Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн

Select Forum Language:

 
Hot topics:
The time now is Sun 20 Sep 2020, 16:49
All times are UTC + 2
 Forum index » krile.net - ГРАЖДАНСКИ АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Гражданска авиация - летища, снимки и коментари
Технически въпроси!
Post new topic   Reply to topic View previous topic :: View next topic
Page 2 of 32 [480 Posts]   Goto page: Previous 1, 2, 3, 4, ..., 30, 31, 32 Next
Author Message
FULCRUM


Joined: 18 Jan 2004
Posts: 150
Location: Панагюрище

PostPosted: Fri 09 Jul 2004, 19:43    Post subject:  

Тук виждаме комбинация от хоризонтални кормила и управляем хоризонтален стабилизатор. Ще ме светне ли някой защо е приета тази комбинация и кога се ползва едното и кога другото?

Click to see if image is larger
Back to top
View user's profile Send private message 
ICQ Number 
delyan

Joined: 28 Mar 2004
Posts: 362

PostPosted: Fri 09 Jul 2004, 21:09    Post subject:  

FULCRUM wrote:
Тук виждаме комбинация от хоризонтални кормила и управляем хоризонтален стабилизатор. Ще ме светне ли някой защо е приета тази комбинация и кога се ползва едното и кога другото?

Някой пилот трябва да си каже мнението си по този въпрос, но доколкото аз съм учил, задкрилките на задните крила са за намаляване на скороста, а самото крило регулира ъгъла на изкачване на самолета.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
борден


Joined: 01 Jan 2004
Posts: 2881
Location: София

PostPosted: Fri 09 Jul 2004, 21:27    Post subject:  

Цялоподвижни хоризонтални стабилизатори се използват при маневрените свръхзвукови самолети. Това е свързано със същественото намаляване на ефективността на кормилото за височина (което е част от стабилизатора - както е на снимката) при преминаването от дозвукова към свръхзвукова скорост на полета.

А при тежките и/или неманеврени самолети понякога (не винаги!) се използва промяна на установъчния ъгъл на стабилизатора - също както е на снимката. Целта е да се осигури надлъжната балансировка на самолета с минимално използване на тримерите. Самото надлъжно управление се осъществява от кормилото за височина.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
FULCRUM


Joined: 18 Jan 2004
Posts: 150
Location: Панагюрище

PostPosted: Sat 10 Jul 2004, 20:37    Post subject:  

Както винаги си точен за което благодаря! Притеснява ме обаче огромния ъгъл, на който може да се отклонява целия стабилизатор(което е видно от дъгите в тялото) което говори според мен за използването му освен в посочения от теб случай може би и за маневриране при ниски скорости(по-голяма площ)?!?
Back to top
View user's profile Send private message 
ICQ Number 
Han Solo
[Moderator]

Joined: 01 Jan 2004
Posts: 3207
Location: София

PostPosted: Sat 10 Jul 2004, 20:50    Post subject:  

Гледах един филм, май беше по Дискавъри за създаването на първите свръхзвукови и там беше много добре онагледено туй дето го писа Бордния, загуба на ефективността на хоризонталния стабилизатор при високи -околозвукови и свръхзвукови скорости имаше и графики за това как става .....Даже се разправяше как щатските учени направо отнесли зялата документация на спрян британски проект за свръхзуков и затова успели първи да преминат звуковата бариера
_________________
May the Force be with You
Back to top
View user's profile Send private message 
FULCRUM


Joined: 18 Jan 2004
Posts: 150
Location: Панагюрище

PostPosted: Sat 10 Jul 2004, 21:55    Post subject:  

Да, обаче аз говоря за самолети, движещи се доста под звуковата бариера. Тези, с които нормалните хора пътуват из Европа и извън нея. Некъв си Ербъс Wink
Back to top
View user's profile Send private message 
ICQ Number 
Han Solo
[Moderator]

Joined: 01 Jan 2004
Posts: 3207
Location: София

PostPosted: Sat 10 Jul 2004, 22:04    Post subject:  

FULCRUM wrote:
Да, обаче аз говоря за самолети, движещи се доста под звуковата бариера. Тези, с които нормалните хора пътуват из Европа и извън нея. Некъв си Ербъс Wink
Нека специалистите кажат , ама май не са чак доста под звуковата, не знам при каква скорост започва да пада ефективността на хоризонталните стабилизатори
_________________
May the Force be with You
Back to top
View user's profile Send private message 
борден


Joined: 01 Jan 2004
Posts: 2881
Location: София

PostPosted: Sun 11 Jul 2004, 11:55    Post subject:  

FULCRUM wrote:
...за използването му освен в посочения от теб случай може би и за маневриране при ниски скорости(по-голяма площ)?!?

Ами малко ме съмнява. Confused
Самолета явно има голям диапазон от допустими центровки и затова е необходима по-голяма подвижност на стабилизатора. Иначе за управление едва ли става - по принцип скоростта на промяна на установъчния ъгъл на стабилизатора е малка (обикновено се задвижват от електромеханизми с червячни предваки).
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
скипаджията

Joined: 22 Jan 2004
Posts: 382

PostPosted: Sun 11 Jul 2004, 12:15    Post subject:  

Борден е прав -- голямото отклонение увеличава диапазона на центровките, което е важно за пътническите самолети.

Има един частен случай що се отнася управление с помощта на стабилизатора и той е Lockheed TriStar. При него управлението на малки скорости при захода е _отчасти_ с помощта на стабилизатора. При пълно отклоняване на елеватора (кормилото за височина) и продължаващо искане от страна на пилота за по-нататъшно отклоняване по алфа, самият стабилизатор се пренастройва, без нужда от претримуване. След маневрата стабилизаторът се връща в изходящото си положение (за предполагане, трим за заход и кацане).

Last edited by скипаджията on Sun 11 Jul 2004, 14:30; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message 
Stoyan
[Moderator]


Joined: 03 May 2004
Posts: 2400
Location: София

PostPosted: Sun 11 Jul 2004, 12:46    Post subject:  

А какво е ТРИМ? Rolling Eyes
_________________
a.k.a airmanbg


Click to see if image is larger Click to see if image is larger
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
скипаджията

Joined: 22 Jan 2004
Posts: 382

PostPosted: Sun 11 Jul 2004, 14:29    Post subject:  

Трим е центровка. Центърът на тежест и центърът на подемност се съгласуват и уравновесяват посредством тримуване -- пренастройване на стабилизатора. Целта е самолетът да поддържа желаната траектория на полета (най-често прав полет) без постоянна пилотска намеса, както и за облекчаване на тази намеса (олекотявне на управлението).

Пилотът може да тримува по всяка от трите оси. Най-често се тримува надлъжно (около напречната ос, демек), с пренастройване на стабилизатора. Освен с пренастройване на стобилизатора трим се задава и чрез малки "кормила на кормилата", наречени тримери (флетнери и др.) и/или чрез леки отклонения на самите кормила (вертикално и елерони).

Органите за управляване на трима в пътническите самолети са на средния пулт -- две големи колела отстрани за надлъжен трим и малко колело (понякога ръчка) за напречен. На един от роговете на щурвалния полуволан има и малко колело за надлъжен трим. Чрез него пилотът може да тримува с палец, без да сваля ръка от щурвала.

По-големите самолети имат и трим-автомати. При отклоняване на щурвалната колона те "усещат" усилието и претримуват, за да го неутрализират.

Last edited by скипаджията on Sun 11 Jul 2004, 14:47; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message 
LooneyFlyer


Joined: 21 Mar 2004
Posts: 473
Location: Dallas, TX

PostPosted: Sun 11 Jul 2004, 14:43    Post subject:  

Na tazi stranica ima obiasneni niakoi osnovni polojenia ot poletnata dynamica. Niama da e losho za tezi koito se interesuvat da ia razgledat cialata.
http://142.26.194.131/aerodynamics1/Stability/Page6.html

_________________
Tempt me not!
I can do it myself!
_________________
N19174
N11VD (Reserved)
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address 
ICQ Number 
FULCRUM


Joined: 18 Jan 2004
Posts: 150
Location: Панагюрище

PostPosted: Sat 17 Jul 2004, 19:25    Post subject:  

Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger

Тези кадри са от едно видео, което имам на компа от отдавна и не знам за какво точно става дума! Виждам ако не се лъжа Боинг 757, който не се опитва по никакъв начин да не кацне в гората! Какво точно е станало знае ли някой?!
Цялото клипче не можах да си го кача на сайта заради скапания даял-ъп, който ползвам, а пък оригиналния сайт не бачка(за тези, които не са го гледали)
Back to top
View user's profile Send private message 
ICQ Number 
King_Rat


Joined: 01 Jan 2004
Posts: 3183
Location: Пазарджик

PostPosted: Sat 17 Jul 2004, 19:30    Post subject:  

Airbus е.
_________________
mostly harmless
Click to see if image is larger
Back to top
View user's profile Send private message 
ICQ Number 
скипаджията

Joined: 22 Jan 2004
Posts: 382

PostPosted: Sat 17 Jul 2004, 19:33    Post subject:  

Ербюс 320, Бал-Мюлюз (не голямото летище, а любителско такова), 1988 г. Прелита над малко авиошоу като поздрав от Ер Франс. Пилотите им скипва да кацнат. Речено-сторено. Ама пистата къса, ауу! Сменят си акъла, ама късно.
Back to top
View user's profile Send private message 
Display posts from previous:   Sort by:   
Page 2 of 32 [480 Posts]   Goto page: Previous 1, 2, 3, 4, ..., 30, 31, 32 Next
Post new topic   Reply to topic View previous topic :: View next topic
 Forum index » krile.net - ГРАЖДАНСКИ АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Гражданска авиация - летища, снимки и коментари
Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

[ Time: 0.0693s ][ Queries: 12 (0.0050s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker