Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Коварна болест повали лидера на "Ислямска държава", главорезите се събират спешно, за да изберат наследник · Нинова съгласна с Борисов за подкрепата за Унгария · Порожанов е получил уверенията на част от големите търговски вериги да не слагат надценка на хляба · Проф. Давид Хаят: Повече няма да се страхувате от рака · Vеlосіtу Міnеrаl oчaивa дa cпeчeли $100 милиoнa oт нoв пpoeит зa злaтoдoбив в Бългapия · Талибаните са готови да участват в среща за Афганистан в Москва ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Чет 20 Сеп 2018, 05:32
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » krile.net - ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ ВОЕНЕН АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Събития и Коментари
Българските самолетостроителни достижения
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 2 от 2 [28 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2
Автор Съобщение
pavelludiq


Регистриран на: 18 Апр 2006
Мнения: 182
Местожителство: Shumen

МнениеПуснато на: Вто 31 Юли 2007, 15:10    Заглавие: Re: ТРЯБВАЛИ БЪЛГАРИЯ ДА ПОДНОВИ ПРОИЗВЕЖДАНЕТО НА ИСТРЕБИТЕ  

avile написа:
Според мен българия краиновереме е да се отърси от закупуването на 4ужди самолети и да запо4не производство на нови бг самолети.тъйкато българите сме наи умния народ и се гордея с това тези кои то са в сащ русия и др.трябва да им се даде възможност или някакви средстава да подновят например ДАР ЛАЗ КБ сигоренсъм 4е вси4ки бг физици химици и у4ени 6те се завърнат само ако им се даде възможност.не сло4аино сме прославени с българския дух.и ве4е е краино време да се пуснат заводите.няма смисъл ве4е да се дават изли6ни пари за закопуване на нови самолети докато сум сигорем 4е ако се организираме 6те произведем наи-високока4ествен истребител коите 6те се конкорира омело с руските и американските а за6то не и да ги задминем.
Аз като един професионален неграмотник се чувствам засенчен... А иначе е глупаво да се опитваме да си възтановяваме самолетостроенето, всъщност е добра идея да произвеждаме некви фърчила по лиценз на западна фирма, да речем нещо не толкова сложно за изпълнение като хеликоптери и по леки самолети. Разбира се ако има кой да инвестира милиарди в България. Но това за сега е нереално.
_________________
pavelludiq написа:
Ако искам да слушам добре звучаща музика щях да се дрогирам и да слушам техно.

Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Non Aliud


Регистриран на: 28 Юни 2007
Мнения: 144
Местожителство: Sofia

МнениеПуснато на: Вто 31 Юли 2007, 15:24    Заглавие: СТроители
Описание на темата: на самолети
 

pavelludiq,

за инвеститори - има вече, не е като преди 10 години.
Високия стандарт на Словения напр. се дължи само на 3!!!, но големи инвестиции.
Верно, малка страна.
-
Виж само тазгодишните проекти за големи молове:
Сега започват мола в Русе - 200 млн. лева
Заедно с моловете на Ханзел (360 млн.лв) и Риофиса (640 млн. лв) в София трите правят над 1млрд. лева.
А три мола не са нищо особено, в хоризонта на европейската и световната икономика.
Така че милиарди има, но и много други неща трябва - идеи, висококвалифицирана работна сила, нормална правна среда...
-
Според мен, ако има силен иден проект (както в автомобилите на Антонов, който сега произвежда във Франция бутикови коли) може да се прави нещо от малкия клас - бизнес-самолети, безмоторни...

Но все пак забележи, че ние дори автомобили още не правим!?
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Octagon

Регистриран на: 02 Яну 2004
Мнения: 1286
Местожителство: LBPD

МнениеПуснато на: Вто 31 Юли 2007, 19:04    Заглавие:  

Абсолютно реално и ефективно е инвестиране в лека авиация, вкл безпилотна. В Пловдив има ентусиасти по темата. Не че има кой да ги вземе насериозно де, управляващите са мъдри глави и не се връзват на такива работи.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
pavelludiq


Регистриран на: 18 Апр 2006
Мнения: 182
Местожителство: Shumen

МнениеПуснато на: Вто 31 Юли 2007, 20:03    Заглавие:  

Да де, ама едно е да инвестираш във мол, друго е да инвестираш във производството на военна техника, която не се знае как ще върви на пазара, макар много да ми се иска да стане нещо голямо в тази сфера, силно се съмнявам. А че инвестиций има и ще продължават да се увеличават, в това съм 100% сигурен, сега му е времето според мен да се изгради в близките 20 години сериозна инфраструктура и силна промишленост, щото туризма няма вечно да ни храни, ще дойде време когато дай боже ще дойде свястно правителство и ще почне да бута хотели по плажоветеза да може да се види морето поне от хората Very Happy. Аз съм сигурен че до 20 години ше сме догонили европейските страни и от консуматори ще станем производители и тогава е възможно и армията ни армия да стане, а не жандарма, която да пази световния мир. Е стига да няма повече революций и други свинщини де Very Happy
_________________
pavelludiq написа:
Ако искам да слушам добре звучаща музика щях да се дрогирам и да слушам техно.

Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
onufrii


Регистриран на: 02 Яну 2004
Мнения: 13226
Местожителство: вилает Боляристан

МнениеПуснато на: Сря 01 Авг 2007, 08:18    Заглавие:  

Octagon написа:
вкл безпилотна.


Тук проблема не е в инвестициите, а в големите шапки!

_________________
Отказах се да ставам космонавт - вече видях земята през предното стъкло!

Si vis pacem, para bellum - 26030

Прайм червени шишета на бели!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
JeLo`


Регистриран на: 24 Май 2005
Мнения: 504
Местожителство: някъде на изток

МнениеПуснато на: Сря 01 Авг 2007, 15:03    Заглавие:  

По-точно в големите глави,които ги носят тези шапки Laughing Laughing Laughing
Извинете ма,ама и аз шъ кажа нещо.Може ли?
Не можем да си произвеждаме СОБСТВЕНИ самолети! Чужди,по лиценз,най-вероятно.Но собствени-НЕ! Причина-НЕИЗГОДНО.Напоследък в този форум се говори все повече за модата да се строят така наречените "Молове".Бих го нарекъл "Молова истерия". Да,за такива неща се инвестират пари в пазари,като нашия.Колкото до достиженията ни в областа на авиацията мисля,че темата си заслужава мястото.Даже май имаше подобна тема преди.И ний сме дали нещо на света,ама света забрави,май да ни го върне Laughing В смисъл,много кадърни хора отидоха ТАМ, да ръсят мозък,ама такива сме си,пускаме питомното,за да гоним дивото.Иначе,като цяло освен ерата "Лазаров" и едни мишени "ястреб" кой знае какви достижения нямаме.А,да имаше и едни опити да правим едни "Лешей"-и в Пловдив.Ама вместо летала,почнаха да правят пързалки и катерушки за децата.Лошо няма ще кажат някои и наистина е така.Децата са по важни.Но по отношение на авиация,нещата са тргични.
Да видим новите ни,европейски партньори как ще се отнесът към проблема.

Абе, всъщност съм забравил да спомена и ерата "Йорданов". ДАР
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
abelchev

Регистриран на: 24 Ное 2004
Мнения: 29
Местожителство: USA

МнениеПуснато на: Чет 20 Сеп 2007, 20:38    Заглавие: Re: ТРЯБВАЛИ БЪЛГАРИЯ ДА ПОДНОВИ ПРОИЗВЕЖДАНЕТО НА ИСТРЕБИТЕЛИ  

avile написа:
ако се организираме 6те произведем наи-високока4ествен истребител коите 6те се конкорира омело с руските и американските а за6то не и да ги задминем.

Надявам се да не се обидиш, ама това е едно от най-глупавите неща, който съм чувал скоро. Имаш ли си изобщо някакво понятие колко струва проектирането и развитието на един съвремен боен самолет. Те американците вече едвам си го позволяват и се налага да спират финансирането на сумати проекти, за да могат да си осигурят средства за Ф-22 и Ф-35 ти си тръгнал да си мечтаеш, че малка България може да направи нещо такова. Та ние нямаме достатъчно пари да почнем да строим леки самолети ти си тръгнал да си мечтаеш за бойни машини

alive написа:
за умните сме мн умни кои е измисли компютара да не е японец руснак или най-малко достижимо амереканец.


Това твърдение, че българин е измислил компютъра ми е много любимо. Първо като имаме предвид, че да се стигне до това изобретение са допринесли десетки хора, които са еднакво важни и второ кое точно определя Джон Атанасов като българин???? Баща му е бил едва 13 годишен когато е имигрирал в САЩ, израстнал е там и се е образовал там, синът му се е родил в САЩ и е израстнал като американец с американско образование. За мен той е американец с българско потекло. По тази логига по която ние твърдим, че българин е измислил компютъра всякко едно нещо, което е измислено в САЩ може да се припише на някоя друга държава, защото американците са все от някъде другаде. Истинските американци, както знаем живеят повече в резервати.

Поздрави и по-леко с филмите и малко по реален поглед на нещата!

_________________
If God had meant man to fly he would have given him more money.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
ICQ Номер 
Non Aliud


Регистриран на: 28 Юни 2007
Мнения: 144
Местожителство: Sofia

МнениеПуснато на: Чет 20 Сеп 2007, 20:42    Заглавие: Корени  

Още по-логично е всяко нещо да е измислено от роднина на Адам и Ева. Very Happy
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
rumbataaaa

Регистриран на: 21 Апр 2006
Мнения: 99

МнениеПуснато на: Пет 21 Сеп 2007, 06:53    Заглавие:  

onufrii написа:
Байко написа:
полк. Владимир Савов създаде и патентова в началото на настоящия век уникално летателно средство, генериращо подемна сила във флуидна среда по начин различен от този на фиксираното и на въртящото се крило


Дай малко повече подробности за тази идея и принципа и!


http://www.aviation.ru/contrib/vsavov/
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Елемаг
[Moderator]


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 27521
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пет 21 Сеп 2007, 10:33    Заглавие:  

Cool Cool Cool
Това е интересан вариант на автомат-наклонителя. Не знам до колко е практичен но така или иначе е оргинален. Не напразно Владо Савов е най-големия жив български аеродинамик в момента.

_________________
ЕДИНСТВЕНОТО ПРАВО НА ВРАГА Е ДА БЪДЕ УНИЩОЖЕН!
Click to see if image is larger
Да бъдеш добър е лесно. Трудно е да бъдеш справедлив!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
onufrii


Регистриран на: 02 Яну 2004
Мнения: 13226
Местожителство: вилает Боляристан

МнениеПуснато на: Пет 21 Сеп 2007, 16:00    Заглавие:  

Що ми се струва, че това ще докара убийствени вибрации и проблеми за евентуалния ЛА Embarassed Embarassed !?!
_________________
Отказах се да ставам космонавт - вече видях земята през предното стъкло!

Si vis pacem, para bellum - 26030

Прайм червени шишета на бели!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
NEO


Регистриран на: 12 Юни 2006
Мнения: 2121
Местожителство: Велинград

МнениеПуснато на: Пет 21 Сеп 2007, 20:26    Заглавие:  

Shocked Има ли построен действащ модел,на мен линковете от статията не се отвориха нещо. Rolling Eyes
_________________
Click to see if image is larger PANZERLIED http://www.youtube.com/watch?v=YPzTGx96P6U
NEOфенщина https://www.youtube.com/watch?v=Dug-YEIvoe8
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
I-30
Гост


МнениеПуснато на: Съб 03 Фев 2018, 09:39    Заглавие:  

Харалампи Джамджиев

На 3 февруари 1921 г. поручик Харалампи Джамджиев патентова в Прага свой модел самолет под името "Бързолет".
Бързолетови са семейство дребни птици, на външен вид подобни на лястовиците, но малко по-едри от тях. Размахът на крилете им достига над 50 cм и тежат до около 100 гр. Характерна особеност са дългите им сърповидно извити криле. Бързолетови са птиците с най-висока скорост на активен (хоризонтален) полет, скоростта им понякога надхвърля 180 km/h. Не могат да ходят и ако случайно попаднат на повърхността на земята излитат, отблъсквайки се с криле.

Всичко обаче започва години по-рано. През 1902 г. един скромен поручик изпробва край Силистра конструирания от него летателен апарат. Това е една година преди първите полети на братята Райт. Но по една или друга причина, името на българина не се вписва като пръв създател на летателна машина.

Поручикът се казва Харалампи Джамджиев и е считан за основоположник на българската авиационна наука. Роден е на 13 юни 1875 г. във Велико Търново. През септември 1893 г. постъпва във Военното училище в София, но поради заболяване временно го напуска. Успява да завърши през 1895 г. Същата година, в която изобретява летателна машина. Конструира и орнитоптер с парен двигател, но той експлодира.

През 1902 г. упоритият военен строи друг орнитоптер с пружина вместо двигател.
Машината е с разпереност 1,05 м и обща дължина 1,25 м. Орнитоптерът има елиптични криле, задвижвани от силна спирална пружина. При извършените опити „птицата” на Джамджиев достига височина от 22 м и далечина на прелитането до 200 м. За засилване се използва наклонена дъсчена платформа и триопорен колесник от велосипеден тип.

Орнитоптерът прави малки параболи над силистренското село Поп Кралево. При полет на 8 март 1902 година тя прехвръква и се разбива с близкото румънско село Есекьой.

На 16 февруари 1911 г. във Франция Харалампи Джамджиев патентова с № 26224 летателен апарат под името „Нова система аероплан вече с мотор от моторетка". Предприемчивият българин е готов да участва във всесветския въздухоплавателен конкурс, но изработката струва скъпо, а няма кой да го подкрепи. После един пожар изпепелява имотите на семейството с целия изобретателски архив.

Независимо от всичко, Джамджиев не се отчайва и на 3 февруари 1921 година регистрира в Прага нов свой самолет, наречен „Бързолет“. В него използва за самолетно крило тесни (ивични) профили.

Родоначалникът на българската авиация си отива от този свят на 13 март 1961 г. Идеите на Джамджиев са голям принос в развитието на аеромеханиката, а много негови конструктивни решения са реализирани едва през 70-те години на миналия век – толкова те са изпреварили времето си.
Надежда Христова
Върнете се в началото
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 2 от 2 [28 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » krile.net - ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ ВОЕНЕН АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Събития и Коментари
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0872s ][ Queries: 13 (0.0058s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker