и до София днес

Авиокомпания Air France отменя полетите си до и от летище София за днес 01.08.2016 г., понеделник. Причината е продължаващите стачни действия на кабинния състав на превозвача.

Няма да бъдат осъществени полет №AF1788, кацащ от Париж с планиран час 16:15 ч. и полет №AF1789, излитащ за Париж с планиран час 17:05 ч.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
SHARP

Регистриран на: 23 Дек 2013
Мнения: 12

МнениеПуснато на: Нед 14 Май 2017, 15:40    Заглавие:  

Скоро четох, че БСП са против концесията на летище София... А защо не бяха против концесията на летищата Варна и Бургас - защото тогава беше премиер станишев, а министър на икономиката петър димитров.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42190

МнениеПуснато на: Пон 15 Май 2017, 23:09    Заглавие:  

Те и всички служители на летището са против концесията...
Чува се слух, че всички ще са аут ако ГЕРБ решат да действат.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
SHARP

Регистриран на: 23 Дек 2013
Мнения: 12

МнениеПуснато на: Чет 18 Май 2017, 21:59    Заглавие:  

Много хубаво, че работещите са против...Но никой не ги пита.
Така както във Варна и Бургас бяха против през 2006-та, но никой не ги пита, понеже на власт бяха станишев и петър димитров , а срещу тях както е видно не се казва дума тук.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 55 от 55 [820 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, ..., 53, 54, 55
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » krile.net - ГРАЖДАНСКИ АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Гражданска авиация - летища, снимки и коментари
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.2764s ][ Queries: 15 (0.0140s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker