Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Ан-124 Руслан на летище Пловдив (снимки) · Австрия: Ердоган да забрави за агитация на наша територия · САЩ изнудват Турция заради руските ракети · Германски служител по миграцията е подслонил 1 200 мигранти срещу пари · Туск тръгва на балканска обиколка · Рейтингът на Путин падна със 7% ·

Select Forum Language:

 
Hot topics: hot Блокирането на "Телеграм"(32)hot Пожарът в Кемерово на 25.III.2018 г.(60)
В момента е: Съб 21 Апр 2018, 00:14
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » krile.net - ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ ВОЕНЕН АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Българските военни самолети
МиГ-23 в България
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 89 от 89 [1331 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, ..., 87, 88, 89
Автор Съобщение
sluchaen


Регистриран на: 21 Дек 2010
Мнения: 958

МнениеПуснато на: Нед 01 Мар 2015, 23:15    Заглавие:  

Самолета 17 години (не мига от пролетта) или 1500 часа назначен общ технически с едно КВР на 10тата година или 1000 часа. Ако не ме лъже паметта.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
marijan


Регистриран на: 20 Сеп 2008
Мнения: 135

МнениеПуснато на: Вто 03 Мар 2015, 21:46    Заглавие:  

sluchaen написа:
Самолета 17 години (не мига от пролетта) или 1500 часа назначен общ технически с едно КВР на 10тата година или 1000 часа. Ако не ме лъже паметта.

Това означава ли, че до прекратяването на експлоатацията на 23-ката в Доброславци няма борд надхвърлил 1500 часа? Вкл. и габровнишките разбира се? Защото имам спомен отнякъде, че някои МФ-и са минавали по 2 КВР-та, а едва ли те са били с по-дълъг ресурс.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
sluchaen


Регистриран на: 21 Дек 2010
Мнения: 958

МнениеПуснато на: Сря 04 Мар 2015, 11:32    Заглавие:  

Второ, трето,...n-то "КВР" за удължаване на ресурса над назначения общ технически не е в "нормалната" експлоатационна документация. Зависи в най-голяма степен от производителя и в по-малко от експлоатиращия. Експлоатиращия може сам (спазвайки все пак поне процедурата на КВРто от общия технически ресурс) да извърши КВР за удължаване на ресурса на единични бройки.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Super Flanker
[Admin]


Регистриран на: 21 Дек 2004
Мнения: 3728

МнениеПуснато на: Сря 04 Мар 2015, 11:51    Заглавие:  

...
Последната промяна е направена от Super Flanker на Съб 16 Май 2015, 12:15; мнението е било променяно общо 1 път
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
sluchaen


Регистриран на: 21 Дек 2010
Мнения: 958

МнениеПуснато на: Сря 04 Мар 2015, 12:02    Заглавие:  

Е нали току що го казах. Казвано е многократно. Към момента няма никакво значение за 23ките. Просто за сравнение може да погледнете какво, как и на колко самолета се прави за Су 25 и съответно как стоят нещата за МиГ 29 (двата подхода са ясно различими така казано).
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Super Flanker
[Admin]


Регистриран на: 21 Дек 2004
Мнения: 3728

МнениеПуснато на: Сря 04 Мар 2015, 14:13    Заглавие:  

...
Последната промяна е направена от Super Flanker на Съб 16 Май 2015, 12:14; мнението е било променяно общо 1 път
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
sluchaen


Регистриран на: 21 Дек 2010
Мнения: 958

МнениеПуснато на: Сря 04 Мар 2015, 15:55    Заглавие:  

Да провери като има съмнения. Да прочете във формулярите на самолетите.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
marijan


Регистриран на: 20 Сеп 2008
Мнения: 135

МнениеПуснато на: Сря 04 Мар 2015, 21:32    Заглавие:  

sluchaen написа:
Да провери като има съмнения. Да прочете във формулярите на самолетите.

Аз да прочета, но нали са секретни Laughing - ще ме подгони ДАНС!
А думата съмнение не съм използвал в тази наша кореспонденция.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42318

МнениеПуснато на: Нед 18 Дек 2016, 21:22    Заглавие:  

Отбелязване на 40 години от първия полет на МиГ-23 в България (снимки)
http://www.pan.bg/view_article-1-364302-Otbelyazvane-na-40-godini-ot-pyrviya-polet-na-MiG-23-v-Bylgariya-snimki.html#sthash.Kr4xdzZk.dpuf
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
НВП-2014

Регистриран на: 07 Дек 2015
Мнения: 13

МнениеПуснато на: Съб 21 Яну 2017, 00:36    Заглавие:  

40 години от първия полет на МиГ-23

http://armymedia.bg/archives/75402

автор Цончо Драгански · 16/12/2016 , гледания 978

13-spas-spasovБригаден генерал от запаса Спас Спасов е роден през 1952 г. Завършил е Висшето военно въздушно училище „Георги Бенковски“ в Долна Митрополия през месец май 1975 г. Още като курсант е бил и инструктор, и е записал 240 летателни часа. След завършване на училището е продължил да бъде инструктор на летище „Каменец“. Летял е на самолетите Л-29, Л-39, МиГ-15, МиГ-17, МиГ-21 и МиГ-23. Общо летателните му часове са 2300. Заемал е длъжностите младши пилот, командир на звено, командир на ескадрила, командир на полк, командир на авиационна база „Чешнeгирово“, заместник началник-щаб, заместник-командир, началник-щаб и командир на Командване „Тактическа авиация“. От 2006 г. до 1 юни 2008 г. е бил началник на управление „Личен състав“ в ГЩ на БА. След това преминава в запаса. Сега е председател на фондация „Български ВВС“.

– Господин бригаден генерал, кога възникна инициативата на 16 декември да бъде отбелязана 40-годишнината на първия полет у нас на МиГ-23БН пред самолет на постамент край с. Чешнегирово?
– Не може да се каже, че инициативата е възникнала спонтанно. От години отбелязваме този ден. Тържеството ни е на 16 декември, но реално събитието е станало на 19 декември 1976 г. Тогава е пристигнал МиГ-23БН и е летял в небето на България. Най-напред самолетът каца на летище „Граф Игнатиево“, а оттам се пребазира на „Чешнегирово“. Първоначално е превъоръжена Първа ескадрила с 18 самолета МиГ-23БН, като те идват поетапно. Второто снабдяване, така да се каже, със същата техника, е на Втора ескадрила. Разликата донякъде е в това, че самолетите от Втора ескадрила бяха въоръжени със системи за стрелба с управляеми ракети и станция, която да управлява ракетите. А и техните бомбодържатели бяха от друг тип.

– Общо колко броя самолети МиГ-23 имаше в авиобаза „Чешнегирово“?
– Първо, да припомня, че през 1993 г., когато бях командир на 25-и изтребително-бомбардировъчен полк, се проведе експеримент за създаване на авиационна база. И този модел беше приет в българските ВВС. Така че говорим за база от 1993 г. Тя имаше две бойни ескадрили, две технически, една свързочна и една логистична ескадрила. Отделно бяха включени радиолокационен възел и учебен център. В един момент в авиобазата служиха около 1200 души. Та превъоръжаването на Втора ескадрила беше също с 18 самолета. Преди да преминат курсове за МиГ-23, летците трябваше да са били на МиГ-21 и да имат достатъчен нальот. Това се правеше, защото МиГ-23БН беше труден за усвояване. Беше чувствителен при кацането на по-високи скорости. Искаше се прецизност в управлението на този самолет и…голямо внимание. Имахме 36 бойни самолета и 7 учебно-бойни – общо 43 МиГ-23.

– Какво друго бе характерно за този самолет?
– Самолетът беше с променлива геометрия на стреловидността на крилото. За кацане, за малки скорости – до 800 км в час, можеше да лети с разпер на крилото на 16 градуса стреловидност. Използваше се най-вече задължително за излитане и кацане. Всеки пилот, преминал на МиГ-23, беше горд да лети на такъв модерен самолет тогава – трето поколение, с големи възможности, като носене на огромен боен товар. И нещо много важно – имаше голям радиус на действие. Пилотът не мислеше за гориво, погледът му не минаваше непрекъснато през горивомера, така, както беше при МиГ-15 и МиГ-21. На тях бързо им свършваше горивото и те нямаха възможност да се отдалечават на голямо разстояние от летището, на което трябва да кацат. А МиГ-23 беше с много добри възможности по отношение на неговия боен радиус. Друго характерно за този самолет бяха големите динамични качества на двигателя – такива двигатели до онзи момент не познавахме…13-mig-23

– Затова ли се водеше и като изтребител-бомбардировач?
– Да, води се като изтребител-бомбардировач, но за мен е малко пресилено. Има оръдия, може да свали самолет, но това не му беше предназначението, въпреки че сме правили въздушни боеве и прехвати. Да ползваш самолет като изтребител в една съвременна въздушна обстановка, той трябва да има ракети. А той нямаше. Хубавите неща бяха още – много бомби, много добра навигация за времето си, беше просто фантастична навигация с голяма точност, съвършен компас, който дава стотни от градуса грешка за един час полет. Системата за близка навигация беше с много висока точност, да те заведе до целта или до района на целта. И още – добри параметри, широк диапазон по отношение на скоростите, На разпер на крилото на 16 градуса стреловидност лети с малки скорости до 800 км в час. Но прибирайки крилото на по-малка стреловидност, се осигуряваха по-големи скорости – до 1000-1100 км в час. За пилотаж, за бойно маневриране в района на целта разперът беше на 45 градуса. При прибиране на крилото на 72 градуса се осигуряваше голям диапазон за използване. И много снаряди – неуправляеми НУРС, и управляемото оръжие – една ракета. Разнообразието от въоръжение бе голямо.

– А недостатъци имаше ли?
– Прекалено елементарно бе бомбовъоръжението – бомбите бяха свободнопадащи, управляемо оръжие нямаше, освен тази ракета, която се насочваше непрекъснато от пилота. Този недостатък можеше да бъде избегнат впоследствие и да се закупи ново въоръжение. Друг недостатък – липсата на защита на този самолет от врага. Той имаше само една система – станция за създаване на смущения в наземните и въздушните средства, които го облъчват и преследват. Но той нямаше, например, т.н. топлинни капани, донякъде самолетът беше като мишена.

– Не можеше ли да бъде придружаван от други самолети?
– Тук се получава едно разминаване за такива възможности, тъй като самолетите МиГ-21 като фронтови изтребители можеха да го придружават, примерно, до нашата граница и после да го чакат и да го върнат. Но не можеха през цялото време да бъдат с него, тъй като нямаше да им стигне горивото. След това на други летища дойдоха модернизирани МиГ-23 МФ, но те бяха към ПВО на страната и с тях нямахме взаимодействие.

– Колко катапулта бяха направени на самолети МиГ-23 от „Чешнегирово“?
– Имаме загубени общо 7 самолета, от които един учебно-боен. При възникналите кризисни ситуации всички пилоти се спасиха с катапултирания, загина само един пилот. Това се случи на 16 септември 1986 г. с нашия колега майор Илия Цанев Стоянов при изпълнение на нощен полет. На учебно-бойния самолет катапултиране направиха тогавашният командир на 25-и полк подполковник Слави Павлов и заместник-командирът майор Калчо Танев. Другите катапултирания на бойните самолети извършиха подполковник Веселин Диков, старши лейтенант Бисер Бойчев, майор Стефан Синев, подполковник Иван Дочев и майор Боян Петков.

– Завършихте ли напълно „Йорданов-1“ – репликата на първия самолет, произведен в България от наш сънародник и полетял над небето на България, дело на световноизвестния конструктор Асен Йорданов?
– Самолетът „Йорданов-1“, който показахме през миналата година, наистина придоби голяма популярност сред обществеността. Той е завършен напълно и чака заедно с другите летателни средства Музеят на авиацията да бъде преместен от Крумово в Пловдив.

– Какво предстои на фондация „Български ВВС“, на която сте председател?
– Eдна от дейностите на фондацията е благотворителността и в момента се провежда предколедна кампания за дарителство, с насоченост към деца на загинали и пострадали служители от ВВС. А основното ни намерение за следващата година е да проведем поредния 9-и международен авиационен фестивал „Небе за всички“. Той ще бъде посветен на 100-годишнината от въздушните сражения през Първата световна война,105-годишнината на Военновъздушните сили и Българската авиация, евентуалното успешно финализиране на договора по новия боен самолет и разширяването и утвърждаването на приятелските връзки с ръководствата на Военната авиация на съседните и балканските страни, А основното мото е „Небето на Балканите – небе за приятели“.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Pretor


Регистриран на: 24 Юни 2016
Мнения: 1861

МнениеПуснато на: Съб 14 Апр 2018, 21:14    Заглавие:  

Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 89 от 89 [1331 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, ..., 87, 88, 89
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » krile.net - ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ ВОЕНЕН АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Българските военни самолети
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.2808s ][ Queries: 15 (0.0141s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker