Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Москва: Оръжията в Крим могат да отблъснат всяка атака · Талибаните убиха десетки войници и превзеха база · Тимошенко ще се кандидатира за президент · В Унгария вече е незаконно да се помага на бежанци · ЕС отвръща на американския удар · Северна Корея има 3000 ядрени обекта ·

Select Forum Language:

 
Hot topics: hot МЕЖДУНАРОДНО ИЗЛОЖЕНИЕ "ХЕМУС" 2018(44)
The time now is Thu 21 Jun 2018, 04:32
All times are UTC + 2
 Forum index » ОРЪЖЕЕН ФОРУМ » Оръжейна
Симулации
Moderators: Super Flanker
Post new topic   Reply to topic View previous topic :: View next topic
Page 13 of 13 [190 Posts]   Goto page: Previous 1, 2, 3, ..., 11, 12, 13
Author Message
Super Flanker
[Admin]


Joined: 21 Dec 2004
Posts: 3847

PostPosted: Tue 14 Nov 2017, 12:21    Post subject:  

Sharana wrote:
С тази точност и нормални боеприпаси какво точно ще направят тези ракети ако не е тайна? Малко хаос и цивилни жертви в Истанбул да, ако се целят в летище не знам какви са им шансовете дори да го уцелят, пък какво остава да причинят сериозни щети по паркираните самолети.


Точността на Ока-та е повече от добра. Отделно, че практическа няма с какво да се защитят от нея. Що се касае до по-масовите - 8К14, то тяхната точност не е толкова зле, не се води по арабските истории, където са експортни версии. Предвид на бойните части и на двете, то нищо не могат да направят, щото тогава не е било с конвенционални, а се е разчитало на ядрени, които да дойдат от ссср.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Sharana


Joined: 27 Jun 2016
Posts: 382

PostPosted: Tue 14 Nov 2017, 12:26    Post subject:  

Super Flanker wrote:
Sharana wrote:
С тази точност и нормални боеприпаси какво точно ще направят тези ракети ако не е тайна? Малко хаос и цивилни жертви в Истанбул да, ако се целят в летище не знам какви са им шансовете дори да го уцелят, пък какво остава да причинят сериозни щети по паркираните самолети.


Точността на Ока-та е повече от добра. Отделно, че практическа няма с какво да се защитят от нея. Що се касае до по-масовите - 8К14, то тяхната точност не е толкова зле, не се води по арабските истории, където са експортни версии. Предвид на бойните части и на двете, то нищо не могат да направят, щото тогава не е било с конвенционални, а се е разчитало на ядрени, които да дойдат от ссср.


Точно това имах предвид - да нямат ПВОто да ловят такива цели и при вариант ТСВ е много кофти за тях ако тръгнат да летят ядрени бойни глави наляво и надясно. Но тук говорим за чист конвенционален конфликт, при това без големите братя с ЯО, флот, АУАКСи, танкери и изобщо целия миш-маш. И като такива не виждам как могат да бъдат някакъв game changing аргумент, за да ги ползваме и тях.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Венци

Joined: 29 Aug 2014
Posts: 396

PostPosted: Fri 17 Nov 2017, 11:53    Post subject:  

Гледах картата със зенитните ни ракети и се замислих как биха подходили турците ако искат да летят срещу нас.

Според мен, ПВОто ни определено куца за борба с цели влитащи на малки и пределно малки височини. Тук изключение правят комплексите на СВ (Куб, Оса, Стрела 10, ПЗРК), обаче те ще бъдат най-вероятно разположени на предна линия по полетата и хълмовете на Странджа-Сакар там където ще бъдат разгърнати самите войски.

На практика това означава че Ист. и Зап. Ропдопи са без тотално ЗРК прикритие, и Ф4/Ф16 влитащи на малки височини и следваши релефа по остта Софлу (закачат малко Гръцкото пространство) Кърджали, Смолян, Мусала, Черни Връх, ще се окажат над София без ЗРК да може да отреагира. Явно тук би се разчитало на Миговете, ама над Рило Родопската област на малки височини захватите биха били безкрайно проблематични.

Друго направление където Турската авиация би се възползвала за да извърши пробив към вътрешността на страната се явява района на Камчия/Обзор. Невите си пазят Бургас и Варна , а Двините/Волховете са неефективни на малки височини. Ф4/Ф16 ако влети на малка височина от Черно Море и следва река Камчия като същевременно седи северно от Стара планина може да си остане и незабелязан докато не избомби нещо из Северна България. Отново ние разчитаме ма Миг23 от Габровница и на Миг 21 от Балчик, но прехват да нисколетящи цели си остава сложна задача. Може би най-реалния ни шанс е да подгоним Ф4/Ф16 за да може да им свърши горивото докато не се доберат до някое летище в Турция.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Sharana


Joined: 27 Jun 2016
Posts: 382

PostPosted: Fri 19 Jan 2018, 11:25    Post subject:  

Тъй като имаше въпрос на ЛС какво става със сценария копирам последния си пост на едно друго място, че самото разиграване няма да е много скоро.

Quote:

Ясно, фокуса ще е Равнец и ще си проличи ескорта какво ще може да направи срещу целите идващи от Балчик и Узунджово.
Да мятам анти-пистови бомби в Безмер дори не би ми минало през акъла. Евентуална атака срещу това летище е няколко самолета да посипят с касети откритите стоянки и да се надяват да гръмнат определено количество незащитени Су-25ци (защото укрития за тях няма) под сериозен изтребителен ескорт. Но както каза Bruchpilot самолетите са ограничено количество. На хартия са много, но всяка вечер оставам с все по-малко и по-малко съставяйки рутинното АТО за първите 24ч. Когато го завърша вече тогава ще видя как изглежда - хем като бройка свободни самолети, хем като летищна инфаструктура. Без танкери за такъв удар ще ми трябват летища за подскок, а на север от Босфора меко казано няма много опции. Тоест трябва да си намеря подходящ времеви отрязък, в който тези летища ще могат да поемат и обслужат нужната бройка самолети освен рутнните им полети като постоянните патрули, разузнаване, дежурни QRA и тн.
Да чак до такива подробности опира, ако не ми беше интересно да разучавам новите инструменти (пък и да чета вече втора книжка за планирането на Пустинна буря) не бих седнал да се занимавам с нещо толкова "геморройно". Ето например как изглежда полетното задание на една двойка при най-банален удар срещу склад из Странджа:
(премахната снимка)
Да ама хич не е банално, защото не могат просто да излетят, да избомбят склада и да се върнат, което би ми отнело около 10 секунди и 5-6 клика да скриптна с помощ от AIто. След като ще има противодействие навлизането над вражеска територия става с пакети. Както казахме и с летищата е сложно, защото няма танкери - трябва да излетят самолети от 4 летища, да се съберат ударните самолети, преди границата да се съберат с ескорта и да прекосят, след това по някое време да се разделят като всяка ударна двойка си поема целите, а ескорта пази зоната. Малко преди атаката разбира се са действали основните сили с fighter sweep и SEAD. След атаката пак трябва да се събере пакета и да се изнесе по строго определен коридор, който е преслушан от SEAD група преди връщането на връщането на основните групи (предшестващи ударните, които следим). Подразбира се, че всичко е разписано по минути, за да се напасне цялостната картина и да има взаимодействие - иначе е безсмислено и крайно неефективно използване на наличните сили.
Надявам се става ясно, защо толкова се "бави" въпросния сценарий, че имах ЛС питащи дали още правя нещо или съм се отказал от него. Все още не съм, но ако го завърша ще е в десетки пъти по-сложно и детайлно от това, което си представях миналата година при първоначалните обсъждания по темата.


Сега конретен въпрос за българските пилоти ако някой като Bruchpilot познава служили по това време. Само първи клас ли са щели да летят нощни полети? На око колко са били? За руснаците примерно срещнах данни за началото на 90те, където имат 1 000 пилота втори клас и 300 първи клас за изтребителите. При нас предполагам може да се очаква същото, но си няма на идея колко са били трети клас, за да се направи съотношение.
За турците ми дадоха да прочета нормативи от това време, според които млад пилот допуснат до бойно дежурство в ескадрилата вече е навъртял 420 часа при обучението. Тези, които са били в по-елитните ескадрили с нови играчки (Ф-4, Ф-16) са имали допълнителен курс, където навъртат още 90 часа и "зелен" пилот при тези самолети застъпва с 510 часа, навици за нощни полети в сложни метеоусловия и тн. На практика доста близко до съветската класификация за пилот първи клас (550 часа), който се допуска до нощни полети във всякакви метеоусловия (а това след поне 6 години служба в полева, а не учебна част). Всичко това по повод спомени на американски пилоти, че всички важни полети са били нощни и кампанията са я спечелили през нощна. Полетите през деня са били колкото до "to keep the iraqi busy". Чудя се дали да не оставя светлата част от денонощието за SEAD (защото успех при лов на ЗРК през нощта) и въздушни боеве (колкото да пазя SEAD групите), а ударните задачи (летищата, инфраструктура) само по тъмно.

Last edited by Sharana on Sat 20 Jan 2018, 17:29; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Super Flanker
[Admin]


Joined: 21 Dec 2004
Posts: 3847

PostPosted: Fri 19 Jan 2018, 12:06    Post subject:  

Бях те помолил за една отделна симулация на Ф-4 или каквото тм си избереш от онези години срещу дивизион на Круг-М1.

Има ли вероятност да я изиграеш?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Sharana


Joined: 27 Jun 2016
Posts: 382

PostPosted: Fri 19 Jan 2018, 22:41    Post subject:  

По-скоро не. Когато имам време се занимавам с големия сценарий, след него ще погеймя нещо друго - отдавна ме викат да поиграем АРМА 3 например за разнообразие.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Sharana


Joined: 27 Jun 2016
Posts: 382

PostPosted: Mon 22 Jan 2018, 12:07    Post subject:  

Този уикенд имах време и бях заседнал да довърша най-накрая поне първия ден от сценария. Успях да завърша само първите 18 часа, но пък реших да ги пусна. Голяма занимавка беше, без шега диванно-щабна работа - показах предния път (преди да махна снимката) какво представлява планирано sortie. За тези 18 часа бяха планирани ... 523 "sorties", реално изпълнени бяха 466. Това е свързано както с понесените загуби (свалени и добрали се до базите самолети, но отишли на ремонт вместо за подготовка за нова мисия) така и с непланираните неща. Един повреден самолет се разби при кацане и затвори пистата за определено време, други самолети имаха приключения по пътя, което доведе до консумация на повече от планираното гориво и кацане на най-близкото до границата летище (на изпарения при това) вместо на тяхното си, където ще могат да ги подготвят за още една мисия по-късно и тн. Но 466 все пак предполагам дава представа за мащаба Rolling Eyes

Тези 18 часа снощи ги извъртя за около 45 минути, съдейки по вентилатора i7цата са озори да смята всичко. За мен беше като гледане на сериал и жалко, че не мога да кача дори снимки от определени моменти, за да се види мащаба на калабалъка. Мога да постна само резултатите след тези 18ч и кратък преразказ на действията, но от загубите се вижда за какво става въпрос. Още от сега казвам, че не се наемам да гадая доколко е "реалистично" (тоест близко до турската доктрина така да кажем), но цялата кампания съм я планирал както лично аз смятам, че ще е най-резултативна. Резултативна обаче не означава с най-малко загуби, защото може да се стрелят през границата цяла седмица без голям риск от загуби, но ползата ще е нулева. Някои мисии са на ръба на "самоубийствени", но съдейки по загубите съм имал късмет и не е било чак толкова самоубийствено.

И така бойните действия започнаха през нощта с мащабна турска офанзива. Елемента на изненада трябваше да се ползва на максимум затова тази операция беше от близки летища и само с ниско летене (изпитателните и OCU ескадрили с опитни пилоти). Така на радара не се видяха ударните групи, само стандартните патрули които са същите всяка нощ. Ударните групи с ескорта подходиха към Бургас през морето, но доста от изток. Заради ниската (а после пределно ниската, което доведе и до първата загуба, когато 1 Фантом се заби в морето) височина не ги видяха кога излитат, накъде поемат и светнаха като непознати цели вече относително близко до брега към 03:58 с ToT 04:10 - времето за реакция е наистина малко. Когато бяха засечени от радарите ескортите се издигнаха, имаше и пускове на ПРР, защото ПВОто се събуждаше. От Равнец успяха да излетят само 2х МиГ-21, чиято съдба се подразбира. От ПВОто имаше пускове, но или заради контейнерите или заради късмета (или пък и двете) бяха малко ефективни и бутнаха само един Фантом. Ударната група беше 20 Фантома (+ 8 за ескорт). 1 се разби и от 19те 11 бяха накичени с по две GBU-10, които атакуваха Равнец (+ още два с "глупави бомби"), а останалите 6 имаха други цели (условен армейски щаб някакъв и комуникационни хъбове). GBU-10 бяха нацелени по укритията и 21 бомби (един Фантом го свали зенитка след първия заход) унищожиха 14 укрития в които имаше 8 МиГ-29, 4 МиГ-21 и 2 бяха празни, а другите 2 Фантома бутнаха контролната кула с MK 84ки. Другите Фантоми също поразиха повечето си цели (2 хъба не улучиха/не намериха) и цялата група се изнесе на пределно ниска височина през морето на югоизток. МиГ-21ците (от Балчик), които ги гонеха обърнаха след като нова двойка Фантоми се появи за прикритие и пусна няколко Спароу, но без попадения. В крайна сметка 3 загубени Фантома (с 3 от най-опитните екипажи), изгърмяна съществена част от наличните ПРР и GBU, но пък почти 3/4 от наличните МиГ-29 ликвидирани на земята + 6 МиГ-21 (2 във въздуха, 4 на земята), при това на най-близкото и опасно летище. Добър обмен според мен.

В 04:00 започнаха да се вдигат турските изтребители от летищата близо до границата, към 4:30 над България вече гъмжеше от МиГ-ове, артилериите започнаха да се стрелят и тн. Към 5 излетяха SEAD групите и касапницата започна някъде 5:20 и продължи до следобяд. Всички усилия бяха насочени към SEAD операции, CAS беше минимален. Италианските глушилки (любезно предоставени от турския флот заедно с Тракерите) свършиха изненадващо добра работа, по-ниските от очакваните загуби предполагам са от това. Надстрелванията над Странджа бяха твърдо в полза на турските ВВС, защото просто имат много носители на Спароу. Самолети от 3те изтребителни ескадрили с Фантоми и двете с италиански F-104, които също носят Спароу държаха перманентен CAP + QRA за по-напрегнатите моменти, а всичко останало беше на SEAD и CAS. В течение на деня българската изтребителна авиация доста оредя, но държеше турската заета през цялото време и ударните самолети (МиГ-21,23 и Су-25 + хеликоптерите) успяха до доставят сериозно количество боеприпаси при CAS.

В крайна сметка към 20:00 в Равнец от изправните самолети останаха само два МиГ-21. Узунджово макар и да не беше нападан в края на деня беше сериозно обезкървен, от изтребителите изправни останаха само 5 МиГ-21, другите са ударни. В Граф Игнатиево също оредяха, изправни са 14 МиГ-21ци. Балчик има сравнително малко загуби и там има още 14 изправни МиГ-21. ПВОто около Бургас и Странджа също е много отслабено, някъде след 17:00 (тоест 12 часа нон стоп SEAD/DEAD с части от 5 ескадрили) беше вече на партизанско ниво. Не е ликвидирано, но летенето е много по-безопасно от това, което беше и от следващия ден може да се даде фокус на CAS в приграничния район.

От 21:00 до 04:30 ще има пауза, защото пилотите не са роботи и на следащия ден ще ми трябват. Все още не съм съставял АТОто за втория ден, но мисля да тормозя Балчик и ПВОто около Варна с ударните Фантоми и Ф-16ки, докато F-104ките и F-5ците оказват CAS (е и SEAD/DEAD още трябва) из Странджа. Перманентния изтребителен чадър си е ясен, но вероятно още поне един ден няма да има локално въздушно превъзходство, което да спре българския CAS. Миг-29ките ги няма, близките МиГ-21ци са много оредели, но МиГ-23ките имат още какво да кажат.

Ето ги и сумарните резултати към 20:00 на първия ден.
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger

Общите загуби на турците са 34 самолетa при 466 sorties, което е много сериозни 7.3%. От друга страна аз лично очаквах повече загуби от ПВОто. От тези 34 самолет загубите от инциденти са 3, във въздушен бой 8, а останалите 23 от ПВОто (ЗРК и ААА). Тук държа да отбележа, че Пилота беше прав и най-много проблеми създадоха изтребителите на CAP, защото са близо и реагират бързо, турските трябваше да се навират при ЗРК, за да пазят SEAD групите от МиГ-ове. Докато тези, които излитаха на прехват при вече засечена вражеска група (което става късно, защото се подлита на ниска височина), повечето пъти идваха късно и ударните вече привършваха задачите си и можеха да избягат без пазачите им да се навират между шамарите. Това по повод твърденията, че нашите ВВС биха оперирали само "партизанската" - все пак не говорим за контриране на рейдове към София, а за борба за въздушно превъзходство над приграничните райони. Все пак ако ще си седят в укритията по летищата няма нужда се разгръща ПВО близо до границата.

Загубите за българските ВВС очевидно са доста по-сериозни от турските с 55 самолета, но МиГ-21 просто не е в категорията на Фантом (пък дори и на F-104ките със Спароу), а 29ките заминаха рано. Турците банално имаха много пускове, цели 160 Спароу успяха да изпуцат за 18 часа. А при повече от 1000 на склад това не им е проблем.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Венци

Joined: 29 Aug 2014
Posts: 396

PostPosted: Mon 22 Jan 2018, 16:55    Post subject:  

Еий, голяма играчка е било, браво за усилията.

Като цяло ми се вижда за много реалистична симулация. Няма какво да се притесняваш каква би била турската доктрина - решат ли да нападат ще трепят всичко в източна България. Атаката срещу Равнец си беше като по учебник, но това е напълно в турските възможности, най-опитните пилоти, с най-модерно оръжие подхождат над морето на пределно малка височина. Ние като нямаме АУАКС у небето няма как технически да засечем рояка преиждащ към Бургас преди да е твърде късно, (еле пък ако турците спазват и радиодисциплина). Къса ми се сърцето че МиГ29 си заминаха на земята, но пък и турски Ф4 са се разбили по технически причини което придава доста реализъм.

От загубите в списъка виждам че ПВОто ни около Бургас е почти сигурно напълно унищожено, бригадата около София е непокътната, а ПВО около Пловдив и Варна е частично нарушено, но е още читаво. Сухопътните ЗРК са оредели но не са бити - Круговете нямат нито една загуба ( Shocked ), КУБовете са на 50%, все още имаме 80% от ОСИте. С изтребителите обаче положението е трагично. След 1 рунд имаме 20+ Миг23, и 35+ Миг21, което означава грубо още 24часа летене.

Докато редиш "Ден Втори" мисля че трябва да вземеш предвид следните параметри

1) След кютека дето отнасяме би следвало да има бг контраофанзива. Ракетните ни войски са непокътнати. Идеална цел в момента се явяват турските летища където гъмжи от техници, презареждащи самолети, и джепане. От далекобойните ни ракети (Ока и Скъд) да речем изстрелваме 1/3, тоест 8 Ока с касетъчни БЧ и 15 Скъд с ОФ. Ако това не може да се симулира може да избереш примерно 2 турски летища отдалечени на 200км от БГ границата, които да не могат да се ползват от турските ВВС следващите 24часа поради порутена инфраструктура. Няма да е зле и да добавиш примерно още 4 турски самолета в графата "загуби на земята поради ОТРК обстрел".

2) Не разбрах дали нашите Су22 са правили нещо и защо нямат загуби. Ако са се скатавали в Добрич, ГЩ сега би им наредил да действат щото знаят че до 24часа Турските ВВС ще се изсипят над Североизточна България да овършеят авиобазите и най вече да унищожат Миг25. Значи алтернативите за БГ асовете са или нападателни действия или бавно и безславно умиране на земята. Мисля че трябва да опиташ да организираш БГ удар по Истанбул или по трето турско летище в състав 2 Миг25 (всеки с 8 ФАБ500) и 12 Су22М4. Миговете летят на 20000м а Су22 летят на пределно малка височина.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Super Flanker
[Admin]


Joined: 21 Dec 2004
Posts: 3847

PostPosted: Mon 22 Jan 2018, 21:44    Post subject:  

Шаране, дай някакъв списък на страните, разположение на силите, тяхната численост, съответно целите на участниците в конфликта.

Венци, по онова време нашите Р-300 нямат конвеционални глави.

Last edited by Super Flanker on Wed 24 Jan 2018, 10:03; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Венци

Joined: 29 Aug 2014
Posts: 396

PostPosted: Tue 23 Jan 2018, 10:45    Post subject:  

Super Flanker wrote:
Венци, по онова време нашите Р-300 няматконвеционални глави.


Добре, тогава нека да предположим в симулацията, че с изостряне на кризата, нашите са се измолили на СССР за обикновенни БЧ, които са ни били доставени. Toва би било напълно възможно защото 89/90 СССР доставя Р300, които излизат от въоръжение в тяхната армия, на афганското правителство да се трепе с ислямистите.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Display posts from previous:   Sort by:   
Page 13 of 13 [190 Posts]   Goto page: Previous 1, 2, 3, ..., 11, 12, 13
Post new topic   Reply to topic View previous topic :: View next topic
 Forum index » ОРЪЖЕЕН ФОРУМ » Оръжейна
Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

[ Time: 0.0716s ][ Queries: 15 (0.0092s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker