В момента е: Нед 17 Фев 2019, 05:25 Часовете са според зоната UTC + 2 |
Ъгъл на атака! Що е то?
|
Предишната тема :: Следващата тема |
Страница 3 от 7 [100 Мнения] | Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 Следваща |
Автор | Съобщение | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
slice
![]() Регистриран на: 01 Яну 2004 Мнения: 1801 Местожителство: София |
абе в краткия си опит във висшето образование, съм забелязал, че всеки си избира осите както му дойде... наистина в старите руски книжа по механика винаги се избира z за вертикална, ама принципно по математика 3ч. доц. П. винаги отбеляваше със тази буква оста която е перпендикулярна на чертежа... та в дефиницията на бордния не се споменава май изрично "хоризонталната равнина" и си мисля, че става въпрос за вертикалната равнина, която се явява р-на на симетрия за самолета.... по този начин поне аз виждам смисъл в така изказаната дефиниция.... иначе нама да има такъв, защото при липсата на компонента по z всички скоросит ще се проектират върху Oх, а ъгъла м/у Ох и Ох е.... хм... изненада 0 градуса ![]() _________________ ![]() |
||||||||
|
|||||||||
![]() |
|||||||||
FoulBay
Регистриран на: 20 Фев 2004 Мнения: 618 Местожителство: София |
това остана непрехвърлено в оригиналната тема, явно съм го пуснал по време на прехвърлянето.
Откъде да започна... Първо, няма никакво значение -- от гл. точка на дефиницията на ъгъл на атака -- дали проекциите на зеления и червения вектор съвпадат, понеже те (зеленият и червеният) са скоростите в различни моменти. Ако се интересуваме от ъгъла на атака, гледаме какво е положението в даден момент и толкова. Иначе казано, избери си един от двата, зеления или червения, и забрави за другия ![]() Второ, от двумерна картинка на тримерна ситуация, каквато е схемата, никой не може каже каква е проекцията на кой да е вектор в-у Oxz (или коя да е друга равнина). Трябва поне още една картинка от друг ъгъл. Да поясня: само от тази илюстрация не става ясно дали Vи лежи в-у оста x (демек, нулева проекция в-у z), или сочи малко и към нас (ненулева проекция по z). Проекциите на зеления в-у Oxz са различни в тези две ситуации, които не можем да различим само от картинката. Ерго, казаното "като проектираш зеления и червения вектор в равнината Oxz установяваш, че проекциите СЪВПАДАТ" не е верно. Дори и да беше верно, то няма отношение към това дали дефиницията на бордния е добра. Както казах, гледай само една от вектор-скоростите. Трето, при именоването на осите като на картинката, интересува ни проекцията в-у Oxy, не в-у Oxz.
С риск да стана досаден, гледай или Vз, или Vи, не двете заедно.
Всичко си е наред! Ако проекцията на V в-у оста z е нулева, то дефиницията би била по-проста, именно, че ъгълът на атака е ъгълът м-у V и оста на самолета x . Дефиницията на бордния обаче третира общия случай, именно когато има ненулева проекция на V по z. Така че в никакъв случай не приемаме, че "проекцията на скоростта по оста Z е нула". |
||||||||
|
|||||||||
![]() |
|||||||||
борден
![]() Регистриран на: 01 Яну 2004 Мнения: 2881 Местожителство: София |
Ейй, много се е изписало тука бе! ![]() Началото на свързаната координатна система е центъра на маса на самолета. Остта ОХ е надлъжната ос на самолета (положителни стойности - по посока на полета), OY лежи в плоскостта на симетрия на самолета, перпендикулярна е на ОХ (положителни стойности - "нагоре"), а OZ е перпендикулярна на останалите две (положителни стойности - към дясно полукрило). Така че всички разсъждения и схемата на Слайс са вярни. Тони, още един път проверих какво съм написал (дясна ръка = самолетче, лява ръка = координатни системи ![]() Що се отнася до ъгъл на атака на самолета и на профила - действително обикновено те се различават. Огромната част самолети обаче са с постоянен ъгъл на поставяне на крилото (за изключение се сещам единствено за F-8 ) и по тази причина мисля, че в експлоатацията общоприето е да се говори за ъгъл на атака на самолета. По-лесно е някак си. Слайсе, едно уточнение - за свързаната координатна система не е коректно да се използват определения като "хоризонтална равнина" и "вертикална равнина". Сещаш се защо. Тези понятия са правилни за нормалната координатна система. |
||||||||
|
|||||||||
![]() |
|||||||||
King_Rat
![]() Регистриран на: 01 Яну 2004 Мнения: 3183 Местожителство: Пазарджик |
Като говорим за самолети с променлив_в_полет установъчен ъгъл на крилото, трябва да започнем със самолета на Георги Божинов. Все пак човекът е патентовал тази идея ![]() Често се използва т.нар. геометрично усукване на крилото - корневите сечения са с по-голям установъчен ъгъл от крайните сечения (ако някой се чуди защо АПУ-то на края на крилото на F-16 е наклонено надолу). В този случай местният ъгъл на атака варира по разпереността. _________________ mostly harmless ![]() |
||||||||
|
|||||||||
![]() |
|||||||||
LooneyFlyer
![]() Регистриран на: 21 Мар 2004 Мнения: 473 Местожителство: Dallas, TX |
Tova za koeto govirsh se kazva "twist angle" I se izpolva po prichina che sriva na kriloto zapochva ot ostnovata i zavurshva kum vurha na kriloto. Otricatelnia ugul na shodimost mejdu vurha i osnovata spomaga da se dostigne po goliam kritichen ugul bez samoleta da izpadne v sriv. Vuprosnia twist angle e izkliuchitelno vajen za konfiguracia ot tipa letiasho krilo. _________________ Tempt me not! I can do it myself! _________________ N19174 N11VD (Reserved) |
||||||||
|
|||||||||
![]() |
|||||||||
King_Rat
![]() Регистриран на: 01 Яну 2004 Мнения: 3183 Местожителство: Пазарджик |
Така му казват американците. Те са тъпи, мани ги ![]() Иначе говорим за едно и също. _________________ mostly harmless ![]() |
||||||||
|
|||||||||
![]() |
|||||||||
LooneyFlyer
![]() Регистриран на: 21 Мар 2004 Мнения: 473 Местожителство: Dallas, TX |
Abe az ne znam koi e tup i koi ostur, ama tuk se skusvat da letiat i da stroiat samoleti ![]() ![]() ![]() _________________ Tempt me not! I can do it myself! _________________ N19174 N11VD (Reserved) |
||||||||
|
|||||||||
![]() |
|||||||||
King_Rat
![]() Регистриран на: 01 Яну 2004 Мнения: 3183 Местожителство: Пазарджик |
Е да. Това е нормално. Дават се забавления на пролетариите, за да игнорират класовото неравенство. ![]() _________________ mostly harmless ![]() |
||||||||
|
|||||||||
![]() |
|||||||||
LooneyFlyer
![]() Регистриран на: 21 Мар 2004 Мнения: 473 Местожителство: Dallas, TX |
Ti mai govorish za suvetskia soiuz? Da ne obrushtame vuprosa na politicheski, ama ako amerikancite s nishto ne sa ni pomognali to rusnacite sus sigurnost sa ni vurnali desetiletian nazad! Samo mi otgovori zashto v Bulgaria ne sushtestvuva avoipromishtlenost, sled kato predi '44 sme imali tri aviaozavoda? _________________ Tempt me not! I can do it myself! _________________ N19174 N11VD (Reserved) |
||||||||
|
|||||||||
![]() |
|||||||||
delyan
Регистриран на: 28 Мар 2004 Мнения: 362 |
LooneyFlyer, Къде учиш! Аз съм завършил Embry Riddle в Daytona Beach с ACET (Aircraft Engineering Technology). |
||||||||
|
|||||||||
![]() |
|||||||||
LooneyFlyer
![]() Регистриран на: 21 Мар 2004 Мнения: 473 Местожителство: Dallas, TX |
Az sum v Dallas, ucha v University of Texas at Arlington, Aerospace engineering. Septemvri pochvam Junior, a sega dovurshvam fluid&solid mechanics. Da ne mi e skuchno prez liatoto ![]() Inak letia v edin mesten avioclub. Mackata deto go pritejava e ukrainka i mi dava otstupka ![]() _________________ Tempt me not! I can do it myself! _________________ N19174 N11VD (Reserved) |
||||||||
|
|||||||||
![]() |
|||||||||
delyan
Регистриран на: 28 Мар 2004 Мнения: 362 |
Значи си взел Aerodynamics вече. Това ми беше най-трудното. |
||||||||
|
|||||||||
![]() |
|||||||||
LooneyFlyer
![]() Регистриран на: 21 Мар 2004 Мнения: 473 Местожителство: Dallas, TX |
Nope! Na esen s pesen ![]() Ti sega po specialnost li rabotish? _________________ Tempt me not! I can do it myself! _________________ N19174 N11VD (Reserved) |
||||||||
|
|||||||||
![]() |
|||||||||
delyan
Регистриран на: 28 Мар 2004 Мнения: 362 |
Не точно по специалноста, но какво да се прави. Работа е! Бачкам за Sikorsky в Connecticut като "designer" на ел. компоненти (avionics). Инсталирам ги с CATIA. |
||||||||
|
|||||||||
![]() |
|||||||||
slice
![]() Регистриран на: 01 Яну 2004 Мнения: 1801 Местожителство: София |
пример крилото на A320.... точно него гледам да десктопа си докато чета темата ![]() _________________ ![]() |
||||||||
|
|||||||||
![]() |
|||||||||
Страница 3 от 7 [100 Мнения] | Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 Следваща |
Предишната тема :: Следващата тема |
Не Можете да пускате нови теми Не Можете да отговаряте на темите Не Можете да променяте съобщенията си Не Можете да изтривате съобщенията си Не Можете да гласувате в анкети |
[ Time: 0.0817s ][ Queries: 12 (0.0048s) ][ Debug on ] |