Private Colleger of transportation  
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
ФОТО-ФАКТ: КОРАБ NEW LOTUS В БУРГАС! · Ройтерс: Български вицепремиер иска нови закони за справянето с радикалния ислям · Путин намали и замрази заплатата си за още 1 година · Министърът на отбраната Красимир Каракачанов ще участва в тържественото отбелязване на 105-ата годишнина от Освобождението на гр. Кърджали · Напрежението в Киев расте! Десен сектор обяви готовност да щурмува парламента · Какво се случва днес? След драмата в столично школо, сега пък евакуираха училище в Силистра ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
Aktuelles Datum und Uhrzeit: Fr 20 Okt 2017, 05:17
Alle Zeiten sind UTC + 2
 Forum-Index » КРИЛЕ - РЕТРО АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Ретросалон
Попитай знаещия
ModeratorenPenio
Neues Thema erцffnen   Neue Antwort erstellen Vorheriges Thema anzeigen :: Nдchstes Thema anzeigen
Seite 48 von 48 [719 Beitrдge]   Gehe zu Seite: Zurьck 1, 2, 3, ..., 46, 47, 48
Autor Nachricht
pach

Anmeldedatum: 27.06.2007
Beitrдge: 726
Wohnort: София

BeitragVerfasst am: Mo 28 Sep 2015, 07:48    Titel:  

Very Happy
Много благодаря за насоките! Това наистина може да се окаже от изложба в София, от новото производство на Капрони.
Може да се окаже, че е правена в района на пл.Руски паметник, защото има известна поне още една снимка от там с изложен самолет.
Ако въобще снимката е с верен надпис и т.н. Иначе наистина виждам известна прилика с този самолет. Не знаех въобще,
че сме имали желание да направим и водосамолети. Ще внимавам вече и за такива снимки при преглед на фото-сбирки.
Втората снимка наистина няма нищо общо с първата освен, че се продават в един магадин (обозначен е отдолу на снимките).
Very Happy Very Happy

_________________
Всичко ново е добре забравено старо!
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden E-Mail senden 
CATCH 22


Anmeldedatum: 02.09.2006
Beitrдge: 424

BeitragVerfasst am: Mo 28 Sep 2015, 17:43    Titel:  

pach hat Folgendes geschrieben:
Very Happy
Много благодаря за насоките! Това наистина може да се окаже от изложба в София, от новото производство на Капрони.
Може да се окаже, че е правена в района на пл.Руски паметник, защото има известна поне още една снимка от там с изложен самолет.

Ако имаш предвид "Чучулигата" (КБ-5), то на мен са ми известни поне 2 снимки Wink - втората е тази, която ти споменаваш. Мисля, че информацията за въпросната машина е, че е била нарочно показвана като реклама за фирмата.
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
В случая с водосамолета КБ-1 (ако наистина става дума за този тип), цялата работа малко ми прилича на "вторично използване" Very Happy на самолета. След като не е бил одобрен от военните, са го направили експонат в парк.
Апропо това с пл. Руски паметник се отнася за втората снимка по-горе, а те я правена след края на войната. Първата снимка (по-ранна), както и тази с водосамолета са по-скоро от някакакъв парк.

_________________
"Имаше само една засечка и това беше Catch 22."
Джоузеф Хелър
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden 
Иван
[Moderator]


Anmeldedatum: 27.06.2004
Beitrдge: 1930
Wohnort: София

BeitragVerfasst am: Di 29 Sep 2015, 18:13    Titel:  

Много ме озадачи снимката на хидроплана, датирана от август 1941 г. Невъзможно е да е вариантът на КБ-1 "Пеперуда" по няколко причини. Едва ли неодобрените два хидроплана са оцелели от 1932 г. до 1941 г. Това е най-малкият проблем. Самолетът на снимката с момченцето е много по-масивен от елегантните "Пеперуди". Много нехарактерно е оформлението на втората кабина. Тя е изрязана дълбоко (от нея се подава главата на жена). Тялото в носовата част зад двигателя е много по-широко от тялото на КБ-1. Сравнете височината на двигателя Walter NZ-120 по отношение на тялото от снимката на КБ-1. Витлото е много различно. Трудно ми е да определя какъв е този самолет! Shocked
Панорамните снимки вероятно са от стр. 116 на книгата "Забравена слава". Тези снимки имам от моя свако, работил в "Капрони" с инж. Калигарис. Оригиналите са много по-различни. Всяка снимка е съставена от 3 разделени с бяло 5-mm поле снимки. Вероятно е използван някакъв панорамен фотоапарат с 3 обектива. Когато работех по илюстрациите на "Забравена слава" умишлено монтирах трите снимки в една, за да се получи действителна панорама. Свако ми имаше много снимки, които като дете съм разглеждал в Пловдив. Имаше чудесна, направо брилянтна снимка в профил на един от хидропланите на транспортна количка. За съжаление, когато с братовчеда ми потърсихме снимките (беше 1984 г., свако ми беше починал отдавна), намерихме само панорамните и една на прототипа на "Фазана". Наистина за съжаление!
По отношение снимките на КБ-5. Те са от времето след войната. Това е агитационната сребриста "Чучулига" с червен капотаж на мотора и "пламъци" по бордовете. Обърнете внимание на червената петолъчка с крилце на опашката. По-късно боядисана зелена, "Чучулигата" беше изложена в двора на Пионерския дворец (Семинарията) в София. Като се влезеше от главния вход - в тревата вдясно. И в един момент изчезна... Докараха Як-9, но беше отляво. После и един Як-23 отдясно за симетрия...

_________________
КОЙТО МОЖЕ - ПРАВИ! КОЙТО НЕ МОЖЕ - ДАВА АКЪЛ...
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden E-Mail senden 
CATCH 22


Anmeldedatum: 02.09.2006
Beitrдge: 424

BeitragVerfasst am: Mi 30 Sep 2015, 08:51    Titel:  

Иван hat Folgendes geschrieben:
Много ме озадачи снимката на хидроплана, датирана от август 1941 г. Невъзможно е да е вариантът на КБ-1 "Пеперуда" по няколко причини. Едва ли неодобрените два хидроплана са оцелели от 1932 г. до 1941 г. Това е най-малкият проблем. Самолетът на снимката с момченцето е много по-масивен от елегантните "Пеперуди". Много нехарактерно е оформлението на втората кабина. Тя е изрязана дълбоко (от нея се подава главата на жена). Тялото в носовата част зад двигателя е много по-широко от тялото на КБ-1. Сравнете височината на двигателя Walter NZ-120 по отношение на тялото от снимката на КБ-1. Витлото е много различно. Трудно ми е да определя какъв е този самолет! Shocked
Панорамните снимки вероятно са от стр. 116 на книгата "Забравена слава". Тези снимки имам от моя свако, работил в "Капрони" с инж. Калигарис. Оригиналите са много по-различни. Всяка снимка е съставена от 3 разделени с бяло 5-mm поле снимки. Вероятно е използван някакъв панорамен фотоапарат с 3 обектива. Когато работех по илюстрациите на "Забравена слава" умишлено монтирах трите снимки в една, за да се получи действителна панорама. Свако ми имаше много снимки, които като дете съм разглеждал в Пловдив. Имаше чудесна, направо брилянтна снимка в профил на един от хидропланите на транспортна количка. За съжаление, когато с братовчеда ми потърсихме снимките (беше 1984 г., свако ми беше починал отдавна), намерихме само панорамните и една на прототипа на "Фазана". Наистина за съжаление!

Иване здравей!
Аз изказах предположение, че това е хидроплан "Пеперуда", защото никой друг български или небългарски водосамолет не ми заприлича на този на снимката. Това, което пишеш, че самолетът в парка изглежда по-масивен е според мен заради различната перспектива на двете снимки от предната страница. Виж по-долу сравнение с друга снимка на "Пеперудата", където тялото зад двигателя изглежда по-дебело, заради перспективното скъсяване. Възможно е и снимката от парка да е с променени пропорции - на сайта с аукциона пише, че е "малка снимка". Може при копирането и увеличаването ѝ да е деформирана.
http://i178.photobucket.com/albums/w252/YavorD/1919-39Challenge26-1.jpg~original
http://i370.photobucket.com/albums/oo141/canso-forum/biplane_zpsk8rhuwdj.jpg~original
Непосредствено зад двигателя, долу, фюзелажът е скосен под ъгъл примерно 45 градуса, пред стойката на поплавъка респ. колесника - това е много характерен елемент и се вижда добре и на двете снимки. Капакът зад двигателя (който липсва) е също нещо, което го има и "Пеперудата", подпорите на крилата са 1:1 същите и т.н. Виж даже актуаторът на елерона под крилото изглежда същият.
Че главите на хората в двете кабини на самолета в парка са разположени много ниско, прави впречатление още от пръв поглед. За сравнение снимката на летящия самолет показва истинското ниво на седящите в кабината. Помислих си, че става дума за деца или, което е по-вероятно, че самолетът в парка може би няма седалки (вижда се, че не е в блестящо състояние). Кабината изглежда по-дълбоко изрязана, защото липсват вратичките на хоризонтална ос.
Отново ще повторя, че не твърдя това да е "Пеперудата", но приликите са прекалено много.
Апропо, панорамните снимки не съм ги копирал от книга (иначе щях да го спомена), а са направо от интернет, от този сайт.
Поздрави!

_________________
"Имаше само една засечка и това беше Catch 22."
Джоузеф Хелър

Zuletzt bearbeitet von CATCH 22 am Sa 02 Sep 2017, 06:03, insgesamt 2-mal bearbeitet
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden 
pach

Anmeldedatum: 27.06.2007
Beitrдge: 726
Wohnort: София

BeitragVerfasst am: Mi 30 Sep 2015, 15:09    Titel:  

Без да съм специалист, но след като прочетох двата ви поста и аз съм склонен да се съглася със следното:
- според мен от втората кабина се подава глава на момиченце - визуално и обемно е съизмерима с тази на момченцето до поплавъка (те трябва да са два - нали?)
- наистина кабината изглежда по-дълбока, защото вратичката е свалена (лесен достъп за децата), а и седалката не се ли ползва с парашут под задника на седящия (?) - тоест тук него го няма.
- щом като двата хидропалана са сглобени през 1932г. има все пак някаква вероятност единия да е оцелял до 1941г (ако надписа не е правен по спомени)
или в някакъв парк на Казанлък (май там беше фабрика "Български Капрони")
или пък защо да не е бил пред административната сграда на самата фабрика (обикновенно има и малки паркчета пред тях) като реклама или нещо от сорта. - - впрочем състоянието на самолетка май е като след "любопитни детски ръчички". Горното крило е сякаш "поотчупвано" и тягите н адолното не виждам да са цели. Но и състоянието на снимката може да подвежда.
- не знам дали самата фабрика не е имала дори детска градина (доста често пред ВСВ е било практика да имат такива и то доста български фабрични фирми)
в която детска градина да е оставен един екземпляр от водосамолетите за радост и забава на бъдещите авиоинжинери. Това също е възможно да се научи , особено ако някой има достъп до пълната история на фабриката. Държавния архив има също мнооого документи "секвестирани" навремето от народната власт, от всички частни фабрики и фирми. Вече ги включват в каталозите за съдържание.

но в крайна сметка са били само два екземпляра от тези водосамолети (ако се тези де) и ако изкочи поне още една снимка с някой от тях ще си е истинско чудо!
Very Happy

_________________
Всичко ново е добре забравено старо!
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden E-Mail senden 
pach

Anmeldedatum: 27.06.2007
Beitrдge: 726
Wohnort: София

BeitragVerfasst am: Mi 04 Nov 2015, 10:58    Titel:  

Very Happy Very Happy Very Happy
ГОТОВО!

Click to see if image is larger

Мястото на този самолет, струва ми се е вече изяснено, с помощта на публикация в блога "Стара София".

Стара София hat Folgendes geschrieben:
... Едва през 1934 г. на това място започва изграждането на Царската детска градина,
по проект на известните български архитекти Горанов и Нейков. Царската детска градина е открита през 1936 г.
С тази разкошна градина сме връстници. Спомените ми датират от 1939-42 години.

В нея имаше истински самолет, танк, парен локомотив. Когато сядахме в самолета, се чувствахме истински военни пилоти.
Локомотивът събуждаше у нас желанието да пътуваме по света и да откриваме нови светове.
автор: Kрикор Асланян


От същия аукцион (delcampe.net) който разпродава и тази снимка, при това на един и същи собственик ("галатея"),
Click to see if image is larger

Мисля си, че можем да направим горното заключение. Колкото до модела на самолета - все още смятам,
че е "поочупен" един от въпросните два броя хидроплани на "Български Капрони"!!!

Стара София hat Folgendes geschrieben:

Неотдавна научих, че била царска. Любимото място за игра на малчуганите бяха самолета с двойни криле, танка и локомотива. Щом влезехме, аз тичах веднага на самолета или локомотива и можех с часове да „летя” над непознати екзотични страни или да поведа тежкия локомотив по моя малък свят, без умора и насищане.Към танка не изпитвах особено влечение, макар че много деца чакаха търпеливо да се доберат до огромния му стоманен търбух.


Май ще е интересно и танка да се разбере какъв е бил, а ако може да се намери и връзка с човека продаващ въпросните снимки....

_________________
Всичко ново е добре забравено старо!
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden E-Mail senden 
Иван
[Moderator]


Anmeldedatum: 27.06.2004
Beitrдge: 1930
Wohnort: София

BeitragVerfasst am: Di 10 Nov 2015, 20:12    Titel:  

Благодаря, Pach! Върна ме в далечното детство. Там, където сега е Паметникът на Съветската армия беше тази детска градина. По мое време самолетът вече го нямаше, но локомотивчето, това от снимката, и една танкета, мисля, че беше Hochkiss, си бяха там. Заставах в купола и насочвах "оръдието" (нямаше я цевта!) наляво-надясно с раменен упор. Лесно се движеше дори и от детските ми силици. Е, не се въртеше куполът, а само оръдието в ябълковиден шарнир на известен ъгъл... След години същият тип танкета (едва ли беше онази от детството ми) стоеше в Музея на бул. "Скобелев".
_________________
КОЙТО МОЖЕ - ПРАВИ! КОЙТО НЕ МОЖЕ - ДАВА АКЪЛ...
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden E-Mail senden 
kapitan

Anmeldedatum: 01.05.2004
Beitrдge: 704
Wohnort: Sf

BeitragVerfasst am: Mo 04 Jan 2016, 00:10    Titel:  

За много години! Аз пък отдавна исках да напиша, че в даден момент самолетите са били даже два! Но пусто, като не намирам снимката... Но сега случайно взех, та я намерих! Даже на гърба е надписана за място и дата, така че няма грешка. Датата е през август 1940 г.

Click to see if image is larger
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden 
German


Anmeldedatum: 02.01.2004
Beitrдge: 2679
Wohnort: Шуменщайн

BeitragVerfasst am: Fr 08 Jan 2016, 14:29    Titel:  

Здравейте и за много години на всички!


Търся информация за някой си Пене Алексиев Мицев(или Мицов), роден около 1910 г. в търговищка област, военен летец, починал нейде през 50-те на миналия век. Ще бъда благодарен на каквито и да са сведения свързани с него.
Благодаря!

_________________
Сред полето цъфти малко цветенце и то се казва: Ерика.
Рояк от хиляди пчелички кръжи около Ерика,
защото нейното сърце е изпълнено със сладост,
а от пъстрото ѝ одеяние струи нежен аромат.

Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden E-Mail senden 
YankeeZephyr

Anmeldedatum: 27.03.2017
Beitrдge: 2

BeitragVerfasst am: Mo 27 Mдrz 2017, 15:39    Titel:  

Здравейте,
попаднах на тази интересна снимка. На нея са обичаните от всички от по-старото поколение сценаристи, братя Мормареви.
Въпросът ми е, какъв е летателния апарат на снимката?
http://airgroup2000.com/gallery/displayimage.php?album=lastup&cat=-6&pos=0
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden E-Mail senden 
Стоян


Anmeldedatum: 28.08.2005
Beitrдge: 74
Wohnort: Пловдив

BeitragVerfasst am: Mo 27 Mдrz 2017, 17:31    Titel:  

Хеликоптер Ми-1.
_________________
Акълът в главата идва бавно и болезнено. Много е вероятно въобще да не се появи. Тогава ти остава само болезнена празнина...
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden E-Mail senden Website dieses Benutzers besuchen 
YankeeZephyr

Anmeldedatum: 27.03.2017
Beitrдge: 2

BeitragVerfasst am: Di 28 Mдrz 2017, 10:02    Titel:  

Благодаря! Smile
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden E-Mail senden 
SGP

Anmeldedatum: 05.03.2007
Beitrдge: 180

BeitragVerfasst am: Fr 01 Sep 2017, 18:17    Titel:  

Въпрос към знаещия - някой ива ли информация за запазения в музея в Белград наш "Месершмит" 109, относно частта, в която се е числил, бордните номера, които е носил и пилоти, които са летели на него по време на войната? Според Уикипедия серийният му номер е 14792.

Блакодаря предварително!
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden E-Mail senden 
Chelyabinsk

Anmeldedatum: 29.12.2015
Beitrдge: 631

BeitragVerfasst am: Do 21 Sep 2017, 20:34    Titel:  

Интересное фото.
(авиа часть расположена в Греции).

Отсутствие верхней одежды на некоторых военнослужащих объясняется сильной жарой


Click to see if image is larger

****
еще фото.
Построение авиаполка посвященное кончине Бориса III
Click to see if image is larger
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden E-Mail senden 
Beitrдge der letzten Zeit anzeigen:   Sortieren nach:   
Seite 48 von 48 [719 Beitrдge]   Gehe zu Seite: Zurьck 1, 2, 3, ..., 46, 47, 48
Neues Thema erцffnen   Neue Antwort erstellen Vorheriges Thema anzeigen :: Nдchstes Thema anzeigen
 Forum-Index » КРИЛЕ - РЕТРО АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Ретросалон
Gehe zu:  

Du kannst keine Beitrдge in dieses Forum schreiben.
Du kannst auf Beitrдge in diesem Forum nicht antworten.
Du kannst deine Beitrдge in diesem Forum nicht bearbeiten.
Du kannst deine Beitrдge in diesem Forum nicht lцschen.
Du kannst an Umfragen in diesem Forum nicht teilnehmen.

[ Time: 0.2946s ][ Queries: 15 (0.0268s) ][ Debug Ein ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker