Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Ще влезе ли МО във война с работодателите? · 21 август 1877 - Започват боевете за връх Шипка · Заемът за F-16 набъбна до 900 млн. лв. · Сърбия залага на въоръжаването · МО на РФ: В ученията "Център-2019" участие ще вземат почти 130 000 военни от 8 страни · САЩ увеличават на военното си присъствие в Румъния ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Сря 21 Авг 2019, 10:43
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » ОБЩА СТАЯ » ОБЩ АРХИВ » Криле
Ъгъл на атака! Що е то?
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 5 от 7 [100 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 Следваща
Автор Съобщение
Stoyan
[Moderator]


Регистриран на: 03 Май 2004
Мнения: 2400
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Нед 27 Юни 2004, 22:14    Заглавие:  

борден написа:
Stoyan написа:
А аз малко ще изменя тмата на разговор като попитам какво е "Крах шаси в неутрално"?
Ясно, че е доста съкратено понятие и е свързано с шасито, но не разбирам за какъв кран става дума! Laughing
Просветлете ме, млоя! Very Happy

Повечето руски самолети имат три положения на крана за шасито - прибиране, спускане и неутрално. Щом се прибере колесника летеца премества крана от положение "прибиране" на "неутрално".


Благодаря!
Между другото защо сменихте името на темата? Evil or Very Mad

_________________
a.k.a airmanbg


Click to see if image is larger Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
slice


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 1801
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Нед 27 Юни 2004, 22:18    Заглавие:  

Stoyan написа:
борден написа:
Stoyan написа:
А аз малко ще изменя тмата на разговор като попитам какво е "Крах шаси в неутрално"?
Ясно, че е доста съкратено понятие и е свързано с шасито, но не разбирам за какъв кран става дума! Laughing
Просветлете ме, млоя! Very Happy

Повечето руски самолети имат три положения на крана за шасито - прибиране, спускане и неутрално. Щом се прибере колесника летеца премества крана от положение "прибиране" на "неутрално".


Благодаря!
Между другото защо сменихте името на темата? Evil or Very Mad


не е сменяно името, а просто отделихме мненията в нова тема... погледни внимателно и ще видиш че старата си седи, а ти пускаш въпроси за шасита в тема за кгъл на атака Smile

_________________
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
Stoyan
[Moderator]


Регистриран на: 03 Май 2004
Мнения: 2400
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пон 28 Юни 2004, 10:53    Заглавие:  

Е тва е щтото не съм видял че сте ги отделили мненията!
Дупреждавайте друг път!
И Slice не е смешно, че съм толкова залйолян(не знам каде ми е ер малък или по-точно го нямам!) Laughing

_________________
a.k.a airmanbg


Click to see if image is larger Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
harrier


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 1594
Местожителство: София/Nuernberg

МнениеПуснато на: Пон 28 Юни 2004, 10:57    Заглавие:  

На клавиша X.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
Stoyan
[Moderator]


Регистриран на: 03 Май 2004
Мнения: 2400
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пон 28 Юни 2004, 10:59    Заглавие:  

Еее, аз прегледах цялата клавиатура и не го видях!
Благодаря! Laughing

_________________
a.k.a airmanbg


Click to see if image is larger Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
toni75

Регистриран на: 02 Яну 2004
Мнения: 434
Местожителство: Щутгарт, Германия

МнениеПуснато на: Пон 28 Юни 2004, 17:39    Заглавие:  

Както вече обещах на FoulBay, ето една скица по въпроса какво е хорда на крилен профил:

Click to see if image is larger

Ако си представим, че оцветеното в жълто е сечение на крило (секущата равнина е успоредна на равнината на симетрия на самолета Exclamation ), което бива обтичано от въздушния поток по скицирания начин (зелените линии), то различаваме следните по важни точки:

- точка G: център на тежестта на крилния профил. В нея съм нанесъл вектора на скортостта V.
- точка А: нарича се точка на заприщване (думата не е особено благозвучна Smile , но това е българският термин за тази точка). По дефиниция това е точката, в която скоростта на течението V=0
- точка B: намира се на изходящия ръб на крилото

Под хорда на профила разбираме отсечката AB (червената отсечка). Ъгълът, заключен между хордата на профила и вектора на скоростта е прочутия ъгъл на атака, за които говорим през цялото време в тази тема Smile . Означава се с "алфа". За по-голяма прегледност съм го означил долу (правата CD е успоредна на вектора V.

Тук съм разгледал двуизмерния случаи: вектора на скоростта лежи в равнина, успоредна на равнината на симетрия на самолета. Ако това не е така (при наличие на плъзгане), вектора на скоростта трябва първо да се проктира в тази равнина и после по горната картинка се определя ъгъла на атака. Smile

Ами... това е накратко по въпроса с хордата. Very Happy

_________________
http://planepictures.net/netsearch4.cgi?stype=name&srng=1&srch=Toni+Georgiev&offset=0&range=25
http://www.jetphotos.net/showphotos.php?userid=8462
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
FoulBay

Регистриран на: 20 Фев 2004
Мнения: 618
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пон 28 Юни 2004, 18:06    Заглавие:  

toni75 написа:
.....
Под хорда на профила разбираме отсечката AB (червената отсечка). Ъгълът, заключен между хордата на профила и вектора на скоростта е прочутия ъгъл на атака, за които говорим през цялото време в тази тема Smile . Означава се с "алфа". За по-голяма прегледност съм го означил долу (правата CD е успоредна на вектора V.

Тук съм разгледал двуизмерния случаи: вектора на скоростта лежи в равнина, успоредна на равнината на симетрия на самолета. Ако това не е така (при наличие на плъзгане), вектора на скоростта трябва първо да се проктира в тази равнина и после по горната картинка се определя ъгъла на атака. Smile


Ясно, благодаря!

А пак да попитам, плъзгането на английски yaw ли се казва?

Вторият параграф е точно това, което и аз казвах,
така че не е имало спор изобщо, нещо не сме се били
разбрали.

Поздрави!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
King_Rat


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 3183
Местожителство: Пазарджик

МнениеПуснато на: Пон 28 Юни 2004, 18:13    Заглавие:  

Tо все така става. Wink
_________________
mostly harmless
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
ICQ Номер 
скипаджията

Регистриран на: 22 Яну 2004
Мнения: 382

МнениеПуснато на: Пон 28 Юни 2004, 18:27    Заглавие:  

Yaw ("йооо") е въртене около вертикалната ос. Терминът на български е рискание, от руската дума "рыскать" -- "да лъкатушиш" и изобщо да правиш каквото прави човек след бутылочка водочки. И на английски терминът е странен и не се ползва извън тесните авиационни и морски кръгове.

А терминът за плъзгане на анлийски е Slip или Sideslip ("слип", "сАйдслип").
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
toni75

Регистриран на: 02 Яну 2004
Мнения: 434
Местожителство: Щутгарт, Германия

МнениеПуснато на: Пон 28 Юни 2004, 19:35    Заглавие:  

FoulBay написа:
Ясно, благодаря!
Вторият параграф е точно това, което и аз казвах,
така че не е имало спор изобщо, нещо не сме се били
разбрали.!


Моля ! Very Happy
Важното е, че накрая все пак се разбрахме Very Happy Wink

_________________
http://planepictures.net/netsearch4.cgi?stype=name&srng=1&srch=Toni+Georgiev&offset=0&range=25
http://www.jetphotos.net/showphotos.php?userid=8462
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
toni75

Регистриран на: 02 Яну 2004
Мнения: 434
Местожителство: Щутгарт, Германия

МнениеПуснато на: Пон 28 Юни 2004, 19:47    Заглавие:  

Аз пак се връщам на моя въпрос: LooneyFlyer и борден написаха по-горе, че скоростта не оказва влияние на критичния ъгъл на атака. Наистина ли това e безусловно така?
Аз съм чел, че при сработване на звуковата сугнализация в кабината за опасна близост до критичния ъгъл на атака, пилотите трябва веднага

1) да натиснат носа на самолета надолу и
2) да дадат газ.

Така ги учат, това със сигурност го зная. LooneyFlyer (а и не само той Wink ) би трябвало да го потвърди. Smile

Въпроса ми е: ако скоростта не влияе на критичния ъгъл на атака, защо пилотите трябва да подават газ в тази ситуация ?

_________________
http://planepictures.net/netsearch4.cgi?stype=name&srng=1&srch=Toni+Georgiev&offset=0&range=25
http://www.jetphotos.net/showphotos.php?userid=8462
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Han Solo
[Moderator]

Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 3207
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пон 28 Юни 2004, 20:04    Заглавие:  

toni75 написа:
Аз пак се връщам на моя въпрос: LooneyFlyer и борден написаха по-горе, че скоростта не оказва влияние на критичния ъгъл на атака. Наистина ли това e безусловно така?
Аз съм чел, че при сработване на звуковата сугнализация в кабината за опасна близост до критичния ъгъл на атака, пилотите трябва веднага

1) да натиснат носа на самолета надолу и
2) да дадат газ.

Така ги учат, това със сигурност го зная. LooneyFlyer (а и не само той Wink ) би трябвало да го потвърди. Smile

Въпроса ми е: ако скоростта не влияе на критичния ъгъл на атака, защо пилотите трябва да подават газ в тази ситуация ?

А аз доколкото знам звукова сигнализация сработва при опасност от срив /stall/ който се получава или при достигане на критичния ъгъл или при много ниска скорост... тоест не знам дали е специфична сигнализация за достигане на критични ъгли

_________________
May the Force be with You
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
LooneyFlyer


Регистриран на: 21 Мар 2004
Мнения: 473
Местожителство: Dallas, TX

МнениеПуснато на: Пон 28 Юни 2004, 23:12    Заглавие:  

Kato se pribera obstoino shte napisha za razlichnite vidove sriv. Da te sa nikoko i oshte pluzgane na angliiski se kazva "slip".
_________________
Tempt me not!
I can do it myself!
_________________
N19174
N11VD (Reserved)
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя AIM Адрес 
ICQ Номер 
Гост
Гост


МнениеПуснато на: Пон 28 Юни 2004, 23:16    Заглавие:  

наистина скоростта не оказва влияние на критичния ъгъл на атака (за непълзящи течения).
подемната сила зависи от скоростта и от коефициента на подемна сила. тоя коефициент в общия случай се увеличава с увеличаване на ъгъла на атака дордето не настъпи срив.
така че за примерно хоризонтален полет подемната сила трябва да е равна на теглото на самолета, демек почти константа.
значи с намаляването на скоростта трябва да увеличим коефициента(ъгъла на атака) за да запазим подемната сила толкова голяма че да уравновеси теглото.
намалявайки намалявайки скоростта увеличаваме увеличаваме ъгъла дорде не достигнем критичния.
По принцип сигнализацията сработва при достигане на определен ъгъл на атака, което при установен полет означава и ниска скорост.
При големи скорости също може да се достигне критичен ъгъл на атака, но това е свързано и с по-голяма подемна сила, ...примерно вираж с голям ъгъл на наклона.

и двете неща и заедно и поотделно - натискане на носа надолу и даване на газ, по пряк или косвен начин довеждат до намаляване на ъгъла на атака и увеличаване на скоростта.
Върнете се в началото
LooneyFlyer


Регистриран на: 21 Мар 2004
Мнения: 473
Местожителство: Dallas, TX

МнениеПуснато на: Вто 29 Юни 2004, 00:03    Заглавие:  

Gosta po-gore obiasni dosta iasno kakvo e sriv pri minimalna skorost. Vsichki samoleti imat minimalna skorost na letene bez i sus zadrilki i drugi ustroistva za promiana na konfiguraciata na krilete. I pri dostigane na tezi skorosti se iziskva ot pilota da dade pulna gaz i da navede nosa na samoleta.
Sriv obache moje da se poluchi i pri letene s po-goliama ot minimalnata skorost. Pimer za tova e koordiniran zavoi (bez slip) tam minimalnata skoros se povishava s factor na kvadratina koren na pretovarvaneto.
Ima i sluchai v koito e jelatelno samoleta da izpadne v srivl, tova e kogato podemnata sila na samoleta stigne do takava pri koiato moje da se poluchat traini deformacii ili razrushenie na detatili. Za tova v POH'a na samolota ima maximalna skorost na manevrirane. Zastoto ot sriv se izliza mnogo lesno dokato novi krila niama da mu poniknat na samoleta Wink.
Signalizaciata za sriv, pone na samoletite na koito az letia, se zadeistava kogato se dostigna ugul blizuk do kriticheskiat za samoleta. Samite hi-tech ustoistva sa svirki:D instalirani v krilata.

_________________
Tempt me not!
I can do it myself!
_________________
N19174
N11VD (Reserved)
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя AIM Адрес 
ICQ Номер 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 5 от 7 [100 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 Следваща
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » ОБЩА СТАЯ » ОБЩ АРХИВ » Криле
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0915s ][ Queries: 12 (0.0046s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker