Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Любо Огнянов: Мили британци, ще изритате ли своята кралица заради нацисткия поздрав? /ВИДЕО/ · Русия продължава провокациите в близост до българското въздушно пространство · Brexit е отложен: Британските депутати посякоха жестоко Борис Джонсън · МВР конфискува оръжия от дружество за възстановки на Руско-турската война · МВР конфискува оръжия от дружество за възстановки на Руско-турската война · Вижте как изглежда неуспешен дрифт на Mercedes-AMG и "среща" с дърво /ВИДЕО/ ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Съб 19 Окт 2019, 21:31
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » КРИЛЕ - РЕТРО АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Ретросалон
МиГ- 17Ф на въоръжение в България;
Модератори: Penio
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 2 от 3 [45 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3 Следваща
Автор Съобщение
onufrii


Регистриран на: 02 Яну 2004
Мнения: 13226
Местожителство: вилает Боляристан

МнениеПуснато на: Съб 23 Дек 2006, 18:27    Заглавие:  

На този въпрос май само АВ могат да ти отговорят. А и какво значение има - приспособяването на самолета за ползване на тип ОФАБ не е кой-знае какво!
_________________
Отказах се да ставам космонавт - вече видях земята през предното стъкло!

Si vis pacem, para bellum - 26030

Прайм червени шишета на бели!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
King_Rat


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 3183
Местожителство: Пазарджик

МнениеПуснато на: Съб 23 Дек 2006, 18:38    Заглавие:  

Тази разлика в номерата в триъгълниците не я бях забелязал, но това ще помогне за идентифицирането. Винаги като снимам 17-ка, отделям по 1-2 кадъра за триъгълника...

Външни разлики м/у полския и руския 17Ф май няма. Възможно е руските 17-ки да нямат СПО - антената е на вертикалния/хоризонталния стабилизатор.

Заводския номер почти никъде не може да се открие по самолета. Най-лесно се открива като се отворят някои от технологичните люкове по фюзелажа. При ремонтите на всички капаци е написан зав. номер, за да няма объркване.

_________________
mostly harmless
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
ICQ Номер 
onufrii


Регистриран на: 02 Яну 2004
Мнения: 13226
Местожителство: вилает Боляристан

МнениеПуснато на: Съб 23 Дек 2006, 18:54    Заглавие:  

Нали по-късните руски Ф си имат СПО!
_________________
Отказах се да ставам космонавт - вече видях земята през предното стъкло!

Si vis pacem, para bellum - 26030

Прайм червени шишета на бели!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Иван
[Moderator]


Регистриран на: 27 Юни 2004
Мнения: 1930
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Съб 23 Дек 2006, 20:30    Заглавие:  

Онуфрий, какво имаш предвид под СПО? Предполагам, системата за защита на опашката "Сирена-2". Антената се намира точно в пресичането на двете опашни плоскости, насочена назад. Представлява дискретно обтекателче с радиопрозрачно бяло кръгло капаче.

Валко, на изтребител-бомбардировачите имаше допълнително пилони за блокове с НУРС С-5.
В Равнец, после преместени в Балчик - МиГ-17ПФ. Прехващачи;
В Доброславци МиГ-17Ф. Фронтови изтребители;
В Чешнегирово МиГ-17Ф и МиГ-17 "Сейбър", изтр.-бомбардировачи;
"Сейбъри" наричахме безфорсажните МиГ-17 с двигатели ВК-1А.
В Безмер МиГ-17 "Сейбър", изтр.-бомбардировачи;
В Каменец МиГ-17 "Сейбър" учебно-тренировъчни изтребители.
После доброславските "Ф" ги пратиха по други летища, но аз вече бях напуснал и не знам къде точно.
Може и да пропускам нещо, но много години минаха...

_________________
КОЙТО МОЖЕ - ПРАВИ! КОЙТО НЕ МОЖЕ - ДАВА АКЪЛ...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
onufrii


Регистриран на: 02 Яну 2004
Мнения: 13226
Местожителство: вилает Боляристан

МнениеПуснато на: Съб 23 Дек 2006, 21:10    Заглавие:  

Същата.
_________________
Отказах се да ставам космонавт - вече видях земята през предното стъкло!

Si vis pacem, para bellum - 26030

Прайм червени шишета на бели!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
valko-bg


Регистриран на: 18 Дек 2006
Мнения: 1041
Местожителство: Svilengrad- BG

МнениеПуснато на: Пон 25 Дек 2006, 18:51    Заглавие:  

Най- напред да ви пожелая ВЕСЕЛА КОЛЕДА на всички! Днес ходих и снимах 17- ката в с. Левка подробно. Снимки, както казах в най- скоро време. Това което ми направи впечатление от пръв поглед:
1. Ид.№ 20 / 7207- най- вероятно руски от вариант Ф;
2. Син борден номер 120 и синя окраска по всички места, където е правено оцветяване. двете основи на полукрилата, издутината на въздушните спирачки, върхът на вертикалния стабилизатор и др. (огледах внимателно корпуса, по под синята боя не открих да е боядисвано преди това с червена такава);
3. Има антена за СПО- сирена 2, там където я сочите;
4. Самолета е изцяло сребрист, без камуфлаж;

В тази връзка да попитам има ли някой инфо, дали на нашите МиГ- 17 бордните номера са били боядисвани със син цвят и на кои летища е правено това. Така може да се установи, къде е бил на въоръжение този самолет.
В книжката за МиГ- 17 на Криле има един мемоарен разказ на някакъв летец, не го помня, но помня, това което той бе разказал, че след доставянето на самолетите в Безмер, той искал да си избере по- нов самолет, гледайки фабричния номер. той се намирал на вертикалния стабилизатор- в основата на хоризонталния, до кормилото за посока. Внимателно огледах въпросното място на този самолет, но не открих и следа от някакъв надпис, било то и борден фабричен номер.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
Иван
[Moderator]


Регистриран на: 27 Юни 2004
Мнения: 1930
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пон 25 Дек 2006, 23:09    Заглавие:  

Твърдо МиГ-17Ф от ІІІ ИАЕ на 18 полк в Доброславци бяха с тъмносини номера, но доколкото си спомням, бяха двуцифрени. И МиГ-19 (С и П) на І ИАЕ бяха със сини двуцифрени номера, само МиГ-21 на ІІ ИАЕ в Габровница бяха червени, трицифрени.
_________________
КОЙТО МОЖЕ - ПРАВИ! КОЙТО НЕ МОЖЕ - ДАВА АКЪЛ...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
King_Rat


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 3183
Местожителство: Пазарджик

МнениеПуснато на: Вто 26 Дек 2006, 12:13    Заглавие:  

Така...

Първо тоя "124" дето са го купили янките си е чиста 17-ка, без форсаж, което ме хвърля в размисли относно онова пиле дето е кацнало до хижа Люляк... Даже заводския номер е точно този, който се очаква. В триъгълника трябва да пише 114/7207. Номерата в триъгълника вървят с 10 назад от бордния.

Този "120" малко не пасва на останалите. По-скоро трябва да е "30" или "20". Подобно на тези двата:
http://pic.bgspotters.net/?id=6282
http://pic.bgspotters.net/?id=6285
А по всичко личи, че това отново е МиГ-17 (20/7207).

Ще поровим и ще видим какво ще излезе.

PS: относно номера на стабилизатора - отдолу на вертикалното кормило има метална табелка с номера на самоя детаил и годината на производство
Wink

_________________
mostly harmless
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
ICQ Номер 
valko-bg


Регистриран на: 18 Дек 2006
Мнения: 1041
Местожителство: Svilengrad- BG

МнениеПуснато на: Сря 27 Дек 2006, 15:56    Заглавие:  

Действително доколкото виждам по снимката номера в триъгълника е 114, което опровергава казаното от Кинг Рат. Относно това, което е кацнало до хижя Люляк, може и да разберем в скоро време какво е. Относно синия трицифрен номер на самолета в с. Левка- Огледах много внимателно цифрите, но трите бяха еднакво избледнели и еднокво състарени. Цветът първоначално е бил тъмно син- нещо като френч блу. Ако действително в Доброславци са били двуцифрени тези машини, възможно е да е била направена някаква нарочна промяна при бракуването им и изпращането им в съответните населени места. Това може да се предполага по- категорично ако Иван каже, дали в Доброславци бордните номера са съвпадали с тези в триъгълника на самолета.
Този самолет, е производство 1953 г. Има табелка с дата 23. 06. 1953 г.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
valko-bg


Регистриран на: 18 Дек 2006
Мнения: 1041
Местожителство: Svilengrad- BG

МнениеПуснато на: Сря 27 Дек 2006, 16:05    Заглавие:  

Хайде и един самолет в Любимец от Каменец- най- вероятно. Миг- 17 ?, камуфлиран (най- вероятно автентично, защото не личи друго боядисване), чермен борден ) 988, Ид. номер- 28- 7207. Снимал съм го. Камуфлажа му се различава по автентичност от тези, които са били в училището в долна.
Разполага ли някой с информация, дали и как са били камуфлирани самолетите МиГ- 17 в Каменец и дали този действително е докаран от там?
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
Иван
[Moderator]


Регистриран на: 27 Юни 2004
Мнения: 1930
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Сря 27 Дек 2006, 17:01    Заглавие:  

Докато бяхме курсанти, МиГ-17 в учебния полк в Каменец си бяха сребристи. И доста време след това. Цветните камуфлажи дойдоха на мода през 80-те години. Във всеки случай първите камуфлирани самолети, дошли заводски нашарени в България, бяха чешнегировските МиГ-23БН
_________________
КОЙТО МОЖЕ - ПРАВИ! КОЙТО НЕ МОЖЕ - ДАВА АКЪЛ...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
valko-bg


Регистриран на: 18 Дек 2006
Мнения: 1041
Местожителство: Svilengrad- BG

МнениеПуснато на: Сря 27 Дек 2006, 19:49    Заглавие:  

Не спроя Иване, защото не съм компетентен. Нека качим снимките в галерията и тук и тогава да изкоментираме боядисването на този самолет. Аз излагам това, което споделиха хората там, които бяха при мен, докато го снимах днес. възможно е и да е бил боядисан след снемането му от въоръжение, но такова нещо не е правено в поделението в Любимец, това заяви един възрастен човек, който е бил там на служба, когато са докарали самолета, бил е до закриване на поделението началник на материалната му част, така, че ако някой нещо е боядисвал по него, той със сигурност щеше да е в час, нали той трябва да даде материалите. А, и цветовете на камуфлажа ми изглеждат в голяма степен автентични.
Бордния номер, както и този в триъгълника отговарят ли на такъв самолет от каменец?
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
valko-bg


Регистриран на: 18 Дек 2006
Мнения: 1041
Местожителство: Svilengrad- BG

МнениеПуснато на: Сря 27 Дек 2006, 23:50    Заглавие:  

http://vdp.hit.bg/IMG_0883.JPG
Ето го красавеца от Любимец.[/img]
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
valko-bg


Регистриран на: 18 Дек 2006
Мнения: 1041
Местожителство: Svilengrad- BG

МнениеПуснато на: Чет 28 Дек 2006, 01:20    Заглавие:  

Оше снимки за яснота и расъждения относто вида, камуфлажа и летището на самолета.
http://vdp.hit.bg/IMG_0882.JPG
http://vdp.hit.bg/IMG_0886.JPG
http://vdp.hit.bg/IMG_0890.JPG
http://vdp.hit.bg/IMG_0891.JPG
http://vdp.hit.bg/IMG_0897.JPG
http://vdp.hit.bg/IMG_0910.JPG
http://vdp.hit.bg/IMG_0912.JPG
http://vdp.hit.bg/IMG_0916.JPG
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
valko-bg


Регистриран на: 18 Дек 2006
Мнения: 1041
Местожителство: Svilengrad- BG

МнениеПуснато на: Чет 28 Дек 2006, 01:23    Заглавие:  

При внимателен оглед на сн. 910 под номера 988 личи някакъв дру. Той е видимо замазан от долния (син) цвят на камуфлажа. Напълно е възможно това да е номер 28, защото това, което се вижда написано отдолу ми прилича на долната част на цифрата 8. Думата имат специалистите.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 2 от 3 [45 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3 Следваща
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » КРИЛЕ - РЕТРО АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Ретросалон
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0990s ][ Queries: 13 (0.0054s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker