Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Анкета: Кой изтребител биха избрали индийските летци? · Президентът събра на среща шефовете на службите за сигурност, ето какво се случва · Каракачанов обясни направил ли е компромис за F-16 · Георги Свиленски: Хаосът с винетките е факт! Българските превозвачи не знаят какво да правят · Турски дипломати бяха застреляни в Ербил /ВИДЕО/ · Италия и САЩ удариха мафиотските кланове Инцерило и Гамбино ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Сря 17 Юли 2019, 16:27
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » krile.net - ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ ВОЕНЕН АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Събития и Коментари
Нови изтребители за българските ВВС - 4
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 177 от 178 [2661 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, ..., 175, 176, 177, 178 Следваща

Кой трябва да бъде новият боен самолет на българските ВВС според вас?
F-18
19%
 19%  [ 28 ]
F-16
4%
 4%  [ 6 ]
Gripen
44%
 44%  [ 65 ]
Eurofighter
32%
 32%  [ 47 ]
Общо гласове : 146

Автор Съобщение
Super Flanker
[Admin]


Регистриран на: 21 Дек 2004
Мнения: 5165

МнениеПуснато на: Нед 20 Яну 2019, 23:59    Заглавие:  

Sharana написа:
Super Flanker написа:
Всъщност не е точно така.

Всъщност е точно така. Все едно Беларус да поиска да купува Ф-16. Как си го представяш? В крайна сметка сме в НАТО...


Изключвам къде сме, просто отбелязвам други неща.

Иначе е ясно, че политически е невъзможна подобна сделка в нашите реалии.

Не че е за предпочитане, особено ако се отчете състоянието на РСК МиГ.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Fuzzy_Logic

Регистриран на: 08 Юли 2006
Мнения: 1440

МнениеПуснато на: Пон 21 Яну 2019, 17:21    Заглавие:  

Трябва да се съобразяваме къде сме, но трябва да се съобразяваме и с нашите реалности, а те хич не са розови. И не да правим безропотно това, което ни спуснат отгоре (отвъд океана), черно на бяло доказателства няма, но индикациите са такива. Пустата съвместимост само за самолетите ли ще е, а ПВО, което ще можем да си позволим да заменим само част след 15-20г., като съберем излишни пак толкова милиарди, а машините и въоръжението на сухопътните и т.н. Съвместимостта за цялата армия ще е много частична и реално ще е една хубава илюзия. Отделно, че не всички членове купуват щатско или европейско оръжие.
Освен това престана да се говори за офсет, мисля, който при Грипен беше 100%, а при Ф-16 - 0%. Направили са, като изключение, само офсет за Полша при купуването на техните Ф-16.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Sharana


Регистриран на: 27 Юни 2016
Мнения: 545

МнениеПуснато на: Пон 21 Яну 2019, 17:59    Заглавие:  

Fuzzy_Logic написа:
Отделно, че не всички членове купуват щатско или европейско оръжие.


Например? И преди да кажеш С-400 за Турция (чиста политика, която може да им струва Ф-35ците) или БМПтата за Гърция - за авиация става въпрос.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Fuzzy_Logic

Регистриран на: 08 Юли 2006
Мнения: 1440

МнениеПуснато на: Пон 21 Яну 2019, 20:38    Заглавие:  

Защо да не го кажа, нима само за авиацията трябва да има съвместимост?!
Гърците освен това имат и С-300, Тор, Оса, Корнети, Фаготи, Зубри, така че Wink
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Sharana


Регистриран на: 27 Юни 2016
Мнения: 545

МнениеПуснато на: Пон 21 Яну 2019, 21:21    Заглавие:  

Fuzzy_Logic написа:
Защо да не го кажа, нима само за авиацията трябва да има съвместимост?!
Гърците освен това имат и С-300, Тор, Оса, Корнети, Фаготи, Зубри, така че Wink


Обсъждаме авиационна платформа за следващите 30-50 години. Колкото до С-300, Гърция реално нито си я поръчва, нито и е основното оръжие. Седи на Крит, а за останалата територия - Пейтриът.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Super Flanker
[Admin]


Регистриран на: 21 Дек 2004
Мнения: 5165

МнениеПуснато на: Вто 22 Яну 2019, 00:14    Заглавие:  

От друга страна войсковата им ПВО е изцяло руска.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Super Flanker
[Admin]


Регистриран на: 21 Дек 2004
Мнения: 5165

МнениеПуснато на: Съб 06 Юли 2019, 14:18    Заглавие:  

https://bnt1.bnt.bg/bg/a/otkrit-letatelen-den-v-aviobaza-graf-ignatievo
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Super Flanker
[Admin]


Регистриран на: 21 Дек 2004
Мнения: 5165

МнениеПуснато на: Чет 11 Юли 2019, 13:24    Заглавие:  

Първо в Епицентър.БГ: Вижте договора, с който се орязва пакета по сделката за Ф-16!

България се отказва от цялото управляемо въоръжение „въздух-земя”.

В искането за обвързваща оферта бяха поискани 24 броя свободнопадащи бомби Mk 82 (227 kg) с взриватели и шест инертни (учебни) бомби от същия тип, както и комплекти за преоборудването на тези боеприпаси в управляеми – 15 комплекта GBU-49 Enhanced Paveway II (комбинирано лазерно и GPS насочване), още толкова GBU-54 Laser JDAM (комбинирано GPS и инерциално насочване) и 28 малокалибрени управляеми боеприпаси GBU-39.

След промените в пакета остават само бомбите Mk 82, както и учебните боеприпаси от същия тип. Наличните свободнопадащи бомби Mk 82 обаче не са адекватни за съвременни бойни действия и практически принизяват новите F-16C/D до нивото на наличните МиГ-29, които също могат да използват свободнопадащи бомби с доста прилична ефективност.



Намаляват се и бройките на целеуказващите контейнери AN/AAQ-33 Sniper ATP от четири на едва два.

При пакета „въздух-въздух” ракетите AIM-120C-7 стават от 16 на 13, а ракетите за близък бой AIM-9X се намаляват наполовина – от 24 на 12.

Пусковите установки (релси) за ракетите „въздух-въздух” LAU-129 (това са своеобразни преходници между точките за окачване под крилото и самата ракета, защото без тях поставянето на ракетата „въздух-въздух”е невъзможно) се намаляват от 48 (по шест на самолет) до едва 26 (3,25 на самолет).



Орязва се и броят на нашлемните системи за изобразяване и целеуказване JHMCS II от 20 на 12.

Намален и е броят на пилотите, които ще преминат през обучение – от 16 на 12.



Намален е също и броя на инженерно-техническия състав, който ще премина през обучение – от 75 на 65.

Намаляване има и при броя заявени резервни части и консумативи, които ще се поддържат на склад в България (т.нар. „техническа аптечка”).



Резервните двигатели General Electric F110 се свалят от два на един.

Премахва се и цялото оборудване за експлоатация на нашите F-16 в база за предно разполагане (FOB – Forward Operational Base), което значи, че машините ще са вързани към основната база в Граф Игнатиево.


Двата тренажора, които ще се поставят в авиобаза Граф Игнатиево, ще са от по-нисък клас.



Цялостна поддръжка в България няма да има - по-сложните системи и агрегати ще се ремонтират зад граница. У нас ще се прави поддръжка на ниво O-Level (линейно обслужване) и до известна степен на I-Level (еквивалентно на поддръжката в ТЕЧ). Тежкото обслужване (D-Level) няма да става у нас.



Разходите по изграждането на специфичната инфраструктура, необходима за експлоатацията на F-16, разходите по основния ремонт на авиобазата, плюс разходите, нужни за това бойното дежурство да се носи от друга база за поне няколко месеца ще са на стойност около 200 млн. лева, като половината сума е за специфичната за F-16 инфраструктура.

България е поискала да отпаднат разходите за транспорт на оборудването и въоръжението, което върви с изтребителите. Не е прието - цялата организация и нейното заплащане остава в български ръце и се отлага във времето.

България трябва да плати сама транспорта на цялото оборудване от САЩ (с включена застраховка на стоките), прелитането на осемте самолета, както и разходите по складирането на въпросното оборудване в САЩ, защото то става собственост на България, в мига в който се приключи с производството му.



Вероятно ще трябва да се плати и за оборудване за експлоатация на нашите F-16 в база за предно разполагане.



В проектодоговора, изпратен на България, е заложено, че предаването на първите два F-16 ще стане през юли 2023 г.

Останалите шест машини ще бъдат получени на две порции – едната през октомври 2023 г. и последната през януари 2024 г.



В края на документа се подчертава, че нотифицираната цена от 1,6 млрд. долара не е окончателна - крайната цена на проекта зависи от изискванията на българската страна.



Припомняме, че вчера президентът Румен Радев заяви: "Проектът за придобиване на нов изтребител губи смисъл, ако самолетът е лишен от способности".

„Ако вътре (обявената цена от 1.256 млрд. долара - б.р.) има всичко необходимо така, както е разработено и изпратено от нас в искането за предоставяне на оферта и така, както беше публикувано от американското правителство с всички пакети и пълни способности - цената (1.256 млрд. долара) е приемлива, но ако ги няма тези неща – проектът губи смисъл“, заяви държавният глава и подчерта, че правителството е длъжно да осигури оперативните способности и техническата поддръжка на този самолет така, както те са били разработени от Министерството на отбраната, приети от Министерски съвет и утвърдени от Народното събрание.



"Не сме заявили голям пакет от запаси от оръжи. Ще се наложи да закупуваме допълнително повече ракети. Нито една държава не си купува пълен комплект от въоръжения. Това е една инвестиция, която блокира възможностите за дълго време, а е със срок на годност и изисква голяма поддръжка", разкри днес зам.-министър Атанас Запрянов, с което потвърди притесненията на държавния глава за орязването на пакета.
Запрянов поясни, че закупуването на управляваемо оръжие ще в бъдеще време. "Самолетът като бордови системи разполага със всички кодове и системи за управление които са отключени за всяко управляемо оръжие, което ще закупим в перспектива", поясни той.



"Има какво да изпиляваме в условията и цените", заяви военният министър Красимир Каракачанов на 31 май. Той определи като спекулации слуховете, че намаляване на цената ще бъде за сметка на способностите на самолета и неговото въоръжение. Вицепремиерът подчерта, че това категорично не е вярно и увери, че преговорите ще продължат докато се намери онази пресечна точка, приемлива и за двете страни.

Когато военният министър е правил това изявление обаче, договореностите за орязване на пакета по сделката вече са били факт - подписите на българската страна са положени на 17 май.

Още тогава експерти предупреждаваха, че българският преговороен екип няма да успее да съчетае по най-добрия начин цена и способности на самолетите при тази сделка.



http://epicenter.bg/article/Parvo-v-Epitsentar-BG--Vizhte-dokumenta--s-koyto-se-oryazva-paketa-po-sdelkata-za-F-16--/187781/2/0?fbclid=IwAR2vBaygOL0AC5tBlCJmezmtSz-3dr9OxXv7NrCbRFp0H4w1KqGN0Xa8gOM
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Fuzzy_Logic

Регистриран на: 08 Юли 2006
Мнения: 1440

МнениеПуснато на: Чет 11 Юли 2019, 15:02    Заглавие:  

Идва по около 250млн.лв (144млн.$, изчислено по метода "сметка без кръчмар") на гол самолет и ще летят с по две ракети В-В (1 за БВБ и 1 за ДВБ).
Даже не е нужно да се коментира. С две думи - пълен резил.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Super Flanker
[Admin]


Регистриран на: 21 Дек 2004
Мнения: 5165

МнениеПуснато на: Чет 11 Юли 2019, 16:19    Заглавие:  

Ще се купуват нататък явно, защото само с тия количества няма да стигнат и за учебни стрелби.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Fuzzy_Logic

Регистриран на: 08 Юли 2006
Мнения: 1440

МнениеПуснато на: Чет 11 Юли 2019, 18:29    Заглавие:  

То хубаво, че ще се купуват. Ако има пари купуването е най-лесната работа.
Цената обаче изглежда ужасяваща като се сравни с 89млн.$ за Ф-35A или 40-50млн.$ за МиГ-29М/М2, или 62млн.$ за Су-30.
Последно шведите предлагаха (ако е вярно това, което излезе по медиите) 10бр в рамките на бюджета от 1.8млрд.лв с ДДС, което прави по 106млн.$ за самолет. Една от тезите на противниците да се купи Грипен беше, че бил без оръжие. Щеше да е смешно ако не беше тъжно!
http://www.pan.bg/view_article-1-484748-indiya-pridobiva-oshte-18-iztrebitelya-su-30mki.html
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Super Flanker
[Admin]


Регистриран на: 21 Дек 2004
Мнения: 5165

МнениеПуснато на: Чет 11 Юли 2019, 18:48    Заглавие:  

Безспорно технически е най-лесно да минем на МиГ-29М / М2, а икономически ще ни струват доста по-малко, но това няма как да стане.

За Ф-35 не съм се интересувал и не мога да кажа, но може би една евентуална сделка с Полша ще е ориентир за цената му на придобиване.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Fuzzy_Logic

Регистриран на: 08 Юли 2006
Мнения: 1440

МнениеПуснато на: Чет 11 Юли 2019, 19:59    Заглавие:  

Да, наистина евентуална сделка с Полша за Ф-35, ще е добър ориентир, понеже самолетът се придобива за 89млн.$ от държави участвали в програмата.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Sharana


Регистриран на: 27 Юни 2016
Мнения: 545

МнениеПуснато на: Чет 11 Юли 2019, 23:36    Заглавие:  

Fuzzy_Logic написа:
Да, наистина евентуална сделка с Полша за Ф-35, ще е добър ориентир, понеже самолетът се придобива за 89млн.$ от държави участвали в програмата.


Няма да е ориентир, защото няма кой да си купи като първи западен самолет направо Ф-35. Всички са ползвали Ф-16 преди това и голяма част оборудването си остава същото. Ние в нашия случай сменяме не само МиГ-29 за Ф-16, но и още много спомагателна съветска техника с американска такава. И други неща има и от тези първоначални разходи бягане няма. Вече за втора ескадрила историята трябва да е друга вече що се отнася до цените. Той и самия Ф-16 в експортна цена е 70 милиона, но ние не плащаме само него. Иначе Пошла мислеше по едно време дали е по-ефективно да вземат 46 Блок 70 или 32 Ф-35, та нещо такова трябва да е във финансово съотношение.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Flankerivo
[Admin]


Регистриран на: 19 Апр 2005
Мнения: 9892
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пет 12 Юли 2019, 08:01    Заглавие:  

Не бих казал, че решенията на държава като Полша трябва да бъдат давани като пример/ориентир за поведение пред нашия procurement. Иначе ми е забавно как се намират оправдания за цената 2 100 000 000 лв. за осем еднодвигателни модернизирани самолета. Миналата седмица направих с братчеда селска риболовна петдневка в Ставерци, та ми се наложи да минавам два пъти покрай Долна. Първото, което ми дойде наум, бе извратения дисбаланс между състоянието на околията, смешните инфраструктурни промени, които ще бъдат изпълнени в училището (един бърз евтин (за изпълнителя) хангар, съдържащ неиновативен за 2019 г. един брой симулатор, на който ще джиткат десет - петнадесет на брой ученици на годишна база, малко бетон тук и там, ливосване с асфалт отново тук и там, а дупките на междуселските пътища, буренът пред портала, след портала и буренът, залегнал в съзнанието на местното население, ще продължат своето разрушаващо развитие) и въодушевлението пред покупката на колосалните осем броя модернизиран изтребител за над 2 млрд. лева. Тази история не е просто обсебена от сериозни открити конфликти на интереси/ корупция, а в по-голямата си част представлява силно изразена социопатия.

В общи линии почти няма разлика между контрастиращите отделни безвкусни, а понякога вкусни, няколко броя къщи с луксозни автомобили, любезно снабдени по разни ненужни европрограми (като тази за зърнопроизводителите, които вече 20 години са на такава чиста печалба след EBITDA-та, че парите от фондовете се използват само за луксозни стоки и джоб пара) и мизерията в полуразрушените окаяни села от една страна, и идилията около споменатите осем броя самолети, които трябва да получим на фона на социалната и физическа среда в държавата на местообитание от друга страна.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Yahoo Messenger 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 177 от 178 [2661 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, ..., 175, 176, 177, 178 Следваща
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » krile.net - ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ ВОЕНЕН АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Събития и Коментари
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.1267s ][ Queries: 15 (0.0470s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker