Aktuelles Datum und Uhrzeit: Mi 11 Dez 2019, 08:10 Alle Zeiten sind UTC + 2 |
Як-23 и роднини
|
Vorheriges Thema anzeigen :: Nдchstes Thema anzeigen |
Seite 1 von 2 [17 Beitrдge] | Gehe zu Seite: 1, 2 Weiter |
Autor | Nachricht | ||
---|---|---|---|
King_Rat
![]() Anmeldedatum: 01.01.2004 Beitrдge: 3183 Wohnort: Пазарджик |
В темата за ВВС на Румъния малко задълбахме... Ето малко снимки/картинки на родата: Як-15 ![]() ![]() ![]() Як-17 ![]() ![]() ![]() Як-19 ![]() Як-23 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ mostly harmless ![]() |
||
|
|||
![]() |
|||
King_Rat
![]() Anmeldedatum: 01.01.2004 Beitrдge: 3183 Wohnort: Пазарджик |
Як-15 ![]() ![]() ![]() ![]() Як-17 ![]() ![]() ![]() _________________ mostly harmless ![]() |
||
|
|||
![]() |
|||
JeLo`
![]() Anmeldedatum: 24.05.2005 Beitrдge: 504 Wohnort: някъде на изток |
![]() |
||
|
|||
![]() |
|||
KGG
Anmeldedatum: 10.07.2007 Beitrдge: 35 |
![]() |
||
|
|||
![]() |
|||
onufrii
![]() Anmeldedatum: 02.01.2004 Beitrдge: 13226 Wohnort: вилает Боляристан |
Давайте и на наши Як-23 и Баби Насти снимки! _________________ Отказах се да ставам космонавт - вече видях земята през предното стъкло! Si vis pacem, para bellum - 26030 Прайм червени шишета на бели! |
||
|
|||
![]() |
|||
JeLo`
![]() Anmeldedatum: 24.05.2005 Beitrдge: 504 Wohnort: някъде на изток |
Колегата KGG е пуснал именно наш Як 23. AIRLINERS.NET |
||
|
|||
![]() |
|||
JeLo`
![]() Anmeldedatum: 24.05.2005 Beitrдge: 504 Wohnort: някъде на изток |
Як 23 ![]() Як 11 ![]() |
||
|
|||
![]() |
|||
JeLo`
![]() Anmeldedatum: 24.05.2005 Beitrдge: 504 Wohnort: някъде на изток |
Пак ЯК 11,пак 55-ти ,но този е с чисто червена звезда!!! ![]() |
||
|
|||
![]() |
|||
King_Rat
![]() Anmeldedatum: 01.01.2004 Beitrдge: 3183 Wohnort: Пазарджик |
Кабина на Як-23. Walkaround.. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ mostly harmless ![]() |
||
|
|||
![]() |
|||
pach
Anmeldedatum: 27.06.2007 Beitrдge: 726 Wohnort: София |
King_Rat благодаря за споделените снимки , кабината на поляка (полски е нали) е малко с липси но пък нямах нищо по въпроса ! ![]() _________________ Всичко ново е добре забравено старо! |
||
|
|||
![]() |
|||
Shilo
![]() Anmeldedatum: 01.01.2004 Beitrдge: 1202 Wohnort: Плевен |
Интересни снимки. Направи ми впечатление, че лостът за управление и на Як-23 прилича на KG13B, монтиран на Ме-109, FW-190 и други германски самолети. ![]() Me-109E ![]() FW-190 |
||
|
|||
![]() |
|||
King_Rat
![]() Anmeldedatum: 01.01.2004 Beitrдge: 3183 Wohnort: Пазарджик |
А прилича ли на Як-3 и 9? _________________ mostly harmless ![]() |
||
|
|||
![]() |
|||
super mystere
![]() Anmeldedatum: 17.02.2004 Beitrдge: 593 Wohnort: България |
Борд 42: ![]() Същия в Графа, но вече борд 51: http://www.bgspotters.net/pictures/pic.php?subm=3&oprt=2&form_PicId=12766 Як-23 в Безмер: http://www.bgspotters.net/pictures/pic.php?subm=3&oprt=2&form_PicId=6512 От airwar.ru: ![]() Приборно табло: ![]() _________________ "Човек дори и добре да живее - умира. И друг се ражда. И нека родения по късно, като види тази колона да си спомни за онзи, който я е направил" Хан Омуртаг |
||
|
|||
![]() |
|||
King_Rat
![]() Anmeldedatum: 01.01.2004 Beitrдge: 3183 Wohnort: Пазарджик |
Филмче за изпитанията на Як-23 в САЩ. _________________ mostly harmless ![]() |
||
|
|||
![]() |
|||
Dany Boy
![]() Anmeldedatum: 10.02.2006 Beitrдge: 59 Wohnort: Добрич |
Здравейте! Някой знаели с какъв борден номер и с какви означения е била Як-23та на лейтенант Илия Еленски през онази нощ на 8 срещу 9 септември 1954, когато лейтенант Илия Еленски прехваща и докладва за свалянето на двумоторен разузнавателен самолет, опознат като De Havilland Mosquito PR. Аз и за москитотот не можах да науча нищо, свалено ли е наистина и турско ли е било или …..? „На 8 септември 1954 г. вечерта бе обявена тревога за нарушение на въздушната ни граница. Двата дежурни самолета от Узунджово излетяха. Тотев летеше към Първомай, а аз в зоната на търсене. В района на река Сазлийка открих нарушителя и предадох по радиото: „Целта открих, влизам в атака“. След първата ми серия изстрели започна борбата кой-кого. За пръв път се водеше въздушен бой между реактивен изтребител и витлов самолет, при това нощем, и то с ясно обигран противник. Той имаше предимството при малките височини и го използваше, като маневрираше непрекъснато. За да намаля скоростта си и да я доближа до неговата, пуснах колесника, въздушните спирачки и клапите напълно за кацане. Така изостанах малко, заех изгодна позиция и успях. При втората серия изстрели – продължителна и точна, целта зави надясно и запуши...“ „През нощта на 8 срещу 9 септември нашите летци, базирани на летище Доброславци почиваха за утрешния празничен въздушен парад над София. Други обаче дежуряха...Неканеният въздушен бабат беше избрал тази вечер за поредната си наглост и да помрачи празничното ни настроениел По тревога беше вдигнат Илия Еленски, който успя да го открие. Съобразително намалил скоростта като пуснал механизация за кацане. На колесника, обаче имаше лампи, които се включват автоматично при спускането му. От земята го видели нашите зенитни стрелци и открили огън по него, смятайки го за нарушител. Започнали маньовър, за да затруднят прицелването на преследващия ги летец. Еленски успял да се прицели и да открие огън. Но от прекомерното вълнение и напрежение, неизбежни в такива моменти, пропуснал да включи голямото 37мм оръдие. Стрелбата извършил с двете 23мм оръдия. Въпреки затрудненията, които срещнал в този момент стрелбата му била успешна. Простреляният самолет-нарушител успял да прелети границата и паднал на своя територия. Така Илия Еленски успял да сложи край на една вандалщина и защити честта и достойнството на българския военен летец. “ Да простреляш „Джони“ Най-запомнящият се момент в кариерата на пилота безспорно е нощта на 8-ми срещу 9-ти септември 1954 година,[3] когато е получено съобщение, че многомоторен самолет е навлезнал неправомерно в Българското въздушно пространство. За да изравни скоростта си с тази на самолета-нарушител Еленски спуска колесника, клапите и въздушните спирачки, озовава се в задната полусфера на самолета, открива огън по него и го унищожава в района на град Симеоновград и р. Сазлийка, след което самолетът пада на територията на Гърция. Оцелели от екипажа няма. При излизането от атака пилотът е обстрелван по грешка от собствената зенитна артилерия в района на Любимец, но не бива улучен. Смята се, че целта на чуждия самолет е била да се провери бойната готовност и скоростта за отреагиране на българските пилоти в навечерието на националния празник или да разпространи позитиви с антибългарско съдържание, както и да спуска диверсанти и храна за тях на територията на страната. Едва два дни по-късно друг нарушител на въздушното ни пространство е прихванат от командира, но този път нарушителят само е прогонен от България, след като на Еленски е отказано да го свали. |
||
|
|||
![]() |
|||
Seite 1 von 2 [17 Beitrдge] | Gehe zu Seite: 1, 2 Weiter |
Vorheriges Thema anzeigen :: Nдchstes Thema anzeigen |
Du kannst keine Beitrдge in dieses Forum schreiben. Du kannst auf Beitrдge in diesem Forum nicht antworten. Du kannst deine Beitrдge in diesem Forum nicht bearbeiten. Du kannst deine Beitrдge in diesem Forum nicht lцschen. Du kannst an Umfragen in diesem Forum nicht teilnehmen. |
[ Time: 0.0823s ][ Queries: 14 (0.0060s) ][ Debug Ein ] |