Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Борис Джонсън имал тайна връзка с КГБ · Проф. Димитър Иванов: Обвиняваме гражданите си, че са лъжци. В бюджета няма реформи · Фрог: Продават шикозните рокли на първата дама от посещението й в Япония · Архивите разказват: 76 години от бомбардировките над Пловдив · Президентът е оптимист за Сухопътни войски, там се надяват на 9 живота, като котките · Вбесен мъж влетя посред нощ с моторна резачка в селска кръчма ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Вто 19 Ное 2019, 15:29
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » krile.net - ГРАЖДАНСКИ АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Гражданска авиация - летища, снимки и коментари
Технически въпроси!
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 2 от 32 [480 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, 4, ..., 30, 31, 32 Следваща
Автор Съобщение
FULCRUM


Регистриран на: 18 Яну 2004
Мнения: 150
Местожителство: Панагюрище

МнениеПуснато на: Пет 09 Юли 2004, 19:43    Заглавие:  

Тук виждаме комбинация от хоризонтални кормила и управляем хоризонтален стабилизатор. Ще ме светне ли някой защо е приета тази комбинация и кога се ползва едното и кога другото?

Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
ICQ Номер 
delyan

Регистриран на: 28 Мар 2004
Мнения: 362

МнениеПуснато на: Пет 09 Юли 2004, 21:09    Заглавие:  

FULCRUM написа:
Тук виждаме комбинация от хоризонтални кормила и управляем хоризонтален стабилизатор. Ще ме светне ли някой защо е приета тази комбинация и кога се ползва едното и кога другото?

Някой пилот трябва да си каже мнението си по този въпрос, но доколкото аз съм учил, задкрилките на задните крила са за намаляване на скороста, а самото крило регулира ъгъла на изкачване на самолета.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
борден


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 2881
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пет 09 Юли 2004, 21:27    Заглавие:  

Цялоподвижни хоризонтални стабилизатори се използват при маневрените свръхзвукови самолети. Това е свързано със същественото намаляване на ефективността на кормилото за височина (което е част от стабилизатора - както е на снимката) при преминаването от дозвукова към свръхзвукова скорост на полета.

А при тежките и/или неманеврени самолети понякога (не винаги!) се използва промяна на установъчния ъгъл на стабилизатора - също както е на снимката. Целта е да се осигури надлъжната балансировка на самолета с минимално използване на тримерите. Самото надлъжно управление се осъществява от кормилото за височина.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
FULCRUM


Регистриран на: 18 Яну 2004
Мнения: 150
Местожителство: Панагюрище

МнениеПуснато на: Съб 10 Юли 2004, 20:37    Заглавие:  

Както винаги си точен за което благодаря! Притеснява ме обаче огромния ъгъл, на който може да се отклонява целия стабилизатор(което е видно от дъгите в тялото) което говори според мен за използването му освен в посочения от теб случай може би и за маневриране при ниски скорости(по-голяма площ)?!?
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
ICQ Номер 
Han Solo
[Moderator]

Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 3207
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Съб 10 Юли 2004, 20:50    Заглавие:  

Гледах един филм, май беше по Дискавъри за създаването на първите свръхзвукови и там беше много добре онагледено туй дето го писа Бордния, загуба на ефективността на хоризонталния стабилизатор при високи -околозвукови и свръхзвукови скорости имаше и графики за това как става .....Даже се разправяше как щатските учени направо отнесли зялата документация на спрян британски проект за свръхзуков и затова успели първи да преминат звуковата бариера
_________________
May the Force be with You
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
FULCRUM


Регистриран на: 18 Яну 2004
Мнения: 150
Местожителство: Панагюрище

МнениеПуснато на: Съб 10 Юли 2004, 21:55    Заглавие:  

Да, обаче аз говоря за самолети, движещи се доста под звуковата бариера. Тези, с които нормалните хора пътуват из Европа и извън нея. Некъв си Ербъс Wink
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
ICQ Номер 
Han Solo
[Moderator]

Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 3207
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Съб 10 Юли 2004, 22:04    Заглавие:  

FULCRUM написа:
Да, обаче аз говоря за самолети, движещи се доста под звуковата бариера. Тези, с които нормалните хора пътуват из Европа и извън нея. Некъв си Ербъс Wink
Нека специалистите кажат , ама май не са чак доста под звуковата, не знам при каква скорост започва да пада ефективността на хоризонталните стабилизатори
_________________
May the Force be with You
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
борден


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 2881
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Нед 11 Юли 2004, 11:55    Заглавие:  

FULCRUM написа:
...за използването му освен в посочения от теб случай може би и за маневриране при ниски скорости(по-голяма площ)?!?

Ами малко ме съмнява. Confused
Самолета явно има голям диапазон от допустими центровки и затова е необходима по-голяма подвижност на стабилизатора. Иначе за управление едва ли става - по принцип скоростта на промяна на установъчния ъгъл на стабилизатора е малка (обикновено се задвижват от електромеханизми с червячни предваки).
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
скипаджията

Регистриран на: 22 Яну 2004
Мнения: 382

МнениеПуснато на: Нед 11 Юли 2004, 12:15    Заглавие:  

Борден е прав -- голямото отклонение увеличава диапазона на центровките, което е важно за пътническите самолети.

Има един частен случай що се отнася управление с помощта на стабилизатора и той е Lockheed TriStar. При него управлението на малки скорости при захода е _отчасти_ с помощта на стабилизатора. При пълно отклоняване на елеватора (кормилото за височина) и продължаващо искане от страна на пилота за по-нататъшно отклоняване по алфа, самият стабилизатор се пренастройва, без нужда от претримуване. След маневрата стабилизаторът се връща в изходящото си положение (за предполагане, трим за заход и кацане).

Последната промяна е направена от скипаджията на Нед 11 Юли 2004, 14:30; мнението е било променяно общо 1 път
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Stoyan
[Moderator]


Регистриран на: 03 Май 2004
Мнения: 2400
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Нед 11 Юли 2004, 12:46    Заглавие:  

А какво е ТРИМ? Rolling Eyes
_________________
a.k.a airmanbg


Click to see if image is larger Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
скипаджията

Регистриран на: 22 Яну 2004
Мнения: 382

МнениеПуснато на: Нед 11 Юли 2004, 14:29    Заглавие:  

Трим е центровка. Центърът на тежест и центърът на подемност се съгласуват и уравновесяват посредством тримуване -- пренастройване на стабилизатора. Целта е самолетът да поддържа желаната траектория на полета (най-често прав полет) без постоянна пилотска намеса, както и за облекчаване на тази намеса (олекотявне на управлението).

Пилотът може да тримува по всяка от трите оси. Най-често се тримува надлъжно (около напречната ос, демек), с пренастройване на стабилизатора. Освен с пренастройване на стобилизатора трим се задава и чрез малки "кормила на кормилата", наречени тримери (флетнери и др.) и/или чрез леки отклонения на самите кормила (вертикално и елерони).

Органите за управляване на трима в пътническите самолети са на средния пулт -- две големи колела отстрани за надлъжен трим и малко колело (понякога ръчка) за напречен. На един от роговете на щурвалния полуволан има и малко колело за надлъжен трим. Чрез него пилотът може да тримува с палец, без да сваля ръка от щурвала.

По-големите самолети имат и трим-автомати. При отклоняване на щурвалната колона те "усещат" усилието и претримуват, за да го неутрализират.

Последната промяна е направена от скипаджията на Нед 11 Юли 2004, 14:47; мнението е било променяно общо 1 път
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
LooneyFlyer


Регистриран на: 21 Мар 2004
Мнения: 473
Местожителство: Dallas, TX

МнениеПуснато на: Нед 11 Юли 2004, 14:43    Заглавие:  

Na tazi stranica ima obiasneni niakoi osnovni polojenia ot poletnata dynamica. Niama da e losho za tezi koito se interesuvat da ia razgledat cialata.
http://142.26.194.131/aerodynamics1/Stability/Page6.html

_________________
Tempt me not!
I can do it myself!
_________________
N19174
N11VD (Reserved)
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя AIM Адрес 
ICQ Номер 
FULCRUM


Регистриран на: 18 Яну 2004
Мнения: 150
Местожителство: Панагюрище

МнениеПуснато на: Съб 17 Юли 2004, 19:25    Заглавие:  

Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger

Тези кадри са от едно видео, което имам на компа от отдавна и не знам за какво точно става дума! Виждам ако не се лъжа Боинг 757, който не се опитва по никакъв начин да не кацне в гората! Какво точно е станало знае ли някой?!
Цялото клипче не можах да си го кача на сайта заради скапания даял-ъп, който ползвам, а пък оригиналния сайт не бачка(за тези, които не са го гледали)
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
ICQ Номер 
King_Rat


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 3183
Местожителство: Пазарджик

МнениеПуснато на: Съб 17 Юли 2004, 19:30    Заглавие:  

Airbus е.
_________________
mostly harmless
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
ICQ Номер 
скипаджията

Регистриран на: 22 Яну 2004
Мнения: 382

МнениеПуснато на: Съб 17 Юли 2004, 19:33    Заглавие:  

Ербюс 320, Бал-Мюлюз (не голямото летище, а любителско такова), 1988 г. Прелита над малко авиошоу като поздрав от Ер Франс. Пилотите им скипва да кацнат. Речено-сторено. Ама пистата къса, ауу! Сменят си акъла, ама късно.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 2 от 32 [480 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, 4, ..., 30, 31, 32 Следваща
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » krile.net - ГРАЖДАНСКИ АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Гражданска авиация - летища, снимки и коментари
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0827s ][ Queries: 12 (0.0050s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker