Private Colleger of transportation  
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Киев: бързото преминаване към стандартите на НАТО е невъзможно · ПРИСТАНИЩЕ СВЕТИ ВЛАС - НОЩНИ СНИМКИ! · 5 самолета на ВВС на Северна Корея са по-стари от лидера Ким Чен Ун (СНИМКИ) · С-400 Tриумф: Москва отговори за трансфера на технологии в Турция · ТОКУ ЩО: СТОТИЦИ ПОЛИЦАИ НА МОТОРИ ПРЕМИНАХА ПРЕЗ СОФИЯ! СНИМКИ... · 5 загинаха при катастрофа с вертолрет Н125 в Кения (снимки) ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Пон 23 Окт 2017, 13:50
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » Съвременен търговски и граждански флот
Аварии с търговски кораби
Модератори: Sea Dog
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 177 от 179 [2676 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, ..., 175, 176, 177, 178, 179 Следваща
Автор Съобщение
via


Регистриран на: 22 Фев 2005
Мнения: 5297

МнениеПуснато на: Чет 03 Авг 2017, 19:44    Заглавие:  

___Пасажерския ферибот "European Express"(GT 15074, build 1974, flag Cyprus) причини сериозни материални щети на пасажерския ферибот "Aqua Jewel"(GT 3934, build 2002, flag Greece) и танкера "Sotiria"(DWT 1900, build 1967, flag Greece) които стояли на котва в shipyard in Perama/port of Piraeus, следобеда на 01 август. "European Express" скъсал швартовите си и се насочил към десния борд на "Aqua Jewel" който след това ударил съседния танкер. След сблъсъка "European Express" бил безопасно върнат на кея с помощта на влекачи. Пристанищните власти започнали предварителното разследване. И трите кораба са задържани до издаването на сертификати за клас, от съответните класификационни дружества.

___Сухотоварния "Xenhui 08"(GT 499, flag China) се преобърнал и потънал на 01 август в Taicang/Shanghai, в същия район, където предния ден сухотоварния "Chonglunj 3010" потънал след сблъсък със сухотоварния "New Sailing 2 ". "Xenhui 08" плавал от Jiangyin за Xiamen с генерален товар и стомана. Осем души от екипажа са изчезнали. Започнала е SAR операцията.

___На 02 август в 4:30 a.m. контейнеровоза "Mercosul Santos"(DWT 35239, build 2009, flag Brazil) се сблъскал с влекач, който тласкал няколко баржи по Amazon River, municipality of Óbidos, west of Pará. Инцидента станал между портовете Juruti и Obidios/Para State. На борда на влекача имало 11 души, 9 екипаж и двама пасажери. Само двама били спасени, 9 се водят изчезнали. В SAR операцията участват бразилския ВМФ, пожарни бригади от Santarém, капитанията на Fluvial и водолази. Контейнеровозът който плавал нагоре по реката за Manaus Port, останал на котва в близост до мястото на сблъсъка с две наполовина потопени баржи, стоящи под левия борд на носа.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
via


Регистриран на: 22 Фев 2005
Мнения: 5297

МнениеПуснато на: Пон 14 Авг 2017, 19:32    Заглавие:  

___Пасажерския ферибот "EUROPEAN EXPRESS"(GT 15074, build 1974, flag Cyprus) скъсал швартовите и се ударил в стоящия до него пасажерски ферибот "AQUA JEWEL"(GT 3934, build 2002, flag Greece) в Perama Ship Repair Yard сутринта на 13 август. И двата ферибота са получили повреди, но какви точно, не е ясно. Според AIS-а и двата кораба са на ремонт или извън експлоатация в Perama Ship Repair Yard. На 01 август имаше подобен инцидент между двата ферибота, когато "AQUA JEWEL" получи сериозни повреди по десния борд.

___Пожар избухнал на борда на океанския траулер "FIN WHALE"(GT 3142, build 1984, flag Russia) сутринта на 13 август в Puerto de la Luz/Las Palmas. Пожарните бригади на Las Palmas започнали гасенето, огънят бил взет под контрол, но все още не бил загасен. Тарата в хладилния хамбар се е запалила и дори и след като огънят е загасен, е известно, че тлее още известно време и продължава дълго време да дими. Траулерът е в Puerto de la Luz от миналата година, за ремонт или извън експлоатация. Няма пострадали и замърсяване.

___На 14 август сутринта, контейнеровоза "CSCL Jupiter"(DWT 155480, build 2011, flag HK/China) заседнал, при отплаване от Port of Antwerp за Hamburg. При поворота при Rilland-Bath във Westerschelde, контейнеровозът заседнал на пясъчна коса близо до town of Bath/Netherlands. Все още няма информация, дали засядането е заради пилотска грешка или предизвикано от технически проблем. Метеорологичните условия били перфектни за навигация. Целият трафик за големи кораби по Westerschelde е спрян.
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
via


Регистриран на: 22 Фев 2005
Мнения: 5297

МнениеПуснато на: Сря 16 Авг 2017, 19:44    Заглавие:  

___Балкера "CHESHIRE"(DWT 56598, build 2012, flag HK/China) с товар торове на 13 август, съобщил за вероятен пожар в хамбарите, намирайки се в Atlantic south of Las Palmas, причинен от химическа реакция. Не били забелязани видими огън или дим, но му било забранено да подхожда към Las Palmas. Рано сутринта на 14 август на балкера станала експлозия в хамбар № 4, а след това и няколко малки взривове. След обяд 24-те души екипаж били евакуирани от испански спасителни хеликоптери, ситуацията на борда била прекалено опасна за хората. Към 04:00 UTC на 15 август балкера бил на около 80 nm south of Gran Canaria southern tip, като близо до него бил испанския SAR влекач "PUNTA SALINAS". Собственикът първоначално обмислял възможността да изостави "CHESHIRE" но по-късно променил мнението си и решил да спаси балкера, като го провлачи до някой достъпен порт.

___Спасителите успяха да снемат заседналия контейнеровоз "CSCL JUPITER"(DWT 155480, build 2011, flag HK/China) с приближаването на прилива около 19:00 UTC на 14 август с помощта на повече от 10 влекачи Exclamation и да го върнат обратно в Antwerp за инспекция. Контейнеровоза застанал в Delwaidedok, към 03:30 UTC на 15 август. Още няма информация за получени повреди. Трафикът е напълно възстановен, а според съобщенията, от обяд на 14 август, на кораби с дължина до 200 метра им било разрешено да плават по Scheldt.

___Балкера-кейпсайз "CLIA"(DWT 92968, build 2012, flag Liberia) заседнал в 17:20 LT на 14 август в Xingda port/Taiwan, north of Kaohsiung. Балкерът е с товар 80700 тона въглища. В 17:00 UTC на 15 август, балкерът все още бил заседнал, въпреки, че корабособственика наел влекач, за да го снеме, но опитите му се оказали неуспешни. Няма теч. Според информация, спасителна компания вече е сключила договор за снемането на балкера.

___Контактите с риболовния кораб "MIN HUI YU 01685" са загубени от 09 август. Корабът е в Taiwan Strait с 9 души екипажа на борда. На 15 август корабът бил обявен за изчезнал, корабите в района били помолени да засилят наблюдението и да окажат помощ, ако е възможно.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
via


Регистриран на: 22 Фев 2005
Мнения: 5297

МнениеПуснато на: Нед 20 Авг 2017, 19:11    Заглавие:  

___Танкера-продуктовоз "Chemroad Mega"(DWT 30364, build 2000, flag Panama) и балкера "Sinica Graeca"(DWT 63270, build 2015, flag Marshall Islands) на 17 август в 22:30 Malaysia time, се сблъскали на 3.2 nm northeast of Tompok Utara Light, Singapore Straits entrance/South China Sea. Танкера плавал от Qatar за Taiwan, а балкера от Muara Berau/Indonesia за Singapore. И двата кораба получили повреди, пробойни и теч на гориво във водата, но размерите на щетите все още не са известни. И двата кораба са застанали на котва за разследване, а собствениците им трябва да депозират известни суми, за освобождаването им.

___Сухотоварния "IKRA"(DWT 3375, build 1983, flag Turkey) съобщил, за постъпване на вода в МО и опасност от потъване, около 12:00 UTC на 18 август, скоро след като отплавал от Iskenderun. Екипажа - 10 души били евакуирани от Turkish Coast Guard. Корабът бил спасен и провлачен обратно до Iskenderun, където застанал на кей около 19:00 UTC същия ден. "IKRA" плавал за Antalya с генерален товар на борда.

___Сухотоварния "NINA 1"(DWT 3850, build 1983, flag Turkey) заседнал при подхождане към Wangerooge, Frisian Islands/North sea, в 06:30 UTC на 18 август. В 07:00 UTC на 19 август корабът се снел и застанал в Port of Wangerooge. Размера на щетите не е известен, корабът плавал от Thyboron/Denmark.

___Сухотоварния "XIN DONG YUAN"(Callsign:BUIF, flag China) се сблъскал с друг сухотоварен кораб, чийто име не се съобщава в 05:50 Beijing Time, на 19 август близо до southeast coast of Pintang Island, Fujian province/Taiwan Strait. "XIN DONG YUAN" потънал след сблъсъка за много кратко време. Само 4-ма от 13-те души екипаж били спасени. Останалите се водят изчезнали. В SAR операцията са включени над 20 кораба и вертолет.l

___Балкера "ROYAL ARSENAL"(DWT 48203, build 1999, flag St Vincent) се сблъскал със OSV "AL-MISBAR"(DWT 404, build 2014, flag Iraq) в Khor Abdallah Channel, малко след като отплавал от Umm Qasr/Iraq, в 17:30 UTC на 19 август. "AL-MISBAR" с 21 души на борда потънал. Само 10 били спасени, телата на 4-ма били открити, останалите 7 се водят изчезнали. "AL-MISBAR" е собственост на Iraq Ports Authorities и сe оперира от тях. "ROYAL ARSENAL" застанал на котва близо до мястото на инцидента.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
via


Регистриран на: 22 Фев 2005
Мнения: 5297

МнениеПуснато на: Пон 21 Авг 2017, 19:52    Заглавие:  

___Турският изследователски кораб "ARAMA I"(GT 294, build 2014, flag Turkey) на 20 август заседнал на Turkish coast rocks near Arsuz/Gulf of Iskenderun. По корпуса има пробойни, МО и други отделения, включително лабораториите, са наводнени. Няма друга информация. На снимки от въздуха, се вижда частично потъналия "ARAMA I" лежащ на дъното на скалистия бряг.

___Южно корейския риболовен кораб "TONG YING" ударил руския траулер "MUROM"(GT 773, build 1989, flag Russia) през нощта на 20 август, east of Iturup Island, Kuril Islands, North Pacific. По време на сблъсъка "MUROM" бил на дрейф, вдигайки трала. Ударът бил в десния борд, има пробойна над водолинията, изкъртени леери и повредени риболовни съоръжения на горната палуба. Собственикът наредил "MUROM" да се върне в Nakhodka за ремонт. Траулерът е на собствен ход, няма нужда от влачене. Няма пострадали между 29-те души екипаж

___Балкера "CHESHIRE"(DWT 56598, build 2012, flag HK/China) в чийто хамбар № 4, на 13 август избухна пожар, в 16:00 UTC на 20 август бил на позиция 25*58'N, 019*14'W, със SAR спасителните влекачи "RED SEA FOS", "MIGUEL DE SERVANTES" и "VB HISPANIA" наблизо. Добрата новина е, че тази "плаваща бомба" се движи в югозападна посока далеч от Canary Islands, като вече има около 135 nm между балкера и най-близкия Hierro Island, но всички останали новини са лоши! Най вероятно службите, заедно със спасителните екипи и експертите просто не знаят как да се справят с всичко това, какъв е шансът за експлозия на целия товар или част от него и как изглежда взривът на повече от 40 000 тона амониев нитрат?

___US разрушителя "JOHN S. MCCAIN"(DDG 56) се сблъскал с танкера-химикаловоз "ALNIC MC"(DWT 50760, build 2008 , flag Liberia) в 05:24 Singapore time (UTC+08.00) на 21 август, (21:24 UTC на 20 август) в South China sea, координати 01*25'N, 104*25'E, на 10 nm east of Singapore Straits, 30 nm off Singapore. Танкерът и разрушителя са плавали към Singapore, като танкерът имал на борда си 11,987 тона мазут от Taiwan за разтоварване в Singapore, нямал повреди по корпуса или разлив. Последният AIS на танкера е от 23:30 UTC на 20 август, който показва, че той или е на дрейф или се движи с най-малък ход. Десет моряци от "JOHN S. MCCAIN" се водят изчезнали, а пет са били ранени, като по късно четирима от тях били прехвърлени с хеликоптер в болница в Singapore. Разрушителя получил голяма пробойна в левия борд, но на собствен ход се насочил към Changi Naval Base/Singapore. В SAR операцията са включени кораби самолети и хеликоптери от Сингапур и Малайзия както и USS "America" (LHA 6). Най-вероятната причина за сблъскването е неправилна маневра при изпреварване от страна на разрушителя и неспазване на правилата по COLREG.
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
via


Регистриран на: 22 Фев 2005
Мнения: 5297

МнениеПуснато на: Сря 23 Авг 2017, 19:39    Заглавие:  

___Балкера "YANGTZE HARMONY"(DWT 56763, build 2012, flag Marshall Islands) подал сигнал за бедствие в 08:00 UTC на 20 август в South China sea на 200 nm off Vietnam coast, с 20 души екипаж, всички китайци. Съобщавало се за навлизане на вода в МО, което било наводнено, балкерът останал на дрейф. MRCC Vietnam наредили на най-близкия кораб, контейнеровоза "ALS APOLLO"(DWT 51758, build 2009, flag Liberia) да вземе екипажа. В 13:10 UTC всички от екипажа на балкера били вдигнати на борда на "ALS APOLLO", който продължил по назначение за Fuzhou, където спасените ще бъдат оставени. "YANGTZE HARMONY" бил с 47376 тона стомана на борда и плавал от Shanghai за Singapore. Причината за навлизане на водата и настоящето състояние на кораба, считано от 14:00 UTC на 21 август, е неизвестно.

___Контейнеровоза "MAERSK PEMBROKE"(DWT 38250, build 1998, flag Netherlands) пострадал, вероятно след експлозия, около 23:00 UTC на 21 август в Celtic sea west, of Lizard Point, по време на прехода от Antwerp за Montreal. Около 00:00 UTC на 22 август AIS сигнала на контейнеровоза за кратко време изчезнал. Офшорния влекач "EDDA FRENDE"(DWT 4000, build 2009, flag Norway) в 07:00 UTC на 22 август, пристигнал до бедстващия контейнеровоз и най-вероятно е бил сключен LOF договор. Няма друга информация.

___UASC контейнеровоза "MAYSSAN"(DWT 85517, build 2008, flag Bahrain) остана без ход заради блякаут и започнал да дрейфа в Strait of Hormuz в 23:00 UTC на 21 август, по време на прехода в южна посока от Jebel Ali за Jeddah. В 04:30 UTC на 22 август, контейнеровоза дал ход и с намалена скорост продължил рейса си.

___Сухотоварния "OCEAN CRESCENT"(DWT 8097, build 2002, flag USA) който останал без ход на 10 август, northwest of Hawaii, по време на прехода от Long Beach за Guam, бил взет на буксир на 17 август и провлачван към Honolulu. В 17:30 UTC на 22август, конвоя бил на 430 nm northwest of Honolulu.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
via


Регистриран на: 22 Фев 2005
Мнения: 5297

МнениеПуснато на: Чет 24 Авг 2017, 19:46    Заглавие:  

___MRCC Guandong и Guangzhou, както и Guangzhou Traffic Control Center били претоварени от получаване на сигнали за бедствие, които започнали от 09:00 LT на 23 август, когато отслабващия typhoon Hato се настанил в Pearl river estuary и Hong Kong waters. Пет кораба съобщили, че са в бедствено положение: танкера -химикаловоз "RAINBOW ISLAND 88"(DWT 19822, build 2004, flag HK/China) с 23-ма души екипаж, контейнеровоза "HON CHUN"(DWT 14504, build 1989, flag HK/China) с 30 души екипаж, танкера-химикаловоз "GEM NO.8"(DWT 3382, build 2007, flag Taiwan) с 15 души екипаж, както и каботажните сухотоварни "KAI SHUN YOU 7" и "XIN HUA TAI". SAR корабите и катерите, независимо от щормовото време се насочили към бедстващите кораби на помощ. "RAINBOW ISLAND" успял да избегне засядане с помощта на SAR кораби и бил отведен на външния рейд. "HON CHUN" също излязъл от критичната ситуация, благодарение на SAR кораби, но "GEM NO.8" както и каботажните кораби заседнали, като част от екипажите им били евакуирани.

___Балкера "JOHANN OLDENDORFF"(DWT 61114, build 2014, flag Malta) в 02:40 LT на 23 август заседнал на 342 kilometer mark, Parana River/Argentina, под San Nicolas, по време на плаване надолу по течението с газене 10.5 метра. Балкерът пречи на трафика в района, навигацията по реката е закрита за кораби с газене над 6,9 метра. "JOHANN OLDENDORFF" плавал от Arroyo Seco за Bahia Blanca.

___Балкера "ZHANG HONG NO.1"(DWT 37715, build 1984, flag Taiwan) заседнал в позиция 22*05'N, 113*48'E на малък остров на 27 nm southwest of Kowloon/HK. В 05:30 UTC на 24 август балкерът бил в същата позиция, няма влекачи близо до него. Има съмнения, че "ZHANG HONG NO.1" е бил изхвърлен на брега от typhoon Hato.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
via


Регистриран на: 22 Фев 2005
Мнения: 5297

МнениеПуснато на: Съб 26 Авг 2017, 19:35    Заглавие:  

___Танкера-продуктовоз "ERATO"(DWT 6390, build 1981, flag Greece) ударил контейнеровоза "MSC BRIANNA"(DWT 60200, build 1996, flag Panama) след обяд на 23 август в Keratsini Harbor/Piraeus, по време на маневра в порта.while maneuvering in the harbor. И по двата кораба имат повреди, "ERATO" по носа от десния борд, а "MSC BRIANNA" по кърмата от левия борд. Размерите на щетите не са известни. Контейнеровоза отплавал на 24 август в 12:30 UTC, а танкера бил задържан в Keratsini, за инспекция.

___Пасажерския ферибот "ALBAYZIN"(GT 26302, build 2004, flag Cyprus) получил повреда в ел. захранването northeast of Lanzarote Island/Canary Islands, вечерта на 23 август, плавайки от Cadiz за Canary Islands. Ферибота, на чийто борд имало повече от 240 пасажери, останал на дрейф. Екипажа успели да отстранят проблема и ферибота продължил рейса си, като на 24 август рано сутринта пристигнал в Arrecife/Lanzarote, но следващия преход до Gran Canaria бил отменен, заради належащ ремонт.

___USCG спасили 12 души екипаж на офшорния снабдителен влекач "Gulf Justice"(GT 729, build 1978, flag USA) който започнал да взема вода близо до Port Mansfield/Texas, на 25 август. Сигнала за бедствието бил подаден в 3:40 a.m. и от Coast Guard Air Station Corpus Christi били изпратени два хеликоптера, след като станало ясно, че влекача не може да бъде спасен. В 1:03 p.m. първите 7 души били прехвърлени на брега, а в 2:06 p.m. останалите 5 души. Всички били в стабилно състояние, без наранявания.

___USCG съобщили за засядане на танкера-продуктовоз "KAMOME VICTORIA"(DWT 74908, build 2011, flag Panama), след като получили съобщение от него в 17:15 LT на 25 август. Танкерът заседнал в Ambrose Channel 5 miles south of Verrazano Bridge. Според AIS сигнала, танкера се е снел 3 часа по-късно и застанал на котва близо до мястото на засядането. Не е ясно какво точно се е случило, съдейки по AIS-а. Танкерът плавал от New York към Sandy Hook, като постепенно започнал да излиза от фарватера, после променил курса си към Verrazano Bridge, след известно време останал на дрейф, като накрая излязъл от фарватера и заседнал. Към 04:00 UTC на 26 август "KAMOME VICTORIA" все още бил на котва. Няма замърсяване, няма информация за повреди.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
via


Регистриран на: 22 Фев 2005
Мнения: 5297

МнениеПуснато на: Вто 29 Авг 2017, 21:24    Заглавие:  

___Порт Corpus Christi беше затворен за неопределено време, след като сондажния кораб "Paragon DPDS1"(GT 14274, build 1974, flag Liberia) скъса котвената верига на 26 август, потопил влекача "Signet Enterprise"и заседнал в канала за излизане от порта към Мексиканския залив. Сондажният кораб потопил единия от двата влекача, които били изпратени да го задържат на мястото му и повредил сериозно другия - "Sabine Pass", при преминаването на урагана Harvey през брега на Тексас. Бреговата охрана успяла да спаси екипажа на потъналия влекач, а другите екипажи били в безопасност.

___Носовата част на сухотоварния "Leonardo"(DWT 3135, build 1974, flag Mongolia) който се скъса на две пред Kilyos на 27 август, най-накрая потънала на около 6 кабелта от брега. Кърмовата част беше избутана на брега с помощта на влекачи за да може горивото на борда да бъде снето. До момента няма изтичане на гориво от кораба.

___Високият прилив плюс теглителната сила на три влекачи предотврати сериозна ситуация в port of Richards Bay на 25 август, след като балкера "Mandona"(DWT 22056, build 1995, flag Belize) заседнал. Той се снел от Richards Bay Coal Terminal малко след 3 p.m. след завършване на товаренето и подпомаган от два влекача започнал маневра за насочване към главния канал. След като влекачите го завъртели по посока на канала, били освободени и се насочили към стоянката си в Small Craft Harbour, били повикани пак, тъй като балкера заседнал на пясъчна банка. С помощта на трети влекач и прилива "Mandona" бил снет. Нямало явни признаци на щети по корпуса или опасност от замърсяване, но балкера бил принуден да се върне в порта за проверка от инспектори. Причината за инцидента - вероятно механична повреда.

___На 27 август екипажа на сухотоварния "Hong-Tai 176"(Callsign:BHRQ, flag China) бил евакуиран, след като корабът започнал да потъва близо до Hong Kong, при преминаването на тайфуна Pakhar в региона. Корабът с 11 души екипаж, изпратил сигнал за бедствие намирайки се на 64 miles east of Hong Kong. Hong Kong Special Administrative Region (HKSAR) изпратили вертолет, който като пристигнал, установил, че предната част на кораба е под вода, но въпреки това екипажа бил спасен. Корабът потънал скоро след това. Спасителната операция се извършвала при щормово време и лоша видимост. Десет от единадесетте спасени били невредими, а един член на екипажа е получил леки наранявания.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
via


Регистриран на: 22 Фев 2005
Мнения: 5297

МнениеПуснато на: Сря 30 Авг 2017, 19:20    Заглавие:  

___На 29 август в 1 p.m. балкера-панамакс "Star of Sawara"(DWT 76553, build 2008, flag Panama) заседнал на southern tip of Falster, 8 nm SE of the coast in pos. 54*28'N, 012*11'E, по време на прехода от Ust-Luga за New Orleans с товар торове. Едва след като бъде одобрен спасителния план от датските власти, може да се направят опити за снемането на балкера, който е с газене 13,2 метра. Причината за засядането в дълбоководния фарватер била, че балкера променил курса си твърде рано, когато се насочил на запад към схемата за разделно движение Fehmern Belt и влязъл в частта от зоната за разделно движение, която не е част от дълбоководния маршрут. На борда нямало пилот, независимо, че е препоръчително да се ползва такъв от Gedser до Skagen за кораб с размерите на "Star of Sawara".

___На 30 август в 1:45 a.m. пасажерския ферибот "Blue Star Patmos"(GT 18498, build 2012, flag Greece) заседнал при влизане в port of Ios по неизяснени причини.На борда имало 205 пасажери и 87 души екипаж. Имало лек теч, който можело да се контролира. Пасажерите били прехвърлени на високоскоростния катамаран "Super Jet" и туристическия катер "Vassilios" и били транспортирани до port of Ios. В района "NW wind of five Beaufort". Три кораба на бреговата охрана били на мястото. Преди фериботът да бъде снет, корпусът трябва да бъде проверен от водолази. На "Blue Star Patmos" който оперира между ports of Piraeus, Syros, Paros, Naxos, Ios, Thira и Anafi, имало 21 частни автомобила, 12 камиона и три мотора.

___На 29 август в 2:30 p.m. сухотоварния "Eikefjord"(GT 1254, build 1985, flag Faroe Islands) който отплавал от Egersund на 27 август, заседнал в Gunhildvågen/Auseholet. Влекач го снел и провлачил до Florø в 3:30 p.m. 6-мата души екипаж не са пострадали.

___На 30 август в 4:30 a.m. траулера "Victoria May - SF 267-V"(GT 228, build 2011, flag Norway) заради механична повреда останал без ход и излъчил сигнал за бедствие, намирайки се west of Florø. MRCC southern Norway изпратили вертолет и офшорния влекач "Ocean Alden", който започнал провлачването му към Florø, но траулера започнал да взема вода. Спасителния катер "Halfdan Grieg" прехвърлил потопяема помпа, след което спасителния катер поел по-нататъшното провлачване и в 11 a.m. конвоя застанал на Gunhildvagen във Florø.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
via


Регистриран на: 22 Фев 2005
Мнения: 5297

МнениеПуснато на: Съб 02 Сеп 2017, 19:20    Заглавие:  

___Водолазите откриха големи щети по дъното на пасажерския ферибот "Blue Star Patmos"(GT 18498, build 2012, flag Greece) който заседна при влизане в port of Ios на 30 август. Пробойните започвали от носа и продължавали почти до мидела, като някои от тях били със ширина 15-20 метра Question , наводнени били долни палуби и баластни танкове. Фериботът е стабилен върху скалите и след огледа от водолазите, се решава начина на снемането му. Като предпазна мярка, около кораба били разположени две бонови заграждения. И двата ГД, както и ДГ са в работно състояние. В линията е влязъл пасажерския ферибот "Blue Star Naxos". Пасажерите, като бяха транспортирани до port of Ios, на 31 август, компанията ги прехвърлила на други фериботи по дестинациите им. 12-те камиона, 21 автомобила, както и багаж, останали на борда. Обсъждало се, дали да бъде изкачано горивото, преди да започне снемането на ферибота. На 01 септември на обяд влекачите "Christos XI", "Christos XXII" и "Pantokrator" заедно с "Apollon" и "Vernicos Oceanos" започнали опитите за снемането му, тъй като се очаквало влошаване на времето и не било желателно "Blue Star Patmos" да остава продължително време върху скалите. След като се отделил от скалите, очаква се холандската компания, която е поела цялата спасителна операция, да направеи обстоен оглед на щетите и план за влачене. Независимо от поетата вода на борда, фериботът останал стабилен, имало ел захранване и ГД работели. От Гръцкото Морско министерство се очаква да поискат снемане на гориво с предпазна цел, след което се очаквало фериботът да бъде провлачен до най-близкия кораборемонтен завод, но вечерта при провлачването му към порта, отново заседнал с носа си. Спасителните работи продължават на 02 септември, след нови измервания и оценки на ситуацията от водолази.
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
via


Регистриран на: 22 Фев 2005
Мнения: 5297

МнениеПуснато на: Вто 05 Сеп 2017, 19:25    Заглавие:  

___500 тона гориво бяха изкачани от ферибота "Blue Star Patmos" през последните 24 часа и прехвърлени на танкера "Aktea Osrv" както предпазна мярка, за да се избегне всякакво замърсяване на морето, така да се намали и газенето му. В допълнение към тая операция били изхвърлени питевата и митевата вода, както и фекалните води. Спасителната операция се извършва след консултации със застрахователните компании. Сутринта на 05 септември опитите на влекачите "Apollon", "Christos Xl", "Christos XXII", "Pantokrator", "Dionissio Z" и "Vernicos Oceanos" за снемането, започнали отново и при успех ферибота ще бъде изтеглен до по-защитено място.

___20-те души екипаж на сухотоварния "Reef Elaf"(DWT 7583, build 1990, flag Tanzania) били спасени от Omani Good Samaritan, след като техния кораб потънал на 02 септември, малко преди port of Al-Labki/Wilayat Jazir, плавайки от Sharjah за Eritrea. Корабът бил с товар пясък и желязо. Спасените били отведени в Al Jazir Hospital за преглед. Всички били в добро здраве. "Reef Elaf" потънал с носа напред на около 9 мили от Al Lakbi.

___На 03 септември в 1:45 a.m. водната полиция в Brunsbüttel инспектирали танкера-химикаловоз "Scot Leipzig"(DWT 8230, build 2004, flag Malta) в шлюза при Brunsbüttel и открили претоварване. На танкера му било забранено да продължи рейса си. Товарната марка била затопена и от двата борда с около 17 см, което означавало претоварване с 313 тона. След излизане от шлюза, танкерът останал на котва на Neufeld Roads за да изкачае всичкия си баласт. В 3:45 a.m. продължил рейса си от Nyborg за New Orleans. Турския капитан платил € 5,400 гаранционен депозит за освобождаването на танкера и очаква да разбере, каква ще бъде персоналната му глоба.

___На танкера-химикаловоз "Donizetti"(DWT 3613, build 2000, flag Luxembourg) на който се появил проблем с ГД при отплаване от Le Havre на 19 август и се върнал обратно в порта, в крайна сметка отплавал на 03 септември в 2:30 p.m., влачен от датския влекач "Egesund" за кораборемонтния завод във Frederikshavn, ETA 09 септември. Причината за проблема била в коляновия вал на ГД.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
via


Регистриран на: 22 Фев 2005
Мнения: 5297

МнениеПуснато на: Чет 07 Сеп 2017, 19:15    Заглавие:  

___Пристигайки от Aviles, където е отплавал на 01 септември, на сухотоварния "Hanseatic Trader"(DWT 4338, build 2001, flag Antigua) се появили проблеми с двигателя в Gulf of Cascogne и бил взет на буксир от влекача "En Avant 9" и провлачен до port of Brest, където застанал на кея на CIB Shipyard на 05 септември в 6:30 p.m.

___Голям крен на ляв борд получил сухотоварния "Hai Duong 09"(DWT 10959, build 2006, flag Panama) на 06 септември в 3:30 p.m. на West Quay-5/port of Visakhapatnam, по време на товарни операции. Накреняването било причинено от неправилно баластиране. Баласта бил изкачан и когато на борда имало 1200 тона стоманени заготовки, корабът станал нестабилен. Шестима души, включително пристанищни работници, които били в хамбарите, били ранени. 17-членният екипаж веднага скочили на кея. Пристигналите инспектори започнали да възстановяват стабилитета. Корабът застанал на кея за товарене предната вечер.

___Балкера "Panormitis.AV"(DWT 41551, build 1996, flag Liberia) бил взет на буксир към Phuket от плаващия под монголски флаг офшорен влекач "Confidence"(GT 680, build 1975). Конвоя пристигнал в southern Phuket waters вечерта на 06 септември. Балкера получил повреда в ГД и останал на дрейф north of Sabang island, Banda Aceh/Sumatra, western Malacca Strait, на 30 август.

___На 06 септември в 7 p.m. ферибота "Blue Star Patmos" най накрая беше свален от скалите. По-рано водолази направили нов оглед на корпуса. От тук нататък застрахователните компании, които са поели цялата дейност, ще трябва отново да инспектират ферибота със специални екипи, за да преценят състоянието и големината на щетите. Ферибота, след снемането му, бил държан близо до мястото на засядането от влекачите "Christos XI", "Christos XXII" и "Pantokrator" за преглед, преди да бъде провлачен до port of Ios, за да разтовари камионите и превозните средства, а след извършване на временни ремонтни работи, ще бъде провлачен вероятно до Piraeus за ремонт.
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
via


Регистриран на: 22 Фев 2005
Мнения: 5297

МнениеПуснато на: Съб 09 Сеп 2017, 19:31    Заглавие:  

___На 07 септември в 12:30 p.m. пожар избухнал в МО на пасажерския ферибот "Almariya"(GT 21473, build 1981, flag Cyprus) заради електрическа повреда, скоро след като отплавал от Nador за Almeria. На борда имало 1668 пасажери. Пожарът бързо се потушен от екипажа, но фериботът останал без ход до 6 a.m. когато два влекача го провлачили обратно до Nador, по съображения за сигурност. В порта всички пасажери слезли и били прехвърлени на високоскоростните фериботи "Alborán" и "Volcán de Teno", както и на катамарана "Alcántara Dos".

___На танкера-афрамакс "Gankoroma"(DWT 88258, build 2012, flag Indonesia) избухнал пожар в помпеното отделение на 07 септември в 3:20 p.m. по време на ремонтни работи в Batam Ship Repair Yard/Batam. 5-ма души са загинали, а един е сериозно ранен. Пожарът бил загасен, властите започнали разследване причината за пожара, за който се смята, че е предизвикан при заваръчни работи.

___На 07 септември за каботажния ферибот "Princess Damiah"(GT 449, flag Panama) било съобщено, че закъснява, при прехода от Puerto Rico за Grenada. Последната известна AIS позиция е 16*10'N, 063*30'W, southeast of the British Virginia Islands, на 05 септември в 8:25 p.m., плавайки със скорост 7 възла.

___На 09 септември в 11:45 a.m. ферибота "Begonia Seaways"(GT 37722, build 2004, flag Denmark) който отплавал от Gothenburg на 08 септември за Terneuzen, останал без ход, заради блякаут и заседнал в Gent-Terneuzen Canal, до Sluiskil bridge, от към страната на Terneuzen. Два влекача и катер от Rijkswaterstaat били изпратени да помогнат за снемането на ферибота. В 1:30 p.m. капитана подписал договор за снемане с Multraship и влекачите за 15 минути го снели от пясъчната дига. В 2 p.m. ферибота застанал на Zevernaar port Verbrugge. Трафика по канала закъснял.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
via


Регистриран на: 22 Фев 2005
Мнения: 5297

МнениеПуснато на: Нед 10 Сеп 2017, 20:00    Заглавие:  

___Балкерите"My Meray"(DWT 39110, build 1992, flag Belize) и "Orhan"(DWT 35138, build 2013, flag Malta) се сблъскали на 09 септември в 7 a.m. на outer Chittagong anchorage. "Meray" вече бил застанал на котва, когато бил ударен от "Orhan". "Meray"бил с товар 37661 тона TSP (троен суперфосфат) и получил пробойна в хамбар No.5 с последващо навлизане на вода. Хамбара бил наводнен, 4000 тона товар бил повреден. "Orhan" пристигнал в Chittagong с товар урея.

___На 09 септември танкера-бункеровчик "Agia Zoni II" (DWT 3205, build 1972, flag Greece) потънал в NW part of Piraeus roads. Сутринта MRCC били предупредени от драгата "Francesco di Giorgio", която стояла на котва в northern part of Piraeus roads, за възможно постъпване на вода на борда на танкера, който бил на котва на Piraeus roads. Той отплавал сутрешните часове от рафинерията "Aspropyrgos" с 2,200 м/т мазут и 370 м/т газьол. Патрулният кораб "El Akt" влекачите "Ifisistos 2", "Karapipireris N.G.2" и "Roussos IV" били изпратени на помощ. Само двама от 11-те души екипаж били спасени, след което били отведени в General Hospital of Piraeus за преглед и по-късно освободени. Пристанищните власти на Пирея започнали предварителното разследване и изпълнение на плана за локално замърсяване на околната среда.

___Следобедните часове на 09 септември, ферибота "Blue Star Patmos" беше провлачен до port of Perama и здраво швартован на кея на Peramatos Naval Repair Yard. Централната пристанищна служба на Пирея разпоредили задържането на ферибота, до представянето на потвърждение на класа му.

___На 09 септември в 11 p.m. пасажерския ферибот "Virak"(GT 1532, build 1979, flag Norway) плавайки от Misten за Kjerringøy, се появил проблем с двигателите, намирайки се в Mistfjord и останал без ход. Два вертолета и два спасителни катери били изпратени на помощ на ферибота, който започнал да дрейфа към брега. Екипажа успели да стартират АДГ-то и изчакали пристигането на спасителните катери, които го провлачили до Festvåg, където започнал ремонта.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 177 от 179 [2676 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, ..., 175, 176, 177, 178, 179 Следваща
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » Съвременен търговски и граждански флот
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.5232s ][ Queries: 15 (0.0301s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker