Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Апаратурата за радиотехническо разузнаване оборудване CARABAS · Най-високата цена за предлаган глас давали от ДПС, а след това ГЕРБ и БСП · Шведският самолет за въздушно разузнаване Tp-86 Sabreliner · Цветанов: В сложната ситуация избрахме стабилността · Регатата "Тол шипс" в Черно море, спонсорирана от руската "Совкомфлот", беше отменена без обяснения · Непознат досега комплекс за ПВО на базата на КамАЗ ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Съб 23 Фев 2019, 12:58
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » krile.net - ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ ВОЕНЕН АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Военна авиация - ПО СВЕТА
Як-141
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 1 от 3 [35 Мнения]   Иди на страница: 1, 2, 3 Следваща
Автор Съобщение
AirBus7er

Регистриран на: 13 Яну 2004
Мнения: 778
Местожителство: Високо над облаците

МнениеПуснато на: Вто 13 Яну 2004, 17:35    Заглавие:  Як-141  

Zdraveite! V moq purvi topic iskam da razgledame edin unikalen samolet - Yak-141. Towa e purwiq v sweta svruh zvukov, vertikalno izlitash samolet. Za sujalenie v mrejata nqma mnogo podrobno info za nego (ili pone az ne uspqh da otkriq Embarassed ).
Dokolkoto znam rusnacite (kakto vinagi) nqmat pari da go dorazviqt. Francuzite sa predpo4eli da go priemat na vuorajeniq za lekite si samoletonosa4i pred Harrier. V kraina smetka ot Yakovlev prodavat dokumentaciqta mu na Lockheed za tehniq JSF. Jalko!
Eto malko snimki:
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
eto i oshte:
http://www.lindenhillimports.com/yak-141.htm
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Гост
Гост


МнениеПуснато на: Вто 13 Яну 2004, 17:37    Заглавие:  

Построени са два екзпемпляра. Едният май вече е в музей, другият аварира при кацане на палуба, после го използват за наземни тестове.
Върнете се в началото
Елемаг
[Moderator]


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 27529
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Вто 13 Яну 2004, 18:18    Заглавие:  

Cool Cool Cool
Всъщност са построени 4 екземпляра.

_________________
ЕДИНСТВЕНОТО ПРАВО НА ВРАГА Е ДА БЪДЕ УНИЩОЖЕН!
Click to see if image is larger
Да бъдеш добър е лесно. Трудно е да бъдеш справедлив!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
oHua c koHq


Регистриран на: 02 Яну 2004
Мнения: 830
Местожителство: Бургас

МнениеПуснато на: Вто 13 Яну 2004, 18:32    Заглавие:  

Данни има,ама не се знае колко са достоверни.Но пък сниките на повечето сайтове са еднакви.Явно не са го щтракали много.
_________________
Дръжте барута сух!!!!!!!!!
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
Гост
Гост


МнениеПуснато на: Вто 13 Яну 2004, 18:35    Заглавие:  

Вярно - 4: 2 за полети, 2 за статични изпитания
Върнете се в началото
Han Solo
[Moderator]

Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 3207
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Вто 13 Яну 2004, 19:37    Заглавие:  

А от щатите не закупиха ли част от документацията, по-специално за двигателите за да си помогнат в разработването на JSF? Поне преди време чух такава клюка
_________________
May the Force be with You
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
борден


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 2881
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Вто 13 Яну 2004, 20:16    Заглавие:  

На сложените от теб снимки някой много нагло си е сложил заглавието... Mad
За малко повече информация - тук
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
onufrii


Регистриран на: 02 Яну 2004
Мнения: 13226
Местожителство: вилает Боляристан

МнениеПуснато на: Чет 15 Яну 2004, 23:02    Заглавие:  

Че как да няма - пусни в една търсачка за Як-а и ще ти излезе сума нещо. Ако ти трябва по-конкретно нещо - питай. Инфо има много.
_________________
Отказах се да ставам космонавт - вече видях земята през предното стъкло!

Si vis pacem, para bellum - 26030

Прайм червени шишета на бели!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Fox Mulder


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 3301
Местожителство: София/Димитровград

МнениеПуснато на: Пет 16 Яну 2004, 05:19    Заглавие:  

Ха, Як-141. Забележителна машинка. Определено много крачки напред в сравнение с Як-38, който май всички ще се съгласят ,че не е най-брилянтното постижение на съветските конструктори.
Хубаво е да се спомене ,че самолета все още държи 12 световни рекорда за самолети с вертикално излитане и кацане /и предполагам още дълго ще ги държи/.
Кофтито на самолета е ,че все така му се налага да носи "мъртва" маса - два подемни двигателя РД-41. Освен това самолета леко отстъпва на AV-8B. Последният вдига 1400 kg повече боен товар при STOL.

А за по-подробна информация, виж дали можеш да намериш "Реактивните Самолети" том 6. Там има доста информация за самолета.

_________________
In My Humble Opinion
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ICQ Номер 
onufrii


Регистриран на: 02 Яну 2004
Мнения: 13226
Местожителство: вилает Боляристан

МнениеПуснато на: Вто 03 Фев 2004, 00:08    Заглавие:  

Абе вярно е, че подемнитге двигатели са си мъртва маса, но пък и дават голяма тяга при вертикалния старт. Защото един Harrier който излита с нулев разбег какво може да носи - малко гориво и никакво бойно натоварване. Но пък се влошават полетните характеристики. Въпрос на преценка. Както винаги съм казвал - разликите в руската и западната школа са продиктувани от различните концепции, и след като и двете са просъществували толкова време, значи не може да се отрекат автоматично.
_________________
Отказах се да ставам космонавт - вече видях земята през предното стъкло!

Si vis pacem, para bellum - 26030

Прайм червени шишета на бели!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Гост
Гост


МнениеПуснато на: Вто 03 Фев 2004, 18:07    Заглавие:  

онуфрий какви са концепциите Embarassed
Върнете се в началото
onufrii


Регистриран на: 02 Яну 2004
Мнения: 13226
Местожителство: вилает Боляристан

МнениеПуснато на: Сря 04 Фев 2004, 03:13    Заглавие:  

Ами мисля че го споменах - руснаците залагат на тягата от подемни двигатели, а англичаните - на по ниския разход обусловен от единия двигател, и май по-често скъсения разбег.
_________________
Отказах се да ставам космонавт - вече видях земята през предното стъкло!

Si vis pacem, para bellum - 26030

Прайм червени шишета на бели!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Fox Mulder


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 3301
Местожителство: София/Димитровград

МнениеПуснато на: Съб 07 Фев 2004, 17:12    Заглавие:  

оnufrii, не е баш така. Ето малко данни:

Стартова маса VTO
Як-141 - 15 800 kg.
AV-8+ - 8867 kg.
Боен радиус на действие с това 1000 kg.
Як-141 - 340 km.
AV-8+ - 240 km.
Максимален боен товар VTO
Як-141 - 1000 kg
AV-8+ - 1000 kg.
Максимален боен товар STO
Як-141 - 2600 kg.
AV-8+ - 4100 kg.

Не си ли личи кой мъкне излишна маса и как това се отразява върху бойният товар и излетните маси.

_________________
In My Humble Opinion
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ICQ Номер 
С.Николов

Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 383
Местожителство: ВАРНА жкВладиславВарненчик

МнениеПуснато на: Съб 07 Фев 2004, 18:42    Заглавие:  

ЯК-141 случайно не беше ли свръхзвуков?
_________________
Спокойна камарадс шип слоули тонет уотър будет фор евритингс фирщейнзе

http://www.paintballvimpel.com/

Да пишеш на Български с латински букви
е все едно да пишеш с лайна по стената - чете се, но не е приятно !
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
onufrii


Регистриран на: 02 Яну 2004
Мнения: 13226
Местожителство: вилает Боляристан

МнениеПуснато на: Съб 07 Фев 2004, 20:34    Заглавие:  

Fox Mulder, към Як-141 изискванията и разрешаваните задачи са други - той е изтребител, докато Harrier-а е щурмовик. Това довежда до различията в масите, а и за свръхзвуков полет са нужни различни якостни изисквания. Вярно е, че подемните много вдигат масата, но от друга страна те не могат да вдигнат масата двойно.
_________________
Отказах се да ставам космонавт - вече видях земята през предното стъкло!

Si vis pacem, para bellum - 26030

Прайм червени шишета на бели!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 1 от 3 [35 Мнения]   Иди на страница: 1, 2, 3 Следваща
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » krile.net - ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ ВОЕНЕН АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Военна авиация - ПО СВЕТА
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0625s ][ Queries: 12 (0.0037s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker