Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Дипломати и интелектуалци подписаха манифест срещу омразата в Министерския съвет · Втори опит за участие на президента Румен Радев в международно събитие се е увенчал с неуспех · 17 войнишки паметника ще бъдат обновени в област Велико Търново · Димна завеса покри столичния булевард Дондуков заради Луковмарш (ВИДЕО) · Пехотинци направиха супер гнусни неща по време на най-мащабното военно обучение Златна кобра · Пенс към НАТО: Как да опазим мира, като купувате оръжия от изток ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Нед 17 Фев 2019, 00:09
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » krile.net - ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ ВОЕНЕН АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Българските военни самолети
Су-25 в България
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 68 от 68 [1013 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, ..., 66, 67, 68
Автор Съобщение
Flankerivo
[Admin]


Регистриран на: 19 Апр 2005
Мнения: 9647
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пет 09 Ное 2018, 15:01    Заглавие:  

Не мога да приема за нормално да се ремонтират двигатели или каквито и да е други компоненти от фирма, която няма лиценз за ремонт на чужди изделия. Това означава, че производителят е в правото си да откаже последващи ремонтни дейности, доставки и други услуги. Рискът е голям, решението е недалновидно. Това е полския случай.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Yahoo Messenger 
hotblooded

Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 109
Местожителство: гр.Бургас

МнениеПуснато на: Пет 09 Ное 2018, 18:49    Заглавие:  

Flankerivo написа:
Не мога да приема за нормално да се ремонтират двигатели или каквито и да е други компоненти от фирма, която няма лиценз за ремонт на чужди изделия. Това означава, че производителят е в правото си да откаже последващи ремонтни дейности, доставки и други услуги. Рискът е голям, решението е недалновидно. Това е полския случай.

Нашите машини отдавна не са в каквато и да е гаранция и производителя го боли "соплото". Въпроса е пак каква поръчка е пусната и какво включва въпросния ремонт на едното и другото място, и съответно какви гаранции предлагат. По стар български обичай - въпросът се политизира, и политеческите лайнометки заместиха техническите и финансови аргументи...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Flankerivo
[Admin]


Регистриран на: 19 Апр 2005
Мнения: 9647
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пет 09 Ное 2018, 19:44    Заглавие:  

Не става дума за гаранция в буквалния смисъл, а за това, че е недобре да ремонтираш машини на място, което може да ти довлече неприятности в бъдеще. Ясно е, че решението е силно политизирано.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Yahoo Messenger 
hotblooded

Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 109
Местожителство: гр.Бургас

МнениеПуснато на: Пет 09 Ное 2018, 21:09    Заглавие:  

Flankerivo написа:
Не става дума за гаранция в буквалния смисъл, а за това, че е недобре да ремонтираш машини на място, което може да ти довлече неприятности в бъдеще. Ясно е, че решението е силно политизирано.

Какви неприятности имат поляците с техните машини? Май са загубили по малко машини от нас, напук че летят в пъти повече, и половината им машини са втора ръка, екс ГДРейски, които пък са 29тките с най голям нальот в света...
Не става дума за заяждане, или политизиране или спор Полша Русия, но все пак говорим за техника на над 20 години, в който отдавна няма никакви секрети и таини известни само на производителя - и за въпроси, които може да ги зададе всеки средно интелигентен данъкоплатец, искащ с неговите пари - да има повече изправна техника, и съответно повече подготвени пилоти.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Super Flanker
[Admin]


Регистриран на: 21 Дек 2004
Мнения: 4727

МнениеПуснато на: Пет 09 Ное 2018, 21:23    Заглавие:  

Поинтересувай се за полската експлоатация на типа, преди така да даваш категорично мнение.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Super Flanker
[Admin]


Регистриран на: 21 Дек 2004
Мнения: 4727

МнениеПуснато на: Съб 29 Дек 2018, 13:37    Заглавие:  

МО сключи договор с ОАО „558 Авиационный ремонтный завод“ от Беларус за ремонт и поддръжката на Су-25


ОАО „558 Авиационный ремонтный завод“ от Беларус поема поддръжката на щурмовите самолети Су-25 до 2022 година. Вчера Министерството на отбраната е докладвало пред Агенцията за обществени поръчки сключения договор за рамково споразумение. X Договорът с беларуската фирма е на стойност 42 186 693 евро без ДДС, което значи 82,5 млн. лв. без ДДС и съответно 99 млн. лв. с включен ДДС. Възстановяване на летателната годност на самолети Су-25 ще се извършва за период от 48 месеца. Ангажиментът обхваща 12 самолета Су- 25К и два самолета Су-25УБК, заедно с добавяне на ново оборудване и доставка на авиотехническо имущество. Министър Красимир Каракачанов бе отправил покана за участие в поръчката до двама кандидати – беларуската „558 Авиационен ремонтен завод“ и руската Обединена авиостроителна корпорация. В посочения от възложителя срок обаче бе постъпила само една оферта. Общата стойност на всички договори е в размер до 41 млн. лева без ДДС, но е заложена опция по смисъла на чл.116, ал.1, т.1 от Закона за обществените поръчки - при възникнала необходимост и изрично приет с решение на Министерския съвет проект за инвестиционен разход, възложителят да има право да сключва договори към рамковото споразумение до максималния размер на обществената поръчка от 82,5 млн. лв. За тази цел е сключено допълнително рамково споразумение, в което е посочено, че общата стойност на всички сключени в периода на рамковото споразумение договори не може да надвишават сумата от 42 186 693 евро. Първоначалната предложена от беларуското дружество цена за изпълнение на поръчката за 14 самолета Су-25 е била на стойност 132 485 980 евро без ДДС. След проведени два кръга преговори между страните сумата е била значително свалена до необходимост от 73 665 500 евро без ДДС за изпълнение на поръчката, а тази цена ще важи за ремонт на целия самолет, не за доставка на конкретни възли и елементи. При поръчка на отделни компоненти, агрегати, възли и др. доставките ще се изчисляват според ценовото предложение на компанията. Ангажиментът на страните е да няма оскъпяване до края на 2019-тая година по договорите от рамковото споразумение. След ремонта всеки Су-25К/УБК ще има общ технически ресурс от 40 години, с опция да бъде удължен до 50 г. с изпълнение на още един ремонт. През месец октомври от Министерство на отбраната излязоха със специално прессъобщение във връзка с публикации в медиите, визиращи тази процедура, в които се твърди, че самолетите ще бъдат ремонтирани за 310 милиона лева. „Щурмовите самолети Су-25 е възможно да бъдат ремонтирани, но не за 310 млн. лв с ДДС, каквото е внушението в публикациите, а за 41 млн. лв. без ДДС. Ако Министерският съвет реши, сумата по рамковото споразумение може да нарасне до 82,5 млн. лв. без ДДС. Но само ако правителството реши! Процедурата за ремонта на самолетите всъщност е по договаряне. Според проучване на експерти от Военновъздушните сили единствено заводи в Беларус и Русия могат да извършват такива ремонти. Затова са поканени и представители на двете страни. Оферта е подала само една – беларуският авиоремонтен завод „558“. В нея е включен пълният набор от услуги за ремонт и модернизация на този тип самолети, от които Министерството на отбраната да избере най-необходимите за нашите машини“, се казваше в съобщението. От там уточниха, че сумата от 310 млн. лв., която се появява в публикациите, изобщо не е договаряна. „Процедурата, обявена от Министерството на отбраната с решение от 17 август 2018 г., е за сключване на рамково споразумение за осигуряване на летателна годност на самолети Су-25К/УБК, което означава, че конкретни ремонтни дейности ще се поръчват само при необходимост и при финансова възможност. Ремонтирането на самолетите Су-25 е належащо, защото техният технически и междуремонтен ресурс е изтекъл преди повече от 10 години“, се сочи още в официалната информация. Редактор: Анита Чолакова

Прочети още : https://www.actualno.com/bulgaria/firma-ot-belarus-shte-remontira-su-25-news_713633.html
© Actualno.com


http://www.pan.bg/view_article-1-458310-mo-skljuchi-dogovor-s-oao-558-aviacionn%D1%8Bj-remontn%D1%8Bj-zavod-ot-belarus-za-re.html


Ако всичко е ок, ще получим ескадрила съвременни щурмовици с удължен ресурс и поддръжка.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Fuzzy_Logic

Регистриран на: 08 Юли 2006
Мнения: 1258

МнениеПуснато на: Съб 29 Дек 2018, 15:38    Заглавие:  

Предложението на беларусците за модернизация на Су-25 изглежда доста добро, но какво включва договорът Rolling Eyes.

Повышение боевых возможностей самолета Су-25 достигается путем:

Расширения номенклатуры применяемых авиационных средств поражения;
Модернизации информационно-управляющего поля кабины и установки системы отображения СОИ-25;
Установки системы навигации СН-25;
Введения режима "навигационное бомбометание";
Установки прицельной системы ПС-25;
Установки систем объективного контроля;
Установки системы радиосвязи СР-25;
Установки аппаратуры радиотехнической защиты.

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

https://www.558arp.by/ru/products-and-services-rus/services-rus/modernization-aviation-materiel-rus/su-25-aircraft-rus
***
Покана, изискванията, техническа спецификация:
https://pp.mod.bg/sites/pp.mod.bg/files/dio/pokana_10.pdf
https://pp.mod.bg/osiguryavane-na-letatelnata-godnost-na-samoleti-su-25kubk
https://pp.mod.bg/sites/pp.mod.bg/files/specifikacii/ts_l_22.3028.18-uvo.pdf

Изглежда ще се интегрира Р-73 и РЕБ система, като май няма да има телевизори (не се предевяват изисквания към ергономичността).
Освен това, така записано в изискванията (приложение 1) не става ясно дали ще се извършват изменения или замени на съответната апаратура. И ако се направят замени какви ще са те - със същата апаратура, но нова или с напълно ново изделие, изпълняващо същата функция.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Super Flanker
[Admin]


Регистриран на: 21 Дек 2004
Мнения: 4727

МнениеПуснато на: Съб 29 Дек 2018, 15:48    Заглавие:  

Ще има и дисплеи, не си видял явно.

Иначе - модернизацията е прилична, а заводът работи с оригиналния конструктор и получава също и всички бюлетини и документи, също има и добра репутация.

Е, няма да стават Су-25СМ3 в АРЗ в Кубинка, но на фона на сегашното състояние тая новина е супер!

В перспектива е добре да се интегрира прицелна система в контейнер...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 68 от 68 [1013 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, ..., 66, 67, 68
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » krile.net - ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ ВОЕНЕН АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Българските военни самолети
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.1060s ][ Queries: 13 (0.0246s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker