По наш типичен Български стил за да се продаде някое голямо предприятие, преди това трябва да се докара до състояние "като след бомбардировка" , че май-май и разни други обекти около него... С две думи - силата на нашите управници от 25 години насам си е да бъдат "ликвидатори". Инак голямо плюене пада по социализЪма и пост-СССР наследството ни, но ако не беше построено преди това за 45 години - какво шяхме да сриваме сега? И какво да продаваме на "инвеститорите" ? Абе изобщо - през тези въпросни 45 години - как сме успявали да се оправим без "инвеститори" и други подобни тарикати ( демократично избрано държавно ръководство например )
Планова смарт икономика ще вдига инвестициите с 26-30% годишно
Владислава Пеева
15 декември 2015
...И на финала на отиващата си 2015 г. се очаква към сбора на вложенията за годината да се прибавят още няколко инвестиционни проекта.
Четири нови идеи за логистична, високотехнологична и производствени мощности вече са били сертифицирани от икономическото министерство, а в следващите две седмици ще има одобрени и още, сред които и за карго летище.
Преди месец тя бе съобщила, че корейска фирма има интерес да развие карго летище у нас и ще разгледа като възможности старото летище на Русе и Стара Загора.
Фирма прави анализ за карго летище край Стара Загора
07 януари 2016
starozagorci.com
Визуализация: Светослав Колев
Частна фирма изготвя цялостен финансов анализ относно възможността летището край Стара Загора да заработи отново и да бъде на печалба, съобщи за starozagorci.com кметът Живко Тодоров.
Потенциалният инвеститор обследва терена на собствени разноски и ако оценката е положителна, проектът има бъдеще, изтъкна градоначалникът на Стара Загора.
Припомняме, че през октомври Тодоров присъства в Лондон на среща с участието на потенциални инвеститори, банки и международни компании, опериращи с големи летища по света.
„Летище Стара Загора“ АД е изцяло държавна собственост, за последен път на него са кацали транспортни самолети преди 15 години.
Теренът позволява удължаване на пистата, за да може тя да приема тежкотоварни машини. Идеята е тук да бъде изграден карго-разпределителен център.
Още тогава кметът заяви, че е един от най-големите привърженици на идеята, защото смята, че бъдещето на летището е в адаптирането му към изискванията за международен и карго център. Като уточни, че една от големите ползи ще бъдат хилядите нови работни места и многото възможности за малкия и среден бизнес.
Проектът, който ще превърне летище "Стара Загора" във връзка между Европа и Азия е от изключително голяма важност не само за областта, но и за цялата страна.
За да бъде осъществена тази цел обаче е необходимо едно цялостно реконструктуриране на пистите и изграждането на нови складове на територията на летището. Вече има инвеститори, които са готови за публично-частно партньорство. Това, което предстои е да се уточни в какъв размер ще бъде инвеститорското и държавното участие за реализиране на проекта.
Господин Тодоров, какви са шансовете да бъде стартиран проектът за изграждане на международно карго летище в Стара Загора?
- Имаме големи шансове този проект да се случи. В момента водим разговори с много сериозен инвеститор, който е сред топ инвеститорите в света. Името на компанията засега ще запазя в тайна. Когато имаме сключени договори, тогава ще представим инвеститора. По този проект засега мога да кажа, че ще бъдат ангажирани високоплатени специализирани кадри - инженери.
Община Стара Загора ще съдейства активно да се изгради международен карго център на наша територия, защото имаме интерес градът да се разраства и да се развива добре. Предвиждаме в скоро време да направим обществено обсъждане по темата, защото желаем подкрепата на хората. Ще им обясним, че ще работим по този проект само и единствено ако той е в интерес на Стара Загора.
Има ли интерес на нови инвеститори към Стара Загора?
- Стара Загора се развива отлично в икономически план. За разлика от много други общини, където общината и държавата са основни работодатели, в Стара Загора не е така. Тук делът на бизнеса е много голям, той многократно превъзхожда това, което общината дава като работни места. Този факт показва, че Стара Загора е бизнес град и има големи шансове да се развива и занапред като такъв. Ние като ръководство на общината поддържаме ниски данъци и такси, осигуряваме подкрепа на бизнеса с необходимата логистика. Парите, които влагаме в инфраструктурата, водят след себе си нови инвестиции.
Искам да кажа и още нещо, което е много важно за града. През 2014 г. по данни на Националния статистически институт в Стара Загора има положителен демографски прираст. Това е доказателство, че градът се развива добре. Ние сме притегателен икономически център благодарение на географското си положение и на квалифицираните кадри, с които разполагаме.
Това е една интересна страница от най-новото издание (брой 38, 19.09-25.09.2016 година) на вестник "Национална бизенс поща" (НБП).
От интервюто с кмета на Стара Загора, се разбира, че има проявен сериозен интерес от страна на потенциален американски инвеститор към "Летище Стара Загора", даже ще имат среща с министър Лукарски и представители на Община Стара Загора.
Цитирам г-н кмета на Стара Загора - Живко Тодоров:
Цитат:
Има раздвижване по летището – американски инвеститор проявява сериозен интерес. Предстои среща при министър Лукарски с инвеститора и с хора от общината, за да задвижим проекта напред. Не сме забравили нищо което сме говорили. Всяка задача, която сме поставили я движим целенасочено.
Караниколов: Трима инвеститори имат интерес към летището в Стара Загора
Приоритет е развитието на логистичен хъб за стоки, обслужващ Европа, Азия и Африка, подчерта икономическият министър
22.11.2019
Трима потенциални инвеститори са заинтересовани да развиват летището край Стара Загора, след като правителството го рекламира като международен каргоцентър, обслужващ Европа, Азия и Африка. Това съобщи министърът на икономиката Емил Караниколов по време на парламентарния контрол днес.
"Приоритет ни е развитието на логистичен хъб за стоки между Европа, Азия и Африка", подчерта икономическият министър и добави, че локацията е хубава. „Не е проблем да направим летище-паметник, но е хубаво да намерим оператор-инвеститор“, уточни Караниколов.
Летището няма лиценз, но има развита инфраструктура, ток , канал, вода, газ, обширни площи, предоставени включително от Министерството на отбраната.
"Локацията има предимства и има заинтересовани потенциални инвеститори и се надявам в скоро време да се реализира проект", каза Караниколов. Той подчерта, че преди държавата да вземе решение, то ще бъде консултирано с обществеността в града.
Не Можете да пускате нови теми Не Можете да отговаряте на темите Не Можете да променяте съобщенията си Не Можете да изтривате съобщенията си Не Можете да гласувате в анкети