Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Индийските ВВС проведоха втори успешен пуск на крилата ракета с въздушно базиране BrahMos · Какви конвенционални оръжия е изнесла и внесла Украйна през 2018 г. · 96 години от рождението на военния парашутист подоф. Петър Томов · 21 държави гласуват утре на Евроизборите · Германия се отчете пред НАТО за увеличаването на разходите си за отбрана · Ново нападение на ислямисти в Нигерия ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
The time now is Sun 26 May 2019, 05:13
All times are UTC + 2
 Forum index » krile.net - ГРАЖДАНСКИ АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Гражданска авиация - летища, снимки и коментари
Технически въпроси!
Post new topic   Reply to topic View previous topic :: View next topic
Page 1 of 32 [480 Posts]   Goto page: 1, 2, 3, ..., 30, 31, 32 Next
Author Message
FoulBay

Joined: 20 Feb 2004
Posts: 618
Location: София

PostPosted: Fri 25 Jun 2004, 19:47    Post subject:  Технически въпроси!  

борден wrote:
Абе тука трябва да се направи малко уточнение.

Имаме две величини (в общия случай те не са равни!):
- ъгъл на атака (отбелязва се с алфа) - това дето го обясни Кинг_Рат - ъгълът между надлъжната ос на самолета ОX и проекцията на скоростта му върху плоскостта OXY от свързаната координатна система;
- ъгъл на тангажа (отбелязва се с тита) - ъгълът между надлъжната ос на самолета и хоризонталната плоскост OXgYg на нормалната координатна система.

Винаги съм се чудел как се дефинира надлъжна ос при "гърбави" самолети като Су27 и производните му.
Back to top
View user's profile Send private message 
борден


Joined: 01 Jan 2004
Posts: 2881
Location: София

PostPosted: Fri 25 Jun 2004, 19:50    Post subject:  

Ами не се дефинира. Това е първата линия, която се слага на чертожната дъска (компютъра). Пък каквото "стърчи" е последствие. Wink
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
FoulBay

Joined: 20 Feb 2004
Posts: 618
Location: София

PostPosted: Fri 25 Jun 2004, 20:01    Post subject:  

борден wrote:
Ами не се дефинира. Това е първата линия, която се слага на чертожната дъска (компютъра). Пък каквото "стърчи" е последствие. Wink

Добре де, ако нямащ работните чертежи на самолета, а снимка/обикновен чертеж "в профил", как ще я определиш? За негърбав самолет, предполагам, е линията, свързваща екстремните точки, носа и опашката. Когато обаче носът е закривен надолу като при Су27, има разминаване между тази линия и "естествената" надлъжна ос, която човек би си представил.
Back to top
View user's profile Send private message 
Han Solo
[Moderator]

Joined: 01 Jan 2004
Posts: 3207
Location: София

PostPosted: Fri 25 Jun 2004, 20:06    Post subject:  

FoulBay wrote:
Винаги съм се чудел как се дефинира надлъжна ос при
"гърбави" самолети като Су27 и производните му.
ами теглиш една линия между носа и геометричния център на соплото Very Happy ако не е например първия Ту22 на който двигателите му се намират в основата на вертикалния стабилизатор Laughing
_________________
May the Force be with You
Back to top
View user's profile Send private message 
борден


Joined: 01 Jan 2004
Posts: 2881
Location: София

PostPosted: Fri 25 Jun 2004, 20:09    Post subject:  

Въобще няма нужда да се определя на око. Принципно в редовната експлоатация не се налага да се занимаваш по никакъв начин с осовата линия на самолета.
Иначе към всеки отделен самолет вървят албуми с нивелировъчни схеми, от които посредством измерване координатите на определен брой нивелировъчни точки може да се определи моментното съответствие на самолета с първоначалното му такова (когато е излезнал от завода). Пример - кацане като последното на Пилатуса. Замерва се самолета по нивелировъчната схема и се определя има ли деформации на корпуса му.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
FoulBay

Joined: 20 Feb 2004
Posts: 618
Location: София

PostPosted: Fri 25 Jun 2004, 20:20    Post subject:  

борден wrote:
Въобще няма нужда да се определя на око. Принципно в редовната експлоатация не се налага да се занимаваш по никакъв начин с осовата линия на самолета.
Иначе към всеки отделен самолет вървят албуми с нивелировъчни схеми, от които посредством измерване координатите на определен брой нивелировъчни точки може да се определи моментното съответствие на самолета с първоначалното му такова (когато е излезнал от завода). Пример - кацане като последното на Пилатуса. Замерва се самолета по нивелировъчната схема и се определя има ли деформации на корпуса му.

Ясно. Нещата винаги са по-сложни, отколкото лаикът би предположил. Благодаря.
Back to top
View user's profile Send private message 
борден


Joined: 01 Jan 2004
Posts: 2881
Location: София

PostPosted: Fri 25 Jun 2004, 20:37    Post subject:  

Моля! Very Happy
По тези въпроси и аз съм в голяма степен лаик - просто съм слушал как се прави и съм виждал един-два пъти такива схеми. Wink
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
slice


Joined: 01 Jan 2004
Posts: 1801
Location: София

PostPosted: Sat 26 Jun 2004, 14:17    Post subject:  

аз обаче имам следните два въпроса:

1) що е то static port? прилагам и снимка от въпросното нещо на 737NG

Click to see if image is larger


2) какъв е нашенския термин за windshear

_________________
Click to see if image is larger
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
ICQ Number 
Guest
Guest


PostPosted: Sat 26 Jun 2004, 15:07    Post subject:  

static port е мястото от където се снема статичното налягане и се свързва примерно с вариометъра, висотомера, скоростомера или друго оборудване на което е нужна информация за статичното налягане.

"wind share" си се превежда буквално "срез на вятъра"
Back to top
Han Solo
[Moderator]

Joined: 01 Jan 2004
Posts: 3207
Location: София

PostPosted: Sat 26 Jun 2004, 17:25    Post subject:  

Stoyan wrote:
Абе хора вие колко пъти по колко висши математики сте завършили? :o
Има да си почакам докат разбера за какво си говорихте! Crying or Very sad

Прав си Laughing добре че съм чел упътванията към различни достаръчно реалистични симулатори на самолети та ми е ясно що е туй АоА - ange of attack, и там е обяснено достатъчно ясно Wink там най просто беше казано: крилото е поставено под някакъв ъгъл и заради специфичния си профил създава подемна сила, колкото е по-голям ъгъла толкова е по-голяма подемната сила до момента в който не се образуват завихряния над крилото и подемната сила пада рязко, и най лаишки казано ъгъла между въздушния поток и ъгъла под който се намира крилото в даден момент е ъгъла на атака. подемната сила е по-малка при по ниски скорости и затова се налага да се увеличи ъгъла на атака за да се запази необходимата подемна сила Иначе туй дето го пише Слайса е много вярно ама е трудно да се разбере Embarassed

_________________
May the Force be with You
Back to top
View user's profile Send private message 
Guest
Guest


PostPosted: Sat 26 Jun 2004, 17:52    Post subject:  

За любознателните (на английски е обаче)

http://travel.howstuffworks.com/airplane.htm

VS11
Back to top
slice


Joined: 01 Jan 2004
Posts: 1801
Location: София

PostPosted: Sun 27 Jun 2004, 08:39    Post subject:  

още едно питане....

в стария форум уточнихме, че източниците на напрежение в самолетите са синусуидални с честота от порядъка на 400 Hz.... а знае ли някой в какъв поредък е ефективното напрежение?

_________________
Click to see if image is larger
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
ICQ Number 
борден


Joined: 01 Jan 2004
Posts: 2881
Location: София

PostPosted: Sun 27 Jun 2004, 11:21    Post subject:  

Обикновено основната променливотокова електросистема е трифазна, с напрежение 115/200 V (линейно/междуфазно).
За задвижване на жироскопическите прибори се използва трифазен ток с напрежение 36V (отново с честота 400 Hz).
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Han Solo
[Moderator]

Joined: 01 Jan 2004
Posts: 3207
Location: София

PostPosted: Sun 27 Jun 2004, 18:01    Post subject:  

борден wrote:
Обикновено основната променливотокова електросистема е трифазна, с напрежение 115/200 V (линейно/междуфазно).
За задвижване на жироскопическите прибори се използва трифазен ток с напрежение 36V (отново с честота 400 Hz).

Това дето го пишеш ме подсеща за един въпрос - има ли някаква стандартизация при ел. захранването на самолетите или всеки производител го кара на собствен стандарт

_________________
May the Force be with You
Back to top
View user's profile Send private message 
борден


Joined: 01 Jan 2004
Posts: 2881
Location: София

PostPosted: Sun 27 Jun 2004, 21:48    Post subject:  

Има разбира се. Незнам по какъв точно начин е организирано, но тези параметри на електроенергията са общоприети навсякъде. Което означава, че български МиГ-21 може да използва наземен източник на електроенергия, с който обикновено се запуска американски Boeing 777. Еднакви са даже розетките на щепселните съединения.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Display posts from previous:   Sort by:   
Page 1 of 32 [480 Posts]   Goto page: 1, 2, 3, ..., 30, 31, 32 Next
Post new topic   Reply to topic View previous topic :: View next topic
 Forum index » krile.net - ГРАЖДАНСКИ АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Гражданска авиация - летища, снимки и коментари
Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

[ Time: 0.0773s ][ Queries: 12 (0.0048s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker