Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Ту-160 над Балтийско море (ВИДЕО) · Rheinmetall и BAE Systems откриват съвместно предприятие във Великобритания · Десантният кораб-док L9012 FS Sirocco / G40 Bahia · Италианската полиция откри УР въздух-въздух при операция срещу десни екстремисти · Искат въвеждане на минимална работна заплата за целия ЕС · Проверяват за изтичане на лични данни на милиони българи от НАП ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
The time now is Tue 16 Jul 2019, 06:44
All times are UTC + 2
 Forum index » krile.net - ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ ВОЕНЕН АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Събития и Коментари
Българските самолетостроителни достижения
Post new topic   Reply to topic View previous topic :: View next topic
Page 2 of 2 [28 Posts]   Goto page: Previous 1, 2
Author Message
pavelludiq


Joined: 18 Apr 2006
Posts: 182
Location: Shumen

PostPosted: Tue 31 Jul 2007, 15:10    Post subject: Re: ТРЯБВАЛИ БЪЛГАРИЯ ДА ПОДНОВИ ПРОИЗВЕЖДАНЕТО НА ИСТРЕБИТЕ  

avile wrote:
Според мен българия краиновереме е да се отърси от закупуването на 4ужди самолети и да запо4не производство на нови бг самолети.тъйкато българите сме наи умния народ и се гордея с това тези кои то са в сащ русия и др.трябва да им се даде възможност или някакви средстава да подновят например ДАР ЛАЗ КБ сигоренсъм 4е вси4ки бг физици химици и у4ени 6те се завърнат само ако им се даде възможност.не сло4аино сме прославени с българския дух.и ве4е е краино време да се пуснат заводите.няма смисъл ве4е да се дават изли6ни пари за закопуване на нови самолети докато сум сигорем 4е ако се организираме 6те произведем наи-високока4ествен истребител коите 6те се конкорира омело с руските и американските а за6то не и да ги задминем.
Аз като един професионален неграмотник се чувствам засенчен... А иначе е глупаво да се опитваме да си възтановяваме самолетостроенето, всъщност е добра идея да произвеждаме некви фърчила по лиценз на западна фирма, да речем нещо не толкова сложно за изпълнение като хеликоптери и по леки самолети. Разбира се ако има кой да инвестира милиарди в България. Но това за сега е нереално.
_________________
pavelludiq wrote:
Ако искам да слушам добре звучаща музика щях да се дрогирам и да слушам техно.

Click to see if image is larger
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
Non Aliud


Joined: 28 Jun 2007
Posts: 144
Location: Sofia

PostPosted: Tue 31 Jul 2007, 15:24    Post subject: СТроители
Subject description: на самолети
 

pavelludiq,

за инвеститори - има вече, не е като преди 10 години.
Високия стандарт на Словения напр. се дължи само на 3!!!, но големи инвестиции.
Верно, малка страна.
-
Виж само тазгодишните проекти за големи молове:
Сега започват мола в Русе - 200 млн. лева
Заедно с моловете на Ханзел (360 млн.лв) и Риофиса (640 млн. лв) в София трите правят над 1млрд. лева.
А три мола не са нищо особено, в хоризонта на европейската и световната икономика.
Така че милиарди има, но и много други неща трябва - идеи, висококвалифицирана работна сила, нормална правна среда...
-
Според мен, ако има силен иден проект (както в автомобилите на Антонов, който сега произвежда във Франция бутикови коли) може да се прави нещо от малкия клас - бизнес-самолети, безмоторни...

Но все пак забележи, че ние дори автомобили още не правим!?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
Octagon

Joined: 02 Jan 2004
Posts: 1286
Location: LBPD

PostPosted: Tue 31 Jul 2007, 19:04    Post subject:  

Абсолютно реално и ефективно е инвестиране в лека авиация, вкл безпилотна. В Пловдив има ентусиасти по темата. Не че има кой да ги вземе насериозно де, управляващите са мъдри глави и не се връзват на такива работи.
Back to top
View user's profile Send private message 
pavelludiq


Joined: 18 Apr 2006
Posts: 182
Location: Shumen

PostPosted: Tue 31 Jul 2007, 20:03    Post subject:  

Да де, ама едно е да инвестираш във мол, друго е да инвестираш във производството на военна техника, която не се знае как ще върви на пазара, макар много да ми се иска да стане нещо голямо в тази сфера, силно се съмнявам. А че инвестиций има и ще продължават да се увеличават, в това съм 100% сигурен, сега му е времето според мен да се изгради в близките 20 години сериозна инфраструктура и силна промишленост, щото туризма няма вечно да ни храни, ще дойде време когато дай боже ще дойде свястно правителство и ще почне да бута хотели по плажоветеза да може да се види морето поне от хората Very Happy. Аз съм сигурен че до 20 години ше сме догонили европейските страни и от консуматори ще станем производители и тогава е възможно и армията ни армия да стане, а не жандарма, която да пази световния мир. Е стига да няма повече революций и други свинщини де Very Happy
_________________
pavelludiq wrote:
Ако искам да слушам добре звучаща музика щях да се дрогирам и да слушам техно.

Click to see if image is larger
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
onufrii


Joined: 02 Jan 2004
Posts: 13226
Location: вилает Боляристан

PostPosted: Wed 01 Aug 2007, 08:18    Post subject:  

Octagon wrote:
вкл безпилотна.


Тук проблема не е в инвестициите, а в големите шапки!

_________________
Отказах се да ставам космонавт - вече видях земята през предното стъкло!

Si vis pacem, para bellum - 26030

Прайм червени шишета на бели!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
JeLo`


Joined: 24 May 2005
Posts: 504
Location: някъде на изток

PostPosted: Wed 01 Aug 2007, 15:03    Post subject:  

По-точно в големите глави,които ги носят тези шапки Laughing Laughing Laughing
Извинете ма,ама и аз шъ кажа нещо.Може ли?
Не можем да си произвеждаме СОБСТВЕНИ самолети! Чужди,по лиценз,най-вероятно.Но собствени-НЕ! Причина-НЕИЗГОДНО.Напоследък в този форум се говори все повече за модата да се строят така наречените "Молове".Бих го нарекъл "Молова истерия". Да,за такива неща се инвестират пари в пазари,като нашия.Колкото до достиженията ни в областа на авиацията мисля,че темата си заслужава мястото.Даже май имаше подобна тема преди.И ний сме дали нещо на света,ама света забрави,май да ни го върне Laughing В смисъл,много кадърни хора отидоха ТАМ, да ръсят мозък,ама такива сме си,пускаме питомното,за да гоним дивото.Иначе,като цяло освен ерата "Лазаров" и едни мишени "ястреб" кой знае какви достижения нямаме.А,да имаше и едни опити да правим едни "Лешей"-и в Пловдив.Ама вместо летала,почнаха да правят пързалки и катерушки за децата.Лошо няма ще кажат някои и наистина е така.Децата са по важни.Но по отношение на авиация,нещата са тргични.
Да видим новите ни,европейски партньори как ще се отнесът към проблема.

Абе, всъщност съм забравил да спомена и ерата "Йорданов". ДАР
Back to top
View user's profile Send private message 
abelchev

Joined: 24 Nov 2004
Posts: 29
Location: USA

PostPosted: Thu 20 Sep 2007, 20:38    Post subject: Re: ТРЯБВАЛИ БЪЛГАРИЯ ДА ПОДНОВИ ПРОИЗВЕЖДАНЕТО НА ИСТРЕБИТЕЛИ  

avile wrote:
ако се организираме 6те произведем наи-високока4ествен истребител коите 6те се конкорира омело с руските и американските а за6то не и да ги задминем.

Надявам се да не се обидиш, ама това е едно от най-глупавите неща, който съм чувал скоро. Имаш ли си изобщо някакво понятие колко струва проектирането и развитието на един съвремен боен самолет. Те американците вече едвам си го позволяват и се налага да спират финансирането на сумати проекти, за да могат да си осигурят средства за Ф-22 и Ф-35 ти си тръгнал да си мечтаеш, че малка България може да направи нещо такова. Та ние нямаме достатъчно пари да почнем да строим леки самолети ти си тръгнал да си мечтаеш за бойни машини

alive wrote:
за умните сме мн умни кои е измисли компютара да не е японец руснак или най-малко достижимо амереканец.


Това твърдение, че българин е измислил компютъра ми е много любимо. Първо като имаме предвид, че да се стигне до това изобретение са допринесли десетки хора, които са еднакво важни и второ кое точно определя Джон Атанасов като българин???? Баща му е бил едва 13 годишен когато е имигрирал в САЩ, израстнал е там и се е образовал там, синът му се е родил в САЩ и е израстнал като американец с американско образование. За мен той е американец с българско потекло. По тази логига по която ние твърдим, че българин е измислил компютъра всякко едно нещо, което е измислено в САЩ може да се припише на някоя друга държава, защото американците са все от някъде другаде. Истинските американци, както знаем живеят повече в резервати.

Поздрави и по-леко с филмите и малко по реален поглед на нещата!

_________________
If God had meant man to fly he would have given him more money.
Back to top
View user's profile Send private message 
ICQ Number 
Non Aliud


Joined: 28 Jun 2007
Posts: 144
Location: Sofia

PostPosted: Thu 20 Sep 2007, 20:42    Post subject: Корени  

Още по-логично е всяко нещо да е измислено от роднина на Адам и Ева. Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
rumbataaaa

Joined: 21 Apr 2006
Posts: 99

PostPosted: Fri 21 Sep 2007, 06:53    Post subject:  

onufrii wrote:
Байко wrote:
полк. Владимир Савов създаде и патентова в началото на настоящия век уникално летателно средство, генериращо подемна сила във флуидна среда по начин различен от този на фиксираното и на въртящото се крило


Дай малко повече подробности за тази идея и принципа и!


http://www.aviation.ru/contrib/vsavov/
Back to top
View user's profile Send private message 
Елемаг
[Moderator]


Joined: 01 Jan 2004
Posts: 27533
Location: София

PostPosted: Fri 21 Sep 2007, 10:33    Post subject:  

Cool Cool Cool
Това е интересан вариант на автомат-наклонителя. Не знам до колко е практичен но така или иначе е оргинален. Не напразно Владо Савов е най-големия жив български аеродинамик в момента.

_________________
ЕДИНСТВЕНОТО ПРАВО НА ВРАГА Е ДА БЪДЕ УНИЩОЖЕН!
Click to see if image is larger
Да бъдеш добър е лесно. Трудно е да бъдеш справедлив!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
onufrii


Joined: 02 Jan 2004
Posts: 13226
Location: вилает Боляристан

PostPosted: Fri 21 Sep 2007, 16:00    Post subject:  

Що ми се струва, че това ще докара убийствени вибрации и проблеми за евентуалния ЛА Embarassed Embarassed !?!
_________________
Отказах се да ставам космонавт - вече видях земята през предното стъкло!

Si vis pacem, para bellum - 26030

Прайм червени шишета на бели!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
NEO


Joined: 12 Jun 2006
Posts: 2121
Location: Велинград

PostPosted: Fri 21 Sep 2007, 20:26    Post subject:  

Shocked Има ли построен действащ модел,на мен линковете от статията не се отвориха нещо. Rolling Eyes
_________________
Click to see if image is larger PANZERLIED http://www.youtube.com/watch?v=YPzTGx96P6U
NEOфенщина https://www.youtube.com/watch?v=Dug-YEIvoe8
Back to top
View user's profile Send private message 
I-30
Guest


PostPosted: Sat 03 Feb 2018, 09:39    Post subject:  

Харалампи Джамджиев

На 3 февруари 1921 г. поручик Харалампи Джамджиев патентова в Прага свой модел самолет под името "Бързолет".
Бързолетови са семейство дребни птици, на външен вид подобни на лястовиците, но малко по-едри от тях. Размахът на крилете им достига над 50 cм и тежат до около 100 гр. Характерна особеност са дългите им сърповидно извити криле. Бързолетови са птиците с най-висока скорост на активен (хоризонтален) полет, скоростта им понякога надхвърля 180 km/h. Не могат да ходят и ако случайно попаднат на повърхността на земята излитат, отблъсквайки се с криле.

Всичко обаче започва години по-рано. През 1902 г. един скромен поручик изпробва край Силистра конструирания от него летателен апарат. Това е една година преди първите полети на братята Райт. Но по една или друга причина, името на българина не се вписва като пръв създател на летателна машина.

Поручикът се казва Харалампи Джамджиев и е считан за основоположник на българската авиационна наука. Роден е на 13 юни 1875 г. във Велико Търново. През септември 1893 г. постъпва във Военното училище в София, но поради заболяване временно го напуска. Успява да завърши през 1895 г. Същата година, в която изобретява летателна машина. Конструира и орнитоптер с парен двигател, но той експлодира.

През 1902 г. упоритият военен строи друг орнитоптер с пружина вместо двигател.
Машината е с разпереност 1,05 м и обща дължина 1,25 м. Орнитоптерът има елиптични криле, задвижвани от силна спирална пружина. При извършените опити „птицата” на Джамджиев достига височина от 22 м и далечина на прелитането до 200 м. За засилване се използва наклонена дъсчена платформа и триопорен колесник от велосипеден тип.

Орнитоптерът прави малки параболи над силистренското село Поп Кралево. При полет на 8 март 1902 година тя прехвръква и се разбива с близкото румънско село Есекьой.

На 16 февруари 1911 г. във Франция Харалампи Джамджиев патентова с № 26224 летателен апарат под името „Нова система аероплан вече с мотор от моторетка". Предприемчивият българин е готов да участва във всесветския въздухоплавателен конкурс, но изработката струва скъпо, а няма кой да го подкрепи. После един пожар изпепелява имотите на семейството с целия изобретателски архив.

Независимо от всичко, Джамджиев не се отчайва и на 3 февруари 1921 година регистрира в Прага нов свой самолет, наречен „Бързолет“. В него използва за самолетно крило тесни (ивични) профили.

Родоначалникът на българската авиация си отива от този свят на 13 март 1961 г. Идеите на Джамджиев са голям принос в развитието на аеромеханиката, а много негови конструктивни решения са реализирани едва през 70-те години на миналия век – толкова те са изпреварили времето си.
Надежда Христова
Back to top
Display posts from previous:   Sort by:   
Page 2 of 2 [28 Posts]   Goto page: Previous 1, 2
Post new topic   Reply to topic View previous topic :: View next topic
 Forum index » krile.net - ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ ВОЕНЕН АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Събития и Коментари
Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

[ Time: 0.0744s ][ Queries: 13 (0.0070s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker