Private Colleger of transportation
image image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Ню Йорк-Манхатън-взрив Технически дефект спаси Ню Йорк от нов бомбен ужас · Лудогорец ще мери сили с европейския колос Милан · Подадоха сигнал за бомба в посолството на Израел в София · Пентагонът: Руснаците да си ходят, но американците остават в Сирия · Катар купува 24 изтребителя за 6 млрд. паунда · Снайперисти - призраци трепят терористи ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Вто 12 Дек 2017, 10:22
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » Морски и речен бизнес, морски флот и фирми в България
SAR,НЕФТ,ЕКОЛОГИЯ, БЕЗОПАСНОСТ, ЗЛОПОЛУКИ, ВОДИ В ЧЕРНО МОРЕ
Модератори: Sea Dog
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 32 от 32 [480 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, ..., 30, 31, 32
Автор Съобщение
Dimitar Stavrev
[Admin]

Регистриран на: 08 Ное 2007
Мнения: 12545
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пон 08 Дек 2014, 18:08    Заглавие:  

Руските моряци бедствали 2 часа в леденото море
15:14 | 8 декември 2014 | | / Редактор Лилия Чалева / обновено преди 1 час

Руски специалисти ще разследват причините за инцидента с кораба "Елга 1" край Варна, съобщи кап. Валентин Енчев, шеф на "Морска администрация" във Варна. Корабът е приет от "Морска администрация" в петък във Варна с рапорт за оставане на плавателния съд в наши териториални води. Според специалисти по морско търсене и спасяване разследващите ще проверяват за човешка грешка, за конструктивни дефекти след ремонта и стандартно дори дали не е в резултат на саботаж. От първия оглед става ясно, че причината за крушението е техническа, уплътнителите на вала са подали и е нахлула вода в машинното отделение.

"Корабът си беше наред. През лятото мина на ремонт. Корабният регистър го пусна", твърди пред в. "Стандарт" вторият пом.-капитан на бедстващия "Елга 1" Валерий Горохов. Той и останалите от 12-членния екипаж бяха спасени по чудо от минаващия наблизо снабдителен кораб "Сий Спайдър", носещ поредния товар с тръби за спрения газопровод "Южен поток".

Първият тревожен сигнал за аварията бил получен следобед на 3 декември, когато "Елга 1" бил на 60 мили от Крапец на път за пристанище Варна.
Със заповед на капитана на кораба Дмитрий Размахнин екипажът е трябвало да го напусне веднага. Евакуацията станала с плот, на който моряците прекарали 2 часа сред ледените води до спасяването им от чуждия кораб. Само някои успели да си вземат лични вещи от каютите, но на повечето в бързината целият им багаж останал на потъващия кораб. Руските моряци се надявали на чудо и най-много на своя покровител св. Николай да им помогне да оцелеят в бедствието. Икона на светеца имало и на кораба

Грофов е от Ростов на Дон, където веднага е звъннал на семейството си да го успокои, че е жив и здрав. Той има малък син, за когото отсега е категоричен, че няма да стане моряк. Смята вече да плава само с крайбрежни плавателни съдове. Перестройката го заварила като шеф на ресторант, останал без работа и започнал да учи за капитан.

В добро разположение на духа след крушението е боцманът Генадий. Той плава от 30 г., но такъв инцидент му се случва за първи път. Грамадният мъж се кръсти и благодари на Бог, че живее втори живот, защото в родния му Краснодар го чакат двамата му синове и внуци. Докато плавали на плота до спасителния кораб, го стегнало сърцето, вдигнал кръвно и сега в хотела във Варна идват доктори всеки ден да му го мерят.

13-членният екипаж на "Елга 1" беше докаран в петък на Морска гара във Варна.

Застрахователят на бедстващия плавателен съд нае за спасителната акция на кораба най-добрата в света холандска фирма. Тя изпрати със самолет 5-членен екип, който поискал специален влекач от Бургас. Двама варненски водолази се спуснаха и до вечерта в събота запушиха пробойната на кораба. Тежката операция бе при 3 бала вълнение и 9 градуса на морската вода.

Корабът е натоварен с 6000 т въглища от краснодарското пристанище Темрюк за Варна и тръгна версия, че е бил пренатоварен, което предизвикало инцидента, но от екипажа я отрекоха.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Регистриран на: 08 Ное 2007
Мнения: 12545
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Сря 04 Фев 2015, 14:42    Заглавие:  

Заместник-министър Павел Гуджеров поема председателството на Комисията по опазване на Черно море от замърсяване

Правителството определи заместник-министъра на околната среда и водите Павел Гуджеров за председател на Комисията по опазване на Черно море от замърсяване по време на едногодишното председателство на България през 2015 г. Той ще бъде и ръководител на българската делегация към Международната комисия за опазване на река Дунав.

Кабинетът реши също за времето, в което заместник-министър Гуджеров председателства Международната комисия за опазване на Черно море, представител на страната ни в нея да бъде началникът на отдел „Международно сътрудничество” в МОСВ Емилия Краева.
Страни по Конвенцията за опазване на Черно море от замърсяване са шестте държави от Черноморския регион – България, Грузия, Румъния, Русия, Турция и Украйна. Седалището на постоянния й секретариат е в Истанбул, а председателството на Комисията се поема на ротационен принцип.
Международната комисия за опазване на р. Дунав е изпълнителният орган на Конвенцията за сътрудничество при опазването и устойчивото използване на р. Дунав, страни по която са 14 държави и Европейската комисия. Дейността й се подпомага от секретариат със седалище във Виена.
Оперативната работа на двете комисии се осъществява по електронен път, като е предвидена по една редовна годишна среща за приемане на решения.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42262

МнениеПуснато на: Нед 22 Фев 2015, 09:20    Заглавие:  

Кораб с дървен материал от Варна потъна в Черно море - See more at: http://pan.bg/view_article-3-27906-Korab-s-dyrven-material-ot-Varna-potyna-v-Cherno-more.html#sthash.jgHKDEu6.dpuf
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Регистриран на: 08 Ное 2007
Мнения: 12545
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Вто 24 Фев 2015, 12:56    Заглавие:  

Консорциум от 4 страни ще възстановява водния път от Гданск до Херсон

Меморандума за това бе подписан на 29 януари 2015 г. Консорциумът е воден от Морския институт в Гданск, заедно с компанията за поддържане на водния път "Днепър-Бук" от Беларус и НИИ Черноморпроект от Украйна. Целта е да се установи икономическата изгодност от възстановяване на вътрешен воден път Е-40 между Гданск (Полша) и Херсон (Украйна). Резултати от проучването трябва да се готови до края на 2015 г.

Пътят преминава през Полша, Беларус и Украйна по руслата на реките Вистула, Западен Бук, Припят и Днепър. В момента участъка по река Западен Бук от Варшава до Брест е неплавателен. В допълнение маршрутът минава през зони част от Натура 2000 и трябва да се изготви екологична оценка за това.

Предполага се че по водния път могат да се транспортират до около 4 млн. тона товари и ще улесни търговията между Украйна, Беларус и Полша.

Финансирането е от ЕС на стойност EUR 493,000. Участат и 2 компании от Германия и АН на Беларус.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Регистриран на: 08 Ное 2007
Мнения: 12545
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пон 25 Май 2015, 14:51    Заглавие:  

Водолази срещу унищожаването на потънали кораби

Водолази от цялата страна се обединяват срещу ваденето на потънали кораби за скрап. Недоволството им е от наредба на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията от 2011 г., която позволява да бъдат унищожавани по такъв начин потънали кораби, без оглед на тяхната историческа стойност, предаде БТА.

С отворено писмо, изпратено до медиите, водолазите настояват за повдигане на обществена дискусия по проблема и приемане на промени в наредба номер 24 от 5 август 2011 с цел запазване на подводното богатство на България.

Към момента въз основа на този акт в министерството са постъпили искания за вадене на металните остатъци от кораби, някои от които потънали преди 1945 г. и съставляващи важна част от търговската, морската и военна история на държавата, посочват водолазите. Те обясняват, че слабата соленост на Черно море позволява отличното запазване на потопените артефакти, много от които все още неизследвани от историци и археолози. Според тях е необходимо да се въведе допълнителна класификация на видовете потънало имущество, за да се отличат тези, които имат историческо, културно и туристическо-развлекателно значение и да се забрани категорично тяхното унищожаване.

Автор на отвореното писмо е Любен Дилов-син, който е запален водолаз. В понеделник той ще посети Бургас, за да даде повече гласност на проблема и да коментира начините, по който може да бъде решен.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Регистриран на: 08 Ное 2007
Мнения: 12545
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пон 07 Сеп 2015, 09:46    Заглавие:  

Украйна си връща контрола върху фериботите
Център за Транспортни Стратегии, Украйна

Украйна си възвърна прекия контрол върху железопътните фериботи, досега оперирани от частен оператор - "Укрфери". Сега железопътните фериботи "Героите на Шипка" и "Героите на Плевен" и автомобилният "Каледония" са записани в активите на Пристанище Иличьовск, единственото в Украйна, на което могат да оперират железопътни фериботи.
Инициативата за промяната е на Фонда на държавно имущество на Украйна. Оценката на възвърнатите активи е на стойност 30 млн. гривни (1,3 млн. долара). Според данни на Министерството на инфраструктурата на Украйна обемът на фериботните превози през пристанище Иличьовск спада с 9% през 2014 г. вместо планирания ръст от 1%. Плановете за 2015 г. предвиждаха ръст от 1,5%, но реално през първата половина на 2015 г. спадът спрямо същия период на 2014 г. е 40%.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Регистриран на: 08 Ное 2007
Мнения: 12545
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пон 07 Сеп 2015, 10:05    Заглавие:  

Шест компании искат да търсят газ край Силистар
10:07 | 7 септември 2015 | | / Редактор Надежда Христова / обновено преди 2 минути

Шест компании са закупили документи за участие в процедурата за получаване на разрешително за търсене и проучване в "Блок 1-14 Силистар" и "Блок 1-22 Терес". Това стана ясно от думите на председателя на енергийната комисия в парламента и бивш енергиен министър Делян Добрев пред БНТ, съобщава capital.bg.

Според обявените срокове те трябва да подадат заявление за интерес до 7 септември, а до 23-ти същия месец трябва да се внесат и окончателните оферти. Между компаниите, проявили интерес, няма големи имена, тъй като шансовете да бъде открит газ в двата блока на са особено перспективни.

Причината за това е, че двата блока са проучвани многократно, като натрупаните данни не дават големи надежди да бъдат открити сериозни залежи.

През февруари тази година Делян Добрев и заместник-министърът на енергетиката Жечо Станков промотираха потенциала на двата блока по време на международната петролна седмица в Лондон. Тогава те се срещнаха с представители на норвежката Statoil, както и на Shell.

Отделно двата блока са били презентирани пред над 600 фирми по време на изложението. На обявения през 2013 г. конкурс за "Терес" обаче нито един кандидат не подаде оферта. Причината са завишените условия, които са включвали предоставянето на бонус от 1 млн. евро и задължителен сондаж.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Регистриран на: 08 Ное 2007
Мнения: 12545
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пет 11 Сеп 2015, 13:01    Заглавие:  

Гръцки кораб проучва акваторията на Черно море
10:38 | 10 септември 2015 | | / Редактор Таня Тодорова /

На пристанище Морска гара – Варна акостира гръцкият научно-изследователски кораб Aegaeo, който участва в експедиция в Черно море.
Корабът, плаващ под гръцкия национален флаг, получи разрешение от българското правителство да пребивава във вътрешните морски води, териториалното море и изключителната икономическа зона на България, съобщи БГНЕС.

Научноизследователският кораб „Aegaeo“ ще проучва югозападната част от акваторията на Черно море. В периода 10 септември - 14 октомври 2015 г. плавателният съд ще извърши океанографска експедиция, която ще направи археологически проучвания.

Морското дъно ще бъде картирано с помощта на набор от съвременни методи и техники, ще бъдат локализирани и идентифицирани археологически обекти и материали и ще бъдат взети проби от дъното, за да бъде събрана по-детайлна информация за променящата се околна среда.

Дейностите, свързани с осъществяването на научните изследвания, се финансират изцяло от Центъра за морска археология на Университета в Саутхемптън, Великобритания, и британската Expedition&Education Foundation.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Регистриран на: 08 Ное 2007
Мнения: 12545
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Вто 29 Сеп 2015, 15:24    Заглавие:  

”Шел“ ще проучва за нефт и газ в блок „Силистар“
12:21 | 29 септември 2015 / Лилия Чалева / обновено преди 2 часа

Компанията „Шел Експлорейшън енд Прадакшън (LIX) Б.В.“ е избрана за титуляр на разрешение за търсене и проучване на нефт и природен газ в блок „1-14 Силистар“. Вчера комисията приключи своята работа и имаме избран изпълнител за проучването в най-големия блок - "Силистар", това е компанията "Шел" - един от световните лидери в бранша, коментира пред журналисти министърът на енергетиката Теменужка Петкова, предаде БТА. Тя участва във форум за либерализацията на енергийния пазар у нас.

По думите й от "Шел" ще вложи в проучванията 18.6 млн. евро без ДДС и ще заплати на държавата 4.9 млн. евро без ДДС бонус при подписване на договора за търсене и проучване. Според министъра това е много сериозен успех и една от първите и важни стъпки за диверсификацията на източниците и маршрутите за доставка на природен газ. Предложената работна програма на компанията включва 2-D и 3-D сеизмични проучвания, както и мерки за опазване на околната среда, човешкото здраве и културните ценности, съобщиха от Министерството на енергетиката.

„Роял Дъч Шел плс“ - компанията-майка на „Шел Експлорейшън енд Прадакшън (LIX) Б.В.“, от близо 30 години е лидер в дълбоководното проучване и добив и има повече от 20 големи дълбоководни проекта. „Шел“ познава добре черноморския регион, тъй като неотдавна извърши дълбоководен проучвателен сондаж в блок на Турция в Западно Черно море.

Очаква се договорът за търсене и проучване в блок "Силистар" да бъде подписан до месец, след като правителството го одобри и упълномощи министъра на енергетиката да го сключи. Петкова изрази надежда до края на октомври да има подписан договор с компанията. В отговор на журналистически въпроси министърът каза, че за блок "Силистар" е имало и други кандидати, закупили документация, но само от "Шел" са подали оферта. От компанията имат опция за сондаж, ако преценят, че трябва да се направи.

При блок "Терес", за който също беше обявен конкурс, е имало закупени документи от пет компании, но не е получена оферта, заради което ще започне процедура по прекратяване на конкурса, информира министърът. Стартирането на конкурсите за търсене и проучване в дълбоко Черно море бе едно от първите решения на правителството в енергийната сфера. Намерението е да се увеличи местният добив, стъпка към което е и проучването на блок „Силистар“. В напреднала фаза е и проучването в блок „Хан Аспарух“, за което бе сключен договор през 2012 г. В началото на следващата година предстоят първите проучвателни сондажи в блок "Хан Аспарух".
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Регистриран на: 08 Ное 2007
Мнения: 12545
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Вто 13 Окт 2015, 13:28    Заглавие:  

„Шел” ще проучва нефт и природен газ в площта „Блок 1-14 Силистар“

„Шел Експлорейшън енд прадакшън (LIX) Б.В.“ ще проучва нефт и природен газ в площ „Блок 1-14 Силистар“, разположена в изключителната икономическа зона на България в Черно море. „Шел“ ще вложи в проучванията 18,6 млн. евро без ДДС и ще заплати на държавата 4,9 млн. евро без ДДС бонус при подписване на договора за търсене и проучване. Предложената работна програма на компанията включва 2-D и 3-D сеизмични проучвания, както и мерки за опазване на околната среда, човешкото здраве и културните ценности. Разрешението за търсене и проучване се предоставя за срок от 5 години.
Стартирането на конкурсите за търсене и проучване в дълбоко Черно море бе едно от първите решения на правителството в енергийната сфера. Увеличаването на местния добив, стъпка към което е и проучването на блок „Силистар“, е едно от водещите условия за гарантиране на енергийна сигурност и независимост.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Регистриран на: 08 Ное 2007
Мнения: 12545
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Вто 13 Окт 2015, 13:30    Заглавие:  

Правителството одобри Програмата за морско дело и рибарство 2014 – 2020 г.

Правителството одобри втори вариант на Програмата за морско дело и рибарство (ПМДР) 2014-2020 г. и ще я внесе за одобрение от Европейската комисия. Общата цел на подкрепата, предоставяна от ПМДР, е постигането на конкурентоспособно развитие на рибарството и аквакултурите в периода 2014-2020 г.
Програмата е съобразена с приоритетите на Европейския фонд за морско дело и рибарство, включващи рибарство, аквакултура, заетост и териториално сближаване, предлагане на пазара, преработване, насърчаване изпълнението на Общата политика в областта на рибарството и интегрираната морска политика. Съобразно тези приоритети е направено разпределение на общо 23 мерки. Общият финансов ресурс за изпълнение на мерките е 113 543 227 евро.
По отношение на рибарството значителен финансов ресурс ще бъде насочен към подобряване на инфраструктурата в рибарски пристанища, кейове за разтоварване и покрити лодкостоянки. Освен това е предвидена мярка за добавяне на стойност и повишаване качеството на продуктите. Друг важен акцент е подпомагането на иновациите и диверсификацията на дейностите извън търговския риболов. Общо за изпълнение на мерките по този приоритет са предвидени 25 514 500 евро.
В областта на аквакултурите ще се насърчава модернизирането на аквакултурни стопанства, подпомагането на нови производители, развиващи устойчиви аквакултури, преминаването от конвенционално към биологично производство и към схеми по управление на околната среда и одитиране (EMAS). Ще бъдат подкрепени и инвестиции за развиване на технически иновации или знания в областта на аквакултурите. За изпълнение на мерките по този приоритет предвиденият финансов ресурс е 36 215 000 евро.
По отношение изпълнението на Общата политика в областта на рибарството има две мерки – контрол и събиране на данни. Общият бюджет за тези дейности възлиза на 12 414 578 евро.
В изпълнение на приоритета за повишаване на заетостта и териториалното сближаване ще бъдат подкрепени мерки, свързани с подкрепа на Воденото от общностите местно развитие (ВОМР), чрез местни инициативни рибарски групи. Общият бюджет по този приоритет е 17 858 824 евро.
Предвидените дейности за насърчаване на предлагането на пазара и преработването акцентират върху инвестиции за преработване на продуктите от риболов и аквакултури. Подпомага се и създаването на организации на производителите, които ще бъдат в състояние да се възползват от подкрепа по ПМДР, което да им даде възможност по-добре да управляват дейността си и по-добре да продават своята продукция чрез реализация на планове за производство и представяне на пазара. Общо за този приоритет предвиденият финансов ресурс е 12 706 991 евро.
Сред приоритетите на Програмата за морско дело и рибарство е и насърчаването на Интегрираната морска политика. Програмата ще подкрепи разработване и внедряване на инструменти за интегрирано морско наблюдение, по-специално за подпомагане на прилагането, експлоатацията и поддържането на CISE (общата среда за обмен на информация). Ще се финансират и проекти за повишаване на природозащитния статус на застрашени видове и хабитати в НАТУРА 2000. Заделеният бюджет за тази мярка е 3 333 333 евро.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Регистриран на: 08 Ное 2007
Мнения: 12545
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Сря 13 Яну 2016, 11:32    Заглавие:  

Научноизследователски кораб ще проучва климатичните промени в района на Черно море

Правителството разреши пребиваването на научно-изследователския кораб „Pelagia”, плаващ под знамето на Кралство Нидерландия, в териториалното море, прилежащата зона и изключителната икономическа зона на България в периода от 28 януари до 5 февруари 2016 г. за извършването на океанографска експедиция.

Изследвания ще се извършват по две взаимосвързани научни програми, разработвани от холандски институти. Първата се фокусира върху изследване на климатичните промени в района на Черно море през последните 20 000 години, които ще послужат за подобряване на моделите на съвременните изменения на климата. Втората програма има за цел изследване на микробиологичните съобщества и техните трансформации, породени от климатичните промени.

Дейностите по реализацията на разработваните програми се финансират изцяло от Netherlands Organisation for Scientific Research и European Research Council.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Регистриран на: 08 Ное 2007
Мнения: 12545
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Чет 14 Яну 2016, 15:53    Заглавие:  

Съдът на ЕС: България е в нарушение за ”Калиакра”
11:49 | 14 януари 2016 / Редактор Таня Тодорова /

Съдът на ЕС постанови, че България е в нарушение на общностното законодателство по въпроса със защитената зона "Калиакра". В днешното решение на Европейския съд не се постановява размер или вид на наложено наказание. Оттук нататък ЕК има възможност да поиска от нашата страна да предприеме необходимите действия за съобразяване със законодателството на ЕС. Ако ЕК е удовлетворена, въпросът ще бъде приключен, а в противен случай може да бъде заведена нова процедура с възможно искане за налагането на наказание.

Според съда нашата страна е в нарушение, тъй като не е включила изцяло териториите на орнитологично важните места в специалната защитена зона в района на Калиакра. България е нарушила три европейски директиви - за птиците и за местообитанията и за необходимостта от екооценка, като е позволила изграждането на ветропаркoве в защитената зона "Калиакра" и изграждането на голф игрище и туристически обекти в защитена зона "Белите скали". Това беше заключението на генералния адвокат на ЕС, представено официално на 3 септември 2015 г. Вносителите на жалбата по случая в ЕК са от Българското дружество за защита на птиците (БДЗП) през 2008 г.

Причината бе заплахата от разрушаване на уникални местообитания заради одобрени мащабни ветроенергийни проекти, както и огромен брой (468) инвестиционни проекта за жилищно и курортно строителство и голф игрища.

На 30 януари 2012 г. България уведомява ЕК, че по-голямата част от изброените от нея проекти са одобрени преди присъединяването на страната към ЕС или преди включването на съответните зони в мрежата "Натура 2000", поради което правото на ЕС не се прилага към тези територии.

През 2013 г. Брюксел повдигна обвинение срещу България в Европейски съд с мотива, че страната не е изпълнила задълженията си по обявяване на цялата територия на орнитологично важното място "Калиакра" за защитена зона от "Натура 2000" и не е взела адекватни мерки за предотвратяване влошаването на състоянието на местообитанията в защитените зони "Калиакра", "Белите скали" и "Комплекс Каликара".

В съобщението на съда днес се отбелязва, че България е одобрила проектите "АЕС Гео енерджи", "Дисиб" и "Лонгман инвестмънт" на територията на орнитологично важното място в района на Калиакра, която не е била, а е трябвало да бъде класифицирана като специална защитена зона. Нашата страна е одобрила проектите "Калиакра уинд пауър", "ВН Енертраг Каварна" и "Вертикал - Петков и с-ие", както и проекта "Трейшън клифс голф енд спа резорт" съответно на територията на специалната защитена зона в района на Калиакра и специалната защитена зона в района на Белите скали.

От една страна България не е оценила правилно кумулативния ефект на проектите "Уиндтех", "Брестиом", "Еко Енерджи" и "Лонгман инвестмънт" на територията на орнитологично важното място в района на Калиакра, която не е била, а е трябвало да бъде класифицирана като специална защитена зона, и от друга страна, въпреки това е разрешила осъществяването на проекта "Лонгман инвестмънт", пише в съобщението.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Регистриран на: 08 Ное 2007
Мнения: 12545
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Сря 09 Мар 2016, 12:41    Заглавие:  

Транспортен коридор от Персийския залив до Черно море между Иран и България
МТИТС

България и Иран имат готовност за съвместна работа по развитието на нов транспортен коридор Черно море – Персийски залив, от България през Армения, Азербайджан и Грузия до Иран. Тази позиция бе изразена по време на Осемнадесетата сесия на Смесената междуправителствена българо-иранска комисия за икономическо и научно-техническо сътрудничество, която се провежда в Техеран от 6 до 9 март 2016 г. Ръководител на българската делегация на форума е министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски.

На среща с иранския министър на пътищата и градоустройството Аббас Ахунди, министър Ивайло Московски заяви, че коридорът ще създаде възможности за ефективни и надеждни товарни превози между държавите от Близкия Изток и Централна и Източна Европа. Проектът ще допринесе за оползотворяване на нарастващия търговски потенциал в двата региона и обслужване на транзитния трафик от и за Далечния Изток.

Този въпрос бе поставен и по време на разговора на министър Ивайло Московски с министъра на индустрията, минното дело и търговията Мохамед Реза Нетматдзадех. Двамата министри са изразили общата си позиция, че България може да бъде врата за Иран към Европа, а Иран – врата за България към Персийския залив и Азия. Сред темите на срещата бе отварянето на банковите системи, както и възможността двете държави да гарантират търговския стокообмен чрез различни платежни инструменти. Бе уточнен обмен на делегации между Минно-геоложкия университет в България и ирански висши училища.

Иранският министър на индустрията се обърна към министър Московски с молба за съдействие Иран да стане член на Световната търговска организация и получи уверение за подкрепа. В заключение, българският министър заяви, че България и Иран имат добри политически отношения, сега е време да бъдат развити и икономическите връзки.

Министър Ивайло Московски проведе среща и с министъра на съобщенията и информационните технологии Махмуд Ваези. По време на разговора българският министър предложи да се активизира сътрудничеството по актуалните въпроси в тази сфера. Министър Московски изрази интерес към обмяна на информация и опит в сферите на електронното управление, информационните технологии, електронните и пощенските съобщения. Иранският му колега предостави информация за административната структура, отговорна за електронното управление, развитието и поддръжката на центрове за данни и управлението на Интернет, като значим стратегически ресурс. Министър Московски увери министър Ваези, че българската страна има готовност за подписване на Меморандум за разбирателство за сътрудничество между Български пощи и Пощенската компания на Иран.

По време на Осемнадесетата сесия на Смесената междуправителствена комисия са създадени комитети, които ще подготвят общ меморандум и протокол от срещата. Заседанието на Смесената междуправителствена българо-иранска комисия за икономическо и научно-техническо сътрудничество продължава до 9 март.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
barrel-rider


Регистриран на: 02 Юни 2006
Мнения: 6540
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Пон 21 Авг 2017, 13:21    Заглавие:  

Румънската лодка, останала без гориво - на влекало до Варна с ескорт.

Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger

_________________
The Road goes on and on
Down from the door where it began.
Now far ahead the Road has gone,
And I must follow, if I can ...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 32 от 32 [480 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, ..., 30, 31, 32
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » Морски и речен бизнес, морски флот и фирми в България
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.2827s ][ Queries: 15 (0.0164s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker