Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Индия възнамерява да закупи американските високоточни снаряди Excalibur · Корветата KD Pahang 172 от ВМС на Малайзия · ФОТО-ГАЛЕРИЯ: ДЖУДЖЕТА И ГИГАНТИ. КОРАБИ В БУЛЯРД, КРЗ ОДЕСОС И КАНАЛА... · Хърватският патрулен катер RTOP-21 ibenik · Едва 1% от българите вярват, че политиците работят за обществото · 16 огнища на чума по свинете са установени у нас до този момент ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Сря 17 Юли 2019, 20:57
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » krile.net - ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ ВОЕНЕН АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Българските военни летища
Авиобаза Враждебна (16 ТАБ)
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 1 от 8 [109 Мнения]   Иди на страница: 1, 2, 3, ..., 6, 7, 8 Следваща
Автор Съобщение
Елемаг
[Moderator]


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 27533
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пон 05 Фев 2007, 01:14    Заглавие:  Авиобаза Враждебна (16 ТАБ)
Описание на темата: Действаща и след 2010 г.
 

16-та транспортна авиобаза (таб)-Враждебна-София


Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger


Създадена е през 1994 г. на основата на 16-и трап и осигураващите го тилови и свързочни поделения от ВВС.
През 1950 г. първият самостоятелен 14-и преносен полк е преименуван в 16 транспортен авиационен полк (трап), базиран на летище Враждебна, София.
В авиополка са на въоръжение самолетите: Юнкерс Ju 52 ”Сова” , Физилер Щорх Fi 156 “Дрозд”, Фоке Вулф Fw 58 B”Гълъб”, Хайнкел He 111H”Щъркел” и Юнкерс JU 33”Дървеница”.
В края на 1948 г. започва подмяната на остарелия самолетен парк. На въоръжение постъпват три модерни за времето си самолети Ли-2, които по-късно преминават към сформирания правителствен Отряд 28. Получени са и няколко свързочни самолета По 2 и Як 12.
През 1958 г. постъпват шест самолета Ил 14-десантен вариант, плюс три машини ВИП-превози, а през 1962 г. е сформирано фотограметрично звено със самолети Ан 2, Ли 2 и Ил 14. През 1964 г. полкът се пребазира на летище Доброславци, като на Враждебна остава само специалното звено.
В периода 1970- 1975 г. на въоръжение в 16 трап постъпват самолетите Ту 134 , Як 40 и Ан 24. По късно през 1982 г. идва и Ту 134 Б, през 1984 г.-Ан-26, а през 1985 г.- чехословашките L-410.
Авиополкът изпълнява всички транспортни задачи у нас и в чужбина, което е белег на висок професионализъм на личния състав.
През 1993 г. 16-и трап се пребазира на летище Враждебна(северен район). През следващата 1994 г. авиополкът преминава към базова структура и се преименува на 16-а траб. До 2001 г. базата е пряко подчинена на Главния щаб на ВВС, а от септември с.г. на Корпус ТА.
Click to see if image is larger

АДМИН[/color]
----------------------------------------------------------------------


Днес е празника на базата.
По този повод в Българска Армия има няколко материалчета за нея:

58 години в строя на Военновъздушните ни сили
В авиобаза "Враждебна" задачите следват една след друга


Работим професионално и с голямо желание, имаме готовност за усвояване на новите транспортни самолети "Спартан", казва началник-щабът на авиобазата подполковник Димитър Иванов

- Г-н подполковник, утре авиобаза "Враждебна" навършва 58 години. Как посрещате тази годишнина?

- Да, вече станаха 58 години от създаването на 14-и преносим полк, базиран на летище "Враждебна". През това време авиобазата е била и в Доброславци, след което отново се е върнала във Враждебна. Това безспорно е една достойна история. В навечерието на празника ни вълнуват различни чувства. Първото е на задоволство и то се крепи на равносметката на изминалата година. Вижда се, че има сериозен ръст както в подготовката, така и в начина на работа на самите хора. Взаимоотношенията стават все по-човешки. Повече от две години съм в авиобазата. Виждам разликата във времето, която както според моята оценка, така и на командирите ни е в полза на позитивното развитие на базата.

- По-всичко личи, че оптимизмът надделява?

- Подхождам към празника с надежда. Това е свързано с идването на новата техника, която води и до нови предизвикателства. Става дума не за нещо друго, а за ново поле за изява за всички специалисти в базата. Освен всичко това ми се иска с настроение да посрещнем този празник. Мисля, че личният състав на нашата база заслужава това с всичко, което прави до момента.

- Какво бихте искали да се промени?

- Винаги ми се е искало да се промени отношението на другите бази към нашата. Смята се, че авиобаза "Враждебна" като осигуряваща трябва да бъде на втори план. Когато работех в Командването на Тактическата авиация, имах поглед върху всички бази и бих казал, че тук се работи най-трудно. Обстановката се променя постоянно. Задачите се поставят от днес за утре. Работи се събота и неделя, което е натоварващо за състава. Виждаме, че хората правят всичко възможно да изпълняват задачите. Ние, разбира се, се стараем да им осигуряваме почивката, както и да подобряваме условията за живот и за работа. Благодарни сме на Командването на Тактическата авиация и на Главния щаб на ВВС, които ни помагат според възможностите, включително и финансови, които имат. Това е моето желание - да се разбере, че в тази база се работи професионално и с голямо желание. И още нещо - практиката в повечето държави е в транспортната авиация да отиват най-добрите пилоти. Такъв е и нашият стремеж. Друга база не лети в такива сложни условия като нашата - под минимума да се излита, да се каца при страшно лоши условия. Това, разбира се, е свързано със спецификата на задачите ни.

- Кои са основните задачи, които изпълнява авиобаза "Враждебна"?

- Основната задача на базата е поддържането на бойната готовност. Самолетите и екипажите да са подготвени за действия при кризисни ситуации и положение на война. В мирно време извършваме нормална подготовка на екипажите, поддържаме постоянна готовност за аварийно-спасително осигуряване, превоз на специалисти от ВМА с необходимата апаратура, връщане на ранени и болни, изпълняваме задачи по десантиране за нуждите на парашутните поделения. Не са малко и специалните задачи, които изпълняваме.

- Вече се знае, че в базата ще дойде нова техника. Подписан бе договорът за транспортните самолети "Спартан". Има ли нагласа и готовност у хората за справяне и с това предизвикателство?

- Естествено е, че има нагласа. Малко като шок бе напускането на трима специалисти от летателния състав и един инженер, който беше заместник-командир на базата по авиационна техника и въоръжение. Това естествено се отразява върху самата готовност за приемането на техниката, защото те бяха от тези, които трябваше да отидат да се обучават. С годините обаче нещата са предвиждани. По-младият състав също се подготвя. Той има достатъчно опит и може да започне обучение на новия самолет "Спартан". Вярвам, че ще се справим. И няма как това да не стане.

- Какво бихте искали да кажете за празника на личния състав на авиобазата?

В тези преходни времена, които създават чувството за несигурност, бих искал да пожелая на хората от авиобазата да запазят надеждата, че нещата ще си дойдат на място, всеки ще намери своето поприще и поле за изява. Нека знаят, че когато изпълняват задачите професионално, удовлетворението и признанието няма да закъснеят.


Разговора води полковник Спирдон Спирдонов

http://bgarmy.eamci.bg/Scripts/isapiVWB.dll/doc?THEMEID=68147

И още няколко материалчета:
http://bgarmy.eamci.bg/Scripts/isapiVWB.dll/doc?THEMEID=68148
http://bgarmy.eamci.bg/Scripts/isapiVWB.dll/doc?THEMEID=68149
http://bgarmy.eamci.bg/Scripts/isapiVWB.dll/doc?THEMEID=68150



Cool Cool Cool
Кратък портрет на Ан-30:
http://www.vbox7.com/play:a0356eb8

_________________
ЕДИНСТВЕНОТО ПРАВО НА ВРАГА Е ДА БЪДЕ УНИЩОЖЕН!
Click to see if image is larger
Да бъдеш добър е лесно. Трудно е да бъдеш справедлив!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
fixxxer


Регистриран на: 14 Яну 2006
Мнения: 476

МнениеПуснато на: Пон 05 Фев 2007, 20:25    Заглавие:  

ТРАП-а е голяма работа!!!
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
борден


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 2881
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Сря 07 Фев 2007, 18:04    Заглавие:  

fixxxer написа:
ТРАП-а е голяма работа!!!

ТРАП-а загива! За последните два-три месеца напуснаха няколко много кадърни инженери и основни командири на екипажи - отидоха в Гражданската авиация. Така нареченото "превъоръжаване" ще е голяма клизма (дано не трагедия)...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
fixxxer


Регистриран на: 14 Яну 2006
Мнения: 476

МнениеПуснато на: Сря 07 Фев 2007, 19:19    Заглавие:  

Парите са всичко.Как да задържиш добрите кадри като не им даваш дори и 13-а заплата.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
борден


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 2881
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Сря 07 Фев 2007, 19:27    Заглавие:  

Не е само до парите. ТРАП-а открай време е помийната яма на ВВС и службата там е силен дразнител за много от свестните офицери. Затова когато на някой му се отвори шанс да се махне - обикновено не се колебае дълго...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
koki

Регистриран на: 07 Фев 2007
Мнения: 2

МнениеПуснато на: Сря 07 Фев 2007, 21:56    Заглавие:  

изобщо не съм съгласен с теб! това,че преди време там оттиваха пилоти, които по едни или други причини не можеха да летят при бързите, не означава че са отишли в помийна яма или те са мите са се принизили до там. Освен това трапа измива очите на ВВС от доста време насам. Това, че никой не го признава е отделен въпрос.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Shilo


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 1202
Местожителство: Плевен

МнениеПуснато на: Сря 07 Фев 2007, 23:23    Заглавие:  

koki написа:
изобщо не съм съгласен с теб! това,че преди време там оттиваха пилоти, които по едни или други причини не можеха да летят при бързите, не означава че са отишли в помийна яма или те са мите са се принизили до там. Освен това трапа измива очите на ВВС от доста време насам. Това, че никой не го признава е отделен въпрос.


Служил ли си в ТРАП-а?

Въпросът кой мие очите на ВВС е приключен отдавна в този форум.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
koki

Регистриран на: 07 Фев 2007
Мнения: 2

МнениеПуснато на: Чет 08 Фев 2007, 08:42    Заглавие:  

5 години 97-2002
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Ginev


Регистриран на: 15 Май 2007
Мнения: 1337

МнениеПуснато на: Пон 21 Май 2007, 14:39    Заглавие:  

Ан-2Т борд 027 и L-410uvp-Е3 бордове 068 и069 прекратиха задачите по десантиране на Бършен от тази година 2007.Една от причините е че се закри парашутния полк в Сливен а другата била състоянието на ПОЛОСАТА-незнайно защо...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
torta


Регистриран на: 27 Окт 2007
Мнения: 481

МнениеПуснато на: Вто 30 Окт 2007, 23:21    Заглавие:  

Че на пистата какво и има аз съм ходил там Question .Искам да питам,може и да е коментирано вече но това ли е враждебна Embarassed

http://maps.google.com/maps?f=q&hl=en&geocode=&time=&date=&ttype=&q=sofia,bulgaria&ie=UTF8&ll=42.439833,22.98224&spn=0.023056,0.039911&t=k&z=15&om=1
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Елемаг
[Moderator]


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 27533
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Сря 31 Окт 2007, 12:13    Заглавие:  

Cool Cool Cool
Не. Това не е Враждабна. Ето това е Враждебна:


http://maps.google.com/maps?f=q&hl=en&geocode=&time=&date=&ttype=&q=sofia,bulgaria&ie=UTF8&ll=42.439833,22.98224&spn=0.023056,0.039911&t=k&z=15&om=1

_________________
ЕДИНСТВЕНОТО ПРАВО НА ВРАГА Е ДА БЪДЕ УНИЩОЖЕН!
Click to see if image is larger
Да бъдеш добър е лесно. Трудно е да бъдеш справедлив!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
onufrii


Регистриран на: 02 Яну 2004
Мнения: 13226
Местожителство: вилает Боляристан

МнениеПуснато на: Сря 31 Окт 2007, 12:45    Заглавие:  

torta написа:
Че на пистата какво и има аз съм ходил там Question .Искам да питам,може и да е коментирано вече но това ли е враждебна Embarassed

http://maps.google.com/maps?f=q&hl=en&geocode=&time=&date=&ttype=&q=sofia,bulgaria&ie=UTF8&ll=42.439833,22.98224&spn=0.023056,0.039911&t=k&z=15&om=1


Това е Кондофрей.

_________________
Отказах се да ставам космонавт - вече видях земята през предното стъкло!

Si vis pacem, para bellum - 26030

Прайм червени шишета на бели!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
pgp000
Гост


МнениеПуснато на: Сря 31 Окт 2007, 13:20    Заглавие:  

Елемаг написа:
Cool Cool Cool
Не. Това не е Враждабна. Ето това е Враждебна:


http://maps.google.com/maps?f=q&hl=en&geocode=&time=&date=&ttype=&q=sofia,bulgaria&ie=UTF8&ll=42.439833,22.98224&spn=0.023056,0.039911&t=k&z=15&om=1


повторил си линка на колегата отгоре - т.е. пак Кондофрей се вижда.
Върнете се в началото
torta


Регистриран на: 27 Окт 2007
Мнения: 481

МнениеПуснато на: Сря 31 Окт 2007, 20:27    Заглавие:  

Това летище кондофрей използвало ли се е,кацали ли са самолети ?Мерси за информацията Smile
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Елемаг
[Moderator]


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 27533
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Сря 31 Окт 2007, 22:13    Заглавие:  

pgp000 написа:
Елемаг написа:
Cool Cool Cool
Не. Това не е Враждабна. Ето това е Враждебна:


http://maps.google.com/maps?f=q&hl=en&geocode=&time=&date=&ttype=&q=sofia,bulgaria&ie=UTF8&ll=42.439833,22.98224&spn=0.023056,0.039911&t=k&z=15&om=1


повторил си линка на колегата отгоре - т.е. пак Кондофрей се вижда.

Ето, оправих го:
http://maps.google.com/maps?f=q&hl=en&geocode=&time=&date=&ttype=&q=sofia,bulgaria&ie=UTF8&ll=42.439833,22.98224&spn=0.023056,0.039911&t=k&z=15&om=1

_________________
ЕДИНСТВЕНОТО ПРАВО НА ВРАГА Е ДА БЪДЕ УНИЩОЖЕН!
Click to see if image is larger
Да бъдеш добър е лесно. Трудно е да бъдеш справедлив!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 1 от 8 [109 Мнения]   Иди на страница: 1, 2, 3, ..., 6, 7, 8 Следваща
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » krile.net - ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ ВОЕНЕН АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Българските военни летища
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.1093s ][ Queries: 13 (0.0115s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker