Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Турция изпрати в Русия военни да се обучават да работят със С-400 · Украйна призова за изключването на Русия от Съвета за сигурност на ООН · Мъж си купи употребяван джип, откри скривалище с пари в багажника · Смяната на калибъра ще доведе до колосални разходи за Русия · Нова версия за двете убийства в Костенец · Air2030 - Конкурс за нов боен самолет на Швейцария: Изпитания на Rafale ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Сря 22 Май 2019, 11:55
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » krile.net - ГРАЖДАНСКИ АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Гражданска авиация - летища, снимки и коментари
Технически въпроси!
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 1 от 32 [480 Мнения]   Иди на страница: 1, 2, 3, ..., 30, 31, 32 Следваща
Автор Съобщение
FoulBay

Регистриран на: 20 Фев 2004
Мнения: 618
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пет 25 Юни 2004, 19:47    Заглавие:  Технически въпроси!  

борден написа:
Абе тука трябва да се направи малко уточнение.

Имаме две величини (в общия случай те не са равни!):
- ъгъл на атака (отбелязва се с алфа) - това дето го обясни Кинг_Рат - ъгълът между надлъжната ос на самолета ОX и проекцията на скоростта му върху плоскостта OXY от свързаната координатна система;
- ъгъл на тангажа (отбелязва се с тита) - ъгълът между надлъжната ос на самолета и хоризонталната плоскост OXgYg на нормалната координатна система.

Винаги съм се чудел как се дефинира надлъжна ос при "гърбави" самолети като Су27 и производните му.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
борден


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 2881
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пет 25 Юни 2004, 19:50    Заглавие:  

Ами не се дефинира. Това е първата линия, която се слага на чертожната дъска (компютъра). Пък каквото "стърчи" е последствие. Wink
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
FoulBay

Регистриран на: 20 Фев 2004
Мнения: 618
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пет 25 Юни 2004, 20:01    Заглавие:  

борден написа:
Ами не се дефинира. Това е първата линия, която се слага на чертожната дъска (компютъра). Пък каквото "стърчи" е последствие. Wink

Добре де, ако нямащ работните чертежи на самолета, а снимка/обикновен чертеж "в профил", как ще я определиш? За негърбав самолет, предполагам, е линията, свързваща екстремните точки, носа и опашката. Когато обаче носът е закривен надолу като при Су27, има разминаване между тази линия и "естествената" надлъжна ос, която човек би си представил.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Han Solo
[Moderator]

Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 3207
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пет 25 Юни 2004, 20:06    Заглавие:  

FoulBay написа:
Винаги съм се чудел как се дефинира надлъжна ос при
"гърбави" самолети като Су27 и производните му.
ами теглиш една линия между носа и геометричния център на соплото Very Happy ако не е например първия Ту22 на който двигателите му се намират в основата на вертикалния стабилизатор Laughing
_________________
May the Force be with You
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
борден


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 2881
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пет 25 Юни 2004, 20:09    Заглавие:  

Въобще няма нужда да се определя на око. Принципно в редовната експлоатация не се налага да се занимаваш по никакъв начин с осовата линия на самолета.
Иначе към всеки отделен самолет вървят албуми с нивелировъчни схеми, от които посредством измерване координатите на определен брой нивелировъчни точки може да се определи моментното съответствие на самолета с първоначалното му такова (когато е излезнал от завода). Пример - кацане като последното на Пилатуса. Замерва се самолета по нивелировъчната схема и се определя има ли деформации на корпуса му.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
FoulBay

Регистриран на: 20 Фев 2004
Мнения: 618
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пет 25 Юни 2004, 20:20    Заглавие:  

борден написа:
Въобще няма нужда да се определя на око. Принципно в редовната експлоатация не се налага да се занимаваш по никакъв начин с осовата линия на самолета.
Иначе към всеки отделен самолет вървят албуми с нивелировъчни схеми, от които посредством измерване координатите на определен брой нивелировъчни точки може да се определи моментното съответствие на самолета с първоначалното му такова (когато е излезнал от завода). Пример - кацане като последното на Пилатуса. Замерва се самолета по нивелировъчната схема и се определя има ли деформации на корпуса му.

Ясно. Нещата винаги са по-сложни, отколкото лаикът би предположил. Благодаря.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
борден


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 2881
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пет 25 Юни 2004, 20:37    Заглавие:  

Моля! Very Happy
По тези въпроси и аз съм в голяма степен лаик - просто съм слушал как се прави и съм виждал един-два пъти такива схеми. Wink
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
slice


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 1801
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Съб 26 Юни 2004, 14:17    Заглавие:  

аз обаче имам следните два въпроса:

1) що е то static port? прилагам и снимка от въпросното нещо на 737NG

Click to see if image is larger


2) какъв е нашенския термин за windshear

_________________
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
Гост
Гост


МнениеПуснато на: Съб 26 Юни 2004, 15:07    Заглавие:  

static port е мястото от където се снема статичното налягане и се свързва примерно с вариометъра, висотомера, скоростомера или друго оборудване на което е нужна информация за статичното налягане.

"wind share" си се превежда буквално "срез на вятъра"
Върнете се в началото
Han Solo
[Moderator]

Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 3207
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Съб 26 Юни 2004, 17:25    Заглавие:  

Stoyan написа:
Абе хора вие колко пъти по колко висши математики сте завършили? :o
Има да си почакам докат разбера за какво си говорихте! Crying or Very sad

Прав си Laughing добре че съм чел упътванията към различни достаръчно реалистични симулатори на самолети та ми е ясно що е туй АоА - ange of attack, и там е обяснено достатъчно ясно Wink там най просто беше казано: крилото е поставено под някакъв ъгъл и заради специфичния си профил създава подемна сила, колкото е по-голям ъгъла толкова е по-голяма подемната сила до момента в който не се образуват завихряния над крилото и подемната сила пада рязко, и най лаишки казано ъгъла между въздушния поток и ъгъла под който се намира крилото в даден момент е ъгъла на атака. подемната сила е по-малка при по ниски скорости и затова се налага да се увеличи ъгъла на атака за да се запази необходимата подемна сила Иначе туй дето го пише Слайса е много вярно ама е трудно да се разбере Embarassed

_________________
May the Force be with You
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Гост
Гост


МнениеПуснато на: Съб 26 Юни 2004, 17:52    Заглавие:  

За любознателните (на английски е обаче)

http://travel.howstuffworks.com/airplane.htm

VS11
Върнете се в началото
slice


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 1801
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Нед 27 Юни 2004, 08:39    Заглавие:  

още едно питане....

в стария форум уточнихме, че източниците на напрежение в самолетите са синусуидални с честота от порядъка на 400 Hz.... а знае ли някой в какъв поредък е ефективното напрежение?

_________________
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
борден


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 2881
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Нед 27 Юни 2004, 11:21    Заглавие:  

Обикновено основната променливотокова електросистема е трифазна, с напрежение 115/200 V (линейно/междуфазно).
За задвижване на жироскопическите прибори се използва трифазен ток с напрежение 36V (отново с честота 400 Hz).
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Han Solo
[Moderator]

Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 3207
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Нед 27 Юни 2004, 18:01    Заглавие:  

борден написа:
Обикновено основната променливотокова електросистема е трифазна, с напрежение 115/200 V (линейно/междуфазно).
За задвижване на жироскопическите прибори се използва трифазен ток с напрежение 36V (отново с честота 400 Hz).

Това дето го пишеш ме подсеща за един въпрос - има ли някаква стандартизация при ел. захранването на самолетите или всеки производител го кара на собствен стандарт

_________________
May the Force be with You
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
борден


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 2881
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Нед 27 Юни 2004, 21:48    Заглавие:  

Има разбира се. Незнам по какъв точно начин е организирано, но тези параметри на електроенергията са общоприети навсякъде. Което означава, че български МиГ-21 може да използва наземен източник на електроенергия, с който обикновено се запуска американски Boeing 777. Еднакви са даже розетките на щепселните съединения.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 1 от 32 [480 Мнения]   Иди на страница: 1, 2, 3, ..., 30, 31, 32 Следваща
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » krile.net - ГРАЖДАНСКИ АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Гражданска авиация - летища, снимки и коментари
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0860s ][ Queries: 12 (0.0074s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker