Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
САЩ решиха да продадат на Южна Корея партида зенитни ракети · Украйна не е поканила Русия на церемонията по встъпване в длъжност на Зеленски · Самолетоносачна ударна група на САЩ за първи път за последните десет години приближи Аляска · Китай разкри първия 5G смарт музей" · Елена Йончева пропуснала да декларира, че живее в Драгалевци под наем срещу 3400 лева на месец (Обзор) · Сърбия завърши последната отсечка от магистрала към Гърция и Турция ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Нед 19 Май 2019, 13:18
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » krile.net - ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ ВОЕНЕН АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Военна авиация - ПО СВЕТА
F-35
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 1 от 54 [805 Мнения]   Иди на страница: 1, 2, 3, ..., 52, 53, 54 Следваща
Автор Съобщение
Fox Mulder


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 3301
Местожителство: София/Димитровград

МнениеПуснато на: Вто 15 Юни 2004, 04:41    Заглавие:  F-35  

Интересни неща стават около този самолет, така, че му дойде времето за собствена тема.

Ето първо една адски интересна статия от Aviation Week & Space Technology за сроковете на разработка и доставка:

F-35 In-Service Dates Slide
By Robert Wall
06/13/2004 08:29:39 PM

STRETCHED-OUT

Top Pentagon officials are about to consider a new course for the F-35 Joint Strike Fighter that includes delaying the fielding by two years.

The adjustments are merely the latest ripple stemming from the Pentagon's realization last year that the fighter is overweight. Managers have opted to spend more time and money early in the development program to tackle the weight problem which is impacting, in particular, the short takeoff and vertical landing (Stovl) version. Program officials had already delayed design reviews and indicated first flights of the various models would incur schedule slips.

The move will further complicate deliberations for British military planners at a time when they are reviewing which version of the multirole fighter to buy. If the U.K. bows out of the Stovl version, it would buy the carrier-based configuration instead.

The Pentagon's top acquisition panel is to convene as early as this week to discuss whether the new schedule is acceptable. The revised plan calls for the U.S. Marine Corps to remain the first to field the F-35. However, the in-service date is now projected to be 2012, rather than 2010. The U.S. Air Force's initial operational capability with the conventional takeoff and landing version (CTOL) has been delayed to 2013 from 2011.

The U.S. Navy's carrier-based model would reach service in 2013, a one-year delay rather than two. The original Navy schedule was not as aggressive as those of its sister services, so the effect of the delay is least on its version. Navy officials aren't overly concerned by the development. Since the F/A-18E/F production line is hot, the Navy can easily avoid operational shortfalls, notes Capt. David Philman, who oversees strike aircraft requirements for the Navy.

The British in-service date is still undefined, although it is likely to be in 2013 or later, according to a U.S. government schedule. The U.K. wanted to take delivery of JSFs as early as 2010, with an initial operational capability in 2012 concurrent with the fielding of the first of two new aircraft carriers.

First flight of the CTOL will now take place in late 2006, while the first Stovl model will fly in mid-2007, says John C. McKeown, JSF's technical director. Both of those aircraft will be in the original configuration and not feature some of the weight reduction measures being implemented for later models. The carrier version would fly in 2008, also a year later than planned.

Critical design review for the CTOL aircraft, the first to take place, is set for November 2005. The Stovl review will follow in mid-2006 and the carrier version in 2007. The start of low-rate production so far is holding steady and is slated for mid-2006.

McKeown told the American Helicopter Society that the government and Lockheed Martin have made great strides in recent months to reduce the F-35's weight to achieve range performance goals. However, he suggested that for the Stovl version--which last year was still 2,400 lb. overweight--more needs to be done since managers are taking a very conservative view as to weight savings. In fact, he indicated weight reductions alone won't achieve the desired results and that the services will likely have to trade off some JSF performance parameters.

Top level performance goals--such as a 450-naut.-mi. combat radius for the Marines with the ability to land on a ship while carrying two 1,000-lb. bombs and two AIM-120 missiles--are unlikely to be affected. However, smaller requirements could be adjusted. For instance, the wave-off flight pattern the U.K. uses is smaller than for U.S. carrier operations. Adhering to the U.K. standard would reduce fuel requirements when returning to the ship and save weight.

McKeown noted that managers are looking to performance trades because they want to avoid being overly aggressive in their on-aircraft weight reduction initiatives. There is concern that cutting too much weight could jeopardize the airframe's durability and drastically boost life-cycle costs. Similarly, the government so far is steering clear of pressuring engine makers Pratt & Whitney and General Electric to boost thrust to offset the higher weight, because such efforts curtail the life of the F135 and F136 powerplants. Engineers hope that installed engine weight will generate about 500 lb. of additional savings in areas such as the inlet.

Deciding on what weight savings to pursue hasn't always been easy. Some suggestions could have led to negative results in other areas, so managers are closely scrutinizing every measure before proceeding.

In terms of range performance, Mc- Keown said USAF and Navy aircraft pretty much meet their requirement. Developers also have brought the carrier version's maximum on-ship landing speed near the target of 145 kt. with more work being done. The Navy official notes that the projected approach speed is adequate and that the improvements being sought are intended to reduce strain on the airframe during landing.

The Stovl aircraft also can meet its range requirements, even with the added weight, but it can't do so when landing vertically, in zero wind and with the required "bring back"--weapons and fuel.

Although weight has received lots of attention, there are some long-term challenges managers are grappling with. For instance, McKeown said development of JSF's extensive prognostics and health management system could become a challenge to complete in time. Moreover, software is likely to be a hurdle, with 5-6 million lines of code on the aircraft and another 6-8 million lines for mission planning and other ground equipment directly related to the fighter. Coding of the initial aircraft flight software is ongoing, and first results should become available next year.

JSF program director USAF Maj. Gen. John Hudson also noted that there are continuing problems working international aspects of the program, such as sharing information on datalinks, logistics, and in the long-term software support arena.

In the coming months, designers also hope to set interoperability demands. Interoperability, the ability to share information with other systems, is one of JSF's key performance parameters. But there is a potentially large pitfall because not all the interoperability demands have been set, since some systems that will interface with JSF aren't fully defined. The challenge to developers is to devise a configuration that can accommodate those later, McKeown notes.


Скапана история. Като гледам как разтягат сроковете за доставка ми става лошо. Интересно дали 2012 ще бъде последната година, мен лично малко ме съмнява.
Освен това партньорите в програмата JSF вече са малко колебливи. Норвегия се оттегли, но после се върна при разни условия. Турците се оглеждат за нещо по-добро. Холандците направиха разни компютърни симулации и излезе, че F-35 и Rafale са доста близки като показатели.
Интересна история общо взето.

Една интересна страничка:
F-35 Joint Strike Fighter (JSF)

_________________
In My Humble Opinion
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ICQ Номер 
Jolly Roger
Гост


МнениеПуснато на: Пет 16 Юли 2004, 01:14    Заглавие: Zapochna proizvodstvoto na 1-via opiten obrazets  

Lockheed zapochna proizvodstvoto na parvija opiten obrazets na F-35 JSF J-joint
S-strike
F-fighter
v ponedelnik July-12 v zavoda na Lockheed Martin(narichan na jargon"bomber plant") zapadno ot Fort Worth.
VIP-gosti,polititsi ot visok rang,otpraznuvaha nachaloto na izgotvjaneto na osnovnija komponent ot konstr. na fjuzelaja.Samolatat trjabva da bade gotov za parvi test polet prez ljatoto na 2006 god.
Njakolko hiljadi rabotni mesta se otkriha otkakto Lockheed Martin skljuchi dogovora za proizvodstvoto na JSF-ra.
Ochakva se mnogomilijardnata programa/porachka da spasi 62-godishnata kompanija i osiguri rabota za njakolko desetiletija(orientirovachno 2037 god.).
Sen.Kay Bailey Hutchison,R-Texas
U.S.Rep.Kay Granger,R-Fort Worth
Fort Worth Mayor James Ouzts
Pat Lane,prezident na mestnija klon na International Association of Machinists & Aerospace Workers
napisaha pojelanie v/u edin ot elementite ot nabora"Let the soaring begin".
Okonchatelnata sglobka trjabva da bade prez May-2005god.A za ljatoto na 2006 god. e predvideno nachaloto na test poletite.
Prez January-2004 god. Pentagona prie reshenie da uvelichi investitsiite v tozi proekt i za sega stoinostta na proekta e okolo $ 40.5 mlrd.
Tazi prolet Minist. na Otbranata otseni stoinostta na tselija proekt,kojto trjabva da prikljuchi 2037 god. na $244 mlrd.,kojto vkljuchva zakupuvaneto na 2 457 samoleta.
Planovete predvijdat da se postrojat 22 test mashini:14 ot tjah za letatelni testove
8 za testove na radarni i drugi vidove sistemi
Parvija boesposoben samolet trjabva da postapi na vaorajenie do September-2009 god.
Върнете се в началото
LooneyFlyer


Регистриран на: 21 Мар 2004
Мнения: 473
Местожителство: Dallas, TX

МнениеПуснато на: Пет 16 Юли 2004, 04:13    Заглавие:  

Vsushtnost zapochna proizvodstovoto na chetvurtia samolet! Tri biaha postroeni do sega za purvonachalni testove. Ot tiah dva letiaha.
Prez mesec mart imah sreshta s Maj. "Turbo" Tomasetti, test pilot na F-35 of strana na US Marine Corps. Mnogo go hvali samoleta, kato nai-veche go sravniavashe s Harrier, na koito toe e bil dulgogodishen test pilot. Obsho vzeto ne spodeli nikakvi sekreti. No ostanah s vpechetlenito che tova shte e poslednia pilotiran ot chovek na borda samolet.
Kato za nachalo shte se izpolzva obedinena systema na radara. Taka che letiashi zaedno samoleti da mogat da vijdat radarite na ostanalie i taka da ovelichat mnogokratno obsega. V budeshte se predijdat testove na UAV variant na F-35 koito da se izpolzva kato wingman na vodacha. No zasega tova e samo proekt.

_________________
Tempt me not!
I can do it myself!
_________________
N19174
N11VD (Reserved)
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя AIM Адрес 
ICQ Номер 
Jolly Roger
Гост


МнениеПуснато на: Пон 19 Юли 2004, 06:16    Заглавие: Ah prostete  

Source:Star-Telegram/tuesday,July 13,2004 Very Happy
Zaglavieto na statijata e "Within striking distance"-kato pilotnoto izrechenie e "Assembly begins on section of first plane in $244 billion Joint Strike Fighter project". Shocked
Vav vestnika sledva snimka na VIP person-a Dain Hancock,president of Lockheed Martin Aeronautics,signs a piece of the Joint Strike Fighter's Bulkhead. :o
Okonchatelnata sglobka na JSF shte bade vav Fort Worth,kato:
Northrop osigurjavat srednata sektsija na Fjuzelaja i nosovata chast vmestvashta radara
BAE strojat kila i opashnite ploskosti/opashnoto operenie
Lockheed Martin prednitsata i krilete
I naj-vajnoto v tozi jivot-4 000 Lockheed-rabotnitsi vav Fort Worth,rabotjat (neka se izrazim po komunisticheski) RAMO DO RAMO po JSF-ra,zaedno s drugite rabotnitsi ot BAE i Lockheed Martin.
Statijata e pridrujena s fotosi ot show-to(NA BULGARSKI-PREZENTATSIJATA) Crying or Very sad delo na korespondenta na Newspaper-a Richard W.Rodriguez.
Върнете се в началото
Han Solo
[Moderator]

Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 3207
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пон 19 Юли 2004, 17:11    Заглавие:  

Интересни материал ама разчитам само тоя на Фокс, за другите ми трябва преводач.... Wink Пишете на кирилица бе момчета ако го правите и тая тема ще се чете и ще се пише в нея
_________________
May the Force be with You
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Fox Mulder


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 3301
Местожителство: София/Димитровград

МнениеПуснато на: Сря 15 Сеп 2004, 23:49    Заглавие:  

Нещо доста интересно около F-35.
До сега се смяташе, че USAF ще купи 1763 броя F-35 в конфигурация CTOL (conventional takeoff and landing). В понеделник обаче високопоставен генерал от USAF е заявил, че най-вероятно ще се купят и "стотина" F-35 в конфигурация STOVL (short takeoff and vertical landing).

Подробности тук:
http://www.aviationnow.com/avnow/news/channel_aerospacedaily_story.jsp?id=news/jsf09144.xml

_________________
In My Humble Opinion
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ICQ Номер 
Fox Mulder


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 3301
Местожителство: София/Димитровград

МнениеПуснато на: Съб 18 Сеп 2004, 03:41    Заглавие:  

Няколко интересни новости около F-35 от тези дни:

New Active Noise Reduction Earplugs Promise Relief for JSF Maintainers

JSF chief confident remaining problems will be resolved

With Weight Issues Resolved, F-35 Focus Turns to Production

_________________
In My Humble Opinion
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ICQ Номер 
FoulBay

Регистриран на: 20 Фев 2004
Мнения: 618
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Съб 18 Сеп 2004, 09:42    Заглавие:  

http://www.airforcetimes.com/story.php?f=1-292925-354931.php
казва The F-35 Joint Strike Fighter weight issues have largely been resolved, but incorporating both a gun and a boom-refueling capability on the short-take-off variant has not been accomplished,


Какво е "boom-refueling capability"?
Boom трябва да е това, което стърчи
напред от самолета и през което се
поема горивото. Какъв друг refueling
capability може да има, освен през
такъв boom?
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Сашо

Регистриран на: 03 Яну 2004
Мнения: 1879
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Съб 18 Сеп 2004, 09:56    Заглавие:  

Boom-refueling - това е вариантът задозареждане с твърда телескопична щанга, монтирана на самолет-цистрена - както е във ВВС на САЩ. boom = щанга в този случай.
Тоест в долното с еказва, че не е извършено монтиране на оръдие и реализиране на системата за дозареждане с твърда щанг /тоест няма приемен възел/.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
FoulBay

Регистриран на: 20 Фев 2004
Мнения: 618
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Съб 18 Сеп 2004, 10:19    Заглавие:  

Сашо написа:
Boom-refueling - това е вариантът задозареждане с твърда телескопична щанга, монтирана на самолет-цистрена - както е във ВВС на САЩ. boom = щанга в този случай.


Тази щанга е върху самолетът-цистерна, така ли?
А не върху приемникът на гориво? -- F35 в този случай.

Нещо не разбирам. Колкото снимки на зареждане във
въздуха съм виждал, винаги от цистерната назад се
проточва/опъва от струята един маркуч с нещо като
фуния, сочеща назад; а от приемникът напред стърчи
тръба (?щанга?), която влиза във фунията.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Сашо

Регистриран на: 03 Яну 2004
Мнения: 1879
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Съб 18 Сеп 2004, 10:29    Заглавие:  

Фул-пич - чети повече! Този форум книгите и учебниците няма да замести.
Има две масови системи за дозареждане.
1. ВВС на САЩ - твърда щанга от цистерната с накрайник, дето оператор го управлява и влиза в приемнен възел в дозареждания самолет. Виж статията в Криле преди няколко броя за холандските самолети-цистерни. Ако не си чел Криле - не виждам за какво разговаряме. Смятам, че тук сме се събрали фенове на авиацията и списанието с някаква базова авиационна култура. Все едно да се питаме - защо са му на самолета крила?
2. Система с гъвкав шланг и конус,в който влиза щангата (refueling probe) от дозареждания самолет. По-масово се ползва.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Han Solo
[Moderator]

Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 3207
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Съб 18 Сеп 2004, 10:51    Заглавие:  

И системата шланг - конус се използва доколкото знам в авиацията наСАЩ към ВМС - тогава на зареждания самолет има щанга за дозареждане която се намира пред пилота /в ляво или дясно/ за да може да се насочи към конуса Смята се че това е по-трудното зареждане защото зареждания , който обикновено е и по-лек от танкера попада в трубуленцията зад цистерната и всичко зависи повече от майсторството на пилота, а не от оператора на щангата /Boom-a/
_________________
May the Force be with You
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
FoulBay

Регистриран на: 20 Фев 2004
Мнения: 618
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Съб 18 Сеп 2004, 11:16    Заглавие:  

Сашо, съжалявам, ако съм те подразнил.
Базовите ми знания за авиация са съвсем
базови и нямам никакви претенции да съм
експерт. Наистина, четене му е майката,
но денонощието има 24 часа само...
Сп. Криле си купувам не много редовно,
признавам.

Намерих този линк, който общо-взето
обяснява нещата
http://www.centennialofflight.gov/essay/Evolution_of_Technology/refueling/Tech22.htm
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
борден


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 2881
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Съб 18 Сеп 2004, 12:10    Заглавие:  

Цитат:
The F-35 Joint Strike Fighter (JSF) program is sponsoring the development of advanced hearing protection technologies designed to prevent noise-induced hearing loss for Navy, Marine Corps and Air Force Joint Strike Fighter maintenance personnel.

Тия яко се чудят откъде да източат пари! Very Happy
Не че е лошо това де (за слуха на ИТС)...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Възкресител

Регистриран на: 11 Юни 2004
Мнения: 277

МнениеПуснато на: Съб 18 Сеп 2004, 18:49    Заглавие:  

***

__________________
Аман от възкресителски простотии!!!
Fox

_________________
На нас глядят в бинокли, в трубы сотни глаз
И видят нас от дыма злых и серых,
Но никогда им не увидеть нас
Прикованными к веслам на галерах!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
ICQ Номер 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 1 от 54 [805 Мнения]   Иди на страница: 1, 2, 3, ..., 52, 53, 54 Следваща
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » krile.net - ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ ВОЕНЕН АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Военна авиация - ПО СВЕТА
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0732s ][ Queries: 12 (0.0056s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker