Private Colleger of transportation
image image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Карадайъ в Брюксел: Българският етнически модел е шанс за европейската интеграция на Западните Балкани · Лидерите на ЕС дадоха старт на общата отбрана · Бившият шеф на ЦРУ: Недооценихме Русия и Путин! · Грандиозен проект за 17 млрд. евро свързва Дунав с Егейско море, но заобикаля България · Коалиционото споразумение се спазва много стриктно, обяви Борисов · В САЩ отмениха принципа интернет да е еднакво достъпен за всички ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Пет 15 Дек 2017, 00:35
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » КРИЛЕ - РЕТРО АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Ретросалон
Попитай знаещия
Модератори: Penio
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 48 от 48 [719 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, ..., 46, 47, 48
Автор Съобщение
pach

Регистриран на: 27 Юни 2007
Мнения: 726
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пон 28 Сеп 2015, 07:48    Заглавие:  

Very Happy
Много благодаря за насоките! Това наистина може да се окаже от изложба в София, от новото производство на Капрони.
Може да се окаже, че е правена в района на пл.Руски паметник, защото има известна поне още една снимка от там с изложен самолет.
Ако въобще снимката е с верен надпис и т.н. Иначе наистина виждам известна прилика с този самолет. Не знаех въобще,
че сме имали желание да направим и водосамолети. Ще внимавам вече и за такива снимки при преглед на фото-сбирки.
Втората снимка наистина няма нищо общо с първата освен, че се продават в един магадин (обозначен е отдолу на снимките).
Very Happy Very Happy

_________________
Всичко ново е добре забравено старо!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
CATCH 22


Регистриран на: 02 Сеп 2006
Мнения: 424

МнениеПуснато на: Пон 28 Сеп 2015, 17:43    Заглавие:  

pach написа:
Very Happy
Много благодаря за насоките! Това наистина може да се окаже от изложба в София, от новото производство на Капрони.
Може да се окаже, че е правена в района на пл.Руски паметник, защото има известна поне още една снимка от там с изложен самолет.

Ако имаш предвид "Чучулигата" (КБ-5), то на мен са ми известни поне 2 снимки Wink - втората е тази, която ти споменаваш. Мисля, че информацията за въпросната машина е, че е била нарочно показвана като реклама за фирмата.
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
В случая с водосамолета КБ-1 (ако наистина става дума за този тип), цялата работа малко ми прилича на "вторично използване" Very Happy на самолета. След като не е бил одобрен от военните, са го направили експонат в парк.
Апропо това с пл. Руски паметник се отнася за втората снимка по-горе, а те я правена след края на войната. Първата снимка (по-ранна), както и тази с водосамолета са по-скоро от някакакъв парк.

_________________
"Имаше само една засечка и това беше Catch 22."
Джоузеф Хелър
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Иван
[Moderator]


Регистриран на: 27 Юни 2004
Мнения: 1930
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Вто 29 Сеп 2015, 18:13    Заглавие:  

Много ме озадачи снимката на хидроплана, датирана от август 1941 г. Невъзможно е да е вариантът на КБ-1 "Пеперуда" по няколко причини. Едва ли неодобрените два хидроплана са оцелели от 1932 г. до 1941 г. Това е най-малкият проблем. Самолетът на снимката с момченцето е много по-масивен от елегантните "Пеперуди". Много нехарактерно е оформлението на втората кабина. Тя е изрязана дълбоко (от нея се подава главата на жена). Тялото в носовата част зад двигателя е много по-широко от тялото на КБ-1. Сравнете височината на двигателя Walter NZ-120 по отношение на тялото от снимката на КБ-1. Витлото е много различно. Трудно ми е да определя какъв е този самолет! Shocked
Панорамните снимки вероятно са от стр. 116 на книгата "Забравена слава". Тези снимки имам от моя свако, работил в "Капрони" с инж. Калигарис. Оригиналите са много по-различни. Всяка снимка е съставена от 3 разделени с бяло 5-mm поле снимки. Вероятно е използван някакъв панорамен фотоапарат с 3 обектива. Когато работех по илюстрациите на "Забравена слава" умишлено монтирах трите снимки в една, за да се получи действителна панорама. Свако ми имаше много снимки, които като дете съм разглеждал в Пловдив. Имаше чудесна, направо брилянтна снимка в профил на един от хидропланите на транспортна количка. За съжаление, когато с братовчеда ми потърсихме снимките (беше 1984 г., свако ми беше починал отдавна), намерихме само панорамните и една на прототипа на "Фазана". Наистина за съжаление!
По отношение снимките на КБ-5. Те са от времето след войната. Това е агитационната сребриста "Чучулига" с червен капотаж на мотора и "пламъци" по бордовете. Обърнете внимание на червената петолъчка с крилце на опашката. По-късно боядисана зелена, "Чучулигата" беше изложена в двора на Пионерския дворец (Семинарията) в София. Като се влезеше от главния вход - в тревата вдясно. И в един момент изчезна... Докараха Як-9, но беше отляво. После и един Як-23 отдясно за симетрия...

_________________
КОЙТО МОЖЕ - ПРАВИ! КОЙТО НЕ МОЖЕ - ДАВА АКЪЛ...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
CATCH 22


Регистриран на: 02 Сеп 2006
Мнения: 424

МнениеПуснато на: Сря 30 Сеп 2015, 08:51    Заглавие:  

Иван написа:
Много ме озадачи снимката на хидроплана, датирана от август 1941 г. Невъзможно е да е вариантът на КБ-1 "Пеперуда" по няколко причини. Едва ли неодобрените два хидроплана са оцелели от 1932 г. до 1941 г. Това е най-малкият проблем. Самолетът на снимката с момченцето е много по-масивен от елегантните "Пеперуди". Много нехарактерно е оформлението на втората кабина. Тя е изрязана дълбоко (от нея се подава главата на жена). Тялото в носовата част зад двигателя е много по-широко от тялото на КБ-1. Сравнете височината на двигателя Walter NZ-120 по отношение на тялото от снимката на КБ-1. Витлото е много различно. Трудно ми е да определя какъв е този самолет! Shocked
Панорамните снимки вероятно са от стр. 116 на книгата "Забравена слава". Тези снимки имам от моя свако, работил в "Капрони" с инж. Калигарис. Оригиналите са много по-различни. Всяка снимка е съставена от 3 разделени с бяло 5-mm поле снимки. Вероятно е използван някакъв панорамен фотоапарат с 3 обектива. Когато работех по илюстрациите на "Забравена слава" умишлено монтирах трите снимки в една, за да се получи действителна панорама. Свако ми имаше много снимки, които като дете съм разглеждал в Пловдив. Имаше чудесна, направо брилянтна снимка в профил на един от хидропланите на транспортна количка. За съжаление, когато с братовчеда ми потърсихме снимките (беше 1984 г., свако ми беше починал отдавна), намерихме само панорамните и една на прототипа на "Фазана". Наистина за съжаление!

Иване здравей!
Аз изказах предположение, че това е хидроплан "Пеперуда", защото никой друг български или небългарски водосамолет не ми заприлича на този на снимката. Това, което пишеш, че самолетът в парка изглежда по-масивен е според мен заради различната перспектива на двете снимки от предната страница. Виж по-долу сравнение с друга снимка на "Пеперудата", където тялото зад двигателя изглежда по-дебело, заради перспективното скъсяване. Възможно е и снимката от парка да е с променени пропорции - на сайта с аукциона пише, че е "малка снимка". Може при копирането и увеличаването ѝ да е деформирана.
http://i178.photobucket.com/albums/w252/YavorD/1919-39Challenge26-1.jpg~original
http://i370.photobucket.com/albums/oo141/canso-forum/biplane_zpsk8rhuwdj.jpg~original
Непосредствено зад двигателя, долу, фюзелажът е скосен под ъгъл примерно 45 градуса, пред стойката на поплавъка респ. колесника - това е много характерен елемент и се вижда добре и на двете снимки. Капакът зад двигателя (който липсва) е също нещо, което го има и "Пеперудата", подпорите на крилата са 1:1 същите и т.н. Виж даже актуаторът на елерона под крилото изглежда същият.
Че главите на хората в двете кабини на самолета в парка са разположени много ниско, прави впречатление още от пръв поглед. За сравнение снимката на летящия самолет показва истинското ниво на седящите в кабината. Помислих си, че става дума за деца или, което е по-вероятно, че самолетът в парка може би няма седалки (вижда се, че не е в блестящо състояние). Кабината изглежда по-дълбоко изрязана, защото липсват вратичките на хоризонтална ос.
Отново ще повторя, че не твърдя това да е "Пеперудата", но приликите са прекалено много.
Апропо, панорамните снимки не съм ги копирал от книга (иначе щях да го спомена), а са направо от интернет, от този сайт.
Поздрави!

_________________
"Имаше само една засечка и това беше Catch 22."
Джоузеф Хелър

Последната промяна е направена от CATCH 22 на Съб 02 Сеп 2017, 06:03; мнението е било променяно общо 2 пъти
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
pach

Регистриран на: 27 Юни 2007
Мнения: 726
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Сря 30 Сеп 2015, 15:09    Заглавие:  

Без да съм специалист, но след като прочетох двата ви поста и аз съм склонен да се съглася със следното:
- според мен от втората кабина се подава глава на момиченце - визуално и обемно е съизмерима с тази на момченцето до поплавъка (те трябва да са два - нали?)
- наистина кабината изглежда по-дълбока, защото вратичката е свалена (лесен достъп за децата), а и седалката не се ли ползва с парашут под задника на седящия (?) - тоест тук него го няма.
- щом като двата хидропалана са сглобени през 1932г. има все пак някаква вероятност единия да е оцелял до 1941г (ако надписа не е правен по спомени)
или в някакъв парк на Казанлък (май там беше фабрика "Български Капрони")
или пък защо да не е бил пред административната сграда на самата фабрика (обикновенно има и малки паркчета пред тях) като реклама или нещо от сорта. - - впрочем състоянието на самолетка май е като след "любопитни детски ръчички". Горното крило е сякаш "поотчупвано" и тягите н адолното не виждам да са цели. Но и състоянието на снимката може да подвежда.
- не знам дали самата фабрика не е имала дори детска градина (доста често пред ВСВ е било практика да имат такива и то доста български фабрични фирми)
в която детска градина да е оставен един екземпляр от водосамолетите за радост и забава на бъдещите авиоинжинери. Това също е възможно да се научи , особено ако някой има достъп до пълната история на фабриката. Държавния архив има също мнооого документи "секвестирани" навремето от народната власт, от всички частни фабрики и фирми. Вече ги включват в каталозите за съдържание.

но в крайна сметка са били само два екземпляра от тези водосамолети (ако се тези де) и ако изкочи поне още една снимка с някой от тях ще си е истинско чудо!
Very Happy

_________________
Всичко ново е добре забравено старо!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
pach

Регистриран на: 27 Юни 2007
Мнения: 726
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Сря 04 Ное 2015, 10:58    Заглавие:  

Very Happy Very Happy Very Happy
ГОТОВО!

Click to see if image is larger

Мястото на този самолет, струва ми се е вече изяснено, с помощта на публикация в блога "Стара София".

Стара София написа:
... Едва през 1934 г. на това място започва изграждането на Царската детска градина,
по проект на известните български архитекти Горанов и Нейков. Царската детска градина е открита през 1936 г.
С тази разкошна градина сме връстници. Спомените ми датират от 1939-42 години.

В нея имаше истински самолет, танк, парен локомотив. Когато сядахме в самолета, се чувствахме истински военни пилоти.
Локомотивът събуждаше у нас желанието да пътуваме по света и да откриваме нови светове.
автор: Kрикор Асланян


От същия аукцион (delcampe.net) който разпродава и тази снимка, при това на един и същи собственик ("галатея"),
Click to see if image is larger

Мисля си, че можем да направим горното заключение. Колкото до модела на самолета - все още смятам,
че е "поочупен" един от въпросните два броя хидроплани на "Български Капрони"!!!

Стара София написа:

Неотдавна научих, че била царска. Любимото място за игра на малчуганите бяха самолета с двойни криле, танка и локомотива. Щом влезехме, аз тичах веднага на самолета или локомотива и можех с часове да „летя” над непознати екзотични страни или да поведа тежкия локомотив по моя малък свят, без умора и насищане.Към танка не изпитвах особено влечение, макар че много деца чакаха търпеливо да се доберат до огромния му стоманен търбух.


Май ще е интересно и танка да се разбере какъв е бил, а ако може да се намери и връзка с човека продаващ въпросните снимки....

_________________
Всичко ново е добре забравено старо!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Иван
[Moderator]


Регистриран на: 27 Юни 2004
Мнения: 1930
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Вто 10 Ное 2015, 20:12    Заглавие:  

Благодаря, Pach! Върна ме в далечното детство. Там, където сега е Паметникът на Съветската армия беше тази детска градина. По мое време самолетът вече го нямаше, но локомотивчето, това от снимката, и една танкета, мисля, че беше Hochkiss, си бяха там. Заставах в купола и насочвах "оръдието" (нямаше я цевта!) наляво-надясно с раменен упор. Лесно се движеше дори и от детските ми силици. Е, не се въртеше куполът, а само оръдието в ябълковиден шарнир на известен ъгъл... След години същият тип танкета (едва ли беше онази от детството ми) стоеше в Музея на бул. "Скобелев".
_________________
КОЙТО МОЖЕ - ПРАВИ! КОЙТО НЕ МОЖЕ - ДАВА АКЪЛ...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
kapitan

Регистриран на: 01 Май 2004
Мнения: 704
Местожителство: Sf

МнениеПуснато на: Пон 04 Яну 2016, 00:10    Заглавие:  

За много години! Аз пък отдавна исках да напиша, че в даден момент самолетите са били даже два! Но пусто, като не намирам снимката... Но сега случайно взех, та я намерих! Даже на гърба е надписана за място и дата, така че няма грешка. Датата е през август 1940 г.

Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
German


Регистриран на: 02 Яну 2004
Мнения: 2679
Местожителство: Шуменщайн

МнениеПуснато на: Пет 08 Яну 2016, 14:29    Заглавие:  

Здравейте и за много години на всички!


Търся информация за някой си Пене Алексиев Мицев(или Мицов), роден около 1910 г. в търговищка област, военен летец, починал нейде през 50-те на миналия век. Ще бъда благодарен на каквито и да са сведения свързани с него.
Благодаря!

_________________
Сред полето цъфти малко цветенце и то се казва: Ерика.
Рояк от хиляди пчелички кръжи около Ерика,
защото нейното сърце е изпълнено със сладост,
а от пъстрото ѝ одеяние струи нежен аромат.

Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
YankeeZephyr

Регистриран на: 27 Мар 2017
Мнения: 2

МнениеПуснато на: Пон 27 Мар 2017, 15:39    Заглавие:  

Здравейте,
попаднах на тази интересна снимка. На нея са обичаните от всички от по-старото поколение сценаристи, братя Мормареви.
Въпросът ми е, какъв е летателния апарат на снимката?
http://airgroup2000.com/gallery/displayimage.php?album=lastup&cat=-6&pos=0
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Стоян


Регистриран на: 28 Авг 2005
Мнения: 74
Местожителство: Пловдив

МнениеПуснато на: Пон 27 Мар 2017, 17:31    Заглавие:  

Хеликоптер Ми-1.
_________________
Акълът в главата идва бавно и болезнено. Много е вероятно въобще да не се появи. Тогава ти остава само болезнена празнина...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
YankeeZephyr

Регистриран на: 27 Мар 2017
Мнения: 2

МнениеПуснато на: Вто 28 Мар 2017, 10:02    Заглавие:  

Благодаря! Smile
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
SGP

Регистриран на: 05 Мар 2007
Мнения: 180

МнениеПуснато на: Пет 01 Сеп 2017, 18:17    Заглавие:  

Въпрос към знаещия - някой ива ли информация за запазения в музея в Белград наш "Месершмит" 109, относно частта, в която се е числил, бордните номера, които е носил и пилоти, които са летели на него по време на войната? Според Уикипедия серийният му номер е 14792.

Блакодаря предварително!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Chelyabinsk

Регистриран на: 29 Дек 2015
Мнения: 649

МнениеПуснато на: Чет 21 Сеп 2017, 20:34    Заглавие:  

Интересное фото.
(авиа часть расположена в Греции).

Отсутствие верхней одежды на некоторых военнослужащих объясняется сильной жарой


Click to see if image is larger

****
еще фото.
Построение авиаполка посвященное кончине Бориса III
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 48 от 48 [719 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, ..., 46, 47, 48
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » КРИЛЕ - РЕТРО АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Ретросалон
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.4767s ][ Queries: 15 (0.1953s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker