Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
САЩ: "Хизбула" ограбва Ливан · Циклонът "Идай" превръща земята във вътрешно море, видимо от космоса /ВИДЕО/ · В Малайзия ще покажат бойните възможности на Як-130 · Западът няма да позволи разследване бомбардировките в Югославия · Украйна учи НАТО как да воюва · Влак с токсични вещества дерайлира във Франция ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Пет 22 Мар 2019, 20:13
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » Дредноут
ВСВ -“Близко” ПВО на ЛК/Кр., СЪСТОЯНИЕ и АЛТЕРНАТИВА
Модератори: Sea Dog
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 1 от 1 [15 Мнения]  
Автор Съобщение
valentor

Регистриран на: 02 Яну 2005
Мнения: 286

МнениеПуснато на: Чет 02 Юни 2005, 12:17    Заглавие:  ВСВ -“Близко” ПВО на ЛК/Кр., СЪСТОЯНИЕ и АЛТЕРНАТИВА  

Цитат:
Та торпедоносците пуската торпедата си от 3-4км и ако не ги свалиш преди това спукана ти е работата.

скоростта на торпедото и скоростта на корабът(цел) ,и изминатият път от корабът(цел) до прицелната ,за самолета-торпедоносеца, точка при разстояние на пуск 3-4 км., скорост на торпедото 45 възела(ухааа) и скорост на целта 27 възела
при 3000м. целта ще измине около 1800 метра
при 4000м. целта ще измине около 2400 метра
Твърде голямо разстояние за улучване и твърде много време за маневриране на целта.
Следователно самолет-торпедоносец просто хвърля и бяга, колкото да отчете атака.
За да бъде поразена целта е очевидно, че следва да направи пускът доста по-близо за да получи попадение.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
ТНТ
Гост


МнениеПуснато на: Чет 02 Юни 2005, 12:27    Заглавие:  

Вярно, камикдзетата го правят
Върнете се в началото
Thunderchief

Регистриран на: 02 Яну 2004
Мнения: 6311
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Чет 02 Юни 2005, 12:36    Заглавие: Re: ВСВ -“Близко” ПВО на ЛК/Кр., СЪСТОЯНИЕ и АЛТЕРНАТИВА  

valentor написа:
Цитат:
Та торпедоносците пуската торпедата си от 3-4км и ако не ги свалиш преди това спукана ти е работата.

скоростта на торпедото и скоростта на корабът(цел) ,и изминатият път от корабът(цел) до прицелната ,за самолета-торпедоносеца, точка при разстояние на пуск 3-4 км., скорост на торпедото 45 възела(ухааа) и скорост на целта 27 възела
при 3000м. целта ще измине около 1800 метра
при 4000м. целта ще измине около 2400 метра
Твърде голямо разстояние за улучване и твърде много време за маневриране на целта.
Следователно самолет-торпедоносец просто хвърля и бяга, колкото да отчете атака.
За да бъде поразена целта е очевидно, че следва да направи пускът доста по-близо за да получи попадение.

На не повече от 500-600 м. по възможност едновременно от няколко направления с цел объркване на управлението на огъня на зенитната артилерия. Естествено и с цел все някой да успее да уцели защото на това разстояние огъня зенитната артилерия от всички калибри е убийствен и неминуемо някой от нападащите(прицелването на торпедото изисква да се поддържа за известно време постоянен курс и скорост, ако се хвърли с прекалено висока скорост и примерно във вълни има опасност водата да му подейства като шмиргел) ще отнесе сериозни повреди освен ако не успеят да изненадат нападнатия.
Именно за това големи телета торпедоносци се използват сами главно срещу транспортни кораби със слаба охрана, по възможност несъпровождани от изтребителите иначе последните си устройват нещо като помилането на американските торпедоносци при Мидуей

_________________
Кървава зора вестява страшен бой и кървав път, готови пак за нова слава Рилци в бой ще полeтят ! Пред стените Булаирски в неравна люта бран ние славно победихме в боя тебе, вража зган!Тежки гаубици тряскат крачи полкът Рилски твърд! Нас гранати хич не стряскат нас не плаши даже смърт.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Yahoo Messenger 
ТНТ
Гост


МнениеПуснато на: Чет 02 Юни 2005, 15:57    Заглавие:  

Сметките са верни корабът изминава 1800-2400м, но циркулацията на самия линкор като види, че самолетите пускат торпедата е 800-900м, е доста голяма.Тук не говорим за есминци, а за нещо много по-голямо.Та той може да направи две циркулации, а него не го напада един самолет, а няколко десетки - да кажем 50-60, за да е сигурна атаката.В Европа в началото на войната британскта палубна авиация както и немската сухопътна е провеждала атакаи с по-малък брой самолети - по 10-15 и затова резултатите са били незадоволителни
Върнете се в началото
Gaden Gogi

Регистриран на: 12 Яну 2004
Мнения: 1407
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Чет 02 Юни 2005, 16:28    Заглавие:  

+ towa se прави "звездна" атака и вероятността за измъкване е много по-малка
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
valentor

Регистриран на: 02 Яну 2005
Мнения: 286

МнениеПуснато на: Пет 03 Юни 2005, 09:32    Заглавие:  

1. Да , “звездна атака”, която изисква мноооого обучение , координация , и късмет (желателно е долу да е единичен ЛК със слабо охранение).
2. Предпочитателен курс на самолета-торпедоносец е напречно на кораба-цел, или близки ракурси ,поради максималните линейни размери на целта.
Пуск на торпедо по оста на кораба-цел ,или близки ракурси , е нежелателен, поради минималните размери на целта.
3.Както правилно беше отбелязано, доколкото си спомням от Thunderchief , за самолета торпедоносец е необходимо време през което да се движи по “права” в процеса на прицелване, на относително ниска скорост и малка височина, и доста близо до целта (около 400-600м.), към момента на пуск.
Такъв торпедоносец е твърде “удобна” цел за ПВО на ЛК/Кр.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Thunderchief

Регистриран на: 02 Яну 2004
Мнения: 6311
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пет 03 Юни 2005, 09:59    Заглавие:  

valentor написа:
1. Да , “звездна атака”, която изисква мноооого обучение , координация , и късмет (желателно е долу да е единичен ЛК със слабо охранение).
2. Предпочитателен курс на самолета-торпедоносец е напречно на кораба-цел, или близки ракурси ,поради максималните линейни размери на целта.
Пуск на торпедо по оста на кораба-цел ,или близки ракурси , е нежелателен, поради минималните размери на целта.
3.Както правилно беше отбелязано, доколкото си спомням от Thunderchief , за самолета торпедоносец е необходимо време през което да се движи по “права” в процеса на прицелване, на относително ниска скорост и малка височина, и доста близо до целта (около 400-600м.), към момента на пуск.
Такъв торпедоносец е твърде “удобна” цел за ПВО на ЛК/Кр.

Звездната атака (ако правилно съм разбрал Гоги имаше предвид точно атака от няколко направления) освен много късмет изисква и много самолети. Пуска по оста отпред действително е нежелателен щото кораба освен дето е минимална цел би могъл и със съвсем незначителна маневра да се отклони от такова торпедо. Атака откъм кърмата евентуално(но това според мене е въпрос на решение за всеки конкретен случай, много тренировка и бесен късмет и със сигурност не е било стандартна практика) би могла да бъде изпробвана за да се повредят рулевите механизми и винтовете и да се спре или да стане неуправляема целта.
А иначе торпедоносците в тоя момент ако използваме американския израз са си "патица на гюме". По дискавъри имаше интервюта с пилоти на Суордфиш участвали в атаката на Бисмарк и според тях са се върнали живи само благодарение на късмета. При Мидуей всички несвалени от изтребителите американски торпедоносци си заминават от заградителния огън на японските кораби. Някъде съм срещал информация че в по-късните етапи на войната в Тихия Океан след като разчистят небето американските изтребители са се включвали в атаката заедно с торпедоносците и целта им е била не толкова поражения върху кораба колкото подавяне на малокалибрената зенитна артилерия(най-смъртоносна при такива атаки) в открити установки. Пак там пишеше че практиката се е появила след няколко опита за самостоятелни атаки от страна Авенджъри довели до затриването на повечето нападащи.
Не знам обаче до колко всичко това е верно.
А и за атака от няколко страни не е нужно да се избира единичен ЛК със слабо охранение. Не бива да се забравя че авиокрилото на един тежък самолетоносач е от 82 самолета а при атаки срещу големи съединения обикновено се привличат АУГ с няколко тежки и няколко леки самолетоносача (примерно прословутото мегасъединение TF58) и корабите от охранението в един момент ще се видят принудени да се борят за собственото си оцеляване

_________________
Кървава зора вестява страшен бой и кървав път, готови пак за нова слава Рилци в бой ще полeтят ! Пред стените Булаирски в неравна люта бран ние славно победихме в боя тебе, вража зган!Тежки гаубици тряскат крачи полкът Рилски твърд! Нас гранати хич не стряскат нас не плаши даже смърт.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Yahoo Messenger 
ТНТ
Гост


МнениеПуснато на: Пет 03 Юни 2005, 10:05    Заглавие:  

Освен това има различни доктрини как тежките надводни кораби да отблъскват самолетите.Японците считата, че за да се избегнат торпедата тряббва да се правят циркулации на висока скорост+заградителен огън.Американците считат, че е по-добре да се цепи на пълен ход, без да се сменя курса, тъй като всяка промяна на курса сбива пристрелката
Върнете се в началото
Thunderchief

Регистриран на: 02 Яну 2004
Мнения: 6311
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пет 03 Юни 2005, 10:08    Заглавие:  

ТНТ написа:
Освен това има различни доктрини как тежките надводни кораби да отблъскват самолетите.Японците считата, че за да се избегнат торпедата тряббва да се правят циркулации на висока скорост+заградителен огън.Американците считат, че е по-добре да се цепи на пълен ход, без да се сменя курса, тъй като всяка промяна на курса сбива пристрелката

Плюс дето американците винаги държат във въздуха изтребителен патрул управляван от насочвачи разположени на корабите с радари за въздушно търсене(най често на съответния Есекс или на флагманския линкор на съединението)
Естествено изтребителите са "далечно охранение" и ролята им е да се изтрепят максимално много кандидат нападатели преди да влязат в обсега на корабната ПВО. защото близо до корабите само затрудняват управлението на огъня на собствената си ЗА.

_________________
Кървава зора вестява страшен бой и кървав път, готови пак за нова слава Рилци в бой ще полeтят ! Пред стените Булаирски в неравна люта бран ние славно победихме в боя тебе, вража зган!Тежки гаубици тряскат крачи полкът Рилски твърд! Нас гранати хич не стряскат нас не плаши даже смърт.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Yahoo Messenger 
valentor

Регистриран на: 02 Яну 2005
Мнения: 286

МнениеПуснато на: Пет 03 Юни 2005, 14:24    Заглавие:  

Състоянието при което самолетът-торпедоносец извършва пуск на торпедо по корабът-цел ,доколкото е :
на около 400-600 метра от целта,
ниско над нивото на водната повърхност ,
движещ се по права,
прави ефективни всички “скорострени/автоматични” оръдия с калибър 20/25 мм до 40/57мм,
които се насочват пряко(без участие на корабната СУО) от мерачите
ефективността значително се увеличава при многостволни установки ( пример 4х40), Фирлинг и др. , като особено малокалибрените (20/25 мм) могат да бъдат и по 6-8 ствола.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Thunderchief

Регистриран на: 02 Яну 2004
Мнения: 6311
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пет 03 Юни 2005, 14:39    Заглавие:  

valentor написа:
Състоянието при което самолетът-торпедоносец извършва пуск на торпедо по корабът-цел ,доколкото е :
на около 400-600 метра от целта,
ниско над нивото на водната повърхност ,
движещ се по права,
прави ефективни всички “скорострени/автоматични” оръдия с калибър 20/25 мм до 40/57мм,
които се насочват пряко(без участие на корабната СУО) от мерачите
ефективността значително се увеличава при многостволни установки ( пример 4х40), Фирлинг и др. , като особено малокалибрените (20/25 мм) могат да бъдат и по 6-8 ствола.

По-горе мисля да се съгласих с това твърдение Very Happy , а и не съм сигурен че разстоянието на пуска е 400-600 метра, мисля че е възможно и да е по-малко
6-8 ствола 20мм. с техниката от онова време биха били нещо доста неудачно предвид проблемите с охлаждането - все пак това не е самолет и няма насрещен въздушен поток дето да охлажда цевите, и именно срещу такива огневи средства явно са действали американските изтребители ако наистина са съпровождали торпедоносците в самата атака - даже не ти е нужно да третеш разчета на откритата установка - нужен е само един залп с всички 6-8 12,7 мм. картечници(а едни немски чичковци от това време се жалват че тая картечница била по-далекобойна от някои авиационни оръдия на Рейнметал) за да накараш разчета да залегне воден от елементарен инстинкт за самосъхранение. А малокалибрената артилерия от онова време обикновенно се монтира или открито или най-много зад броневи щитове и хубав залп(в лентата на М-2 се редят бронебоен, запалителен, трасиращ) с всичките 6 пукала на F-6F примерно има всички шансове даже и да пробие броневия щит и да утрепе някои от разчета или да помели финните детайли по оръдието или примерно да детонира складирания при установката боекомплект - крайния резултат от действията е че къде за кратко, къде за по-дълго в преградния огън се образува "дупка"(съвсем образно казано)

_________________
Кървава зора вестява страшен бой и кървав път, готови пак за нова слава Рилци в бой ще полeтят ! Пред стените Булаирски в неравна люта бран ние славно победихме в боя тебе, вража зган!Тежки гаубици тряскат крачи полкът Рилски твърд! Нас гранати хич не стряскат нас не плаши даже смърт.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Yahoo Messenger 
valentor

Регистриран на: 02 Яну 2005
Мнения: 286

МнениеПуснато на: Нед 05 Юни 2005, 08:52    Заглавие:  

Охлаждането на 4-6-8 отделни цеви не се различава от охлаждането на една, и то е или въздушно или водно (на ЛК/КР вода дал господ-под него е) , а и скоротечността на атаката и огънят на ПВО едва ли поставя ограничението за охлаждане на първо място. Пряката фаза от атаката притича за няколко десетки секунди , в които се води огънят по атакуващи/ят/те самолет/и.

ПИКИРАЩИТЕ:
Предпочитателен курс на самолета-пикировчик е надлъжно(по курса) на кораба-цел, или близки ракурси ,поради максималните линейни размери на целта. Като предпочитателно е от полетът да е в посока от кърмата към носът, а не обратно.
Пуск на авиобомба напречно на кораба-цел ,или близки ракурси , е нежелателен, поради минималните размери на целта.
Височината от която хръля бомбата пикировчикът, за да има време за излизане от пикирането, вероятно е около 300/400-600 метра.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
BACKFIRE


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 1522
Местожителство: Северен Далекоизточен военен окръг

МнениеПуснато на: Нед 05 Юни 2005, 10:17    Заглавие:  

Какво рабираш под "вода дал господ"-морска, питейна дестилирана?
Морската има силно коризионно действие върху метала. Особенно при интезивни натоварвания при многократни стрелби.
Питайната е ограничена, а дестилираната още повече на борда на кораба.
Кратскосрочна е атаката на единичен самолет, звено, ескадрила. Но ударни вълни една след друга ще поставят на изпитание охлаждането.

Последната промяна е направена от BACKFIRE на Нед 05 Юни 2005, 16:26; мнението е било променяно общо 1 път
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ICQ Номер 
valentor

Регистриран на: 02 Яну 2005
Мнения: 286

МнениеПуснато на: Нед 05 Юни 2005, 15:52    Заглавие:  

Ако си на мястото на командира на атакуваният кораб кое ще е на първо място ?
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
BACKFIRE


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 1522
Местожителство: Северен Далекоизточен военен окръг

МнениеПуснато на: Нед 05 Юни 2005, 16:25    Заглавие:  

На един линкор охлаждането на ПВО оръдията е доста назад в приоритетите. За това трябва да се погрижат конструкторите и завяителите на оръжието.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ICQ Номер 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 1 от 1 [15 Мнения]  
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » Дредноут
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.1056s ][ Queries: 14 (0.0060s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker