Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Внезапна проверка в Централния военен окръг · Иранският външен министър: "Тръмп е прав, американските военни нямат работа в Персийския залив" · При сблъска на двата немски изтребителя Eurofighter единият пилот е загинал · МИСИЯТА Е ВЪЗМОЖНА: САМОЛЕТИ ПИЛАТУС PC-7, PC-9 И PC-12 В СЛУЖБА НА ГРАЖДАНСКАТА АВИАЦИЯ · Тръмп постави две "много прости" условия на Иран · Германски изтребители се сблъскаха в небето на 120 км от Берлин ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
The time now is Mon 24 Jun 2019, 23:22
All times are UTC + 2
 Forum index » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » Дредноут
ВСВ -“Близко” ПВО на ЛК/Кр., СЪСТОЯНИЕ и АЛТЕРНАТИВА
Moderators: Sea Dog
Post new topic   Reply to topic View previous topic :: View next topic
Page 1 of 1 [15 Posts]  
Author Message
valentor

Joined: 02 Jan 2005
Posts: 286

PostPosted: Thu 02 Jun 2005, 12:17    Post subject:  ВСВ -“Близко” ПВО на ЛК/Кр., СЪСТОЯНИЕ и АЛТЕРНАТИВА  

Quote:
Та торпедоносците пуската торпедата си от 3-4км и ако не ги свалиш преди това спукана ти е работата.

скоростта на торпедото и скоростта на корабът(цел) ,и изминатият път от корабът(цел) до прицелната ,за самолета-торпедоносеца, точка при разстояние на пуск 3-4 км., скорост на торпедото 45 възела(ухааа) и скорост на целта 27 възела
при 3000м. целта ще измине около 1800 метра
при 4000м. целта ще измине около 2400 метра
Твърде голямо разстояние за улучване и твърде много време за маневриране на целта.
Следователно самолет-торпедоносец просто хвърля и бяга, колкото да отчете атака.
За да бъде поразена целта е очевидно, че следва да направи пускът доста по-близо за да получи попадение.
Back to top
View user's profile Send private message 
ТНТ
Guest


PostPosted: Thu 02 Jun 2005, 12:27    Post subject:  

Вярно, камикдзетата го правят
Back to top
Thunderchief

Joined: 02 Jan 2004
Posts: 6311
Location: София

PostPosted: Thu 02 Jun 2005, 12:36    Post subject: Re: ВСВ -“Близко” ПВО на ЛК/Кр., СЪСТОЯНИЕ и АЛТЕРНАТИВА  

valentor wrote:
Quote:
Та торпедоносците пуската торпедата си от 3-4км и ако не ги свалиш преди това спукана ти е работата.

скоростта на торпедото и скоростта на корабът(цел) ,и изминатият път от корабът(цел) до прицелната ,за самолета-торпедоносеца, точка при разстояние на пуск 3-4 км., скорост на торпедото 45 възела(ухааа) и скорост на целта 27 възела
при 3000м. целта ще измине около 1800 метра
при 4000м. целта ще измине около 2400 метра
Твърде голямо разстояние за улучване и твърде много време за маневриране на целта.
Следователно самолет-торпедоносец просто хвърля и бяга, колкото да отчете атака.
За да бъде поразена целта е очевидно, че следва да направи пускът доста по-близо за да получи попадение.

На не повече от 500-600 м. по възможност едновременно от няколко направления с цел объркване на управлението на огъня на зенитната артилерия. Естествено и с цел все някой да успее да уцели защото на това разстояние огъня зенитната артилерия от всички калибри е убийствен и неминуемо някой от нападащите(прицелването на торпедото изисква да се поддържа за известно време постоянен курс и скорост, ако се хвърли с прекалено висока скорост и примерно във вълни има опасност водата да му подейства като шмиргел) ще отнесе сериозни повреди освен ако не успеят да изненадат нападнатия.
Именно за това големи телета торпедоносци се използват сами главно срещу транспортни кораби със слаба охрана, по възможност несъпровождани от изтребителите иначе последните си устройват нещо като помилането на американските торпедоносци при Мидуей

_________________
Кървава зора вестява страшен бой и кървав път, готови пак за нова слава Рилци в бой ще полeтят ! Пред стените Булаирски в неравна люта бран ние славно победихме в боя тебе, вража зган!Тежки гаубици тряскат крачи полкът Рилски твърд! Нас гранати хич не стряскат нас не плаши даже смърт.
Back to top
View user's profile Send private message Yahoo Messenger 
ТНТ
Guest


PostPosted: Thu 02 Jun 2005, 15:57    Post subject:  

Сметките са верни корабът изминава 1800-2400м, но циркулацията на самия линкор като види, че самолетите пускат торпедата е 800-900м, е доста голяма.Тук не говорим за есминци, а за нещо много по-голямо.Та той може да направи две циркулации, а него не го напада един самолет, а няколко десетки - да кажем 50-60, за да е сигурна атаката.В Европа в началото на войната британскта палубна авиация както и немската сухопътна е провеждала атакаи с по-малък брой самолети - по 10-15 и затова резултатите са били незадоволителни
Back to top
Gaden Gogi

Joined: 12 Jan 2004
Posts: 1407
Location: София

PostPosted: Thu 02 Jun 2005, 16:28    Post subject:  

+ towa se прави "звездна" атака и вероятността за измъкване е много по-малка
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
valentor

Joined: 02 Jan 2005
Posts: 286

PostPosted: Fri 03 Jun 2005, 09:32    Post subject:  

1. Да , “звездна атака”, която изисква мноооого обучение , координация , и късмет (желателно е долу да е единичен ЛК със слабо охранение).
2. Предпочитателен курс на самолета-торпедоносец е напречно на кораба-цел, или близки ракурси ,поради максималните линейни размери на целта.
Пуск на торпедо по оста на кораба-цел ,или близки ракурси , е нежелателен, поради минималните размери на целта.
3.Както правилно беше отбелязано, доколкото си спомням от Thunderchief , за самолета торпедоносец е необходимо време през което да се движи по “права” в процеса на прицелване, на относително ниска скорост и малка височина, и доста близо до целта (около 400-600м.), към момента на пуск.
Такъв торпедоносец е твърде “удобна” цел за ПВО на ЛК/Кр.
Back to top
View user's profile Send private message 
Thunderchief

Joined: 02 Jan 2004
Posts: 6311
Location: София

PostPosted: Fri 03 Jun 2005, 09:59    Post subject:  

valentor wrote:
1. Да , “звездна атака”, която изисква мноооого обучение , координация , и късмет (желателно е долу да е единичен ЛК със слабо охранение).
2. Предпочитателен курс на самолета-торпедоносец е напречно на кораба-цел, или близки ракурси ,поради максималните линейни размери на целта.
Пуск на торпедо по оста на кораба-цел ,или близки ракурси , е нежелателен, поради минималните размери на целта.
3.Както правилно беше отбелязано, доколкото си спомням от Thunderchief , за самолета торпедоносец е необходимо време през което да се движи по “права” в процеса на прицелване, на относително ниска скорост и малка височина, и доста близо до целта (около 400-600м.), към момента на пуск.
Такъв торпедоносец е твърде “удобна” цел за ПВО на ЛК/Кр.

Звездната атака (ако правилно съм разбрал Гоги имаше предвид точно атака от няколко направления) освен много късмет изисква и много самолети. Пуска по оста отпред действително е нежелателен щото кораба освен дето е минимална цел би могъл и със съвсем незначителна маневра да се отклони от такова торпедо. Атака откъм кърмата евентуално(но това според мене е въпрос на решение за всеки конкретен случай, много тренировка и бесен късмет и със сигурност не е било стандартна практика) би могла да бъде изпробвана за да се повредят рулевите механизми и винтовете и да се спре или да стане неуправляема целта.
А иначе торпедоносците в тоя момент ако използваме американския израз са си "патица на гюме". По дискавъри имаше интервюта с пилоти на Суордфиш участвали в атаката на Бисмарк и според тях са се върнали живи само благодарение на късмета. При Мидуей всички несвалени от изтребителите американски торпедоносци си заминават от заградителния огън на японските кораби. Някъде съм срещал информация че в по-късните етапи на войната в Тихия Океан след като разчистят небето американските изтребители са се включвали в атаката заедно с торпедоносците и целта им е била не толкова поражения върху кораба колкото подавяне на малокалибрената зенитна артилерия(най-смъртоносна при такива атаки) в открити установки. Пак там пишеше че практиката се е появила след няколко опита за самостоятелни атаки от страна Авенджъри довели до затриването на повечето нападащи.
Не знам обаче до колко всичко това е верно.
А и за атака от няколко страни не е нужно да се избира единичен ЛК със слабо охранение. Не бива да се забравя че авиокрилото на един тежък самолетоносач е от 82 самолета а при атаки срещу големи съединения обикновено се привличат АУГ с няколко тежки и няколко леки самолетоносача (примерно прословутото мегасъединение TF58) и корабите от охранението в един момент ще се видят принудени да се борят за собственото си оцеляване

_________________
Кървава зора вестява страшен бой и кървав път, готови пак за нова слава Рилци в бой ще полeтят ! Пред стените Булаирски в неравна люта бран ние славно победихме в боя тебе, вража зган!Тежки гаубици тряскат крачи полкът Рилски твърд! Нас гранати хич не стряскат нас не плаши даже смърт.
Back to top
View user's profile Send private message Yahoo Messenger 
ТНТ
Guest


PostPosted: Fri 03 Jun 2005, 10:05    Post subject:  

Освен това има различни доктрини как тежките надводни кораби да отблъскват самолетите.Японците считата, че за да се избегнат торпедата тряббва да се правят циркулации на висока скорост+заградителен огън.Американците считат, че е по-добре да се цепи на пълен ход, без да се сменя курса, тъй като всяка промяна на курса сбива пристрелката
Back to top
Thunderchief

Joined: 02 Jan 2004
Posts: 6311
Location: София

PostPosted: Fri 03 Jun 2005, 10:08    Post subject:  

ТНТ wrote:
Освен това има различни доктрини как тежките надводни кораби да отблъскват самолетите.Японците считата, че за да се избегнат торпедата тряббва да се правят циркулации на висока скорост+заградителен огън.Американците считат, че е по-добре да се цепи на пълен ход, без да се сменя курса, тъй като всяка промяна на курса сбива пристрелката

Плюс дето американците винаги държат във въздуха изтребителен патрул управляван от насочвачи разположени на корабите с радари за въздушно търсене(най често на съответния Есекс или на флагманския линкор на съединението)
Естествено изтребителите са "далечно охранение" и ролята им е да се изтрепят максимално много кандидат нападатели преди да влязат в обсега на корабната ПВО. защото близо до корабите само затрудняват управлението на огъня на собствената си ЗА.

_________________
Кървава зора вестява страшен бой и кървав път, готови пак за нова слава Рилци в бой ще полeтят ! Пред стените Булаирски в неравна люта бран ние славно победихме в боя тебе, вража зган!Тежки гаубици тряскат крачи полкът Рилски твърд! Нас гранати хич не стряскат нас не плаши даже смърт.
Back to top
View user's profile Send private message Yahoo Messenger 
valentor

Joined: 02 Jan 2005
Posts: 286

PostPosted: Fri 03 Jun 2005, 14:24    Post subject:  

Състоянието при което самолетът-торпедоносец извършва пуск на торпедо по корабът-цел ,доколкото е :
на около 400-600 метра от целта,
ниско над нивото на водната повърхност ,
движещ се по права,
прави ефективни всички “скорострени/автоматични” оръдия с калибър 20/25 мм до 40/57мм,
които се насочват пряко(без участие на корабната СУО) от мерачите
ефективността значително се увеличава при многостволни установки ( пример 4х40), Фирлинг и др. , като особено малокалибрените (20/25 мм) могат да бъдат и по 6-8 ствола.
Back to top
View user's profile Send private message 
Thunderchief

Joined: 02 Jan 2004
Posts: 6311
Location: София

PostPosted: Fri 03 Jun 2005, 14:39    Post subject:  

valentor wrote:
Състоянието при което самолетът-торпедоносец извършва пуск на торпедо по корабът-цел ,доколкото е :
на около 400-600 метра от целта,
ниско над нивото на водната повърхност ,
движещ се по права,
прави ефективни всички “скорострени/автоматични” оръдия с калибър 20/25 мм до 40/57мм,
които се насочват пряко(без участие на корабната СУО) от мерачите
ефективността значително се увеличава при многостволни установки ( пример 4х40), Фирлинг и др. , като особено малокалибрените (20/25 мм) могат да бъдат и по 6-8 ствола.

По-горе мисля да се съгласих с това твърдение Very Happy , а и не съм сигурен че разстоянието на пуска е 400-600 метра, мисля че е възможно и да е по-малко
6-8 ствола 20мм. с техниката от онова време биха били нещо доста неудачно предвид проблемите с охлаждането - все пак това не е самолет и няма насрещен въздушен поток дето да охлажда цевите, и именно срещу такива огневи средства явно са действали американските изтребители ако наистина са съпровождали торпедоносците в самата атака - даже не ти е нужно да третеш разчета на откритата установка - нужен е само един залп с всички 6-8 12,7 мм. картечници(а едни немски чичковци от това време се жалват че тая картечница била по-далекобойна от някои авиационни оръдия на Рейнметал) за да накараш разчета да залегне воден от елементарен инстинкт за самосъхранение. А малокалибрената артилерия от онова време обикновенно се монтира или открито или най-много зад броневи щитове и хубав залп(в лентата на М-2 се редят бронебоен, запалителен, трасиращ) с всичките 6 пукала на F-6F примерно има всички шансове даже и да пробие броневия щит и да утрепе някои от разчета или да помели финните детайли по оръдието или примерно да детонира складирания при установката боекомплект - крайния резултат от действията е че къде за кратко, къде за по-дълго в преградния огън се образува "дупка"(съвсем образно казано)

_________________
Кървава зора вестява страшен бой и кървав път, готови пак за нова слава Рилци в бой ще полeтят ! Пред стените Булаирски в неравна люта бран ние славно победихме в боя тебе, вража зган!Тежки гаубици тряскат крачи полкът Рилски твърд! Нас гранати хич не стряскат нас не плаши даже смърт.
Back to top
View user's profile Send private message Yahoo Messenger 
valentor

Joined: 02 Jan 2005
Posts: 286

PostPosted: Sun 05 Jun 2005, 08:52    Post subject:  

Охлаждането на 4-6-8 отделни цеви не се различава от охлаждането на една, и то е или въздушно или водно (на ЛК/КР вода дал господ-под него е) , а и скоротечността на атаката и огънят на ПВО едва ли поставя ограничението за охлаждане на първо място. Пряката фаза от атаката притича за няколко десетки секунди , в които се води огънят по атакуващи/ят/те самолет/и.

ПИКИРАЩИТЕ:
Предпочитателен курс на самолета-пикировчик е надлъжно(по курса) на кораба-цел, или близки ракурси ,поради максималните линейни размери на целта. Като предпочитателно е от полетът да е в посока от кърмата към носът, а не обратно.
Пуск на авиобомба напречно на кораба-цел ,или близки ракурси , е нежелателен, поради минималните размери на целта.
Височината от която хръля бомбата пикировчикът, за да има време за излизане от пикирането, вероятно е около 300/400-600 метра.
Back to top
View user's profile Send private message 
BACKFIRE


Joined: 01 Jan 2004
Posts: 1522
Location: Северен Далекоизточен военен окръг

PostPosted: Sun 05 Jun 2005, 10:17    Post subject:  

Какво рабираш под "вода дал господ"-морска, питейна дестилирана?
Морската има силно коризионно действие върху метала. Особенно при интезивни натоварвания при многократни стрелби.
Питайната е ограничена, а дестилираната още повече на борда на кораба.
Кратскосрочна е атаката на единичен самолет, звено, ескадрила. Но ударни вълни една след друга ще поставят на изпитание охлаждането.

Last edited by BACKFIRE on Sun 05 Jun 2005, 16:26; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
ICQ Number 
valentor

Joined: 02 Jan 2005
Posts: 286

PostPosted: Sun 05 Jun 2005, 15:52    Post subject:  

Ако си на мястото на командира на атакуваният кораб кое ще е на първо място ?
Back to top
View user's profile Send private message 
BACKFIRE


Joined: 01 Jan 2004
Posts: 1522
Location: Северен Далекоизточен военен окръг

PostPosted: Sun 05 Jun 2005, 16:25    Post subject:  

На един линкор охлаждането на ПВО оръдията е доста назад в приоритетите. За това трябва да се погрижат конструкторите и завяителите на оръжието.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
ICQ Number 
Display posts from previous:   Sort by:   
Page 1 of 1 [15 Posts]  
Post new topic   Reply to topic View previous topic :: View next topic
 Forum index » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » Дредноут
Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

[ Time: 0.1087s ][ Queries: 13 (0.0049s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker